abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104962532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

al die kleine domme dingen zorgen ervoor dat het een middelmatige serie is.
nah, vind het daarom ook wel vermakelijk ;)
pi_104962598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:23 schreef Palomar het volgende:

[..]

nah, vind het daarom ook wel vermakelijk ;)
vermakelijk is het juiste woord ja.
pi_104962689
Ik weet niet wat het is met deze serie, soms vind ik 'm wel ok, maar heel vaak heb ik ook van 'Jezus Christus wat een geouwehoer'. Zoals die Dale met die wapens; ik begrijp best als je je ouwe leventje mist, maar gewoon net doen alsof die dreiging van zombies verdwijnt door te doen alsof er niks aan de hand is op die boerderij, ik snap er niks van. En dan zit ik me dus zo te ergeren dat ik de neiging krijg om 'm af te zetten en 'delete' te drukken op het hele zaakje.
pi_104962943
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:27 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet wat het is met deze serie, soms vind ik 'm wel ok, maar heel vaak heb ik ook van 'Jezus Christus wat een geouwehoer'. Zoals die Dale met die wapens; ik begrijp best als je je ouwe leventje mist, maar gewoon net doen alsof die dreiging van zombies verdwijnt door te doen alsof er niks aan de hand is op die boerderij, ik snap er niks van. En dan zit ik me dus zo te ergeren dat ik de neiging krijg om 'm af te zetten en 'delete' te drukken op het hele zaakje.
Het grappige is ook dat het moraal van deze serie ons een beetje de kant op wil drukken dat Shane de slechterik is terwijl imo hij een van de weinigen is die nog nuchter denkt over de situatie. En inderdaad dale, strontvervelend :')
Conscience do cost.
pi_104963787
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Het grappige is ook dat het moraal van deze serie ons een beetje de kant op wil drukken dat Shane de slechterik is terwijl imo hij een van de weinigen is die nog nuchter denkt over de situatie. En inderdaad dale, strontvervelend :')
mwa nuchter nadenken valt wel mee. Hij ziet het gevaar, dat wel
pi_104963989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

mwa nuchter nadenken valt wel mee. Hij ziet het gevaar, dat wel
Afgezien van zijn gun mikken op Rick en de stress veroorzaakt door zijn zwakke team vind ik dat wel zo nuchter as it gets. Ik zou ook een beetje gek worden als ik eerst ontdek dat ik de hele tijd heb geslapen naast een schuur vol zombies en daarna komt je maat doodleuk met 2 nieuwe huisdieren aangelopen.

Die realitycheck vond ik een stuk nuchterder dan die Hershel en de rest van de groep die dacht lekker op de farm de rest van hun leven door te brengen met een kudde zombies op stal :P
Conscience do cost.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:12:48 #232
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_104964279
Als ik een Shane in m'n groep had en hij zou weg willen zou ik het in ieder geval aanmoedigen. Die man is een levende tijdbom en dat gaat de groep nog veel leed veroorzaken denk ik. Hij heeft al een keer Lori willen verkrachten en z'n maat willen neer schieten, en sindsdien is hij niet bepaald stabieler geworden.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_104964477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:13 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik begrijp je post niet helemaal, je lijkt jezelf tegen te spreken.
Nog maar eens lezen dan lijkt me...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_104964530
quote:

[..]

Shane heeft er veel voor om te overleven. Daar kan je van profiteren maar het kan ook gevaarlijk worden als de situatie uit de hand loopt.
Ik zie hem niet als de slechterik. De situatie met Otis was redelijk uitzichtloos, dan kan je heel stoer allebei doodgaan waardoor er automatisch 3 doodgaan (Carl). Je kan ook een onbekende, Otis, opofferen om jezelf en een bekende (Shane ziet Carl als familie) te redden.
Get it and Bet it
pi_104964536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Afgezien van zijn gun mikken op Rick en de stress veroorzaakt door zijn zwakke team vind ik dat wel zo nuchter as it gets. Ik zou ook een beetje gek worden als ik eerst ontdek dat ik de hele tijd heb geslapen naast een schuur vol zombies en daarna komt je maat doodleuk met 2 nieuwe huisdieren aangelopen.

Die realitycheck vond ik een stuk nuchterder dan die Hershel en de rest van de groep die dacht lekker op de farm de rest van hun leven door te brengen met een kudde zombies op stal :P
die zombies zaten er al weet ik hoelang en de groep wist het pas in het begin van de aflevering. Dat die dingen weg moesten was logisch maar om ze in een opwelling maar neer te schieten en degene die je opgevangen heeft daarmee te schofferen is iets anders. De actie was goed, de manier waarop past precies bij het proces dat shane doormaakt: hij draait doorrrr :P
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:25:11 #236
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_104964699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:18 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nog maar eens lezen dan lijkt me...
Klopt, nu snap ik 'em. :P
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:29:09 #237
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_104964832
Zoals hij daar op die deur stond te bonzen verwachtte ik even zo'n dood trouwens:

pi_104968420
Ik denk dat de teleurgestelde reacties vooral komen doordat de serie zo ontzettend sterk begon. De pilot was zo enorm goed gedaan, en de afleveringen daarna ook. Maar tegen het einde van het 1e seizoen was de vaart eruit en de beschikbaarheid van een aanzienlijk lager budget was gewoon meteen zichtbaar. Ook werd duidelijk dat ze verder van de comic af gingen, en er meer een drama-serie van maakten.

De comic is ook al iets van 90 delen onderweg, dus men verwachtte aanvankelijk ook dat het mogelijk was dat men de comic gewoon één op één zou aanhouden, en de boel dus interessant zou blijven. Een beetje zoals de arc afleveringen in Japanse anime gaan. Buiten de fillers om, kunnen die gewoon jaren lang de manga aanhouden en blijven ze interessant. In combinatie met de sterke pilot hadden mensen dus de norm daar gelegd: Hoge productiewaarde, en een goed verhaal.

Het geld dat ze moesten betalen voor MadMen, is van de series waar AMC zelf de rechten van heeft, weggenomen (AMC heeft niet de rechten van MadMen, dus moet gewoon betalen wat het kost, of het laten gaan). Dit betekende dus een aanzienlijk lager budget voor The Walking Dead (de helft, naar verluid) en het cancellen van Rubicon (ook best aardige serie). Frank Darabont (kerel is verantwoordelijk voor om. The Green Mile en The Shawshank Redemption, dus duidelijk een vent die wat kan) daarop gestopt, aangezien hij meende dat dit gewoon te weinig om de kwaliteit op een deugdelijk niveau te houden (en dat blijkt). Heck, eigenlijk was het budget voor het 1e seizoen al te laag, wanneer je kijkt naar de latere afleveringen.

Nu het geld er overduidelijk niet is, sijpelen alle zwakheden die niet meer gecompenseerd worden door een sterk verhaal of hoge productiewaarde, door. Het verhaal is saai, de casting is eigenlijk niet al te best, en de meeste acteurs zijn gewoon niet goed genoeg. De slechtste van allemaal vind ik die vent die Rick speelt. Een Engelsman met een beperkte achtergrond die ook duidelijk niet tot de meest succesvolle of getalenteerde mensen van zijn vak behoort gezien zijn C.V. die een Zuidelijke Amerikaan moet spelen, en gewoon niet geloofwaardig overkomt.
De productiewaarde zie je terug in de beperkte special effects en opmaak. Zombies die dichtbij komen zijn goed opgemaakt, maar wanneer je naar de hordes kijkt, zie je dat de opmaakt gewoon veel minder is. Die lege straten, zijn gewoon slecht gedaan. Het zijn gewone plaatjes, waar dan wat zombies op een slechte manier ingeplakt waren (in seizoen 1 was het CGI-rendering). En nu hebben ze zelfs dat niet in de laatste afleveringen.
Ook de logica is compleet weg. Als Rick bijv Sophia achterna gaat, moet hij eerst die zombies wegleiden, maar slaat ze vervolgens wel gewoon simpel met een steen dood.
Ze zijn ook niet bang voor de zombies meer, zo lijkt het. De zombies zijn met weinig (waarschijnlijk een budget ding), en waar ze eerder perse een wapen wilde, rennen ze nu doodleuk erop af. Denk aan die scene in de kerk, of wanneer Glen doodleuk die zombie doodt om Lori te beschermen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xaobotnik op 29-11-2011 15:28:10 ]
pi_104968625
quote:

[..]

Voor mij zijn Shane, die redneck en die blonde vrouw degenen met het meeste gezond verstand. Een gezonde dosis overlevingsinstinct zonder door te slaan.
pi_104968784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor mij zijn Shane, die redneck en die blonde vrouw degenen met het meeste gezond verstand. Een gezonde dosis overlevingsinstinct zonder door te slaan.
Shane doet juist helemaal niets puur uit overlevingsinstinct, maar alles uit jaloezie, hebzucht en haat.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104969547
Die redneck heeft ook geen gezond verstand. Het is niet voor niets een redneck, maar hij heeft niets anders te doen, en loopt dus alleen maar naar Sophia te zoeken. Dat blonde wijf is een emotioneel wrak die alleen maar bezig is met geen slachtoffer te zijn, terwijl dat juist een slachtofferrol is, aangezien ze zich zo erg laat veranderen en Shane denkt alleen aam zichzelf

Verder kun je je ook afvragen of het verliezen van je menselijkheid, überhaupt als onderdeel van 'gezond verstand' moet worden gezien.

Komt Morgan Jones trouwens ooit nog terug in het verhaal?
pi_104976192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:39 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dan hebben we een heel andere definitie van common sense. De manier waarop hij met die zombies in de schuur omging was zeer roekeloos en het is een wonder dat er geen doden gevallen zijn. Iemand met common sense had kalm vanaf de zolder of van buiten die zombies stuk voor stuk een headshot gegeven.

[..]

Net als dat het doden van mensen zombies in 'leven' houd. ;)
Hij had zijn bereidwillige groepsgenoten al bijeengeroepen en bewapend. Vervolgens forceerde hij de situatie zo dat er nog maar één uitkomst mogelijk was. Het was nu leven of dood, voor iedereen daar. Een wake up call.

Headshots van zolder? Excecuties van weerloze, zieke dierbaren en bekenden. Als je dan nog bij die boerderij wil blijven mag je eerst ook die opoe zelf afknallen. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 29-11-2011 18:43:10 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_104976398
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:49 schreef Xaobotnik het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104977000
Als ze nou gewoon een sleuf graven rondom die schuur lopen ze ook geen risico, maar dit was ook een goede oplossing.

Eigenlijk twijfelde ik wel of deze aflevering nog bekijken of gewoon maar stoppen, toch maar gekeken en kijk iniedergeval nog wel een paar afleveringen :7
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:57:37 #245
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_104977180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:49 schreef Xaobotnik het volgende:
Die redneck heeft ook geen gezond verstand. Het is niet voor niets een redneck, maar hij heeft niets anders te doen, en loopt dus alleen maar naar Sophia te zoeken. Dat blonde wijf is een emotioneel wrak die alleen maar bezig is met geen slachtoffer te zijn, terwijl dat juist een slachtofferrol is, aangezien ze zich zo erg laat veranderen en Shane denkt alleen aam zichzelf

Verder kun je je ook afvragen of het verliezen van je menselijkheid, überhaupt als onderdeel van 'gezond verstand' moet worden gezien.

Wil je nu beweren dat Daryll geen gezond verstand heeft enkel en alleen omdat hij een 'redneck' is? :P
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:59:29 #246
177948 Daskaar
cake or death?
pi_104977278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

das enigzins verontrustend aangezien die drie de meest geweldadige en onbetrouwbare lui zijn..
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:00:19 #247
177948 Daskaar
cake or death?
pi_104977322
oh en wat de fuck doen ze op een boerderij?!!!
daar is toch geen reet aan zo?
pi_104977512
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:00 schreef Daskaar het volgende:
oh en wat de fuck doen ze op een boerderij?!!!
daar is toch geen reet aan zo?
Zich gedragen als Hollanders op een camping in Frankrijk?
pi_104984964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat Daryll geen gezond verstand heeft enkel en alleen omdat hij een 'redneck' is? :P
Idd. Vind Daryl juist 1 van de betere personages. No-nonsense, de hel in met die zombies.
pi_104991214
Daryl is niet te vertrouwen. Dat is het probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')