dat vind ik wel zo'n klereding. die hangt hier ongebruikt in de schuur. ik gebruik wel een grasschaarquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:03 schreef loecje het volgende:
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
Claudia, wij hebben een oude zandbak (hout, zoals jij toont, maar dan zonder de bankjes, zonder klep) gebruikt als kindertuintje: mooi afgebakend en goed toegankelijkquote:Op zondag 27 november 2011 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang.
Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:
De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes
Oh wat leuk!quote:edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
Tot nog toe niet (zit er nu een half jaar op) maar wij hebben geen nieuwbouw (1890).quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
Zie er hier niets van maar maai het dan ook wekelijks in de zomer en in de winter niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens.
speelgras is juist sterk gras speciaal bedoeld om er veel op te lopenquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?
leukquote:Oh wat leuk!
Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:59 schreef Cooki het volgende:
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
Ik ook, ik ook!quote:leuk, al jullie plannen
ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks
Ja, is echt prima,quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:21 schreef Cooki het volgende:
edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in![]()
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien![]()
uhm.. ja dat voor je huis bivakkeren, jahquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren.
gheghe.. alles voor de kinderen hequote:
houd me op de hoogte! ik las nl ook iets over zand in je huisquote:En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in.
nou das nog hip hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
En dan héél hard André Hazes opzetten.
wat leuk!quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader was een zendpiraat.![]()
En ik zong liedjes voor hem op de radio.
quote:Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren.Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje kratje bier erbij, beetje keuvelen met de buren.
Vertel!quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef Cooki het volgende:
btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken![]()
Ik drink geen bier.quote:
een paar zo breed mogelijke planken/platen vrij hoog aan de zijmuren wanden laten bevestigen en je hebt een paar m2 extra bergruimte, voor whatever (tuinkussens? trampo ... bbq... lege kratjesquote:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezienquote:
ik snap wat je bedoeltquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien
Bij ons kregen we tijdens de bouw een brief dat er een kast omheen gemaakt zou worden vanwege het teveel aan geluid als de zolder open was naar de overloop omdat er maar een deur tussen de installatie en slaapkamers zou zitten. Ik weet niet of dit regels waren van de bouwmaatschappij of dat dit officieel is. Maar als ik jou was zou ik wel even gaan zoeken naar wat voor regelgeving er over is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:31 schreef innepin het volgende:
Heerlijk licht zo die woonkamer met die schuifpui! <3
En woohoo, je hebt een vloer gekozen!
That's the spirit!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zo murw dat het me niet meer zo kan schelen.
Ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet en hoe die vloer in gebruik is. Ik wil ooit ook nog zo'n gietvloerachtige vloer maar dan wel betaalbaar. Misschien is dit wel een goede oplossing.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt! Het is een epoxy coating, met een toplaag van polyurethaan voor een matte uitstraling en om de vloer slijtvaster en kleurbestendiger te maken.
Wat je op de staal ziet is trouwens de coating zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |