abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104860595
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; afgelopen donderdag (24 november 2011) hebben we de sleutel gekregen! *O* We nemen dik 1,5 maand om de woning klaar te krijgen en te verhuizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 26-11-2011 23:03:53 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104860604
Laatste postings:

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het bezoek aan het tuincentrum was een beetje een deceptie, want nu weten we nog steeds niet wat we willen. Ik heb wel gezien dat betontegels betaalbaar zijn en er oké uitzien.

Heeft iemand een idee hoe deze manier van planken over elkaar timmeren heet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:19 schreef loecje het volgende:
potdeksel schutting
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef exlurker het volgende:
Potdekselen is het dakpansgewijs bedekken van gevels en wanden met gevelplanken. door de bovenste gevelplank over de onderste te potdekselen loopt het regenwater over de planken af.
Wie potdekselt moet er bij de onderste plank even op letten eerst een onderlat te plaatsen net zoals op het dak de onderste panlat een dubbele panlat geplaatst moet worden. Anders ligt de onderste plank plots niet schuin zoals de rest, maar raar recht op de gevel. Alleen als een rechtvallende plank als stijlelement gewenst is is dit goed, maar dan moet er een afwijkende brede plank bijvoorbeeld gebruikt worden als onderste plank. Het is dan geen "potdekselplank" meer :-)
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!

Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door Claudia_x op 26-11-2011 23:06:24 ]
pi_104860719
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)
Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?

En hoe doe je dat onderhoudsvrij, potdekselen? Zit dat in het soort hout dat je kiest? Ik had al Plato hout gevonden, maar het is me niet duidelijk hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot goedkoop hout en hardhout. Een schutting mag van mij best iets meer kosten dan de goedkoopste van de Praxis, maar ook niet véél meer. :+
pi_104860814
Het enige dat ik kan vinden over de prijzen van 4stappentuin:

Stap 2 - Kopen
De handleiding is te koop voor ¤ 159,-. Als je het ontwerp en het beplantingsplan exact op maat voor jouw tuin ontworpen wilt hebben zijn de extra kosten ¤ 295,- (tuinen tot maximaal 90m2). Alle benodigde materialen inclusief de handleiding zijn te koop.

Dat is in ieder geval niet veel geld voor een ontwerp, handleiding en aanpassing op maat. Hoeveel de materialen zouden moeten kosten is niet duidelijk, maar daar valt ook vast het een en ander in te wijzigen. Ik keek er eigenlijk alleen om inspiratie op te doen voor mijn eigen tuintekening, maar ik heb inmiddels geloof ik eindelijk een indeling waar ik blij mee ben. Ik teken 'em morgen wel uit.
pi_104861509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de prijzen nog niet eens gezien. Waar staan die?

En hoe doe je dat onderhoudsvrij, potdekselen? Zit dat in het soort hout dat je kiest? Ik had al Plato hout gevonden, maar het is me niet duidelijk hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot goedkoop hout en hardhout. Een schutting mag van mij best iets meer kosten dan de goedkoopste van de Praxis, maar ook niet véél meer. :+
Zal het morgen even navragen als het lukt.

Wij hebben de bijkeuken ermee bedekt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104869226
Oh, dat ziet er super uit, Ml! Ik vind het een mooie combinatie tussen strak maar ook warm door de kleurschakeringen. Ben benieuwd wat de buurvrouw ervan vindt. :Y) Eerst maar eens uitzoeken hoeveel het kost om dat mooi eruit te laten zien.
pi_104869238
Het laatste (en waarschijnlijk definitieve) tuinontwerp (we hebben de maten van de tuin gister voor het eerst opgenomen en die pakten gunstig uit):

Eerst maar eens zonder pergola en dan zien we wel. Ik wil z.s.m. de boel laten bestraten, als het even kan. De hovenier waar we gister waren zou het waarschijnlijk niet voor maart-april kunnen doen.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 10:08:07 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104869302
wat is dat grijze vierkant? de schuur?
leuk ontwerp!
pi_104869328
Jep, dat is de berging! Floorplanner wil niet meewerken met het optrekken van een schuur.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 10:19:23 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104869420
mooi evenwicht tussen groen en stenen.
heb je ook al een idee wat je voor planten wil?
ga je ook een kindertuintje aanleggen?
pi_104869678
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.

We wachten nog even met de keuze voor planten, want dat kan wel wachten tot na de verhuizing. En ik wil er een langetermijnproject van maken, dus wat planten van anderen overnemen en zo. In de (verrijdbare) bakken op het terras wil ik in ieder geval kruidenplanten doen. Er is ook nog ruimte in de voortuin.
pi_104869705
Eerst moeten we tegels en legpatroon kiezen. Dat vind ik erg lastig. Ik vind strakke tuinen met duidelijk afgebakende borders bij anderen wel mooi, maar ik zou zelf liever een wat 'natuurlijker' tuin hebben, al houd ik ook niet van 'landelijk'. :+ Er is zoveel mogelijk op bestratingsgebied dat het wat suf voelt om overal dezelfde tegel te laten leggen in een recht patroon. Ik zoek nog een alternatief.
pi_104870031
Ik kom net een leuke zandbak tegen:

pi_104870132
O+
pi_104873831
Leuke tuin zo Claudia!

Wij willen in onze ooit-to-be-tuin een plekje voor de kinderen maken waar ze bv tomaatjes en aardbeien en sperziebonen kunnen planten. Dit jaar hadden we cherrytomaatjes op het balkon en dat was een groot succes!

Volgens mij heb ik zo'n soort zandbak bij gamma gezien :Y
pi_104876544
Ik heb de opdracht maar even op Werkspot gezet. Het zal mij benieuwen hoe hoog de prijs uitpakt.

Ik vind dit wel een aardige tegel:

En heb op basis daarvan dit ontwerp gemaakt:

Stiemie, dank voor de tip! Googelen leverde me dit op:

pi_104876665
Oh en Stiemie, ik kwam op jullie site deze foto tegen:

Hoe cool is dat?
pi_104877075
Is dat een foto of een tekening? Is dat een lichtgevend pad? :D
pi_104877602
Ziet er al super uit Claudia! Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt met jullie tuin. Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?

Ben niet zo kapot van de schutting eigenlijk :@ Wij zouden dan tegen de achterkant aankijken en die is wel minder mooi dan de voorkant. Of timmer je er dan ook latjes tegenaan aan de achterkant? Op zich maakt het ons ook niet zo heel veel uit hoor. We gaan toch voor een groot deel beplanting voor de schutting doen. Ik zag laatst in een woonblad bamboe als beplanting. Dat vond ik erg mooi!
pi_104877679
Bij ons komt morgen de stukadoor. Hebben jullie al gekeken hoe het bij jullie eruit ziet? Of is alles alleen nog maar voor gestreken? Als er eenmaal gestukt is en de vloer ligt, dan zal het er alweer zo anders uitzien! O+
pi_104878055
De schutting vind ik een relatief onbelangrijk onderdeel in het geheel. Laten we vooral iets zoeken wat we allebei leuk/acceptabel vinden. :Y) Ik word sowieso niet echt warm van schuttingen.

Die van ons is vrijdag aan de slag gegaan en we hebben zaterdag even gegluurd. Hij had vooral wanden op de begane grond voorgestreken en één wand was al gestuukt. Ja god, hoe weet je of het er netjes uitziet?

Heb jij enig idee hoe om te gaan met de hoeveelheid zand en stof in huis? We hebben er zaterdag een bezem doorheen gehaald en ik werd niet goed van de hoeveelheid stof.
pi_104878538
Die lichtgevende stenen zijn leuk he? Je kunt er ook echt op lopen! Alleen geen idee of ze hier ook te koop zijn :@ Heb even gekeken en de leverancier voor de Jacko stones is hier Beltane bv, tel. +31 73 5944105 of e.mail info@beltane.nl.

Ik vind zelf dit soort lichtgevende bloempotten ook erg leuk. Licht en functioneel tegelijk
pi_104878749
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:52 schreef loeszie het volgende:
Vind die tegels ook erg leuk. Zijn die duur?
Ik kijk er nog even naar. Volgens mij zag ik soortgelijke tegels bij het tuincentrum, maar dan moet ik even m'n foto's in de Cloud checken en die moet ik nog configureren. (Nieuwe iPhone, yeah!)
pi_104879271
Claudia: tegen het stof is nu denk ik nog niet zo veel te doen. Als de stucadoor klaar is, zou ik eens goed de bezem erdoor halen (of een bouwstofzuiger, maar niet je eigen stofzuiger, die overleeft t niet). Als eenmaal de vloeren erin liggen, is het ergste leed geleden, is mijn ervaring.
pi_104879344
Als je muren mooi glad en egaal zijn, je nergens strepen ziet en als je vlak langs de muur kijkt en geen bobbels ziet is het netjes gestuct. En met glad bedoel ik echt glad, dat het ook zo aanvoelt met je hand.

Tuin ontwerp is mooi :)

En in die stof hebben wij bijna een jaar gewoond :') en dan was de stof waarschijnlijk nog erger...
Jullie wonen er niet nu, dus gewoon lekker laten. Als de vloer straks erin zit en er is geschilderd dan is het bouwstof pas echt goed definitief weg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104879555
Vind je zoiets niet leuk?

pi_104879930
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:34 schreef Bleie het volgende:
Claudia: tegen het stof is nu denk ik nog niet zo veel te doen. Als de stucadoor klaar is, zou ik eens goed de bezem erdoor halen (of een bouwstofzuiger, maar niet je eigen stofzuiger, die overleeft t niet). Als eenmaal de vloeren erin liggen, is het ergste leed geleden, is mijn ervaring.
Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?
pi_104880104
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:41 schreef loeszie het volgende:
Vind je zoiets niet leuk?

[ afbeelding ]
Ik vind bamboe zelf niet zo denderend, maar ik houd wel van het 'fijne' van de schutting, als je begrijpt wat ik bedoel. En het oogt vriendelijker dan planken.

-Edit- Hm, misschien toch wel een optie. Ik ga even verder kijken naar bamboeschuttingen.
pi_104880428
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 15:36 schreef wickie het volgende:
Als je muren mooi glad en egaal zijn, je nergens strepen ziet en als je vlak langs de muur kijkt en geen bobbels ziet is het netjes gestuct. En met glad bedoel ik echt glad, dat het ook zo aanvoelt met je hand.
Het was geloof ik op zich netjes, maar ik zag wel één streep. Of zit ik dan te muggenziften? En ik zag bij de stopcontacten een stukje dat niet mooi was afgewerkt. Volgens J. moet ik het eindresultaat afwachten. }:|
pi_104880503
Er zijn ook best veel verschillende diktes enzo http://www.bamboo-fencing.be/bamboo.html

Ik wil je natuurlijk niks opdringen :+

Even iets anders jullie huren ook in de vrije sector toch? Wonen jullie daar al meer dan een jaar? Wij hebben echt gezeik omdat we de huur eerder opzeggen dan binnen het jaar. We hebben een jaarcontract getekend. Nu hebben we advies ingewonnen en te horen gekregen dat het werken met jaarcontracten eigenlijk helemaal niet mag omdat er woningnood in Amsterdam is en de woning vrij snel weer verhuurd kan worden.. Maar goed het laatste woord is er nog niet over gezegd..
pi_104880546
Als er goed gestukt is zou de muur superglad moeten zijn!
pi_104880921
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je dat eigenlijk doen voor er geverfd wordt?
De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.
pi_104880963
Wat vervelend dat jullie nu met dat jaarcontract zitten, loeszie! Het is niet alsof je niet al genoeg te regelen hebt. Wij wonen hier al langer dan een jaar, dus dat zou geen probleem moeten geven. Maar we moeten nog opzeggen. Dat gaan we komende week maar doen. Lief wou het net doen.

Morgen wordt de keuken ingemeten dus dan ga ik wel de zeikerd uithangen over het stucwerk. :+ Ik weet niet eens zeker of de muur wel gestuukt was. :o De meeste muren zagen er sowieso al netjes uit, vond ik.
pi_104881044
Nee, je zit niet te muggenziften naar mijn idee, je betaald ervoor dus je mag kwaliteit verwachten.
Wij hebben een paar streekstrepen op 1 plek. Toen de woonkamer werd gestuct had onze stucer een hulpje meegenomen en die was iets minder goed. Het is ons tijdens dat ze bezig waren niet opgevallen. Toen we het later ontdekte was ook onze stucman teleurgesteld (maar hij was een hele erge perfectionist), ik heb er geen problemen mee die paar kleine streek strepen. Maar als op elke muur zulke strepen voor zouden komen zou ik wel chaggo worden.
Maar ik ben maar een leek, hier kunnen de profs beter wat over zeggen.

Overleg met de werklui of jullie het schoon moeten maken voordat ze aan het werk gaan. Zo ja, dan is het raadzaam een bouwstofzuiger te huren.
pi_104881196
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:11 schreef Bleie het volgende:

[..]

De vloeren? Zou ik niet doen. Bij ons heeft de stucadoor ook de vloeren gespoten, dus dat was meteen af. Daarna hebben we zelf laminaat gelegd.
Het ging me puur om het verwijderen van zoveel mogelijk zand en stof. Onze vloerleverancier gaat onze vloer egaliseren, dus dat komt sowieso pas veel later.
pi_104881307
Oh en loeszie, de stenen die ik liet zien zijn van Metten (Terra Toscana) en kosten 46,30 euro per m2. :o

Ik heb een dure smaak, geloof ik. Bij de keukenhandel zag ik ook een heel mooie tegel en dat bleek een speciaal soort marmer te zijn dat duizenden euro's zou gaan kosten.

Ik zoek wel een goedkoper alternatief. :')
pi_104881373
Ja dat probleem heb ik nou ook :')
pi_104881488
Wat vind je van die gepoedercoate kaders?

Zal wel weer duur zijn. :7
pi_104881723
Marktplaats!!
pi_104881773
Ik vind die zonder kader eigenlijk het mooist. Maar volgens mij zie je dan het frame wel aan de achterkant dus dan is het geen optie. Dan vind ik inderdaad die gepoedercoate kader het mooist.
pi_104881859
Ja, anders zal dit er wel achter zitten:

Als je dat niet ziet zou het niet erg zijn.
pi_104881909
Hij heeft nog 20 dichte en 3 open. Zou misschien best een optie zijn?
pi_104881936
90cm breed is trouwens niet echt heel handig...
pi_104881995
Zo, dat is echt goedkoop! :o Maar is inderdaad wel heel smal. En ik vind de bamboe-omlijsting zelf ook niet zo mooi.
pi_104883033
Oh, en wat vind je hiervan? (Let niet op de lelijke klep. Hebben jullie eigenlijk een kat?)

pi_104883274
Je kan ook 2-zijdig potdekselen ;) mocht dat het probleem zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104883358
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:00 schreef Ml-etje het volgende:
Je kan ook 2-zijdig potdekselen ;) mocht dat het probleem zijn.
dat of gewoon 1 zijdig met (zweeds?)rabatdelen dan is de achterkant vlak, en kan er tegen die kant bamboe komen ;) heb jullie beide wat je zoekt toch?
pi_104883423
Oh dat vind ik ook wel wat! Ja we hebben 2 katten. Maar zijn binnenkatten dus ik verwacht niet dat ze veel buiten rond gaan zwerven.
pi_104883471
Pfffffff ik ben een leuk behangetje aan het zoeken voor de hal. Ik word echt niet goed van al die keuzes..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')