abonnement Unibet Coolblue
pi_104488224
hier door:

De plannen beginnen nu echt concreet te worden, wat gaat dit voor gevolgen hebben voor de diverse onderdelen?


Aantal van de laatste posts uit het vorige topic

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet ik, maar hoe vaak ik ondertussen aan het eind van het jaar wel niet verveeld ben met de opdracht: "Wat heb je nog nodig, het geld moet nog even snel op, over twee dagen hoor ik het."

Ja, dan ga je dingen verzinnen die ergens niet nodig maar wel handig zijn. Ik denk dat daar nog wel winst valt te behalen. En dan bedoel ik niet gewoon de budgetten halveren, maar een budget geven en wat je niet gebruikt opsparen voor het volgende jaar, zodat je alleen maar aan hoeft te vullen tot het normale budget.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:09 schreef Clan het volgende:

[..]

Dan ken jij de begroting van Defensie van de jaren 70 en 80 niet, We hebben in 1971 en 1984 een enorme bezuiniging gehad op Defensie ;)

De overheid beperkt haar uitgaven, kijk maar naar het huidige beleid
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij was de koude oorlog in de jaren '80 nog niet echt afgelopen ;).

[..]

En terecht, het geld is op ;(
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104488417
quote]0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij was de koude oorlog in de jaren '80 nog niet echt afgelopen ;).

[..]

En terecht, het geld is op ;(
[/quote]

Volgens mij hebben we sinds de jaren 90 steeds meer missies gehad waardoor Defensie steeds verder heeft moeten inkrimpen om het apparaat betaalbaar te houden, een beetje hetzelfde als bij de zorg, snoeien om te kunnen groeien, zoals Rutte al heeft aangegeven.
pi_104488477
[
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja, dan komen we er inderdaad niet uit. Als de feiten je tegenstaan en het op emotie aankomt, haak ik af :P
Welke feiten? Je komt met emotie en onwaarheden aan, ik heb geen feiten gezien.
pi_104488482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:18 schreef Clan het volgende:
Volgens mij hebben we sinds de jaren 90 steeds meer missies gehad waardoor Defensie steeds verder heeft moeten inkrimpen om het apparaat betaalbaar te houden, een beetje hetzelfde als bij de zorg, snoeien om te kunnen groeien, zoals Rutte al heeft aangegeven.
Misschien moet de politiek het ambitieniveau dan maar wat verlagen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104488525
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien moet de politiek het ambitieniveau dan maar wat verlagen.
Leg dat maar eens uit aan die kamerleden ;)
pi_104488575
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien moet de politiek het ambitieniveau dan maar wat verlagen.
Tsja, en dat gaat zo 1,2,3 niet gebeuren. Ik bedoel ze hebben nu al hoofden als oude kwartjes omdat ze niet op het G20 stoeltje mochten zitten.
pi_104488826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, en dat gaat zo 1,2,3 niet gebeuren. Ik bedoel ze hebben nu al hoofden als oude kwartjes omdat ze niet op het G20 stoeltje mochten zitten.
Klopt, dit speelt dan ook bij alle overheidsinstanties. Het besef dat we echt een tandje terug moeten daalt nog niet zo heel goed in overal. Maar goed een stijging van het aantal artikel 12 gemeenten zit er al aan te komen :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104489100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:19 schreef Clan het volgende:
[

[..]

Welke feiten? Je komt met emotie en onwaarheden aan, ik heb geen feiten gezien.
Dit is wel een aardige ingang voor wat betreft deze materie.

http://www.cpb.nl/persber(...)erheidsinvesteringen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104489272
Rutte is de redding !

http://nos.nl/video/23163(...)-onvermijdelijk.html

Al die militairen die genoeg tijd hebben, om de hele dag op Fok! rond te hangen, verwijderen of
een nieuwe functie toewijzen. Wat is daar verkeerd aan? :)
pi_104490138
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien moet de politiek het ambitieniveau dan maar wat verlagen.
Al. Waarom denk je dat Nederland niet meedoet aan iets als Odyssey Dawn? Niet omdat ze geen bommen meer hebben om te gooien. En dat politiegedoe in Koenduz is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
Blood Sugar Sex Magik
pi_104490313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:51 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Al. Waarom denk je dat Nederland niet meedoet aan iets als Odyssey Dawn? Niet omdat ze geen bommen meer hebben om te gooien. En dat politiegedoe in Koenduz is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
Het gaat ze erom dat we toch meedoen met de rest. Hoe marginaal de inzet ook is. Als de politiek nu echt de tering naar de nering had willen zetten zouden we kappen met al die buitenlandavontuurtjes, maar dat doen we dan ook weer niet. Het is dat de PVDA dwars lag, anders hadden we nog steeds in Uruzgan gezeten.
pi_104490851
Morgen trouwens lekker een essay schrijven over Unified Protector.
Blood Sugar Sex Magik
pi_104491593
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is wel een aardige ingang voor wat betreft deze materie.

http://www.cpb.nl/persber(...)erheidsinvesteringen
[/quote]

Het is inderdaad een leuke ingang, helaas alweer achterhaald, veel beleid hierin beschreven is al uitgevoerd en sommige zaken al opgelost. daarnaast is dit onderzoek een maand na de aanslagen in New York gepubliceerd.
pi_104491894
Lekker Puh ! :Y
pi_104492487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef Clan het volgende:
Het is inderdaad een leuke ingang, helaas alweer achterhaald, veel beleid hierin beschreven is al uitgevoerd en sommige zaken al opgelost. daarnaast is dit onderzoek een maand na de aanslagen in New York gepubliceerd.
De lijn is in dergelijke onderzoeken over het algemeen gelijk. De overheidsinvesteringen met het hoogste rendement vind je in onderwijs en infrastructuur. Dat is toch ook niet zo heel lastig te begrijpen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104493301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:32 schreef du_ke het volgende:

De lijn is in dergelijke onderzoeken over het algemeen gelijk. De overheidsinvesteringen met het hoogste rendement vind je in onderwijs en infrastructuur. Dat is toch ook niet zo heel lastig te begrijpen?
Rendement vwb defensie is lastig meten zonder "tastbaar" product.
pi_104493833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Rendement vwb defensie is lastig meten zonder "tastbaar" product.
Klopt, maar je kan wel goed beredeneren dat het als herverdelingsinstrument niet zo heel efficiënt is. Al was het maar omdat van de meeste aangeschafte bommen en wapens niet zo heel veel in Nederland blijft hangen.
Werkgelegenheid binnen de organisatie en toeleveranciers is leuk meegenomen maar lijkt me bepaald geen doel van Defensie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104494661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, maar je kan wel goed beredeneren dat het als herverdelingsinstrument niet zo heel efficiënt is. Al was het maar omdat van de meeste aangeschafte bommen en wapens niet zo heel veel in Nederland blijft hangen.
Kun je dit in Jip en Janneke taal uitleggen? Ik ben militair van het type simpel, derhalve begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

quote:
Werkgelegenheid binnen de organisatie en toeleveranciers is leuk meegenomen maar lijkt me bepaald geen doel van Defensie.
Is het ook niet, maar de politiek heeft aan defensie bepaalde taken toebedeeld en die moeten uitgevoerd worden als het zo uitkomt. Dan kun je wel zeggen van we gaan snijden, knippen en saneren omdat eea niet echt in een SMART model past in de huidige situatie, maar dan sla je de plank mis.

Het is een beetje als je auto niet verzekeren omdat je al 20 jaar schadevrij rijdt.
pi_104495765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kun je dit in Jip en Janneke taal uitleggen? Ik ben militair van het type simpel, derhalve begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.
Ik doe een poging :P.

De overheid kan er voor kiezen om een deel van onze welvaart her te verdelen, dat doet doet ze aan de ene kant door rijkere mensen zwaarder te belasten en aan de andere kant door behoeftigen wat te helpen met steun in de vorm van uitkeringen, zorgtoeslag etc. Maar ook overheidsvoorzieningen als zorg, onderwijs, wegen en defensie zijn manieren om welvaart te verdelen naar zaken die wij zien als 'van algemeen nut'.
Dan kan je berekenen wat in theorie het hoogste maatschappelijke rendement oplevert per geïnvesteerde euro aan belastinggeld. En in die ranglijst scoort Defensie niet zo heel erg goed omdat het weinig tastbaars oplevert, de meeste wapensystemen kopen we bijvoorbeeld elders in dus dat geld stroom weg. En het maatschappelijk nut van een snelweg is hoger dan het een jaar beschermen tegen een theoretische bedreiging.

Het is allemaal lastig te vergelijken en redelijk theoretisch maar misschien heb ik het wat begrijpelijker kunnen maken.

[..]
quote:
Is het ook niet, maar de politiek heeft aan defensie bepaalde taken toebedeeld en die moeten uitgevoerd worden als het zo uitkomt. Dan kun je wel zeggen van we gaan snijden, knippen en saneren omdat eea niet echt in een SMART model past in de huidige situatie, maar dan sla je de plank mis.

Het is een beetje als je auto niet verzekeren omdat je al 20 jaar schadevrij rijdt.
Ook dat klopt hoor. Hoewel je best een bepaald ambitieniveau over inzetbaarheid, paraatheid etc kan beschrijven en daar je inzet en benodigde middelen op af kan stemmen. Het blijft een lastig verhaal maar op een gegeven moment moet de minister 'gewoon' onderbouwd aangeven tot hier en niet verder voor dit bduget als de kamer bepaalde ambities uitspreekt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104498771
Ik ben het her en der wel met du_ke eens, er valt nog wel wat geld te halen bij defensie, maar niet zoals dat nu gebeurd: met de botte bijl.

En ik zal je iets tastbaars geven: Dit stond vandaag op het facebook van de KM:
quote:
Deze vliegtuigbom bevond zich in de Eurogeul, het is een van de 10 explosieven die Hr.Ms. Willemstad afgelopen drie weken wist te ruimen. Voor het ruimen van deze mijn was goede samenwerking met de verkeerscentrale Rotterdam noodzakelijk. Om de grote scheepvaart naar Rotterdam niet te hinderen was er een tijdsbestek van 3 kwartier afgesproken om de bom te ruimen.
En dan nog krijg je dit soort dingen te lezen:
quote:
Volgens het Reformatorisch Dagblad is het mogelijk dat de Koninklijke Marine het voortaan zal moeten doen zonder de Mijnendienst, die als taak heeft het mijnenvrij houden van de zee, kustwateren en havenmondingen. De Mijnendienst, die al 103 jaar bestaat, bezit tien mijnenjagers en vier duikvaartuigen.
Lijkt me wel lachen als 1 of andere supertanker in de vaargeul voor Rotterdam ontploft omdat er geen bommen en mijnen meer geruimd worden. |:(

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:22 schreef Errug het volgende:

[..]

Nee, want ik ben 1 van de velen die dit moeten financieren, dus als jij je geld niet opbrengt,
schoppen we je de maatschappij in ! DAAR moet je zelf werken voor je geld. w/
Ik heb altijd gewerkt voor m'n geld, klont. Al vanaf m'n 13e (bollenpellen).
En nog iets: militairen betalen ook belasting, zo heb ik afgelopen september 1250 euro aan loonheffing kunnen inleveren. 8)7
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_104498831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:42 schreef jankaas020 het volgende:
Ik heb altijd gewerkt voor m'n geld, klont. Al vanaf m'n 13e (bollenpellen).
En nog iets: militairen betalen ook belasting, zo heb ik afgelopen september 1250 euro aan loonheffing kunnen inleveren. 8)7
Rubje is ook al geruimd. ;)
pi_104499361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik doe een poging :P.

De overheid kan er voor kiezen om een deel van onze welvaart her te verdelen, dat doet doet ze aan de ene kant door rijkere mensen zwaarder te belasten en aan de andere kant door behoeftigen wat te helpen met steun in de vorm van uitkeringen, zorgtoeslag etc. Maar ook overheidsvoorzieningen als zorg, onderwijs, wegen en defensie zijn manieren om welvaart te verdelen naar zaken die wij zien als 'van algemeen nut'.
Dan kan je berekenen wat in theorie het hoogste maatschappelijke rendement oplevert per geïnvesteerde euro aan belastinggeld. En in die ranglijst scoort Defensie niet zo heel erg goed omdat het weinig tastbaars oplevert, de meeste wapensystemen kopen we bijvoorbeeld elders in dus dat geld stroom weg. En het maatschappelijk nut van een snelweg is hoger dan het een jaar beschermen tegen een theoretische bedreiging.

Het is allemaal lastig te vergelijken en redelijk theoretisch maar misschien heb ik het wat begrijpelijker kunnen maken.
Begrijpelijker, voor mij niet echt. Ik zie echter wel welke kant je op gaat. Jij wil "tastbare" inzichtelijk zien. Is niet erg, dat wil ik ook. Er zijn alleen sommige dingen die nooit inzichtelijk gemaakt kunnen worden zoals defensie. Defensie is natuurlijk een beetje de brandweer van de hele wereld. Fikt het niet bij jou dan zal het je verder aan je reet roesten. Slaat de vlam toch in de pan dan ben je wat maar blij. Meer kan ik er niet van maken. Het is een verzekering. Dat de politiek anders beslist kan niet mijn probleem zijn, ik voer uit.

quote:
Ook dat klopt hoor. Hoewel je best een bepaald ambitieniveau over inzetbaarheid, paraatheid etc kan beschrijven en daar je inzet en benodigde middelen op af kan stemmen. Het blijft een lastig verhaal maar op een gegeven moment moet de minister 'gewoon' onderbouwd aangeven tot hier en niet verder voor dit bduget als de kamer bepaalde ambities uitspreekt.
Tot op zeker hoogte, er is door de politiek een bepaade opdracht uitgezet en daaar voldoen we aan. En dat is hollen of stil staan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 november 2011 @ 11:25:03 #23
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_104506869
Antwoord op kamervragen over het herbeleggingsplan.

http://www.defensie.nl/_s(...)oed_tcm46-190978.pdf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:26:14 #24
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_104517375
Als Defensie een tastbaar product moet gaan leveren moeten ze maar kijken hoe ze dat bij de politie hebben gedaan toen ze hetzelfde moesten. Die bonnenquota heeft een hoop goodwill opgeleverd...


Edit: Het zou mij niets verbazen als de laatste keer dat een krijgsmacht een tastbaar product presenteerde het de bodycount was in Vietnam, over goede maatstaven voor succes gesproken..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 22 november 2011 @ 23:05:22 #25
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_104701387
Alternatief om mariniers in Doorn te houden

DEN HAAG - De gemeente Utrechtse Heuvelrug mag met een alternatief plan komen om de marinierskazerne in Doorn te houden. Dat heeft minister Hans Hillen van Defensie dinsdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer.

Momenteel onderzoekt Defensie of de Van Braam Houckgeestkazerne, waar 2100 mensen werken, kan worden verplaatst naar Vlissingen. De resultaten daarvan liggen naar verwachting aan het einde van het jaar op tafel. Hillen zal die dan afzetten tegen de uitkomsten van het onderzoek in Doorn en vervolgens de knoop doorhakken.

Volgens de minister kampt de kazerne in Doorn met ruimtegebrek. Burgemeester Frits Naafs van Utrechtse Heuvelrug zei direct al dat het plan om de locatie te sluiten, slecht onderbouwd is en ten koste gaat van veel werkgelegenheid voor Doorn en omgeving.
Behalve verhuizing naar Vlissingen zou Defensie ook kijken naar de overplaatsing van een deel van de mariniers naar Den Helder, maar dat alternatief is volgens Hillen nu niet meer aan de orde.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 30 november 2011 @ 07:24:45 #26
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_104996596
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 2 december 2011 @ 12:18:43 #27
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_105091809
Personeel gewild bij Defensie-industrie

2 december 2011, 9.24 uur
Defensie heeft tijdens het congres van de Nederandse Industrie Defensie en Veiligheid (NIDV) in Rotterdam een convenant getekend over overname van overtollig personeel door de aangesloten bedrijven.

Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm en de directeur NIDV, Cent van Vliet zetten hun handtekening onder de intentieverklaring. Een peiling van de NIVD heeft uitgewezen dat er mogelijk meer dan 1000 vacatures zijn.

Uitdaging
De ondertekening was niet het enige dat de Commandant der Strijdkrachten deed op het congres in Ahoy. Eerder had generaal Van Uhm de circa 3000 bezoekers toegesproken. Hij sprak daarin over zijn verantwoordelijkheden om militairen goed getraind en met de beste spullen op weg te sturen. Maar ook over zijn verantwoordelijkheid om elk dubbeltje om te draaien en geen geld te verkwisten. “En daarin heeft u ook een verantwoordelijkheid. Laten we sámen die kastanjes uit het vuur halen”, zei hij tot de ondernemers in de zaal. “Wij staan voor die uitdaging, niet alleen met een dalend Defensiebudget, maar ook in een wereld die snel verandert.”

Driehoek
Generaal Van Uhm noemde daarbij de zogenoemde gouden driehoek tussen overheid, kennisinstellingen en bedrijfsleven van grote waarde. Wat dat betreft werd generaal Van Uhm op zijn wenken bediend. Zo tekende directeur Projecten & Verwerving bij de Defensie Materieel Organisatie generaal-majoor Mels de Zeeuw een overeenkomst met Imtech Marine & Offshore. Dit bedrijf gaat nieuwe werkplekken, zogenoemde consoles, leveren voor de herinrichting van de gevechtscentrale van 4 onderzeeboten. Het maakt deel uit van het Instandhoudingsprogramma Walrusklasse dat garandeert dat de onderzeeboten weer tot ten minste 2025 inzetbaar zijn. “Dit is een prima voorbeeld van waar samenwerking tussen klant en leverancier toe kunnen leiden”, sprak generaal De Zeeuw.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)j_Defensie_industrie
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_105092651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:18 schreef Cobra4 het volgende:
.
De ondertekening was niet het enige dat de Commandant der Strijdkrachten deed op het congres in Ahoy. Hij sprak daarin over zijn verantwoordelijkheden om militairen goed getraind en met de beste spullen op weg te sturen.
Bwahahahaha. _O- En waarom weten ze dan altijd op de verkeerde dingen te bezuinigen? :') zoals hieronder:
quote:
Zo tekende directeur Projecten & Verwerving bij de Defensie Materieel Organisatie generaal-majoor Mels de Zeeuw een overeenkomst met Imtech Marine & Offshore. Dit bedrijf gaat nieuwe werkplekken, zogenoemde consoles, leveren voor de herinrichting van de gevechtscentrale van 4 onderzeeboten. Het maakt deel uit van het Instandhoudingsprogramma Walrusklasse dat garandeert dat de onderzeeboten weer tot ten minste 2025 inzetbaar zijn. “Dit is een prima voorbeeld van waar samenwerking tussen klant en leverancier toe kunnen leiden”, sprak generaal De Zeeuw.
Het lijkt mij tijd om die dingen uit 1980 eens te gaan vervangen? Nu worden ze weer opgekalefaterd om langere tijd mee te kunnen. :N
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_105092960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:42 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ben het her en der wel met du_ke eens, er valt nog wel wat geld te halen bij defensie, maar niet zoals dat nu gebeurd: met de botte bijl.

En ik zal je iets tastbaars geven: Dit stond vandaag op het facebook van de KM:

[..]

En dan nog krijg je dit soort dingen te lezen:

[..]

Lijkt me wel lachen als 1 of andere supertanker in de vaargeul voor Rotterdam ontploft omdat er geen bommen en mijnen meer geruimd worden. |:(

[..]

Ik heb altijd gewerkt voor m'n geld, klont. Al vanaf m'n 13e (bollenpellen).
En nog iets: militairen betalen ook belasting, zo heb ik afgelopen september 1250 euro aan loonheffing kunnen inleveren. 8)7
Ach dat is al jaren, 2 fregatten wegbezuinigen terwijl de piraterij toeneemt en vervolgens 2 nieuwe korvetten (die meer voor kust verdediging zijn) voor veel geld laten bouwen.

Alle tanks eruit bonjouren en vervolgens bij Duitsland bedelen of we niet een paar kunnen leasen om de kennis toch te behouden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_105093519
quote:
Hij sprak daarin over zijn verantwoordelijkheden om militairen goed getraind en met de beste spullen op weg te sturen.
Always keep in mind that your weapon was made by the lowest bidder. ;)
Blood Sugar Sex Magik
pi_105101219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Always keep in mind that your weapon was made by the lowest bidder. ;)
en dit.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_105129858
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Always keep in mind that your weapon was made by the lowest bidder. ;)
Zo is het. ;)
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:01:52 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105144742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Always keep in mind that your weapon was made by the lowest bidder. ;)
Toch maar eens zoeken of daar stickers van zijn :P
pi_105159860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:40 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Bwahahahaha. _O- En waarom weten ze dan altijd op de verkeerde dingen te bezuinigen? :') zoals hieronder:

[..]

Het lijkt mij tijd om die dingen uit 1980 eens te gaan vervangen? Nu worden ze weer opgekalefaterd om langere tijd mee te kunnen. :N
Hoezo zouden deze onderzeeboten niet langer mee kunnen gaan dan????
pi_105159890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:06 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Always keep in mind that your weapon was made by the lowest bidder. ;)
Ik denk dat zeker bij de Nederlandse krijgsmacht dit absoluut niet van toepassing is. Mijn beeld is namelijk tegenovergesteld.
  zondag 4 december 2011 @ 12:36:45 #36
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105161622
Er wordt gekeken of er iets nieuws ingevoerd moet worden > er worden trialversies aangeschaft van de hoogste kwaliteit > deze worden operationeel ingezet > talloze rapporten later blijkt dat het inderdaad ingevoerd moet worden > defensie gaat het uitbesteden > de goedkoopste variant van inferieur materiaal wordt in bulk besteld > komt bij dezelfde operationele troepen > product lijkt in de verste verte niet op wat zij hebben getest > product blijkt niet te werken omdat het simpelweg niet voldoet > product wordt niet gebruikt > weggegooid geld.

Ik zou een lijstje willen maken met voorbeelden maar dan ben ik morgen nog bezig.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 12:39:11 #37
236264 crew  capricia
pi_105161697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ach dat is al jaren, 2 fregatten wegbezuinigen terwijl de piraterij toeneemt en vervolgens 2 nieuwe korvetten (die meer voor kust verdediging zijn) voor veel geld laten bouwen.

Alle tanks eruit bonjouren en vervolgens bij Duitsland bedelen of we niet een paar kunnen leasen om de kennis toch te behouden.
Dat leasen lijkt mij helemaal geen slecht idee.
Definitely not CIA
pi_105161968
Bij mijn onderdeel is dat helemaal niet het geval. Waarschijnlijk omdat het bij ons allemaal niet zo massaal is.
pi_105164245
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:18 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hoezo zouden deze onderzeeboten niet langer mee kunnen gaan dan????
Goed, ik heb voor de rest geen verstand van die kachelpijpen, maar iets wordt aangeschaft om X aantal jaar mee te gaan, niet om keer op keer weer opgekalefaterd te worden.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  zondag 4 december 2011 @ 21:59:15 #40
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_105186723
Haha, bij ons zijn die subs niet bepaald geliefd.
Maar het vertaalde plaatje van aanschaf kosten F-35 naar tanksbats is schrikbarend :D meer dan 100 tank bats 8-) haha geniaal..

beetje nutteloos maar het zou grappig staan op kazernes...

Ik snap toch niet echt hoe het gaat met het geld dat besteed zou moeten worden aan de F-35.
Stel dat de toestellen worden aangeschaft, hoe gaat dit dan worden betaald?

Is hier een potje voor van de Luchtmacht( ben benieuwd wie daar dan penningsmeester van moet zijn :') ) , verhoogt de staat het defensiebudget voor bepaalde tijd met 1000% ? Gaat geheel defensie een paar jaar lang op een zuurtje zuigen......

iemand een idee?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_105187644
Defensie zal op haar begroting een investeringsbudget hebben staan. Weet niet of ze het in 1 keer betalen en dan klaar (denk het wel) of dat ze het over een langere periode afschrijven.
Ik vermoed dus dat het budget voor Defensie dan een aantal jaren wat hoger is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106853285
Ik maak deze weer even actueel.
pi_106861198
Hoe?
  maandag 16 januari 2012 @ 11:35:55 #44
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106864690
Waarvan akte.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 16 januari 2012 @ 13:29:47 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 13:30:32 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106867856
Krimpende landmacht komt soldaten tekort

INTERVIEW - Zesduizend banen moeten schrappen en toch mensen tekort komen. Het klinkt tegenstrijdig, maar voor de Koninklijke Landmacht is het de realiteit.

Luitenant-generaal Mart de Kruif (53), sinds eind oktober commandant landstrijdkrachten, maakt zich 'heel veel zorgen' over het tekort aan soldaten en korporaals, de laagste militaire rangen die de basis van elke eenheid vormen.

"De landmacht loopt van onderaf leeg. Contracten van manschappen en korporaals lopen af en we hebben geen geld meer om nieuwe mensen te werven. De vulling van de landmacht is vorig jaar gedaald van 89 naar 84 procent."

Overtollige militairen
Vanwege de bezuinigingen op Defensie moet de landmacht zesduizend van de 24.000 arbeidsplaatsen schrappen. Dat moet vooral worden bereikt door het aantal officieren en onderofficieren te verminderen. Die reductie kost tijd, omdat overtollige militairen eerst gelegenheid krijgen om intern op andere functies te solliciteren.

Zolang de overtollige militairen nog bij Defensie op de loonlijst staan, is er geen geld om in de lagere rangen nieuw personeel aan te nemen. Dat kan volgens De Kruif nog wel één tot twee jaar duren.

De inkrimping trekt een zware wissel op de organisatie. De Kruif heeft tijdens zeven bijeenkomsten het slechte nieuws zonder omhaal gebracht. "Ik maak het niet mooier dan het is: het doet gewoon pijn. Ik merk de boosheid, dat mensen zich in de steek gelaten voelen, de onzekerheid en frustratie. De fase van ontkenning is nu wel achter de rug. Mensen zeggen: 'We hebben het slechte nieuws gehoord, we gaan aan de slag en laat het me weten'."

Beroepstrots
Dat de inkrimping zo lang duurt, maakt het er voor militairen en burgerambtenaren niet makkelijker op. De Kruif komt naar eigen zeggen toch 'vrolijk' terug van werkbezoeken, zoals afgelopen vrijdag aan de Luchtmobiele Brigade, waar hij aan een nieuwe lichting infanteristen de rode baret uitreikte. "Een enorme beroepstrots en kameraadschap, dat is wat ons leidt."

Tijdens de bijeenkomsten trok De Kruifs betoog over 'vechten voor vrede en vrijheid' de aandacht. Hij zegt dat het niet zijn bedoeling was om een oorlogszuchtig verhaal te houden.

"Onze kerntaak is vechten en wij zijn de enigen die dat kunnen doen voor de belangen van Nederland en zijn burgers. Meer heb ik niet gezegd. Dat vechten is geen tegenstelling met andere taken die we uitvoeren, zoals vredesoperaties en nationale inzet. Juist omdat je kunt vechten, heb je mensen die de opdracht en de groep boven zichzelf kunnen stellen en leiding kunnen ontvangen. Dat maakt hen ook geschikt voor andere taken."

Hoogwaardige landmacht
De Kruif heeft op de kazernes ook duidelijk gemaakt dat hij hoge eisen aan zijn militairen stelt. Wie bij de landmacht wil (blijven) werken, "moet echt willen en moet fysiek en mentaal goed zijn". Bij gelijke geschiktheid gaat jong boven oud.

Over twee jaar moet er een 'heel hoogwaardige' landmacht staan, die nog steeds - zij het korter - een grote missie zoals in Uruzgan kan draaien, troepen paraat heeft voor de Navo en ook binnen Nederland op verzoek van autoriteiten ondersteuning levert.

"De kwaliteit van de organisatie wordt bepaald door de mensen; techniek en materieel zijn ondersteunend. We hebben een geweldig potentieel in huis. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het gaat lukken om de landmacht door deze moeilijke periode heen te loodsen."

Mes in landmacht

De Koninklijke Landmacht (KL) heeft al vanaf de val van de Muur in 1989 te maken met bezuinigingen, maar de huidige inkrimping is ongekend. Eén op de vier arbeidsplaatsen vervalt.

De meest opvallende maatregel is het afstoten van de laatste zestig Leopard-tanks. Daarnaast moet de landmacht het met een kwart minder pantserhouwitsers (lange-afstandsgeschut) doen, één constructiecompagnie minder, de helft van de capaciteit voor luchtverdediging en de helft van de tachtig Fennek-voertuigen die een antitanksysteem vervoeren.

Voor commandant landstrijdkrachten De Kruif zit er een ondergrens aan de bezuinigingen. "Als ik niet meer tegen ouders en partner van een uit te zenden militair kan zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om ervoor te zorgen dat hun dierbare heelhuids terugkeert, dan moet ik heel goed nadenken wat mijn rol nog kan zijn."

Trouw
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 16:11:14 #47
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106873329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:34 schreef Esses het volgende:
Het eerder geplaatste overzicht blijkt een fout overzicht te zijn welke niet gepubliceerd had mogen worden op de rijksportaal.
Hier het, volgens Hillen, juiste overzicht:

http://www.defensie.nl/_s(...)ies_tcm46-192460.pdf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 16:57:33 #48
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106875390
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:30 schreef AchJa het volgende:
Krimpende landmacht komt soldaten tekort

INTERVIEW - Zesduizend banen moeten schrappen en toch mensen tekort komen. Het klinkt tegenstrijdig, maar voor de Koninklijke Landmacht is het de realiteit.

Luitenant-generaal Mart de Kruif (53), sinds eind oktober commandant landstrijdkrachten, maakt zich 'heel veel zorgen' over het tekort aan soldaten en korporaals, de laagste militaire rangen die de basis van elke eenheid vormen.

"De landmacht loopt van onderaf leeg. Contracten van manschappen en korporaals lopen af en we hebben geen geld meer om nieuwe mensen te werven. De vulling van de landmacht is vorig jaar gedaald van 89 naar 84 procent."

Overtollige militairen
Vanwege de bezuinigingen op Defensie moet de landmacht zesduizend van de 24.000 arbeidsplaatsen schrappen. Dat moet vooral worden bereikt door het aantal officieren en onderofficieren te verminderen. Die reductie kost tijd, omdat overtollige militairen eerst gelegenheid krijgen om intern op andere functies te solliciteren.

Zolang de overtollige militairen nog bij Defensie op de loonlijst staan, is er geen geld om in de lagere rangen nieuw personeel aan te nemen. Dat kan volgens De Kruif nog wel één tot twee jaar duren.

De inkrimping trekt een zware wissel op de organisatie. De Kruif heeft tijdens zeven bijeenkomsten het slechte nieuws zonder omhaal gebracht. "Ik maak het niet mooier dan het is: het doet gewoon pijn. Ik merk de boosheid, dat mensen zich in de steek gelaten voelen, de onzekerheid en frustratie. De fase van ontkenning is nu wel achter de rug. Mensen zeggen: 'We hebben het slechte nieuws gehoord, we gaan aan de slag en laat het me weten'."

Beroepstrots
Dat de inkrimping zo lang duurt, maakt het er voor militairen en burgerambtenaren niet makkelijker op. De Kruif komt naar eigen zeggen toch 'vrolijk' terug van werkbezoeken, zoals afgelopen vrijdag aan de Luchtmobiele Brigade, waar hij aan een nieuwe lichting infanteristen de rode baret uitreikte. "Een enorme beroepstrots en kameraadschap, dat is wat ons leidt."

Tijdens de bijeenkomsten trok De Kruifs betoog over 'vechten voor vrede en vrijheid' de aandacht. Hij zegt dat het niet zijn bedoeling was om een oorlogszuchtig verhaal te houden.

"Onze kerntaak is vechten en wij zijn de enigen die dat kunnen doen voor de belangen van Nederland en zijn burgers. Meer heb ik niet gezegd. Dat vechten is geen tegenstelling met andere taken die we uitvoeren, zoals vredesoperaties en nationale inzet. Juist omdat je kunt vechten, heb je mensen die de opdracht en de groep boven zichzelf kunnen stellen en leiding kunnen ontvangen. Dat maakt hen ook geschikt voor andere taken."

Hoogwaardige landmacht
De Kruif heeft op de kazernes ook duidelijk gemaakt dat hij hoge eisen aan zijn militairen stelt. Wie bij de landmacht wil (blijven) werken, "moet echt willen en moet fysiek en mentaal goed zijn". Bij gelijke geschiktheid gaat jong boven oud.

Over twee jaar moet er een 'heel hoogwaardige' landmacht staan, die nog steeds - zij het korter - een grote missie zoals in Uruzgan kan draaien, troepen paraat heeft voor de Navo en ook binnen Nederland op verzoek van autoriteiten ondersteuning levert.

"De kwaliteit van de organisatie wordt bepaald door de mensen; techniek en materieel zijn ondersteunend. We hebben een geweldig potentieel in huis. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het gaat lukken om de landmacht door deze moeilijke periode heen te loodsen."

Mes in landmacht

De Koninklijke Landmacht (KL) heeft al vanaf de val van de Muur in 1989 te maken met bezuinigingen, maar de huidige inkrimping is ongekend. Eén op de vier arbeidsplaatsen vervalt.

De meest opvallende maatregel is het afstoten van de laatste zestig Leopard-tanks. Daarnaast moet de landmacht het met een kwart minder pantserhouwitsers (lange-afstandsgeschut) doen, één constructiecompagnie minder, de helft van de capaciteit voor luchtverdediging en de helft van de tachtig Fennek-voertuigen die een antitanksysteem vervoeren.

Voor commandant landstrijdkrachten De Kruif zit er een ondergrens aan de bezuinigingen. "Als ik niet meer tegen ouders en partner van een uit te zenden militair kan zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om ervoor te zorgen dat hun dierbare heelhuids terugkeert, dan moet ik heel goed nadenken wat mijn rol nog kan zijn."

Trouw
Ik zei al eerder, Kruif wil af van de soldaat voor Opbouw en humanitaire hulp.
Hij wil terug naar de core business.. vechten.

Prima idee, Prima vent.
Vond Bertholee maar niets.. kwam totaal niet over die vent.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 17:00:17 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106875503
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:57 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik zei al eerder, Kruif wil af van de soldaat voor Opbouw en humanitaire hulp.
Hij wil terug naar de core business.. vechten.

Prima idee, Prima vent.
Vond Bertholee maar niets.. kwam totaal niet over die vent.
Het meest storende in dit verhaal vind ik die "ondergrens". Bij elke wisseling van commandant wordt die grens net zo makkelijk naar beneden bijgesteld. Hoe vaak ik dat verhaaltje ondertussen wel niet gehoord heb over genoeg is genoeg, grens bereikt, kan niet meer... etc etc.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 17:04:12 #50
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106875652
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het meest storende in dit verhaal vind ik die "ondergrens". Bij elke wisseling van commandant wordt die grens net zo makkelijk naar beneden bijgesteld. Hoe vaak ik dat verhaaltje ondertussen wel niet gehoord heb over genoeg is genoeg, grens bereikt, kan niet meer... etc etc.
Ik moest even tellen. 6 bevelhebbers meegemaakt. Vaak dus inderdaad.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 17:09:23 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106875817
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:04 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik moest even tellen. 6 bevelhebbers meegemaakt. Vaak dus inderdaad.
FF snel, 1e pagina google:

1995
2005
2011

En als je wat verder zoekt kom je het nog veel vaker tegen...
  maandag 16 januari 2012 @ 17:15:00 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106875984
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het meest storende in dit verhaal vind ik die "ondergrens". Bij elke wisseling van commandant wordt die grens net zo makkelijk naar beneden bijgesteld. Hoe vaak ik dat verhaaltje ondertussen wel niet gehoord heb over genoeg is genoeg, grens bereikt, kan niet meer... etc etc.
Net na de bezuiniging bekendmaking waren er al ******* , gewone officieren die beweerden dat ze "juist kansen zagen in de bezuinigingen" .... wilde ik al een nekschot geven. Maargoed.. je bent beleefd..kent je plek en luisterd aandachtig naar hun verhaal...

inmiddels als er nu nog zo'n schobbejak denkt aan te kunnen komen met shit als kansen, mogelijkheden..het is juist een nieuwe start, geen einde.. lach ik nu uit in hun gezicht.

Kom op zeg...

Hillen kwam al voorzichtig met meer dan dit kan er niet af, de CDS is af en toe zichtbaar ongerust.. maar de fokkin CLAS die voor je neus staat ( vorig jaar oirschot ) en dan doodleuk verteld dat dit en dat eraf gaat. en dan met vragen wordt gebombardeerd van ongeruste bataljon commandanten die wel meer willen weten en dan komt met frut plannetjes en Tsjakka speeches.

Gelukkig had ik een kater en kon ik het moment gebruiken om even uit te zwammen, maar de tering.... dat was mens onwaardig en vond het een belediging van mijn intelligentie.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 17:35:03 #53
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106876743
@Pumatje TNKers zijn welkom bij luchtmobiel
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 16 januari 2012 @ 18:50:41 #54
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_106879510
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:11 schreef Cobra4 het volgende:
Hier het, volgens Hillen, juiste overzicht:
http://www.defensie.nl/_s(...)ies_tcm46-192460.pdf
Wanneer is eigenlijk de bedoeling dat die locaties allemaal gesloten zijn?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 18:51:59 #55
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106879558
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:50 schreef Schild het volgende:

[..]

Wanneer is eigenlijk de bedoeling dat die locaties allemaal gesloten zijn?
Centjes.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_106879714
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het meest storende in dit verhaal vind ik die "ondergrens". Bij elke wisseling van commandant wordt die grens net zo makkelijk naar beneden bijgesteld. Hoe vaak ik dat verhaaltje ondertussen wel niet gehoord heb over genoeg is genoeg, grens bereikt, kan niet meer... etc etc.
Dat soort uitspraken zijn gewoon politiek. Aan de ene kant druk zetten en aan de andere kant de eigen mensen proberen min of meer gerust te stellen. Uiteindelijk werkt het slechts averechts vrees ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106880310
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:15 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Net na de bezuiniging bekendmaking waren er al ******* , gewone officieren die beweerden dat ze "juist kansen zagen in de bezuinigingen" .... wilde ik al een nekschot geven. Maargoed.. je bent beleefd..kent je plek en luisterd aandachtig naar hun verhaal...
Hoewel het een dooddoener is klopt het wel. dat er bezuinigt moet worden is nu eenmaal een feit. Dan is het inderdaad slim om te kijken naar wat deze bezuinigingen eventueel op kunnen leveren (ook aan kansen, laat zien dat je met weinig middelen nog wel een prestatie van formaat neer kan zetten, dat is goed voor je carrière)

quote:
inmiddels als er nu nog zo'n schobbejak denkt aan te kunnen komen met shit als kansen, mogelijkheden..het is juist een nieuwe start, geen einde.. lach ik nu uit in hun gezicht.

Kom op zeg...
Tja met die mentaliteit kom je er in elk geval niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:31:03 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106881392
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat soort uitspraken zijn gewoon politiek. Aan de ene kant druk zetten en aan de andere kant de eigen mensen proberen min of meer gerust te stellen. Uiteindelijk werkt het slechts averechts vrees ik.
Ach kom, die lui hebben alle reorganisaties meegemaakt en stonden om het hardst te schreeuwen. Nu ze zelf aan de touwtjes trekken kan de lat nog wel een stukje lager gelegd worden. Hypocriet gedrag noem ik dat.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:43:31 #59
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106882103
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:11 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Hier het, volgens Hillen, juiste overzicht:

http://www.defensie.nl/_s(...)ies_tcm46-192460.pdf
Doorn staat nog steeds niet op de lijst.. :)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 16 januari 2012 @ 19:44:51 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106882169
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoewel het een dooddoener is klopt het wel. dat er bezuinigt moet worden is nu eenmaal een feit. Dan is het inderdaad slim om te kijken naar wat deze bezuinigingen eventueel op kunnen leveren (ook aan kansen, laat zien dat je met weinig middelen nog wel een prestatie van formaat neer kan zetten, dat is goed voor je carrière)

[..]

Tja met die mentaliteit kom je er in elk geval niet.
Ach ga weg... waar moet je kansen in zien als er meer werk komt, met minder mensen en minder materieel?

Toen ik binnenkwam ging Charlie eskadron weg.. 4 jaar later gaat ineens geheel 11 tankbat weg :')

De Genie ( ja, die jongens die geheel Uruzgan hebben voorzien van waterputten en klimrekken :') * Oh, die! ( ja die ja ) ) .. moeten het doen met praktisch de helft minder...

En dan ga je vast uit van het punt dat in toekomstige bestrijding van zware wapens van de vijand de Anti tank capaciteit wel zal worden versterkt op de wielvoertuigen .. THINK AGAIN!

Daar gaat ook nog eens 50 % van weg.. :') !

Goed.. denk je.. prima de Apaches vullen dat gat wel..
Ja inderdaad.. die moeten wel ze hebben namelijk geen keus.

Punt is dat we als we ze inzetten voor taken die nog veel lichter voor ze zijn dan waar ze voor zijn ontworpen die dingen enorm veel onderhoud gebruiken.. en dan hebben ze door de afgelopen bezuinigingen te horen gekregen dat ze een heel taken pakket van een weggevallen krijgsmacht onderdeel er maar bij op moeten nemen ^O^

Oke.. Kansje voor indirecte vuursteun.. de Artillerie.. Oh shit.. jammer
Dat levert ook 40 % in....

Kappen met dat kansen verhaal! Kap ermee.. serieus. Je werkt niet eens bij Defensie.. je hebt je hele leven je schoenmaat 39 nog niet eens in een nat koud kistje proberen te frommelen toen je poep in je oren geschreeuwd kreeg.. Ik wil van jou absoluut niet horen dat er kansen liggen..

Er liggen alleen maar bedreigingen... en dat is niet enkel letterlijk. !
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 19:45:21 #61
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106882195
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:43 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Doorn staat nog steeds niet op de lijst.. :)
EHV ook niet. Terwijl er wel onderhandelingen zijn over samenvoegen met Melsbroek. Ook deze lijst zegt dus niks.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_106882266
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach kom, die lui hebben alle reorganisaties meegemaakt en stonden om het hardst te schreeuwen. Nu ze zelf aan de touwtjes trekken kan de lat nog wel een stukje lager gelegd worden. Hypocriet gedrag noem ik dat.
Daarom noem ik het ook politiek :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:54:14 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106882672
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom noem ik het ook politiek :P.
Tot nu toe zijn er twee generaals waar ik bewondering en respect voor heb omdat die hun muil niet dicht hielden en waarvan 1 dat politieke geneuzel zo zat was dat hij zijn pak aan de wilgen heeft gehangen.

Te weten: Cammaert (kmarns) en van der Vlis (KL).
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 19:54:56 #64
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106882702
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn er twee generaals waar ik bewondering en respect voor heb omdat die hun muil niet dicht hielden en waarvan 1 dat politieke geneuzel zo zat was dat hij zijn pak aan de wilgen heeft gehangen.

Te weten: Cammaert (kmarns) en van der Vlis (KL).
Cammaert. _O_ _O_ _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 20:00:49 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883001
cammaert bewees toch dat het niet veel zin had je muil open te trekken.. hij werd vervangen daardoor? Of heb ik de verkeerde voor me..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 20:01:40 #66
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106883044
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:00 schreef Pumatje het volgende:
cammaert bewees toch dat het niet veel zin had je muil open te trekken.. hij werd vervangen daardoor? Of heb ik de verkeerde voor me..
Hij stapte op.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 16 januari 2012 @ 20:04:06 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883172
Dat ja... Fantastisch natuurlijk. Maar het bewees dat het geen zin had.. hij werd simpelweg vervangen door iemand die wel akkoord ging. Mooi statement en in deze tijd ( crossmediale journalistiek e.d ) zou het wat meer impact hebben.

Kruif verteld in dat ene persbericht wel dat hij verdere bezuinigingen onnacceptabel vind i.v.m veiligheid..it's a start.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 20:04:20 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 20:05:24 #69
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106883241
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Cammaert niet, die ging gewoon met FLO, v/d Vlis stapte op, die vond al dat politieke gejammer maar niks.
Ok, dan die ander.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 20:05:26 #70
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106883242
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef Pumatje het volgende:
Dat ja... Fantastisch natuurlijk. Maar het bewees dat het geen zin had.. hij werd simpelweg vervangen door iemand die wel akkoord ging. Mooi statement en in deze tijd ( crossmediale journalistiek e.d ) zou het wat meer impact hebben.

Kruif verteld in dat ene persbericht wel dat hij verdere bezuinigingen onnacceptabel vind i.v.m veiligheid..it's a start.
Cammaert ging met FLO. En helaas hoorde veel mensen in NL pas over hem toen hij bijna met FLO ging.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 20:05:30 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106883243
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef Pumatje het volgende:
Dat ja... Fantastisch natuurlijk. Maar het bewees dat het geen zin had.. hij werd simpelweg vervangen door iemand die wel akkoord ging. Mooi statement en in deze tijd ( crossmediale journalistiek e.d ) zou het wat meer impact hebben.
Dan ken jij Cammaert nog niet.

quote:
Kruif verteld in dat ene persbericht wel dat hij verdere bezuinigingen onnacceptabel vind i.v.m veiligheid..it's a start.
Er zit al een tijdje een kras op die plaat... :')
  maandag 16 januari 2012 @ 20:06:27 #72
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883294
Weet inderdaad nog niet veel over Cammaert.. het is tijd voor een geschiedenisles..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 20:09:46 #73
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106883432
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:06 schreef Pumatje het volgende:
Weet inderdaad nog niet veel over Cammaert.. het is tijd voor een geschiedenisles..
Ja, en het liefst voor je een reactie post. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 20:10:56 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106883492
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:06 schreef Pumatje het volgende:
Weet inderdaad nog niet veel over Cammaert.. het is tijd voor een geschiedenisles..
En ik kan je aanraden om je ook te verdiepen in v/d Vlis. Google maar een beetje op v/d Vlis, ter Beek en Couzy. Hij was CDS (toen betekende dat nog chef defensiestaf, 4 sterren generaal) Als het aan hem had gelegen hadden we het hele Srebrenica debacle nooit gehad.

quote:
In zijn functie als CDS kreeg hij in 1993 te maken met het besluit van de Nederlandse regering om Nederlandse militairen van de Luchtmobiele Brigade te sturen naar het voormalige Joegoslavië in Srebrenica, terwijl hijzelf tegen Peace Keeping was, omdat de Luchtmobiele Brigade naar zijn mening te licht bewapend was en niet goed voorbereid op die missie en wat in 1995 een regelrechte ramp werd. In augustus 1994 legt van der Vlis zijn functie als CDS neer, omdat hij zich niet kon vinden in het nieuwe regeerakkoord van het nieuwe Kabinet-Kok I (Paars I).
Wiki
  maandag 16 januari 2012 @ 20:11:08 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883499
Wikipedia isn't my friend... continue
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 20:11:57 #76
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106883543
quote:
Arie van der Vlis
Arie van der Vlis
Foto gewenst
Heeft u een foto gemaakt
die u ter beschikking wilt stellen?
Klik hier om te uploaden
Bijnaam De Lachende generaal
Geboorteplaats Leeuwarden
Land/partij Vlag van Nederland Nederland
Krijgsmachtonderdeel Koninklijke Landmacht
Dienstjaren 1958-1994
Rang Nl-landmacht-generaal.svg Generaal
Eenheid Verbindingsdienst
Leiding over Chef-Defensiestaf
(1992-1994)
Ander werk Adjudant in buitengewone dienst van H.M de Koningin

Adrianus Kornelis (Arie) van der Vlis (Leeuwarden, 20 augustus 1940) is een Nederlands bestuurder en een generaal b.d van de Verbindingsdienst. Vanwege zijn uitstraling wordt hij door sommige actieve militairen De Lachende generaal genoemd.
Inhoud
[verbergen]

1 Militaire loopbaan
2 Persoonlijk
3 Bestuursfuncties
4 Onderscheidingen

[bewerken] Militaire loopbaan

Arie van der Vlis werd tijdens de Tweede Wereldoorlog geboren als zoon van Kornelis van der Vlis. Hij start in 1958 zijn militaire carrière als cadet op de Koninklijke Militaire Academie te Breda, waarna hij in 1961 slaagde en benoemd werd tot tweede luitenant. Het jaar dat er daarna volgde werd hij peletonscommandant van de verbindingsdienst. Jaren daarna volgde hij cursussen op de Krijgsschool (1971 tot 1973) te Den-Haag, Camberly in Groot-Brittannië (1973) en op het US Army War College in de VS (1983), volgde de benoeming van commandant van het bataljon verbindingstroepen. In 1984 werd hij brigadegeneraal en commandant van de 12e panserinfanteriebrigade in Nunspeet. Een jaar later volgde de bevordering tot generaal-majoor en benoeming tot plaatsvervangend bevelhebber der Landstrijdkrachten, tevens inspecteur Reserve Personeel KL en drie jaar later commandant van het 1e Legerkorps in de rang van luitenant-generaal. Op 14 mei 1992 volgde zijn bevordering tot generaal (4 sterren) en benoeming tot chef-Defensiestaf. In zijn functie als CDS kreeg hij in 1993 te maken met het besluit van de Nederlandse regering om Nederlandse militairen van de Luchtmobiele Brigade te sturen naar het voormalige Joegoslavië in Srebrenica, terwijl hijzelf tegen Peace Keeping was, omdat de Luchtmobiele Brigade naar zijn mening te licht bewapend was en niet goed voorbereid op die missie en wat in 1995 een regelrechte ramp werd. In augustus 1994 legt van der Vlis zijn functie als CDS neer, omdat hij zich niet kon vinden in het nieuwe regeerakkoord van het nieuwe Kabinet-Kok I (Paars I). Bij zijn afscheid is hij benoemd tot adjudant in buitengewone dienst van H.M de Koningin. In die functie heeft hij met een aantal andere vlagofficieren de dodenwacht gehouden bij zowel prinses Juliana als prins Bernhard. Ook na zijn militaire carrière geeft van der Vlis op radio en tv zijn visie op de militaire wereld.
[bewerken] Persoonlijk

Van der Vlis is getrouwd en heeft drie kinderen en zeven kleinkinderen. Zijn grootste hobby zijn modelspoorwegen. Hij is de oom van Tristan van der Vlis, de dader van de schietpartij in Alphen aan den Rijn.
[bewerken] Bestuursfuncties

Van der Vlis bekleedt/bekleedde nu bestuursfuncties zoals:

lid Koninklijke Vereniging ter Beoefening van de Krijgswetenschap.
Voorzitter Nationaal Comité Herdenking Capitulatie 1940 Wageningen van 1995 t/m 2001.
lid Comité van Aanbeveling Stichting Taptoe Katwijk.
lid Nederlands instituut voor Internationale betrekkingen.
lid Adviesraad Internationale Vraagstukken.
Voorzitter Raad van Toezicht Legermuseum te Delft van 2003 tot juni 2010

[bewerken] Onderscheidingen

Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
Onderscheidingsteken voor Langdurige Dienst als Officier, cijfer XXX.
Vierdaagsekruis.
Kruis van Verdienste van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reserve-Officieren.
Kruis voor de Tweedaagse Militaire Prestatietocht.
Commandeur in de Legion of Merit van Amerika.
Grootofficier in de Orde van Verdienste van de Bondsrepubliek Duitsland.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 16 januari 2012 @ 20:13:08 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 16 januari 2012 @ 20:14:23 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883660
oei.. die opmerking doelde op cammaert ( patrick ) .. niet op v.d Vlis.

Op wiki staat dat v.d.Vlis op tv en radio zijn mening en visie over Militaire wereld van nu gaf/geeft.. waar doet hij dat dan?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 januari 2012 @ 20:16:32 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106883773
Goddomme ben kind aan huis bij gezondheidscentrum lately.. exceem dat opkomt in late twintiger jaren... itching balls! :')
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 20:18:49 #80
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106883897
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:16 schreef Pumatje het volgende:
Goddomme ben kind aan huis bij gezondheidscentrum lately.. exceem dat opkomt in late twintiger jaren... itching balls! :')
Jeukende ballen gebruiken als excuus voor gebrek aan kennis over Cammaert en V/D Vlis. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 20:22:01 #81
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106884055
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Jeukende ballen gebruiken als excuus voor gebrek aan kennis over Cammaert en V/D Vlis. :')
it always works!

Oke.. dit verandert in een slowchat topic :P
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 16 januari 2012 @ 20:25:46 #82
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106884261
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:22 schreef Pumatje het volgende:

[..]

it always works!
Hier niet.

On topic dus. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 16 januari 2012 @ 20:30:36 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106887300
quote:
Van der Vlis is getrouwd en heeft drie kinderen en zeven kleinkinderen. Zijn grootste hobby zijn modelspoorwegen. Hij is de oom van Tristan van der Vlis, de dader van de schietpartij in Alphen aan den Rijn.
Ik leef met hem mee
pi_106893260
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ik leef met hem mee
Dan komt hij ook niet uit een al te fijne familie. Want volgens mij was de opa van Van der Vlis een fanatieke NSB'er (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kornelis_van_der_Vlis )
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:03:34 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_106893921
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Ik leef met hem mee
Ik las dat ook en wilde het juist niet posten, omdat het er totaal niet toe doet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_106932902
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan komt hij ook niet uit een al te fijne familie. Want volgens mij was de opa van Van der Vlis een fanatieke NSB'er (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kornelis_van_der_Vlis )
Interessante familie, maar volgens mij heeft iedereen wel iemand in de familie die een NSB'er was (of lid was van de communistische partij, om de evenwicht te bewaren :P)
pi_107141439
Van mij mag heel Defensie weg.

Het tijdperk van een staand leger is voorbij.
JSF is een belachelijke aanschaf, of lopen 'terroristen' ineens grotere stenen te gooien?
Gebruik al het defensie personeel maar voor beveiliging op straat. Ontwikkel een soort wijkpost
vanwaar de agenten opereren. Zorg voor een goede verstandhouding met de buurt zodat zij welwillend als informanten kunnen optreden bij onveiligheid in de buurt. Dit kan van 'ik ruik wat bij de buren' en hangjongeren tot 'er ging vandaag alweer een auto met Pools kenteken langs'.

Op het moment zijn we pionnetjes van Amerika met flutmissies als Kunduz en de aanschaf van de JSF.
pi_107141845
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:59 schreef Phelum het volgende:
Van mij mag heel Defensie weg.

Het tijdperk van een staand leger is voorbij.
JSF is een belachelijke aanschaf, of lopen 'terroristen' ineens grotere stenen te gooien?
Gebruik al het defensie personeel maar voor beveiliging op straat. Ontwikkel een soort wijkpost
vanwaar de agenten opereren. Zorg voor een goede verstandhouding met de buurt zodat zij welwillend als informanten kunnen optreden bij onveiligheid in de buurt. Dit kan van 'ik ruik wat bij de buren' en hangjongeren tot 'er ging vandaag alweer een auto met Pools kenteken langs'.

Op het moment zijn we pionnetjes van Amerika met flutmissies als Kunduz en de aanschaf van de JSF.
Ah ja, want als er problemen zijn dan zullen andere landen zeker staan te springen om ons te hulp te schieten he, ondanks dat wij dan altijd andere landen de kastanjes uit het vuur laten halen? :')
pi_107143091
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:59 schreef Phelum het volgende:
Van mij mag heel Defensie weg.

Het tijdperk van een staand leger is voorbij.
JSF is een belachelijke aanschaf, of lopen 'terroristen' ineens grotere stenen te gooien?
Gebruik al het defensie personeel maar voor beveiliging op straat. Ontwikkel een soort wijkpost
vanwaar de agenten opereren. Zorg voor een goede verstandhouding met de buurt zodat zij welwillend als informanten kunnen optreden bij onveiligheid in de buurt. Dit kan van 'ik ruik wat bij de buren' en hangjongeren tot 'er ging vandaag alweer een auto met Pools kenteken langs'.

Op het moment zijn we pionnetjes van Amerika met flutmissies als Kunduz en de aanschaf van de JSF.
Mensen die zijn opgeleid voor het hoogste geweldspectrum inzetten als wijkoppas.. :')

En wie gaan zometeen de zandzakken vullen als Limburg weer eens overstroomd? :o Of mijnen uit de 2e wereldoorlog onschadelijk maken? :o Of assisteren bij één van de grootste sportevenementen ter wereld? :o
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_107165148
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:40 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Mensen die zijn opgeleid voor het hoogste geweldspectrum inzetten als wijkoppas.. :')

En wie gaan zometeen de zandzakken vullen als Limburg weer eens overstroomd? :o Of mijnen uit de 2e wereldoorlog onschadelijk maken? :o Of assisteren bij één van de grootste sportevenementen ter wereld? :o
Dat kunnen zij ook doen. Maak er een generale eenheid van. Een multi-inzetbaar team van specialisten 'normaal' gestationeerd in een wijk. Zo heb je een medicus bij de hand, iemand die weet met geweld om te gaan, snelle respons bij een overstroming of brand, en bij nationale evenementen pik je uit iedere wijk iemand die mee helpt.

Het is niet zozeer wijkoppas waar ik naartoe wilde, was een beetje te korte post net :P
  dinsdag 24 januari 2012 @ 07:27:43 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107167958
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:59 schreef Phelum het volgende:
Van mij mag heel Defensie weg.

Het tijdperk van een staand leger is voorbij.
JSF is een belachelijke aanschaf, of lopen 'terroristen' ineens grotere stenen te gooien?
Gebruik al het defensie personeel maar voor beveiliging op straat. Ontwikkel een soort wijkpost
vanwaar de agenten opereren. Zorg voor een goede verstandhouding met de buurt zodat zij welwillend als informanten kunnen optreden bij onveiligheid in de buurt. Dit kan van 'ik ruik wat bij de buren' en hangjongeren tot 'er ging vandaag alweer een auto met Pools kenteken langs'.

Op het moment zijn we pionnetjes van Amerika met flutmissies als Kunduz en de aanschaf van de JSF.
Prima, nou oke.

Als jij Chavez belt dattie ff relaxt moet doen en zijn eisen wat terugschroeft, dan ga ik proberen Obama aan de lijn te krijgen zodat we van onze verplichtingen van de Navo ( een organisatie waar we zelf grondlegger van zijn ) af kunnen komen.

Eenmaal dat gereed moeten we ff rond de tafel gaan zitten met alle andere 13 heksen.. dan kijken we in onze glazen bol zodra as the world turns is afgelopen en weten we gelijk de agenda tot het jaar 2066.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2012 @ 08:00:21 #93
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107168262
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_107168559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 07:27 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Prima, nou oke.

Als jij Chavez belt dattie ff relaxt moet doen en zijn eisen wat terugschroeft, dan ga ik proberen Obama aan de lijn te krijgen zodat we van onze verplichtingen van de Navo ( een organisatie waar we zelf grondlegger van zijn ) af kunnen komen.

Eenmaal dat gereed moeten we ff rond de tafel gaan zitten met alle andere 13 heksen.. dan kijken we in onze glazen bol zodra as the world turns is afgelopen en weten we gelijk de agenda tot het jaar 2066.
Chavez is met een jaartje dood en blaft al jaren maar doet niks. Die haalt het echt niet in z'n bolle kop om de Antillen aan te vallen. Dat dreigement tegen bezuinigingen is overigens ook al zo vaak voorbij gekomen dat het echt geen waarde meer heeft :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107169721
Werd dat eind jaren 30 ook niet geschreeuwd? Iets met leren van fouten...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:55:15 #96
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107171765
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Chavez is met een jaartje dood en blaft al jaren maar doet niks. Die haalt het echt niet in z'n bolle kop om de Antillen aan te vallen. Dat dreigement tegen bezuinigingen is overigens ook al zo vaak voorbij gekomen dat het echt geen waarde meer heeft :')
Dat werd eind jaren 30 ook al geroepen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_107174047
Mooie vergelijking jongens :').

Phelum heeft op één punt gelijk: het tijdperk van een staand leger is voorbij. Maar: juist om die reden moet je een vliegtuig als de JSF kopen (dus de F-35 of iets vergelijkbaars). Als we hadden ingezet op een traditioneel, staand leger hadden we beter verschillende types aan kunnen schaffen. Ook in de huidige oorlogen heeft de F-35 een belangrijke rol te vervullen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:24:26 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107174747
geen staand leger = geen expeditionair leger.
Geen expeditionair leger = geen JSF
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_107174775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef Sloggi het volgende:
Mooie vergelijking jongens :').

Phelum heeft op één punt gelijk: het tijdperk van een staand leger is voorbij. Maar: juist om die reden moet je een vliegtuig als de JSF kopen (dus de F-35 of iets vergelijkbaars). Als we hadden ingezet op een traditioneel, staand leger hadden we beter verschillende types aan kunnen schaffen. Ook in de huidige oorlogen heeft de F-35 een belangrijke rol te vervullen.
Je weet dat je met een luchtmacht alleen geen gebied kan veroveren (of bijv. een Taliban kan verjagen)?
pi_107174791
Neu maar je kan die gasten wel behoorlijke koppijn bezorgen.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:36:09 #101
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107175085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:25 schreef hoogvlieger het volgende:
Neu maar je kan die gasten wel behoorlijke koppijn bezorgen.
What the fuck is dat voor loze opmerking?

Voor controle over een situatie heb je laarzen op de grond nodig. Punt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_107175223
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

What the fuck is dat voor loze opmerking?

Voor controle over een situatie heb je laarzen op de grond nodig. Punt.
Uiteraard. Maar denk jij dat Afghanistan mogelijk was geweest zonder F16's?
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:43:00 #103
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107175317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:40 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar denk jij dat Afghanistan mogelijk was geweest zonder F16's?
Zie je me dat beweren?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_107175355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:24 schreef Pumatje het volgende:
geen staand leger = geen expeditionair leger.
Geen expeditionair leger = geen JSF
Een (grote) slordigheid van mij. Ik doelde op een groot, staand leger gericht op industriële oorlogsvoering.
pi_107175625
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zie je me dat beweren?
Dhr. Von Preusen meldt dat je met een luchtmacht alleen geen gebied kan veroveren of Taliban kan verjagen. Daar heeft ie gelijk in. Boots on the ground zijn daar een absoluut vereiste voor. Maar mijn (cynisch) bedoelde opmerking bedoel ik dus te zeggen dat luchtsteun wel cruciaal is voor zulke taken en het ook behoorlijk demoraliserend werkt als er elke dag even een zwaar bewapende F16 boven je dorp cirkelt die zo nu een dan wel eens de neiging heeft om ergens wat neer te gooien indien nodig.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:04:32 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107176048
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een (grote) slordigheid van mij. Ik doelde op een groot, staand leger gericht op industriële oorlogsvoering.
O.k ;)
Maar ook dat is er al heel lang niet meer
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_107176070
Het werkt iets minder demoraliserend als er geen laars op de grond is om positieve identificatie te leveren zodat die F16 geen civvies platgooit.
pi_107176131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:04 schreef Pumatje het volgende:

[..]

O.k ;)
Maar ook dat is er al heel lang niet meer
En toch halen jullie WOII erbij...
pi_107178125
Door interventie in Afghanistan is de situatie alleen maar verergerd. Papi velden groeien weer en verzorgen 90% van de globale heroïne productie onder Amerikaans toezicht, de Taliban legde een verbod op de boeren af om papi te verbouwen en brandden alle velden plat.

Om de situatie (en vrijwel alle actuele conflicten) te overbruggen ligt de antwoord niet bij een legereenheid maar cultuur. Men moet erachter komen waarom de Taliban doet wat hij doet en waar het zijn macht vandaan haalt.

In de media zie je de afgelopen tien jaar alleen maar 'zij slecht, wij goed, pewpew, wij winnen' wat natuurlijk nergens op slaat. Je brengt geen democratie (als dat al de reden is (Irak)) door bommen op mensen te gooien of de politie uit te hangen. Iedere bom of kogel die burgers doodt wakkert het extremisme alleen maar aan. Dus als er dan eindelijk democratie is, is de kans groot dat je Taliban 2.0 in de kaart speelt en anti-westers sentiment onder islamitische vlag in het leven roept.

De macht van een 'generale eenheid' zoals ik die (te) kort beschreef in mijn vorige posts moet komen te liggen in het overbruggen van sociale en culturele verschillen. Ik kan geen oplossingen bieden maar wel de weg ernaartoe wijzen, namelijk: herkennen en erkennen van het probleem.

Ik vind dat er zo'n eenheid moet komen in Nederland om:
1) Te testen, je kan een ander niet helpen als je jezelf niet eerst weet te helpen.
2) Extremisme in Nederland 'de kop in te drukken'
3) Een voorbeeld format te zijn voor bijvoorbeeld NAVO.
pi_107186734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:55 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dat werd eind jaren 30 ook al geroepen.
Mijn god je weet zelfs met een nog magerder argument op de proppen te komen :D. Staan de Sovjets ook nog klaar om aan te vallen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107186914
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mijn god je weet zelfs met een nog magerder argument op de proppen te komen :D. Staan de Sovjets ook nog klaar om aan te vallen?
Duidelijk geval van iemand die blind is voor enig strategisch denken, je moet je niet voorbereiden op de gevaren die je ziet aankomen, maar op de gevaren die je niet ziet aankomen.
pi_107200536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Duidelijk geval van iemand die blind is voor enig strategisch denken, je moet je niet voorbereiden op de gevaren die je ziet aankomen, maar op de gevaren die je niet ziet aankomen.
Door te blijven hangen in oude denkbeelden uit de jaren '80? Want vooruit kijken naar de toekomst zit er niet bepaald in lijkt het...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107200610
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Door te blijven hangen in oude denkbeelden uit de jaren '80? Want vooruit kijken naar de toekomst zit er niet bepaald in lijkt het...
Nee, voor je legermacht veelzijdig inzetbaar te houden, en niet in zwart-wit denkbeelden van Koude Oorlog vs. terrorismebestrijding blijft denken.
pi_107202095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, voor je legermacht veelzijdig inzetbaar te houden, en niet in zwart-wit denkbeelden van Koude Oorlog vs. terrorismebestrijding blijft denken.
Dat lijkt me heel verstandig maar helaas blijkt het in de praktijk brengen daarvan voor de grote tegenstanders van de bezuinigingen een beetje ingewikkeld. Het is allemaal heel erg hokjesdenken en dat is zonde.
Tijden zijn nu gewoon echt anders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107202337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel verstandig maar helaas blijkt het in de praktijk brengen daarvan voor de grote tegenstanders van de bezuinigingen een beetje ingewikkeld. Het is allemaal heel erg hokjesdenken en dat is zonde.
Tijden zijn nu gewoon echt anders.
Idd, vooral die hokjesdenkers die alleen maar roepen dat defensie moet bezuinigen, die maken het nodeloos complex. Want dat soort figuren worden niet door rationale argumenten gedreven, maar door hun haat jegens alles wat met defensie te maken heeft.

Overigens heeft defensie in de jaren 1990 tot 2000 al grondig hervormd van groot staand leger in een flexibele strijdmacht.
pi_107202623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:21 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, vooral die hokjesdenkers die alleen maar roepen dat defensie moet bezuinigen, die maken het nodeloos complex. Want dat soort figuren worden niet door rationale argumenten gedreven, maar door hun haat jegens alles wat met defensie te maken heeft.
Kijk, haat tegen alles wat met defensie te maken heeft zelfs :).
Even navragen hoor, zit dat argument in sterkte boven of onder de jaren '30 en de dreiging van Venezuela?
Zolang er niet meer uitkomt dan dit type drogredenen uitkomen neem ik beschuldigingen van hokjesdenken niet al te serieus. Want op zo'n moment weten we dat de ratio in de argumenten geheel afwezig is :).

quote:
Overigens heeft defensie in de jaren 1990 tot 2000 al grondig hervormd van groot staand leger in een flexibele strijdmacht.
Dat klopt en sinds die tijd is het wereldtoneel nog verder verantwoord. Je kan niet stil blijven zitten en in tijden waarin de overheidsfinanciën flink gesaneerd worden is er geen ruimte voor al te veel heilige huisjes en het kan gewoon nog een stuk efficiënter. Gaat het wat beter dan kan de begroting weer wat uitdijen (zoals het elke keer gaat).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107204952
Ik neem voor het gemak aan dat je bedoelt dat het wereldtoneel is veranderd. Daar heb je helemaal gelijk in. De wereld is immers een stuk instabieler dan vijftien jaar geleden. Dat jouw antwoord op een onveiliger en instabieler wordende wereld de Nederlandse krijgsmacht totaal afbreken inhoudt, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
pi_107207519
quote:
13s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:54 schreef Sloggi het volgende:
Ik neem voor het gemak aan dat je bedoelt dat het wereldtoneel is veranderd. Daar heb je helemaal gelijk in. De wereld is immers een stuk instabieler dan vijftien jaar geleden. Dat jouw antwoord op een onveiliger en instabieler wordende wereld de Nederlandse krijgsmacht totaal afbreken inhoudt, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Houdt mijn antwoord totaal afbreken in? Me woorden in de mond leggen, ook al zo'n sterke manier van redeneren :D.
Mijn antwoord is vooral het anders organiseren van zaken, dat is toch echt heel wat anders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:29:49 #119
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107207820
Het zou helemaal niet nodig zijn om op defensie te bezuinigen. Maar beter uitgeven van het geld binnen defensie zou ook niet slecht zijn. 1 op de 4 militairen zijn officieren, dat vind ik een beetje overkill. Er zijn zelfs meer officieren dan manschappen in dienst. Ook tientallen procenten van het budget uitgeven aan research vind ik persoonlijk wel veel. Ik zou ongeveer 75% naar de uitvoerende diensten willen zien gaan en 20% naar overhead en 5% naar de bestuursstaf.

NU:

Totaal: 8223,6
CZSK: 549,1
CLAK: 1218,6
CLSK: 654,1
KMAR: 372,1
DMO: 1815,7
CDC: 988,2
BS: 1476,0

Operationele eenheden: 2812,1 = 37%
Overhead: 3001,7 = 39%
Staf: 1830,8 = 24%

Voor de verdeling van personeel geld is ook

Uitvoerend = 21%
Middenkader = 54%
Manager = 25%

Ik denk dat hierin het probleem zit qua uitvoerend budget.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107208642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:40 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar denk jij dat Afghanistan mogelijk was geweest zonder F16's?
Jazeker. Denk jij dat de Taliban bang is voor F16s? Nee joh, want die vliegen toch alleen maar cirkels. Apaches zijn veel beter geschikt voor een missie als OEF en ISAF.
pi_107208843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:29 schreef trigt013 het volgende:
Het zou helemaal niet nodig zijn om op defensie te bezuinigen. Maar beter uitgeven van het geld binnen defensie zou ook niet slecht zijn. 1 op de 4 militairen zijn officieren, dat vind ik een beetje overkill. Er zijn zelfs meer officieren dan manschappen in dienst. Ook tientallen procenten van het budget uitgeven aan research vind ik persoonlijk wel veel. Ik zou ongeveer 75% naar de uitvoerende diensten willen zien gaan en 20% naar overhead en 5% naar de bestuursstaf.

NU:

Totaal: 8223,6
CZSK: 549,1
CLAK: 1218,6
CLSK: 654,1
KMAR: 372,1
DMO: 1815,7
CDC: 988,2
BS: 1476,0

Operationele eenheden: 2812,1 = 37%
Overhead: 3001,7 = 39%
Staf: 1830,8 = 24%

Voor de verdeling van personeel geld is ook

Uitvoerend = 21%
Middenkader = 54%
Manager = 25%

Ik denk dat hierin het probleem zit qua uitvoerend budget.
Volgens mij heb jij zelf geen fucking clue wat die cijfers betekenen en heb je ze gewoon ergens vandaan getrokken omdat je het interessant vindt staan. In het onwaarschijnlijke geval dat ik ongelijk heb: Leg eens uit wat die cijfers precies aangeven en waar ze vandaan komen.
Verder: what the fuck weet jij nou van R&D en de daarbij noodzakelijke kosten. Hoe kun jij nou als totale leek een 'persoonlijke mening' erover hebben.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:33:28 #122
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107211972
Cijfers komen uit de miljoenennota.....

Is het budget in miljoenen, en wie zegt dat ik totale leek ben? Wat ben jij goed in vooroordelen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107212301
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Houdt mijn antwoord totaal afbreken in? Me woorden in de mond leggen, ook al zo'n sterke manier van redeneren :D.
Mijn antwoord is vooral het anders organiseren van zaken, dat is toch echt heel wat anders.
In jouw post waar ik op reageer impliceer je dat er op defensie moet worden gekort. In betere tijden kan MinDef dan weer 'uitdijen'. Wat mij betreft draagt elke euro die op defensie wordt bezuinigd bij aan een verdere afbraak van ons defensieapparaat. Als je niet vindt dat er op DEF moet worden bezuinigd moet je je woorden zorgvuldiger kiezen.

En ik heb jou nog geen enkel argument dan wel wijze waarop DEF anders moet worden georganiseerd zien aandragen de afgelopen pagina's. En dan val je anderen aan op hun manier van discussiëren... goed bezig.
pi_107212333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:29 schreef trigt013 het volgende:
Het zou helemaal niet nodig zijn om op defensie te bezuinigen. Maar beter uitgeven van het geld binnen defensie zou ook niet slecht zijn. 1 op de 4 militairen zijn officieren, dat vind ik een beetje overkill. Er zijn zelfs meer officieren dan manschappen in dienst.
Scorebordjournalistiek. Waarom denk je dat er bij de Klu relatief veel officieren zitten, om maar iets te noemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 11:49:53 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:46:24 #125
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107212415
Ik weet ook wel dat op sommige plekken vanwege de expertise een officier nodig is. Maar over de 100 generaals zie ik niet nodig in een organisatie met 45.000 man. 1 Generaal met 450 personeelsleden is best veel.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107213947
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In jouw post waar ik op reageer impliceer je dat er op defensie moet worden gekort. In betere tijden kan MinDef dan weer 'uitdijen'. Wat mij betreft draagt elke euro die op defensie wordt bezuinigd bij aan een verdere afbraak van ons defensieapparaat.
Tja dat is weer de gebruikelijke goedkope retoriek. Nu is men daar dol op in dit topic, de jaren '30 kwamen al voorbij en ook Chavez als de grote bedreiging.
Als dat de 'argumenten' zijn waar je het van moet hebben...
quote:
Als je niet vindt dat er op DEF moet worden bezuinigd moet je je woorden zorgvuldiger kiezen.
Ja er moet op defensie bezuinigd worden en dat kan meer dan prima zonder
"de Nederlandse krijgsmacht totaal afbreken".
quote:
En ik heb jou nog geen enkel argument dan wel wijze waarop DEF anders moet worden georganiseerd zien aandragen de afgelopen pagina's. En dan val je anderen aan op hun manier van discussiëren... goed bezig.
Dit is niet het eerste topic over dit onderwerp ;).

Er zijn nu een aantal keuzes gemaakt door het ministerie en een groot deel daarvan lijken me prima te rechtvaardigen zonder te spreken van "de Nederlandse krijgsmacht totaal afbreken".

Daarnaast kunnen er goed andere overwegingen gemaakt worden over doel en taken van defensie in de toekomst. Moeten we nog wel alle takken overeind willen houden of moeten we gaan streven naar veel verdere Europese specialisering en integrering?
Ook is defensie een overheidsorganisatie, die hebben altijd een flinke overhead waarin je kan en moet snoeien zonder dat het voor de uitvoering echt veel pijn doet.

Dogmatisch roepen dat bezuinigen gelijk staat aan totale afbraak slaat nergens op wat mij betreft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107213969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:46 schreef trigt013 het volgende:
Ik weet ook wel dat op sommige plekken vanwege de expertise een officier nodig is. Maar over de 100 generaals zie ik niet nodig in een organisatie met 45.000 man. 1 Generaal met 450 personeelsleden is best veel.
Totale afbraak als je er daar flink wat van saneert zeg ik je!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107214390
En nog steeds geen inhoudelijke argumenten, hoewel het in een discussie toch gebruikelijk dat je een stelling onderbouwt in plaats van enkel je standpunt te herhalen.

Het is je dan ook niet om een discussie te doen, je bent een goedkope trol.

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:06 schreef du_ke het volgende:
Als ik me op fok verveel post ik gewoon willekeurig iets in DEF of ergens iets over Ron Paul en je hebt gelijk half FOK! waarvan het IQ hun schoenmaat niet overstijgt over je heen :D
pi_107215475
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:47 schreef Sloggi het volgende:
En nog steeds geen inhoudelijke argumenten,
Daarvan heb ik er net een aantal gepost. Deze zijn nog niet tot in detail uitgewerkt maar dat lijkt me ook niet het streven op dit moment.
quote:
Daarnaast kunnen er goed andere overwegingen gemaakt worden over doel en taken van defensie in de toekomst. Moeten we nog wel alle takken overeind willen houden of moeten we gaan streven naar veel verdere Europese specialisering en integrering?
Ook is defensie een overheidsorganisatie, die hebben altijd een flinke overhead waarin je kan en moet snoeien zonder dat het voor de uitvoering echt veel pijn doet.

quote:
hoewel het in een discussie toch gebruikelijk dat je een stelling onderbouwt in plaats van enkel je standpunt te herhalen.
Dat heb ik meerdere malen gedaan. De bezuinigingen op defensie vallen relatief gezien ten opzichte van bepaalde andere beleidsterreinen best mee en bij de uitvoering ervan ontbreekt een uitgewerkte visie op de toekomst. Over die toekomstvisie kan je nog heel veel zeggen en dat moet ook gebeuren maar als men daarbij voornamelijk teruggrijpt op het verleden schiet het niet zo op heb ik het idee. tijden veranderen..

quote:
Het is je dan ook niet om een discussie te doen, je bent een goedkope trol.

[..]

Leuk m'n postgeschiedenis doorstruinen op dit soort posts :).

Maar aan mijn reacties hier doet het weinig af. En daarnaast, vind je het strooien met loze argumenten als de jaren '30, Chavez of 'totale afbraak' wel iets toevoegen aan de gehele discussie?
En zo niet wat is dan het probleem met het benoemen daarvan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107215874
quote:
Dat heb ik meerdere malen gedaan. De bezuinigingen op defensie vallen relatief gezien ten opzichte van bepaalde andere beleidsterreinen best mee en bij de uitvoering ervan ontbreekt een uitgewerkte visie op de toekomst.
Welke ministeries moeten meer dan een achtste van hun budget inleveren en bijna een vijfde van het personeel ontslaan? Volgens mij wordt geen enkel ministerie relatief gezien zo hard getroffen als MinDef.

Ik ben het wel met je eens dat er niet duurzaam bezuinigd wordt op Defensie, en dat gaat op de langer termijn alleen maar meer geld kosten. Geld wat Defensie niet heeft.

quote:
Maar aan mijn reacties hier doet het weinig af. En daarnaast, vind je het strooien met loze argumenten als de jaren '30, Chavez of 'totale afbraak' wel iets toevoegen aan de gehele discussie?
En zo niet wat is dan het probleem met het benoemen daarvan?
Lees een stukje terug zou ik zeggen.
pi_107215990
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Welke ministeries moeten meer dan een achtste van hun budget inleveren en bijna een vijfde van het personeel ontslaan? Volgens mij wordt geen enkel ministerie relatief gezien zo hard getroffen als MinDef.
OWS levert meer dan een vijfde van hun budget in, het gemeente- en provinciefonds worden meer dan 1/8e gekort (wat op het leven van alledag veel meer invloed heeft gesloten bibliotheken, zwembaden etc), op cultuur wordt meer gesneden.

quote:
Ik ben het wel met je eens dat er niet duurzaam bezuinigd wordt op Defensie, en dat gaat op de langer termijn alleen maar meer geld kosten. Geld wat Defensie niet heeft.

[..]
Het kan stukken slimmer, daar zijn we het wel over eens.
quote:
Lees een stukje terug zou ik zeggen.
Waar doel je precies op? Het type argumenten staat me nogal tegen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107216113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

OWS levert meer dan een vijfde van hun budget in, het gemeente- en provinciefonds worden meer dan 1/8e gekort (wat op het leven van alledag veel meer invloed heeft gesloten bibliotheken, zwembaden etc), op cultuur wordt meer gesneden.
Dan heb je het niet over departementen die in moeten leveren, maar over bepaalde takken binnen de departementen. Als we zo gaan redeneren kunnen we het ook over de KL hebben, die verreweg de grootste klappen op mag vangen van de vier krijgsmachtonderdelen.

Ik denk niet dat er een ministerie is dat meer moet inleveren dan Defensie.

quote:
[..]

Waar doel je precies op? Het type argumenten staat me nogal tegen :P
[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7

[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 13:42:43 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 januari 2012 @ 14:05:36 #133
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107216925
Mes in defensie VS

WASHINGTON - Het Amerikaanse ministerie van Defensie bekijkt deze week een begrotingsvoorstel om de komende 10 jaar omgerekend 375 miljard euro te bezuinigen.

Minister Leon Panetta bespreekt donderdag de grote lijnen van de plannen, vooruitlopend op de presentatie van de begroting door president Barack Obama in februari.

Bronnen rond het overleg meldden al dat duizenden militaire en civiele banen verdwijnen. Het aantal militairen daalt met 30.000 tot 490.000 in 2016. Daarmee behoudt de VS „het beste leger in de wereld”, zoals Obama dinsdag stelde in zijn State of the Union.

De bezuiniging beëindigt of beperkt tientallen programma's. Dat treft onder meer het Global Hawk voor onbemande vluchten op grote hoogte, evenals het grootste wapenprogramma: de F35 Joint Strike Fighter (JSF). De VS kopen 179 JSF's minder en stellen een deel van de aankopen uit. Tegelijk gaan zeven oude kruisers en enkele amfibische oorlogsschepen met pensioen.

Het ministerie van Defensie, ook wel Pentagon genoemd, moet het komende begrotingsjaar circa 25 miljard euro minder uitgeven dan gepland, maar houdt dan nog altijd circa 400 miljard (523 miljard dollar) over als basis. De kosten voor de oorlog in Afghanistan dalen circa 25 miljard euro tot circa 63 miljard euro, grotendeels door het terugtrekken van troepen.

De begroting weerspiegelt ook de nieuwe strategie met meer focus op Azië en het Midden-Oosten. Twee van de vier gevechtsbrigades in Europa worden teruggetrokken. Het leger moet ook mobieler en wendbaarder worden. De luchtmacht en marine krijgen daarbij meer geld, een trend die ook al zichtbaar was in de vorige meerjarenbegroting.

Het ministerie houdt nog geen rekening met een volgende besparingsronde. Het Amerikaanse leger moet nog eens circa 40 miljard euro per jaar snijden in de uitgaven, zoals het er nu naar uitziet in het parlement. Dat zou ook het kernwapenarsenaal beperken of de bouw van nieuwe bommenwerpers een halt toeroepen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_107218350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat is weer de gebruikelijke goedkope retoriek. Nu is men daar dol op in dit topic, de jaren '30 kwamen al voorbij en ook Chavez als de grote bedreiging.
Als dat de 'argumenten' zijn waar je het van moet hebben...

Jij bent net zo naief als iemand die zou zeggen: Ik heb helemaal geen zorgverzekering nodig! Ik ben harstikke jong en kerngezond! Ik ga mezelf lekker NIET verzekeren.
Of: Ik heb helemaal geen auto verzekering nodig! Ik kan harstikke goed rijden en ik zal NOOIT ergens iets of iemand schade berokkenen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:28:30 #135
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107219463
Je hebt gelijk Lightning, mensen leren slecht van het verleden. Maar het is een balans tussen noodzakelijk verdediging en overbodige speeltjes. Hoe bewaak je deze balans als politiek of beleidsmakers?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107219752
Dat is niet zo moeilijk. De F16's zijn al héél ver over hun houdbaarheidsdatum heen, en de enige logische optie is de F35. De F35 is alles behalve een overbodig speeltje. Het is de beste investering in onze veiligheid in de nabij, én in de verre toekomst.
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:47:39 #137
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107222465
Ik gaf je enkel gelijk op het punt dat defensie een verzekering is die je niet weg kan doen in tijden van vrede. Ik geef je geen gelijk dat ik F35 nodig vind en geen alternatieven zie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:50:42 #138
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107222595
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:23 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jazeker. Denk jij dat de Taliban bang is voor F16s? Nee joh, want die vliegen toch alleen maar cirkels. Apaches zijn veel beter geschikt voor een missie als OEF en ISAF.
Mwah, het hele recce gebeuren wordt nog dankbaar gebruik van gemaakt in Afghanistan momenteel. Change detection EOD gebeuren.... Kreeg vandaag trouwens te horen dat ik toch een Fase 3 eruit heb kunnen slepen (vanaf BBT), niet slecht lijkt me in deze tijden. :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:21:07 #139
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107223690
Gefeliciteerd, wat voor functie?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107224258
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:50 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Mwah, het hele recce gebeuren wordt nog dankbaar gebruik van gemaakt in Afghanistan momenteel. Change detection EOD gebeuren.... Kreeg vandaag trouwens te horen dat ik toch een Fase 3 eruit heb kunnen slepen (vanaf BBT), niet slecht lijkt me in deze tijden. :')
Ja ok, dat recce gebeuren is natuurlijk wel handig. Maar veel meer dan dat hoeft een F16 niet te doen. Vliegend cameraatje.

Gefeliciteerd zeg! Redelijk uniek in deze tijden denk ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 januari 2012 @ 17:39:04 #141
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107224327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:

Gefeliciteerd zeg! Redelijk uniek in deze tijden denk ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dat dus. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_107227007
En ik was al blij dat ik mijn bbt in december kon omzetten naar fps 2 :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_107240457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan heb je het niet over departementen die in moeten leveren, maar over bepaalde takken binnen de departementen. Als we zo gaan redeneren kunnen we het ook over de KL hebben, die verreweg de grootste klappen op mag vangen van de vier krijgsmachtonderdelen.

Ik denk niet dat er een ministerie is dat meer moet inleveren dan Defensie.
Dat komt omdat elk departement totaal anders is en je het niet zo 1 op 1 kan vergelijken. Er zijn vergeleken met de vorige kabinetsperiode bijvoorbeeld verschillende ministeries opgedoekt en opgegaan in andere ministeries. Maar op Economische zaken wordt bijvoorbeeld flink gesneden. En als je een ministerie mag vergelijken komt Ontwikkelingssamenwerking er nog beroerder vanaf.
quote:
Gelukkig maar :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107240502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij bent net zo naief als iemand die zou zeggen: Ik heb helemaal geen zorgverzekering nodig! Ik ben harstikke jong en kerngezond! Ik ga mezelf lekker NIET verzekeren.
Of: Ik heb helemaal geen auto verzekering nodig! Ik kan harstikke goed rijden en ik zal NOOIT ergens iets of iemand schade berokkenen.
Wat een onzin :). Goede argumentatie ook weer :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107240642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een onzin :). Goede argumentatie ook weer :D
Helemaal geen onzin. Maar ik zie dat jouw bord voor je kop veel te groot is voor jou, om te begrijpen wat ik bedoel. Dat bewijst nóg een punt.
pi_107241008
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin. Maar ik zie dat jouw bord voor je kop veel te groot is voor jou, om te begrijpen wat ik bedoel. Dat bewijst nóg een punt.
Je zou een punt hebben wanneer ik zou roepen dat we geen leger meer nodig zouden hebben. Dat doe ik echter niet. Ik prikkel misschien wat maar gezien de nogal overdreven reacties daarop elke keer (na de jaren '30, Chavez, 'totale afbraak' hebben we nu een matige vergelijking met verzekeringen) heb ik gewoon gelijk...

Natuurlijk doen bezuinigingen pijn bij de betrokkenen, dat snap ik prima, heb nu zelf ook te maken met hele pijnlijke bezuinigingen die doorgevoerd moeten worden. Maar dat wil niet zeggen dat ze daarom per definitie slecht zijn of dat er niet nog meer bezuinigd kan en zal worden. Je kan je kop wel in het zand blijven steken maar dan wil je de wereld om je heen blijkbaar niet zien...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107242899
Er kan dus niet meer bezuinigd worden, en er is nu al heel veel kapot gemaakt. Mja, een leek als jij begrijpt dat niet, en wil dat niet begrijpen. Je enige doel is een beetje trollen, en zeiken over argumenten alsof je een dramaqueen bent.
pi_107243303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Er kan dus niet meer bezuinigd worden, en er is nu al heel veel kapot gemaakt. Mja, een leek als jij begrijpt dat niet, en wil dat niet begrijpen. Je enige doel is een beetje trollen, en zeiken over argumenten alsof je een dramaqueen bent.
Wat niet kan is nog nooit gebeurd :).
Ik durf te wedden dat de scenario's voor nog 10 of 20% bezuinigen gewoon klaarliggen. Zolang de economie niet aantrekt zal Defensie een van de opties zijn voor bezuinigingen, zo simpel is het.

Daar kan je natuurlijk heel leuk dramatisch over doen of je kan je aanpassen aan die realiteit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107246390
Defensie kan niet eens voldoen aan de huidig 'genomen' bezuinigingsmaatregelen, laat staan dat jij met je lekenkennis die weddenschap zou winnen :')
pi_107246986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 06:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Defensie kan niet eens voldoen aan de huidig 'genomen' bezuinigingsmaatregelen, laat staan dat jij met je lekenkennis die weddenschap zou winnen :')
Dat scenario's en de werkelijke uitvoering niet altijd overeenkomen zou jij als groots militair strateeg toch ook moeten snappen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107247673
We zijn de fase van scenario's by the way al dik een halfjaar gepasseerd, maar dat geeft verder niks hoor, du_ke.
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:10:31 #152
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107247964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja ok, dat recce gebeuren is natuurlijk wel handig. Maar veel meer dan dat hoeft een F16 niet te doen. Vliegend cameraatje.

Gefeliciteerd zeg! Redelijk uniek in deze tijden denk ik. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb een unieke functie als geografisch informaticus binnen CLSK die de luchtmacht veel geld gekost heeft en mission critical is. Mijn eerdere request was afgewezen maar het is onmogelijk voor defensie om mensen van buitenaf aan te trekken, en nadat ik 2 job offers had gekregen waar ik openlijk op aan het solliciteren was kon het ineens wel :') Geografie is een van de weinige takken van sport binnen defensie waarop men niet zal bezuinigen o.a omdat er een juridisch aspect aan vast hangt. (de geografische data voor je plannings systemen moeten bijvoorbeeld altijd up to date zijn om er mee te kunnen vliegen etc.)

Er zit wel een clausule aan vast waardoor ik nu 2 jaar aan mijn functie vast zit maar in deze tijden is dat helemaal niet erg. Ik kan nu over 2 jaar rustig kijken wat de mogelijkheden zijn zonder de druk van een aflopend BBT contract.

[ Bericht 9% gewijzigd door HAL9000S op 26-01-2012 09:18:31 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:14:24 #153
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107248031
En de F16 is inderdaad een vliegende camera in Afghanistan maar dat waren ze in Kandahar de laatste 2 jaar ook al helaas. De jaren daarvoor zijn er veel mooie missies gevlogen, en hebben we veel CAS support mogen leveren maar daarna vlogen de Britten en de Yanks zelf alle missies met enige prio.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:08:10 #154
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107265483
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:10 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik heb een unieke functie als geografisch informaticus binnen CLSK die de luchtmacht veel geld gekost heeft en mission critical is. Mijn eerdere request was afgewezen maar het is onmogelijk voor defensie om mensen van buitenaf aan te trekken, en nadat ik 2 job offers had gekregen waar ik openlijk op aan het solliciteren was kon het ineens wel :') Geografie is een van de weinige takken van sport binnen defensie waarop men niet zal bezuinigen o.a omdat er een juridisch aspect aan vast hangt. (de geografische data voor je plannings systemen moeten bijvoorbeeld altijd up to date zijn om er mee te kunnen vliegen etc.)

Er zit wel een clausule aan vast waardoor ik nu 2 jaar aan mijn functie vast zit maar in deze tijden is dat helemaal niet erg. Ik kan nu over 2 jaar rustig kijken wat de mogelijkheden zijn zonder de druk van een aflopend BBT contract.

2 jaar op functie, jaar om te soliciteren. Dat is heel normaal ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:26:43 #155
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107265960
Ik zit al 2 jaar op de functie, en zou dus volgens mij gelijk weg kunnen nadat ik een fase 3 aanstelling zou krijgen normaliter. Bij de Klu hoef je trouwens ook niet verplicht te wisselen van functie na 3 jaar.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:29:17 #156
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107266042
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Ik zit al 2 jaar op de functie, en zou dus volgens mij gelijk weg kunnen nadat ik een fase 3 aanstelling zou krijgen normaliter. Bij de Klu hoef je trouwens ook niet verplicht te wisselen van functie na 3 jaar.
Bij de KLu word er niet direct uitvoering gegeven aan de functiewisseling. Dat deze regel defensiebreed geld en je slechts 1maal voor 2 jaar (ofzo) verlengd mag worden is wat anders. Dat vervolgens een functie onder de tafel vergeven word is ook iets anders. (exclusief zware specialistenfuncties)

Jij krijgt je fase 3 bij een nieuwe functie. Jouw nieuwe functie is je huidige. Jij gaat dus je nieuwe functietermijn in.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107266177
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 18:35:55 #158
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107266224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
Iemand die een oogje op een andere functie had maar die niet kreeg omdat iemand anders al op die stoel zat. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:36:01 #159
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107266230
Ik had begrepen dat we tekenen voor 3 jaar in principe, dat we vervolgens bij goed functioneren 2 keer voor een jaar mogen verlengen met toestemming van de commandant, en dat je dan weer opnieuw op je functie kan solliciteren. Als je goed functioneert zal het in de praktijk dan bijna niet voorkomen dat een extern iemand beter zal voldoen aan de eisen natuurlijk.

Dan heb je nog het hele leeftijd in rang gebeuren maar onze vakgroep heeft daar dispensatie voor gekregen. Kan door de bomen het bos soms niet meer zien op het gebied van P. moet ik eerlijk bekennen :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:39:41 #160
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107266315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
In sommige vakgroepen is dat zwaar problematisch, daar kan je niet zomaar mensen inwisselen. Ik noem de VLOO (vliegondersteuning) of INTELL bijvoorbeeld, daar heb je ervaring gewoon keihard nodig. In het verleden hadden we bij de Klu er ook nooit last van maar aangezien onze organisatie steeds paarser aan het worden is wordt het steeds moeilijker om het tegen te houden.

Gelukkig zijn ze zo slim geweest om voor bepaalde functiegroepen uitzonderingen te maken anders zou het heel snel naar de klote gaan allemaal :') Heb dat ook regelmatig meegemaakt, dat je dan bij een opleiding tussen landmachtadjudanten zit van 40+ die een (zware) computeropleiding moeten volgen zonder daar enig affiniteit mee te hebben.... maar ze moeten wel want ze moeten omscholen omdat ze weer van functie moeten wisselen. Needless to say dat dat soort gevallen altijd rampzalig aflopen, mensen die hun opleidingen/WGO niet halen etc.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:41:50 #161
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107266374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
Ooit verzonnen omdat sommige mensen eeuwig op dezelfde stoel bleven en compleet vastgeroest zaten, ook een bespoediging van de carrière zou een reden zijn vertelde men mij. Maar ik ben van mening dat versnelling van de carrière de grootste reden zijn. Sommige officieren waren na 5 jaar al majoor door dit systeem.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107266570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:
We zijn de fase van scenario's by the way al dik een halfjaar gepasseerd, maar dat geeft verder niks hoor, du_ke.
Daarom begon ik ook over scenario's die vast al klaar liggen voor de volgende bezuinigingsronde.
Je zou eens kunnen proberen daadwerkelijk te lezen wat iemand schrijft in plaats van maar te gaan verzinnen wat iemand volgens jou gezegd zou hebben zodat je lekker kan ageren ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107266823
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom begon ik ook over scenario's die vast al klaar liggen voor de volgende bezuinigingsronde.
Je zou eens kunnen proberen daadwerkelijk te lezen wat iemand schrijft in plaats van maar te gaan verzinnen wat iemand volgens jou gezegd zou hebben zodat je lekker kan ageren ;).
Die scenario's zijn er helemaal niet. Jij lult gewoon een hoop poep. Het blijkt nu al onmogelijk om de voorgestelde bezuinigingen uit te voeren, scenario's voor nóg meer afbreken zijn, en worden écht niet gemaakt, hoe hard jij dat ook uit je duim probeert te zuigen.
pi_107266930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:56 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Die scenario's zijn er helemaal niet. Jij lult gewoon een hoop poep. Het blijkt nu al onmogelijk om de voorgestelde bezuinigingen uit te voeren, scenario's voor nóg meer afbreken zijn, en worden écht niet gemaakt, hoe hard jij dat ook uit je duim probeert te zuigen.
Hoewel je ongetwijfeld een groots militair strateeg bent ontgaat het politieke spelletje je een beetje heb ik het idee :).

Laat ik het zo stellen als het niet zo is dan is de top van het ministerie en het militaire apparaat bijzonder incapabel. En dat gaat er bij mij gewoon niet in :).

Als je nu nog niet aan ziet komen dat je kan wachten op nieuwe bezuinigingsrondes bij elke tak van de overheid ben je wel wat naïef...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107266990
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoewel je ongetwijfeld een groots militair strateeg bent ontgaat het politieke spelletje je een beetje heb ik het idee :).

Laat ik het zo stellen als het niet zo is dan is de top van het ministerie en het militaire apparaat bijzonder incapabel. En dat gaat er bij mij gewoon niet in :).

Als je nu nog niet aan ziet komen dat je kan wachten op nieuwe bezuinigingsrondes bij elke tak van de overheid ben je wel wat naïef...
Jij denkt van alles te weten, maar wat is jouw affiniteit met Defensie nou eigenlijk? Waar haal jij je verhaaltjes allemaal vandaan, behalve die van uit je duim?
pi_107267177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:01 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij denkt van alles te weten, maar wat is jouw affiniteit met Defensie nou eigenlijk? Waar haal jij je verhaaltjes allemaal vandaan, behalve die van uit je duim?
Ga jij nou maar bij je baas janken die mij al eerder in mijn gelijk heeft gesteld en zich afvroeg welke collega zich zo misdroeg op internet.
pi_107267334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
Volgens mij weet jij weinig af van Defensie als je met zo'n compleet onzinnige reacties aankomt, dat je weinig van het 'bedrijf' afweet is nu wel duidelijk. Als je niet weet waarom die functie voor drie jaar is heb je dus helemaal geen kennis van de krijgsmacht, maar als we jou zo horen vlieg jij nog na je 65e rond ;)

Veel Haagse bluf die ik hier hoor, maar van Defensie heb je nog geen koek gegeten.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:14:14 #168
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107267440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Iemand die een oogje op een andere functie had maar die niet kreeg omdat iemand anders al op die stoel zat. ;)
Bij de KMar mogen ze het hel graag afschaffen :P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107267563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:14 schreef Esses het volgende:

[..]

Bij de KMar mogen ze het hel graag afschaffen :P
Jullie bevorderingen gaan, volgens mij, ook erg traag, ik zag laatst een Wachtmeester van rond de 50.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 19:18:19 #170
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107267600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:17 schreef Clan het volgende:

[..]

Jullie bevorderingen gaan, volgens mij, ook erg traag, ik zag laatst een Wachtmeester van rond de 50.
Die zijn er binnen de KL en KLu ook. Een Kpl die pas laat OO is geworden?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:19:30 #171
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107267643
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:36 schreef HAL9000S het volgende:
Ik had begrepen dat we tekenen voor 3 jaar in principe, dat we vervolgens bij goed functioneren 2 keer voor een jaar mogen verlengen met toestemming van de commandant, en dat je dan weer opnieuw op je functie kan solliciteren. Als je goed functioneert zal het in de praktijk dan bijna niet voorkomen dat een extern iemand beter zal voldoen aan de eisen natuurlijk.

Dan heb je nog het hele leeftijd in rang gebeuren maar onze vakgroep heeft daar dispensatie voor gekregen. Kan door de bomen het bos soms niet meer zien op het gebied van P. moet ik eerlijk bekennen :')
Helaas... Bij ons kan het wel heel goed zijn dat een extern persoon jouw stoel krijgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ooit verzonnen omdat sommige mensen eeuwig op dezelfde stoel bleven en compleet vastgeroest zaten, ook een bespoediging van de carrière zou een reden zijn vertelde men mij. Maar ik ben van mening dat versnelling van de carrière de grootste reden zijn. Sommige officieren waren na 5 jaar al majoor door dit systeem.
Dat is niet echt door dit systeem. Dat is puur het op een hogere stoel solliciteren. Iets wat jij ook zou kunnen doen ;) Dan word jij ook vanzelf een belangrijker persoon. Maar nu kan het uberhaupt al niet meer, immers na 2 jaar pas solliciteren. Pas vanaf (uit m'n hoofd) kolonel kan je weer gevraagd worden voor functies (alsk 't goed had).
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:20:24 #172
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107267684
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:17 schreef Clan het volgende:

[..]

Jullie bevorderingen gaan, volgens mij, ook erg traag, ik zag laatst een Wachtmeester van rond de 50.
Je kan uiterlijk (in de) 30 nog WMR worden vanaf mar1. Als jij dan wmr bent duurt 't 4 jaar, word je wmr 1. Nog 2 functies draaien als wmr (uitdraaien) kan je naar opper. Daar 3 fie's kan je naar AOO.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:21:15 #173
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107267723
Specs van 50 zijn hier zeldzaam.... was zelf op m'n 28ste al sergeant-majoor :P
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:37:57 #174
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107268502
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef HAL9000S het volgende:
Specs van 50 zijn hier zeldzaam.... was zelf op m'n 28ste al sergeant-majoor :P
Dat kan hier dus ook.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:41:36 #175
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107268670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:19 schreef Esses het volgende:

[..]

Helaas... Bij ons kan het wel heel goed zijn dat een extern persoon jouw stoel krijgt.

[..]

Bij ons kan het in principe nu ook alleen zal het denk ik vrijwel nooit voorkomen dat een extern iemand beter geschikt is voor een functie dan degene die er al op zit en goed functioneert. Je kan blijven solliciteren op je eigen functie en op die manier blijf je er gewoon op zitten.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:42:51 #176
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107268744
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:41 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bij ons kan het in principe nu ook alleen zal het denk ik vrijwel nooit voorkomen dat een extern iemand beter geschikt is voor een functie dan degene die er al op zit en goed functioneert. Je kan blijven solliciteren op je eigen functie en op die manier blijf je er gewoon op zitten.
Dan zit jij op een specialistenstoel. Heb je bij ons ook in rechercheafdelingen. Maar bv. de minder specialistische functies?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107268907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Die zijn er binnen de KL en KLu ook. Een Kpl die pas laat OO is geworden?
Dat kan, ik vroeg me alleen af of dat ook nog voorkwam, je ziet dat tegenwoordig toch wat minder dat mensen nog een lage rang op hogere leeftijd heeft.

Wij hadden vroeger in Ede een Papua die Soldaat was en ook nooit bevorderd werd omdat hij de Nederlandse taal amper sprak, het enige wat hij deed was een brandblusdemonstratie en de rest van de dag zat hij daar maar.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:47:07 #178
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107268960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:46 schreef Clan het volgende:

[..]

Dat kan, ik vroeg me alleen af of dat ook nog voorkwam, je ziet dat tegenwoordig toch wat minder dat mensen nog een lage rang op hogere leeftijd heeft.

Wij hadden vroeger in Ede een Papua die Soldaat was en ook nooit bevorderd werd omdat hij de Nederlandse taal amper sprak, het enige wat hij deed was een brandblusdemonstratie en de rest van de dag zat hij daar maar.
Nieuwe SPECCERS krijg je niet door max looptijd in rang.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107269160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:47 schreef Esses het volgende:

[..]

Nieuwe SPECCERS krijg je niet door max looptijd in rang.
Wat is de maximale looptijd in rang?
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:59:22 #180
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107269535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:51 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat is de maximale looptijd in rang?
WMR is 9 jaar ofzo, opper is 10 jaar ofzo dat idee.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107269710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:59 schreef Esses het volgende:

[..]

WMR is 9 jaar ofzo, opper is 10 jaar ofzo dat idee.
Okay, dat is dan sinds eind 90er jaren niet meer echt verandert, ze hadden toen wel de regel ingevoerd dat je alleen nog bevorderd kon worden als je tenminste 3 jaar in functie zat na bevordering, FLO in de tussentijd was dus geen bevordering meer.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:04:41 #182
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107269772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:03 schreef Clan het volgende:

[..]

Okay, dat is dan sinds eind 90er jaren niet meer echt verandert, ze hadden toen wel de regel ingevoerd dat je alleen nog bevorderd kon worden als je tenminste 3 jaar in functie zat na bevordering, FLO in de tussentijd was dus geen bevordering meer.
Jawel, dit is pas ingevoerd bij het nieuwe personeelssysteem.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107270840
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:07 schreef Clan het volgende:

[..]

Ga jij nou maar bij je baas janken die mij al eerder in mijn gelijk heeft gesteld en zich afvroeg welke collega zich zo misdroeg op internet.
Waar heb jij het nou in godsnaam weer over??? Was jij niet allang gepensioneerd dan? Jij hebt het serieus met een baas (wie dat dan ook moge zijn) over een user op dit forum??
pi_107270983
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:11 schreef Clan het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij weinig af van Defensie als je met zo'n compleet onzinnige reacties aankomt, dat je weinig van het 'bedrijf' afweet is nu wel duidelijk. Als je niet weet waarom die functie voor drie jaar is heb je dus helemaal geen kennis van de krijgsmacht, maar als we jou zo horen vlieg jij nog na je 65e rond ;)

Veel Haagse bluf die ik hier hoor, maar van Defensie heb je nog geen koek gegeten.
Serieus kerel, ik weet niet onder welke steen jij telkens vandaan komt, maar wat jij zegt slaat gewoon nergens op. Misschien is het harstikke leuk voor een jan soldaat dat ie om de drie jaar een andere functie krijgt, maar voor het overgrote deel van de functies is het gewoon een véél te korte periode om van functie te wisselen.
Ga dan niet zitten janken over kennis van Defensie, dat heeft er ten eerste niks mee te maken, ten tweede jank je alleen maar als een klein meisje, ten derde heb ik gewoon een punt waar zo'n beetje heel defensie het mee eens is, behalve ene 'Clan' van het Fok!-forum.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:28:59 #185
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107270998
Één krat bier dat hij op mij doelt! :')__!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 20:29:59 #186
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107271053
Rustig ademhalen heren.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:34:13 #187
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107271305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
Rustig ademhalen heren.
Het gaat te fur..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:35:30 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107271388
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:28 schreef Rave_NL het volgende:
Één krat bier dat hij op mij doelt! :')__!
Hey, ik had al gepost dat het voor de KMar wegbezuinigd mag worden ;) Verder valt het wel mee voor de rest van defensie (specialistenfuncties daar gelaten)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 20:35:45 #189
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107271407
quote:
15s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:34 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het gaat te fur..
Clan kennende zal hij wel met een goede uitleg komen. Alles zal reg kom.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:37:34 #190
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107271486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:35 schreef Esses het volgende:

[..]

Hey, ik had al gepost dat het voor de KMar wegbezuinigd mag worden ;) Verder valt het wel mee voor de rest van defensie (specialistenfuncties daar gelaten)
Nee, laat deze woorden nog even goed doordringen..
[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 20:38:13 #191
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107271526
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee, laat deze woorden nog even goed doordringen..
[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
Rustig ademhalen heren.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:39:54 #192
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107271628
Ik ben de rust zelfe, sterker nog, met stomheid geslagen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 januari 2012 @ 20:41:03 #193
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107271695
quote:
15s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:39 schreef Rave_NL het volgende:
Ik ben de rust zelfe, sterker nog, met stomheid geslagen.
Ik heb ook mijn vraagtekens, :Y En zie dus uit naar de uitleg van Clan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:42:47 #194
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107271807
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee, laat deze woorden nog even goed doordringen..
[DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #7
Sorry dacht dat jij op elke 3 jaar doelde.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107272147
Vandaag een voorlichting gehad over de numerus fixus. Overzicht van de knelpuntcategorie per subdienstgroep/ rang gezien zoals die is indient bij de HDP. Gaat om minder dan 200 VTE CZSK-breed.

Ik zit iig in de groep waarvan men verwacht dat er in 2016 grote tekorten zullen zijn :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_107274154
Ik snap er niks meer van :').
pi_107276124
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Sloggi het volgende:
Ik snap er niks meer van :').
Wel een kanttekening:
De burgermedewerkers reken ik dan niet mee.
De KM collega's bij de andere OPCO's zoals de KLu, CDC en DMO. (toch bijna 2000 collega's)
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:24:13 #198
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107277504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:42 schreef Esses het volgende:

[..]

Dan zit jij op een specialistenstoel. Heb je bij ons ook in rechercheafdelingen. Maar bv. de minder specialistische functies?
Bij de KLU heb je dat soort stoelen wel meer, zelfde met al die techneuten die aan vliegtuigen/heli's sleutelen... die hebben daar specifieke opleidingen voor gedaan in burger en kan je niet zomaar van hun stoel afhalen.

Onze max looptijd in rang voor SPEC is ook iets van 15 jaar geloof ik in verschillende functiegroepen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107280454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]
ten derde heb ik gewoon een punt waar zo'n beetje heel defensie het mee eens is, behalve ene 'Clan' van het Fok!-forum.
Het is leuk dat het personeel iets wil of dat 1 persoon een mening heeft, maar het zou pas wat worden als we de kiezer het land laten regeren, dat je iets vind en dat men iets vind hoeft niet zo te zijn dat het zo is.

De rest van je onzin zal ik niet op ingaan want je bent niet bekend met het hele Defensie apparaat wat je zelf ook vaak aangeeft bij anderen.
pi_107280694
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou in godsnaam weer over??? Was jij niet allang gepensioneerd dan? Jij hebt het serieus met een baas (wie dat dan ook moge zijn) over een user op dit forum??
Nee, ik heb het over de informatie die jij als waarheid hier verkondigt, die klopte niet, ik heb het niet over jou als persoon gehad, aan jou als persoon hecht ik geen waarde.
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:44:37 #201
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107280703
Ik denk eerlijk gezegd dat men op de werkvloer wel iets meer inzicht heeft in dat soort zaken dan de individuele kiezer. En niet alleen bij defensie maar bij een heleboel dingen is dat denk ik zo.... ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je dat voor je ziet, ´de kiezer laten regeren´.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107280740
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:44 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat men op de werkvloer wel iets meer inzicht heeft in dat soort zaken dan de individuele kiezer.
Daarom heeft Lightning ook geen punt.
pi_107281891
Haha, verzuurde oude man, zeg dan eens gewoon met wie jij zogenaamd gepraat hebt, en welke informatie dan niet klopt volgens jou. Als je hier niet mee op de proppen kunt komen, stel ik voor dat jij je beschuldiging intrekt.

Verder komt er in een enkele post van jou meer poep uit jouw mond, dan dat een gemiddelde koe in een hele week produceert! Wat dat betreft doe je toch íets goed.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:54:25 #204
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_107283655
Snapt iemand nog waar deze discussie over gaat :?
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:37:27 #205
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107285286
alsof lightning iets met argumenten doet, men moet nu wel jou argumenten weerleggen. Maar als andere mensen hun argumenten onderbouwt negeer je ze gewoon. Eigenlijk ben jij gewoon een vervelende man lightning. Ben blij dat ik niet jou directe collega ben.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:44:07 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107285366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat achterlijke systeem dat je maar 3 jaar op je stoel mag blijven zitten moet per direct afgeschaft worden. Welke mongol heeft dat nou ooit verzonnen?
Voor een hoop (KL) functies kan het ook wel, maar als je wat meer richting complexere wapensystemen/ materiaal gaat is het idd veel te kort. Bij ons zie je dat bv heel erg bij de radar functies, na een jaar beginnen ze het een beetje te begrijpen, na twee jaar hebben ze het echt in het snotje en dan zijn ze alweer bijna weg en begint het weer van voor af aan met de nieuwe vent.

Hier is men dan ook aan het kijken of men dat soort functies voor tenminste 5 jaar kan uitdelen, er wordt iig over nagedacht.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:46:12 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:51:10 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107285467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:59 schreef Esses het volgende:

[..]

WMR is 9 jaar ofzo, opper is 10 jaar ofzo dat idee.
Minimaal is 12 jaar onderbouw. Wmr/sgt =>wmr1/sgt1=4 jaar. Wmr1/sgt1=>Owi/Sm=8 jaar. Maar dat is het ideaal plaatje, kan hier en daar wat langer zijn. Of eerder met een specfie zoals HAL9000S.
pi_107286293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:37 schreef trigt013 het volgende:
alsof lightning iets met argumenten doet, men moet nu wel jou argumenten weerleggen. Maar als andere mensen hun argumenten onderbouwt negeer je ze gewoon. Eigenlijk ben jij gewoon een vervelende man lightning. Ben blij dat ik niet jou directe collega ben.
Kijk, als het om achterlijken gaat met een bord voor hun kop ga ik geen moeite doen om beargumenteerd te reageren. Maar als ik discussier met normale capabele mensen doe ik dat gewoon op een normale manier, en zonodig met argumenten.
Ben jij trouwens een indirecte collega dan? Waar?
Het valt mij altijd op hoe geitenwollensokkerig er hier met elkaar omgegaan wordt, en als je dan effe wat directer bent, gaan mensen janken. Terwijl dat directe en harde juist harstikke normaal is volgens mij bij ons. In ieder geval bij operationele eenheden.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:09:41 #210
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107286991
Lekker arrogant om anders denkende mensen als achterlijk te bestempelen. Bij mijn keuring is mijn iq toch niet als achterlijk bestempeld. Achterlijk ben je met een verstandelijk beperkt iq. Dus dit is gewoon een karakter aanval. Precies wat ik bedoel. Maar jij discussieert juist niet met argumenten. En vooral reageer je niet meer op discussies zodra mensen hun argumenten onderbouwen met bronnen. Misschien is dat "geitenwollensokkerig" juist een algemeen geaccepteerde manier van met elkaar omgaan. Zou je ook een moeten proberen? Er is een verschil tussen assertief (direct) zijn en agressief (aanval van karakter) wat jij juist doet in mijn ogen. mijn achtergrond wil ik je gerust pm geven maar niet hier op het forum.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107287738
Guess what. Juist door mijn karakter doe ik wat ik doe bij Defensie. Mijn collega's zijn wat dat betreft vergelijkbaar. Ik loop niet weg van discussies zoals je stelt. Dat is gewoon onzin.
Ennuh, het 'anders denkende' mensen noemen is toch wel downplayen van de bovenste plank :'). Geitenwollensokkerig gedrag? Daar is nog nooit iemand beter van geworden en zou verboden moeten worden.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:29:42 #212
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107289141
Ik schijn ook een bisken assertief te zijn.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:38:45 #213
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107289382
Op zich zijn alle militairen assertief, daar worden ze op getraind. Maar de grens tussen assertief en agressief is heel dun. Wat binnen defensie vaak heel assertief genoemd word, blijkt in de gewone maatschappij gewoon agressiviteit te heten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107290977
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:29 schreef Rave_NL het volgende:
Ik schijn ook een bisken assertief te zijn.
Verwar lomp en ongenuanceerd niet met assertief.

Hoewel je heel af en toe je ware aard laat zien.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:36:21 #215
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107291119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:38 schreef trigt013 het volgende:
Op zich zijn alle militairen assertief, daar worden ze op getraind. Maar de grens tussen assertief en agressief is heel dun. Wat binnen defensie vaak heel assertief genoemd word, blijkt in de gewone maatschappij gewoon agressiviteit te heten.
Of is de gewone maatschappij gewoon compleet verpamperd en voelen ze zich aangevallen als ze geconfronteerd worden met een waarheid die ze liever niet willen horen.

Ik lig heel vaak in de kling met mensen die niet gewend zijn dat iemand eerlijk en direct is, maar dat betekend niet dat ik een gebrek aan empathie heb.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:37:50 #216
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107291174
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Verwar lomp en ongenuanceerd niet met assertief.

Hoewel je heel af en toe je ware aard laat zien.
Ik ben zeer zeker lomp en ongenuanceerd. Ook in het echte leven. Misschien ben ik daarom wel zo aandoenlijk. :')

En vertel!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_107291250
Zo af en toe komt er iets genuanceerds en onderbouwds uit, dus je kan het wel.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:40:30 #218
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107291263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:38 schreef trigt013 het volgende:
Op zich zijn alle militairen assertief, daar worden ze op getraind. Maar de grens tussen assertief en agressief is heel dun. Wat binnen defensie vaak heel assertief genoemd word, blijkt in de gewone maatschappij gewoon agressiviteit te heten.
Mwah, zo erg is het nou ook weer niet hoor. Ik denk dat de gang van zaken en de omgang onderling binnen defensie behoorlijk vergelijkbaar is met hoe het er bij een 'burgerbedrijf' aan toe gaat. Sowieso heeft ieder bedrijf in de 'gewone maatschappij' wel een beetje zijn eigen cultuurtje. Binnen defensie zijn de verschillende krijgsmachtdelen al totaal anders en zelfs operationele squadrons/eenheden en de ondersteunende eenheden zijn niet echt met elkaar te vergelijken wat dat betreft.

Ikzelf doe heel erg veel zaken met burgerbedrijven en dat levert nooit problemen op in de omgang, maar ik zie zelf het onderscheid tussen militair en burger niet eens meer. Het zijn allemaal mensen met wie ik zaken moet doen en die zijn voor mij persoonlijk allemaal gelijk.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 januari 2012 @ 13:01:13 #219
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107291999
Bezuiniging Defensie treft Vierdaagse

NIJMEGEN - De bezuinigingen bij Defensie hebben voor het eerst effect op de organisatie van de Vierdaagse van Nijmegen. Het bestuur van de Vierdaagse heeft maatregelen moeten nemen om de fors hogere kosten op te vangen. Dat heeft marsleider Johan Willemstein vrijdag gezegd.

Deelnemen aan de Vierdaagse wordt 8 euro duurder. Ook verdwijnt de Vlaggenparade in het Goffertstadion, de traditionele opening aan de vooravond van het wandelevenement. De parade wordt vervangen door een eenvoudige openingsceremonie op de Wedren, het start- en finishterrein van de Vierdaagse.

„Voor 2012 en 2013 lijken de opbouw en het beheer van Kamp Heumensoord, waar alle militaire deelnemers worden ondergebracht, nog wel gegarandeerd”, aldus Willemstein. Maar het bouwen van de traditionele pontonbrug over de Maas bij Cuijk op de vierde wandeldag moet de organisatie voor eigen rekening nemen, net als de opbouw en bemanning van hospitaaltenten op de rustplaatsen onderweg. Defensie zorgt ook niet langer voor de inschrijving van de militaire deelnemers.

Warme relatie

De Vierdaagse was oorspronkelijk een internationale militaire prestatietocht. Het Vierdaagsekruisje geldt om die reden nog altijd als een officiële onderscheiding. Pas later werden burgers toegelaten. Ondertussen lopen er veel meer burgers dan militairen, maar er is nog altijd een warme relatie tussen Defensie en het wandelevenement.

Maandag 6 februari start de inschrijving voor de 96e Vierdaage. In de eerste periode tot 3 maart kunnen alleen wandelaars inschrijven die de Vierdaagse vorig jaar hebben uitgelopen. Ook kinderen die in 2012 12 jaar worden mogen inschrijven. Van 5 maart tot 6 april kunnen alle andere belangstellenden inschrijven. Er mogen maximaal 45.000 wandelaars deelnemen, dus als er meer inschrijvingen zijn moet er worden geloot onder deze tweede groep. Wie in de voorgaande twee jaar is uitgeloot, krijgt in elk geval een startbewijs.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

[ Bericht 25% gewijzigd door Cobra4 op 27-01-2012 13:27:36 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:04:11 #220
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107292109
Terecht imo dat ze daar nu ook minder geld voor uit trekken.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107292150
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:04 schreef HAL9000S het volgende:
Terecht imo dat ze daar nu ook minder geld voor uit trekken.
Ontkom je niet aan inderdaad. En met recht, concentreren op de kerntaken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107292657
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Guess what. Juist door mijn karakter doe ik wat ik doe bij Defensie. Mijn collega's zijn wat dat betreft vergelijkbaar. Ik loop niet weg van discussies zoals je stelt. Dat is gewoon onzin.
Ennuh, het 'anders denkende' mensen noemen is toch wel downplayen van de bovenste plank :'). Geitenwollensokkerig gedrag? Daar is nog nooit iemand beter van geworden en zou verboden moeten worden.
Niemand loopt hier weg van discussies. Jij doet het alleen op een totaal onbeschofte en hufterige manier.. Ten allen tijde beleefd blijven, ook al voel je jezelf wellicht heel goed als officiertje in je helikopter.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:15 #223
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107292773
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ontkom je niet aan inderdaad. En met recht, concentreren op de kerntaken.
Eens. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:09:41 #224
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107294211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor een hoop (KL) functies kan het ook wel, maar als je wat meer richting complexere wapensystemen/ materiaal gaat is het idd veel te kort. Bij ons zie je dat bv heel erg bij de radar functies, na een jaar beginnen ze het een beetje te begrijpen, na twee jaar hebben ze het echt in het snotje en dan zijn ze alweer bijna weg en begint het weer van voor af aan met de nieuwe vent.

Hier is men dan ook aan het kijken of men dat soort functies voor tenminste 5 jaar kan uitdelen, er wordt iig over nagedacht.
Ben het in dit opzicht ook met Lightning eens..
Voor de tank is 2 en half jaar te kort. Dan wissel je hier ongeveer..
4 jaar zou beter zijn.

Het is namelijk bij de tanks
( en alle track mobieltjes )
20% voertuig
80% crew die het voertuig effectief maakt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:52:56 #225
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_107297591
Ik denk dat het per functie bekeken dient te worden. Drie jaar per functie betekent natuurlijk dat de militair in kwestie meer ervaring opdoet en breder kan worden ingezet tijdens zijn/ haar loopbaan.

Maar het zou, bijvoorbeeld in het reorganisatieproces waar we nu in zitten, goed zijn als militairen langer op functie zitten zodat de kennis en ervaring langer op een plek blijft. Ik zie het bijvoorbeeld nu al gebeuren bij de projectgroep SAP. Als je daar met nul kennis opeens instapt bij een functiewisseling wordt het een grote clusterfuck.

Het wisselen van functie om de drie jaar is voor mij een groot pluspunt en een punt om juist bij de baas te blijven. Maar ik ben het ook wel met Lightining en Pumatje eens dat 3 jaar op functie in veel gevallen tekort is. :s)
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_107297698
lama
Blood Sugar Sex Magik
pi_107298823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:21 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Niemand loopt hier weg van discussies. Jij doet het alleen op een totaal onbeschofte en hufterige manier.. Ten allen tijde beleefd blijven, ook al voel je jezelf wellicht heel goed als officiertje in je helikopter.
Ik denk eerder dat de maatschapij steeds meer verwijfd raakt, zoals Rave ook zegt. De gemiddelde Nederlander is tegenwoordig veel te soft en verwijfd, en gaat daarom over de jank wanneer ze geconfronteerd worden met testosteron. :-)
En dat ik vlieger ben heeft verder niks met iets te maken.
pi_107298910
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de maatschapij steeds meer verwijfd raakt, zoals Rave ook zegt. De gemiddelde Nederlander is tegenwoordig veel te soft en verwijfd, en gaat daarom over de jank wanneer ze geconfronteerd worden met testosteron. :-)
En dat ik vlieger ben heeft verder niks met iets te maken.
Deze post is tenminste fatsoenlijk :P.
En ja, onze Nederlandse maatschapij versoft ook inderdaad. Maar dat betekent nog niet dat je ''Uit jouw mond komt net zoveel poep als een koe schijt!'' of iets dergelijks hoeft te verkondigen in een discussie. Hard mag best, maar dat is gewoon onbeschoft.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:38:14 #229
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107299195
Sommige functiewissels zijn per 3 jaar nuttig, maar wij wisselde soms gewoon van de ene stoel naar de andere dezelfde stoel in hetzelfde peloton. Zelfde functieomschrijving en precies hetzelfde werk. Maar omdat het een ander arbeidsplaatsnummer had kon dat gewoon. En de functie openzetten vlak na sinterklaas tot vlak na nieuwjaar. Geen reacties dus geen concurrentie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107299918
Onbeschoft? Ik vond het zelf eigenlijk behoorlijk grappig. Er mag best wat meer gelachen worden.
pi_107300504
Als vlieger wordt je trouwens geselecteerd op onder andere assertiviteit, agressiviteit en dominantie. Ook hangt er in ieder geval bij gespecialiseerde operationale eenheden een cultuur waarin dingen gewoon hard, direct en duidelijk gezegd kunnen, of gewoon moeten worden.
Sommige mensen denken dat ik een zuurpruim ben ofzo. Waarheid is dat ik juist van het lang leve de lol ben en van de bier en tieten. Helaas is Nederland daar te feministisch voor.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:38:10 #232
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107303023
Een typische vlieger dus. Hoe ze zijn als ze net binnen komen iig, als ze wat langer operationeel zijn en er wat verantwoordelijkheden bij krijgen (nadat ze OPSO worden na hun majoorsopleiding bijvoorbeeld of de FWIT gedaan hebben) dan worden ze vaak wat serieuzer en rustiger.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_107303379
Edit: Clusterfuck. Zie volgende post.
pi_107303475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:51 schreef Lightning_NL het volgende:
H-ops of Majoorvlieger wordt je pas na zo'n vijftien jaar, en vliegen doe je dan niet meer. Een echte rasvlieger wil dat niet.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:55:47 #235
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107303538
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:51 schreef Lightning_NL het volgende:
H-ops of Majoovlieger wordt je pas na zo'n vijftien jaar, en vliegen doe je dan niet meer. Een echte vlieger wil dat niet.
Oh oke.... in de F16 community is het de normaalste zaak van de wereld dat de H-ops of majoorvliegers nog gewoon vliegen. Ze draaien ook nog gewoon uitzendingen etc.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:56:24 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107303553
Blijf gewoon allemaal even relaxt. Dit opgefokte "assertieve" gedoe is nergens voor nodig.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_107303729
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:55 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Oh oke.... in de F16 community is het de normaalste zaak van de wereld dat de H-ops of majoorvliegers nog gewoon vliegen. Ze draaien ook nog gewoon uitzendingen etc.
In de heli wereld ook. Maar vanaf majoor zit je gewoon meer achter je bureau dan aan je knuppel. de meesten zitten liever vaker aan hun knuppel. :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:04:53 #238
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_107303774
So to speak.... :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:26:10 #239
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107306971
Hoeveel vlieguren maakt je dan per jaar in een chinook
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107369168
Te weinig. Het loopt ook erg uiteen. Van 80, tot 220 uur ongeveer. De NAVO eist dat we 180 uur per jaar maken. Helaas ligt het gemiddelde rond de 130.
  zondag 29 januari 2012 @ 18:02:09 #241
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107369225
nog geen 20 dagen per jaar...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107369807
Nog geen 25 minuten per dag.
pi_107373797
Hoeveel laser-uren maak jij dan jaarlijks, Esses?
  zondag 29 januari 2012 @ 22:07:44 #244
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107380454
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoeveel laser-uren maak jij dan jaarlijks, Esses?
Exact 0.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107459480
Het blijft opvallend stil vanaf de kant van Clan... Is ie dood? Of is ie zo verzuurd en bestookt met vragen waar hij geen antwoord op weet dat hij maar teruggekropen is onder een van zijn rotsen?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:29:37 #246
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107460516
jammer dat jij op mijn 0 jaarlijkse laseruren niet reageert.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107460585
Het was dan ook geen serieuze vraag, maar een grap.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:32:32 #248
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107460641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Het was dan ook geen serieuze vraag, maar een grap.
Ja maar ik hoor hem vaker, dus ik denk... laat ik het benadrukken
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_107460770
Doe je goed :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 12 februari 2012 @ 14:42:31 #250
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107892038
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 februari 2012 @ 00:47:40 #251
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_107918431
Het is toch te triest voor woorden; Nederlanders in Duitse tanks, met het idee dat zij dan ook weer van ons materieel gebruik mogen maken.

Het is verdikke nog aan toe geen spelletje waarbij je te pas en te onpas van alles van elkaar gaat zitten ruilen!

En het 'lenen' van de tanks is dan onder het mom dat militairen moeten blijven weten hoe je met die dingen omgaat. Had er dan gewoon 10 gehouden om te trainen. Deze bezuinigingen raken echt kant nog wal.

Nog een voorbeeld, Panetta (VS Defensie) heeft Hillen gevraagd om een evt. bijdrage voor de situatie in het Midden-Oosten, vooral het geval er iets gaat gebeuren met Iran. Hillen heeft gezegt er welwillend tegenover te staan, en misschien kon er wel een mijnenjager vanaf ;(

Een mijnenjager! Als je in dit stadium beland bent kan je net zo goed de hele boel afschaffen...
Er liggen een aantal LCF's in Den Helder niets te doen, en Hillen stuurt een mijnenjager. (Net als bij Libië overigens). Dit gaat wat mij betreft echt veel te ver.

En het komt alleen maar doordat bezuinigingen of defensie wel geaccepteerd worden door de oppositie en de kiezers, en op onderwijs, zorg, en dergelijke niet.

Want zeg nou zelf, Rutte bezuinigt heel veel op defensie, en de enigen die je hoort is de vakbond en de militairen zelf! De oppositie vindt het allemaal prima, die gaan zelfs nog verder (willen JSF niet). De situatie in NL is op dit punt echt hoogst merkwaardig... Soms denk ik dat het dan fijner is om in de VS, UK of desnoods Rusland te wonen, maar men nog echt geld voor het leger overheeft en dit ook nog een teken van nationale trots is...
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  maandag 13 februari 2012 @ 07:34:31 #252
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107920056
Ik hoor steeds meer geruchten over gebruik maken van Duitse tanks.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 12:08:59 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_107925180
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:47 schreef mpc007 het volgende:
Nog een voorbeeld, Panetta (VS Defensie) heeft Hillen gevraagd om een evt. bijdrage voor de situatie in het Midden-Oosten, vooral het geval er iets gaat gebeuren met Iran. Hillen heeft gezegt er welwillend tegenover te staan, en misschien kon er wel een mijnenjager vanaf ;(

Een mijnenjager! Als je in dit stadium beland bent kan je net zo goed de hele boel afschaffen...
Er liggen een aantal LCF's in Den Helder niets te doen, en Hillen stuurt een mijnenjager. (Net als bij Libië overigens). Dit gaat wat mij betreft echt veel te ver.
Hoe wou je anders de mijnen die daar voor de kust liggen opsporen en vernietigen?
  maandag 13 februari 2012 @ 12:31:25 #254
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107925904
Er is nog een leuk verhaal over het delen van een kettingzaag op de Grebbelinie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107925953
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Hoe wou je anders de mijnen die daar voor de kust liggen opsporen en vernietigen?
We zouden de Zuiderkruis heen kunnen sturen om eens ouderwets te vegen. O+
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef trigt013 het volgende:
Er is nog een leuk verhaal over het delen van een kettingzaag op de Grebbelinie.
Nou, vertel.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 13 februari 2012 @ 12:43:27 #256
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107926241
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef trigt013 het volgende:
Er is nog een leuk verhaal over het delen van een kettingzaag op de Grebbelinie.
Ik ben benieuwd.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:06:34 #257
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107926928
Bij de verdediging van de Grebbeberg was er maar 1 kettingzaag beschikbaar. Het leger mocht geen bomen omzagen in de boomgaarden van nabije boeren omdat men bang was voor claims. Toen uiteindelijk de bomen omgezaagd mochten worden moest men wachten tot die enkele kettingzaag beschikbaar was en daardoor werd de boomgaarden wel omgezaagd. Maar was er te weinig tijd om deze bomen op te ruimen. Perfecte dekking voor oprukkende nazi's om achter te schuilen om zo de kazemat onder vuur te nemen.

Hoe bezuinigingen tot rare situaties kan leiden. Angst voor claims kwam uit Den Haag, niet uit de legertop.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:57:40 #258
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935118
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:06 schreef trigt013 het volgende:
Bij de verdediging van de Grebbeberg was er maar 1 kettingzaag beschikbaar. Het leger mocht geen bomen omzagen in de boomgaarden van nabije boeren omdat men bang was voor claims. Toen uiteindelijk de bomen omgezaagd mochten worden moest men wachten tot die enkele kettingzaag beschikbaar was en daardoor werd de boomgaarden wel omgezaagd. Maar was er te weinig tijd om deze bomen op te ruimen. Perfecte dekking voor oprukkende nazi's om achter te schuilen om zo de kazemat onder vuur te nemen.

Hoe bezuinigingen tot rare situaties kan leiden. Angst voor claims kwam uit Den Haag, niet uit de legertop.
Genoeg bomen zijn uit de weg geruimd met explosieven.
Daarnaast weet ik toevallig dat er op de grebbeberg wel meer dan 1 kettingzaag beschikbaar was.
Allemaal ook te lezen in de dagrapporten op go2war.nl :)


Maar inderdaad, de angst voor schadeclaims van de boeren was groter dan de angst voor een Duitse inval. Geeft perfect weer wat de gedachte van de dag was destijds.


"Het werd verboden, omdat 20 jaar noeste arbeid niet verloren mocht gaan. Ik heb nog geantwoord dat hierdoor bij een Duitse aanval , jonge 20 jarige Nederlanders zouden worden gedood. Welke antwoord is gebleken juist te zijn."

[ Bericht 13% gewijzigd door Pumatje op 13-02-2012 17:04:56 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 17:04:13 #259
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107935352
Per infanteriecompagnie waren er zo'n 20 kettingzagen, en een stuk of 8 bijlen. Bij de pio compagnieën waren er 64 kettingzagen.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:05:38 #260
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935406
Inderdaad :)
Het is weer zo'n mooi broodje aap verhaal uit de meidagen.
Op het niveau van de Duitsers hebben bonbons gedropt met vergif erin.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 februari 2012 @ 17:06:06 #261
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107935430
Die ene zin wel ja. De rest klopt toch?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 februari 2012 @ 17:07:40 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935496
Zeg ik toch ook?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 17:08:51 #263
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107935544
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:06 schreef Cobra4 het volgende:
Die ene zin wel ja. De rest klopt toch?
Staat van Beleg is pas in april 1940 afgekondigd, toen pas kon er effectief wat gedaan worden met de obstakels. Het kwam allemaal te laat, er was bijv. niet genoeg tijd omgekapte bomen fatsoenlijk op te ruimen, was weer een leuke dekking voor de Duitsers....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 februari 2012 @ 17:09:09 #264
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107935557
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:07 schreef Pumatje het volgende:
Zeg ik toch ook?
Ja, in je edit. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 februari 2012 @ 17:09:31 #265
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107935573
Dan zal ik dat stukje wel gekeerd onthouden hebben bij de battle tour. Trouwens is 20 kettingzagen op 150 man wel erg veel denk ik. 5 Kettingzagen per peloton?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107935599
Wel een mooi verhaal. Mythevorming is ook geschiedenis.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:10:36 #267
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935607
Een maand om in elke sector bomen uit de weg te ruimen moet voldoende zijn hoor Nibb-it.
Het was gewoon de naive, passieve, nonchalante Nederlandse pacifistische houding die dit heeft veroorzaakt. KL was ervan doordrenkt.. in tegenstelling tot de mentaliteit bij het KNIL.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 17:11:45 #268
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107935659
De oorlog in Indonesië was erg smerig.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:12:42 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935693
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:09 schreef trigt013 het volgende:
Dan zal ik dat stukje wel gekeerd onthouden hebben bij de battle tour. Trouwens is 20 kettingzagen op 150 man wel erg veel denk ik. 5 Kettingzagen per peloton?
Infanterie compagnie van die tijd was wel wat groter dan nu.. je kunt die lijn niet doortrekken.
Daarnaast zal de numerieke telling 20 voorschrijven. Maar dat zal niet anders dan nu geweest zijn met daadwerkelijk functionerende kettingzagen..en kettingzagen op papier.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 17:13:05 #270
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935715
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:11 schreef trigt013 het volgende:
De oorlog in Indonesië was erg smerig.
Gaat het totaal niet om. Daarnaastzijn dat net zo goed helden.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 17:14:09 #271
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107935747
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Gaat het totaal niet om. Daarnaastzijn dat net zo goed helden.
Absoluut, de deden niets verkeerd als je het in die tijd en gedachtegoed plaatste.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107935758
quote:
De oorlog in Indonesië was erg smerig.
De oorlog in Europa ook hoor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 februari 2012 @ 17:15:14 #273
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107935785
Maar goed, terug naar de actuele bezuinigingen:

Antwoorden op de vragen over het personeelsbeleid van Defensie
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_107935790
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:14 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Absoluut, de deden niets verkeerd als je het in die tijd en gedachtegoed plaatste.
:')
  maandag 13 februari 2012 @ 17:15:34 #275
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107935795
quote:
12s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De oorlog in Europa ook hoor.
Mwa, die viel wel mee als je het vergelijkt met Stalin, Pol Pot en bijvoorbeeld veldslagen uit de eerste wereldoorlog.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:16:37 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107935833
vriendelijkere modus


, ontopic jongens
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 februari 2012 @ 17:19:02 #277
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107935915
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 februari 2012 @ 17:26:37 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107936164
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:15 schreef Cobra4 het volgende:
Maar goed, terug naar de actuele bezuinigingen:

Antwoorden op de vragen over het personeelsbeleid van Defensie
Blablabla POP, blablabla EVC, blabla loopbaanbegeleider...

Wat een kontverhaal. Niemand krijgt of heeft de ruimte om dat circus in te vullen, zeker op de werkvloer niet waar men met 100 man 1 intranetzuil kan delen. Het aanvragen van verlof is al een ramp voor die lui. Daarbij is dat fucking POP/ Competentie/ vacaturebank geneuzel zo ondoorzichtig als een kerkdeur en werkt het intranet zo soepel als de versnellingsbak van een laro, als je niet continu ingelogd bent kun je eerst 28 updates installeren en 10 keer rebooten voor je uberhaupt wat kunt doen.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:35:10 #279
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107936473
hahaha er heeft iemand achter pc gezeten vandaag.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 februari 2012 @ 18:13:55 #280
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_107937810
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Blablabla POP, blablabla EVC, blabla loopbaanbegeleider...

Wat een kontverhaal. Niemand krijgt of heeft de ruimte om dat circus in te vullen, zeker op de werkvloer niet waar men met 100 man 1 intranetzuil kan delen. Het aanvragen van verlof is al een ramp voor die lui. Daarbij is dat fucking POP/ Competentie/ vacaturebank geneuzel zo ondoorzichtig als een kerkdeur en werkt het intranet zo soepel als de versnellingsbak van een laro, als je niet continu ingelogd bent kun je eerst 28 updates installeren en 10 keer rebooten voor je uberhaupt wat kunt doen.
Daar hebben ze in Den Haag geen last van met allemaal een computer per werkplek :')
  maandag 13 februari 2012 @ 20:35:52 #281
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107944499
quote:
Lees ik nu dat ze er van uit gaan dat slechts 35% boordplaatser gaat worden in Zeeland, omdat dat in Doorn ook zo het geval is?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 februari 2012 @ 20:38:33 #282
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107944630
quote:
5s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:35 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Lees ik nu dat ze er van uit gaan dat slechts 35% boordplaatser gaat worden in Zeeland, omdat dat in Doorn ook zo het geval is?
Nee, Defensie geeft 45% op (lijkt mij nog te laag) en de gemeente Doorn maakt er 35% van.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 13 februari 2012 @ 20:45:37 #283
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107944984
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nee, Defensie geeft 45% op (lijkt mij nog te laag) en de gemeente Doorn maakt er 35% van.
Komt omdat doorn zo centraal logt dat je schrikt hoeveel er binnen de 80km afstand zit. En je zit aan de A12 dus kiezen alsnog een hoop lui ervoor om walplaatser te worden.

Maar je kunt Zeeland echt niet met een normale kazerne vergelijken. Eerder met een afgelegen oord als Den Helder, waar de bezetting ver boven de 65% hangt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 februari 2012 @ 15:35:58 #284
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108304574
'Krijgsmacht moet op de schop'

DEN HAAG - De Nederlandse krijgsmacht moet opnieuw fors op de schop. Daarvoor pleiten twee onderzoekers van Instituut Clingendael donderdag in het tijdschrift van de Atlantische Commissie.

Kees Homan en Dick Zandee betogen dat de veelzijdig inzetbare krijgsmacht, zoals het kabinet die voorstaat, onbetaalbaar wordt. Nederland moet meer samenwerken met buurlanden en Scandinavische landen en zich meer richten op bepaalde niches.

Concreet stellen ze voor om het aantal F-16-squadrons te halveren en in totaal drie vliegbases te sluiten. Dat kan als Nederland meer met België gaat samenwerken. Dan kunnen de transportvliegtuigen van de twee landen Melsbroek bij Brussel als hun thuisbasis krijgen. Beide landen kunnen een F-16-basis sluiten.

Nederland moet dan wel meer onbemande vliegtuigen kopen en zich specialiseren met Patriotraketten en radars op luchtverdedigingsfregatten. Ook moet bij de bouw van nieuwe marineschepen de nadruk meer komen te liggen op ondersteuning van landoperaties en bescherming van de koopvaardij, ten koste van onderzeebootbestrijding.

Homan en Zandee willen een pasklare krijgsmacht die betaalbaar blijft, maar waarmee Nederland ook internationaal belangrijke bijdragen kan leveren. De ambities moeten omlaag, dat is duidelijk.

De twee onderzoekers voorspellen dat Defensie de dans niet zal ontspringen bij nieuwe bezuinigingen, ook al besloot minister Hans Hillen eerder al om de komende jaren 1 miljard euro te snijden. Daardoor verdwijnen ongeveer 12.000 van de 69.000 banen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_de_schop___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:17:56 #285
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_108306278
Daar komen ze zo ineens op dus..
Heb nog geen half jaar geleden compleet andere rapporten gelezen....
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_108309733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:35 schreef Cobra4 het volgende:
'Krijgsmacht moet op de schop'

Je ziet dit bij meer beleidsterreinen waar de HRA eerst kostte wat kost buiten schot moest blijven gaat daar nu ook aan gemorreld worden. Er wordt overal heel diep gesneden en dat gaat pijn doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_108315368
Volgens mij doet het al aardig pijn.
pi_108328018
quote:
12s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:59 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij doet het al aardig pijn.
Deels is dit pas het begin.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 februari 2012 @ 10:44:03 #289
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108455008
Een interessant artikel over de gevolgen van bezuinigingen bij Defensie: 'Waarom we de "Javazee" niet mogen vergeten'
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 februari 2012 @ 13:20:13 #290
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108460251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:35 schreef Cobra4 het volgende:
'Krijgsmacht moet op de schop'
Van Veelzijdig naar Pasklaar

23 februari 2012

De Nederlandse krijgsmacht moet opnieuw fors op de schop. Daarvoor pleiten twee onderzoekers van Instituut Clingendael donderdag in het tijdschrift van de Atlantische Commissie.

Kees Homan en Dick Zandee betogen dat de veelzijdig inzetbare krijgsmacht, zoals het kabinet die voorstaat, onbetaalbaar wordt. Nederland moet meer samenwerken met buurlanden en Scandinavische landen en zich meer richten op bepaalde niches.

Concreet stellen ze voor om het aantal F-16-squadrons te halveren en in totaal drie vliegbases te sluiten. Dat kan als Nederland meer met België gaat samenwerken. Dan kunnen de transportvliegtuigen van de twee landen Melsbroek bij Brussel als hun thuisbasis krijgen. Beide landen kunnen een F-16-basis sluiten. Nederland moet dan wel meer onbemande vliegtuigen kopen en zich specialiseren met Patriotraketten en radars op luchtverdedigingsfregatten.
Ook moet bij de bouw van nieuwe marineschepen de nadruk meer komen te liggen op ondersteuning van landoperaties en bescherming van de koopvaardij, ten koste van onderzeebootbestrijding.

Homan en Zandee willen een pasklare krijgsmacht die betaalbaar blijft, maar waarmee Nederland ook internationaal belangrijke bijdragen kan leveren. De ambities moeten omlaag, dat is duidelijk.

De twee onderzoekers voorspellen dat Defensie de dans niet zal ontspringen bij nieuwe bezuinigingen, ook al besloot minister Hans Hillen eerder al om de komende jaren 1 miljard euro te snijden. Daardoor verdwijnen ongeveer 12.000 van de 69.000 banen.

Download hier het hele opiniestuk Van veelzijdig naar pasklaar

Bron: http://www.prodef.nl/Veelzijdig-pasklaar
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108461909
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:20 schreef Cobra4 het volgende:

Ook moet bij de bouw van nieuwe marineschepen de nadruk meer komen te liggen op ondersteuning van landoperaties en bescherming van de koopvaardij, ten koste van onderzeebootbestrijding.

Bron: http://www.prodef.nl/Veelzijdig-pasklaar
Ik denk dat we naar het Deense model met modulaire schepen moeten.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 27 februari 2012 @ 14:22:09 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_108462651
Nee dat is echt gewoon een domme ontwikkeling. Krijg je een situatie van half goed in alles.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_108462760
Dat is beter dan heel goed zijn in niets.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_108463139
Maar zonder dollen: Nu hebben we 4 schepen met peperdure Smart-L en mk 41 VLS systemen.
Systemen die nou niet bepaald nodig heb met de jacht op piraten. En waarvan er nu 3 stil liggen in Den Helder. Maak dit soort systemen modulair en je wint de helft.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:20:55 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_108504239
jaja... nou als het "ding" de optie meekrijgt om mijnen te kunnen vegen kun je net zo goed een roeiboot met een diemaco erop getaped pakken, want een polyester hull is niet relekst in een hoog geweldsspectrum.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_108509620
diemaco. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_108608117
http://www.volkskrant.nl/(...)so-eens-worden.dhtml

quote:
5. Defensie
Ja. Het ministerie van Defensie heeft al een enorme bezuinigingsoperatie achter de rug. Dat wil niet zeggen dat dit onderwerp niet behandeld wordt tijdens een lange lunch op het Catshuis.

En dan gaat het vooral over de JSF. Moeten we dit vliegtuig nog kopen nu we broekriem zo moeten aanhalen? De PVV heeft al vaker laten weten eigenlijk tegen de JSF te zijn. Ook veel Nederlanders vinden dit een mooie post om op te bezuinigen. Echter, tot nu toe heeft Nederland pas twee testtoestellen besteld. In 2014 volgt de echte beslissing. Dit schrappen heeft wellicht zin, alleen wordt het begrotingstekort in 2013 er niet lager door. En het is dan extra zonde van al het geld wat Nederland al heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van het moderne gevechtsvliegtuig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 maart 2012 @ 23:03:53 #298
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108608225
Is dit nu echt voor het eerst dat ik lees dat een krant begrijpt dat bezuinigningen/schrappen van de JSF (of andere kist) geen gevolgen heeft op de begroting omdat het besluit tot aankoop nog niet genomen is. :o _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 maart 2012 @ 23:07:57 #299
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108608415
oeps. :@
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108608429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:03 schreef Cobra4 het volgende:
Is dit nu echt voor het eerst dat ik lees dat een krant begrijpt dat bezuinigningen/schrappen van de JSF (of andere kist) geen gevolgen heeft op de begroting omdat het besluit tot aankoop nog niet genomen is. :o _O_
Moet je ook gewoon echte kranten lezen, de Telegraaf telt niet :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 maart 2012 @ 23:09:31 #301
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108608500
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moet je ook gewoon echte kranten lezen, de Telegraaf telt niet :P
:D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')