abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104860595
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; afgelopen donderdag (24 november 2011) hebben we de sleutel gekregen! *O* We nemen dik 1,5 maand om de woning klaar te krijgen en te verhuizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 26-11-2011 23:03:53 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104860604
Laatste postings:

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het bezoek aan het tuincentrum was een beetje een deceptie, want nu weten we nog steeds niet wat we willen. Ik heb wel gezien dat betontegels betaalbaar zijn en er oké uitzien.

Heeft iemand een idee hoe deze manier van planken over elkaar timmeren heet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:19 schreef loecje het volgende:
potdeksel schutting
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef exlurker het volgende:
Potdekselen is het dakpansgewijs bedekken van gevels en wanden met gevelplanken. door de bovenste gevelplank over de onderste te potdekselen loopt het regenwater over de planken af.
Wie potdekselt moet er bij de onderste plank even op letten eerst een onderlat te plaatsen net zoals op het dak de onderste panlat een dubbele panlat geplaatst moet worden. Anders ligt de onderste plank plots niet schuin zoals de rest, maar raar recht op de gevel. Alleen als een rechtvallende plank als stijlelement gewenst is is dit goed, maar dan moet er een afwijkende brede plank bijvoorbeeld gebruikt worden als onderste plank. Het is dan geen "potdekselplank" meer :-)
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!

Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door Claudia_x op 26-11-2011 23:06:24 ]
pi_104860719
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)
Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?

En hoe doe je dat onderhoudsvrij, potdekselen? Zit dat in het soort hout dat je kiest? Ik had al Plato hout gevonden, maar het is me niet duidelijk hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot goedkoop hout en hardhout. Een schutting mag van mij best iets meer kosten dan de goedkoopste van de Praxis, maar ook niet véél meer. :+
pi_104860814
Het enige dat ik kan vinden over de prijzen van 4stappentuin:

Stap 2 - Kopen
De handleiding is te koop voor ¤ 159,-. Als je het ontwerp en het beplantingsplan exact op maat voor jouw tuin ontworpen wilt hebben zijn de extra kosten ¤ 295,- (tuinen tot maximaal 90m2). Alle benodigde materialen inclusief de handleiding zijn te koop.

Dat is in ieder geval niet veel geld voor een ontwerp, handleiding en aanpassing op maat. Hoeveel de materialen zouden moeten kosten is niet duidelijk, maar daar valt ook vast het een en ander in te wijzigen. Ik keek er eigenlijk alleen om inspiratie op te doen voor mijn eigen tuintekening, maar ik heb inmiddels geloof ik eindelijk een indeling waar ik blij mee ben. Ik teken 'em morgen wel uit.
pi_104861509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?

En hoe doe je dat onderhoudsvrij, potdekselen? Zit dat in het soort hout dat je kiest? Ik had al Plato hout gevonden, maar het is me niet duidelijk hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot goedkoop hout en hardhout. Een schutting mag van mij best iets meer kosten dan de goedkoopste van de Praxis, maar ook niet véél meer. :+
Zal het morgen even navragen als het lukt.

Wij hebben de bijkeuken ermee bedekt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104869226
Oh, dat ziet er super uit, Ml! Ik vind het een mooie combinatie tussen strak maar ook warm door de kleurschakeringen. Ben benieuwd wat de buurvrouw ervan vindt. :Y) Eerst maar eens uitzoeken hoeveel het kost om dat mooi eruit te laten zien.
pi_104869238
Het laatste (en waarschijnlijk definitieve) tuinontwerp (we hebben de maten van de tuin gister voor het eerst opgenomen en die pakten gunstig uit):

Eerst maar eens zonder pergola en dan zien we wel. Ik wil z.s.m. de boel laten bestraten, als het even kan. De hovenier waar we gister waren zou het waarschijnlijk niet voor maart-april kunnen doen.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 10:08:07 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104869302
wat is dat grijze vierkant? de schuur?
leuk ontwerp!
pi_104869328
Jep, dat is de berging! Floorplanner wil niet meewerken met het optrekken van een schuur.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 10:19:23 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104869420
mooi evenwicht tussen groen en stenen.
heb je ook al een idee wat je voor planten wil?
ga je ook een kindertuintje aanleggen?
pi_104869678
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.

We wachten nog even met de keuze voor planten, want dat kan wel wachten tot na de verhuizing. En ik wil er een langetermijnproject van maken, dus wat planten van anderen overnemen en zo. In de (verrijdbare) bakken op het terras wil ik in ieder geval kruidenplanten doen. Er is ook nog ruimte in de voortuin.
pi_104869705
Eerst moeten we tegels en legpatroon kiezen. Dat vind ik erg lastig. Ik vind strakke tuinen met duidelijk afgebakende borders bij anderen wel mooi, maar ik zou zelf liever een wat 'natuurlijker' tuin hebben, al houd ik ook niet van 'landelijk'. :+ Er is zoveel mogelijk op bestratingsgebied dat het wat suf voelt om overal dezelfde tegel te laten leggen in een recht patroon. Ik zoek nog een alternatief.
pi_104870031
Ik kom net een leuke zandbak tegen:

pi_104870132
O+
pi_104873831
Leuke tuin zo Claudia!

Wij willen in onze ooit-to-be-tuin een plekje voor de kinderen maken waar ze bv tomaatjes en aardbeien en sperziebonen kunnen planten. Dit jaar hadden we cherrytomaatjes op het balkon en dat was een groot succes!

Volgens mij heb ik zo'n soort zandbak bij gamma gezien :Y
pi_104876544
Ik heb de opdracht maar even op Werkspot gezet. Het zal mij benieuwen hoe hoog de prijs uitpakt.

Ik vind dit wel een aardige tegel:

En heb op basis daarvan dit ontwerp gemaakt:

Stiemie, dank voor de tip! Googelen leverde me dit op:

pi_104876665
Oh en Stiemie, ik kwam op jullie site deze foto tegen:

Hoe cool is dat?
pi_104877075
Is dat een foto of een tekening? Is dat een lichtgevend pad? :D
pi_104877602
Ziet er al super uit Claudia! Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt met jullie tuin. Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?

Ben niet zo kapot van de schutting eigenlijk :@ Wij zouden dan tegen de achterkant aankijken en die is wel minder mooi dan de voorkant. Of timmer je er dan ook latjes tegenaan aan de achterkant? Op zich maakt het ons ook niet zo heel veel uit hoor. We gaan toch voor een groot deel beplanting voor de schutting doen. Ik zag laatst in een woonblad bamboe als beplanting. Dat vond ik erg mooi!
pi_104877679
Bij ons komt morgen de stukadoor. Hebben jullie al gekeken hoe het bij jullie eruit ziet? Of is alles alleen nog maar voor gestreken? Als er eenmaal gestukt is en de vloer ligt, dan zal het er alweer zo anders uitzien! O+
pi_104878055
De schutting vind ik een relatief onbelangrijk onderdeel in het geheel. Laten we vooral iets zoeken wat we allebei leuk/acceptabel vinden. :Y) Ik word sowieso niet echt warm van schuttingen.

Die van ons is vrijdag aan de slag gegaan en we hebben zaterdag even gegluurd. Hij had vooral wanden op de begane grond voorgestreken en één wand was al gestuukt. Ja god, hoe weet je of het er netjes uitziet?

Heb jij enig idee hoe om te gaan met de hoeveelheid zand en stof in huis? We hebben er zaterdag een bezem doorheen gehaald en ik werd niet goed van de hoeveelheid stof.
pi_104878538
Die lichtgevende stenen zijn leuk he? Je kunt er ook echt op lopen! Alleen geen idee of ze hier ook te koop zijn :@ Heb even gekeken en de leverancier voor de Jacko stones is hier Beltane bv, tel. +31 73 5944105 of e.mail info@beltane.nl.

Ik vind zelf dit soort lichtgevende bloempotten ook erg leuk. Licht en functioneel tegelijk
pi_104878749
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?
Ik kijk er nog even naar. Volgens mij zag ik soortgelijke tegels bij het tuincentrum, maar dan moet ik even m'n foto's in de Cloud checken en die moet ik nog configureren. (Nieuwe iPhone, yeah!)
pi_104879271
Claudia: tegen het stof is nu denk ik nog niet zo veel te doen. Als de stucadoor klaar is, zou ik eens goed de bezem erdoor halen (of een bouwstofzuiger, maar niet je eigen stofzuiger, die overleeft t niet). Als eenmaal de vloeren erin liggen, is het ergste leed geleden, is mijn ervaring.
pi_104879344
Als je muren mooi glad en egaal zijn, je nergens strepen ziet en als je vlak langs de muur kijkt en geen bobbels ziet is het netjes gestuct. En met glad bedoel ik echt glad, dat het ook zo aanvoelt met je hand.

Tuin ontwerp is mooi :)

En in die stof hebben wij bijna een jaar gewoond :') en dan was de stof waarschijnlijk nog erger...
Jullie wonen er niet nu, dus gewoon lekker laten. Als de vloer straks erin zit en er is geschilderd dan is het bouwstof pas echt goed definitief weg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104879555
Vind je zoiets niet leuk?

pi_104879930
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:34 schreef Bleie het volgende:
Claudia: tegen het stof is nu denk ik nog niet zo veel te doen. Als de stucadoor klaar is, zou ik eens goed de bezem erdoor halen (of een bouwstofzuiger, maar niet je eigen stofzuiger, die overleeft t niet). Als eenmaal de vloeren erin liggen, is het ergste leed geleden, is mijn ervaring.
Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?
pi_104880104
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:41 schreef loeszie het volgende:
Vind je zoiets niet leuk?

[ afbeelding ]
Ik vind bamboe zelf niet zo denderend, maar ik houd wel van het 'fijne' van de schutting, als je begrijpt wat ik bedoel. En het oogt vriendelijker dan planken.

-Edit- Hm, misschien toch wel een optie. Ik ga even verder kijken naar bamboeschuttingen.
pi_104880428
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 15:36 schreef wickie het volgende:
Als je muren mooi glad en egaal zijn, je nergens strepen ziet en als je vlak langs de muur kijkt en geen bobbels ziet is het netjes gestuct. En met glad bedoel ik echt glad, dat het ook zo aanvoelt met je hand.
Het was geloof ik op zich netjes, maar ik zag wel één streep. Of zit ik dan te muggenziften? En ik zag bij de stopcontacten een stukje dat niet mooi was afgewerkt. Volgens J. moet ik het eindresultaat afwachten. }:|
pi_104880503
Er zijn ook best veel verschillende diktes enzo http://www.bamboo-fencing.be/bamboo.html

Ik wil je natuurlijk niks opdringen :+

Even iets anders jullie huren ook in de vrije sector toch? Wonen jullie daar al meer dan een jaar? Wij hebben echt gezeik omdat we de huur eerder opzeggen dan binnen het jaar. We hebben een jaarcontract getekend. Nu hebben we advies ingewonnen en te horen gekregen dat het werken met jaarcontracten eigenlijk helemaal niet mag omdat er woningnood in Amsterdam is en de woning vrij snel weer verhuurd kan worden.. Maar goed het laatste woord is er nog niet over gezegd..
pi_104880546
Als er goed gestukt is zou de muur superglad moeten zijn!
pi_104880921
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?
De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.
pi_104880963
Wat vervelend dat jullie nu met dat jaarcontract zitten, loeszie! Het is niet alsof je niet al genoeg te regelen hebt. Wij wonen hier al langer dan een jaar, dus dat zou geen probleem moeten geven. Maar we moeten nog opzeggen. Dat gaan we komende week maar doen. Lief wou het net doen.

Morgen wordt de keuken ingemeten dus dan ga ik wel de zeikerd uithangen over het stucwerk. :+ Ik weet niet eens zeker of de muur wel gestuukt was. :o De meeste muren zagen er sowieso al netjes uit, vond ik.
pi_104881044
Nee, je zit niet te muggenziften naar mijn idee, je betaald ervoor dus je mag kwaliteit verwachten.
Wij hebben een paar streekstrepen op 1 plek. Toen de woonkamer werd gestuct had onze stucer een hulpje meegenomen en die was iets minder goed. Het is ons tijdens dat ze bezig waren niet opgevallen. Toen we het later ontdekte was ook onze stucman teleurgesteld (maar hij was een hele erge perfectionist), ik heb er geen problemen mee die paar kleine streek strepen. Maar als op elke muur zulke strepen voor zouden komen zou ik wel chaggo worden.
Maar ik ben maar een leek, hier kunnen de profs beter wat over zeggen.

Overleg met de werklui of jullie het schoon moeten maken voordat ze aan het werk gaan. Zo ja, dan is het raadzaam een bouwstofzuiger te huren.
pi_104881196
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:11 schreef Bleie het volgende:

[..]

De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.
Het ging me puur om het verwijderen van zoveel mogelijk zand en stof. Onze vloerleverancier gaat onze vloer egaliseren, dus dat komt sowieso pas veel later.
pi_104881307
Oh en loeszie, de stenen die ik liet zien zijn van Metten (Terra Toscana) en kosten 46,30 euro per m2. :o

Ik heb een dure smaak, geloof ik. Bij de keukenhandel zag ik ook een heel mooie tegel en dat bleek een speciaal soort marmer te zijn dat duizenden euro's zou gaan kosten.

Ik zoek wel een goedkoper alternatief. :')
pi_104881373
Ja dat probleem heb ik nou ook :')
pi_104881488
Wat vind je van die gepoedercoate kaders?

Zal wel weer duur zijn. :7
pi_104881723
Marktplaats!!
pi_104881773
Ik vind die zonder kader eigenlijk het mooist. Maar volgens mij zie je dan het frame wel aan de achterkant dus dan is het geen optie. Dan vind ik inderdaad die gepoedercoate kader het mooist.
pi_104881859
Ja, anders zal dit er wel achter zitten:

Als je dat niet ziet zou het niet erg zijn.
pi_104881909
Hij heeft nog 20 dichte en 3 open. Zou misschien best een optie zijn?
pi_104881936
90cm breed is trouwens niet echt heel handig...
pi_104881995
Zo, dat is echt goedkoop! :o Maar is inderdaad wel heel smal. En ik vind de bamboe-omlijsting zelf ook niet zo mooi.
pi_104883033
Oh, en wat vind je hiervan? (Let niet op de lelijke klep. Hebben jullie eigenlijk een kat?)

pi_104883274
Je kan ook 2-zijdig potdekselen ;) mocht dat het probleem zijn.
pi_104883358
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:00 schreef Ml-etje het volgende:
Je kan ook 2-zijdig potdekselen ;) mocht dat het probleem zijn.
dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komen ;) heb jullie beide wat je zoekt toch?
pi_104883423
Oh dat vind ik ook wel wat! Ja we hebben 2 katten. Maar zijn binnenkatten dus ik verwacht niet dat ze veel buiten rond gaan zwerven.
pi_104883471
Pfffffff ik ben een leuk behangetje aan het zoeken voor de hal. Ik word echt niet goed van al die keuzes..
pi_104883613
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:

[..]

dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komen ;) heb jullie beide wat je zoekt toch?
Ja, verdomd, je kunt bamboerollen natuurlijk tegen heel veel soorten constructies monteren?

Maar ik denk dat we er wel uitkomen samen. :+
pi_104883655
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:04 schreef loeszie het volgende:
Pfffffff ik ben een leuk behangetje aan het zoeken voor de hal. Ik word echt niet goed van al die keuzes..
Wat zoek je ongeveer? Ik heb al heel erg lang getwijfeld over verfkleuren. Als je nou gewoon 5 keuzes had zou het leven veel makkelijker zijn. :Y)
pi_104883855
Ik vind deze alle drie leuk..

pi_104883878
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:

[..]

Ik moest er even op googelen, maar dit schijnt het dan te zijn:

Ik vind de wat warmere kleuren mooi. Die krijg je zeker door te beitsen?

pi_104883913
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef loeszie het volgende:
Ik vind deze alle drie leuk..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nummer 3!

Helpt het? :7
pi_104884220
Haha! Nee :9

Ik laat Koen gewoon kiezen tussen deze drie.
pi_104884305
Ohja, dat werkt hier over het algemeen vrij goed. Dan heeft hij een voorkeur en blijkt dat ik al die tijd toch eigenlijk ook wel een voorkeur had die, vanzelfsprekend, anders blijkt te zijn. En dan krijg ik m'n zin.
pi_104884363
Met nummer 2 houd je de inbrekers wel op afstand.

Nah, ik vind hem heel gaaf. O+
pi_104884415
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!

pi_104884509
Bedenk me nu we ineens dat het moet passen bij de donkergroene deur. Optie 2 valt dus sowieso af.
pi_104884547
Optie 1 is groen/brons. Dat wordt hem dan denk ik. :+
pi_104884627
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.
pi_104884652
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!

[ afbeelding ]
Oeh O+
pi_104884659
Maar deze zou dan ook leuk zijn :')

pi_104884867
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Die foto heb ik ook gepind! Vooral vanwege de trapleuning, trouwens (in combinatie met een lichte vloer). Maar dat kan bij ons weer niet.
pi_104884923
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ja dat bedoel ik ja. dan krijg je ook een potdeksel effect.
warmere kleur kan ook door het soort hout.
pi_104884943
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.
Daar fleurt een tuin wel van op, zeg! Mooi.

pi_104885060

Wel gepotdekselt hé :P
pi_104885113
Oh, dat is wat donkerder. Ook mooi!

Ik dacht eerst dat ik een schutting met planken in de breedte mooier vond, maar ik heb het idee dat we optisch voor onze tuin beter voor verticaal kunnen gaan.
pi_104886207
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Ziet er al super uit Claudia! Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt met jullie tuin. Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?

Ben niet zo kapot van de schutting eigenlijk :@ Wij zouden dan tegen de achterkant aankijken en die is wel minder mooi dan de voorkant. Of timmer je er dan ook latjes tegenaan aan de achterkant? Op zich maakt het ons ook niet zo heel veel uit hoor. We gaan toch voor een groot deel beplanting voor de schutting doen. Ik zag laatst in een woonblad bamboe als beplanting. Dat vond ik erg mooi!
Als je bevriend wil blijven met de buren moet die bamboe wel in een stevige (liefst betonnen) bak gezet worden - het woekert enorm, is heel sterk en groeit dwars door de meeste dingen heen.
Je kan natuurlijk tweezijdig potdekselen of ijsselrabat nemen (wat hier loecje zweeds noemt), maar je zou ook aan jouw kant betonmatten ertegen kunnen zetten en dan beplanting ertegen (bamboe/riet/klimop/wingerd/druif/clematis etc).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104886646
Er bestaat speciale niet woekerende bamboe! -edit- Fargesia

[ Bericht 15% gewijzigd door loeszie op 27-11-2011 18:59:23 ]
pi_104889335
En dit behang?

Ik vind zelf de onderste heel mooi, maar weet niet of ik dat ook echt zou durven gezien de opvallende kleur... In het echt issie wel nog mooier met een zilveren lijn O+
pi_104889514
Stiemie die eerste vind ik mooi. Maar zoek wel iets met wat kleur. Die onderste qua kleuren heel mooi maar de print vind ik weer iets te druk.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 19:34:08 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104890364
loeszie en claudia, zijn jullie elkaars buren ofzo? :?
pi_104890384
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
loeszie en claudia, zijn jullie elkaars buren ofzo? :?
To be ;)
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 20:52:27 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104899733
Nou, niet helemaal, lady! :D
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 22:06:41 #78
5428 crew  miss_sly
pi_104899878
Ik vind dat blokjesbehang leuk, Stiemie :Y

Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal wordt. Ik kan me vaak wel vinden in je smaak, Claudia, dus ik wacht vol spanning op de foto's!

Het tuinontwerp vind ik ook erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 06:51:19 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104910971
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, niet helemaal, lady! :D
o? dat heb ik dan gemist. hoe dat zo?
pi_104927263
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.

Vandaag zijn we bij de Ikea geweest om badkamermeubilair te bekijken. Dat wordt:

Maar dan zonder poten. Met een spiegel in dezelfde breedte:

We moeten nog kijken of er een reguliere kraan in past. Iemand enig idee of dat allemaal standaardmaten zijn? Of hanteert Ikea weer eens andere maten?

We wilden het eigenlijk laten installeren door Ikea zelf, maar wat een gedoe is het om dat geregeld te krijgen. Door de badkamerafdeling op de begane grond werden we doorverwezen naar de afdeling Pax-kasten, maar daar werd tegen ons gezegd dat we alles zelf moesten verzamelen en naar de transportservice moesten brengen, alweer we de montageservice zouden kunnen regelen. Nou ja, laat dan maar. We zoeken wel nog een klusjesman die dit voor ons kan regelen.
pi_104927313
Vandaag heb ik het stucwerk nog eens bekeken en op één niet al te fraaie plek na (waar goddank de keukenkast voor komt) ziet het er netjes uit. We hebben ook nog eens een behoorlijke meevaller doordat het 2 euro per m2 minder gaat kosten. Er is immers niet zo'n dikke laag nodig volgens de stucadoor.
pi_104932254
Claudia, volgens mij heb je op werkspot ook een categorie ikea installatie. Misschien is dat handig voor je badkamer?

Fijn dat het voorspoedig gaat!
Met een meidenkwartet
pi_104933418
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.
Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104933861
Wat betalen jullie voor het stukwerk per m2?

Ben benieuwd hoe het zal gaan met de hovenier. Ik heb nog helemaal geen idee hoe ik het allemaal aan ga pakken met de tuin. Maar first things first.
pi_104936080
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2011 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.
Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op. :')
pi_104936454
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op. :')
Dat van die schrijfmanieren durfde ik niet te zeggen, ik selecteer daar ook op :').
Ik moet zeggen dat meerdere offertes laten maken natuurlijk heel volwassen, verstandig en rationeel is, maar een hoop werk en stress oplevert. Ik zou die ene van 3300 laten langskomen. Voelt die goed, dan geen tijd en energie verspillen maar het hem gunnen.
pi_104937129
Dat is in de regel ook mijn aanpak, sigme. Met de vloer heb ik dat niet zo gedaan en daar voelde ik me wel rot bij. Zo'n opdracht op Werkspot zetten schept een verplichting om door te geven dat je niet op een offerte ingaat en ik houd niet van slecht nieuws verkopen. Maar het heeft ons wel een korting van 1000 euro op de vloer opgeleverd. Uiteindelijk zijn we alsnog met degene in zee gegaan waar we het beste gevoel bij hadden. Ik voel me wel een afzetter. :Y)

Het is wel duidelijk dat hoveniers om werk verlegen zitten, zeg. Het zal ook wel een rustige periode zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 07:37:31 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104955950
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:

Vandaag zijn we bij de Ikea geweest om badkamermeubilair te bekijken. Dat wordt:

[ afbeelding ]

Maar dan zonder poten. Met een spiegel in dezelfde breedte:

[ afbeelding ]

We moeten nog kijken of er een reguliere kraan in past. Iemand enig idee of dat allemaal standaardmaten zijn? Of hanteert Ikea weer eens andere maten?

We wilden het eigenlijk laten installeren door Ikea zelf, maar wat een gedoe is het om dat geregeld te krijgen. Door de badkamerafdeling op de begane grond werden we doorverwezen naar de afdeling Pax-kasten, maar daar werd tegen ons gezegd dat we alles zelf moesten verzamelen en naar de transportservice moesten brengen, alweer we de montageservice zouden kunnen regelen. Nou ja, laat dan maar. We zoeken wel nog een klusjesman die dit voor ons kan regelen.
ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.
ik liep er al jaren om te zeuren en mijn vriend bleef het voor zich uitschuiven.
toen ik dreigde het op werkspot te zetten, had hij binnen een paar dagen de boel aangelegd.
leve werkspot *O*
pi_104955978
Werkspot klinkt interessant! De oplevering is over een week en ik ben ook een tikje bang dat het enthousiasme van mijn vriend niet eeuwig duurt :9
pi_104979286
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.
ik liep er al jaren om te zeuren en mijn vriend bleef het voor zich uitschuiven.
toen ik dreigde het op werkspot te zetten, had hij binnen een paar dagen de boel aangelegd.
leve werkspot *O*
:D!

Wij kunnen dat soort dingen echt niet, dat scheelt.
pi_104983521
Ik ben verliefd. O+

pi_104983758
Wat gaaf O+
pi_104983784
Ow, die zijn echt geweldig gaaf!
pi_104983873
Nou, hè?

Ze zien er handbeschilderd uit. Dat gaat vast reteduur zijn.
pi_104983883
Maar hey, dat moet ik zelf toch ook kunnen?
pi_104983888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd. O+
:o O+
Ik ook!
pi_104983943
Waar heb je ze gevonden?

Je zou iets soortgelijks kunnen creëren door allerlei losse, oude tegeltjes te kopen op Marktplaats e.d.?
pi_104984032
Op een website van een chocolaterie.

Ik heb geen idee waar ik op moet googelen. Ik zoek nu naar 'Portugese tegels' en 'designtegels'. Eens kijken waar ik zoal op uitkom.
pi_104984106
Stuur een mailtje aan de chocolaterie? :)
pi_104984348
Gedaan.

Dit gaat natuurlijk nergens over. Maar ach.
pi_104984698
pi_104984930
Dat ziet er aardig uit! Even kijken of ze ook voor buiten geschikt zijn. Ik heb Designtegels.nl ookal gemaild.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:18:15 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104985002
Ik ken die tegels. Een keer op funda gezien. Maar waar!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:37:18 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104986017
http://www.funda.nl/koop/(...)eg-11/fotos/#foto-11

Hier! Maar het is niet hetzelfde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104986274
Wel hetzelfde idee!

Het lijkt me ideaal voor een klein terras, een binnenplaatsje. Ik moet er even over nadenken hoe wij daarmee om zouden moeten gaan.

Morgen komt de hovenier langs om onze tuin te bekijken en onze wensen globaal door te spreken. Ik weet nog niet of ik dit ter sprake durf te brengen. :D
pi_104990960
Claudia ik ken mensen die zulke tegels in de tuin hebben :Y

Op de website van mijn werk kun je trouwens gratis een folder van Castello aanvragen. Misschien een tip?

Je hebt van die tegels verschillende soorten en dus ook kwaliteiten dus vraag even goed na of de tegels die je gevonden hebt in de tuin kunnen.

Hier nog wat mooie tegelvoorbeelden O+

pi_104997261
Stiemie, jij weet ook echt alles! :D O+

Bedankt voor het meedenken, mensen. Ik weet niet of we het uiteindelijk wel doen, maar het is leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is. Ik kwam ook nog www.floorz.nl tegen.
pi_104997576
:@ ik vind alles dat met wonen te maken heeft gewoon zo leuk :@ En ik wil zelf graag zulke tegels in de gang of keuken in ons nieuwe-to-be-huis

Dit zijn ook nog een aantal firma's
Cementtegels
Portupalace
Designtegels
pi_104998727
Ik vind het ook een beetje jammer dat ik ze nu pas 'ontdek'! (Stom eigenlijk, want ik wist wel van het bestaan. Sinds onze vakantie in Portugal ben ik verliefd op die tegeltjes.)

Heb je een idee hoe duur die dingen zijn, Stiemie? Ik denk dat ze vanaf 40 euro per m2 verkrijgbaar zijn. Ik zie ze her en der ook voor 60-70 euro en soms ook voor 80-90 euro.
pi_104999114
Die 2e vind ik wel erg mooi, zo onder je eettafel :Y Niet goedkoop, maar dan heb je wel iets ontzettend gaafs. Ik heb onlangs terazzo ontdekt, een soort imitatie granito, misschien ook wel wat voor je :)
pi_104999262
Die tweede en derde zijn weer juist niet zo mijn smaak.

Bij Port-U-Palace hebben ze gave tegels, zeg! En ze zitten nog in Amsterdam ook. :s)

Of in Nieuw-Loosdrecht. }:|

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 30-11-2011 10:35:31 ]
pi_104999307
Ik denk niet dat ik nog eens terrazzo neem. :+

Mijn hopeloze douchevloer
pi_104999592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk niet dat ik nog eens terrazzo neem. :+

Mijn hopeloze douchevloer
Tjonge... Da's inderdaad wel rot :{
pi_104999729
Hebben jullie al terrazzo?

Het ging bij ons om de douchevloer in een woning die al lelijk was toen ik er ging wonen. Ik kreeg de bruine vlekken er niet meer uit. Toen ik eens met agressiever spul aan de gang ging (nooit doen!) sloeg de vloer dof uit.
pi_104999781
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook een beetje jammer dat ik ze nu pas 'ontdek'! (Stom eigenlijk, want ik wist wel van het bestaan. Sinds onze vakantie in Portugal ben ik verliefd op die tegeltjes.)

Heb je een idee hoe duur die dingen zijn, Stiemie? Ik denk dat ze vanaf 40 euro per m2 verkrijgbaar zijn. Ik zie ze her en der ook voor 60-70 euro en soms ook voor 80-90 euro.
Ik heb ze ook gezien bij tegeldeal.nl. Volgens mij waren ze daar niet zo gek duur.
pi_105000144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:49 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik heb ze ook gezien bij tegeldeal.nl. Volgens mij waren ze daar niet zo gek duur.
Dank! Alles wat ik mooi vind kost 70-80 euro. B-)
pi_105000220
Wij gaan in de gang Portugese tegels leggen. Dat is maar een paar m2 dus dan wordt het niet te duur. Ook boven het aanrecht gaan we zoiets doen. Of misschien van die zelliges, dat weet ik nog niet.
Je hebt ook mensen die dat soort tegels uit oude huizen e.d. slopen en die op marktplaats verkopen (of andere sites), daar zou je ook eens tussen kunnen kijken.
pi_105000275
Eruit slopen? Ze zouden die mensen achter tralies moeten zetten. Die ga ik toch geen geld geven. :(
pi_105000855
Even snel gemaakt via www.designtegels.nl:

pi_105002938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Even snel gemaakt via www.designtegels.nl:

[ afbeelding ]
Zo leuk en fleurig waren ze niet! Er staat me iets bij van 30 euro, ik vond ze tof voor in de keuken. Helaas dacht mijn meneer er anders over :(
pi_105004075
Veel bloemmotieven zeker? Daar houden mannen in de regel niet zo van. :+
pi_105006130
Bij nader inzien toch maar geen patchwork. Ik blijf er een zigeunergevoel van krijgen.

Nadeel is trouwens dat je voor dit soort tegels een vaste ondergrond nodig hebt.
pi_105006201
Ik denk dat ik even ga nadenken over alternatieve toepassingen, zoals een plantenbak betegelen.
pi_105008688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie al terrazzo?

Het ging bij ons om de douchevloer in een woning die al lelijk was toen ik er ging wonen. Ik kreeg de bruine vlekken er niet meer uit. Toen ik eens met agressiever spul aan de gang ging (nooit doen!) sloeg de vloer dof uit.
Nee, hebben we niet. We hebben een hele mooie parketvloer liggen. Dat was meteen de reden dat we in de keuken geen (mooie?) terrazzo vloer hebben gekregen.

Ik heb nog wel wat tegeltjes over, uit de keuken zoals we het huis kochten. Wat voor jou?
pi_105042356
Wat een geweldige tegels! Als we ooit weer geld hebben, zou ik zoiets graag in de hal en wc leggen. Dat is niet zo'n heel groot oppervlakte, dus dan is het nog wel betaalbaar. Nu ligt daar helaas slecht gelegd, goedkoop zeil :(.
pi_105047935
Lief van je, Freddeh! Maar ik schuif het tegelplan even van de baan. Het opleuken van het terras kan later nog, dus dat zie ik dan wel.

Goed idee, Bleie! Ik zat nog heel even eraan te denken om het bij ons in de hal te laten leggen. Maar ach, overal de coating lijkt me wel zo mooi. Ik vind het behang van loeszie een aardig alternatief om een soortelijke (vrolijke) sfeer in een woning te krijgen.

Weet je wat het is? We moeten zoveel beslissingen nemen en ik heb nog geen idee hoe die in combinatie uit gaan pakken. Hoe minder factoren nu een rol spelen hoe beter. :+
pi_105048015
En ik kwam deze schutting nog tegen:

Het zou 69 euro moeten kosten per strekkende meter, inclusief aanbrengen én alle materialen. Lijkt me een goede deal! Ik heb van een van de hoveniers waarbij ik een offerte heb opgevraagd begrepen dat bij hen het optrekken van een reguliere schutting (dus geen maatwerk) al 40 euro per meter kost.

Dit is trouwens larikshout.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:44:28 #128
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105048075
Zo'n soort schutting heb ik ook. Kun je echt jaren mee vooruit (alleen 69 eu per meter lijkt mij wel heel goedkoop aangezien de mijne het dubbele was)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_105048457
Ja, ik zit me ook af te vragen wat het addertje onder het gras is! Als iemand 'em vindt, laat het weten! Er staat wel bij dat de reiskosten er nog bij komen.

Over Larikshout staat dit op Wikipedia:

"Larikshout is duurzaam, watervast en sterk. Het wordt onder andere gebruikt voor omheiningen, als bouwhout (zowel binnen als buiten), en voor scheepsrompen. Het kernhout is donker-roodbruin en tekent zich scherp af tegen het bleekbruine spinthout."
pi_105048505
Oh, ik zie nu dat de bedragen exclusief BTW zijn. Dat scheelt wel. Het zou 82,11 euro worden per strekkende meter inclusief BTW.
pi_105048648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
En ik kwam deze schutting nog tegen:

[ afbeelding ]

Het zou 69 euro moeten kosten per strekkende meter, inclusief aanbrengen én alle materialen. Lijkt me een goede deal! Ik heb van een van de hoveniers waarbij ik een offerte heb opgevraagd begrepen dat bij hen het optrekken van een reguliere schutting (dus geen maatwerk) al 40 euro per meter kost.

Dit is trouwens larikshout.
Wij hebben exact zo een schutting. Je deelt (waarschijnlijk) de kosten met je buren he, dus dat is dan toch nog een goede prijs voor een schutting die lang netjes kan blijven staan.
Bij onze nieuwbouw (inmiddels weer 2 jaar oud), heeft iedereen in de rij deze schutting en hebben we alles samen besteld en in 1 keer laten leveren.
Met een meidenkwartet
pi_105048769
Als de buren ermee instemmen delen we inderdaad de kosten. :+

En het fijne is wel dat dit duurzaam hout is. Als het goed is scheelt je dat elk jaar beitsen. Maar goed, daar moet ik eerst nog naar informeren. Zometeen komt een hovenier langs voor een offerte en hem vraag ik er ook even naar.
pi_105048792
Ik vind hem prima Claudia!
pi_105048802
Een deel van onze medeburen wil kokosschuttingen of zo nemen. Die vind ik zelf niet zo mooi.
pi_105048804
Beter dan die kokosschuttingen die veel buren gaan nemen :')
pi_105048812
Haha same minds...
pi_105048814
My thoughts exactly. :D
pi_105048821
Houd op!
pi_105048852
Ik knal deze schutting straks wel even op Hyves. Misschien kan ik een schisma in gang zetten.
  donderdag 1 december 2011 @ 13:05:55 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105048880
Dat valt nog mee, wij hebben 2 weken geleden toevallig een de schutting aan de achterkant van de tuin vervangen, en dan had ik dat nog vrij goedkoop (want met korting) ingekocht en het was sowieso al niet een van de duurdere soorten, maar als ik hun duurste soort zie dan lijkt die toch verdomd veel op die van de bouwmarkt die de helft meer kost....

Het is dat Hellendoorn zo'n eind weg is, en dat de reiskosten dus een redelijke extra zijn, maar afhankelijk van de hoeveelheid schutting gok ik dat ze hem wel in een dag kunnen plaatsen, dus dat is dan maar 1 keer reiskosten.

Het ziet er wat mij betreft erg strak geprijsd uit, misschien even gaan zoeken op ervaringen met dat bedrijf....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105048932
Ja, ga ik sowieso doen. Maar eerst kijk ik of de hovenier waar we waarschijnlijk mee in zee willen gaan zoiets voor een soortgelijke prijs kan doen. Dat zou schelen, want hem betalen we geen reiskosten.

En de andere buren moeten ook nog instemmen natuurlijk. Ik heb al contact met haar gehad, loeszie.
pi_105064955
Nou, drukke dag weer achter de rug. De kinderen werden allebei ziek wakker, dus we hebben de rondleiding op een toekomstige school voor Ivan verplaatst naar volgende week en halsoverkop hebben we een oppas kunnen regelen (opa en oma, het is zo fijn dat die de laatste tijd regelmatig bijspringen O+).

Ik was blij verrast toen ik zag dat ze hagen aan het planten waren:

En zo ziet dat er vanuit onze toekomstige keuken uit:

Achter is de hedera geplant:

De muren zijn nog lang niet droog:

Dus we hebben maar een apparaat gehuurd om zoveel mogelijk vocht uit het huis te halen en de droogtijd te verkorten. We hebben geen flauw benul waar we mee bezig zijn. :')

De uitvoerder was in de woning bezig om de laatste punten af te werken. Zo is dit luchtverfrisapparaatding eindelijk geïnstalleerd:

Mèn, wat maakt dat ding een lawaai! Dat valt tegen.

En kijk loeszie, ons beider buitenlamp doet het! Die van jullie ging wel eerder aan. :+

pi_105065438
Wij vonden dat ding juist helemaal geen lawaai maken. In ons vorige huis maakte dat systeem veel meer lawaai.

Waarom moeten jullie muren dan zo snel drogen? Jullie hebben toch tijd genoeg? Volgens Koen kun je ook gewoon goed ventileren door ramen open (of op ventilatiestand) te zetten. Het vocht moet weg kunnen (verdampen). Een bouwdroger zou dan niet nodig zijn.

Niet mijn kennis maar die van Koen dus :+
pi_105065622
Haha, nu hebben we dat ding al gehuurd. Nou ja, onze stucadoor wil zo snel mogelijk gaan schilderen, dus we willen het droogproces een handje helpen. Helpt het wel enigszins?

Ik ben nu wel heel benieuwd hoeveel geluid jullie apparaat maakt. Als je op de begane grond staat met de deur open, hoor je 'em dan als 'ie op standje 'iedereen ligt in bed' staat? En als je op de zolder zelf staat? Ik hoop dat 'ie zoveel geluid maakt omdat 'ie net geïnstalleerd is.
pi_105065867
loeszie, deze schutting hadden we ook nog gezien. In mijn herinnering was het een van de goedkoopste, maar deze schermen zijn 59 euro per stuk (180x180 cm, en dat is dus exclusief opzetten):

pi_105065951
Die luchtverfrisapparaatdingen maken altijd een hoop herrie. Ondingen zijn het. En ik hoop dat het stucwerk het gaat houden. Bij de mensen die bij ons stucwerk hebben begin het te scheuren bij de ramen.
Aldus.
pi_105065957
Oh die vind ik ook prima!
pi_105066036
Claudia, bij al onze buren is het systeem na oplevering opnieuw afgesteld. Zou best kunnen dat je er nog even naar moet laten kijken. Het maakt inderdaad veel geluid, maar het is niet de bedoeling dat je dat ding hoort als je beneden staat. Misschien even wachten tot jullie spullen er staan?
Met een meidenkwartet
pi_105066193
Goed dat je het zegt, Cathmar, want dan ga ik het nog even aanstippen bij de uitvoerder.

Ach Z., ik heb al zoveel verhalen gehoord over scheuren en niet-scheuren. Ik zie het wel. Eventueel laten we het wel een keer fixen als we op vakantie gaan of zo. :Y) Maar niet stucen was voor ons geen optie. We vinden behang niet praktisch.
pi_105066211
Ik kan me niet herinneren dat hij zo veel lawaai maakte. In ons vorige huis hadden we een ding met filters en die maakte pas echt herrie. We zetten hem 's nachts altijd uit. Misschien dat hij opnieuw afgesteld moet worden inderdaad.

Maar ik denk dat ik er pas echt achter kom als we er wonen. Vond nu de 'eerste luister impressie" heel erg meevallen :Y)
pi_105066222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Als de buren ermee instemmen delen we inderdaad de kosten. :+

En het fijne is wel dat dit duurzaam hout is. Als het goed is scheelt je dat elk jaar beitsen. Maar goed, daar moet ik eerst nog naar informeren. Zometeen komt een hovenier langs voor een offerte en hem vraag ik er ook even naar.
Dat klopt hoor :Y.
Lariks is duurzaam. Het vergrijst. Beitsen / lakken / bruinoleum is niet nodig.
Het kan wel een beetje splinterig zijn, meestal is het vrij ruw. Maar ook dat wordt in de loop der jaren minder erg.

Ik heb er hier hekwerk van en de buitenkant van een schuur, al een paar jaar. Blijft / wordt prachtig (vind ik).
pi_105066398
Ohja, daar wou ik nog iets over zeggen. Volgens de hovenier die vandaag langskwam is larikshout niet zo duurzaam als men voorheen dacht. Douglasspar was volgens hem wél een goede optie. Maar dat wordt ook duur(der), namelijk 100-120 euro per strekkende meter (inclusief plaatsen, neem ik aan).

Hij had trouwens nog een opmerking die voor jou misschien interessant is, loeszie (ik weet niet meer precies hoe je tuinontwerp er ook alweer uitzag). Volgens hem zijn schuine hoeken in de borders niet handig. Hij probeert die in de regel zoveel mogelijk te beperken omdat je over een behoorlijke lengte te weinig breedte/diepte hebt om een fatsoenlijke plant neer te zetten. Hij zou dus graag mijn ontwerp nog wat willen tweaken als hij de opdracht krijgt.
pi_105066637
Er is wel een belangrijk nadeel aan een schutting die je elke 3-4 jaar moet beitsen: als je er planten tegenaan laat groeien zijn er delen waar je niet goed meer bij kunt.
pi_105066692
Er is duurzamer hout dan lariks, maar lariks is flink duurzaam en goedkoop.
Die lariksschutting op die foto staat mooi vrij van de grond, ik zou lariks goed genoeg vinden.
pi_105066831
Duidelijk!

Ik denk niet dat ik schuttingen ga shoppen. D.w.z., als we op de offerte van deze hovenier ingaan laten we hem waarschijnlijk ook maar de schuttingen doen.

Nou ja, even laten bezinken nog. En de offerte afwachten. Ik heb hem gevraagd verschillende schuttingopties te offreren. Hij stelde voor dat de open schuttingdelen die nu achterin de tuin zitten ook voor de erfafscheidingen te gebruiken en daar een flinke hedera tegenaan te planten. We weten nog niet goed of we dat zien zitten.
pi_105066964
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je het zegt, Cathmar, want dan ga ik het nog even aanstippen bij de uitvoerder.

Ach Z., ik heb al zoveel verhalen gehoord over scheuren en niet-scheuren. Ik zie het wel. Eventueel laten we het wel een keer fixen als we op vakantie gaan of zo. :Y) Maar niet stucen was voor ons geen optie. We vinden behang niet praktisch.
Ik heb glasvlies. Ook een soort behang maar dan anders.
Aldus.
pi_105066990
Dat van die klimop als erfafscheiding zou ik niet doen. Klimop is best eigenwijs spul, soms verdomt het het gewoon om op te klimmen. En dan kijk je best lang tegen je buren aan.
pi_105067034
Maar wat doe je dan als de kinderen je behang met viltstift te lijf gaan? In het geval van een gewone, geverfde muur kun je nog eens bijstippen. En je hebt geen behangscheurissues.
pi_105067066
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:10 schreef sigme het volgende:
Dat van die klimop als erfafscheiding zou ik niet doen. Klimop is best eigenwijs spul, soms verdomt het het gewoon om op te klimmen. En dan kijk je best lang tegen je buren aan.
Oh, ik dacht dat dat spul al-tijd woekert. :+
pi_105067211
In de goeie ouwe tijd had je nog gewoon dit soort erafscheidingen. O+

pi_105067381
Ik word geloof ik een beetje recalcitrant van jouw hovenier :+

Hij suggereert veel dingen die duurder uitvallen en geeft suggesties die je zelf misschien niet wilt. Ik kan er naast zitten hoor..ga ook maar af op jouw verhalen. Ik zou het zelf fijn vinden als hij met je meedenkt en de dingen die je graag wilt kan uitvoeren. Ik word altijd kriegel van al die duurdere opties die je dan "aangeboden" krijgt.
pi_105067479
Wanneer zou de schilder willen schilderen? Ik zou de muren zeker nog een week laten drogen...
pi_105067531
Oh, maar zo ging het niet! We liepen op mijn verzoek wat opties door. Hij merkte terecht op dat we tegen een muur aankijken, en een berging, en dat een houten schutting dan wel heel 'opgesloten' kan voelen. Daarom stelde hij die open schutting voor.

Ik heb hem ook nog naar bamboe gevraagd. Daar doen ze nog niet aan (er is wel veel vraag naar) omdat de leverancier niets over garanties kan zeggen.
pi_105067824
Oh gelukkig maar! :)
pi_105068276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Maar wat doe je dan als de kinderen je behang met viltstift te lijf gaan? In het geval van een gewone, geverfde muur kun je nog eens bijstippen. En je hebt geen behangscheurissues.
Glasvlies kan je afnemen met een nat doekje, en het is veel sterker van behang en stuc, als je er met wat zwaars tegenaan loopt is er niets aan de hand.
Aldus.
pi_105068566
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:34 schreef Z het volgende:

[..]

Glasvlies kan je afnemen met een nat doekje, en het is veel sterker van behang en stuc, als je er met wat zwaars tegenaan loopt is er niets aan de hand.
Kunnen de kinderen het niet kapotscheuren? En is een doekje bij jullie afdoende? Hier komen er allerlei vlekken tegen de muur die wat hardnekkiger zijn dan dat.
pi_105068876
Goed en kwalitatief behang kun je gewoon met een doekje afnemen. En als het goed behangen is kan je het er ook niet afpeuteren. Heb je nooit behang moeten afstomen? :Y)
pi_105069149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kunnen de kinderen het niet kapotscheuren? En is een doekje bij jullie afdoende? Hier komen er allerlei vlekken tegen de muur die wat hardnekkiger zijn dan dat.
Stift krijg ik er ook af, veel erger dan dat heb ik nog niet gehad.
Aldus.
pi_105069416
En het is niet stuk te scheuren.
Aldus.
pi_105069635
En hoe doe je dat als je bijvoorbeeld een gat hebt geboord dat weer zichtbaar wordt doordat je hetgeen er hangt weghaalt?
pi_105070242
Daar doe ik gewoon niet aan.
Aldus.
pi_105070521
Daar zul je dan toch mee moeten leven. In een mooie verse muur ga je nu eenmaal boren en dingen ophangen. Na een aantal jaar is die muur toch minder mooi. Wellicht ben je het behang inmiddels zat en doe je wat anders met de muur.
pi_105070760
Ik bedoel dat ik niks verhang ;)

Het moge duidelijk zijn dat je stucers en glasvezelaars hebt. Ik heb wel eens iets verhangen en het gaatje gevuld, daar zie je nauwelijks iets van, dat komt door het profiel van het glasvezel.
Aldus.
pi_105087937
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang. :Y)

Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
pi_105114431
Zo even tijd gehad om bij te lezen:

* het ventilatiesysteem: De tip is om nu alvast te kijken naar een bedrijf waar je de filters voor het ding kan bestellen. Bestel er nu eentje, laat het systeem de komende tijd vol draaien en vervang dan de filters net voor je er in gaat. Die dingen zullen dan vol stof zitten van alle bouwwerkzaamheden. Wij hebben een abonnement via deze site. Sturen elke 6 maanden nieuwe filters, vergeet je het ook niet zo snel te doen.

* de schutting. Ik heb het al eerder gezegd, pak geen hoge en helemaal dichte schutting. Word je echt niet vrolijk van. Hederahekken (= niks anders dan klimop) kan je ook kant en klaar kopen, dus dan zitten ze al deels dicht. Omzeil je dat probleem ook mee. En wij knippen ons, 6 jaar na plaatsen, nog steeds een ongeluk. Woekeren doen het prima hier.
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld van onze schutting kan vinden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105114844
Mefke dit systeem heeft geen filters.
pi_105116699
Geen filters? Waar blijft dan het stof wat het ding opzuigt?
pi_105118456
Oh, ik zie graag een foto van je schutting, mefke!

Als die schutting ook helemaal dichtgroeit, wat is dan het verschil? Alleen de groene aanblik?
pi_105119113
wij hebben twee schuttingen:
* een groene (hekwerk met hedera begroeid)
* een gewone: verticale smalle latjes, iets van 4 cm breed, om en om gemonteerd. Dus latje aan onze kant, volgende latje aan de kant van de buren etc. Je kan er daardoor, als je in een bepaalde hoek tov de schutting staat, doorheen kijken. Niet dat je dan echt wat ziet, maar het gevoel is veel meer open.

De schutting:

en de groene haag (waar dus een hekwerk onder zit maar dat zie je niet meer)

Overigens, ook op de foto te zien: wij hebben doodnormale betonnen tuintegels, maar dan in groot formaat. Geeft een leuk effect en dat voor een beperkt budget. De kleine tegels van het terras kunnen ook niet duur geweest zijn, die zijn er namelijk ingelegd door de aannemer als extraatje, dat mocht natuurlijk niet te veel kosten.
pi_105122495
Dankjewel, mefke! Jemig, dat groeit als een gek!

En je schuttingtip neem ik mee. Daar zit wat in.
pi_105122546
Hier gaat de hedera ook hard.
Vorig winter konden we de achterburen nog makkelijk zien, nu is het dicht
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105126715
Hedra woekert echt heel erg. Hedra gaat over en door alles heen. Als je hedra naast een schutting plaatst groeit deze zo de schutting door en vernielt deze. Daar zul je op moeten letten en de hedra heel kort moeten houden. Ook als je hem naast jullie schuurtje zet bijv. En als je je hedra goed wilt onderhouden zul je deze 2x per jaar moeten snoeien. Dat zou ik wel mee nemen in de overweging.

Mijn ouders hebben een schutting gemaakt van houten palen en dan latten er tegenaan. Om en om. Dus ene plank bij de buren en de andere plak aan onze kant. Horizontaal. De planken waren 3 meter lang en overlapten gelijk een heel stuk. Daar leek de tuin ineens een stuk langer van.
pi_105126997
Wij hadden klimop tegen ons ouderlijk huis en die groeide de slaapkamer van mijn ouders in. Toen mijn vader in een wanhoopspoging de stam doorhakte groeide dat ding gewoon door. :')

Vandaag is weer iemand langsgeweest om een tuinofferte te maken en daar hoorden we toch wat andere dingen van. Beplanten in januari kan alleen bij grote planten, zoals struiken. En schuine hoeken in de tuin zijn geen probleem, alleen is het schuine puntje gras in mijn ontwerp niet zo handig i.v.m. het maaien.

Nou ja, we zien wel hoe de prijzen uitpakken.
pi_105130029
Ik vind de combinatie met hedra en een stuk schutting wel wel erg leuk! Heb ook wel een neiging tot die dunne latjes zoals op de foto van Mefke. Vind die andere met het beton aan de onderkant ook wel erg grof.
pi_105130732
Twee keer per jaar knippen van de hedera gaat hier echt niet. Reken al snel op een keer of vijf. Maar goed, dat is dan snoeischaar pakken en de lange stukken eraf knippen. Twee keer per jaar doen we het echt heel rigoreus, dan trekken we ook alles van de grond los.
Het leuke van onze schutting (en ook van de hedera trouwens) vind ik dat je er heel makkelijk een andere klimplant bij kan zetten. Bij de schutting kan je die dan makkelijk leiden door met van die opbinddraadjes te werken. Dan is die schutting ook wat minder kaal en je krijgt makkelijk en snel hoogte in de tuin.
Wij hebben het stuk met de hedera afgeschermd door er zo'n 30 cm ervoor tuintegels overeind te zetten. Dit is eigenlijk speciaal voor ons konijn, maar het houdt de hedera ook wel lekker makkelijk binnen de perken. Letterlijk dan.

En, hoe gaat ie binnen? Zit jullie afzuigsysteem in een aparte kamer of zo op zolder? Dat scheelt ook wel enorm in geluid.
pi_105130962
Wat voor hout hebben jullie eigenlijk in de schutting, mefke? En is het geïmpregneerd?
pi_105130999
het is geimpregneerd. En geen hardhout, maar wat het dan precies wel is, geen idee. Ik zal straks eens even op zolder kijken of ik daar de papieren nog van heb.
pi_105131021
Ben benieuwd! Misschien gewoon vurenhout?

En jullie hebben er zo te zien ook beton onder? En nu ik toch bezig ben: zijn het schermen? En ben je niet bang dat de klimop je schutting aantast?
pi_105131130
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:16 schreef mefke79 het volgende:
En, hoe gaat ie binnen? Zit jullie afzuigsysteem in een aparte kamer of zo op zolder? Dat scheelt ook wel enorm in geluid.
Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
pi_105131999
De schutting staat aan drie kanten van de tuin. Links was al gezet door de buren. De palen zijn gewoon in de grond geboord (dus geen beton erbij) en tussen de palen liggen van die smalle troitoirbanden. Die komen een centimeter of 2 boven de grond uit.

Achter en rechts hebben we de schutting zelf gezet. Palen weer geboord, niet in beton en er tussen liggen ook geen betonnen randjes. Wel hebben we er later zelf een houten plank onderaan geschroefd om ons konijn van de hond van de buren weg te houden.
pi_105132063
Een schutting plaatsen zou toch ook zelf wel te doen zijn, als ik dit filmpje zo zie

http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/schutting-plaatsen/
pi_105132326
Ik heb het één keer gedaan met mijn vader, al was ik toen een stuk jonger (een jaar of 16). Mijn vader had losse palen en planken gekocht. De planken beitsten we zelf, maar misschien was het handiger geweest om geïmpregneerde planken te kopen.

Ik herinner me dat vooral het plaatsen van de palen een behoorlijke klus was. De planken tegen de palen monteren was een relatief eenvoudig karwei.
pi_105132409
Hier zijn leuke tegels te vinden http://www.klinkersvantoen.nl/
pi_105132545
O en het zijn schermen bij ons, geen losse latjes die je zelf moet schroeven.
pi_105132980
Leuk, loeszie!

Ik heb zelf liever geen klinkers, al vind ik ze wel tof. Ik heb mijn zinnen gezet op formaat 20x20.
pi_105134535
Kijk nou, loeszie! Misschien toch maar hedera doen?

pi_105135984
Ik heb net een tuinofferte ontvangen van mijn aanvankelijke favoriet. De eerste indicatie kwam op ongeveer 3400 euro inclusief BTW, en de nieuwe prijsopgave voor de tuinaanleg zonder schutting is 4500 euro. :o

Ik vraag me af hoe hij het in zijn hoofd haalt om me een zoveel hogere prijsopgave te geven dan aanvankelijk geschat. Er is vrijwel niets veranderd ten opzichte van de informatie die hij in het begin had. Pff, ik ben er gewoon een beetje boos om.
pi_105139481
Jeetje, dat is wel een enorm verschil zeg. Nog even bellen om te vragen hoe dat komt? Of schrijf je hem gewoon meteen af?
pi_105140097
Ik heb ernaar gevraagd en hij heeft een paar redenen gegeven, namelijk dat de grondwerkzaamheden meer werk kosten, dat de door mij gekozen stenen duurder zijn, dat het meer werk kost om die stenen te verwerken en dat de bouwplaats niet bereikbaar is met een machine waardoor er meer handwerk verricht moet worden.

Voor een deel zullen die argumenten wel kloppen, maar voor een ander deel niet. Zo zie ik discrepanties tussen de twee offertes die voortkomen uit een berekening inclusief BTW enerzijds en exclusief BTW anderzijds. En ook heb ik vrijwel geen nieuwe informatie gegeven vergeleken met mijn Werkspotadvertentie. Bovendien is de aanvankelijk offerte al een grote indicatie geweest waarin gewerkt is met marges en daarbij steeds het midden is aangehouden. Zelfs als ik aan de bovenkant was gaan zitten wat al mijn keuzes betreft dan had de offerte nog niet zo hoog uit kunnen pakken.

Ik denk niet dat het oplichters zijn, hoor. Integendeel. Het lijkt me een wat ongelukkige gang van zaken. Ik had eerst contact met iemand anders, die heeft de offerte gemaakt en iemand anders heeft het overgenomen. Nou ja, dat is maar een idee. Ik weet niet op wat voor uiteindelijke offerte die ander was uitgekomen.

En loeszie, ik ontkende het eerder, maar ik heb nu ook het idee dat hij veel dingen voor me invult die ik helemaal niet wil. Zo heeft hij van het gewone gras ineens kunstgras gemaakt, en dat is 5x zo duur. :o Zijn argument daarvoor is dat het moeilijk is om zo'n klein gazon (dat vaak betreed wordt) goed te houden. Ik geloof hem wel, maar waarom is dat niet bij de grove indicatie aangegeven? Toen was die oppervlakte ookal bekend.
pi_105140232
Oh, en ik ga toch maar gras schrappen en een nieuw tuinontwerp maken. :@
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 18:57:26 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140607
gazon wat vaak betreden wordt is moeilijker goed te houden????
dan kies je toch gewoon een ander soort gazon uit?
wij hebben speelgras. daar kan je uitstekend over lopen.
alleen 's winters heeft het enorm te lijden.
maar dat is een kwestie van bijzaaien in het voorjaar
pi_105140768
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 19:05:35 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:03 schreef loecje het volgende:
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
dat vind ik wel zo'n klereding. die hangt hier ongebruikt in de schuur. ik gebruik wel een grasschaar
pi_105141413
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.
Claudia, wij hebben een oude zandbak (hout, zoals jij toont, maar dan zonder de bankjes, zonder klep) gebruikt als kindertuintje: mooi afgebakend en goed toegankelijk O+
De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y

edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
pi_105141877
wat een stom gedoe zeg met die hovenier!
pi_105143084
Ik was geloof ik niet een beetje boos maar heel behoorlijk boos. :o Maar ik laat het nu maar varen. Hij reageerde heel vriendelijk, al vind ik zijn verhaal nog steeds niet echt plausibel. Maar goed, we hebben nog één offerte in aantocht van iemand die ons via via is aangeraden en waarvan we weten dat hij toen een schappelijke prijs vroeg.

En het nieuwe tuinontwerp:

Toch klinkers. :') Mijn lief wordt inmiddels aardig gek van me. :Y) Rechtsbovenin komt het bankje.
pi_105143117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang. :Y)

Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
pi_105143182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:

De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?

quote:
edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
Oh wat leuk! O+

Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
pi_105143201
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
pi_105143322
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
Tot nog toe niet (zit er nu een half jaar op) maar wij hebben geen nieuwbouw (1890).

Wel een dijkwoning ;)

Wbt het gras is het eens kwestie van goed gras laten leveren en met zo'n handmaaier kun je zoveel.
pi_105143506
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
pi_105143555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
Zie er hier niets van maar maai het dan ook wekelijks in de zomer en in de winter niet.
Verder goed onderhouden.
pi_105143602
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
pi_105143951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
_O- over het algemeen wel ja :P

Je kunt er nu nog sprinklers inleggen hé :D
pi_105143994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
speelgras is juist sterk gras speciaal bedoeld om er veel op te lopen ;)
pi_105144066
Hadden ze dat bij Ajax maar geweten, 15 jaar geleden.
pi_105144551
bij ajax gaat er wel meer fout dan alleen het soort gras
pi_105144670
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
quote:
Oh wat leuk! O+
Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
pi_105144809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:59 schreef Cooki het volgende:

als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?

quote:
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
Ik ook, ik ook! *O*
pi_105144947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?
Ja, is echt prima,
de bankjes zijn zo stevig dat een volwassene er ook op zóu kunnen zitten, als je derriere 20 cm breed is :P
en doordat de bankjes ook deksel zijn, doen we de zandbak nu ook consequent dicht.. (was met een losse deksel eerder toeval dan regel...)
wel ff opletten, wij hadden een plankje met een "splinter", was zo gefixed en..daar worden ze hard van... }:| nee serieus, prima kwaliteit...

disclaimer: zo'n duurder merk, vb hillhout ofzo is veel chiquer he.. duurder hout enzo.. maar dat heb ik er niet voor over..
pi_105145096
Ik zie dat ze er bij de Wehkamp nu een voor 44,95 euro hebben. Die is net iets anders.

Ook Cupcake, trouwens.
pi_105145487
:P ik moest ff de tuin in om te kijken welke wij nou hebben :@ (gamma/praxis)
die wehkamp heeft gladde zijkanten (dat hebben wij ook), das plezieriger voor de scheenbeentjes :X dan een zandbak met die uitstekende houtdelen :Y (zie plaatje vd karwei ergens boven in je topic)
ik zie nu pas dat ze gewoon nu al 50 euro zijn, das mooi!

dus ik zou die wehkamp-versie kiezen :Y O+

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
pi_105145676
Er komt wel weer een shitload aan verzendkosten bovenop. Dat vindt de zuunigerd in mij niet fijn.
pi_105145791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:21 schreef Cooki het volgende:

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
pi_105145805
dan de gamma/praxis krantjes in de gaten houden (www.folderplaats.nl) :Y
je hebt m toch pas in maart nodig, nu gaan ze er niet in, lijkt me (mijnes zou wel willen, maar die mag niet }:| ) hij kan ook leuk met de blaadjes spelen heur... ^O^
pi_105145872
Ik heb 'em al besteld. En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in. ~O>
pi_105145877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
uhm.. ja dat voor je huis bivakkeren, jah _O-
maar jij hebt n excuus: je prachtkinderen spelen daar lekker in de zandbak of driewieleren over de stoep O+ O+
pi_105145900
En dan héél hard André Hazes opzetten.
pi_105145992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb 'em al besteld.
gheghe.. alles voor de kinderen he O+
quote:
En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in. ~O>
houd me op de hoogte! ik las nl ook iets over zand in je huis >:) >:)
maar serieus, ze kunnen er het hele jaar in, alleen dan wel ff een regenbroek oid aan, want t is echt koud aan de beentjes, dat natte zand
(of dacht je ms dat het zand droogbleef dankzij de deksel? :@ )
pi_105146014
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
En dan héél hard André Hazes opzetten.
nou das nog hip hoor

kijk anders ff bij megapiratenfestijn.nl ofzo _O-
pi_105146164
Mijn vader was een zendpiraat. O+ :D En ik zong liedjes voor hem op de radio.

Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad. :')
pi_105146444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader was een zendpiraat. O+ :D En ik zong liedjes voor hem op de radio.
wat leuk! :Y ik ben wel ns naar zo'n megapiratenfestijn geweest, megatof ^O^ om wel 10 verschillende redenen :9~ _O-
quote:
Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad. :')
*) ms kun je bij t kdv vragen of ze je kinderen schoon willen afleveren, dat doe jij toch ook :{w

en ja, dat zand... das nog maar t begin en er komen straks nog meer leuke dingen *O*

thomas is me eens boven aan de trap komen vertellen dat ie in de poep getrapt was en liet zn schoenen zien :X .... was ie wel eerst de trap met tapijt voor opgelopen :') , maar heey, hij was wel eerlijk

o.. en spelen in een berg verse tuinaarde is ook heel leuk :Y , ff tip alvast voor je schattebouten *;
pi_105147083
Hoef ik ook geen dure kinderkleding meer te kopen. 8-)

OMG, Thomas! _O-

Euh, 10 redenen?
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 21:56:57 #234
5428 crew  miss_sly
pi_105147095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje kratje bier erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
:+
pi_105147195
kijk dat scheelt dan weer jah , delete kinderkleertjestopic uit je "volg-lijstje" en je kunt er zo een trampoline voor in de tuin bijkopen :P (ook zo'n tip, een minitrampolinetje.. handzaam, plemp je zo in de berging en megaleuk voor de kindjes)
btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken :7

10 redenen? dat wordt wel heel offtopic *)
(samengevat: met t juiste gezelschap een topavond :Y) )
pi_105147240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:
heej.. een ervaringsdeskundige? :W :*
pi_105147460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef Cooki het volgende:

btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken :7
Vertel!
pi_105147477
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik drink geen bier.
pi_105147594
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Vertel!
een paar zo breed mogelijke planken/platen vrij hoog aan de zijmuren wanden laten bevestigen en je hebt een paar m2 extra bergruimte, voor whatever (tuinkussens? trampo ... bbq... lege kratjes :P etc )
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 22:15:49 #240
5428 crew  miss_sly
pi_105147930
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:00 schreef Cooki het volgende:

[..]

heej.. een ervaringsdeskundige? :W :*
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien :)
pi_105148272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien :)
ik snap wat je bedoelt :Y
als ik zelf even op de (hoge) drempel van mn voordeur zit , te genieten van t zonnetje en lucas speelt dan ff met wat blaadjes/takjes/whatever uit de voortuin... dan is dat heerlijk *; én tegelijkertijd voel ik me dan een soort aso :X maar dan wel in mn designer-outfit (nee hoor :D ) en een vrijstaand huis met oprit voor meerdere autos :')

duss.. volgens mij ligt t aan de kinderen of t n aso blik geeft, nou dan zitten we hier allemaal goed :7
pi_105148491
Gniffel wat een OUD Sc hier 8-)
pi_105148538
Ik ken het niet van het leven vroeger in ons dorp. Daar zat niemand voor het huis, want iedereen had een pesthekel aan elkaar. :Y) In Haarlem woonde ik in een arbeidersbuurtje en daar zaten wel veel mensen voor hun woning (op een plastic bankje, op plastic stoelen, altijd plastic). Dat was vooral asociaal omdat ze veel lawaai maakten en hun muziek te hard aanzetten.

Maar straks is het denk ik meer een kwestie van een beetje de kindjes in de gaten houden als ze buiten fietsen, en zo.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:03:22 #244
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_105150011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
Bij ons kregen we tijdens de bouw een brief dat er een kast omheen gemaakt zou worden vanwege het teveel aan geluid als de zolder open was naar de overloop omdat er maar een deur tussen de installatie en slaapkamers zou zitten. Ik weet niet of dit regels waren van de bouwmaatschappij of dat dit officieel is. Maar als ik jou was zou ik wel even gaan zoeken naar wat voor regelgeving er over is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_105151433
claudia, onze tuin krijgt heel weinig zon in de winter, we zijn niet zuinig op het gras, sproeien het amper, maaien het te weinig, er staat in de zomer een zwembad op; kortom, we verwaarlozen het en toch ziet het er prima uit. Nog nooit bijgezaaid ook trouwens.

Ik zou toch kiezen voor gras. En die offerte vind ik echt belachelijk hoog, maar goed, wij hebben het in stappen gedaan en alles zelf gedaan. Kan je natuurlijk ook nog doen: gras erin, bestraten, schutting en dan gewoon beginnen. Kan je eerst kijken hoe het voelt en dan borders afsteken en inrichten.
pi_105158439
Ik heb juist al een basisofferte opgevraagd met het strikt noodzakelijke werk, mefke. Het gaat dus om het plaatsen van de schutting en het bestraten van voor- en achtertuin. Daarvoor moeten ook grondwerkzaamheden worden verricht.

Grappig genoeg kost het aanbrengen van beplanting en gewoon gras heel erg weinig geld.
pi_105158571
Ik heb nu dus twee offertes binnen, één globaal en één heel specifiek. Beide personen zijn op locatie wezen kijken. De één rekent voor grondwerk ongeveer 500 en de ander 1500 euro. :o
pi_105159391
Bevalt de offerte van de 2e persoon beter?
Wij hebben alles zelf gedaan, we hadden het geluk een goede vriend te hebben met een hoveniers opleiding. Die heeft samen met mijn broer het meeste gedaan. Daarnaast hebben veel vrienden geholpen met 6kuub grond en 6kuub zand door het huis heen te rijden (jippie.. geen achterom..)

Het bestraten zou ik zeker uitbesteden, gras en beplanting is heel makkelijk zelf te doen. Een schutting plaatsen hebben we nooit hoeven te doen.
Ik ben erg gecharmeerd van zo'n schutting met kleine plankjes, zoals bij Mefke. Lijkt me prettig bij een kleine tuin ruimtelijk gevoel. En ik ben dol op klimop.
pi_105159485
Wat een klus moet dat toch geweest zijn, wickie. :o

Die bamboe-schermen laten me ook nog niet helemaal los. Ik geloof dat ik dit wel aardig vind:

pi_105159696
Was best een klus voor de mannen :D en voor mij het schoonmaakwerk naderhand }:|
Oja, we hebben ook nog alle tegels door het huis moeten vervoeren... Dat was het ergste.

Maar al met al viel het me heel erg mee, maar we hadden veel hulp, dat scheelt. Onze tuin in best flink en moeilijk bereikbaar voor materiaal. Die 2 zaken maakten het een hele klus.

Die bamboe is ook best mooi. Maar ik vind persoonlijk dunne latjes hout mooier.
En geen gras meer?? Gras is kei leuk, ook kleine stukjes gras!
pi_105159770
Ik ben bang dat dunne latjes hout maatwerk wordt, en maatwerk is duur. Ik kan in ieder geval geen schermen vinden met smalle, verticale latten die niet van hardhout zijn, maar ik ben nog op zoek.

Nee, gras is er definitief uit. :Y) Door een paar foto's die ik ben tegengekomen ben ik ervan overtuigd dat een tuin met de juiste planten óók heel gezellig en groen kan zijn. En de kinderen vermaken zich toch wel. Een gazon is meer iets voor een gigantische tuin als die van jullie. :6
pi_105159794
Ik heb er vroeger wel eens over gedroomd om een huis geheel naar eigen ontwerp (of nou ja, naar een vrij ontwerp van een architect) te laten bouwen. Maar ik geloof dat ik helemaal gek zou worden van alle keuzes. :+ Ik dacht dat met de vloer de moeilijkste keuze wel gemaakt was, maar de tuin vind ik toch ook wel erg lastig.
  zondag 4 december 2011 @ 21:05:32 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_105183218
Claudia, zie ook pm!

Wij hebben destijds alles zelf gedaan. Het terras bij het huis lag er al, dat had de aannemer nog gedaan. De rest hebben we zelf gedaan, inclusief het verhogen van het achterste deel (want dat liep eerst helemaal schuin, niet handig). Als je een paar mannen en kruiwagens kunt regelen dat bespaart dat heel veel kosten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt schrik van de offertes, zoveel waren wij echt niet kwijt.
pi_105183980
Wat Mefke zegt! en wij komen wel meehelpen kruien (nemen we ook de kruiwagen wel mee). Die 6kuub hadden we beiden keren in een paar uurtjes weg gereden. En bij ons was het een vervelend karweitje, bij jullie niet. Ik zou alleen het noodzakelijke door een hovenier laten doen.
pi_105230493
We hebben net de derde offerte binnengekregen en dat gaat hem worden! Eindelijk de aanleg van de tuin geregeld. *O* Komende donderdag willen we stenen uitzoeken en inventariseren wat voor schuttingen de leverancier van de hovenier heeft.

Ik schrik niet zo van de offertes, hoor. Een tuin aan laten leggen kost nu eenmaal veel geld. Sterker nog, als ik zie hoeveel manuren er in gaan zitten dan vallen de kosten me nog mee. Dat je minder kwijt bent als je het zelf doet is natuurlijk logisch, maar we willen nu juist de tuin snel aangelegd hebben en er zelf weinig of het liefst geen werk aan hebben. We letten op de centen maar we hebben ze wel om aan dit soort zaken te besteden. Da's het voordeel van een huis kopen dat goedkoper is dan je je zou kunnen veroorloven. :Y)

Och wickie, mafketel, wat lief van je. :* Maar dat is echt waanzin, hoor! We gaan het gewoon uitbesteden.
pi_105290180
Wat gaan jullie nu precies doen? Bestrating, schutting, borders enzo? Ook al planten?

Ik zag bij de huurwoningen tegenover ons dat zij allemaal schuttingen hebben die pas beginnen vanaf het terras. Vond dat best apart eigenlijk. Hun tuin loopt ook af naar beneden.

Wij waren net in het huis voor het inmeten van de jaloezieën. In de keuken en onze slaapkamer komen houten zwarte jaloezieën. In de kinderkamers komt donkerbruin bamboe. Past mooi bij het boompjes behang van Firm Living en het licht groene van de babykamer.

Verder was het een enorme troep dus ik hoop echt dat het een beetje gaat opschieten met de badkamer want dan kunnen we daarna alles goed schoonmaken en beginnen met verven en behangen. Of beter gezegd, dan kan Koen beginnen met verven/behangen :+

Zaterdag komt een bevriende hovenier even naar de tuin en ons tuinontwerp kijken. Hij wil wel een zakcentje verdienen en hij kent een stratenmaker dus wie weet kunnen we alvast een voorzetje maken. Maar financieel gezien zouden we beter kunnen wachten tot juni. Of we moeten weer aankloppen bij bank papa. Echt alles valt net weer even een paar honderd euro hoger uit. Zucht :')
pi_105291360
We laten de voor- en achtertuin bestraten en de schuttingen zetten (als we er met z'n allen uitkomen natuurlijk). Beplanting willen we zelf doen, maar misschien laat ik alvast een paar grotere planten zetten. Dat beslissen we pas als de de stenen erin liggen. Ik wil even voortmaken met met name de bestrating, want er komt zoveel zand in huis op deze manier.

Wij krijgen morgen de gordijnofferte en ik houd mijn hart vast. Dat gaat vast duurder worden dan we hadden gehoopt. Voor de rest vallen alle kosten tot nog toe mee, gelukkig, maar we hebben dan ook wel behoorlijk ruim begroot.

Wat stom dat ik niet op de huurwoningenheb gelet. Ik ga donderdag even kijken! Dan zijn we toch in de buurt omdat we dan eindelijk de school voor Ivan gaan bekijken.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe de kinderkamers (meervoud! *O*) gaan worden bij jullie. Voor Ivan kopen we misschien vanmiddag een nieuw bed.
pi_105291437
Oh, en ik heb www.klusheeren.nl benaderd voor allerhande klussen in onze woning. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik had geen zin om dit op Werkspot te zetten. Er zijn maar 3 dagen waarop de plinten kunnen worden gemonteerd en ik wil zeker weten dat dat dan ook gebeurt.
pi_105291531
Oh ja in het kader van opruimen en schoonmaken. Er lagen vandaag pasjes voor de vuilniscontainer van de gemeente in de brievenbus. Kunnen we straks mooie even 8 vuilniszakken met gips/troep/rotzooi kwijt :Y)
pi_105291840
Ahh, zijn daar tegenwoordig pasjes voor? Of gaat het om een grofvuilstort?

Wat ik nog wou zeggen: we hebben gister het aanleggen van de weg eens goed bekeken (ik wist niet dat het klinkers zouden worden; dat rolschaatst zo rot voor de kinderen straks :Y) ) en denken dat ze de weg toch door gaan trekken.
pi_105292294
Nee zijn pasjes voor de ondergrondse afvalbakken. Zonder pasje kun je er niks in doen. Grofvuil wordt opgehaald elke 2e dinsdag van de maand. Dus pas ergens in januari.

Ja ik denk ook dat ze de weg gaan doortrekken. Zag de paaltjes al in de grond staan. Nou ja nu maar hopen op weinig doorgaand verkeer.
pi_105295565
Die pasjes zijn alleen voor de gewone vuilcontainers;) Ze werken wel in heel Noord geloof ik. Wel opletten trouwens, ze worden nogal gelanceerd als de container klaar is met verwerken. Grofvuil kan je ook zelf wegbrengen, bij de Papaverweg ergens. En bij ons in de straat waren ze toen de overkant werd opgeleverd (bij ons nog niet) zo slim om aan beide kanten van de straat een tijdelijke stortplaats voor grofvuil te maken, die om de week of zo geleegd werd.
pi_105297978
Beetje offtopic: Claudia, welke novilon heb jij nu ook alweer in het appartement liggen?
pi_105309557
Hm, dan gaan we er wat dat betreft wel op achteruit. Hier kunnen we 2 keer per week (!) grofvuil aan de weg zetten.

Mefke, we hebben novilon liggen uit de collectie van VT Wonen. Onze kleur hebben ze niet meer.

Heeft iemand vandaag toevallig Huizenjacht gezien op SBS6? Er werd een huis te koop aangeboden in het appartementencomplex naast het onze.
pi_105309885
Wat een luxe, grofvuil wat standaard op bepaalde tijden wordt opgehaald. In rotterdam kan dat alleen op afspraak en je mag geen bouwafval aanbieden. Gelukkig wonen wij dichtbij het milieupark.

Voor welk tuinontwerp gaan jullie? Heel wijs de bestrating gelijk te laten doen.
pi_105309968
M'n laatste, zonder gras. :Y)

Morgen gaan we trouwens stenen uitzoeken en schuttingen bekijken. En de vloerboer komt langs. Dan moeten we toch echt een kleur gaan kiezen.
pi_105310505
Ik dacht dat jullie al wel uit de kleur van de vloer waren :o

Oh my....succes met alle beslissingen. Ik ben nu zover dat ik op zo'n beetje alles ja zeg :')
pi_105310692
We hadden de vloerkleur tot 3 opties gereduceerd. Nu nog de knoop doorhakken. Waarschijnlijk maakt het geen drol uit, want het zijn alle drie lichte vloeren maar dan met net iets andere kleurzwemen er doorheen.

En dat laatste is heel herkenbaar! :D
pi_105311125
De jaloezieën meneer kwam ook al met een hogere rekening dan de offerte. Onze ramen zijn net iets langer dan we gemeten hadden. Hup weer 200 euro erbij want ja afwijkende maat he? Maar we konden het ook zelf monteren. Dat zou dan weer 200 euro besparen. Toen zei ik nee laat het maar doen door jullie. Het idee dat we dat ook nog zelf moeten doen was echt te veel. We moeten alles nog schilderen en behangen en Koen is nog maar t/m woensdag vrij. Dat wordt veel doorwerken in het weekend. Gelukkig voel ik me al ietsjes beter en gaat Milou dit weekend lekker uit logeren. Vind het best zwaar om naast mijn werk in mijn eentje het huishouden te doen, boodschappen, de was, koken voor 4 mensen elke avond en voor Milou te zorgen. En dan ook nog zwanger zijn :+

Anyway ik denk dat we in februari heeel veel niks gaan doen op Curaçao O-)
pi_105311732
Nou, poeh, dat is ook druk allemaal! Wel heel fijn dat de verhuizing er gauw opzit en je dan tijdens je zwangerschap niet meer moet. Kun je bovendien nog de tijd nemen om uitvoerig de babykamer in te richten. Wat wordt de babykamer? Krijgt Milou alsnog een andere kamer?

En straks heb je ook nog eens leuke buren die graag even oppassen als dat uitkomt. :Y)

Groot gelijk dat je die dingen op laat hangen. Ik wil zo graag dat onze gordijnen eens echt mooi hangen. Oh, en wij hebben op het laatste moment besloten om gordijnen tot de grond te nemen in de slaapkamers. Dat zal dus ook weer de prijs doen verhogen.
pi_105312300
Ja Milou gaat nu naar de slaapkamer aan de voorkant. De baby zal eerst nog in een hangwiegje in onze slaapkamer slapen. Maar daarna komt hij/zij in de kamer naast ons. Ik heb al een lief bedje gescoord en een nieuwe commode. Die gaat door naar Milou want die is een stuk groter. De kleinere commode komt dan op de babykamer.

Deze commode hebben we voor Milou O+
http://www.bezigebebie.nl/nieuwenverkocht.php (de eerste verkochte: wit /turquoise)

oh en het bedje staat er ook: zesde rij van boven geteld, 2e van links :+
pi_105312381
Wanneer krijgen jullie de offerte van de gordijnen? Je zult vast in shocktoestand raken haha!

Oh ja en ik kan natuurlijk ook op die allerliefste snoeperige Lena en Ivan passen. Onder voorwaarde dat ze in het echie net zo braaf zijn als op de foto's natuurlijk O-)
pi_105312459
Oh 21:10. Bedtijd voor deze oma :{w
pi_105316539
thanks claudia, het ging me vooral om de technische specificaties en die kan ik nu mooi opzoeken.

Doe eens een fotootje van jullie huis met gestucte muren etc?
pi_105319192
Ja!! Waar blijven de foto's!!
pi_105343182
Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt, maar er valt gewoon niet zoveel op te zien. Ik kijk vanavond wel even.

De gordijnofferte is binnen. De totale kosten zijn 800 euro hoger dan ik ervoor over had gehad. ;(
pi_105348300
Nou, ik heb wat foto's gemaakt van de woonkamer:

Close-ups van de muren:

Verder kwam de vloerleverancier langs (die helaas ruim een uur te laat was, waardoor we uiteindelijk te weinig tijd hadden omdat we een afspraak elders hadden). Hij had twee stalen meegenomen:

Het is niet helemaal een eerlijke vergelijking zo, want de eerste staal ligt hier in het volle licht bij de schuifpui en de tweede staal ligt iets verder in de woonkamer. We hebben uiteindelijk voor de tweede kleur gekozen omdat die warmer is.
pi_105348487
Heerlijk licht zo die woonkamer met die schuifpui! <3

En woohoo, je hebt een vloer gekozen! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105348528
Oh loeszie, ik heb vandaag jullie badkamer gezien. Wauw, wat is die al gaaf geworden, zeg! En de tegels zaten er nog niet eens in. Heerlijk, die inloopdouche. En ik zag ook de commode, die in het echt nog mooier is dan op de site. O+

Wij hebben vandaag een rondleiding gekregen op een school in de buurt. Het is zo'n ontzettend leuke school en ik zie onze kindjes er al helemaal naartoe gaan. De locatie is ook heel gaaf, net aan de rand van Disteldorp. En je ziet in de verte de binnenstad. O+
pi_105348564
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:31 schreef innepin het volgende:
Heerlijk licht zo die woonkamer met die schuifpui! <3

En woohoo, je hebt een vloer gekozen! *O*
Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen. :Y)
pi_105348633
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen. :Y)
That's the spirit! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105348675
Het was wel een idioot drukke dag vandaag. Eerst een afspraak met de vloerleverancier, daarna bezichtiging op de school, toen naar de tuinmateriaalleverancier (damn, wat was het koud!), en tot slot naar de Ikea. Oh, en snel nog even boodschappen gehaald voor we de kindjes ophaalden. En tussendoor in de auto bellen en mailen met mensen om ze achter de vodden te zitten.
pi_105349149
Ik zou ook voor kleur 2 gaan, mooi!

Wat is het netjes bij jullie in het huis..het is bij ons echt een troep. Schoonvader werd vanmorgen ziek en nu is Koen ook ziek. En de badkamer moet af want de tegelaar komt maandag.

Hoe was de school? Wij moeten ook nog een keer naar de ikea. Ik wil die schoenenkast/la dinges voor in de gang. En nog 1000 meer dingen..
pi_105349246
Oh ik moet even verder lezen :')

Leuk klinkt die school O+

Lief he de commode! Zie je hem al staan met het Firm Living behang?
pi_105349752
Loeszie, ik ben stiekem ook erg benieuwd naar jullie keuzes van het huis eigenlijk, op foto enzo.

Claudia, goede keuze van de vloer, wij zeiden beiden gelijk vloer nummertje 2!
pi_105350065
Bij ons is er net zo weinig te zien als bij Claudia. Bij hun is de badkamer tenminste nog af :)
Verder hebben wij ook nog geen keuken, vloer, verf en behang.

En we hebben dezelfde wc als Claudia :+

Over een paar weekjes zal ik wat foto's plaatsen!
pi_105350408
Ja Loeszie wel doen hoor (als Claudia dat goed vindt en anders moet je maar ook een topic openen)!

En Claudia is de badkamer al af :o
Waarom mogen we daar geen foto van zien?
pi_105351408
Oh ja dat wilde ik nog vragen Claudia...hebben jullie de ramen boven de deuren niet dicht laten maken? Tenminste ik zag het niet bij de deur beneden. Bij ons is het dicht en de deuren boven hebben ook geen bovenraam meer. Was wel weer erg duur (meerwerk optie) maar ik vind het wel fijn dat je niet wakker kan worden van licht op de gang enzo..

Vroeger thuis hadden we trouwens wel bovenramen en daar had ik geen last van als kind. In ons huurhuis hebben we wel bovenramen en ik word gek van het licht!
pi_105358195
Ik heb er wel over nagedacht, loeszie. Ik herinner me namelijk nog goed dat mijn broertje toen ik mijn eerste vriendje had nog wel eens op de zoldertrap ging staan om mijn slaapkamer in te gluren. }:|

Ik herinner me niet dat ik erg last had van licht op de gang. We hebben in ons huidig appartement bovenlichten en daar heb ik geen last van. Toegegeven, ik ben altijd degene die het eerst opstaat als ik naar m'n werk moet. :+ Het voordeel van de bovenlichten leek me weer dat je overloop er licht door vangt. En een duidelijk nadeel was weer de meerwerkkosten. Omdat ik er dus niet echt uitkwam hebben we maar besloten om het zo te laten. Als wij of de kindjes er echt last van zouden hebben stoppen we er wel een stuk karton tussen of zo.
pi_105358338
Is Koen nu ook ziek geworden? Nee, hè. ;( Ik hoorde het al van zijn vader. Jemig, wat een timing. Gaat het hem wel lukken? Ik wou dat ik je wat hulp aan kon bieden, maar zoals je weet hebben we linkerhanden.

Oh, en plaats gerust de foto's van jullie keuzes hier! Ik vind het juist zo leuk om de verschillen te zien.
pi_105358355
Wat wou ik nog meer zeggen: ohja, we zijn op de gordijnofferte ingegaan.

En wickie, de badkamer is allang af, joh! Ik heb een tijdje geleden al foto's geplaatst. Ik kan ze nu niet vinden, want m'n laptop ligt nog steeds bij de reparatieservice. Even in het vorige topic gekeken:

[ Bericht 22% gewijzigd door Claudia_x op 08-12-2011 22:50:02 ]
pi_105358806
Ik heb pas foto's gemaakt van de gordijnstoffen die we hebben uitgekozen. Misschien van het weekeinde maar eens online zetten.
pi_105359066
ik zag laatst bij iemand die had de bovenlichten dichtgemaakt met een stukje bijpassend behang. stond erg leuk.
pi_105361696
Die foto's heb ik helemaal gemist! Wat een mooie badkamer is het geworden. Klein maar fijn :)
pi_105369953
De badkamer is de meevaller van de afgelopen weken. Elke keer als ik er binnenkom denk ik weer: "Hè, dat valt gelukkig mee." Douchen in bad is niet ideaal, en we zullen een extra ondiepe wastafel moeten nemen, maar door het raam is het toch een fijne ruimte geworden.
pi_105390990
Mooie kleur, die vloer van jullie! Wat was het ook alweer voor vloer? Het was geen Novilon maar ook geen gietvloer geworden toch?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_105392621
Klopt! Het is een epoxy coating, met een toplaag van polyurethaan voor een matte uitstraling en om de vloer slijtvaster en kleurbestendiger te maken.

Wat je op de staal ziet is trouwens de coating zelf.
pi_105400902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt! Het is een epoxy coating, met een toplaag van polyurethaan voor een matte uitstraling en om de vloer slijtvaster en kleurbestendiger te maken.

Wat je op de staal ziet is trouwens de coating zelf.
Ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet en hoe die vloer in gebruik is. Ik wil ooit ook nog zo'n gietvloerachtige vloer maar dan wel betaalbaar. Misschien is dit wel een goede oplossing. :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_105401256
Ik ben zelf ook heel benieuwd! Ik vind het echt spannend. T.z.t. zal ik in ieder geval eerlijk rapporteren over mijn ervaringen met de vloer.
pi_105418882
We hebben een idee voor één deel van de erafscheiding, namelijk om een conifeerhaag te plaatsen. Een Thuja Occidentalis "Brabant" om precies te zijn.
pi_105418913
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')