Maar ik vind ook het zeikerige van die moeder wel meevallen eigenlijk, terwijl toch haar dochter kwijt is.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:06 schreef Kluts het volgende:
Die Andrea vind ik sinds de vorige aflevering ineens een stuk minder zeikerig. Gelukkig.
Kan die moeder van dat meisje trouwens niet snel dood? Die voegt naar mijn idee echt niets toe.
Laatste afleveringen komt ze er gelukkig wat minder in voor, maar ik vind haar ook echt geen toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Maar ik vind ook het zeikerige van die moeder wel meevallen eigenlijk, terwijl toch haar dochter kwijt is.
Nee dat ook niet, al was eerst die verhaallijn met haar man die haar mishandelde wel aardig.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Laatste afleveringen komt ze er gelukkig wat minder in voor, maar ik vind haar ook echt geen toegevoegde waarde.
Ja, dat was nog een van de weinige momenten dat er verdieping in de karakters kwam toen.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee dat ook niet, al was eerst die verhaallijn met haar man die haar mishandelde wel aardig.
Precies. Ze lijkt nu best kalm. Volgens mij komt die zoektocht naar Sophia nu meer voort uit Rick en z'n verantwoordelijkheidsgevoel dan vanaf de moeder, die lijkt de hoop al redelijk op te hebben gegeven.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Maar ik vind ook het zeikerige van die moeder wel meevallen eigenlijk, terwijl toch haar dochter kwijt is.
quote:Op woensdag 23 november 2011 16:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Die Lori Grimes moeten ze afschieten, wat een dramaqueen
dat zij gauw kapot gaatquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Betere schrijvers vind ik belangrijker dan betere sfx.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:25 schreef yavanna het volgende:
En betere schrijvers kunnen inhuren!
Het seizoen is kut geworden omdat ze Darabont hebben ontslagen omdat ie teveel tijd in de serie stak waardoor het te duur werd.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:38 schreef RacerDKB het volgende:
Seizoen 1 konden ze nog genoeg doen, maar nu is het gewoon triest. Hoop dat er wat verandering komt nu Frank Darabont zo goed als opgerot is.
Maar waarom? Als ik het goed begrijp is TWD verschrikkelijk populair, na een veelbekeken seizoen 1 heb je dan toch juist wat extra geld in het laatje om het wat interessanter te maken?quote:Op donderdag 24 november 2011 00:52 schreef Stefan het volgende:
Ze hebben juist slechtere schrijvers ingehuurd om t budget te drukken
Omdat andere AMC shows meer geld hebben gekregenquote:
Overigens is het niet zo dat het is van ''Och, Walking Dead krijgt wat minder geld en die andere veel meer!'', Mad Men heeft maandenlang onderhandelt over het budget, seizoen 5 begint dan ook pas 16 maanden (!) na seizoen 4.quote:Op donderdag 24 november 2011 01:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat andere AMC shows meer geld hebben gekregen
That's the question..quote:Op donderdag 24 november 2011 02:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Is dat ongeboren kind nu van Shane of van dr huidige lover?
Is dat ongeboren kind van Lori nu van Shane of van Rick ?
Ze zei dat het van Rick was dacht ik, maar het zal wel van shane zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 02:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Is dat ongeboren kind nu van Shane of van dr huidige lover?
Is dat ongeboren kind van Lori nu van Shane of van Rick ?
Daarom ook als ze opeens meer budget krijgen, dan vind ik betere schrijvers belangrijker dan betere sfx.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:52 schreef Stefan het volgende:
Ze hebben juist slechtere schrijvers ingehuurd om t budget te drukken
Maar het is niet zo dat Shane en Rick zo van elkaar verschillen dat je het meteen zou zien van wie het kind is.quote:Op donderdag 24 november 2011 07:32 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ze zei dat het van Rick was dacht ik, maar het zal wel van shane zijn.
Maar dat is bij Mad Men en Breaking Bad ook het geval. Toch knap, drie goed bekeken en gewaardeerde series in huis hebben, en het nog bijna weten te verklooien.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar waarom? Als ik het goed begrijp is TWD verschrikkelijk populair, na een veelbekeken seizoen 1 heb je dan toch juist wat extra geld in het laatje om het wat interessanter te maken?
Zijn neus is pas raar.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:50 schreef Patapon het volgende:
Ik vind Shane van die grote oorlellen hebben
quote:Op donderdag 24 november 2011 10:50 schreef Patapon het volgende:
Ik vind Shane van die grote oorlellen hebben
hij heeft gewoon een soort van oerhoofdquote:Op donderdag 24 november 2011 13:59 schreef Patapon het volgende:
Was me nog niet opgevallen maar ff gekeken en je hebt helemaal gelijk!
rare oorlellen en een rare neus!
Hij is goedquote:
viel me ook op toen ik die film een tijdje terug op rtl voorbij zag komen!quote:Op donderdag 24 november 2011 15:34 schreef Stefan het volgende:
Hebben jullie al gemerkt dat 3 van de hoofdrolspelers ook in Darabonts The Mist zaten.
Doet me afetnoe denken aan zo'n witte gekke gevlekte hond met zo'n scheve neus. geen idee hoe dat ras heet.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:59 schreef Patapon het volgende:
Was me nog niet opgevallen maar ff gekeken en je hebt helemaal gelijk!
rare oorlellen en een rare neus!
female logicquote:Op donderdag 24 november 2011 10:37 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat Shane en Rick zo van elkaar verschillen dat je het meteen zou zien van wie het kind is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Heb jij die gemaaktquote:
bullterrier?quote:Op donderdag 24 november 2011 15:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Doet me afetnoe denken aan zo'n witte gekke gevlekte hond met zo'n scheve neus. geen idee hoe dat ras heet.
Ja die.quote:
Die blonde vrouw maar wie nog meer?quote:Op donderdag 24 november 2011 15:36 schreef Mestras het volgende:
[..]
viel me ook op toen ik die film een tijdje terug op rtl voorbij zag komen!
Ik bedoel die grappige die een aantal posts eerder zijn gepost.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:24 schreef Mirel het volgende:
ik denk op demonoid ofzo, vast niet op private trackers
Dale en Carolquote:Op donderdag 24 november 2011 20:25 schreef FoXje het volgende:
[..]
Die blonde vrouw maar wie nog meer?
Probeer dit http://www.reddit.com/sea(...)r=off&sort=relevancequote:Op donderdag 24 november 2011 22:30 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik bedoel die grappige die een aantal posts eerder zijn gepost.
Daryl is fucking awesomequote:Op donderdag 24 november 2011 21:32 schreef Kutstudent het volgende:
Mensen die haten op Shane.Hij, Glenn en Daryl zijn de enigen in deze serie met ballen.
Goede vraag. Waarom kijk je nog?quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:54 schreef KNAK het volgende:
Wat meer paarden, cowboy hoedjes en zou dan elk moment
[ afbeelding ]
verwachten...
Wat een drama serie is dit. Waarom kijk ik nog...
Iets met hoop enzo.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:51 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Goede vraag. Waarom kijk je nog?
Omdat er op tv al helemaal geen fuck te zien is.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:54 schreef KNAK het volgende:
Omdat ik wil zien wat ze uit de comics overnemen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:51 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Goede vraag. Waarom kijk je nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:38 schreef Stefan het volgende:
Hmmm, interessante en duidelijk gephotoshopte castfoto, alleen wie is eruit?waarom zou t gephotoshopt zijn? hij is iig wel geposeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de comics komt dat ook wat later. Op de boerderij valt het nog allemaal mee.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat ik wil zien wat ze uit de comics overnemen.
In de comics is het gevaar veel meer de levende mensen, maar das hier ook niet t geval
Gat tussen de cast en T dog kijkt en lacht naar de stoepquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom zou t gephotoshopt zijn? hij is iig wel geposeerd.
dat laatste is idd wel vreemd maar waarom zouden ze iemand wegshoppen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gat tussen de cast en T dog kijkt en lacht naar de stoep
Misschien is Sofia weggeshopt, omdat als ze er wel in stond het best een spoiler zou zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat laatste is idd wel vreemd maar waarom zouden ze iemand wegshoppen?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:38 schreef Stefan het volgende:
Hmmm, interessante en duidelijk gephotoshopte castfoto, alleen wie is eruit?Shane en Dale lijken hier wel beste vrienden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dallas had nog trompetten en viooltjes op de achtergrond voor de drama.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:54 schreef KNAK het volgende:
Wat meer paarden, cowboy hoedjes en zou dan elk moment
[ afbeelding ]
verwachten...
ZO GOED speelt ze _zo een_ karakter, in prison break ook al. Daardoor is ze hiervoor ook gecast vermoed ik.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Die Lori Grimes moeten ze afschieten, wat een dramaqueen
Wat maakt dat laatste uit? Als een dochter van een loodgieter en een schoonmaakster met een VMBO diploma beter kan acteren, is dat beter. En als ze even goed kunnen acteren, zijn ze even goed. Ik zie niet op het scherm of iemand een diploma en een intelectuele achtergrond heeft.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:43 schreef spambuster het volgende:
[..]
ZO GOED speelt ze _zo een_ karakter, in prison break ook al. Daardoor is ze hiervoor ook gecast vermoed ik.
Ze is trouwens niet zo maar een geluk in hollywood zoekende, 14 in een dozijn actrice zoals anderen:
Sarah Wayne Callies was raised in Honolulu, Hawaii, and is the daughter of two university professors. She graduated from Dartmouth College and received a Master of Fine Arts degree from Denver's National Theatre Conservatory.
Dat zou een duister plot zijn. Niet dat dat het minder leuk maakt..quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:11 schreef NoCigar het volgende:
Daar is Sophia natuurlijk gebleven: ze hebben er in de schuur aan de zombies gevoerd!
Dat zijn ze in de serie ookquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:00 schreef Shogo het volgende:
[..]
Shane en Dale lijken hier wel beste vrienden.
close heel close maar niet helemaal....quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:11 schreef NoCigar het volgende:
Daar is Sophia natuurlijk gebleven: ze hebben der in de schuur aan de zombies gevoerd!
Lijkt me van niet want als dat het geval was zouden er heel wat mensen het al weten en daarmee heel het internet ook; weg verrassingquote:Op maandag 28 november 2011 11:25 schreef Mirel het volgende:
nou moet even iemand in de oudere eps even kijken of ze al in de schuur te zien was
Reken maar van wel, vorige topic was iemand die het al spoilde, daar weet ik het ook van (episode van gisteren nog niet gezien).quote:Op maandag 28 november 2011 11:38 schreef KNAK het volgende:
[..]
Lijkt me van niet want als dat het geval was zouden er heel wat mensen het al weten en daarmee heel het internet ook; weg verrassing
ben benieuwdquote:Op maandag 28 november 2011 11:49 schreef solyaris het volgende:
Zo deze aflevering hakt er lekker in! Voor mij één van de beste van dit seizoen.
Nee, deze ep was gelekt, screenshot van sophia was al te zienquote:Op maandag 28 november 2011 11:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Reken maar van wel, vorige topic was iemand die het al spoilde, daar weet ik het ook van (episode van gisteren nog niet gezien).
Niet zo heel moeilijk aangezien de rest gewoon ronduit kut wasquote:Op maandag 28 november 2011 11:49 schreef solyaris het volgende:
Zo deze aflevering hakt er lekker in! Voor mij één van de beste van dit seizoen.
Hoezo nee? Het klopt toch wat ik zeg?quote:Op maandag 28 november 2011 13:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, deze ep was gelekt, screenshot van sophia was al te zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
quote:Op maandag 28 november 2011 13:21 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Hoezo nee? Het klopt toch wat ik zeg?Niet helemaal, want die foto is niet van zombie Sophia in de schuur, maar als ze eruit komt hobbelen. Het is dus zoals Stefan zei gelekt van episode 7, en niet een screencap uit een van de vorige afleveringen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik, ik gebruik ze meestal om plaatjes heen. Niet echt met een speciale reden, meer een soort gewoonte.quote:
ik vond m maar saai.quote:Op maandag 28 november 2011 14:30 schreef Dos37 het volgende:
De tering, deze aflevering maakte veel goed
Staan altijd zo veel leuke op reddit:quote:Op maandag 28 november 2011 16:42 schreef sbientje het volgende:
Toffe ep! Shane is echt een baas! Rick maakte met dat laatste schot zijn rol als leider toch wel weer duidelijk. Ben benieuwd hoe het verder gaat in februari. Heb de voorstukjes niet meer gekeken, vind het leuker kijken zonder stukjes.
Die meme hierboven
en geen van hun wapens heeft terugslagquote:Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Klopt ook geen ruk van hoe Sophia opzij valt nadat ze door het hoofd wordt geschoten.
allereerste ep die halve op de parkeerplaatsquote:Op maandag 28 november 2011 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke zombie meisje had hij nog meer overhoop geschoten?
Ja dat is hetzelfde shirtquote:Op maandag 28 november 2011 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat wel hetzelfde tshirt? Die kraag moet wel enorm uitgeblubbered zijn dat die nu over haar schouder valt
De wetten van de natuurkunde bevestigen die valpartijquote:Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Klopt ook geen ruk van hoe Sophia opzij valt nadat ze door het hoofd wordt geschoten.
Of werken natuurkunde wetten anders in een zombie universum?
Wanna bet?quote:Op maandag 28 november 2011 19:44 schreef Mirel het volgende:
wat nou 'niet voldoende momentum'? Geen enkel vuurwapen heeft voldoende momentum om iemand om te duwen.
quote:
Wat ene kut sneak peak. Alleen de titel verteld ons wat meer.quote:
quote:
Ja, na 30 min kwam hij eventjes in beeld en dacht ik 'ohw ja die is er ook nog' >.<quote:Op maandag 28 november 2011 21:59 schreef n0ir het volgende:
Wat moet die T-dog wel niet denken als ie de scripts leest. Elke week heeft ie minder tekst en screentime.
Inderdaad en die andere oude vent Dale ook. De laatste tien minuten maakten een hoop goed, tot die tijd was het net GTST. Vind het intro deuntje trouwens wel bad-ass.quote:Op maandag 28 november 2011 21:00 schreef HiZ het volgende:
Eindelijk een beetje common sense zeg. Ik was ondertussen zelf ver genoeg geweest om die Hershel met z'n bijbel dood te slaan.
Ja en zombies. Dat kan helemaal niet.quote:Op maandag 28 november 2011 18:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en geen van hun wapens heeft terugslag
Kloptquote:Op maandag 28 november 2011 22:14 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Inderdaad en die andere oude vent Dale ook. De laatste tien minuten maakten een hoop goed, tot die tijd was het net GTST. Vind het intro deuntje trouwens wel bad-ass.
En toch vond ik 'm zielig in de scene.quote:Op maandag 28 november 2011 21:00 schreef HiZ het volgende:
Eindelijk een beetje common sense zeg. Ik was ondertussen zelf ver genoeg geweest om die Hershel met z'n bijbel dood te slaan.
shaun of the dead toch?quote:Op maandag 28 november 2011 22:20 schreef Baszh het volgende:
Viel me nog mee dat Heshell niet met zijn zombie-vrienden/familie spelletjes ging spelen
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 november 2011 22:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
shaun of the dead toch?Mooiste is die scene dat ze met LP's naar zombies gaan gooienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
En op de beat van 'Don't stop me now' op zombies inslaan met keuenquote:Op maandag 28 november 2011 22:22 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Mooiste is die scene dat ze met LP's naar zombies gaan gooien
Ja iedereen is zielig, maar er komt een moment waar zielig het verliest van gevaar voor het leven van anderen. Shane's 'lesje' was nog erg netjes; iemand die nog doorgaat na een paar kogels in d'r lijf waaronder haar hart is geen levend mens meer. Punt uit. En wie zou die Hershel gaan bellen als de vluchtelingen de ranch niet wilden verlaten? De sheriff of zo?quote:Op maandag 28 november 2011 22:17 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
En toch vond ik 'm zielig in de scene.
De neger omdat het moetquote:Op maandag 28 november 2011 21:59 schreef n0ir het volgende:
Wat moet die T-dog wel niet denken als ie de scripts leest. Elke week heeft ie minder tekst en screentime.
Ik hoop het!quote:Op maandag 28 november 2011 22:26 schreef HiZ het volgende:
Overigens denk ik (ik ken de boeken niet) dat het niet lang meer kan duren voor er een zwerm zombies naar die boerderij komt.
Haha ja ik dacht ook al op dit geluid van het neerschieten van die schuurzombies komt echt een hele gang af.quote:Op maandag 28 november 2011 22:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Overigens denk ik (ik ken de boeken niet) dat het niet lang meer kan duren voor er een zwerm zombies naar die boerderij komt.
Ze kwamen ook niet af op die schietoefeningen van vorige week (of was het alweer de week daarvoor?); waarom zou er dan nu ineens wél een zwerm op dit schietfestijn afkomen?quote:Op maandag 28 november 2011 23:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Haha ja ik dacht ook al op dit geluid van het neerschieten van die schuurzombies komt echt een hele gang af.
Waarom doen ze die schietoefeningen dan niet naast de boerderij?quote:Op maandag 28 november 2011 23:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze kwamen ook niet af op die schietoefeningen van vorige week (of was het alweer de week daarvoor?); waarom zou er dan nu ineens wél een zwerm op dit schietfestijn afkomen?
Inderdaad.quote:Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, tot aan de boerderijscène was het ouderwets traag. Hoop dat het vervolg harder is, meer actie, meer moeilijke beslissingen. En met moeilijke beslissingen bedoel ik niet het wel of niet slikken van pregnancy-shit.
Ik denk dat er iets ontstaat op de boerderij, dan gaan eerst al die non-characters zoals die zoon van Hershel en die lui. Misschien 1 iemand van de originele cast en dan komt die redelijk lekkere boerendochter mee met de groep.quote:Op maandag 28 november 2011 23:41 schreef Funzel het volgende:
En jongens, wie is het volgende slachtoffer? Ik zet zelf m'n geld op T-Dog of Hershel.
quote:Op maandag 28 november 2011 22:14 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Inderdaad en die andere oude vent Dale ook. De laatste tien minuten maakten een hoop goed, tot die tijd was het net GTST. Vind het intro deuntje trouwens wel bad-ass.
Al vanaf S2E2 hebben ze genoeg onderdelen om die camper tot het einde der tijden bezig te houden. Dale gebruikt het excuus van een kapotte camper echter om de groep, geforceerd, bij elkaar te houden.quote:Op maandag 28 november 2011 23:54 schreef Palomar het volgende:
En dan ook de hele tijd vast blijven houden aan die verrotte camper met lekke radiateur die aldoor stilvalt ipv. gewoon 1 van de 100 miljoen betere auto's te pakken die overal klaarstaan
Dat deden ze ook dichtbij genoeg om gevaarlijk te zijn.. In ieder geval ver in het gezichtsveld van de bewaking bovenop de camper.quote:Op maandag 28 november 2011 23:29 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Waarom doen ze die schietoefeningen dan niet naast de boerderij?Ze deden dat een eind verderop. Het is niet zo dat ze er meteen zijn/altijd komen. Lijkt me wel dat je met zoveel geluid iets aantrekt.
Owh ik dacht dat ze echt met auto's een stukje gingen rijden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat deden ze ook dichtbij genoeg om gevaarlijk te zijn.. In ieder geval ver in het gezichtsveld van de bewaking bovenop de camper.
Ja, maar de steden zijn nu wel eens leeggegeten schat ik zo in. Dan gaan die zombies op zoek naar nieuw eten.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat deden ze ook dichtbij genoeg om gevaarlijk te zijn.. In ieder geval ver in het gezichtsveld van de bewaking bovenop de camper.
En als je al iets aantrekt, dan moeten het walkers zijn met een soort van postduifinstinct, die op basis van een relatief kortstondig geluid exact de goede richting op zijn gaan lopen (en van vrij ver weg komen, aangezien ze dan nu nog steeds onderweg zouden moeten zijn)..
Niets is onmogelijk, maar het lijkt me sterk, dat het nu ineens wel hordes zombies zou aantrekken..
Klopt. Dat is ook in de serie zelf gezegd, nog voor ze de boerderij vonden geloof ik.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, maar de steden zijn nu wel eens leeggegeten schat ik zo in. Dan gaan die zombies op zoek naar nieuw eten.
Hershell had een beetje moeite met loslaten denk ikquote:Op dinsdag 29 november 2011 03:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Zombies hoeden hoe bedenk je het![]()
Die is helemaal niet meer terug gekomen in de serie of wel? Benieuwd of we daar nog wat van mee gaan krijgen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:38 schreef Funzel het volgende:
Zag je ook aan die gast in de allereerste episode wou ook z'n vrouw niet doodschieten.
Die kerel is een held; bijna de enige daar die nog lijkt te beschikken over any common sense, de enige die totaal weigert zich te schikken naar de belachelijke, levensgevaarlijke wanen van een oude dwaas en de enige die de grootste directe bedreiging voor de groep vrijwel direct heeft weggenomen goed mogelijk ten koste van zijn eigen positie erbinnen.quote:Op maandag 28 november 2011 18:02 schreef Yurithemaster het volgende:
hershal heeft ook een mental breakdown en shane is gewoon batshit crazy aan het worden
In tegendeel: het houdt je in leven.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:12 schreef tass het volgende:
Het 1e wat ik zei nadat ie was afgelopen was: zo, eindelijk eens een goeie aflevering!
Het gaat natuurlijk om de keus waar ze voor staan. En aan de ene kant kan ik Hershel zijn instelling ook wel waarderen. Tuurlijk gaat het in die wereld om overleven. Maar zo al die zombies afknallen maakt je niks meer als hun. Maar de redenering van Shane is ook heel sterk.
Helemaal als je met een groep bent met een kind, een oudere man en een zwangere vrouw.
Ben zeer benieuwd hoe dit nu verder gaat
absoluutquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Tot aan het laatste stuk vond ik dit misschien wel de meest saaie aflevering tot nu toe.
Dan hebben we een heel andere definitie van common sense. De manier waarop hij met die zombies in de schuur omging was zeer roekeloos en het is een wonder dat er geen doden gevallen zijn. Iemand met common sense had kalm vanaf de zolder of van buiten die zombies stuk voor stuk een headshot gegeven.quote:Op dinsdag 29 november 2011 08:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Die kerel is een held; bijna de enige daar die nog lijkt te beschikken over any common sense, de enige die totaal weigert zich te schikken naar de belachelijke, levensgevaarlijke wanen van een oude dwaas en de enige die de grootste directe bedreiging voor de groep vrijwel direct heeft weggenomen goed mogelijk ten koste van zijn eigen positie erbinnen.
Dat hij totaal verbijsterd reageert als hij rick samen met voorgenoemde dwaas, met aangelijnde zombies in de weer ziet spreekt ook alleen maar voor hem. Al tijden ziet hij anderen zichzelf om de meest domme redenen in levensgevaar brengen en dit volslagen debiele schouwspel vormt voor hem imo terecht de laatste druppel.
Net als dat het doden van mensen zombies in 'leven' houd.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
In tegendeel: het houdt je in leven.
Ik vond dat laatste stuk ook saai. Een paar zombies die met gemak neergeschoten worden vind ik niet echt spannend.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Tot aan het laatste stuk vond ik dit misschien wel de meest saaie aflevering tot nu toe.
Ze hadden dale wel op mogen eten zeg, die word met de aflevering irritanterquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vond dat laatste stuk ook saai. Een paar zombies die met gemak neergeschoten worden vind ik niet echt spannend.Liever had ik gezien dat het volledig mis ging en er wat karakters dood gingen. Dat vind ik normaal gesproken juist het voordeel aan zombieverhalen, daarin worden belangrijke personages ook gedood en blijft het altijd spannend.
Wel blij dat we nu van het gedoe met Sophia af zijn.
Mhwoa ik vond het einde wel intens, die kop van Hershell alleen al bv.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vond dat laatste stuk ook saai. Een paar zombies die met gemak neergeschoten worden vind ik niet echt spannend.Liever had ik gezien dat het volledig mis ging en er wat karakters dood gingen. Dat vind ik normaal gesproken juist het voordeel aan zombieverhalen, daarin worden belangrijke personages ook gedood en blijft het altijd spannend.
Wel blij dat we nu van het gedoe met Sophia af zijn.
Idd ja. Ik heb liever dat er af en toe emotionele momenten zijn waar we pijnlijk afscheid nemen van personages waar we gehecht aan zijn geraakt (en uitgekeken zijn op hun achtergrondverhaal) zodat er plaats gemaakt kan worden aan nieuwe mensen met nieuwe storylines.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:41 schreef Ugjerke het volgende:
Liever had ik gezien dat het volledig mis ging en er wat karakters dood gingen. Dat vind ik normaal gesproken juist het voordeel aan zombieverhalen, daarin worden belangrijke personages ook gedood en blijft het altijd spannend.
Vind ik ook.quote:
Ik had op geen enkel moment het gevoel dat er enige dreiging of gevaar was voor de survivors. Dat had het voor mij intens kunnen maken. En als Hershell nog volledig in "Walkers zijn mensen"-overtuiging zat had daar nog wat kunnen gebeuren, maar dat leek hij eigenlijk al te laten varen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mhwoa ik vond het einde wel intens, die kop van Hershell alleen al bv.
En toen Sophia als zombie uit de schuur kwam, ook erg goed gedaan imo.
De kracht van die scene zat hem dan ook niet in de dreiging van de zombies. Die was namelijk idd nihiel. Maar in het feit dat de confrontatie tussen Shane - Rick/Hershell het kookpunt bereikte. Daarom was het stukje voor het openmaken van de schuur eigenlijk nog beter.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:14 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Vind ik ook.Hij vult de opa-rol goed in vind ik. Hij is een van de weinigen met een beetje overzicht op de situatie.
[..]
Ik had op geen enkel moment het gevoel dat er enige dreiging of gevaar was voor de survivors. Dat had het voor mij intens kunnen maken. En als Hershell nog volledig in "Walkers zijn mensen"-overtuiging zat had daar nog wat kunnen gebeuren, maar dat leek hij eigenlijk al te laten varen.
Dat liet inderdaad een grotere indruk achter bij me.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De kracht van die scene zat hem dan ook niet in de dreiging van de zombies. Die was namelijk idd nihiel. Maar in het feit dat de confrontatie tussen Shane - Rick/Hershell het kookpunt bereikte. Daarom was het stukje voor het openmaken van de schuur eigenlijk nog beter.
volgens mij wist ie dat al eerder en had ie dat ook kenbaar gemaakt aan Shane?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik vond Dale cool tot dat hij vorige aflevering opeens Shane ging beschuldigen van het neerschieten van Otis, nadat hij had gemerkt dat Shane met Andrea had geneukt.
Maar in het eerste seizoen gingen er nog wel personages dood. En dit seizoen alleen Otis die we nog niet kende en Sophia die ook niet echt prominent aanwezig was.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:51 schreef DeeCruise het volgende:
Grappig hoe je alle comments hier ook kunt toepassen op seizoen 1. Veel mensen die liepen te klagen over het drama gehalte, en hoop hadden voor het volgende seizoen. Leg je er maar gewoon bij neer, dit blijft een drama serie en zal niet veranderen gezien de kijkcijfers in Amerika..
Zou ook echt erg zijn als seizoen 2 exact hetzelfde was als seizoen 1. Ik wil maar zeggen, details veranderen, de grote lijn blijft hetzelfde.. Erg jammerquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:54 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar in het eerste seizoen gingen er nog wel personages dood. En dit seizoen alleen Otis die we nog niet kende en Sophia die ook niet echt prominent aanwezig was.
ik klaagde juist niet over seizoen 1, vond dat heel behoorlijk en de drama die erin zat nieteens zo storend, maar dat was nu helaas anders.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:51 schreef DeeCruise het volgende:
Grappig hoe je alle comments hier ook kunt toepassen op seizoen 1. Veel mensen die liepen te klagen over het drama gehalte, en hoop hadden voor het volgende seizoen. Leg je er maar gewoon bij neer, dit blijft een drama serie en zal niet veranderen gezien de kijkcijfers in Amerika..
Ik begrijp je post niet helemaal, je lijkt jezelf tegen te spreken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:55 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zou ook echt erg zijn als seizoen 2 exact hetzelfde was als seizoen 1. Ik wil maar zeggen, details veranderen, de grote lijn blijft hetzelfde.. Erg jammer
al die kleine domme dingen zorgen ervoor dat het een middelmatige serie is.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:18 schreef Palomar het volgende:
Vond het wel soms part eigenlijk dat ze doodsbang zijn om gebeten te worden, maar zonder probleem walkers van dichtbij neerknallen en helemaal onder het bloed komen te zitten
nah, vind het daarom ook wel vermakelijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
al die kleine domme dingen zorgen ervoor dat het een middelmatige serie is.
vermakelijk is het juiste woord ja.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
nah, vind het daarom ook wel vermakelijk
Het grappige is ook dat het moraal van deze serie ons een beetje de kant op wil drukken dat Shane de slechterik is terwijl imo hij een van de weinigen is die nog nuchter denkt over de situatie. En inderdaad dale, strontvervelendquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:27 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet wat het is met deze serie, soms vind ik 'm wel ok, maar heel vaak heb ik ook van 'Jezus Christus wat een geouwehoer'. Zoals die Dale met die wapens; ik begrijp best als je je ouwe leventje mist, maar gewoon net doen alsof die dreiging van zombies verdwijnt door te doen alsof er niks aan de hand is op die boerderij, ik snap er niks van. En dan zit ik me dus zo te ergeren dat ik de neiging krijg om 'm af te zetten en 'delete' te drukken op het hele zaakje.
mwa nuchter nadenken valt wel mee. Hij ziet het gevaar, dat welquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Het grappige is ook dat het moraal van deze serie ons een beetje de kant op wil drukken dat Shane de slechterik is terwijl imo hij een van de weinigen is die nog nuchter denkt over de situatie. En inderdaad dale, strontvervelend
Afgezien van zijn gun mikken op Rick en de stress veroorzaakt door zijn zwakke team vind ik dat wel zo nuchter as it gets. Ik zou ook een beetje gek worden als ik eerst ontdek dat ik de hele tijd heb geslapen naast een schuur vol zombies en daarna komt je maat doodleuk met 2 nieuwe huisdieren aangelopen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:57 schreef planethugo het volgende:
[..]
mwa nuchter nadenken valt wel mee. Hij ziet het gevaar, dat wel
Nog maar eens lezen dan lijkt me...quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik begrijp je post niet helemaal, je lijkt jezelf tegen te spreken.
Shane heeft er veel voor om te overleven. Daar kan je van profiteren maar het kan ook gevaarlijk worden als de situatie uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Het grappige is ook dat het moraal van deze serie ons een beetje de kant op wil drukken dat Shane de slechterik is terwijl imo hij een van de weinigen is die nog nuchter denkt over de situatie. En inderdaad dale, strontvervelend
die zombies zaten er al weet ik hoelang en de groep wist het pas in het begin van de aflevering. Dat die dingen weg moesten was logisch maar om ze in een opwelling maar neer te schieten en degene die je opgevangen heeft daarmee te schofferen is iets anders. De actie was goed, de manier waarop past precies bij het proces dat shane doormaakt: hij draait doorrrrquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Afgezien van zijn gun mikken op Rick en de stress veroorzaakt door zijn zwakke team vind ik dat wel zo nuchter as it gets. Ik zou ook een beetje gek worden als ik eerst ontdek dat ik de hele tijd heb geslapen naast een schuur vol zombies en daarna komt je maat doodleuk met 2 nieuwe huisdieren aangelopen.
Die realitycheck vond ik een stuk nuchterder dan die Hershel en de rest van de groep die dacht lekker op de farm de rest van hun leven door te brengen met een kudde zombies op stal
Klopt, nu snap ik 'em.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:18 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nog maar eens lezen dan lijkt me...
Voor mij zijn Shane, die redneck en die blonde vrouw degenen met het meeste gezond verstand. Een gezonde dosis overlevingsinstinct zonder door te slaan.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Shane doet juist helemaal niets puur uit overlevingsinstinct, maar alles uit jaloezie, hebzucht en haat.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij zijn Shane, die redneck en die blonde vrouw degenen met het meeste gezond verstand. Een gezonde dosis overlevingsinstinct zonder door te slaan.
Hij had zijn bereidwillige groepsgenoten al bijeengeroepen en bewapend. Vervolgens forceerde hij de situatie zo dat er nog maar één uitkomst mogelijk was. Het was nu leven of dood, voor iedereen daar. Een wake up call.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dan hebben we een heel andere definitie van common sense. De manier waarop hij met die zombies in de schuur omging was zeer roekeloos en het is een wonder dat er geen doden gevallen zijn. Iemand met common sense had kalm vanaf de zolder of van buiten die zombies stuk voor stuk een headshot gegeven.
[..]
Net als dat het doden van mensen zombies in 'leven' houd.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:49 schreef Xaobotnik het volgende:
Komt Morgan Jones trouwens ooit nog terug in het verhaal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Wil je nu beweren dat Daryll geen gezond verstand heeft enkel en alleen omdat hij een 'redneck' is?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:49 schreef Xaobotnik het volgende:
Die redneck heeft ook geen gezond verstand. Het is niet voor niets een redneck, maar hij heeft niets anders te doen, en loopt dus alleen maar naar Sophia te zoeken. Dat blonde wijf is een emotioneel wrak die alleen maar bezig is met geen slachtoffer te zijn, terwijl dat juist een slachtofferrol is, aangezien ze zich zo erg laat veranderen en Shane denkt alleen aam zichzelf
Verder kun je je ook afvragen of het verliezen van je menselijkheid, überhaupt als onderdeel van 'gezond verstand' moet worden gezien.
Komt Morgan Jones trouwens ooit nog terug in het verhaal?
das enigzins verontrustend aangezien die drie de meest geweldadige en onbetrouwbare lui zijn..quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij zijn Shane, die redneck en die blonde vrouw degenen met het meeste gezond verstand. Een gezonde dosis overlevingsinstinct zonder door te slaan.
Zich gedragen als Hollanders op een camping in Frankrijk?quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:00 schreef Daskaar het volgende:
oh en wat de fuck doen ze op een boerderij?!!!
daar is toch geen reet aan zo?
Idd. Vind Daryl juist 1 van de betere personages. No-nonsense, de hel in met die zombies.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat Daryll geen gezond verstand heeft enkel en alleen omdat hij een 'redneck' is?
Die Hershel voert volgens mij nog wel meer in zijn schild. Niet voor niks zn schuur vol met walkersquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:00 schreef Daskaar het volgende:
oh en wat de fuck doen ze op een boerderij?!!!
daar is toch geen reet aan zo?
Nee, dat zijn de enigen die bevatten dat de spelregels veranderd zijn op een heel fundamentele manier. De standaard is niet meer veilig met het risico van gevaar, maar gevaar met als uitzondering af en toe relatief veilig. Ook dat jongetje moet inderdaad leren om te schieten, die moeder die dat niet wil is in feite bezig om haar kind weerloos te maken in een wereld waar dat onvermijdelijk tot de dood leidt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:59 schreef Daskaar het volgende:
[..]
das enigzins verontrustend aangezien die drie de meest geweldadige en onbetrouwbare lui zijn..
Hij denkt dat hij veertig jaar eerder in Vietnam aan het vechten isquote:Op woensdag 30 november 2011 01:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Daryl, de man die de oren van zombies om z'n nek gaat hangen. Helemaal stabiel is ie niet hoor.
Volgens mij was het idee juist dat we Shane als 'fout' zouden zien en Rick met zijn principes etc als de rechtschapen leider. Alleen is de serie volgens mij niet zo geslaagd in die opzet.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:21 schreef Luuksor het volgende:
Daryl niet te vertrouwen, Shane ook niet.. Maar in dit geval wel weer de juiste keuze gemaakt. Hershell was gewoon teveel emotioneel betrokken, en Rick etc dachten teveel aan de gevolgen voor de groep, terwijl Shane (uiteraard dankzij zijn jaloezie etc.) wel de juiste beslissing maakt. Dit waarschijnlijk om Shane (en Daryl) een betere positie bij de kijkers / lezers te laten houden..
In de comics zien we Rick heel mooi transformeren naar die Shane die we dit keer zagen. Denk dat Kirkman een fout maakte door Shane in de comics al na zes afleveringen liet doodgaan. Shane is een interessant karakter.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee juist dat we Shane als 'fout' zouden zien en Rick met zijn principes etc als de rechtschapen leider. Alleen is de serie volgens mij niet zo geslaagd in die opzet.
Het rare is dat de zombiegeur vreselijk is, hoe verdraagt ie dat?quote:Op woensdag 30 november 2011 01:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Daryl, de man die de oren van zombies om z'n nek gaat hangen. Helemaal stabiel is ie niet hoor.
Totaal niet mee eens, Shane doet het niet omdat ie wil overleven, Shane doet alles omdat ie het niet uit kan staan dat Rick de leider is, en dat Lori terug is bij Rick.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de enigen die bevatten dat de spelregels veranderd zijn op een heel fundamentele manier. De standaard is niet meer veilig met het risico van gevaar, maar gevaar met als uitzondering af en toe relatief veilig. Ook dat jongetje moet inderdaad leren om te schieten, die moeder die dat niet wil is in feite bezig om haar kind weerloos te maken in een wereld waar dat onvermijdelijk tot de dood leidt.
Kleine foutjes hebben geen kleine gevolgen meer in een wereld vol zombies.
Ja inderdaad. Eerste paar afleveringen zou ik 'm ook niet vertrouwen maarja, het is wel duidelijk dat hij de ultieme overlever van de groep is. En Shane had dit keer gewoon gelijk, niks zieke mensen, het zijn gewoon zombies die je doden als ze dat kunnen.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:38 schreef Stefan het volgende:
Daryl zou ik juist wel vertrouwen, Shane heeft verder gelijk
"It's not easy creating a zombie massacre."quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwdCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Juist in de eerste afleveringen bleek dat er 'wel iets van een besef is nog' bij zombies.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:35 schreef Funzel het volgende:
niks zieke mensen, het zijn gewoon zombies die je doden als ze dat kunnen.
dat zag er idd goed uitquote:Op woensdag 30 november 2011 11:38 schreef Mirel het volgende:
Ik pleit trouwens voor meer shots zoals die ene dat ze vanaf de snelweg keken naar Atlanta in de verte, waarbij je helikopters de stad zag bombarderen.(al zou dat in het echt veel systematischer en vernietigender gedaan worden)
Ze hoeven helemaal niet ziek te worden, alleen dood te gaan. Dat is een van de grote verschillen tussen zombies en infected.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:33 schreef spambuster het volgende:
[..]
Juist in de eerste afleveringen bleek dat er 'wel iets van een besef is nog' bij zombies.
Zo zitten ze in hun eigen auto, of als ze wandelen, dan checken ze even de voordeur van hUn eigen huis.
Ook dat centrum uit seizoen 1 onderzocht de zombies.
We hebben het hier immers over een andere zombie 'dan normaal', namelijk gewone levende mensen die ziek worden, super-koorts, dan heel eventjes 'dood' zijn en dan "zombie".
Dit i.t.t. de eerdere series en films waar andersoortige zombies uit hun graf kwamen.
In die zin valt er van Hershel's denkwijze en aanverwant gedrag wel wat te zeggen.
Het is niet in de serie uitgelegd, maar Kirkman heeft wel in een aantal interviews (ik geloof bij de Talking Dead) uitgelegd welke "zombiewetten" hij gebruikt. Eigenlijk dezelfde als Romero.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:00 schreef Jabberwocky het volgende:
Wordt echt iedereen die dood gaat automatisch zombie? Misschien dat het in de serie is uitgelegd maar dan heb ik het niet onthouden.
Je ziet namelijk soms gewoon lijken in de auto's zitten of in een huis liggen ofzo. Dat kunnen natuurlijk verhongerde zombie's zijn, maar het lijkt me ergens sterk dat die in een auto blijven zitten en niet op zoek gaan naar eten dan? Hoewel er wel meer dingen niet heel logisch zijn natuurlijk.
Dan let je niet goed op.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Die shane is de enige kerel die gelijk heeft. De rest zijn allemaal watjes
Ik denk dat het ligt aan de mate waarin die mensen aangevreten worden, of dat ze inderdaad deuren of hun veiligheidsgordel niet open krijgen, waardoor ze verhongeren. Die Otis bijvoorbeeld werd door tientallen opgevreten, waardoor ik aanneem dat hij gewoon "weg" is. Iemand die alleen gebeten wordt, daarna wegrent en een schuilplaats zoekt, verandert wel in een zombie.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:00 schreef Jabberwocky het volgende:
Wordt echt iedereen die dood gaat automatisch zombie? Misschien dat het in de serie is uitgelegd maar dan heb ik het niet onthouden.
Je ziet namelijk soms gewoon lijken in de auto's zitten of in een huis liggen ofzo. Dat kunnen natuurlijk verhongerde zombie's zijn, maar het lijkt me ergens sterk dat die in een auto blijven zitten en niet op zoek gaan naar eten dan? Hoewel er wel meer dingen niet heel logisch zijn natuurlijk.
Hoeveel zombies zijn er in de omgeving? Niet al te veel lijkt me. Amerika is best een groot en redelijk dunbevolkt land. Het is niet alsof je in de randstad met geweren gaat slingeren.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik vraag me wel af waarom er nog geen zombies op het geluid zijn af gekomen?
Mwa, dat is niet zo vreemd, het is zijn schuur immers. Wel vreemd dat ze nooit gemerkt hebben dat er ladingen kippen naar die schuur gingen om er nooit meer uit te komen.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom ze geen plan hebben opgevat om die boerderij waar sofia in eerste instantie leek te zitten ook te gaan bewonen met zijn allen. Bij Hershell blijven totdat ze een groot hekwerk hebben gebouwd om het geheel heen en dan daar de boel opknappen.
Als Otis' zijn hersens nog intact zijn zou hij een zombie moeten worden. We zagen in het begin van seizoen 1 ook een zombie waar nog maar de helft van over was, maar die kroop nog wel enigzins.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik denk dat het ligt aan de mate waarin die mensen aangevreten worden, of dat ze inderdaad deuren of hun veiligheidsgordel niet open krijgen, waardoor ze verhongeren. Die Otis bijvoorbeeld werd door tientallen opgevreten, waardoor ik aanneem dat hij gewoon "weg" is. Iemand die alleen gebeten wordt, daarna wegrent en een schuilplaats zoekt, verandert wel in een zombie.
Omdat ze naar Fort Benning gaan. En destijds wisten ze nog niet dat Lori zwanger was.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom ze geen plan hebben opgevat om die boerderij waar sofia in eerste instantie leek te zitten ook te gaan bewonen met zijn allen. Bij Hershell blijven totdat ze een groot hekwerk hebben gebouwd om het geheel heen en dan daar de boel opknappen.
Ik hoop dat die Lori een keer gegrepen wordt en dat de zombies haar baarmoeder met dat kind erin eruit trekken, dat zou nog eens leuk zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Die shane is de enige kerel die gelijk heeft. De rest zijn allemaal watjes
Vooral die vrouw van Rick. Wat een gestoord mokkel is dat.
Ik vraag me wel af waarom er nog geen zombies op het geluid zijn af gekomen?
Klopt, er is al een paar jaar een milde zombie hype. Kijk ook naar alle zombie games die er de laatste jaren uitgebracht zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Best wel veel zombie films tegenwoordig:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_zombie_films
Is volgens mij nog niet verklapt, maar ik gok erop dat hij Rick vertelde dat ze allemaal drager zijn van het virus en ze enkel nog dood hoeven te gaan om zombies te worden. Hij zei ook 'no suprises' over de testresultaten, niet eens dat ze allemaal clean waren ofzo. Hij zag het allemaal ook nogal somber en uitzichtloos in, en als hij een theorie heeft dat de mensheid (bijna) in zijn geheel al drager is dan kan hij verwacht hebben het virus in hun bloed aan te treffen en niet onder de indruk was toen hij het daadwerkelijk tegenkwam. Maar dat hij het tegen zijn einde toch even aan Rick kwijt wilde.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:05 schreef Tha_Bartman het volgende:
Er is toch nog steeds niet verklapt wat die wetenschapper tegen Rick zei op het einde van seizoen 1? Of zou het over die zwangerschap + Shane zijn gegaan?
Of heb ik gewoon niet op zitten letten
Niet de schuur. Daryl was Sofia aan het zoeken en kwam in een verlaten boerderij terecht waar zij een tijdje vertoefd heeft. Over die schuur hebben we hetquote:Op woensdag 30 november 2011 16:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Mwa, dat is niet zo vreemd, het is zijn schuur immers. Wel vreemd dat ze nooit gemerkt hebben dat er ladingen kippen naar die schuur gingen om er nooit meer uit te komen.
Huh, waarom?quote:Op woensdag 30 november 2011 17:13 schreef Stefan het volgende:
Maar ik neem aan dat Otis haar dus heeft gevonden en in de schuur heeft gestopt en een dag later Carl neerschoot. En dat Hershell van niks wist
Omdat ik niet denk dat Hershell ze anderen willens en wetens gevaar laat lopen in hun zoektocht naar Sophia.quote:
Maar dan hadden ze aan Rick's groep moeten vertellen dat er een hele bende walkers in de schuur zaten.quote:Op woensdag 30 november 2011 17:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat ik niet denk dat Hershell ze anderen willens en wetens gevaar laat lopen in hun zoektocht naar Sophia.
grappig..nu krijg je hier hetzelfde als in de serie.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de enigen die bevatten dat de spelregels veranderd zijn op een heel fundamentele manier. De standaard is niet meer veilig met het risico van gevaar, maar gevaar met als uitzondering af en toe relatief veilig. Ook dat jongetje moet inderdaad leren om te schieten, die moeder die dat niet wil is in feite bezig om haar kind weerloos te maken in een wereld waar dat onvermijdelijk tot de dood leidt.
Kleine foutjes hebben geen kleine gevolgen meer in een wereld vol zombies.
Lijkt mij dat de regels veranderen naar mate de wereld verander. Anders dekt in sommige gevallen de lading niet (meer)quote:Op woensdag 30 november 2011 18:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
grappig..nu krijg je hier hetzelfde als in de serie.
de wereld is veranderd maar de spelregels veranderen daarom niet, als je morele waarden en keuzes veranderen door de wereld dan is er iets mis.
natuurlijk wordt je achterdochtig en moet je jezelf en de groep goed beschermen
welke regel zou veranderen denk je?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:41 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de regels veranderen naar mate de wereld verander. Anders dekt in sommige gevallen de lading niet (meer)
Survival of the fittestquote:Op woensdag 30 november 2011 18:42 schreef Daskaar het volgende:
[..]
welke regel zou veranderen denk je?
Nonsens, er zijn mensen die dingen doen die rechtstreeks het bestaan en leven van de groep op het spel zetten omdat ze niet willen accepteren dat die zombies geen mensen zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
grappig..nu krijg je hier hetzelfde als in de serie.
de wereld is veranderd maar de spelregels veranderen daarom niet, als je morele waarden en keuzes veranderen door de wereld dan is er iets mis.
natuurlijk wordt je achterdochtig en moet je jezelf en de groep goed beschermen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |