Noem eens iets goeds van na 1985 dan...quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:15 schreef Hexagon het volgende:
Alles wat na 1985 is gemaakt en goed is wordt grotendeels genegeerd.
Jij bent de as van het kwaad.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef Parietale_kwab het volgende:
Onterechte klacht. Top 2000 geeft mij altijd nog hoop voor de muziek smaak van Nederland. Top 40 muziek is voor 98% om te kotsen.
En nee: ik ben geen baby boomer, maar een product van de jaren 80.
Underworldquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Noem eens iets goeds van na 1985 dan...
Want top 40 muziek is natuurlijk het enige dat er is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:44 schreef Parietale_kwab het volgende:
Onterechte klacht. Top 2000 geeft mij altijd nog hoop voor de muziek smaak van Nederland. Top 40 muziek is voor 98% om te kotsen.
En nee: ik ben geen baby boomer, maar een product van de jaren 80.
1969 was een mooi jaarquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:47 schreef SeLang het volgende:
Ik heb vorig jaar een paar grafiekjes gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen maar betere muziekquote:Op zondag 20 november 2011 00:09 schreef Kroc het volgende:
in 1969 hadden we nog Brainbox en Cuby and the blizzards, waar moeten we het nu mee doen goddomme
Lukt je niet, wordt niet toegelaten.quote:Op zondag 20 november 2011 00:11 schreef kipknots het volgende:
Ff een actie opstarten en MF - Doom - Hoe cakes de lijst in stemmen?
Vraag me af hoeveel stemmen je nodig bent.
ja weet ik veel, net je fobo gezien en je hebt echt zo'n studentenvereniging bestuurslid skihuthoofd, wat is de muziek van nu dan?quote:Op zondag 20 november 2011 00:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Di-rect is echt muziek van nu ja
Eigenlijk zou je een soort alternatieve lijst moeten samenstellen en die via social media promoten als tegenlijst van de jongere muziekliefhebberquote:Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Lukt je niet, wordt niet toegelaten.
Zie oa het lijstje dat ik eerder in het topic posttequote:Op zondag 20 november 2011 00:16 schreef Kroc het volgende:
[..]
ja weet ik veel, net je fobo gezien en je hebt echt zo'n studentenvereniging bestuurslid skihuthoofd, wat is de muziek van nu dan?
daar heb je de q-music top nog wat voor tochquote:Op zondag 20 november 2011 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zie oa het lijstje dat ik eerder in het topic postte
Persoonlijk hoor ik liever een lijst die alle genres en decennia beslaat. Anders ben ik bang dat hij toch wat eentonig gaat worden en met dezelfde problemen eindigd. Gewoon een lijst voor mensen die van muziek houden en moe zijn van de top 2000.quote:Op zondag 20 november 2011 00:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je een soort alternatieve lijst moeten samenstellen en die via social media promoten als tegenlijst van de jongere muziekliefhebber
Als de top 2000 stopt met pretenderen meer te zijn dan een kunstmatig bijeengehouden lijstje met nostalgie voor vijftigers dat houd ik ook op met zeuren.quote:Op zondag 20 november 2011 00:19 schreef Kroc het volgende:
[..]
daar heb je de q-music top nog wat voor toch
Ik ben ook niet tegen oudere muziek. Veel muziek in de top 2000 is nog best oke. De balans zit er alleen niet in.quote:Op zondag 20 november 2011 00:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Persoonlijk hoor ik liever een lijst die alle genres en decennia beslaat. Anders ben ik bang dat hij toch wat eentonig gaat worden en met dezelfde problemen eindigd. Gewoon een lijst voor mensen die van muziek houden en moe zijn van de top 2000.
Wat een bullshit. De Beach Boys, hadden die "diepgang"? De Sex Pistols? De Dead Kennedys?quote:Op zondag 20 november 2011 00:23 schreef Kroc het volgende:
ik kom zelf uit begin 80 maar heb de voorkeur voor muziek uit eind 60 begin 70, gewoon omdat die muziek meer diepgang heeft. Daar hoef ik niet 50 voor te zijn
Ik zal wat suggesties gevenquote:Op zondag 20 november 2011 00:21 schreef Godtje het volgende:
Wel grappig dat er een totaal gebrek aan serious suggesties is die er dan in zouden moeten.
