Het ergert je?quote:Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef CaptainCookie het volgende:
Verander trouwens eens heel gauw 'het irriteert mij' in 'het ergert mij' in de OP.
Grapje hoop ik?quote:Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef CaptainCookie het volgende:
Verander trouwens eens heel gauw 'het irriteert mij' in 'het ergert mij' in de OP.
ik ga gewoon even vragen of mijn collega;s in FTR deze willen hebben. Misschien dat er zelfs al zoiets loopt daar. Ik ga eens navragenquote:Op zondag 20 november 2011 18:50 schreef MAHL het volgende:
[..]
Meer reacties hier. Maar je mag dit topic ook openen in MUZ hoor.
Fout! Die Ford is van voor 1985.quote:
'Het ergert mij' klinkt weer zo extreem he. Alsof ik me er daadwerkelijk over zou opwindenquote:Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef CaptainCookie het volgende:
EDIT: faalquote:Op zondag 20 november 2011 19:12 schreef MAHL het volgende:
[..]
'Het ergert mij' klinkt weer zo extreem he. Alsof ik me er daadwerkelijk over zou opwinden
Het heet toch ook niet de "Top 2000 van bands/artiesten die de hele industrie hebben veranderd of een nieuw genre hebben uitgevonden".quote:Op zondag 20 november 2011 18:47 schreef MAHL het volgende:
ook al hebben sommigen de hele industrie verandert of compleet nieuwe genres uitgevonden.
Onzin de top2000 geeft de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer. Hoe triest deze smaak ook is.quote:Op zondag 20 november 2011 19:34 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Tuurlijk staat er een hoop oude rommel tussen. Maar ook een hoop rustige rock en de top2000 is een statement, een bepaald soort muziek met bepaalde mensen die ernaar luisteren. Als je het niks vind, luister je er niet naar. Ik zou het zonde vinden als het ineens vol zou staan met danceplaten zoals faitless en Robyn.
Ikzelf luister metal, maar dat ga ik ook andere mensen niet opdringen.
Correctie: het geeft de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer, mits het binnen de lijntjes van de radio 2 directie blijft. Zo niet dan wordt een nummer gewoon geweerd.quote:Op zondag 20 november 2011 19:46 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Onzin de top2000 geeft de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer. Hoe triest deze smaak ook is.
Dat is mijn grootste ergernis bij de Top 2000. Dat er alleen maar suffe, mainstream oude lullen-muziek instaat, komt puur omdat zoveel oude lullen het leuk vinden en stemmen. Waar niks mis mee is, ik hoef er tenslotte niet naar te luisteren.quote:Op zondag 20 november 2011 19:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Correctie: het geeft de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer, mits het binnen de lijntjes van de radio 2 directie blijft. Zo niet dan wordt een nummer gewoon geweerd.
Er staat niet alleen oude lullen muziek in. Er staat zat troep van de laatste 5 jaar in.quote:Op zondag 20 november 2011 19:58 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat is mijn grootste ergernis bij de Top 2000. Dat er alleen maar suffe, mainstream oude lullen-muziek instaat, komt puur omdat zoveel oude lullen het leuk vinden en stemmen. Waar niks mis mee is, ik hoef er tenslotte niet naar te luisteren.
Nee.quote:Op zondag 20 november 2011 19:46 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Onzin de top2000 geeft de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer. Hoe triest deze smaak ook is.
Date Rapequote:Op zondag 20 november 2011 19:37 schreef Bookie65 het volgende:
Erg jaren negentig en top2000waardig:
En terecht, voor je het weet staat het vol met autotuned R&B crap.quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee.
En aan de lijst wordt na het stemmen nog gesleuteld, hebben ze vorig jaar zelf toegegeven, evenals het weren van bepaalde nummers, ook al zouden die genoeg stemmen krijgen.
Marco Borsato is ook oude lullen-muziek. Wat ik bedoel, ik erger me niet aan de troep die erin staat (dat is niet te voorkomen als Jan en alleman stemt), maar het rare stemsysteem waar jij het ook over hebt.quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er staat niet alleen oude lullen muziek in. Er staat zat troep van de laatste 5 jaar in.
Het punt is dat je niet eerlijk kunt stemmen.
Dit.quote:Op zondag 20 november 2011 19:32 schreef peaceman het volgende:
Ik vind zelfs dat er veel te veel muziek van de laatste jaren instaat.
Waarom dan überhaupt nog stemmen? En waarom noemen ze het dan niet gewoon "Een lijst met liedjes die onze doelgroep leuk vindt"?.quote:Op zondag 20 november 2011 20:05 schreef D0808 het volgende:
[..]
En terecht, voor je het weet staat het vol met autotuned R&B crap.
Je vergeet Adele, Anouk, James Morrison, Michael Buble, enz enz. Bij die andere bands kun je over sommige nummers nog best twisten.quote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit.
Top 2000 begon ooit als soort 'week van de nostalgie'. Dat is er inmiddels wel af met al die platen van deze eeuw. Coldplay, Snow Patrol, Radiohead en dat soort... zit ik niet op te wachten.
Dus liever collectief een vergeten classic uit de 50s of 60s er in stemmen dan nóg een radio 3/qmusic/538 plaat...
En vooral: Noem jezelf niet de lijst der lijsten!!quote:Op zondag 20 november 2011 20:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Waarom dan überhaupt nog stemmen? En waarom noemen ze het dan niet gewoon "Een lijst met liedjes die onze doelgroep leuk vindt"?.
Dit.quote:Op zondag 20 november 2011 20:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
En vooral: Noem jezelf niet de lijst der lijsten!!
En wasmiddel mag niet meer de beste zijnquote:Op zondag 20 november 2011 20:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
En vooral: Noem jezelf niet de lijst der lijsten!!
Ook, maar Jmes Morrison en Michael Buble vallen me minde rop, geen idee hoe vaak die er in staan.quote:Op zondag 20 november 2011 20:08 schreef peaceman het volgende:
Je vergeet Adele, Anouk, James Morrison, Michael Buble, enz enz. Bij die andere bands kun je over sommige nummers nog best twisten.
Nee van de radio 2 luisteraars.quote:Op zondag 20 november 2011 19:46 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Zo begon het wel maar het is aardig uit de hand gelopen met de stemmers... heel veel mensen die normaal nooit naar radio 2 luisteren stemmen nu wel en klagen ondertussen over de nummers die niet in de stemlijst staan.quote:Op zondag 20 november 2011 20:13 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Nee van de radio 2 luisteraars.
Nee, van de radio 2 directie, met een marginale beinvloeding door de stemmers.quote:Op zondag 20 november 2011 20:13 schreef drunk_on_shadows het volgende:
[..]
Nee van de radio 2 luisteraars.
Het IS niet de lijst der lijsten, omdat de stemmer niet vrijuit mag kiezen, maar in een bepaalde richting wordt geduwd door de samenstellers en als er met de vrije keuze toch een nummer voldoende stemmen haalt om erin te komen, maar in hun ogen niet geschikt is, weren ze dat nummer zonder meer. Hebben ze meermaals laten zien en toegegeven.quote:Op zondag 20 november 2011 20:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
En wasmiddel mag niet meer de beste zijn
en cola niet meer de lekkerste?
De verschillen met de veronica top 1000 zijn marginaal.quote:Op zondag 20 november 2011 20:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Zo begon het wel maar het is aardig uit de hand gelopen met de stemmers... heel veel mensen die normaal nooit naar radio 2 luisteren stemmen nu wel en klagen ondertussen over de nummers die niet in de stemlijst staan.
Was dat eigenlijk altijd al zo? Of was het in een ver verleden écht een lijst die door de stemmers kon worden bepaald.quote:Op zondag 20 november 2011 20:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, van de radio 2 directie, met een marginale beinvloeding door de stemmers.
Een goede vraag, waar we vermoedelijk nooit een antwoord op zullen krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:22 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Was dat eigenlijk altijd al zo? Of was het in een ver verleden écht een lijst die door de stemmers kon worden bepaald.
Ik heb erop gestemd.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de collectieve afspraak wordt om Faithless-Insomnia erin te stemmen dan ben ik zeker bereid om te helpen.
die drie in één zin noemenquote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit.
Top 2000 begon ooit als soort 'week van de nostalgie'. Dat is er inmiddels wel af met al die platen van deze eeuw. Coldplay, Snow Patrol, Radiohead en dat soort... zit ik niet op te wachten.
Dus liever collectief een vergeten classic uit de 50s of 60s er in stemmen dan nóg een radio 3/qmusic/538 plaat...
Daar zat ik ook al raar naar te kijken.quote:Op zondag 20 november 2011 20:33 schreef alors het volgende:
[..]
die drie in één zin noemennot sure if....
Punt is dat dat dus geen zin heeft omdat ze die gewoon schrappen aangezien het ze toch niet aanstaat.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de collectieve afspraak wordt om Faithless-Insomnia erin te stemmen dan ben ik zeker bereid om te helpen.
Idd, Snow Patrol laat die andere twee ver achter zich.quote:Op zondag 20 november 2011 20:33 schreef alors het volgende:
[..]
die drie in één zin noemennot sure if....
quote:Op zondag 20 november 2011 20:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Idd, Snow Patrol laat die andere twee ver achter zich.
Dat kunnen we nu juist testen, tevergeefs..?quote:Op zondag 20 november 2011 20:34 schreef alors het volgende:
[..]
