Ik.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:46 schreef rumiii het volgende:
Wie reageert wel eens op musicmeter.nl?
Typhoonquote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef Bluescholar het volgende:
Wat is in jullie mening trouwens de beste NL rapper? Luister ik namelijk nooit naar, beetje info zou handig zijn?
Bedankt! En inderdaad heel Bayani is vet maar Back Home, JoeMetro, Loyalty en Coffee and Snow zijn mijn favorieten.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:45 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Typhoon![]()
Al kan ik Cartes ook erg waarderen
Edit: Tof zeg dat nummer van Blue Scholars, had er nog niet eerder van gehoordMaar even wat meer opzoeken, nog tips?
Black Up is inderdaad erg tof, al vaak geluisterd hierquote:Op donderdag 24 november 2011 22:37 schreef Longslar het volgende:
Black Up is trouwens best dik album.
Doet me qua rapstijl een beetje denken aan Brother Aliquote:Op donderdag 24 november 2011 22:31 schreef Bluescholar het volgende:
Macklemore naar mijn mening ook chill.
Omdat ik 99% zeker weet dat ik 't al ergens eerder gehoord hebquote:
Hun S/T vind ik beter.quote:
Tof.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:20 schreef N-E-R-D het volgende:
Nieuwe van Black Star en Mos Def heet tegenwoordig Yasiin Bey.
Vind Talib maar matig tegenwoordig, maar wel erg benieuwd naar het albumquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:20 schreef N-E-R-D het volgende:
Nieuwe van Black Star en Mos Def heet tegenwoordig Yasiin Bey.
Baasquote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef Bluescholar het volgende:
Zweedse rap
Check OGDonNinja op youtube, is een super kanaal voor oldskool rap. Veel onbekende shit uit NY jaren 90 etc.
Wat is in jullie mening trouwens de beste NL rapper? Luister ik namelijk nooit naar, beetje info zou handig zijn?
'Made to measure' heet het album, is inderdaad vet!quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Baasdie zweedse rap van sherlock is echt megavet!
hoe heet dat album van sherlock? wil 'm downloaden namelijk
'k zal dat kanaal eens checken, lijkt me vet
tevens:
http://www.nutsie.com/top(...)Hop%20Songs/30532321
iemand enig idee waar ik deze albums kan downloaden? doe maar via DM, anders worden de modjes nerveusquote:Op zaterdag 26 november 2011 02:38 schreef Bluescholar het volgende:
[..]
'Made to measure' heet het album, is inderdaad vet!
En er komt nog meer goede rap uit Zweden heel veel meer eigenlijk wonderbaarlijk :p. Zweden heeft blijkbaar een behoorlijk grote hiphop/graffiti cultuur.
Dik. Verbazend, idd, en dat uit Zweden.quote:
godverdomme zeg, echt dope hiphop!quote:Op woensdag 30 november 2011 13:55 schreef andreas612 het volgende:
dope radio:
http://www.sky.fm/play/classicrap
Deze demo versie van represent staat niet op het album volgens mij. En dit is het enige nummer dat ik vet vind samen met "remember the times".quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:04 schreef ems. het volgende:
Illmatic blijft ook een relaxed lente/zomeralbumpje, maar hij komt ondertussen wel mijn neus uit
quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:00 schreef N-E-R-D het volgende:
Album stream van het nieuwe The Roots album http://www.npr.org/2011/1(...)sten-the-roots-undun
Het is precies hetzelfde nummer met een andere beat?quote:Op donderdag 1 december 2011 05:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Deze demo versie van represent staat niet op het album volgens mij. En dit is het enige nummer dat ik vet vind samen met "remember the times".
Eerste album is een klassieker.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:21 schreef andreas612 het volgende:
kent iemand black star van mos def? misschien downloaden straks.
Je vergeet Talibquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:21 schreef andreas612 het volgende:
kent iemand black star van mos def? misschien downloaden straks.
Vaag, nooit eerder last van gehad. Op the frontpage geen probleem btw.quote:Addblocker uitzetten!
je zit in het verkeerde topic?quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:13 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Vaag, nooit eerder last van gehad. Op the frontpage geen probleem btw.
Nee hoor, goede topic, is een nieuwe rapper Adblock +.quote:je zit in het verkeerde topic?
Deze kon ik ook erg waarderen, ik heb de 12" nog mint in sealed verpakking alles.quote:
Is er een nieuwe dan?quote:Op maandag 5 december 2011 15:54 schreef psaexorp het volgende:
De laatste nujabes is zoals gewoonlijk; chill als het maar kan
Er zou een album komen in december kan ik me herinnerenquote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Is er een nieuwe dan?
Nujabes is nu toch al weer een tijdje dood...
Ik ga daar zijn. Vorig jaar kon ik op het laatste moment niet gaan, wil nu écht heen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:30 schreef SmokeSome het volgende:
10 februari 2012 Jedi Mind Tricks in de Melkweg, Amsterdam!
Wat chill dit, kende Incise nog niet. Zal Paving the way ook checken.quote:Op maandag 5 december 2011 20:45 schreef Umbra69 het volgende:
Incise blijft mij verbazen. Dit nummer is zo perfect, terwijl ik dacht bij Paving The Way al dat hoogtepunt te hebben bereikt.
http://kryxtal.xanga.com/(...)ed-not-worry-lyrics/
Nujabes trouwens,![]()
Ja.quote:Op maandag 5 december 2011 15:54 schreef psaexorp het volgende:
De laatste nujabes is zoals gewoonlijk; chill als het maar kan
Wat een heerlijk cruise nummertje!quote:Op maandag 5 december 2011 20:45 schreef Umbra69 het volgende:
Incise blijft mij verbazen. Dit nummer is zo perfect, terwijl ik dacht bij Paving The Way al dat hoogtepunt te hebben bereikt.
http://kryxtal.xanga.com/(...)ed-not-worry-lyrics/
Ik raad je ook Incise - Paving the way aan.quote:Op woensdag 7 december 2011 08:47 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat een heerlijk cruise nummertje!
Kan alleen het album nergens vinden...
Goeie track man.quote:
nicequote:
quote:Op woensdag 7 december 2011 08:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Hoe is die nieuwe Roots overigens? Undun..?
Trouwens die remix van Scorpion Tail is zo vet he... Is hun hele album niet in die stijl geremixed?quote:Op maandag 5 december 2011 22:15 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat chill dit, kende Incise nog niet. Zal Paving the way ook checken.
Zeer eensquote:
Lowkey, ook UK.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:57 schreef Hellrazor het volgende:
Zo lang niet gereageerd in dit topic
Ik zit weer in een dip, er komt weinig interessants uit de laatste tijd, iemand nog wat goede shit wat er echt bovenuit steekt ?
zelf heb ik laatst Skinnyman ontdekt een harde rauwe mc van de UK album gechecked en het is echt classic shit!
quote:
Sure!quote:
En hoe is ie?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:56 schreef Umbra69 het volgende:
CYNE - Wasteland Vol. 1 aan het luisteren, ben benieuwd!
hoe kwam je hierop?quote:
volgens mij was de album titel een paar maanden terug hier voorbij gekomen, sinds kort begonnen met luisteren maar alle nummers zijn echt superchill! dingt zeker mee met de betere hiphop albums van afgelopen 2 jaarquote:
Niet gaan vragen om 'warez'quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:44 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Die platen zijn inderdaad nice, even op Musicmeter gekeken maar beide albums hebben nog geen stemmen. Zal ze eens binnenhalen om te zien wat het verder is
Heb je een youtube-rip gedaan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij was de album titel een paar maanden terug hier voorbij gekomen, sinds kort begonnen met luisteren maar alle nummers zijn echt superchill! dingt zeker mee met de betere hiphop albums van afgelopen 2 jaar
album is btw 'back & fourth' en is foking moeilijk te vinden
Staat op Spotifyquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij was de album titel een paar maanden terug hier voorbij gekomen, sinds kort begonnen met luisteren maar alle nummers zijn echt superchill! dingt zeker mee met de betere hiphop albums van afgelopen 2 jaar
album is btw 'back & fourth' en is foking moeilijk te vinden
nee, heb ze allemaal op 320kb en nog een paar op .flac ook nogquote:
Paar computers regelen dan maarquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nee, heb ze allemaal op 320kb en nog een paar op .flac ook nog![]()
heb alleen geen idee meer hoe ik eraan kom, die flac zijn in iedergeval van hun site, kan je er 2 gratis downloaden in elk gewenst formaat
spotify ken ik niet (behalve paupers die op facebook die hele bende delen)
-Aanbieden van warez doen we niet op FOK!-quote:
Niet onaardig inderdaad, zeker die track.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:12 schreef laucas het volgende:
Zocht een beat en liep er per toeval tegen aan. Van een Nederlandse producer, niet onaardig
Chillquote:Op woensdag 14 december 2011 16:12 schreef laucas het volgende:
Zocht een beat en liep er per toeval tegen aan. Van een Nederlandse producer, niet onaardig
Je bent me voorquote:Op vrijdag 16 december 2011 21:44 schreef Insane- het volgende:
http://www.hiphopdx.com/i(...)ile-i-can-smell-them
Blu is back, spread the word!
Ah, tof! No York is ook eindelijk eens officieel uit zag ik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:44 schreef Insane- het volgende:
http://www.hiphopdx.com/i(...)ile-i-can-smell-them
Blu is back, spread the word!
Eens.quote:
Ik kan het niet echt een album in conventionele manier noemen. Eerder een compilatie van beats per track en af en toe wat gerap. Dope, maar toch niet echt mijn ding.quote:
Arsonists vind ik zelf ook wel chill, alleen is het niet helemaal hetzelfde qua flowquote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Nog mensen die vergelijkbaar materiaal weten die in het volgende rijtje vallen:
Blu & Excile
Incise
Original Melody ... ?
Gewoon relaxte hiphop
Wist niet eens dat ie een nieuw album had. Als het niet weer zoiets als het vorige is moet ik het eens checken.quote:Op zondag 18 december 2011 23:27 schreef N-E-R-D het volgende:
Vinden we van het nieuwe Common album? Viel me niet tegen, zeker als je hem vergelijkt met zijn vorige.
Arsonistquote:Op donderdag 22 december 2011 00:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Arsonists vind ik zelf ook wel chill, alleen is het niet helemaal hetzelfde qua flow
Inverse (Zie de So True EP en alle albums)quote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Blu & Excile
Incise
Original Melody ... ?
Gewoon relaxte hiphop
Dit soort relaxte hiphop?;quote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Blu & Excile
Incise
Original Melody ... ?
Gewoon relaxte hiphop
Nog meer:quote:Op woensdag 21 december 2011 14:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Blu & Excile
Incise
Original Melody ... ?
Gewoon relaxte hiphop
Nummer stond ook aangegeven in een artikel van de Volkskrant afgelopen vrijdag.quote:
Ook gewoon dit topic, al zul je wel even door de drops heen moeten scrollen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 03:05 schreef Agentperry het volgende:
Dit lijkt een beetje op een nummer drop topic, is er ook een waar nieuwe releases e.d. worden besproken zonder al die links waar ik toch niet op klik.
Dacht al, niks over The Roots!?!? Zit Undun te luisteren, lekker album net als How I Got Over.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:00 schreef N-E-R-D het volgende:
Album stream van het nieuwe The Roots album http://www.npr.org/2011/1(...)sten-the-roots-undun
Heb gehoord dat die laatste(?) track wel dope zou zijn, zelf niet naar gekeken.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:33 schreef Konev het volgende:
Die van typhoon hoewel dat meer in het nederhop topic thuishoort misschien.. wat vinden jullie van de nieuwe plaat van common?
Shabazz Palaces - Black Upquote:Op woensdag 28 december 2011 14:35 schreef WD.40 het volgende:
En wat zijn jullie favoriete hiphop-albums van het afgelopen jaar?
Stonden in de top20 van HHL.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:43 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Shabazz Palaces - Black Up
Evidence - Cats & Dogs
nice!quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef Umbra69 het volgende:
Het is altijd zo dope als je weer een nieuwe goede groep ontdekt:
Herinnert mij heel erg aan Jurassic 5 - Power in numbers album!quote:
Geen dank, ervan uitgaande dat je ontdekking hebt gedaan dankzij mijn bijdrage aan dit topic een kleine week geledenquote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef Umbra69 het volgende:
Het is altijd zo dope als je weer een nieuwe goede groep ontdekt:
Ik geloof het wel ja, thanks daarvoor. Ben hooked geraakt aan de collective efforts!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:23 schreef WD.40 het volgende:
[..]
Geen dank, ervan uitgaande dat je ontdekking hebt gedaan dankzij mijn bijdrage aan dit topic een kleine week geleden![]()
quote:Op zondag 1 januari 2012 00:45 schreef Earl. het volgende:
Geen idee of die al gepost is, maar wat blijft dit toch een heerlijk nummer:
Wat een vet nummer! Me needs to have this album!!quote:
Wauwquote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 22:24 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat een vet nummer! Me needs to have this album!!
Tof he! Die rapper Substantial heb ik een tijd geleden in Tivoli als voorprogramma van Cunninlynguists gezien. Erg vet!quote:
Die laatste track, bij het refrein, hoor jequote:Op woensdag 4 januari 2012 18:21 schreef Salvad0R het volgende:
Mr. Payze heeft nieuwe shit gedropt.
!
quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:38 schreef incognitoomuch het volgende:
We zijn lekker bezig met de Symphonic HipHop
Hier nog zo'n lekker wegspace nummertje! De instrumentals zijn geniaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Umbra69 op 04-01-2012 18:53:51 ]I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
Hij kwam mij al bekend voor! Collab met Cunninlynguists.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:43 schreef rumiii het volgende:
Heb niet zo heel veel van hem gehoord, op aanraden van een vriend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
Kubus is een held, en dat bewijst ie maar weer eensquote:
Klinkt echt chillquote:
crystal method - dit jaar als 't goed isquote:Op zondag 8 januari 2012 20:05 schreef Fifut het volgende:
Komen er nog wat leuke albums uit de komende tijd of is dat alweer over?
Onjuist.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:18 schreef andreas612 het volgende:
[..]
crystal method - dit jaar als 't goed is
liquid swords 2 - ook dit jaar als 't goed is
Koncept - awaken - 17 jan.
before I self destruct II - 50 - binnenkort?
detox -
Welke verzameling?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:56 schreef EDMAN- het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)handel-en-moord.html
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:07 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik luister nog steeds veel Eminem, maar dat wordt vaak niet zo goed ontvangen
quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
Nog liefhebbers van Yelawolf hier of zeg ik dan iets heel fouts?
Deze is ook grofquote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:31 schreef rumiii het volgende:
R.A. heeft een toffe stem vind ik
Ik hoorde voor het eerst van hem in Uncommon Valor. Zijn flow daar![]()
Blijft tof ja.quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:37 schreef Umbra69 het volgende:
Wat een theorieën in die nummers Salvad0r!
[..]![]()
MOAR:dat incise is wel heel chill idd! doet me vaag denken aan beats van Nomak, Nujabes en Repeat Pattern etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geef mij die pepsi max
Incise wat mij betreft ontdekking of the year 2011 ( ook al is die eerder opgenomenquote:Op zondag 15 januari 2012 23:30 schreef dekloonvanzuen het volgende:
[..]
dat incise is wel heel chill idd! doet me vaag denken aan beats van Nomak, Nujabes en Repeat Pattern etc.
quote:Op zondag 15 januari 2012 23:23 schreef dekloonvanzuen het volgende:
boys moet ff 2 dingen met jullie delen:
Go Harder is ook zo'n gruwelijk nummer!quote:
Woord.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:05 schreef Umbra69 het volgende:
[..]![]()
Ik heb vandaag heel wat the Last Emperor geluisterd, wat een rapper![]()
quote:
Dat hele "1st Class" album is harddd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:09 schreef JimmyJames het volgende:
Die track van Large Pro kende ik niet.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Woord.
Ook Large Professor is hard !
Wat vind je vanquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat hele "1st Class" album is harddd.
Nieuwe Paydays:
ja harde, die gozer is goed bezigquote:
Wow!quote:
Met de nadruk op betrekkelijk, komt nl uit 2006quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:16 schreef Salvad0R het volgende:
Hier, betrekkelijk nieuwe P.E.
Stond nog niet op Jewtube :
Stond nog niet op jewtubequote:Op donderdag 19 januari 2012 20:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met de nadruk op betrekkelijk, komt nl uit 2006
Blijft heldig spulquote:
Een hele goede rapper indd!quote:Op maandag 16 januari 2012 19:05 schreef Umbra69 het volgende:
[..]![]()
Ik heb vandaag heel wat the Last Emperor geluisterd, wat een rapper![]()
quote:
Dr Dre - The Chronic album, Tupac - All Eyez On Me album, Biggie - Notorious album. Ik raad je ook aan de Ego Trip albums op te zoeken. De 'oldschool' hiphop bangers in één plek.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:56 schreef DuTank het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een album/tape met allerlei old skool bangers, gewoon van die must haves, zoals van Tupac, Biggie, Dre, Snoop, etc etc.
Iemand tips?
Ja die albums heb ik wel, maar daar zitten ook mindere bangers tussen. Die Ego Trip zijn V.A. albums? Dat bedoelde ik meerquote:Op maandag 23 januari 2012 21:08 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Dr Dre - The Chronic album, Tupac - All Eyez On Me album, Biggie - Notorious album. Ik raad je ook aan de Ego Trip albums op te zoeken. De 'oldschool' hiphop bangers in één plek.
Yep. V.A. albums! Van De La Soul tot Nas tot BTNH tot namen die ik niet ken.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja die albums heb ik wel, maar daar zitten ook mindere bangers tussen. Die Ego Trip zijn V.A. albums? Dat bedoelde ik meer
Flow op de beat is fijn, maar wel één tempo. Beats ook nice, maar de tekst kan IMO beter. Ik ben niet meer zo van alleen maar negativiteit en het ragen op het leven.quote:
poor righteous teachersquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:10 schreef Umbra69 het volgende:
[..]
Flow op de beat is fijn, maar wel één tempo. Beats ook nice, maar de tekst kan IMO beter. Ik ben niet meer zo van alleen maar negativiteit en het ragen op het leven.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:45 schreef ems. het volgende:
Het staat je altijd vrij om zelf shit te posten en je wijsheid te verspreiden.
Dat gezegd te hebben, ik vind 90% van wat gepost wordt ook rommel. Vooral van die newskool underground shit
Ik wil jullie bij deze motiveren om de hiphop die je niet kent niet in een hokje te plaatsen, maar om de hiphop die je wel kent te delen zodat we ons arsenaal nog meer kunnen uitbreidenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:40 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik hoef hier niet te komen voor rap die tussen underground en mainstream inzit he? Er komen hier alleen maar saaie underground artiesten langs met af en toe nog een leuke oldschool
nice!quote:
yep, een aantal paginas geleden ,naar mijn mening een van de tofste nummers van 2011, samen met die otis remix van Busta en DMX.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:07 schreef NumberSeven het volgende:
Is Hopsin al genoemd? the new face of the westcoast;
luister 'm met de lyrics erbij anders volg je het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |