quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het bezoek aan het tuincentrum was een beetje een deceptie, want nu weten we nog steeds niet wat we willen. Ik heb wel gezien dat betontegels betaalbaar zijn en er oké uitzien.
Heeft iemand een idee hoe deze manier van planken over elkaar timmeren heet?
quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef exlurker het volgende:
Potdekselen is het dakpansgewijs bedekken van gevels en wanden met gevelplanken. door de bovenste gevelplank over de onderste te potdekselen loopt het regenwater over de planken af.
Wie potdekselt moet er bij de onderste plank even op letten eerst een onderlat te plaatsen net zoals op het dak de onderste panlat een dubbele panlat geplaatst moet worden. Anders ligt de onderste plank plots niet schuin zoals de rest, maar raar recht op de gevel. Alleen als een rechtvallende plank als stijlelement gewenst is is dit goed, maar dan moet er een afwijkende brede plank bijvoorbeeld gebruikt worden als onderste plank. Het is dan geen "potdekselplank" meer :-)
quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!
Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.
Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen
Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.
Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen
Zal het morgen even navragen als het lukt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?
En hoe doe je dat onderhoudsvrij, potdekselen? Zit dat in het soort hout dat je kiest? Ik had al Plato hout gevonden, maar het is me niet duidelijk hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot goedkoop hout en hardhout. Een schutting mag van mij best iets meer kosten dan de goedkoopste van de Praxis, maar ook niet véél meer.
Ik kijk er nog even naar. Volgens mij zag ik soortgelijke tegels bij het tuincentrum, maar dan moet ik even m'n foto's in de Cloud checken en die moet ik nog configureren. (Nieuwe iPhone, yeah!)quote:Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?
Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?quote:Op zondag 27 november 2011 15:34 schreef Bleie het volgende:
Claudia: tegen het stof is nu denk ik nog niet zo veel te doen. Als de stucadoor klaar is, zou ik eens goed de bezem erdoor halen (of een bouwstofzuiger, maar niet je eigen stofzuiger, die overleeft t niet). Als eenmaal de vloeren erin liggen, is het ergste leed geleden, is mijn ervaring.
Ik vind bamboe zelf niet zo denderend, maar ik houd wel van het 'fijne' van de schutting, als je begrijpt wat ik bedoel. En het oogt vriendelijker dan planken.quote:Op zondag 27 november 2011 15:41 schreef loeszie het volgende:
Vind je zoiets niet leuk?
[ afbeelding ]
Het was geloof ik op zich netjes, maar ik zag wel één streep. Of zit ik dan te muggenziften? En ik zag bij de stopcontacten een stukje dat niet mooi was afgewerkt. Volgens J. moet ik het eindresultaat afwachten.quote:Op zondag 27 november 2011 15:36 schreef wickie het volgende:
Als je muren mooi glad en egaal zijn, je nergens strepen ziet en als je vlak langs de muur kijkt en geen bobbels ziet is het netjes gestuct. En met glad bedoel ik echt glad, dat het ook zo aanvoelt met je hand.
De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.quote:Op zondag 27 november 2011 15:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?
Het ging me puur om het verwijderen van zoveel mogelijk zand en stof. Onze vloerleverancier gaat onze vloer egaliseren, dus dat komt sowieso pas veel later.quote:Op zondag 27 november 2011 16:11 schreef Bleie het volgende:
[..]
De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.
dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komenquote:Op zondag 27 november 2011 17:00 schreef Ml-etje het volgende:
Je kan ook 2-zijdig potdekselenmocht dat het probleem zijn.
Ja, verdomd, je kunt bamboerollen natuurlijk tegen heel veel soorten constructies monteren?quote:Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:
[..]
dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komenheb jullie beide wat je zoekt toch?
Wat zoek je ongeveer? Ik heb al heel erg lang getwijfeld over verfkleuren. Als je nou gewoon 5 keuzes had zou het leven veel makkelijker zijn.quote:Op zondag 27 november 2011 17:04 schreef loeszie het volgende:
Pfffffff ik ben een leuk behangetje aan het zoeken voor de hal. Ik word echt niet goed van al die keuzes..
Ik moest er even op googelen, maar dit schijnt het dan te zijn:quote:Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:
[..]
dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komenheb jullie beide wat je zoekt toch?
Nummer 3!quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef loeszie het volgende:
Ik vind deze alle drie leuk..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest er even op googelen, maar dit schijnt het dan te zijn:
[ afbeelding ]
Ik vind de wat warmere kleuren mooi. Die krijg je zeker door te beitsen?
[ afbeelding ]
Oehquote:Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!
[ afbeelding ]
Die foto heb ik ook gepind! Vooral vanwege de trapleuning, trouwens (in combinatie met een lichte vloer). Maar dat kan bij ons weer niet.quote:Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!
[ afbeelding ]
ja dat bedoel ik ja. dan krijg je ook een potdeksel effect.quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest er even op googelen, maar dit schijnt het dan te zijn:
[ afbeelding ]
Ik vind de wat warmere kleuren mooi. Die krijg je zeker door te beitsen?
[ afbeelding ]
Daar fleurt een tuin wel van op, zeg! Mooi.quote:Op zondag 27 november 2011 17:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.
Als je bevriend wil blijven met de buren moet die bamboe wel in een stevige (liefst betonnen) bak gezet worden - het woekert enorm, is heel sterk en groeit dwars door de meeste dingen heen.quote:Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Ziet er al super uit Claudia! Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt met jullie tuin. Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?
Ben niet zo kapot van de schutting eigenlijkWij zouden dan tegen de achterkant aankijken en die is wel minder mooi dan de voorkant. Of timmer je er dan ook latjes tegenaan aan de achterkant? Op zich maakt het ons ook niet zo heel veel uit hoor. We gaan toch voor een groot deel beplanting voor de schutting doen. Ik zag laatst in een woonblad bamboe als beplanting. Dat vond ik erg mooi!
To bequote:Op zondag 27 november 2011 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
loeszie en claudia, zijn jullie elkaars buren ofzo?
Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.quote:Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.
Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op.quote:Op maandag 28 november 2011 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.
Dat van die schrijfmanieren durfde ik niet te zeggen, ik selecteer daar ook opquote:Op maandag 28 november 2011 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op.
ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.quote:Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.
Vandaag zijn we bij de Ikea geweest om badkamermeubilair te bekijken. Dat wordt:
[ afbeelding ]
Maar dan zonder poten. Met een spiegel in dezelfde breedte:
[ afbeelding ]
We moeten nog kijken of er een reguliere kraan in past. Iemand enig idee of dat allemaal standaardmaten zijn? Of hanteert Ikea weer eens andere maten?
We wilden het eigenlijk laten installeren door Ikea zelf, maar wat een gedoe is het om dat geregeld te krijgen. Door de badkamerafdeling op de begane grond werden we doorverwezen naar de afdeling Pax-kasten, maar daar werd tegen ons gezegd dat we alles zelf moesten verzamelen en naar de transportservice moesten brengen, alweer we de montageservice zouden kunnen regelen. Nou ja, laat dan maar. We zoeken wel nog een klusjesman die dit voor ons kan regelen.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.
ik liep er al jaren om te zeuren en mijn vriend bleef het voor zich uitschuiven.
toen ik dreigde het op werkspot te zetten, had hij binnen een paar dagen de boel aangelegd.
leve werkspot
Tjonge... Da's inderdaad wel rotquote:Op woensdag 30 november 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat ik nog eens terrazzo neem.
Mijn hopeloze douchevloer
Ik heb ze ook gezien bij tegeldeal.nl. Volgens mij waren ze daar niet zo gek duur.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook een beetje jammer dat ik ze nu pas 'ontdek'! (Stom eigenlijk, want ik wist wel van het bestaan. Sinds onze vakantie in Portugal ben ik verliefd op die tegeltjes.)
Heb je een idee hoe duur die dingen zijn, Stiemie? Ik denk dat ze vanaf 40 euro per m2 verkrijgbaar zijn. Ik zie ze her en der ook voor 60-70 euro en soms ook voor 80-90 euro.
Dank! Alles wat ik mooi vind kost 70-80 euro.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gezien bij tegeldeal.nl. Volgens mij waren ze daar niet zo gek duur.
Zo leuk en fleurig waren ze niet! Er staat me iets bij van 30 euro, ik vond ze tof voor in de keuken. Helaas dacht mijn meneer er anders overquote:Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Even snel gemaakt via www.designtegels.nl:
[ afbeelding ]
Nee, hebben we niet. We hebben een hele mooie parketvloer liggen. Dat was meteen de reden dat we in de keuken geen (mooie?) terrazzo vloer hebben gekregen.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie al terrazzo?
Het ging bij ons om de douchevloer in een woning die al lelijk was toen ik er ging wonen. Ik kreeg de bruine vlekken er niet meer uit. Toen ik eens met agressiever spul aan de gang ging (nooit doen!) sloeg de vloer dof uit.
Wij hebben exact zo een schutting. Je deelt (waarschijnlijk) de kosten met je buren he, dus dat is dan toch nog een goede prijs voor een schutting die lang netjes kan blijven staan.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
En ik kwam deze schutting nog tegen:
[ afbeelding ]
Het zou 69 euro moeten kosten per strekkende meter, inclusief aanbrengen én alle materialen. Lijkt me een goede deal! Ik heb van een van de hoveniers waarbij ik een offerte heb opgevraagd begrepen dat bij hen het optrekken van een reguliere schutting (dus geen maatwerk) al 40 euro per meter kost.
Dit is trouwens larikshout.
Dat klopt hoorquote:Op donderdag 1 december 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Als de buren ermee instemmen delen we inderdaad de kosten.
En het fijne is wel dat dit duurzaam hout is. Als het goed is scheelt je dat elk jaar beitsen. Maar goed, daar moet ik eerst nog naar informeren. Zometeen komt een hovenier langs voor een offerte en hem vraag ik er ook even naar.
Ik heb glasvlies. Ook een soort behang maar dan anders.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je het zegt, Cathmar, want dan ga ik het nog even aanstippen bij de uitvoerder.
Ach Z., ik heb al zoveel verhalen gehoord over scheuren en niet-scheuren. Ik zie het wel. Eventueel laten we het wel een keer fixen als we op vakantie gaan of zo.Maar niet stucen was voor ons geen optie. We vinden behang niet praktisch.
Oh, ik dacht dat dat spul al-tijd woekert.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:10 schreef sigme het volgende:
Dat van die klimop als erfafscheiding zou ik niet doen. Klimop is best eigenwijs spul, soms verdomt het het gewoon om op te klimmen. En dan kijk je best lang tegen je buren aan.
Glasvlies kan je afnemen met een nat doekje, en het is veel sterker van behang en stuc, als je er met wat zwaars tegenaan loopt is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat doe je dan als de kinderen je behang met viltstift te lijf gaan? In het geval van een gewone, geverfde muur kun je nog eens bijstippen. En je hebt geen behangscheurissues.
Kunnen de kinderen het niet kapotscheuren? En is een doekje bij jullie afdoende? Hier komen er allerlei vlekken tegen de muur die wat hardnekkiger zijn dan dat.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:34 schreef Z het volgende:
[..]
Glasvlies kan je afnemen met een nat doekje, en het is veel sterker van behang en stuc, als je er met wat zwaars tegenaan loopt is er niets aan de hand.
Stift krijg ik er ook af, veel erger dan dat heb ik nog niet gehad.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kunnen de kinderen het niet kapotscheuren? En is een doekje bij jullie afdoende? Hier komen er allerlei vlekken tegen de muur die wat hardnekkiger zijn dan dat.
Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:16 schreef mefke79 het volgende:
En, hoe gaat ie binnen? Zit jullie afzuigsysteem in een aparte kamer of zo op zolder? Dat scheelt ook wel enorm in geluid.
dat vind ik wel zo'n klereding. die hangt hier ongebruikt in de schuur. ik gebruik wel een grasschaarquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:03 schreef loecje het volgende:
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
Claudia, wij hebben een oude zandbak (hout, zoals jij toont, maar dan zonder de bankjes, zonder klep) gebruikt als kindertuintje: mooi afgebakend en goed toegankelijkquote:Op zondag 27 november 2011 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang.
Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:
De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes
Oh wat leuk!quote:edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
Tot nog toe niet (zit er nu een half jaar op) maar wij hebben geen nieuwbouw (1890).quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
Zie er hier niets van maar maai het dan ook wekelijks in de zomer en in de winter niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens.
speelgras is juist sterk gras speciaal bedoeld om er veel op te lopenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?
leukquote:Oh wat leuk!
Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:59 schreef Cooki het volgende:
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
Ik ook, ik ook!quote:leuk, al jullie plannen
ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks
Ja, is echt prima,quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:21 schreef Cooki het volgende:
edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in![]()
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien![]()
uhm.. ja dat voor je huis bivakkeren, jahquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren.
gheghe.. alles voor de kinderen hequote:
houd me op de hoogte! ik las nl ook iets over zand in je huisquote:En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in.
nou das nog hip hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
En dan héél hard André Hazes opzetten.
wat leuk!quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader was een zendpiraat.![]()
En ik zong liedjes voor hem op de radio.
quote:Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje kratje bier erbij, beetje keuvelen met de buren.
Vertel!quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef Cooki het volgende:
btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken![]()
Ik drink geen bier.quote:
een paar zo breed mogelijke planken/platen vrij hoog aan de zijmuren wanden laten bevestigen en je hebt een paar m2 extra bergruimte, voor whatever (tuinkussens? trampo ... bbq... lege kratjesquote:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezienquote:
ik snap wat je bedoeltquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien
Bij ons kregen we tijdens de bouw een brief dat er een kast omheen gemaakt zou worden vanwege het teveel aan geluid als de zolder open was naar de overloop omdat er maar een deur tussen de installatie en slaapkamers zou zitten. Ik weet niet of dit regels waren van de bouwmaatschappij of dat dit officieel is. Maar als ik jou was zou ik wel even gaan zoeken naar wat voor regelgeving er over is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:31 schreef innepin het volgende:
Heerlijk licht zo die woonkamer met die schuifpui! <3
En woohoo, je hebt een vloer gekozen!
That's the spirit!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen.
Ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet en hoe die vloer in gebruik is. Ik wil ooit ook nog zo'n gietvloerachtige vloer maar dan wel betaalbaar. Misschien is dit wel een goede oplossing.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt! Het is een epoxy coating, met een toplaag van polyurethaan voor een matte uitstraling en om de vloer slijtvaster en kleurbestendiger te maken.
Wat je op de staal ziet is trouwens de coating zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |