Waar het om gaat bij het knieschot is dat de krachten in de kap afgedragen worden op de betonvloer. In het knieschot zit altijd een luik met vier schroeven bevestigd. Deze mag los en men mag er achter kruipen.quote:Van die platen die deel uitmaken van de contructie zien er voor leken altijd uit als vrij nutteloze dingen. Het is immers geen Balk of Muur of ander Duidelijk Stevig Ding.
Ik zou het de aannemer vragen. Die weet het wel, als het goed is.
Dragende knieschotten worden het meest toegepast bij schanierkappen. Hierbij heb je een doos bestaande uit een onderplaat, balklaag en bovenplaat. Natuurlijk ook isolatie en folies, tengels panlatten en heel veel nieten.quote:Op zondag 20 november 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:
jpajs: als je dus een dak hebt zonder knieschotten dan hebben die dikke balken ergens halverwege het dak (of bij groot dak, op meerdere plaatsen) dezelfde functie? Al kan ik me zo voorstellen dat de krachten dan richting muur gaan en niet richting vloer, maar goed, ik ben dan ook een echte bouwleek.
Over wat je hierboven schrijft, wij hadden deze tip gekregen voor een half jaar, maar doordat we zo lang met andere dingen bezig zijn geweest is het uiteindelijk pas na 2 jaar geworden. En er waren inderdaad hele grote kieren die we nu hebben kunnen afkitten. Alhoewel ook deze na een aantal maanden al weer een beetje bewegen. Dus ik ben bang dat je het wel altijd zult blijven houden bij nieuwbouw met trappen van zacht hout. Als je in mijn topic kijkt kun je de voor en na resultaten zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
...
Een tip die we hebben gehad is om de trap de eerste 2 jaar niet te verven. Het hout gaat nog werken en dan schijn je weer allerlei kieren te krijgen...
De foto's verraden het wel. Maar ik houd het bewust ook een beetje vaag. Niet iedereen online hoeft te weten op welk nummer we precies komen te wonen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 07:27 schreef Bleie het volgende:
Als ik het goed in mijn hoofd heb zitten, fietste ik gisteren ongeveer langs jullie huis (weet natuurlijk niet exact welk van jullie is), straatje ziet er echt leuk uit!
Wel heel leuk ja!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!
Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |