Alsof de wehkamp daar op in zou gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je iets doet.
Het geld zal ik investeren voor mijn opleiding. En verder zal ik het nergens anders voor gebruiken. Een baan op mbo-niveau, ik word niet goed als ik elke maand de salarisstrook zie. Veel te weinig.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:14 schreef DaneV het volgende:
[..]
Er is een reden dat je op risicovolle beleggingen meer rente krijgt dan op je spaarrekening he. Lijkt me niet zo`n goed advies voor iemand die iedere euro goed kan gebruiken...
Nee, als je zo'n instelling hebt "ik wil niet werken" zal je ook nergens aangenomen worden neequote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf, mij hebben ze zelfs bij het licom (aangepaste werkvoorziening) twee keer afgewezen, en keer in 1986 en tweede keer in 1991. Ik heb alleen maar lagere LOM school gehad en ben sinds 1981 thuis (ontheffing van de leerplicht) sindien zit ik thuis met een uitkering, later wajong en wao.
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maarreh Fusion... wat denk je nu te gaan doen? Ik mis iets van een plan na 9 pagina's tips en adviezen.
Het eerste valt reuze meequote:Op donderdag 22 december 2011 23:21 schreef Aloria het volgende:
Wel rekening er mee houden dat de "meeste" autisten niet tot weinig sociaal contact kunnen maken. Dan wordt een baan zoeken al snel HEEEEEEEEL moeilijk.
Er zijn wel speciale werkplekken waar ze mensen met een wajong uitkering of iets in die geest zoeken. Ik denk als jij zegt dat je autistisch bent en je op zoek bent naar een speciale werkplek dat er genoeg bedrijven zijn die je willen hebben. WAAROM ? Omdat ze vergoeding voor jouw krijgen als ze je aannemen. Zoek eens wat meer informatie op en probeer dus aan zo'n plek te komen.
Als ik het zo lees lijken jouw keuzes wel een soort piramidespel zonder einde. Je hebt eigenlijk geen ruimte om dingen te kopen....en dat doe je toch waardoor je nog meer in de shit komt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.
Ik neem aan dat als ik die afgesproken 90 euro blijf betaklen dat de schuld steeds hoger wordt en wehkamp dan gaat besluitemn dat ik nog hoger moet gaan aflosen, met weer meer rente dasa flossing, het lijkt wel een soort piramidespel zonder einde.
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849quote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef ayumu het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Alleen heb vanaf april dus overal gesolliciteerd en heb vanaf jongs af aan altijd hard gewerkt en dan op een punt kun je niet meer zoveel en willen ze je niet meer hebben wat gewoon frustreert
Ik ben momenteel harstikke nerveus van dit alles, dan maak ik de ene fout na de andere, sorry dat heb ik gewoon, dan moet ik eigenlijk rust nemen. Vreems bij het klussen, naaien en breien ben ik ene perfectionsi, maar kom mij niet anzettrenb met schrijven, rekenen en andere leerdingen dat roept meteen traumas op van mijn schooltijd die al even dramitsch was.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:24 schreef TJV het volgende:
Hey TS, heb je toevallig nog wat geld in een oude sok voor een typecursus?
Whaha vosje tochquote:Op donderdag 22 december 2011 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Verbaast me niks met een geboortedatum van 01-04-1849
Ik zou ook niks meer kunnen als ik inmiddels 162 was
Kudo's voor je vrijwilligerswerk met jouw leeftijd
Ik ga je voordragen voor een lintje als je dat goed vindt?
Niet na januari, ga dan gewoon nu al. Echt, waarom uitstellen? Hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je ervan af bent.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Eerrst wehkamp bellen om uitleg over die rare rente, dat zxie iik nui pas voor de eerstekeerr staan, na januari wil ik toch voor het budgetbeheer gaan als blijkt dat de rente hoger gaat worden dan dat ik aflos.
Ik neem aan dat als ik die afgesproken 90 euro blijf betaklen dat de schuld steeds hoger wordt en wehkamp dan gaat besluitemn dat ik nog hoger moet gaan aflosen, met weer meer rente dasa flossing, het lijkt wel een soort piramidespel zonder einde.
Misschien niet, maar je bent dan wel in gesprek. Dit soort bedrijven zijn vaak wel weer ervoor in om mensen weer op de rit te krijgen. Je komt op de zwarte lijst, zodat je niet meer kan bestellen zonder vooruitbetaling, en als je wil aflossen zijn ze vaak wel genegen om de rente te verminderen/soms zelfs stoppen, zodat je er iets mee opschiet. De Wehkamp heeft ook niks aan schuldsanering, namelijk. Maar ze helpen alleen mensen die er zelf ook iets voor willen doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Alsof de wehkamp daar op in zou gaan.. Die laten hun kleren voor 80cent per uur in elkaar naaien door slaafjes in Azië.
Alles is beter dan er alleen voor te staan. Dat ga je denk ik écht niet redden.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:25 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
... and I love you for itquote:Op donderdag 22 december 2011 23:23 schreef ayumu het volgende:
Weet ik![]()
Alleen heb vanaf april dus overal gesolliciteerd en heb vanaf jongs af aan altijd hard gewerkt en dan op een punt kun je niet meer zoveel en willen ze je niet meer hebben wat gewoon frustreert
nu vul ik mijn dagen met vrijwilligerswerk en allerhande klusjes om maar bezig te blijven
Stel je voor dat je je hersens zou gebruiken inderdaad.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik ben momenteel harstikke nerveus van dit alles, dan maak ik de ene fout na de andere, sorry dat heb ik gewoon, dan moet ik eigenlijk rust nemen. Vreems bij het klussen, naaien en breien ben ik ene perfectionsi, maar kom mij niet anzettrenb met schrijven, rekenen en andere leerdingen dat roept meteen traumas op van mijn schooltijd die al even dramitsch was.
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet na januari, ga dan gewoon nu al. Echt, waarom uitstellen? Hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je ervan af bent.
Dan stuur je dus nu een brief naar dat gebeuren zodat als ze terug zijn van vakantie jouw brief als eerste zien liggenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.
Budgetbeheer kan je zelf ook hoor; minder uitgeven dan je binnen krijgtquote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Fusionfreak het volgende:
Ze hebben vaskantie en de persoon dit hierover gaat is maar 2 keer per week beschikbaar, pas nu januari as kan ik weer een nieuwe afspraak maken, maar er werd mij verteld dat ik eerst onder budgetbeheer ga, dan na 6 toto 8 maanden kan de zaak aan de rechter worden voorgelegd, dus ik zal dan minstens 4 toto 5 jaar in de regeling zitten.
Of beter nog: je stuurt even een email, die worden meestal vrij snel gelezen is mijn ervaring.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan stuur je dus nu een brief naar dat gebeuren zodat als ze terug zijn van vakantie jouw brief als eerste zien liggen
Als ze echt met vakantie zijn, dan krijg je waarschijnlijk een afwezigheidsmelder, maar dan weet je ook precies wanneer je weer kan bellenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Of beter nog: je stuurt even een email, die worden meestal vrij snel gelezen is mijn ervaring.
Misschien is iemand anders die ook verstand van zulke zaken heeft wél beschikbaar?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze echt met vakantie zijn, dan krijg je waarschijnlijk een afwezigheidsmelder, maar dan weet je ook precies wanneer je weer kan bellenKortom: actie ondernemen! Goede voornemen voor dit jaar
Daarom erger ik me hier zo erg aan, Als je echt niets kan zoals bij mij het geval is prima alleen als je wat kunt moet je het ook gewoon proberen. Ik hoop weer langzaam aan de gang te komen en ben zelfs bezig om te kijken naar een studie om weer aan de bak te komenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
... and I love you for it
Ik heb niets tegen mensen die een uitkering ontvangen. In tegendeel; ik ben een van die zeldzame mensen die graag belasting betaalt en er redelijk trots op is dat we in een land wonen waar we ons best doen om te zorgen voor de mensen die dat zelf niet kunnen. Maar ik ben hyperallergisch voor niet willen.
Dawast
Ook best kans inderdaadquote:Op donderdag 22 december 2011 23:36 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Misschien is iemand anders die ook verstand van zulke zaken heeft wél beschikbaar?Kan me sowieso niet voorstellen dat zo'n groot bedrijf maar één persoon heeft als aanspreekpunt bij dit soort problemen, en dan ook nog maar twee keer per week.
Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Troel het volgende:
Fusionfreak, even voor mijn beeldvorming hoor: welke vorm van autisme heb je en wat is je IQ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |