abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104883613
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:

[..]

dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komen ;) heb jullie beide wat je zoekt toch?
Ja, verdomd, je kunt bamboerollen natuurlijk tegen heel veel soorten constructies monteren?

Maar ik denk dat we er wel uitkomen samen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104883655
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:04 schreef loeszie het volgende:
Pfffffff ik ben een leuk behangetje aan het zoeken voor de hal. Ik word echt niet goed van al die keuzes..
Wat zoek je ongeveer? Ik heb al heel erg lang getwijfeld over verfkleuren. Als je nou gewoon 5 keuzes had zou het leven veel makkelijker zijn. :Y)
pi_104883855
Ik vind deze alle drie leuk..

pi_104883878
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:02 schreef loecje het volgende:

[..]

dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komen ;) heb jullie beide wat je zoekt toch?
Ik moest er even op googelen, maar dit schijnt het dan te zijn:

Ik vind de wat warmere kleuren mooi. Die krijg je zeker door te beitsen?

pi_104883913
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef loeszie het volgende:
Ik vind deze alle drie leuk..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nummer 3!

Helpt het? :7
pi_104884220
Haha! Nee :9

Ik laat Koen gewoon kiezen tussen deze drie.
pi_104884305
Ohja, dat werkt hier over het algemeen vrij goed. Dan heeft hij een voorkeur en blijkt dat ik al die tijd toch eigenlijk ook wel een voorkeur had die, vanzelfsprekend, anders blijkt te zijn. En dan krijg ik m'n zin.
pi_104884363
Met nummer 2 houd je de inbrekers wel op afstand.

Nah, ik vind hem heel gaaf. O+
pi_104884415
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!

pi_104884509
Bedenk me nu we ineens dat het moet passen bij de donkergroene deur. Optie 2 valt dus sowieso af.
pi_104884547
Optie 1 is groen/brons. Dat wordt hem dan denk ik. :+
pi_104884627
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104884652
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:
Haha! Ja ik dacht eerst, waarom moeilijk doen over de hal. Maar wij hebben best een grote hal en toen ik deze foto zag... Je kunt er best veel leuks meedoen!

[ afbeelding ]
Oeh O+
pi_104884659
Maar deze zou dan ook leuk zijn :')

pi_104884867
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Die foto heb ik ook gepind! Vooral vanwege de trapleuning, trouwens (in combinatie met een lichte vloer). Maar dat kan bij ons weer niet.
pi_104884923
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ja dat bedoel ik ja. dan krijg je ook een potdeksel effect.
warmere kleur kan ook door het soort hout.
pi_104884943
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wij hebben red cedar. Onderhoudsvrij.
Daar fleurt een tuin wel van op, zeg! Mooi.

pi_104885060

Wel gepotdekselt hé :P
pi_104885113
Oh, dat is wat donkerder. Ook mooi!

Ik dacht eerst dat ik een schutting met planken in de breedte mooier vond, maar ik heb het idee dat we optisch voor onze tuin beter voor verticaal kunnen gaan.
pi_104886207
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Ziet er al super uit Claudia! Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt met jullie tuin. Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?

Ben niet zo kapot van de schutting eigenlijk :@ Wij zouden dan tegen de achterkant aankijken en die is wel minder mooi dan de voorkant. Of timmer je er dan ook latjes tegenaan aan de achterkant? Op zich maakt het ons ook niet zo heel veel uit hoor. We gaan toch voor een groot deel beplanting voor de schutting doen. Ik zag laatst in een woonblad bamboe als beplanting. Dat vond ik erg mooi!
Als je bevriend wil blijven met de buren moet die bamboe wel in een stevige (liefst betonnen) bak gezet worden - het woekert enorm, is heel sterk en groeit dwars door de meeste dingen heen.
Je kan natuurlijk tweezijdig potdekselen of ijsselrabat nemen (wat hier loecje zweeds noemt), maar je zou ook aan jouw kant betonmatten ertegen kunnen zetten en dan beplanting ertegen (bamboe/riet/klimop/wingerd/druif/clematis etc).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104886646
Er bestaat speciale niet woekerende bamboe! -edit- Fargesia

[ Bericht 15% gewijzigd door loeszie op 27-11-2011 18:59:23 ]
pi_104889335
En dit behang?

Ik vind zelf de onderste heel mooi, maar weet niet of ik dat ook echt zou durven gezien de opvallende kleur... In het echt issie wel nog mooier met een zilveren lijn O+
pi_104889514
Stiemie die eerste vind ik mooi. Maar zoek wel iets met wat kleur. Die onderste qua kleuren heel mooi maar de print vind ik weer iets te druk.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 19:34:08 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104890364
loeszie en claudia, zijn jullie elkaars buren ofzo? :?
pi_104890384
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
loeszie en claudia, zijn jullie elkaars buren ofzo? :?
To be ;)
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 20:52:27 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104899733
Nou, niet helemaal, lady! :D
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 22:06:41 #78
5428 crew  miss_sly
pi_104899878
Ik vind dat blokjesbehang leuk, Stiemie :Y

Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal wordt. Ik kan me vaak wel vinden in je smaak, Claudia, dus ik wacht vol spanning op de foto's!

Het tuinontwerp vind ik ook erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 06:51:19 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104910971
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, niet helemaal, lady! :D
o? dat heb ik dan gemist. hoe dat zo?
pi_104927263
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.

Vandaag zijn we bij de Ikea geweest om badkamermeubilair te bekijken. Dat wordt:

Maar dan zonder poten. Met een spiegel in dezelfde breedte:

We moeten nog kijken of er een reguliere kraan in past. Iemand enig idee of dat allemaal standaardmaten zijn? Of hanteert Ikea weer eens andere maten?

We wilden het eigenlijk laten installeren door Ikea zelf, maar wat een gedoe is het om dat geregeld te krijgen. Door de badkamerafdeling op de begane grond werden we doorverwezen naar de afdeling Pax-kasten, maar daar werd tegen ons gezegd dat we alles zelf moesten verzamelen en naar de transportservice moesten brengen, alweer we de montageservice zouden kunnen regelen. Nou ja, laat dan maar. We zoeken wel nog een klusjesman die dit voor ons kan regelen.
pi_104927313
Vandaag heb ik het stucwerk nog eens bekeken en op één niet al te fraaie plek na (waar goddank de keukenkast voor komt) ziet het er netjes uit. We hebben ook nog eens een behoorlijke meevaller doordat het 2 euro per m2 minder gaat kosten. Er is immers niet zo'n dikke laag nodig volgens de stucadoor.
pi_104932254
Claudia, volgens mij heb je op werkspot ook een categorie ikea installatie. Misschien is dat handig voor je badkamer?

Fijn dat het voorspoedig gaat!
Met een meidenkwartet
pi_104933418
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb inmiddels een overweldigende hoeveelheid berichten via Werkspot gekregen van hoveniers die graag een offerte opmaken voor ons, maar dan eerst even af willen spreken. Dat is natuurlijk ook heel logisch, maar nu moeten we wel een eerste schifting maken. Lastig. En voor elke offerte moeten we op locatie afspreken, waar we nog helemaal niets hebben. Wat een gedoe.
Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104933861
Wat betalen jullie voor het stukwerk per m2?

Ben benieuwd hoe het zal gaan met de hovenier. Ik heb nog helemaal geen idee hoe ik het allemaal aan ga pakken met de tuin. Maar first things first.
pi_104936080
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2011 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Zet zo duidelijk mogelijk op papier wat je gedaan wil hebben en vraag een ruwe offerte aan degenen die zich aanbieden. Wie geen ruwe offerte kan (wil) maken valt af. Te duur valt af, te goedkoop valt af, dat schift al aardig.
Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op. :')
pi_104936454
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gedaan! Alles gespecificeerd wat we konden specificeren en om een ruwe offerte gevraagd. Ik heb tot nog toe 2 biedingen, waarvan één belachelijk laag (1000 euro) en één te hoog (5500 euro). Maar ik heb ook een bieding in een privé-bericht gekregen die overeenkwam met mijn inschatting (3300 euro), dus die laat ik langskomen om een specifieke offerte maken. Daarna kies ik er nog 2, denk ik. Iedereen die geen hoofdletters gebruikt valt af, dus dat schiet alvast op. :')
Dat van die schrijfmanieren durfde ik niet te zeggen, ik selecteer daar ook op :').
Ik moet zeggen dat meerdere offertes laten maken natuurlijk heel volwassen, verstandig en rationeel is, maar een hoop werk en stress oplevert. Ik zou die ene van 3300 laten langskomen. Voelt die goed, dan geen tijd en energie verspillen maar het hem gunnen.
pi_104937129
Dat is in de regel ook mijn aanpak, sigme. Met de vloer heb ik dat niet zo gedaan en daar voelde ik me wel rot bij. Zo'n opdracht op Werkspot zetten schept een verplichting om door te geven dat je niet op een offerte ingaat en ik houd niet van slecht nieuws verkopen. Maar het heeft ons wel een korting van 1000 euro op de vloer opgeleverd. Uiteindelijk zijn we alsnog met degene in zee gegaan waar we het beste gevoel bij hadden. Ik voel me wel een afzetter. :Y)

Het is wel duidelijk dat hoveniers om werk verlegen zitten, zeg. Het zal ook wel een rustige periode zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 07:37:31 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104955950
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:50 schreef Claudia_x het volgende:

Vandaag zijn we bij de Ikea geweest om badkamermeubilair te bekijken. Dat wordt:

[ afbeelding ]

Maar dan zonder poten. Met een spiegel in dezelfde breedte:

[ afbeelding ]

We moeten nog kijken of er een reguliere kraan in past. Iemand enig idee of dat allemaal standaardmaten zijn? Of hanteert Ikea weer eens andere maten?

We wilden het eigenlijk laten installeren door Ikea zelf, maar wat een gedoe is het om dat geregeld te krijgen. Door de badkamerafdeling op de begane grond werden we doorverwezen naar de afdeling Pax-kasten, maar daar werd tegen ons gezegd dat we alles zelf moesten verzamelen en naar de transportservice moesten brengen, alweer we de montageservice zouden kunnen regelen. Nou ja, laat dan maar. We zoeken wel nog een klusjesman die dit voor ons kan regelen.
ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.
ik liep er al jaren om te zeuren en mijn vriend bleef het voor zich uitschuiven.
toen ik dreigde het op werkspot te zetten, had hij binnen een paar dagen de boel aangelegd.
leve werkspot *O*
pi_104955978
Werkspot klinkt interessant! De oplevering is over een week en ik ben ook een tikje bang dat het enthousiasme van mijn vriend niet eeuwig duurt :9
pi_104979286
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb dankzij werkspot nu een buitenkraan en buitenverlichting.
ik liep er al jaren om te zeuren en mijn vriend bleef het voor zich uitschuiven.
toen ik dreigde het op werkspot te zetten, had hij binnen een paar dagen de boel aangelegd.
leve werkspot *O*
:D!

Wij kunnen dat soort dingen echt niet, dat scheelt.
pi_104983521
Ik ben verliefd. O+

pi_104983758
Wat gaaf O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104983784
Ow, die zijn echt geweldig gaaf!
pi_104983873
Nou, hè?

Ze zien er handbeschilderd uit. Dat gaat vast reteduur zijn.
pi_104983883
Maar hey, dat moet ik zelf toch ook kunnen?
pi_104983888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd. O+
:o O+
Ik ook!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104983943
Waar heb je ze gevonden?

Je zou iets soortgelijks kunnen creëren door allerlei losse, oude tegeltjes te kopen op Marktplaats e.d.?
pi_104984032
Op een website van een chocolaterie.

Ik heb geen idee waar ik op moet googelen. Ik zoek nu naar 'Portugese tegels' en 'designtegels'. Eens kijken waar ik zoal op uitkom.
pi_104984106
Stuur een mailtje aan de chocolaterie? :)
pi_104984348
Gedaan.

Dit gaat natuurlijk nergens over. Maar ach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')