Onbegrijpelijk, ik zal nooit voor consumentgoederen schulden maken. Dat zit er alleen in bij mijn studie en een toekomstig koophuis!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef Fer het volgende:
Ergens verdient de wehkamp klauwen met geld aan koopzieken die lekker veel op krediet kopen en schulden maken. De meesten betalen het uiteindelijk met een dikke rente terug. Enkele gevallen betalen niet omdat ze failliet verklaard worden, noem het risico van ondernemerschap.
Maar het is inderdaad reuzeherkenbaar van TS, gewoon geld dat je in zomer 2012 pas gaat krijgen nu uitgeven. Het is gewoon al uitgegeven voordat het binnen is.
quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Mensen als TS zouden verplicht onder curatele gesteld moeten worden, en alleen maar leefgeld moeten krijgen.
Dergelijke mensen moeten een registratie krijgen waardoor ze nooit iets op krediet kunnen kopen.
Postorderbedrijven als Wehkamp mikken ook wel een beetje op dergelijke figuren. Wat dat betreft heb ik weinig medelijden wanneer dit soort bedrijven, met hun praktijken van woekerrente, kunnen fluiten naar hun geld.
Dan zal je moeten leren leven met het feit dat je schulden en weing geld te besteden hebt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
IK heb geen beroep geleerd en heb totaal niks met werken of studeren. Sorry ligt mij gewoon niet!
Dat dusquote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mirjam het volgende:
hou eerst eens op met al die onzinaankopen, ik vind dat je verdomd elitair doet voor iemand die geen cent te makken heeft.
als je niks hebt, heb je ook niks te willen.
en die dure haarmedicijnen van je, da's iets dat je zelf wil, maar niet iets dat je nodig hebt.
prioriteiten!
Ken iemand die voor de Wehkamp op de vrachtwagen reed om spullen langs te brengen. Die kwam geregeld met spullen bij mensen, die dan enthousiast zeiden: "we hebben de koelkast nu zover afbetaald dat we de bank konden bestellen!"quote:Op donderdag 22 december 2011 21:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Volgens mij is Wehkamp daarmee groot geworden. Mensen hebben een wasmachine nodig, hebben op het moment geen geld. Oplossing: even bij Wehkamp bestellen en het aflossen komt later om de hoek kijken. Eerst het zoet dan het zuur.
Het kan dus welquote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
erg he?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar doodleuk bij Wehkamp op krediet koopt en later gebruik wilt maken van de schuldsanering omdat het niet meer uitkomt? Ik neem aan dat dat er ook criteria zijn voordat een rechter daar akkoord mee gaat.
Ik werk niet nou ja geen echte baan kan het helaas niet meer alleen als ik dit topic door lees krijg ik stukjes braaksel in mijn mondquote:Op donderdag 22 december 2011 22:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg he?
ik wor al helemaal kriegelig als ik dit topic lees, die elitaire toon
alsof wij allemaal werken zo leuk vinden
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.quote:
Ik snap het alleen helaas kan ik het in de juiste woorden [niet meer] uitleggen alleen het kan en heb het al heel vaak voorbij zien komen wat eigenlijk belachelijk is.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Wat hij maandelijks betaalt is waarschijnlijk veel te laag. Zeker gegeven het feit dat kleine aflossing teniet gedaan worden door de gerekende woekerrentes.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je eerst pas goed in de schulden moet zitten, achterstand van betalingen enzo.
TS voldoet wel zijn maandelijkse termijn aan Wehkamp.
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Mylene het volgende:
Ben ik het toch een keer met je eensquote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar onverantwoordelijk omgaan met geld beloond wordt.
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens, maar dood laten hongeren is ook weer zoiets.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens nadenken dat geld niet zomaar van een boom komt waaien, Geld geef je uit als je het hebt en anders niet.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar allerlei slinkse bedrijven dikke omzetten draaien door dit soort naïeve figuren er in te luizen, door het afzetmarkt te vergroten en daarbij dan ook nog eens woekerrentes te rekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |