abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105047935
Lief van je, Freddeh! Maar ik schuif het tegelplan even van de baan. Het opleuken van het terras kan later nog, dus dat zie ik dan wel.

Goed idee, Bleie! Ik zat nog heel even eraan te denken om het bij ons in de hal te laten leggen. Maar ach, overal de coating lijkt me wel zo mooi. Ik vind het behang van loeszie een aardig alternatief om een soortelijke (vrolijke) sfeer in een woning te krijgen.

Weet je wat het is? We moeten zoveel beslissingen nemen en ik heb nog geen idee hoe die in combinatie uit gaan pakken. Hoe minder factoren nu een rol spelen hoe beter. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105048015
En ik kwam deze schutting nog tegen:

Het zou 69 euro moeten kosten per strekkende meter, inclusief aanbrengen én alle materialen. Lijkt me een goede deal! Ik heb van een van de hoveniers waarbij ik een offerte heb opgevraagd begrepen dat bij hen het optrekken van een reguliere schutting (dus geen maatwerk) al 40 euro per meter kost.

Dit is trouwens larikshout.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:44:28 #128
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105048075
Zo'n soort schutting heb ik ook. Kun je echt jaren mee vooruit (alleen 69 eu per meter lijkt mij wel heel goedkoop aangezien de mijne het dubbele was)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_105048457
Ja, ik zit me ook af te vragen wat het addertje onder het gras is! Als iemand 'em vindt, laat het weten! Er staat wel bij dat de reiskosten er nog bij komen.

Over Larikshout staat dit op Wikipedia:

"Larikshout is duurzaam, watervast en sterk. Het wordt onder andere gebruikt voor omheiningen, als bouwhout (zowel binnen als buiten), en voor scheepsrompen. Het kernhout is donker-roodbruin en tekent zich scherp af tegen het bleekbruine spinthout."
pi_105048505
Oh, ik zie nu dat de bedragen exclusief BTW zijn. Dat scheelt wel. Het zou 82,11 euro worden per strekkende meter inclusief BTW.
pi_105048648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
En ik kwam deze schutting nog tegen:

[ afbeelding ]

Het zou 69 euro moeten kosten per strekkende meter, inclusief aanbrengen én alle materialen. Lijkt me een goede deal! Ik heb van een van de hoveniers waarbij ik een offerte heb opgevraagd begrepen dat bij hen het optrekken van een reguliere schutting (dus geen maatwerk) al 40 euro per meter kost.

Dit is trouwens larikshout.
Wij hebben exact zo een schutting. Je deelt (waarschijnlijk) de kosten met je buren he, dus dat is dan toch nog een goede prijs voor een schutting die lang netjes kan blijven staan.
Bij onze nieuwbouw (inmiddels weer 2 jaar oud), heeft iedereen in de rij deze schutting en hebben we alles samen besteld en in 1 keer laten leveren.
Met een meidenkwartet
pi_105048769
Als de buren ermee instemmen delen we inderdaad de kosten. :+

En het fijne is wel dat dit duurzaam hout is. Als het goed is scheelt je dat elk jaar beitsen. Maar goed, daar moet ik eerst nog naar informeren. Zometeen komt een hovenier langs voor een offerte en hem vraag ik er ook even naar.
pi_105048792
Ik vind hem prima Claudia!
pi_105048802
Een deel van onze medeburen wil kokosschuttingen of zo nemen. Die vind ik zelf niet zo mooi.
pi_105048804
Beter dan die kokosschuttingen die veel buren gaan nemen :')
pi_105048812
Haha same minds...
pi_105048814
My thoughts exactly. :D
pi_105048821
Houd op!
pi_105048852
Ik knal deze schutting straks wel even op Hyves. Misschien kan ik een schisma in gang zetten.
  donderdag 1 december 2011 @ 13:05:55 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105048880
Dat valt nog mee, wij hebben 2 weken geleden toevallig een de schutting aan de achterkant van de tuin vervangen, en dan had ik dat nog vrij goedkoop (want met korting) ingekocht en het was sowieso al niet een van de duurdere soorten, maar als ik hun duurste soort zie dan lijkt die toch verdomd veel op die van de bouwmarkt die de helft meer kost....

Het is dat Hellendoorn zo'n eind weg is, en dat de reiskosten dus een redelijke extra zijn, maar afhankelijk van de hoeveelheid schutting gok ik dat ze hem wel in een dag kunnen plaatsen, dus dat is dan maar 1 keer reiskosten.

Het ziet er wat mij betreft erg strak geprijsd uit, misschien even gaan zoeken op ervaringen met dat bedrijf....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105048932
Ja, ga ik sowieso doen. Maar eerst kijk ik of de hovenier waar we waarschijnlijk mee in zee willen gaan zoiets voor een soortgelijke prijs kan doen. Dat zou schelen, want hem betalen we geen reiskosten.

En de andere buren moeten ook nog instemmen natuurlijk. Ik heb al contact met haar gehad, loeszie.
pi_105064955
Nou, drukke dag weer achter de rug. De kinderen werden allebei ziek wakker, dus we hebben de rondleiding op een toekomstige school voor Ivan verplaatst naar volgende week en halsoverkop hebben we een oppas kunnen regelen (opa en oma, het is zo fijn dat die de laatste tijd regelmatig bijspringen O+).

Ik was blij verrast toen ik zag dat ze hagen aan het planten waren:

En zo ziet dat er vanuit onze toekomstige keuken uit:

Achter is de hedera geplant:

De muren zijn nog lang niet droog:

Dus we hebben maar een apparaat gehuurd om zoveel mogelijk vocht uit het huis te halen en de droogtijd te verkorten. We hebben geen flauw benul waar we mee bezig zijn. :')

De uitvoerder was in de woning bezig om de laatste punten af te werken. Zo is dit luchtverfrisapparaatding eindelijk geïnstalleerd:

Mèn, wat maakt dat ding een lawaai! Dat valt tegen.

En kijk loeszie, ons beider buitenlamp doet het! Die van jullie ging wel eerder aan. :+

pi_105065438
Wij vonden dat ding juist helemaal geen lawaai maken. In ons vorige huis maakte dat systeem veel meer lawaai.

Waarom moeten jullie muren dan zo snel drogen? Jullie hebben toch tijd genoeg? Volgens Koen kun je ook gewoon goed ventileren door ramen open (of op ventilatiestand) te zetten. Het vocht moet weg kunnen (verdampen). Een bouwdroger zou dan niet nodig zijn.

Niet mijn kennis maar die van Koen dus :+
pi_105065622
Haha, nu hebben we dat ding al gehuurd. Nou ja, onze stucadoor wil zo snel mogelijk gaan schilderen, dus we willen het droogproces een handje helpen. Helpt het wel enigszins?

Ik ben nu wel heel benieuwd hoeveel geluid jullie apparaat maakt. Als je op de begane grond staat met de deur open, hoor je 'em dan als 'ie op standje 'iedereen ligt in bed' staat? En als je op de zolder zelf staat? Ik hoop dat 'ie zoveel geluid maakt omdat 'ie net geïnstalleerd is.
pi_105065867
loeszie, deze schutting hadden we ook nog gezien. In mijn herinnering was het een van de goedkoopste, maar deze schermen zijn 59 euro per stuk (180x180 cm, en dat is dus exclusief opzetten):

pi_105065951
Die luchtverfrisapparaatdingen maken altijd een hoop herrie. Ondingen zijn het. En ik hoop dat het stucwerk het gaat houden. Bij de mensen die bij ons stucwerk hebben begin het te scheuren bij de ramen.
Aldus.
pi_105065957
Oh die vind ik ook prima!
pi_105066036
Claudia, bij al onze buren is het systeem na oplevering opnieuw afgesteld. Zou best kunnen dat je er nog even naar moet laten kijken. Het maakt inderdaad veel geluid, maar het is niet de bedoeling dat je dat ding hoort als je beneden staat. Misschien even wachten tot jullie spullen er staan?
Met een meidenkwartet
pi_105066193
Goed dat je het zegt, Cathmar, want dan ga ik het nog even aanstippen bij de uitvoerder.

Ach Z., ik heb al zoveel verhalen gehoord over scheuren en niet-scheuren. Ik zie het wel. Eventueel laten we het wel een keer fixen als we op vakantie gaan of zo. :Y) Maar niet stucen was voor ons geen optie. We vinden behang niet praktisch.
pi_105066211
Ik kan me niet herinneren dat hij zo veel lawaai maakte. In ons vorige huis hadden we een ding met filters en die maakte pas echt herrie. We zetten hem 's nachts altijd uit. Misschien dat hij opnieuw afgesteld moet worden inderdaad.

Maar ik denk dat ik er pas echt achter kom als we er wonen. Vond nu de 'eerste luister impressie" heel erg meevallen :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')