ik ken alleen mf doom van je lijstje en die rapt met een een raar maskerquote:Op zondag 20 november 2011 00:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In welke zin is die muziek diepgaander dan bijvoorbeeld MF Doom, Mogwai, James Blake of Aphex Twin?
Dat is een band die zich netjes conformeert aan de wetten van deze muziekregenten. Vormt geen ook geen bedreiging.quote:Op zondag 20 november 2011 00:31 schreef DrDentz het volgende:
Er staat toch ook altijd Coldplay in heel hoog? Hmm niet echt een 60s band.
quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
wat zijn de wetten van de muziekregenten?
De regels waaraan je moet voldoen om "Top40-muziek" te produceren.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Een soort ongeschreven regels over hoe een plaat moet klinken om in de gratie te komen voor de top 2000.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Alles herhalen, veel herhalen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Ik denk het niet. Dan is de generatie die ermee groot werd wel zo'n beetje dood.quote:Op zondag 20 november 2011 00:48 schreef Kroc het volgende:
zou bohemian rhapsody of stairway to heaven nog steeds in de top 3 staan over 50 jaar of eerder verdoemd tot een plaatsje ergens in de 900-950?
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.quote:Op zondag 20 november 2011 00:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
De dikgedrukte kan ik nog inkomen.
Als FOK! kunnen we vast 1 nummer in de lijst krijgen.
Hadden ze al eerder gedaan ja, terwijl ze zelf enorm nummers aan het pluggen zijn om deze hoog in de lijst te krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.
Persoonlijk ben ik meer voor een Jazz plaat, een Miles Davis kunnen ze helemaal moeilijk gaan weigeren en jazz is nog erger afwezig. Maar goed, unfinished sympathy heb ik ook gestemd. En twee platen de top 10 werken is natuurlijk ook niets mis mee.quote:Op zondag 20 november 2011 00:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou wel eens benieuwd zijn wat er gebeurt wanneer we Massive attack - Unfinisched sympathy tot de top 10 zouden bombarderen via een internetactie. Of ze dan ook de lijst gaan manipuleren.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb dan ook genoten toen 'De week van de zwarte lijst' op radio 6 bezig was.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef kipknots het volgende:
De top 2000 is inderdaad om van te kotsen. Het is niet alleen muziek van na 1985 die wordt genegeerd, maar bijna alles buiten pop / (soft) rock. Sowieso, wordt zwarte muziek bijna volledig genegeerd. In de top 100 van vorig jaar stond een Bob Marley nummer (op 54), een nummer van Michael Jackson en een nummer van prince, en dat was het. Jazz is in de hele top 2000 zelfs volledig afwezig en legendes als Stevie Wonder en James Brown redden de top 500 niet.
Jij leeft onder een steen?quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
waar is deze top 2000 te luisteren dan?
Ho ho hoquote:Op zondag 20 november 2011 01:22 schreef DrDentz het volgende:
Maar ik geloof niet dat babyboomers die lijst in stand houden. Die zijn 65, die weten amper hoe internet werkt, die kunnen nooit een 'force to be reckoned with' zijn.
Geloof je dat echt? Massive Attack staat op 532, Kraftwerk 737. De top 100 is alleen voor geniale artiesten als Alain Clark.quote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Knuck-les het volgende:
Waar is de volledige lijst (van vorig jaar te vinden)?
Ben wel benieuwd of er überhaupt elektronische muziek in staat. Een kraftwerk of massive attack moet toch wel in de top 100 staan?
Lijst inmiddels gevonden.quote:Op zondag 20 november 2011 01:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Massive Attack staat op 532, Kraftwerk 737. De top 100 is alleen voor geniale artiesten als Alain Clark.
Kraftwerk en Massive Attack doen het dan nog beter dan bv James Brown.
Avond van Boudewijn de Groot is inderdaad een toppertjequote:Op zondag 20 november 2011 02:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, hoewel de nummers 1 en 2 jaarlijks stuivertje wisselen - en eerlijk is eerlijk, het zijn briljante platen - zou ik ook wel eens een andere nummer 1 willen zien. Deze lijkt me wel wat om eens nummer 1 te mogen staan:
Valt inderdaad niet serieus te nemen, schenk er maar geen aandacht aanquote:Op zondag 20 november 2011 01:34 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Lijst inmiddels gevonden.
Coldplay, Caro Emerald, Robbie Williams, ABBA, Anouk en Alain Clark in de top 100
WAT IS DEZE?!
Ik had toch op het Ramses-effect gehoopt: vier nummers van MJ in de top-10.quote:Op zondag 20 november 2011 08:01 schreef female81 het volgende:
Ik heb voorgaande twee jaren Living Colour - Love rears it's ugly head bij m'n vrije keus gezet; een favoriet die bekend is en ook redelijk Radio 2-proof klinkt.
Maar hij is er volgens mij nog nooit doorheen gekomen in al die jaren dat die lijst nu uit wordt gezonden.
Toch te 'zwart'? Zelfs Michael Jackson-nummers krijgen in die lijst niet helemaal wat ze verdienen (op dat jaar dat de beste man overleden was na dan).
Valt te proberen, desnoods schrijf ik een favorietengenerator...quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.
Extra weeeeekeeeeeeend!!!!1quote:Op zondag 20 november 2011 07:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat Alexis Jordan, Christina Aguilera en nogal nieuwe evergreens van Caro Emerald, Coldplay en Miss Montreal in de lijst voorkomen vind ik nogal apart.
Zou ik stemmen (en dat betwijfel ik nog), dan zou ik onder andere gaan voor:
• Aura Dione
• Falco - Der Kommissar
• James Last - Happy Music
[*]James Last - She's Too Fat For Me
• Kenneth Bager - The Sound of Swing
• Mando Diao
• Moloko
• Morissey - Irish Blood, English Heart
• Nick Straker Band - A Walk In The Park
• Paloma Faith
• Pet Shop Boys - Love etc.
• Peter Fox - Alles Neu
• Roísin Murphy
• Selah Sue
• Shakira - Loca
• Stakka Bo - Here We Go Again
• Stranglers - Peaches
• War - Low Rider
Let wel, ik heb dit niet voorgesteld om op te scheppen over mijn muziekkennis, maar om aan te geven dat Radio 2 heel wat artiesten en bands heeft laten liggen.
Bazenlijst, Mental Theo in de top 50.quote:Op zondag 20 november 2011 18:19 schreef Saint_and_Sinner het volgende:
In eerste instantie kan ik de klacht nog begrijpen ook. Ontzettend hoog babyboom gehalte.. Maar na het zien van de Q-music top1000 herzie ik mijn mening ( http://www.q-music.nl/page/top1000_lijst#1 ). Wat een verzameling bagger is dat zeg!
Doe dan maar de top2000
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |