abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 18:57:26 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140607
gazon wat vaak betreden wordt is moeilijker goed te houden????
dan kies je toch gewoon een ander soort gazon uit?
wij hebben speelgras. daar kan je uitstekend over lopen.
alleen 's winters heeft het enorm te lijden.
maar dat is een kwestie van bijzaaien in het voorjaar
pi_105140768
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 19:05:35 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:03 schreef loecje het volgende:
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
dat vind ik wel zo'n klereding. die hangt hier ongebruikt in de schuur. ik gebruik wel een grasschaar
pi_105141413
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.
Claudia, wij hebben een oude zandbak (hout, zoals jij toont, maar dan zonder de bankjes, zonder klep) gebruikt als kindertuintje: mooi afgebakend en goed toegankelijk O+
De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y

edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
pi_105141877
wat een stom gedoe zeg met die hovenier!
pi_105143084
Ik was geloof ik niet een beetje boos maar heel behoorlijk boos. :o Maar ik laat het nu maar varen. Hij reageerde heel vriendelijk, al vind ik zijn verhaal nog steeds niet echt plausibel. Maar goed, we hebben nog één offerte in aantocht van iemand die ons via via is aangeraden en waarvan we weten dat hij toen een schappelijke prijs vroeg.

En het nieuwe tuinontwerp:

Toch klinkers. :') Mijn lief wordt inmiddels aardig gek van me. :Y) Rechtsbovenin komt het bankje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105143117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang. :Y)

Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105143182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:

De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?

quote:
edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
Oh wat leuk! O+

Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
pi_105143201
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
pi_105143322
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
Tot nog toe niet (zit er nu een half jaar op) maar wij hebben geen nieuwbouw (1890).

Wel een dijkwoning ;)

Wbt het gras is het eens kwestie van goed gras laten leveren en met zo'n handmaaier kun je zoveel.
pi_105143506
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
pi_105143555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
Zie er hier niets van maar maai het dan ook wekelijks in de zomer en in de winter niet.
Verder goed onderhouden.
pi_105143602
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
pi_105143951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
_O- over het algemeen wel ja :P

Je kunt er nu nog sprinklers inleggen hé :D
pi_105143994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
speelgras is juist sterk gras speciaal bedoeld om er veel op te lopen ;)
pi_105144066
Hadden ze dat bij Ajax maar geweten, 15 jaar geleden.
pi_105144551
bij ajax gaat er wel meer fout dan alleen het soort gras
pi_105144670
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
quote:
Oh wat leuk! O+
Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
pi_105144809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:59 schreef Cooki het volgende:

als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?

quote:
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
Ik ook, ik ook! *O*
pi_105144947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?
Ja, is echt prima,
de bankjes zijn zo stevig dat een volwassene er ook op zóu kunnen zitten, als je derriere 20 cm breed is :P
en doordat de bankjes ook deksel zijn, doen we de zandbak nu ook consequent dicht.. (was met een losse deksel eerder toeval dan regel...)
wel ff opletten, wij hadden een plankje met een "splinter", was zo gefixed en..daar worden ze hard van... }:| nee serieus, prima kwaliteit...

disclaimer: zo'n duurder merk, vb hillhout ofzo is veel chiquer he.. duurder hout enzo.. maar dat heb ik er niet voor over..
pi_105145096
Ik zie dat ze er bij de Wehkamp nu een voor 44,95 euro hebben. Die is net iets anders.

Ook Cupcake, trouwens.
pi_105145487
:P ik moest ff de tuin in om te kijken welke wij nou hebben :@ (gamma/praxis)
die wehkamp heeft gladde zijkanten (dat hebben wij ook), das plezieriger voor de scheenbeentjes :X dan een zandbak met die uitstekende houtdelen :Y (zie plaatje vd karwei ergens boven in je topic)
ik zie nu pas dat ze gewoon nu al 50 euro zijn, das mooi!

dus ik zou die wehkamp-versie kiezen :Y O+

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
pi_105145676
Er komt wel weer een shitload aan verzendkosten bovenop. Dat vindt de zuunigerd in mij niet fijn.
pi_105145791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:21 schreef Cooki het volgende:

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
pi_105145805
dan de gamma/praxis krantjes in de gaten houden (www.folderplaats.nl) :Y
je hebt m toch pas in maart nodig, nu gaan ze er niet in, lijkt me (mijnes zou wel willen, maar die mag niet }:| ) hij kan ook leuk met de blaadjes spelen heur... ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')