abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 18:57:26 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140607
gazon wat vaak betreden wordt is moeilijker goed te houden????
dan kies je toch gewoon een ander soort gazon uit?
wij hebben speelgras. daar kan je uitstekend over lopen.
alleen 's winters heeft het enorm te lijden.
maar dat is een kwestie van bijzaaien in het voorjaar
pi_105140768
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 19:05:35 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105140831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:03 schreef loecje het volgende:
en die rare hoekjes maaien, koop een kantjesmaaier/trimmer.
dat vind ik wel zo'n klereding. die hangt hier ongebruikt in de schuur. ik gebruik wel een grasschaar
pi_105141413
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat een goed idee, een kindertuintje! Daar moet ik even over nadenken.
Claudia, wij hebben een oude zandbak (hout, zoals jij toont, maar dan zonder de bankjes, zonder klep) gebruikt als kindertuintje: mooi afgebakend en goed toegankelijk O+
De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y

edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
pi_105141877
wat een stom gedoe zeg met die hovenier!
pi_105143084
Ik was geloof ik niet een beetje boos maar heel behoorlijk boos. :o Maar ik laat het nu maar varen. Hij reageerde heel vriendelijk, al vind ik zijn verhaal nog steeds niet echt plausibel. Maar goed, we hebben nog één offerte in aantocht van iemand die ons via via is aangeraden en waarvan we weten dat hij toen een schappelijke prijs vroeg.

En het nieuwe tuinontwerp:

Toch klinkers. :') Mijn lief wordt inmiddels aardig gek van me. :Y) Rechtsbovenin komt het bankje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105143117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd van het nut van glasvezelbehang. :Y)

Ik vind strakke muren trouwens altijd mooier dan iets met een structuur, zoals behang, maar ik moet bekennen dat in onze huidige woning het behang me totaal niet stoort. Het valt gewoon niet op dat het behang is.
Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105143182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:25 schreef Cooki het volgende:

De zandbak die jij laat zien, .. hebben we ook (maar dan de niet geverfde variant) en werkt perfect met die bankjes :Y
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?

quote:
edit: oeh en kijk, nog een optie: een mobiel tuintje!
Oh wat leuk! O+

Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
pi_105143201
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig ook glasvlies zonder 1 enkel werkje.
Hebben wij op muren met scheuren geplakt en je zit mits goed geplakt niks ervan.
En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
pi_105143322
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het behang gaat niet meescheuren? Van vloeren weet ik dat dat wel gebeurt als je een niet-zwevende vloer hebt.
Tot nog toe niet (zit er nu een half jaar op) maar wij hebben geen nieuwbouw (1890).

Wel een dijkwoning ;)

Wbt het gras is het eens kwestie van goed gras laten leveren en met zo'n handmaaier kun je zoveel.
pi_105143506
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
pi_105143555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hoe goed het gras ook is, als je er veel op loopt is het toch ook logisch dat je er lelijke plekken in krijgt?
Zie er hier niets van maar maai het dan ook wekelijks in de zomer en in de winter niet.
Verder goed onderhouden.
pi_105143602
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
pi_105143951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent een wekelijkse maaier, wat goed! Ik hoop dat ik straks de tuin afdoende verzorg. Ik heb goede voornemens. :+
_O- over het algemeen wel ja :P

Je kunt er nu nog sprinklers inleggen hé :D
pi_105143994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
speelgras is juist sterk gras speciaal bedoeld om er veel op te lopen ;)
pi_105144066
Hadden ze dat bij Ajax maar geweten, 15 jaar geleden.
pi_105144551
bij ajax gaat er wel meer fout dan alleen het soort gras
pi_105144670
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te horen! Waar heb jij hem vandaan?
als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
quote:
Oh wat leuk! O+
Ik denk dat ik in de linkerborder ruimte maak voor een tuin voor de kindjes. Maar dat zie ik later wel.
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
pi_105144809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:59 schreef Cooki het volgende:

als ik me goed herinner gewoon bij gamma of praxis, ze zijn daar regelmatig in de aanbieding, ws straks in voorjaar weer (ongeveer 50 euro)
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?

quote:
leuk :Y , al jullie plannen O+ ben benieuwd naar de spelende Ivan&Lena in de tuin straks *;
Ik ook, ik ook! *O*
pi_105144947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die kwam ik al tegen. Is dat aardige kwaliteit?
Ja, is echt prima,
de bankjes zijn zo stevig dat een volwassene er ook op zóu kunnen zitten, als je derriere 20 cm breed is :P
en doordat de bankjes ook deksel zijn, doen we de zandbak nu ook consequent dicht.. (was met een losse deksel eerder toeval dan regel...)
wel ff opletten, wij hadden een plankje met een "splinter", was zo gefixed en..daar worden ze hard van... }:| nee serieus, prima kwaliteit...

disclaimer: zo'n duurder merk, vb hillhout ofzo is veel chiquer he.. duurder hout enzo.. maar dat heb ik er niet voor over..
pi_105145096
Ik zie dat ze er bij de Wehkamp nu een voor 44,95 euro hebben. Die is net iets anders.

Ook Cupcake, trouwens.
pi_105145487
:P ik moest ff de tuin in om te kijken welke wij nou hebben :@ (gamma/praxis)
die wehkamp heeft gladde zijkanten (dat hebben wij ook), das plezieriger voor de scheenbeentjes :X dan een zandbak met die uitstekende houtdelen :Y (zie plaatje vd karwei ergens boven in je topic)
ik zie nu pas dat ze gewoon nu al 50 euro zijn, das mooi!

dus ik zou die wehkamp-versie kiezen :Y O+

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
pi_105145676
Er komt wel weer een shitload aan verzendkosten bovenop. Dat vindt de zuunigerd in mij niet fijn.
pi_105145791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:21 schreef Cooki het volgende:

edit: ik kwam nog een foto van je toekomstige voortuin tegen! lekker joh, echt ruim hoor, voor een voortuin, daar kan mooi een zandbak, volwassene bankje en nog van alles in O+
die haag is plezierig ivm rondwaaiende "artikelen", die dan niet direct jouw tuin inwaaien :Y
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
pi_105145805
dan de gamma/praxis krantjes in de gaten houden (www.folderplaats.nl) :Y
je hebt m toch pas in maart nodig, nu gaan ze er niet in, lijkt me (mijnes zou wel willen, maar die mag niet }:| ) hij kan ook leuk met de blaadjes spelen heur... ^O^
pi_105145872
Ik heb 'em al besteld. En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in. ~O>
pi_105145877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
uhm.. ja dat voor je huis bivakkeren, jah _O-
maar jij hebt n excuus: je prachtkinderen spelen daar lekker in de zandbak of driewieleren over de stoep O+ O+
pi_105145900
En dan héél hard André Hazes opzetten.
pi_105145992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb 'em al besteld.
gheghe.. alles voor de kinderen he O+
quote:
En als we die zandbak hebben gaan ze er mooi in. ~O>
houd me op de hoogte! ik las nl ook iets over zand in je huis >:) >:)
maar serieus, ze kunnen er het hele jaar in, alleen dan wel ff een regenbroek oid aan, want t is echt koud aan de beentjes, dat natte zand
(of dacht je ms dat het zand droogbleef dankzij de deksel? :@ )
pi_105146014
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
En dan héél hard André Hazes opzetten.
nou das nog hip hoor

kijk anders ff bij megapiratenfestijn.nl ofzo _O-
pi_105146164
Mijn vader was een zendpiraat. O+ :D En ik zong liedjes voor hem op de radio.

Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad. :')
pi_105146444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader was een zendpiraat. O+ :D En ik zong liedjes voor hem op de radio.
wat leuk! :Y ik ben wel ns naar zo'n megapiratenfestijn geweest, megatof ^O^ om wel 10 verschillende redenen :9~ _O-
quote:
Ja, god, dat zand. Ze hebben hier op het kinderdagverblijf een zandbak. Ivan is er dol op, Lena ookal. En als ze dan thuiskomen zit alles onder het zand. Dankzij het kinderdagverblijf gaan ze bij ons nog regelmatig in bad. :')
*) ms kun je bij t kdv vragen of ze je kinderen schoon willen afleveren, dat doe jij toch ook :{w

en ja, dat zand... das nog maar t begin en er komen straks nog meer leuke dingen *O*

thomas is me eens boven aan de trap komen vertellen dat ie in de poep getrapt was en liet zn schoenen zien :X .... was ie wel eerst de trap met tapijt voor opgelopen :') , maar heey, hij was wel eerlijk

o.. en spelen in een berg verse tuinaarde is ook heel leuk :Y , ff tip alvast voor je schattebouten *;
pi_105147083
Hoef ik ook geen dure kinderkleding meer te kopen. 8-)

OMG, Thomas! _O-

Euh, 10 redenen?
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 21:56:57 #234
5428 crew  miss_sly
pi_105147095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, fijn vind ik dat! Al vond ik dat vroeger meer iets voor aso's, voor je huis bivakkeren. :Y) Maar het zal vast een fijne straat worden voor kinderen om te spelen en zo kun je een beetje toezicht houden. Espressootje kratje bier erbij, beetje keuvelen met de buren. c_/
:+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105147195
kijk dat scheelt dan weer jah , delete kinderkleertjestopic uit je "volg-lijstje" en je kunt er zo een trampoline voor in de tuin bijkopen :P (ook zo'n tip, een minitrampolinetje.. handzaam, plemp je zo in de berging en megaleuk voor de kindjes)
btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken :7

10 redenen? dat wordt wel heel offtopic *)
(samengevat: met t juiste gezelschap een topavond :Y) )
pi_105147240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:
heej.. een ervaringsdeskundige? :W :*
pi_105147460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef Cooki het volgende:

btw heb je al een zoldertje in je berging laten maken :7
Vertel!
pi_105147477
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik drink geen bier.
pi_105147594
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Vertel!
een paar zo breed mogelijke planken/platen vrij hoog aan de zijmuren wanden laten bevestigen en je hebt een paar m2 extra bergruimte, voor whatever (tuinkussens? trampo ... bbq... lege kratjes :P etc )
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 22:15:49 #240
5428 crew  miss_sly
pi_105147930
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:00 schreef Cooki het volgende:

[..]

heej.. een ervaringsdeskundige? :W :*
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105148272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Neuh, maar dat is het beeld dat ik altijd heb bij mensen die in hun voortuin bivakkeren. Hoewel ik zoals Claudia het brengt, het ineens wel erg leuk vindt. Een echt tuintje en daar een zandbak in enzo. Is toch net anders dan zoals ik het (bijvoorbeeld in Helmond) veel heb gezien :)
ik snap wat je bedoelt :Y
als ik zelf even op de (hoge) drempel van mn voordeur zit , te genieten van t zonnetje en lucas speelt dan ff met wat blaadjes/takjes/whatever uit de voortuin... dan is dat heerlijk *; én tegelijkertijd voel ik me dan een soort aso :X maar dan wel in mn designer-outfit (nee hoor :D ) en een vrijstaand huis met oprit voor meerdere autos :')

duss.. volgens mij ligt t aan de kinderen of t n aso blik geeft, nou dan zitten we hier allemaal goed :7
pi_105148491
Gniffel wat een OUD Sc hier 8-)
pi_105148538
Ik ken het niet van het leven vroeger in ons dorp. Daar zat niemand voor het huis, want iedereen had een pesthekel aan elkaar. :Y) In Haarlem woonde ik in een arbeidersbuurtje en daar zaten wel veel mensen voor hun woning (op een plastic bankje, op plastic stoelen, altijd plastic). Dat was vooral asociaal omdat ze veel lawaai maakten en hun muziek te hard aanzetten.

Maar straks is het denk ik meer een kwestie van een beetje de kindjes in de gaten houden als ze buiten fietsen, en zo.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:03:22 #244
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_105150011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, gewoon in de open ruimte. En er zit geen deur tussen de zolder en de verdieping eronder. Ik heb de aannemer er al over gemaild en er wordt nog naar gekeken.
Bij ons kregen we tijdens de bouw een brief dat er een kast omheen gemaakt zou worden vanwege het teveel aan geluid als de zolder open was naar de overloop omdat er maar een deur tussen de installatie en slaapkamers zou zitten. Ik weet niet of dit regels waren van de bouwmaatschappij of dat dit officieel is. Maar als ik jou was zou ik wel even gaan zoeken naar wat voor regelgeving er over is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_105151433
claudia, onze tuin krijgt heel weinig zon in de winter, we zijn niet zuinig op het gras, sproeien het amper, maaien het te weinig, er staat in de zomer een zwembad op; kortom, we verwaarlozen het en toch ziet het er prima uit. Nog nooit bijgezaaid ook trouwens.

Ik zou toch kiezen voor gras. En die offerte vind ik echt belachelijk hoog, maar goed, wij hebben het in stappen gedaan en alles zelf gedaan. Kan je natuurlijk ook nog doen: gras erin, bestraten, schutting en dan gewoon beginnen. Kan je eerst kijken hoe het voelt en dan borders afsteken en inrichten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105158439
Ik heb juist al een basisofferte opgevraagd met het strikt noodzakelijke werk, mefke. Het gaat dus om het plaatsen van de schutting en het bestraten van voor- en achtertuin. Daarvoor moeten ook grondwerkzaamheden worden verricht.

Grappig genoeg kost het aanbrengen van beplanting en gewoon gras heel erg weinig geld.
pi_105158571
Ik heb nu dus twee offertes binnen, één globaal en één heel specifiek. Beide personen zijn op locatie wezen kijken. De één rekent voor grondwerk ongeveer 500 en de ander 1500 euro. :o
pi_105159391
Bevalt de offerte van de 2e persoon beter?
Wij hebben alles zelf gedaan, we hadden het geluk een goede vriend te hebben met een hoveniers opleiding. Die heeft samen met mijn broer het meeste gedaan. Daarnaast hebben veel vrienden geholpen met 6kuub grond en 6kuub zand door het huis heen te rijden (jippie.. geen achterom..)

Het bestraten zou ik zeker uitbesteden, gras en beplanting is heel makkelijk zelf te doen. Een schutting plaatsen hebben we nooit hoeven te doen.
Ik ben erg gecharmeerd van zo'n schutting met kleine plankjes, zoals bij Mefke. Lijkt me prettig bij een kleine tuin ruimtelijk gevoel. En ik ben dol op klimop.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105159485
Wat een klus moet dat toch geweest zijn, wickie. :o

Die bamboe-schermen laten me ook nog niet helemaal los. Ik geloof dat ik dit wel aardig vind:

pi_105159696
Was best een klus voor de mannen :D en voor mij het schoonmaakwerk naderhand }:|
Oja, we hebben ook nog alle tegels door het huis moeten vervoeren... Dat was het ergste.

Maar al met al viel het me heel erg mee, maar we hadden veel hulp, dat scheelt. Onze tuin in best flink en moeilijk bereikbaar voor materiaal. Die 2 zaken maakten het een hele klus.

Die bamboe is ook best mooi. Maar ik vind persoonlijk dunne latjes hout mooier.
En geen gras meer?? Gras is kei leuk, ook kleine stukjes gras!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')