Ja veel vage verhalen over een ras, genre of met moeite een artiest.
Maar het is een lijst met nummers. Wat moet er in dan?
Nederlandse tatamuziek.quote:
led zeppelinquote:Op zondag 20 november 2011 00:28 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Wat een bullshit. De Beach Boys, hadden die "diepgang"? De Sex Pistols? De Dead Kennedys?
Ik kan je zo twintig of dertig bands van latere datum geven met heel wat meer diepgang hoor.
Klopt, als je slaapverwekkende zooi maakt heb je ook nog een kans om erin te komen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:31 schreef DrDentz het volgende:
Er staat toch ook altijd Coldplay in heel hoog? Hmm niet echt een 60s band.
In welke zin is die muziek diepgaander dan bijvoorbeeld MF Doom, Mogwai, James Blake of Aphex Twin?quote:Op zondag 20 november 2011 00:34 schreef Kroc het volgende:
[..]
led zeppelin
deep purple
jimi hendrix
janis joplin
om maar wat te noemen
wat jij noemt vind ik niks
De dikgedrukte kan ik nog inkomen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zal wat suggesties geven
Beastie Boys - Sabotage
Blur - Song 2
Stardust - The music sounds better with u
Gorillaz - Clint Eastwood
Inner city - Good life
Dandy warhols - Bohemian like you
Isolee - Beau mot plage
Faithless - Salva mea
UNKLE - Rabbit in your headlight
Notorious BIG - Hypnotize
Rolando - Knights of the jaguar
Laurent Garnier - The man with the red face
Fun lovin crminals - Korean Bodega
Garbage - Stupid girl
Underworld - Born Slippy
Dog eat dog - No Fronts
The Stone roses - Fool's gold
Massive Attack - Teardrop
Moloko - Sing it back
Baby D. - Let me be your fantasy
2 Pac ft. Dr Dre - California love
Hooverphonic - Mad about you
ik ken alleen mf doom van je lijstje en die rapt met een een raar maskerquote:Op zondag 20 november 2011 00:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In welke zin is die muziek diepgaander dan bijvoorbeeld MF Doom, Mogwai, James Blake of Aphex Twin?
Dat is een band die zich netjes conformeert aan de wetten van deze muziekregenten. Vormt geen ook geen bedreiging.quote:Op zondag 20 november 2011 00:31 schreef DrDentz het volgende:
Er staat toch ook altijd Coldplay in heel hoog? Hmm niet echt een 60s band.
quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
wat zijn de wetten van de muziekregenten?
De regels waaraan je moet voldoen om "Top40-muziek" te produceren.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Een soort ongeschreven regels over hoe een plaat moet klinken om in de gratie te komen voor de top 2000.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Alles herhalen, veel herhalen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Ik denk het niet. Dan is de generatie die ermee groot werd wel zo'n beetje dood.quote:Op zondag 20 november 2011 00:48 schreef Kroc het volgende:
zou bohemian rhapsody of stairway to heaven nog steeds in de top 3 staan over 50 jaar of eerder verdoemd tot een plaatsje ergens in de 900-950?
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.quote:Op zondag 20 november 2011 00:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
De dikgedrukte kan ik nog inkomen.
Als FOK! kunnen we vast 1 nummer in de lijst krijgen.
Hadden ze al eerder gedaan ja, terwijl ze zelf enorm nummers aan het pluggen zijn om deze hoog in de lijst te krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.
Persoonlijk ben ik meer voor een Jazz plaat, een Miles Davis kunnen ze helemaal moeilijk gaan weigeren en jazz is nog erger afwezig. Maar goed, unfinished sympathy heb ik ook gestemd. En twee platen de top 10 werken is natuurlijk ook niets mis mee.quote:Op zondag 20 november 2011 00:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou wel eens benieuwd zijn wat er gebeurt wanneer we Massive attack - Unfinisched sympathy tot de top 10 zouden bombarderen via een internetactie. Of ze dan ook de lijst gaan manipuleren.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb dan ook genoten toen 'De week van de zwarte lijst' op radio 6 bezig was.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef kipknots het volgende:
De top 2000 is inderdaad om van te kotsen. Het is niet alleen muziek van na 1985 die wordt genegeerd, maar bijna alles buiten pop / (soft) rock. Sowieso, wordt zwarte muziek bijna volledig genegeerd. In de top 100 van vorig jaar stond een Bob Marley nummer (op 54), een nummer van Michael Jackson en een nummer van prince, en dat was het. Jazz is in de hele top 2000 zelfs volledig afwezig en legendes als Stevie Wonder en James Brown redden de top 500 niet.
Jij leeft onder een steen?quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
waar is deze top 2000 te luisteren dan?
Ho ho hoquote:Op zondag 20 november 2011 01:22 schreef DrDentz het volgende:
Maar ik geloof niet dat babyboomers die lijst in stand houden. Die zijn 65, die weten amper hoe internet werkt, die kunnen nooit een 'force to be reckoned with' zijn.
Geloof je dat echt? Massive Attack staat op 532, Kraftwerk 737. De top 100 is alleen voor geniale artiesten als Alain Clark.quote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Knuck-les het volgende:
Waar is de volledige lijst (van vorig jaar te vinden)?
Ben wel benieuwd of er überhaupt elektronische muziek in staat. Een kraftwerk of massive attack moet toch wel in de top 100 staan?
Lijst inmiddels gevonden.quote:Op zondag 20 november 2011 01:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Massive Attack staat op 532, Kraftwerk 737. De top 100 is alleen voor geniale artiesten als Alain Clark.
Kraftwerk en Massive Attack doen het dan nog beter dan bv James Brown.
Avond van Boudewijn de Groot is inderdaad een toppertjequote:Op zondag 20 november 2011 02:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, hoewel de nummers 1 en 2 jaarlijks stuivertje wisselen - en eerlijk is eerlijk, het zijn briljante platen - zou ik ook wel eens een andere nummer 1 willen zien. Deze lijkt me wel wat om eens nummer 1 te mogen staan:
Valt inderdaad niet serieus te nemen, schenk er maar geen aandacht aanquote:Op zondag 20 november 2011 01:34 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Lijst inmiddels gevonden.
Coldplay, Caro Emerald, Robbie Williams, ABBA, Anouk en Alain Clark in de top 100
WAT IS DEZE?!
Ik had toch op het Ramses-effect gehoopt: vier nummers van MJ in de top-10.quote:Op zondag 20 november 2011 08:01 schreef female81 het volgende:
Ik heb voorgaande twee jaren Living Colour - Love rears it's ugly head bij m'n vrije keus gezet; een favoriet die bekend is en ook redelijk Radio 2-proof klinkt.
Maar hij is er volgens mij nog nooit doorheen gekomen in al die jaren dat die lijst nu uit wordt gezonden.
Toch te 'zwart'? Zelfs Michael Jackson-nummers krijgen in die lijst niet helemaal wat ze verdienen (op dat jaar dat de beste man overleden was na dan).
Valt te proberen, desnoods schrijf ik een favorietengenerator...quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.
Extra weeeeekeeeeeeend!!!!1quote:Op zondag 20 november 2011 07:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat Alexis Jordan, Christina Aguilera en nogal nieuwe evergreens van Caro Emerald, Coldplay en Miss Montreal in de lijst voorkomen vind ik nogal apart.
Zou ik stemmen (en dat betwijfel ik nog), dan zou ik onder andere gaan voor:
• Aura Dione
• Falco - Der Kommissar
• James Last - Happy Music
[*]James Last - She's Too Fat For Me
• Kenneth Bager - The Sound of Swing
• Mando Diao
• Moloko
• Morissey - Irish Blood, English Heart
• Nick Straker Band - A Walk In The Park
• Paloma Faith
• Pet Shop Boys - Love etc.
• Peter Fox - Alles Neu
• Roísin Murphy
• Selah Sue
• Shakira - Loca
• Stakka Bo - Here We Go Again
• Stranglers - Peaches
• War - Low Rider
Let wel, ik heb dit niet voorgesteld om op te scheppen over mijn muziekkennis, maar om aan te geven dat Radio 2 heel wat artiesten en bands heeft laten liggen.
Bazenlijst, Mental Theo in de top 50.quote:Op zondag 20 november 2011 18:19 schreef Saint_and_Sinner het volgende:
In eerste instantie kan ik de klacht nog begrijpen ook. Ontzettend hoog babyboom gehalte.. Maar na het zien van de Q-music top1000 herzie ik mijn mening ( http://www.q-music.nl/page/top1000_lijst#1 ). Wat een verzameling bagger is dat zeg!
Doe dan maar de top2000
Ik ben een liefhebber van Doves, een Engelse band die je kunt vergelijken met Coldplay maar nogal redelijk obscuur is...quote:Op maandag 21 november 2011 01:25 schreef MyTiredFeet het volgende:
Op MusicMeter wordt er ieder jaar een eigen "Top 2000" samengesteld. Ik denk dat veel "azijnpissers" zich beter in die lijst kunnen vinden.
De MuMeLadder 2011 voor zover bekend
Ziet er inderdaad vééél beter uitquote:Op maandag 21 november 2011 01:25 schreef MyTiredFeet het volgende:
Op MusicMeter wordt er ieder jaar een eigen "Top 2000" samengesteld. Ik denk dat veel "azijnpissers" zich beter in die lijst kunnen vinden.
De MuMeLadder 2011 voor zover bekend
Geindoctrineerd door de top 2000 kliekquote:Op maandag 21 november 2011 11:39 schreef mtx1680 het volgende:
Vroeger werd er ook gewoon betere muziek gemaakt. En nee, ik ben geen vijftiger maar een tiener
Als de top 2000 nou eens zou stoppen met pretenderen namens iedereen te sprekenquote:Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, de top2000 is voor oude vellen. Wat is nu het probleem? Dan luister je toch wat anders?
Ik word volgend jaar 50.quote:Op maandag 21 november 2011 11:38 schreef Ludachrist het volgende:
Wacht maar tot jij 50 bent en kijk wat jij nog draait dan.
Vanaf 25 december om 12.00u tot 31 december 00.00uquote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
waar is deze top 2000 te luisteren dan?
quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat nostalgie nou niet bepaald een nieuw verschijnsel is. Als jij de uitzondering op de regel bent, prima, maar over het algemeen vindt iedereen muziek van "zijn" generatie beter dan die van de huidige. Niet alleen muziek trouwens, ook andere dingen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik word volgend jaar 50.
Ik luister naar House, Punk, Metal en Eddy Wally.
Wat is je punt ?
De FNV moet sowieso gemuilkorfd worden.quote:Op maandag 21 november 2011 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de top 2000 nou eens zou stoppen met pretenderen namens iedereen te spreken
Ze lijken wel de FNV. Menen ook namens mij te spreken terwijl ze vooral namens een babyboom kliek spreken.
Boeiend heb je tenminste een keer in de wereld dat dat lijstje niks voor stelt.quote:Op maandag 21 november 2011 15:06 schreef female81 het volgende:
Accepteren ze toch nooit, zelfs al zou het officiëel de meeste stemmen krijgen.
Dan ben ik meer voor het plan om met velen een 'realistische' potentiële notering te nemen, die om merkwaardige redenen altijd buiten de boot valt. En het elders genoemde Faithless valt voor mij niet onder 'realistisch', dat vreten ze bij Radio 2 óók gegarandeerd niet.
Die organisatie heeft wat dat betreft een soort muur om zich heen staan waar je niet doorheen kunt breken.
quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eminem
The KLF
M.I.A.
The Streets
Kanye West
Cypress hill
Rage against the machine
Om maar eens wat te noemen
Ja als je het vergelijkt met de muziek van 'nu' die in die lijst staat wel ja.quote:Op maandag 21 november 2011 11:39 schreef mtx1680 het volgende:
Vroeger werd er ook gewoon betere muziek gemaakt. En nee, ik ben geen vijftiger maar een tiener
Sowieso staan er veel te weinig negers in die lijst.quote:Op maandag 21 november 2011 18:58 schreef Jahr00n het volgende:
Een top 2000 maken en dan staan er nul hiphop nummers in.![]()
Wat een walgelijke lijst.
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:19 schreef CaptainCookie het volgende:
Terechte klacht. Het is ook onmogelijk om muziek buiten hun straatje in die lijst te krijgen, dat filteren ze er gewoon uit. Zelfs als zo'n plaat genoeg stemmen zou krijgen.
En jij accepteer andere muziekstylen dan die van jezelf wel natuurlijk..quote:Op maandag 21 november 2011 22:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit dus.
Zo terecht, deze klacht. Alleen jaren '60/'70-meuk![]()
Elke babyboomer die ook moet luisteren dan, en dan helemaal nonstalgisch gaan doen enzo..
Wat een onzinquote:Op maandag 21 november 2011 22:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En jij accepteer andere muziekstylen dan die van jezelf wel natuurlijk..
Jean Michel Jarre - Oxygene IVquote:Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef HolyGhost het volgende:
Die lijst waar je uit kan kiezen![]()
15x Guus Meeuwis, 15x Acda en de Munnik, Andre van Duin, Paul de Leeuw, Kane + 5646x 15 in een dozijn-muziek uit de jaren 70, 80 en 90![]()
en dan 0x Sonic Youth, Pixies, The Strokes, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Bloc Party, LCD Soundsystem etc. etc. en 0,0 elektronische muziek in je lijst opnemem. Dat moeten we zeker serieus nemen?
"Staat jouw favoriet er niet bij? Bij stap 2 kun je weer 'vrije keuzes' invullen" Alsof ik die moeite ga nemen....Flikker toch op zeg.
Nee hoor. Er is ook muziek die ik vreselijk vind (b.v. Bruce Springsteen) maar waarvan ik wel zou zeggen dat die in zo'n lijst hoort.quote:Op maandag 21 november 2011 23:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoezo jij accepteert ook bepaalde stylen muziek niet, en alleen wat in jou straatje past.
Dan moet je eerst met een radio station komen die echt alle soorten muziek draait.quote:Op maandag 21 november 2011 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is ook muziek die ik vreselijk vind (b.v. Bruce Springsteen) maar waarvan ik wel zou zeggen dat die in zo'n lijst hoort.
Een top 2000 hoort gewoon een mix te zijn van vroeger, nu en van diverse genres. Als alleen 'mijn' muziek erin zou staan, zou ik het daar ook niet mee eens zijn.
En het is ook leuk af en toe dingen te horen die je normaal niet luistert.quote:Op maandag 21 november 2011 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is ook muziek die ik vreselijk vind (b.v. Bruce Springsteen) maar waarvan ik wel zou zeggen dat die in zo'n lijst hoort.
Een top 2000 hoort gewoon een mix te zijn van vroeger, nu en van diverse genres. Als alleen 'mijn' muziek erin zou staan, zou ik het daar ook niet mee eens zijn.
Bruce Spingsteen vreselijk vinden, je hebt echt geen smaak hequote:Op maandag 21 november 2011 23:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nogmaals kom eens met een radio station waar dit voorkomt..quote:Op maandag 21 november 2011 23:18 schreef rolfson het volgende:
[..]
En het is ook leuk af en toe dingen te horen die je normaal niet luistert.
Zo'n lijst moet juist niet om smaak gaan maar gewoon vanuit objectief oogpunt muziek in een lijst zetten. Ongeacht of je het nou zelf goed vind of niet, en dit doet de top2000 niet..quote:Op maandag 21 november 2011 23:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bruce Spingsteen vreselijk vinden, je hebt echt geen smaak he
Onzin, zon lijst ontstaat door stemmen. En logischer wijze winnen de nummers met de meeste stemmen..quote:Op maandag 21 november 2011 23:21 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zo'n lijst moet juist niet om smaak gaan maar gewoon vanuit objectief oogpunt muziek in een lijst zetten. Ongeacht of je het nou zelf goed vind of niet, en dit doet de top2000 niet..
Je kunt niet eens op goede nummers stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 23:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Onzin, zon lijst ontstaat door stemmen. En logischer wijze winnen de nummers met de meeste stemmen..
De nummers die jij goed vind worden weer elders gedraaid met een ander jaarlijstje op het einde.quote:Op maandag 21 november 2011 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je kunt niet eens op goede nummers stemmen.
Noem het dan geen top2000 want dat is het niet.quote:Op maandag 21 november 2011 23:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De nummers die jij goed vind worden weer elders gedraaid met een ander jaarlijstje op het einde.
Tja zo werken die dingen niet. Geen hond zal luisteren naar de lijst waar echt alle nummers in verwerkt zijn.quote:Op maandag 21 november 2011 23:36 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Noem het dan geen top2000 want dat is het niet.
enige dat ik weet van die lijst is dat vorig jaar de eagles op 1 stonden ipv queen.quote:Op maandag 21 november 2011 23:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat kankernummer van Queen zal wel weer op 1 staan
Of noem het: "de babyboomers top 2000" dan klopt het.quote:Op maandag 21 november 2011 23:36 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Noem het dan geen top2000 want dat is het niet.
Daar heb je een gevoelig punt. We zeggen aan de ene kant dat bijna alles in de lijst moet kunnen, wat ik zelf ook het liefste zou zien (met uitzondering van de huidige generatie electropop dan...), maar aan de andere kant zullen veel mensen daar niet naar willen luisteren. Dus dat is een beetje dubbel.quote:Op maandag 21 november 2011 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan moet je eerst met een radio station komen die echt alle soorten muziek draait.
Ik heb vorig jaar inderdaad de hele kerst met m'n wi-fi-radio doorgebracht, ja (aangezien ik weigerde vrijwillig naar de Top 2000 te luisteren na het uitlekken van het stemmersbedrog). Lekker geluisterd naar Extra Gold en zo, ook gewoon knusse radio zo rond de kerst.quote:Op dinsdag 22 november 2011 04:53 schreef El_Matador het volgende:
Radio sowieso.
Nog net niet zo'n zinloos en verouderd medium als TV. Waar maakt TS zich druk om?
Luister gewoon goeie muziek. Je harde schijf/cd-verzameling/online streams zouden genoeg moeten bieden.
Stemmersbedrog?quote:Op dinsdag 22 november 2011 05:15 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar inderdaad de hele kerst met m'n wi-fi-radio doorgebracht, ja (aangezien ik weigerde vrijwillig naar de Top 2000 te luisteren na het uitlekken van het stemmersbedrog).
Radio is op díe manier, dus als je het over online streams hebt in plaats van ether/kabel-radio, juist een heel zinvol medium.
Dat is het punt. Die lijst wordt door oa een inteelt-stemsysteem bijeen gehouden waardoor nummers die buiten het normale straatje vallen al een hopeloze achterstand hebbenquote:Op maandag 21 november 2011 23:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Onzin, zon lijst ontstaat door stemmen. En logischer wijze winnen de nummers met de meeste stemmen..
KX Radio, tong, KX Radio.quote:Op dinsdag 22 november 2011 05:30 schreef tong80 het volgende:
De top 2000 is gewoon arbeidsvitaminen, maar dan net iets langer en op volgorde.
Als ik buiten december naar de radio-muziek luister is het nog erger want ik luister op de radio alleen naar radio-1
Als ik mijn muziek wil horen kom ik zelfs bij radio-3 niet aan mijn trekken.
Of draaien ze daar wel Wilco, Dinosaur Jr., Mudhoney, The Black keys, De Staat, Monster Magnet en Eddy Wally ?
BBC radio 1 komt aardig in de buurt. Zeker als je kijkt naar de nachtprogrammering .quote:Op maandag 21 november 2011 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan moet je eerst met een radio station komen die echt alle soorten muziek draait.
BBC 1 is toch heel veel dance?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:04 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
BBC radio 1 komt aardig in de buurt. Zeker als je kijkt naar de nachtprogrammering .
Redelijk wat ja. Maar wel hele diverse dance, van minimalistische dubstep tot harddance/hardstyle achtig. Daarnaast ook nog verschillende (hard)rock programma's en DnB. Overdag is het een soort 3FM maar dan 20 maal beter.quote:
Net als Autobah van Kraftwerk, Son Of Our Father van Chicory Trip of Popcorn van Hot Butter. Toch echt electronische muziek.quote:Op maandag 21 november 2011 23:09 schreef BierKlapper het volgende:
[..]
Jean Michel Jarre - Oxygene IV
Wat zei je?
Leo Blokhuis. De rots in de branding, de steun in toeverlaatquote:Op woensdag 23 november 2011 16:36 schreef Henno het volgende:
Als je het democratisch gaat doen, dan komt er teveel dance en urban in en dat willen Matthijs en Leo niet... en als Matthijs en Leo het niet willen, dan gebeurt het niet. Zo moeilijk is het niet.
Vraag me af wat die kerel eigenlijk de rest van het jaar doet. Matthijs noemt hem ook wel de popprofessor. Misschien dat hij hoogleraar is?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Leo Blokhuis. De rots in de branding, de steun in toeverlaat
Ik ga hier bijna over m'n nek.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Leo Blokhuis. De rots in de branding, de steun in toeverlaat
Die is er al, alleen is het niet echt een trollactie, maar meer een actie om ander soort muziek in de top 2000 te laten komen. Bindend stemadvies is Faithless - Insomnia.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:06 schreef gers het volgende:
kunnen we geen massale trollactie beginnen en ervoor zorgen dat rinus ofzo in de top 2000 komen
wtf je moet eerst 5 verplichte keuzes maken voordat je andere artiesten kunt invullenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:10 schreef MAHL het volgende:
[..]
Die is er al, alleen is het niet echt een trollactie, maar meer een actie om ander soort muziek in de top 2000 te laten komen. Bindend stemadvies is Faithless - Insomnia.
Hij geeft wel colleges geschiedenis van de popmuziek.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:04 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vraag me af wat die kerel eigenlijk de rest van het jaar doet. Matthijs noemt hem ook wel de popprofessor. Misschien dat hij hoogleraar is?
Heeft trouwens ook een dagelijks programma op Radio 6 en dan doet hij samen met Mart Smeets ook wekelijks For The Record op Radio 2. Maar dat zijn niet echt de blockbusters op de radio, zeg maar.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij geeft wel colleges geschiedenis van de popmuziek.
En wat dacht je van een lijst waar gewoon álle muziek in voor komt?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:45 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik ben geen babyboomer en ik luister ook wel veel van die muziek. Er zijn zat mensen die ook dit soort muziek luisteren en als je een hiphop top100 wilt oid ga je maar een mailtje sturen naar Juize fm oid.
Hoe kun je zo'n lijst serieus nemen als er bijvoorbeeld al geen Tupac in staat?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:45 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik ben geen babyboomer en ik luister ook wel veel van die muziek. Er zijn zat mensen die ook dit soort muziek luisteren en als je een hiphop top100 wilt oid ga je maar een mailtje sturen naar Juize fm oid.
Als ie er wel in zou staan zou dat alleen maar zijn omdat ie zwart is.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hoe kun je zo'n lijst serieus nemen als er bijvoorbeeld al geen Tupac in staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Deze meneer is toch de excuus artiest van de top2000?quote:Op donderdag 24 november 2011 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Als ie er wel in zou staan zou dat alleen maar zijn omdat ie zwart is.
vooral metal is goedquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom zien we op MAX geen leuke jongeren programma's over neukenquote:Op donderdag 24 november 2011 21:30 schreef blek het volgende:
Wat een debiel topic dit.
Nooit van zenderprofielen en doelgroepen gehoord ?
Tip voor een volgend titel van een klote topic: Waarom zien we op MAX geen leuke jongeren programma's over neuken, drugs en andere geile dingen ???
Prima. Maar noem het dan niet 'de lijst der lijsten' en de 'top 2000 beste nummers aller tijden'. Want dat is gewoon bullshit.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:30 schreef blek het volgende:
Wat een debiel topic dit.
Nooit van zenderprofielen en doelgroepen gehoord ?
Tip voor een volgend titel van een klote topic: Waarom zien we op MAX geen leuke jongeren programma's over neuken, drugs en andere geile dingen ???
oh en ik vergeet child in time en smoke on the waterquote:Op donderdag 24 november 2011 22:31 schreef boskameel het volgende:
altijd maar die top 2000 met kutnummers als smells like teen spirit, hotel california, queen, metallica. Nummers die je al 100x gehoord hebt en totaal niet meer leuk zijn.
Inderdaad, maar ook niet Nine Inch Nails, Tool, The Smashing Pumpkins, Rammstein, Alice in Chains, Megadeth. Allemaal standaard meuk en dan nog belastinggeld durven te ontvangen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef HolyGhost het volgende:
Die lijst waar je uit kan kiezen![]()
15x Guus Meeuwis, 15x Acda en de Munnik, Andre van Duin, Paul de Leeuw, Kane + 5646x 15 in een dozijn-muziek uit de jaren 70, 80 en 90![]()
en dan 0x Sonic Youth, Pixies, The Strokes, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Bloc Party, LCD Soundsystem etc. etc. en 0,0 elektronische muziek in je lijst opnemen. Dat moeten we zeker serieus nemen?
"Staat jouw favoriet er niet bij? Bij stap 2 kun je weer 'vrije keuzes' invullen" Alsof ik die moeite ga nemen....Flikker toch op zeg.
QFT! Queenquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:14 schreef Levolution het volgende:
Altijd maar die Queen.
Alsof Bohemian Rhapsody het beste nummer ooit gemaakt is.
Niet eens één van de beste nummers.
Gewoon slecht ook eigenlijk. Leuk voor karaoke of feestjes, meer niet.
Maar die houding tref je wel aan op Radio 2, "Alleen wij hebben verstand van muziek, wij weten wat goed is."quote:Op donderdag 24 november 2011 22:17 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Prima. Maar noem het dan niet 'de lijst der lijsten' en de 'top 2000 beste nummers aller tijden'. Want dat is gewoon bullshit.
Maar dat is toch typerend voor babyboomersquote:Op vrijdag 25 november 2011 08:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Maar die houding tref je wel aan op Radio 2, "Alleen wij hebben verstand van muziek, wij weten wat goed is."
Justin Bieber is een product van ABBA.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben niet in die tijd geboren maar vind de muziek wel geweldig. Komt omdat er vroeger nog echt muziek werd gemaakt, vergelijk de Top 40 van 1975 eens met die van 2011
Omdat?quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:53 schreef Posucice het volgende:
Oprotten met die Top2000 zooi, vooral die Mathijs v. Nieuwkerk en ''Don'' Leo Blokhuis
Niks mis met ABBA imoquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Justin Bieber is een product van ABBA.
Blabla. Je luistert duidelijk geen Radio 2.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Pharkus het volgende:
Hoor net dat nick en simon in de top 100 staat.
Ze zeggen het net op shownieuwsquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Blabla. Je luistert duidelijk geen Radio 2.
Dat staan ze wel dusquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Welk nummer? Ik vind het wat hoog maar verder geen problemen meequote:
Volgens mij alleen maar hitradio. Puur om erbij te horen...quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Pharkus het volgende:
Je moet je niet blindstaren op één hitlijst of één zender...quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben niet in die tijd geboren maar vind de muziek wel geweldig. Komt omdat er vroeger nog echt muziek werd gemaakt, vergelijk de Top 40 van 1975 eens met die van 2011
Hebben leden van de TROS ook een tegenactie opgezet?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Pharkus het volgende:
quote:Op maandag 21 november 2011 23:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat kankernummer van Queen zal wel weer op 1 staan
Spannende. Verrassende. Keuze. Ik. Meen. Het. Echt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:50 schreef Henno het volgende:
Hoogste nieuwe binnenkomer is Someone Like You van Adele, op nummer 6.
Ik haak af.quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die lijst wordt elk jaar kutter
Lijst bij deze officieel niet meer serieus te nemen. Door niemand niet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:24 schreef Pharkus het volgende:
Ik kijk en luister er ook niet meer naar.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:14 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Lijst bij deze officieel niet meer serieus te nemen. Door niemand niet.
Die stond er vorig jaar toch al idioot hoog in?quote:Op zaterdag 26 november 2011 00:50 schreef Henno het volgende:
Hoogste nieuwe binnenkomer is Someone Like You van Adele, op nummer 6.
In 1975 werd er ook veel ongelofelijke reut gemaakt. Die wordt echter vergeten. Net als er nu ook wel goede platen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ja
Radio 2 is inderdaad verjongd. Meer muziek uit de jaren '80 en '90, ten koste van die uit de twee decennia dáárvoor. Logisch gevolg als je leeftijd als criterium gebruikt voor het bepalen van de doelgroep. Over tien jaar zal het aantal jaren '80-platen ook wel flink zijn teruggeschroefd.quote:Op zondag 27 november 2011 11:49 schreef female81 het volgende:
Paar jaar geleden wel regelmatig gedaan. Toen ik m'n wi-fi-radio's (meervoud, ja...) nog niet had.
Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ze toen nog wat minder gladjes draaiden dan nu. Meer verrassingen tussendoor, en ook meer platen van voor de 80's.
quote:Op donderdag 1 december 2011 22:36 schreef Piebe het volgende:
Zonet even op radio2.nl gekeken.Ach, dat valt nog wel mee vergeleken bij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Dat nummer bestaat nog geen jaarquote:Op zaterdag 26 november 2011 01:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die stond er vorig jaar toch al idioot hoog in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |