abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105114844
Mefke dit systeem heeft geen filters.
pi_105116699
Geen filters? Waar blijft dan het stof wat het ding opzuigt?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105118456
Oh, ik zie graag een foto van je schutting, mefke!

Als die schutting ook helemaal dichtgroeit, wat is dan het verschil? Alleen de groene aanblik?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105119113
wij hebben twee schuttingen:
* een groene (hekwerk met hedera begroeid)
* een gewone: verticale smalle latjes, iets van 4 cm breed, om en om gemonteerd. Dus latje aan onze kant, volgende latje aan de kant van de buren etc. Je kan er daardoor, als je in een bepaalde hoek tov de schutting staat, doorheen kijken. Niet dat je dan echt wat ziet, maar het gevoel is veel meer open.

De schutting:

en de groene haag (waar dus een hekwerk onder zit maar dat zie je niet meer)

Overigens, ook op de foto te zien: wij hebben doodnormale betonnen tuintegels, maar dan in groot formaat. Geeft een leuk effect en dat voor een beperkt budget. De kleine tegels van het terras kunnen ook niet duur geweest zijn, die zijn er namelijk ingelegd door de aannemer als extraatje, dat mocht natuurlijk niet te veel kosten.
pi_105122495
Dankjewel, mefke! Jemig, dat groeit als een gek!

En je schuttingtip neem ik mee. Daar zit wat in.
pi_105122546
Hier gaat de hedera ook hard.
Vorig winter konden we de achterburen nog makkelijk zien, nu is het dicht
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105126715
Hedra woekert echt heel erg. Hedra gaat over en door alles heen. Als je hedra naast een schutting plaatst groeit deze zo de schutting door en vernielt deze. Daar zul je op moeten letten en de hedra heel kort moeten houden. Ook als je hem naast jullie schuurtje zet bijv. En als je je hedra goed wilt onderhouden zul je deze 2x per jaar moeten snoeien. Dat zou ik wel mee nemen in de overweging.

Mijn ouders hebben een schutting gemaakt van houten palen en dan latten er tegenaan. Om en om. Dus ene plank bij de buren en de andere plak aan onze kant. Horizontaal. De planken waren 3 meter lang en overlapten gelijk een heel stuk. Daar leek de tuin ineens een stuk langer van.
pi_105126997
Wij hadden klimop tegen ons ouderlijk huis en die groeide de slaapkamer van mijn ouders in. Toen mijn vader in een wanhoopspoging de stam doorhakte groeide dat ding gewoon door. :')

Vandaag is weer iemand langsgeweest om een tuinofferte te maken en daar hoorden we toch wat andere dingen van. Beplanten in januari kan alleen bij grote planten, zoals struiken. En schuine hoeken in de tuin zijn geen probleem, alleen is het schuine puntje gras in mijn ontwerp niet zo handig i.v.m. het maaien.

Nou ja, we zien wel hoe de prijzen uitpakken.
pi_105130029
Ik vind de combinatie met hedra en een stuk schutting wel wel erg leuk! Heb ook wel een neiging tot die dunne latjes zoals op de foto van Mefke. Vind die andere met het beton aan de onderkant ook wel erg grof.
pi_105130732
Twee keer per jaar knippen van de hedera gaat hier echt niet. Reken al snel op een keer of vijf. Maar goed, dat is dan snoeischaar pakken en de lange stukken eraf knippen. Twee keer per jaar doen we het echt heel rigoreus, dan trekken we ook alles van de grond los.
Het leuke van onze schutting (en ook van de hedera trouwens) vind ik dat je er heel makkelijk een andere klimplant bij kan zetten. Bij de schutting kan je die dan makkelijk leiden door met van die opbinddraadjes te werken. Dan is die schutting ook wat minder kaal en je krijgt makkelijk en snel hoogte in de tuin.
Wij hebben het stuk met de hedera afgeschermd door er zo'n 30 cm ervoor tuintegels overeind te zetten. Dit is eigenlijk speciaal voor ons konijn, maar het houdt de hedera ook wel lekker makkelijk binnen de perken. Letterlijk dan.

En, hoe gaat ie binnen? Zit jullie afzuigsysteem in een aparte kamer of zo op zolder? Dat scheelt ook wel enorm in geluid.
pi_105130962
Wat voor hout hebben jullie eigenlijk in de schutting, mefke? En is het geïmpregneerd?
pi_105130999
het is geimpregneerd. En geen hardhout, maar wat het dan precies wel is, geen idee. Ik zal straks eens even op zolder kijken of ik daar de papieren nog van heb.
pi_105131021
Ben benieuwd! Misschien gewoon vurenhout?

En jullie hebben er zo te zien ook beton onder? En nu ik toch bezig ben: zijn het schermen? En ben je niet bang dat de klimop je schutting aantast?
pi_105131130
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:16 schreef mefke79 het volgende:
En, hoe gaat ie binnen? Zit jullie afzuigsysteem in een aparte kamer of zo op zolder? Dat scheelt ook wel enorm in geluid.
Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
pi_105131999
De schutting staat aan drie kanten van de tuin. Links was al gezet door de buren. De palen zijn gewoon in de grond geboord (dus geen beton erbij) en tussen de palen liggen van die smalle troitoirbanden. Die komen een centimeter of 2 boven de grond uit.

Achter en rechts hebben we de schutting zelf gezet. Palen weer geboord, niet in beton en er tussen liggen ook geen betonnen randjes. Wel hebben we er later zelf een houten plank onderaan geschroefd om ons konijn van de hond van de buren weg te houden.
pi_105132063
Een schutting plaatsen zou toch ook zelf wel te doen zijn, als ik dit filmpje zo zie

http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/schutting-plaatsen/
pi_105132326
Ik heb het één keer gedaan met mijn vader, al was ik toen een stuk jonger (een jaar of 16). Mijn vader had losse palen en planken gekocht. De planken beitsten we zelf, maar misschien was het handiger geweest om geïmpregneerde planken te kopen.

Ik herinner me dat vooral het plaatsen van de palen een behoorlijke klus was. De planken tegen de palen monteren was een relatief eenvoudig karwei.
pi_105132409
Hier zijn leuke tegels te vinden http://www.klinkersvantoen.nl/
pi_105132545
O en het zijn schermen bij ons, geen losse latjes die je zelf moet schroeven.
pi_105132980
Leuk, loeszie!

Ik heb zelf liever geen klinkers, al vind ik ze wel tof. Ik heb mijn zinnen gezet op formaat 20x20.
pi_105134535
Kijk nou, loeszie! Misschien toch maar hedera doen?

pi_105135984
Ik heb net een tuinofferte ontvangen van mijn aanvankelijke favoriet. De eerste indicatie kwam op ongeveer 3400 euro inclusief BTW, en de nieuwe prijsopgave voor de tuinaanleg zonder schutting is 4500 euro. :o

Ik vraag me af hoe hij het in zijn hoofd haalt om me een zoveel hogere prijsopgave te geven dan aanvankelijk geschat. Er is vrijwel niets veranderd ten opzichte van de informatie die hij in het begin had. Pff, ik ben er gewoon een beetje boos om.
pi_105139481
Jeetje, dat is wel een enorm verschil zeg. Nog even bellen om te vragen hoe dat komt? Of schrijf je hem gewoon meteen af?
pi_105140097
Ik heb ernaar gevraagd en hij heeft een paar redenen gegeven, namelijk dat de grondwerkzaamheden meer werk kosten, dat de door mij gekozen stenen duurder zijn, dat het meer werk kost om die stenen te verwerken en dat de bouwplaats niet bereikbaar is met een machine waardoor er meer handwerk verricht moet worden.

Voor een deel zullen die argumenten wel kloppen, maar voor een ander deel niet. Zo zie ik discrepanties tussen de twee offertes die voortkomen uit een berekening inclusief BTW enerzijds en exclusief BTW anderzijds. En ook heb ik vrijwel geen nieuwe informatie gegeven vergeleken met mijn Werkspotadvertentie. Bovendien is de aanvankelijk offerte al een grote indicatie geweest waarin gewerkt is met marges en daarbij steeds het midden is aangehouden. Zelfs als ik aan de bovenkant was gaan zitten wat al mijn keuzes betreft dan had de offerte nog niet zo hoog uit kunnen pakken.

Ik denk niet dat het oplichters zijn, hoor. Integendeel. Het lijkt me een wat ongelukkige gang van zaken. Ik had eerst contact met iemand anders, die heeft de offerte gemaakt en iemand anders heeft het overgenomen. Nou ja, dat is maar een idee. Ik weet niet op wat voor uiteindelijke offerte die ander was uitgekomen.

En loeszie, ik ontkende het eerder, maar ik heb nu ook het idee dat hij veel dingen voor me invult die ik helemaal niet wil. Zo heeft hij van het gewone gras ineens kunstgras gemaakt, en dat is 5x zo duur. :o Zijn argument daarvoor is dat het moeilijk is om zo'n klein gazon (dat vaak betreed wordt) goed te houden. Ik geloof hem wel, maar waarom is dat niet bij de grove indicatie aangegeven? Toen was die oppervlakte ookal bekend.
pi_105140232
Oh, en ik ga toch maar gras schrappen en een nieuw tuinontwerp maken. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')