Naar aanleiding van het KLB topic over de top 2000, dat er alleen maar zogenaamde 'babyboom' muziek wordt gedraaid, en alles na 1985 er niet in voor komt tenzij het extreem veilig is en/of Nederlands is. Op zich geen probleem natuurlijk, maar het irriteert mij (en waarschijnlijk veel anderen) wel dat mensen doen alsof de top 2000 dé lijst is, terwijl als je echt objectief kijkt er veel pioniers en zelfs hele genres er helemaal niet in voorkomen, ook al hebben sommigen de hele industrie verandert of compleet nieuwe genres uitgevonden.
Dit, gecombineerd met het feit dat het stemmen op zo'n manier gaat dat er elk jaar min of meer dezelfde lijst uitkomt (voorselecties e.d.) is dan ook denk ik een goed excuus (

) om eens een tegenactie op te zetten, waarin wij FOK!ers allemaal een bindend stemadvies krijgen en massaal op één plaat stemmen, die het gewoon verdiend om er in voor te komen, maar vanwege het hele aura rond de top 2000 er dus nooit in voor zou komen (of er wel in voorkomt, maar op een veel te lage plaats).
Waar doel ik op? Nou, onder andere veel zwarte muziek, elektronisch, rap, hiphop, zwaarmetaal, you name it. Géén muziek om de lijst eens even te trollen dus, dus aub niet komen met suggesties als Zanger Rinus. Graag alleen serieuze reacties, dit is geen ONZ.
Goed idee dit? En suggesties?
Edit: het bindend stemadvies is Faithless - Insomnia[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2011 21:35:22 ]