Punt is dat dat dus geen zin heeft omdat ze die gewoon schrappen aangezien het ze toch niet aanstaat.
Ik wil wel meedoen, maar vorig jaar hebben ze al gezegd dat ze dit soort muziek niet toelaten en de lijst naar de doelgroep vormen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat kunnen we nu juist testen, tevergeefs..?
Ze hebben het toch al toegegeven?quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat dus niet klopt, want ook ik hoor inmiddels tot hun doelgroep.quote:Op zondag 20 november 2011 20:36 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik wil wel meedoen, maar vorig jaar hebben ze al gezegd dat ze dit soort muziek niet toelaten en de lijst naar de doelgroep vormen.
Oke, ik wist niet dat dat echt zo was. Beetje jammer.quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef alors het volgende:
[..]
Ze hebben het toch al toegegeven?
Dan zou ik er nog liever Killing In The Name Of in willen stemmen, gewoon om ze op de kast te jagenof Gaybar. Maar ze flikkeren het er dus zeer waarschijnlijk uit, onder het mom 'onze doelgroep vindt dit niks'
Als ze alles toe zouden laten dan zou dit m'n suggestie zijn geweest:quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef alors het volgende:
[..]
Ze hebben het toch al toegegeven?
Dan zou ik er nog liever Killing In The Name Of in willen stemmen, gewoon om ze op de kast te jagenof Gaybar. Maar ze flikkeren het er dus zeer waarschijnlijk uit, onder het mom 'onze doelgroep vindt dit niks'
Pink Floyd werd destijds toch ook echt beschouwd als rare, ontoegankelijke muziek en zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.quote:Op zondag 20 november 2011 20:44 schreef DrDentz het volgende:
Maar.. al die obscure muziek past niet bij de Radio 2 sound.
Radio 2 draait veel muziek uit de jaren '70 en '80, afgewisseld met recente muziek en gouden ouwe uit de jaren '60.
Volgens mij moet je met honderden stemmen om uberhaupt op 2000 te komen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat maken zij wel uit.quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat dus niet klopt, want ook ik hoor inmiddels tot hun doelgroep.
Vreselijk veilige keuze is dat van Aphex Twin. Dan liever een van deze;quote:Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als ze alles toe zouden laten dan zou dit m'n suggestie zijn geweest:
Maar inderdaad, zelfs middle of the road muziek als californication van RHCP werd in het verleden veel lager geplaatst dan zou moeten.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef MAHL het volgende:
Maar goed, reacties doorgenomen, en ik denk dat iedereen het wel kan vinden met Faithless - Insomnia?
OF wees er eerlijk over!quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef MAHL het volgende:
Ja, ik snap inderdaad dat de doelgroep/'directie' van de top 2000 helemaal niet op bepaalde muziek zit te wachten, en dat daardoor met de stemmen wordt gerommeld en zelfs nummers compleet worden geweerd.
Maar, noem jezelf dan ook niet 'de top 2000 aller tijden', 'de lijst der lijsten', 'u heeft gestemd' etc! Laat de mensen dan niet stemmen als je die stemmen toch gaat aanpassen om het erin te krijgen! Kijk, dat ze de criteria wat aanpassen om niet autotune troep erin willen snap ik prima, maar dat kwalitatieve muziek die gewoon steengoed is geweerd wordt omdat het niet in het straatje van de mensen achter de schermen past? Nee.
Ik doe er niet aan mee, sorry.quote:Maar goed, reacties doorgenomen, en ik denk dat iedereen het wel kan vinden met Faithless - Insomnia?
Pink Floyd blijft een band die rock heeft proberen te vernietigen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Pink Floyd werd destijds toch ook echt beschouwd als rare, ontoegankelijke muziek en zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:15 schreef D0808 het volgende:
Nou vooruit dan maar, als je perse een nummer wilt hebben die het met 100% zekerheid in geen 1000 jaar en met miljoenen stemmers het niet gaat halen dan hebben we deze natuurlijk.
Ondanks dat het lang geleden een absolute nummer 1 top hit was bij onze vrienden in het oosten.![]()
Alleen serieuze reacties graag.quote:Op zondag 20 november 2011 21:24 schreef Joooo-pi het volgende:
staat Rienus dit jaar al in de lijst?
Slechts een stuk of 30 nummers staan bij allebei in de top 100.quote:Op zondag 20 november 2011 20:21 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
De verschillen met de veronica top 1000 zijn marginaal.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef CoJackso het volgende:
Ik ben het helemaal eens met peaceman. Radio 2 heeft al zijn krediet verspild. Eeuwig zonde dat er geen echte lijst der lijsten is met net zoveel stemmers en luisteraars als de top 2000.
Realistische suggesties:
Tja, deze post bevestigt precies waar waar de opener van dat ándere topic op doelde.quote:Op zondag 20 november 2011 22:17 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Als OP waar was, zouden artiesten als Coldplay niet tig keer in de Top 2000 staan.
Ander topic? Je bedoelt het Top 2000-topic?quote:Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, deze post bevestigt precies waar waar de opener van dat ándere topic op doelde.
Als de top 2000 dan stopt met pretenderen meer te zijn dan een lijstje voor babyboomernostalgie dan stop ik ook met zeuren.quote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit.
quote:Stem nu!
Radiohead - Paranoid android
Stretch - Why did you do it
Marvin Gaye - What's going on
Otis Redding - I've been loving you too long
Beatles - A day in the life
Beach Boys - God only knows
The Band - The weight
James Taylor - Fire and rain
Dit zijn de vrije keuzes
Aretha Franklin - I Never Loved A Man (The Way I Love You)
Blur - Country House
Nick Drake - Northern Sky
Blissquote:Op maandag 21 november 2011 15:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zelfs Muse - The resistance staat er niet tussen. En dat is een van de weinige Muse nummers die ik wel leuk vind.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:23 schreef female81 het volgende:
Tja, ik blíjf voor deze gaan, denkend aan wat eventueel nog op die zender zou kunnen passen:
Wij vallen een lijst aan die namens ons meent te spreken in plaats van namens conservatieve ouwe mannetjes die menen dat hun muziek superieus aan alles is,quote:Op maandag 21 november 2011 18:29 schreef Quisho het volgende:
Waar denk je nou dat de meeste Radio 2 luisteraars naar luisteren? Die zijn degene die stemmen. Als je van Jazz houd heeft ook een top 250 ofzoiets, ga je toch daar naar luisteren?
Ik heb gestemd op mijn favorieten, ze stonden allemaal al in de A tot Z lijst![]()
Kuttopic en onterechte klacht omdat je geen smaak hebt enzo
Ik vrees dat daar alleen maar obscure metalplaten in voor gaan komen.quote:Op maandag 21 november 2011 18:45 schreef ranja het volgende:
Vergeet niet op Dé lijst zonder voorkeuzelijst te stemmen
Fok! Singles Top 100 Allertijden 2011 deel 2
als er alleen metalheads stemmen wel jaquote:Op maandag 21 november 2011 18:47 schreef MAHL het volgende:
Ik vrees dat daar alleen maar obscure metalplaten in voor gaan komen.
Dat slaat dan ook weer nergens op. Maar er horen gewoon nummers van een ik noem maar wat Bon Iver ofzo in te staan als het echt zo nodig 'de lijst der lijsten' moet worden genoemd..quote:Op maandag 21 november 2011 22:16 schreef Ritmo het volgende:
Hoeveel 'vrije' stemmen moet je hebben om in de top 2000 te komen?
Anders met FOK! proberen die lijst te verneuken en Zanger Rinus ofzo erin krijgen?
Tsja, zij lokken het zelf uit. Dan maar de lijst 'kapot' maken.quote:Op maandag 21 november 2011 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat slaat dan ook weer nergens op. Maar er horen gewoon nummers van een ik noem maar wat Bon Iver ofzo in te staan als het echt zo nodig 'de lijst der lijsten' moet worden genoemd..
Dit houden ze tegen en daar komen ze ook eerlijk voor uit.quote:Op maandag 21 november 2011 22:16 schreef Ritmo het volgende:
Hoeveel 'vrije' stemmen moet je hebben om in de top 2000 te komen?
Anders met FOK! proberen die lijst te verneuken en Zanger Rinus ofzo erin krijgen?
quote:
Nee, niet 'kapot maken'. Natuurlijk wordt de lijst geredactioneerd en houden ze als er een troll-actie komt ellende als Zanger Rinus tegen.quote:Op maandag 21 november 2011 23:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tsja, zij lokken het zelf uit. Dan maar de lijst 'kapot' maken.
Die media-aandacht die je aanstipt, daar is wel wat voor te zeggen, ook al zou de plaat het niet halen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:44 schreef MAHL het volgende:
Kans is groot dat er, ondanks dat Insomnia genoeg stemmen krijgt voor een notering, het er toch uitgefilterd wordt. Maakt dat het een kansloze actie? Misschien, maar ik ben dan van plan om een mailtje te schrijven en de eventuele respons online te zetten. Kan nog een leuke media-actie opleveren
Hoe groot is de kans dat 500 mensen op dezelfde vrije keus stemmen? Zeker als er tig mensen zijn die die optie helemaal niet gebruiken of maar 2 nummers kiezen. En ik denk dat je toch wel zo'n beetje zoveer stemmen moet hebben om de lijst te halen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:41 schreef kipknots het volgende:
In 2010 was er een nummer via de vrije keuze in de lijst gekomen. No way dus dat zo'n actie gaat lukken, zo gooien het er gewoon uit.
Misschien is het top2000 sfeertje op radio én tv dan toch wel leuk ofzo..quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:50 schreef ranja het volgende:
Toch vind ik het wel bijzonder dat deze lijst zoveel mensen aantrekt... heeft radio 3 niet bijna gelijktijdig ook een allertijdenlijst waar wel al die jaren 90/00 nummers instaan die mensen zo graag in de top 2000 willen hebben? Blijkbaar spreekt die lijst niemand aan en wil iedereen liever de top 2000...
Ja precies. Het Top 2000 publiek heeft gewoon in al die jaren een goed feestje voor zichzelf weten te vestigen, met een goed bekeken tv programma ernaast, veel aandacht, etc. Ja, het is een ingeslapen baby boomer lijstje maar dan zoek je toch gewoon een ander lijstje op om je mee te vermaken? Die van Veronica, 3FM, Stubru, etc? Waar de inhoud je wél van bevalt?quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:59 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Misschien is het top2000 sfeertje op radio én tv dan toch wel leuk ofzo..
Misschien, al betwijfel ik hoeveel van die klagers echt gaan luisteren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:59 schreef Gitaarmat het volgende:
En vergeet het top 2000 sfeertje op FOK! nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:59 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Die valt wel wat tegen, een beetje songteksten kopiëren en plakken..quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:04 schreef cafca het volgende:
[..]
En vergeet het top 2000 sfeertje op FOK! niet
Vergeet de uurtlijstjes metquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:07 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Die valt wel wat tegen, een beetje songteksten kopiëren en plakken..
Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Vergeet de uurtlijstjes met![]()
![]()
en
smilies niet
Geen verhevenheid, maar pure frustratie jegens Radio 2. Die radiozender maakt rare keuzes wat betreft de Top2000.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:28 schreef Jarno het volgende:
Echt een hele rare 'actie' dit... is het afgunst ofzo?. Verhevenheid boven al die suf ingeslapen baby boomers?
Top Serious Request bedoel je?quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:50 schreef ranja het volgende:
Toch vind ik het wel bijzonder dat deze lijst zoveel mensen aantrekt... heeft radio 3 niet bijna gelijktijdig ook een allertijdenlijst waar wel al die jaren 90/00 nummers instaan die mensen zo graag in de top 2000 willen hebben? Blijkbaar spreekt die lijst niemand aan en wil iedereen liever de top 2000...
Dragosta Din Teiquote:Op dinsdag 22 november 2011 02:49 schreef Martinovibes het volgende:
Kan dit initiatief niet ff op de frontpage inc het stemadvies ( Faithless - Insomnia )
Op die manier lukt het misschien wel
Oh ja .hier is de anti babyboom lijst van mij, ik heb letterlijk heel die keuzelijst ( nou ja.keuze ) doorgespit maar wat is dat om te janken zeg , wel 7 keer nick en Simon en ladingen mammas and the pappas en andere babyboom meuk, wat een drama
Wat me vooral opvalt is dat de top2000 zwaar anti dance is maar ik heb de spaarzame dance gevonden hoor hoewel het niet allemaal dance is dat de klok slaat.
lijstje met
O-Zone - Dragostea din tei
Is die er uit? Heeft er jarenlang in gestaan...quote:Op donderdag 24 november 2011 21:17 schreef Knip het volgende:
edit: Zappa mis ik ook. Iemand voor Dancing Fool?
Klopt, en water is droog.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Er missen in de Top 2000 echt geen pioniers of artiesten die een heel genre veranderd hebben.
Je topic is zinloos. De doelgroep van Radio 2 is gewoon zo en ik begrijp wel dat ze de mainstream Top 40 muziek erin houden. En dat er vooral muziek van vroeger in staat kunnen ze weinig aan doen. Vroeger stond Stairway to Heaven erin, nu Lady Gagaquote:
Kom op, techno / hardcore / trance in deTop 2000 zou echt een dikke belediging zijn voor Led Zeppelin en consorten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Ja, op SlamTV gaan ze toch ook niet opeens Led Zeppelin uitzenden.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik zeg toch ook ja, op SlamTV gaan ze ook geen Led Zeppelin uitzenden, andere doelgroep dan Radio 2.
Maar noem jezelf dan ook niet de 'lijst der lijsten' 'top 2000 aller tijden' etc etc, ffs.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Geniet er gewoon van en als het je niet aanstaat luister je gewoon niet
Even opgezocht, en die staat er al 6 jaar in... nog niet onder de 800 geweest ook.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:17 schreef Knip het volgende:
edit: Zappa mis ik ook. Iemand voor Dancing Fool?
Ja, als tegenactiequote:Op vrijdag 25 november 2011 21:38 schreef On het volgende:
Haha, kennelijk hebben mensen als tegenactie massaal op Adele gestemd. Ze is zelfs op 6 geëindigd. Briljant!
Als tegenactie op de actie van MAHL?quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:38 schreef On het volgende:
Haha, kennelijk hebben mensen als tegenactie massaal op Adele gestemd. Ze is zelfs op 6 geëindigd. Briljant!
Bijna, Child in Time op 3quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
En de top 3 is Bohemian Rhapsody, Hotel California en Avond?
Child in Time op 3. Je vind dat niet terecht?quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
En de top 3 is Bohemian Rhapsody, Hotel California en Avond?
Niet terecht nee. Die had gewoon op 1 moeten staanquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Child in Time op 3. Je vind dat niet terecht?
quote:Op zaterdag 26 november 2011 03:28 schreef Stout64 het volgende:
Mensen mensen, de Veronica top 1000 is natuurlijk veel beter. Veronica is sowieso HET station dat de hitlijsten en de top 100 aller tijden heeft uitgevonden, dus ook in dit geval is er gewoon eigenlijk geen alternatief. In de top 2000 staan echt te veel ouwe lullen platen. Die horen niet thuis in een lijst met de beste nummers aller tijden. Veronica's top 1000 komt nog het dichtst in de buurt, net als de afgelopen 40 jaar, en verdient ook de aandacht die de top 2000 nu krijgt.
Ik stem consequent Queensryche op 1 trouwens, met Silent Lucidity. Of het echt het beste nummer ooit is weet ik niet eens (is zo moeilijk kiezen) maar ik weet wel dat je het veeeel te weinig hoort.
Wie er op 1 staat is altijd discutabel. Het gaat om de algehele inhoud van de lijst en die is 100x beter dan die van radio 2. En U2 op 1 is nog altijd een verademing vergeleken met Boudewijn de Groot op 1. Punt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]De Veronica lijst is nog veel slechter, daar heeft U2 op 1 gestaan, meer hoef ik niet te zeggen.
Waar is Burial of Frankie Knuckles of Daft Punk?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Er missen in de Top 2000 echt geen pioniers of artiesten die een heel genre veranderd hebben.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Je topic is zinloos. De doelgroep van Radio 2 is gewoon zo en ik begrijp wel dat ze de mainstream Top 40 muziek erin houden. En dat er vooral muziek van vroeger in staat kunnen ze weinig aan doen. Vroeger stond Stairway to Heaven erin, nu Lady Gaga
Wat een typische top 2000-luisteraars-retoriekquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Kom op, techno / hardcore / trance in deTop 2000 zou echt een dikke belediging zijn voor Led Zeppelin en consorten.
Het is gewoon de doelgroep van Radio 2 niet. SlamFM heeft vast ook een toplijstje.
Nee, die mogen er niet in omdat dat niet de muziek is voor de doelgroep.quote:Op zondag 27 november 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Deze classics zouden er niet in mogen omdat Led Zeppelin fans zich dan beledigt voelen![]()
Precies, die 'splitsing van doelgroepen' waar ik het in een van de Top 2000-topics al over had.quote:Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die mogen er niet in omdat dat niet de muziek is voor de doelgroep.
Ik vind het persoonlijk niks, maar ik denk dat als je serieus een "lijst der lijsten" zou maken, dit er beter in zou kunnen dan Adele op 6. Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
Ik vraag het me afquote:Op zondag 27 november 2011 11:24 schreef cafca het volgende:
Nadeel is dat er dan niemand naar die lijst gaat luisteren. De ouwe lullen niet omdat er teveel dance / techno etc. in staat, de liefhebbers van deze muziek niet omdat er teveel ouwelullenmuziek gedraaid wordt.
De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.quote:Op zondag 27 november 2011 12:26 schreef cafca het volgende:
Het grootste probleem wat ik er mee heb, is dat de verhouding een beetje zoek is.
Van mij mogen Coldplay en Adele best in de lijst, maar 10 keer, en de hoogste in de top 10?
Nee
Mits ieder jaar dezelfde mensen stemmen, en zij eenzelfde lijstje insturenquote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
Dus dit jaar veel Adèle en volgend jaar weer iemand anders.
Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".quote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
De lijst leeft ook op de waan van de dag. Dat doet elke top zoveel lijst.
Ik zat van de week de top 100 beste gitaristen uit xxxx te bekijken. Kurt cobain op 12.![]()
Dus dit jaar veel Adèle en volgend jaar weer iemand anders.
Als die waan er niet in zat zou je ook niet elk jaar een nieuwe lijst hoeven te maken maar gewoon die van vorig jaar uitzenden.
Volgens mij valt het overheersen heel erg mee. De top 2000 bevat ongeveer 50 jaar aan muziek, dus dat betekend dat er per jaar gemiddeld 40 nummers instaan. Overdaad van muziek van een enkele artiest zou simpel tegen kunnen worden gegaan door bv een max aantal nummers per artiest (of album) in de keuzelijst te zetten en veel meer artiesten aan de lijst toe te voegen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's waar, maar er is dit jaar zoveel meer leuks uitgekomen dan 10 nummers van Adele. Daarnaast is de waan van de dag leuk (anders zit er inderdaad weinig variatie in), maar het moet niet gaan overheersen in een lijst met "beste nummers allertijden".
Je zou best een aantal regels kunnen verzinnen die die overdaad tegen gaat.
Het is een radio2 lijst waarbij later de Vara met Matthijs door het succes op de radio er op televisie iets mee zijn gaan doen. Die lijst is inhoudelijk niet erg veranderd toen de televisie kant erbij kwam.quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
Daarom net als vroeger met de Top 100 Allertijden van Veronica (toen dat nog een publieke omroep was): alleen nummers toestaan die minimaal een jaar oud zijn.quote:Op zondag 27 november 2011 13:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
De lijst leeft ook op de waan van de dag.
Dat nog geen enkele nieuwe band het aandurfde langer dan drie minuten te spelen, verbaast me.quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk wel de top 2000 ooit, en dan gaat het dus vanzelf om nummers die bestand zijn tegen de tand des tijds, iets wat ik me bijvoorbeeld van Coldplay niet kan voorstellen. Maar ik heb dan ook ontzettend de schurft aan die band. Als je een lijstje instuurt moet je blikveld ook de volledige popgeschiedenis zijn, en daarin nemen de laatste 5 jaar nou eenmaal een hele kleine plek in.
Anderzijds is het wel een vehikel van Van Nieuwkerk en Blokhuis. Ik vind dat ze een leuk kwisje maken, maar het zijn natuurlijk wel figuren die op primetime bij DWDD rustig een kwartier vollullen over hoe belangrijk een of andere beatlegitarist was voor die band, terwijl ze nog geen 3 minuten kunnen vrijmaken om een band daar live een heel nummer te laten spelen maar slechts een fragment. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen wat tegen die dominante ouwe lullen krijgen.
John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...quote:Op zondag 27 november 2011 12:09 schreef female81 het volgende:
Ja, veel van de relatief recente toevoegingen zijn ofwel vlakke poprock, ofwel zoiets als Nick & Simon.
Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?quote:Op zondag 27 november 2011 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
John de Mol heeft ook aandelen in Radio 2 schijnt het...
Was ook sarcastisch bedoeld.quote:Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Heeft Radio 2 überhaupt aandelen dan? Dacht dat het van de PO was?
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.quote:Op zondag 27 november 2011 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Was ook sarcastisch bedoeld.
Nick & Simon, Marco Borsato, Jeroen van der Boom en VanVelzen zijn/waren coaches van The Voice. Dientegevolge gaan de kijkers ervanuit dat deze ook de beste muziekkenners van Nederland zijn en ook de beste muziek maken. Elitair, misselijkmakend en pretentieus.
Jij kent Ofyles toch verder niet. Ook weer zeer arrogant om over zijn muziekkennis te oordelen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat iemand als Borsato inderdaad een vrij goede muziekkenner is. Je kunt niet zo lang aan de top staan, zonder verstand te hebben van muziek. Laat ik het zo zeggen: hij heeft in ieder geval flink wat meer verstand van muziek dan een arrogant typetje als jij.
Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En waar blijkt dat dan wel uit? Uit zijn composities en teksten?
Hij weet hoe hij zijn publiek moet vermaken, dat wel.
En als Borsato die kennis wel heeft sluit dat natuurlijk niet uit dat Ofyles2 er verstand van heeft.
Er zullen ook weinig mensen zijn die twijfelen aan zijn kwaliteiten als entertainer.quote:Op dinsdag 29 november 2011 08:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik zie Borsato ook als entertainer, niet zozeer als muzikaal mastermind.
Luister jij toevallig alleen naar dezelfde radiostations?quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Zit je nou hier ook al te rellen? Kneusquote:Op dinsdag 29 november 2011 04:20 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Laat hem maar, ik pak hem wel...quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:33 schreef D. het volgende:
[..]
Zit je nou hier ook al te rellen? Kneus
Ik denk dat Borsato het overlaat aan zijn management...quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:36 schreef BasEnAad het volgende:
Alsof Marco Borsato echt 7 dagen van de week die mensen coacht. Het is tv.
Waar zegt hij dat dan? Reken er maar op dat hij zzich met zijn kandidaten bemoeit, want als hij niets doet gaat dat in het nieuws komen. Maar ja, zo ver denken fokkers niet he. Echt weer FOK hoor, om te roepen dat alles nep is enz enz. Want wat willen we graag geloven dat bekende mensen klootzakken zijn, zodat we weer iets meer tevreden kunnen zijn over onszelf en ons eigen miezerige leventje. Grow up!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:36 schreef BasEnAad het volgende:
Alsof Marco Borsato echt 7 dagen van de week die mensen coacht. Het is tv.
Jij moet niet zo veel vermoeden, want dat heb je de intelligentie niet voor. Laat het denken maar aan mensen over die wel een beetje verstand hebben. Dus gewoon lezen wat iemand als ik schrijf en dat dan gewoon aannemen. Dat raad ik iemand als jij aan. Is echt het beste voor je.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Luister jij toevallig alleen naar dezelfde radiostations?
Ik vermoed dat JIJ degene bent die niets van muziek begrijpt en daarom karaktermoord pleegt op een willekeurig iemand...
Jij bent zo vervelend. Overal je mening opdringen, mensen geen ruimte gunnenquote:Op woensdag 30 november 2011 02:36 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Jij moet niet zo veel vermoeden, want dat heb je de intelligentie niet voor. Laat het denken maar aan mensen over die wel een beetje verstand hebben. Dus gewoon lezen wat iemand als ik schrijf en dat dan gewoon aannemen. Dat raad ik iemand als jij aan. Is echt het beste voor je.
Beetje triest volkje hier, dus dit topic gaat even uit mijn active topics. Hoef ik die onzin reactie van jullie ook niet meer te lezen. Dus vermaak je nog even hier. I'm gone
Ben jij de neef van Alex Loekasjenko? Repressief reageren tegen mensen die het niet met je eens zijn?quote:Op woensdag 30 november 2011 02:36 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Jij moet niet zo veel vermoeden, want dat heb je de intelligentie niet voor. Laat het denken maar aan mensen over die wel een beetje verstand hebben. Dus gewoon lezen wat iemand als ik schrijf en dat dan gewoon aannemen. Dat raad ik iemand als jij aan. Is echt het beste voor je.
Ach, er zal sowieso geen enkel nummer instaan dat echt íedereen leuk vindt.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:08 schreef mash_ het volgende:
Ik vind Child in time maar een kut nummer
Klopt. maar bij veel nummers die hoog staan die ik niet leuk vind kan ik me er nog iets bijvoorstellen. Maar bij dat nummer nietquote:Op woensdag 30 november 2011 10:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, er zal sowieso geen enkel nummer instaan dat echt íedereen leuk vindt.
Grow zelf up, naievelingquote:Op woensdag 30 november 2011 02:35 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dan? Reken er maar op dat hij zzich met zijn kandidaten bemoeit, want als hij niets doet gaat dat in het nieuws komen. Maar ja, zo ver denken fokkers niet he. Echt weer FOK hoor, om te roepen dat alles nep is enz enz. Want wat willen we graag geloven dat bekende mensen klootzakken zijn, zodat we weer iets meer tevreden kunnen zijn over onszelf en ons eigen miezerige leventje. Grow up!!!!!!!!!
Koop een touw...quote:Op woensdag 30 november 2011 02:35 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dan? Reken er maar op dat hij zzich met zijn kandidaten bemoeit, want als hij niets doet gaat dat in het nieuws komen. Maar ja, zo ver denken fokkers niet he. Echt weer FOK hoor, om te roepen dat alles nep is enz enz. Want wat willen we graag geloven dat bekende mensen klootzakken zijn, zodat we weer iets meer tevreden kunnen zijn over onszelf en ons eigen miezerige leventje. Grow up!!!!!!!!!
Ooit gehoord van contracten waar de kandidaten zich aan moeten houden? Hij zal zich vast wel bemoeien met de kandidaten, maar het actieve doen laat hij aan zijn underlings over hoor. Beetje naïef om te denken dat het er anders aan toe gaat in dat wereldje.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:35 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Dat heet 'emotie'.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:13 schreef mash_ het volgende:
[..]
Klopt. maar bij veel nummers die hoog staan die ik niet leuk vind kan ik me er nog iets bijvoorstellen. Maar bij dat nummer nietMet dat katten gejank in het midden..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Ooo-ooo-ooo-ooo..
Aaa-aaa-aaa..
Oh, I wanna hear you sing..
Aaa-aaa-aaa..
Oaoh..
AAA-AAA-AAA!!
AAA-AAA-AAA!!
Dat
|
Forum Opties | |
---|---|