ik ken alleen mf doom van je lijstje en die rapt met een een raar maskerquote:Op zondag 20 november 2011 00:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In welke zin is die muziek diepgaander dan bijvoorbeeld MF Doom, Mogwai, James Blake of Aphex Twin?
Dat is een band die zich netjes conformeert aan de wetten van deze muziekregenten. Vormt geen ook geen bedreiging.quote:Op zondag 20 november 2011 00:31 schreef DrDentz het volgende:
Er staat toch ook altijd Coldplay in heel hoog? Hmm niet echt een 60s band.
quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
wat zijn de wetten van de muziekregenten?
De regels waaraan je moet voldoen om "Top40-muziek" te produceren.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Een soort ongeschreven regels over hoe een plaat moet klinken om in de gratie te komen voor de top 2000.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Alles herhalen, veel herhalen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:43 schreef Kroc het volgende:
Ik denk het niet. Dan is de generatie die ermee groot werd wel zo'n beetje dood.quote:Op zondag 20 november 2011 00:48 schreef Kroc het volgende:
zou bohemian rhapsody of stairway to heaven nog steeds in de top 3 staan over 50 jaar of eerder verdoemd tot een plaatsje ergens in de 900-950?
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.quote:Op zondag 20 november 2011 00:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
De dikgedrukte kan ik nog inkomen.
Als FOK! kunnen we vast 1 nummer in de lijst krijgen.
Hadden ze al eerder gedaan ja, terwijl ze zelf enorm nummers aan het pluggen zijn om deze hoog in de lijst te krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heeft weinig zin, als er opeens een nummer in de lijst staat dat geen Radio 2-sound heeft gaat het er tussenuit.
Persoonlijk ben ik meer voor een Jazz plaat, een Miles Davis kunnen ze helemaal moeilijk gaan weigeren en jazz is nog erger afwezig. Maar goed, unfinished sympathy heb ik ook gestemd. En twee platen de top 10 werken is natuurlijk ook niets mis mee.quote:Op zondag 20 november 2011 00:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou wel eens benieuwd zijn wat er gebeurt wanneer we Massive attack - Unfinisched sympathy tot de top 10 zouden bombarderen via een internetactie. Of ze dan ook de lijst gaan manipuleren.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb dan ook genoten toen 'De week van de zwarte lijst' op radio 6 bezig was.quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:52 schreef kipknots het volgende:
De top 2000 is inderdaad om van te kotsen. Het is niet alleen muziek van na 1985 die wordt genegeerd, maar bijna alles buiten pop / (soft) rock. Sowieso, wordt zwarte muziek bijna volledig genegeerd. In de top 100 van vorig jaar stond een Bob Marley nummer (op 54), een nummer van Michael Jackson en een nummer van prince, en dat was het. Jazz is in de hele top 2000 zelfs volledig afwezig en legendes als Stevie Wonder en James Brown redden de top 500 niet.
Jij leeft onder een steen?quote:Op zondag 20 november 2011 00:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
waar is deze top 2000 te luisteren dan?
Ho ho hoquote:Op zondag 20 november 2011 01:22 schreef DrDentz het volgende:
Maar ik geloof niet dat babyboomers die lijst in stand houden. Die zijn 65, die weten amper hoe internet werkt, die kunnen nooit een 'force to be reckoned with' zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |