abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49760299
Ik huur een appartement in Amsterdam en derhalve is mijn douche een ramp. Ik kan er mee leven dat de douche klein is en dat er een toilet in staat, maar de vloer is walgelijk. Ik heb er elk schoonmaakmiddel opgegooid dat ik ooit in huis heb gehad, maar daarmee heb ik er geen verbetering in kunnen brengen. Integendeel: de vloer heeft nu behalve bruine ook wit uitgeslagen plekken. Ik wil er graag iets aan doen, maar daar heb ik jullie expertise voor nodig:

1) Wat voor soort steen is dit?
2) Valt de vloer nog schoon te krijgen?
3) Kan ik er iets anders mee doen, zoals verven?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:04:03 #2
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49760464
is het geen mogelijkheid om deze vloer te verwijderen en er een nieuw vloertje in te storten?

Deze is idd niet mooi, en dan druk ik me erg netjes uit
dan kan je gelijk een mooie douchebak plaatsen, staan momenteel in de aanbieding bij de Gamma....
met extra Jets voor je rug enzo...

Dat zeg ik....Gamma.
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_49760509
Volgens mij heet dat terasso.

Kalk en zo voort zal je er met Antikal of zo af moeten krijgen. Om de vloer weer en beetje op te leuken is speciaal spul in de handel, een soort boenwas. Daarvan breng je om het half uur of zo twee of drie lagen aan en de vloer ziet er weer een stuk beter uit. Tevens is hij dan een stuk beter beschermd. ik heb hier spul van HG voor staan, maar er zijn zeker nog andere merken die het hebben.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_49760666
Een nieuwe vloer storten is helaas geen optie. Zoals ik al zei is het een huurwoning, dus ik weet niet of dat mag. Bovendien kan ik het niet en kost het te veel geld. Ik zoek een simpelere oplossing. Ik hoef geen prachtige vloer, maar een schone vloer of in ieder geval een niet-walgelijke vloer zou al voldoende zijn.

Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:10:14 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49760683
ziet eruit als terrazo....ff denken wat je nog kan proberen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49760774
Ik heb mijn douche echt verrassend schoon gekregen met HG profesionele kalkaanslag verwijderaar.

Haalde ook dubieuze vlekker weg die volgens mij geen kalk waren.

t Kost ook niet zo veel en is bij de praxis te krijgen, dus het proberen waard?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:13:08 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49760785
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
Met als resultaat dat je een spekgladde vloer krijgt .. lijkt me geen strak plan...

mij lijkt het boen verhaal de beste optie...

Maar nog ff 1 ding;

Omdat het een huur huis is, wil het niet zeggen dat je dit soort dingen mag verbouwen hoor. Of het moet contractueel vast gelegd zijn dat je alles zo moet laten.
Hou dat ff in je achterhoofd zou ik zeggen...
Als je een beetje vrienden hebt willen ze je vast wel helpen met het mooi maken van je douche.
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:13:13 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49760788
boenwas zou ik niet doen, dan breng je volgens mij juist een extra laag eroverheen waardoor het nog lastiger gaat worden.

idd spul van HG halen en een goede schrobber...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49760798
Weten jullie dat zeker? Het ziet eruit als een ontzettend goedkope steensoort. Is het niet een imitatie?

I wish.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:14:53 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49760852
Dat is granito, ik heb ook zo'n vloer. (In elke woning hier in Amsterdam waarin ik heb gewoond zat zo'n vloer!!!). Mijn huidige ziet er helaas ook net zo uit. Bruinige vlekken...Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17:54 #11
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_49760968
tvp. Heb ook zo'n hideous badkamervloer. De nodige flessen kalkreiniger zijn er hiel al overheen gegaan, je haalt dan alleen het bovenste laagje kalk eraf en als er een flinke laag opzit (met dank aan de vorige bewoners) haalt dit bijna niets uit.
pi_49761336
betonverf een optie? Dat werkt denk ik wel en ziet er nog strak uit ook, maar ik weet niet of dat in een douche kan ivm water.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:34:49 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49761615
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:36:27 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49761681
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef Puckzzz het volgende:
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm

(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
pi_49761816
Volgens mij kunnen granito vloeren wel gepolijst worden, waardoor ze er weer als nieuw uitzien. Maar dat is denk ik geen klus voor de amateur.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:09 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49761865
Ja ik ben er inmiddels ook achter dat polijsten mogelijk is. Maar de vakman is niet goedkoop. Ik ga niet iemand laten komen voor 1,5 vierkante meter. Jammer, maar helaas voor mij.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:47:38 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49762106
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm

(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
Oh..oke
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:56:16 #18
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49762492
granitto(graniet in beton) veel in de jaren 50 gebruikt, verven kan goed afnemen en betonverf erop. Wordt het waarschijnlijk niet mooier van. Misschien kun je hem opnieuw betegelen. Eruit bikken is denk te veel werk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58:07 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49762573
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
pi_49762843
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef Aventura het volgende:
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:20:13 #21
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49763501
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:04 schreef Lucille het volgende:

[..]

In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_49765350
Ik heb precies dezelfde vloer, en de vorige bewoners hebben niets aan onderhoud gedaan waardoor op mijn vloer ook een bruin waas zat. Op het verticale stukje onder de tegels in de douche was het zelfs vrij dik. Ik krijg het aardig schoon met gewone kalkreiniger van 's lands grootste kruidenier (flinke hoeveelheden, veel langer laten inweken dan de verpakking vermeldt) - af en toe gebruik ik er een harde borstel bij. Wat die witte plekken zijn weet ik niet, die heb ik hier niet. Succes ermee, hopelijk vind je een goede oplossing .
Your mom is hot, your dad is crazy
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:19 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49765952
Nou Claudia, heb ik 1 woord teveel gezegd over K&W??
Het op 1 na leukste subforum van fok! en binnen het uur minimaal 1 bruikbaar antwoord op je vraag
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:23 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49766099
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
pi_49766230
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
Ach, de dikte van de tegels, valt dus wel mee denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')