quote:Op woensdag 9 november 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
![]()
Net thuis van de echo en er was een kleine 'vlek' te zien![]()
![]()
![]()
In de maand dat ik had moeten bevallen ben ik dus echt weer zwanger.![]()
16 juli ben ik uitgerekendduurt nog heeeeeuul lang (240 dagen om precies te zijn)maar gelukkig zijn er hier lieve dames (en af en toe heren) die me al die weken steunen !
quote:Op woensdag 9 november 2011 12:10 schreef Poezebeest het volgende:
Ff update; nog geen mama, gebeurd wel iets maar kan best nog tot morgen duren. Wachten, wachten, wachten maar! Inleiden met 35 weken is verre van ideaal, lichaam is er nog niet klaar voor, maar goed, het is niet anders, mijn gezondheid is nu even belangrijker.
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:18 schreef innepin het volgende:
Goedemorgen!
Er zijn nog meer mijlpalen vandaag dacht ik maar die weet ik niet allemaal dus ik hou het bij mijn eigen: 39 weken![]()
En niks aan de hand. Maar - omg - behalve wat spierpijn onderin mijn rug ook géén bekkenpijn gespot nog.
Ohw.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:53 schreef Kyara het volgende:
Sorry dames, deze vergeten te quoten:
[..]
Daar moet je wel net de ruimte voor hebben natuurlijk. Wij zouden dat niet kunnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:26 schreef jessie het volgende:
NTS net wat bitterend zegt. Ik zou gewoon je ledikantje wat je al hebt op jullie slaapkamer zetten. Zonde om daar een heel nieuw bedje voor te kopen joh!
De kleding kast staat nu op de kinderkamer en de ledikant naast ons bed!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:27 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Daar moet je wel net de ruimte voor hebben natuurlijk. Wij zouden dat niet kunnen.. Dan kan ik m'n kledingkast niet meer in
. Ons gupke gaat gewoon naar z'n eigen kamertje.
quote:Op woensdag 9 november 2011 15:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan nog kun je op voorhand wel van alles bedenken maar misschien loopt het straks toch allemaal anders.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan juist omdat het allemaal al zoveel kost, ook niet meer opkijk van 100 euro.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:38 schreef Kuukske het volgende:
Ik vind het trouwens nogal wat hoor. De hele babyuitzet kost al een dot centen. Ik moet eerlijk zeggen dat een wiegje er bij ons niet nog bovenop past hoor. Qua uitgaven. Hoelang ligt een baby daar in? Dat weet ik dan weer niet.
Uiteraard! Je kiest zelf voor wat je uitgeeft.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:07 schreef NotTheSame het volgende:
Kuukske, het is net wat Kyara zegt, ik denk dat als ik hier alles terug ga tellen wat ik allemaal al uitgegeven heb, dan hadden we de garage nog de helft groter kunnen maken haha! Maar je kunt het gewoon zo gek maken als je zelf wilt. Tweedehands of nieuw, duur of goedkoop.
Ik zou een gesprek met een gyn eisen man! je loopt er zolang mee!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Wij hebben een mozes mandje. Lekker naast het bed en later cosleeper ofzo
![]()
Oh en weer in het zkh.. Weer hork vk.. Geen plan want inleiden kan ineens totaal niet ook niet met 39/40 weken volgens hork .. Maar goed hoop morgen een die me beter kan helpen.. En iig een plan kan opstellen.. En die HK Pijn kan minderen..
Fijn dat je je zo begrepen voelt bij de ARBO-arts. Hij heeft gelijk en daar heeft je wg zich maar bij neer te leggen!quote:Op woensdag 9 november 2011 16:35 schreef Zoë23 het volgende:
evenstar![]()
en het verhaal over wel of niet n wiegje op de kamer, ik zou het wel willen, de beeb lekker dichtbij en lijkt me ook prettiger met BV. Mn lief is van mening dat t niet goed is voor de opvoeding (wil de beeb zometeen niet meer op zn eigen kamertje enz) dus die heeft het liever niet..
denk dat de praktijk moet uitwijzen wat handiger is.
ik zou het kindje snachts iig niet in de kinderwagenbak laten slapen.
Net thuis van de arbo-arts. Hij kwam nogal fel over toen ik 't hele gebeuren op 't werk vertelde
en hij vond dus ook dat,, dat écht niet kon. Ik moest nog anderhalve week thuis blijven en dan met aangepaste werktijden, en regelmaat (dus geen onregelmatige tijden enz meer) en aangepast werk weer rustig beginnen en absoluut niet op de gesloten afd.
Vond 't een heel fijn gesprek
nu zien hoe te regelen met mn baas, weet nu iig dat ook de arbo-arts achter me staat
de beeb en moeder zijn 't belangrijkst zei hij, niet 't werk![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoe, supergoednieuws van die arbo arts! Nu gaat je baas het hopelijk ook begrijpenquote:Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Kyara het volgende:
Fijn Katy! Heb je al een afspraak voor de 1e echo?
Ja bij jouw baby misschienquote:Op woensdag 9 november 2011 16:34 schreef Susie het volgende:
Ik was eerst helemaal niet zo van baby op de kamer, maar het is toch wel erg fijn! Inderdaad het even gluren wat er is... Maar het troosten met je hand, dat kan je wel vergeten
Ja klopt. Heb m'n baas er ook over gemaild + gezegd wanneer ik langs kom om het e.e.a te besprekenquote:Op woensdag 9 november 2011 17:31 schreef Kuukske het volgende:
Oh en een dikkevoor Zoë! Goed bezig! En volgens mij is het ook wel deels aan je arbo-arts om de baas te informeren, middels zo'n eh.. hoe heet zo'n rapport? Nouja. Een rapport.
Edit: Plan van aanpak. Volgens mij.
Zo zie je dus maar dat geen enkele situatie hetzelfde is.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:40 schreef Faithz het volgende:
Danne ligt vanaf het begin op zijn eigen kamer en ik moet eerlijk zeggen dat t prima bevalt. Als hij een kik geeft staat een van ons naast hem en dit geeft ons toch wel veel meer rust. Vooral omdat meneer van de geluidjes is, ook in zijn slaap
Ook dat zou heel fijn zijn. Maar horen is natuurlijk ook heel erg leuk. Verbaas me dan wel dat de echo-dame zo zeker zei dat we het vast zouden kunnen horen. Misschien ligt het ook aan de apparatuur?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:29 schreef Kuukske het volgende:
Volgens mij kunnen ze het bij 7 weken nog niet horen. Wel zien knipperen.
wel bij de vkpraktijk waar ik zit, na de 20 weken echo bij 30 en 32 weken een groei echo (zo uit mn hoofd even het aantal weken) en bij 36 weken een liggingsecho.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:18 schreef Kuukske het volgende:
Mja ik vraag me af of ik rond de 33 ook nog mag. Heb je dan een groeiecho/liggingsecho ofzo?
Een ledikant van 1 meter breed? Hoe lang is het dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 16:55 schreef NotTheSame het volgende:
Asy, ons ledikant is toch wel ruim 100cm breed, terwijl de co-sleeper op 50cm komt. De ruimte tussen 'mijn' kant en de muur is 70cm, dus dat zou moeten passen.
Hee, dan mag je nog eerder babyspieken dan ikquote:Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef KatyM het volgende:
[..]
Zoe, supergoednieuws van die arbo arts! Nu gaat je baas het hopelijk ook begrijpen.
Ja de eerste echo is de 24 november, daar kijk ik heeel erg naar uit. Al over iets meer dan 2 weken.
Hebben jullie zo'n combinatietest gedaan? En Jaantje/Marjolijntje/Clauwhee, gaan jullie een combitest doen?
Lekker veel! Hier is het tussen 9 en 12 weken (ik heb 'm bij 10 w), 20 en 30. De laatste is idd een groeiecho. Voor een liggingsecho is het misschien wat vroeg (zegt de noobquote:Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ook dat zou heel fijn zijn. Maar horen is natuurlijk ook heel erg leuk. Verbaas me dan wel dat de echo-dame zo zeker zei dat we het vast zouden kunnen horen. Misschien ligt het ook aan de apparatuur?
Ik heb trouwens een echo met 7, 12, 20 en +-33 weken. En ik zou zelf graag een pretecho laten maken
ligginsecho is met 36 wekenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:49 schreef jaantje_ het volgende:
[..]
Lekker veel! Hier is het tussen 9 en 12 weken (ik heb 'm bij 10 w), 20 en 30. De laatste is idd een groeiecho. Voor een liggingsecho is het misschien wat vroeg (zegt de noob)?
Kijk, had ik het toch goed begrepenquote:Op woensdag 9 november 2011 20:00 schreef bitterend het volgende:
[..]
ligginsecho is met 36 weken
bij ons doen ze al die echo's niet standaard. Alleen als ze vermoeden dat er iets aan de hand is.
Wij waarschijnlijk wel, maar ik ben ook al 36(37 in december).quote:Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef KatyM het volgende:
[..]
Hebben jullie zo'n combinatietest gedaan? En Jaantje/Marjolijntje/Clauwhee, gaan jullie een combitest doen?
Ah op die fietsquote:Op woensdag 9 november 2011 19:43 schreef Susie het volgende:
@Fee-nix: tuurlijk! Maar het 2dw gedeelte niet toch? En daar maak ik me verder geen zorgen over iig!
ik was bij lucas zoooo misselijk , behalve op t moment dat ik iets at... (daarna was t direct weer terugquote:Op donderdag 10 november 2011 06:58 schreef Orea het volgende:
Grappigik ben benieuwd of ik dit keer misselijk ga worden, bij de dame geen seconde geweest (ik ga alleen de vreetbuien dit keer beperken
ik wil niet weer zoveel aankomen...)
dat noem jij "best goed"?quote:Op donderdag 10 november 2011 07:13 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben er 20 tot 25 aangekomen en daarvan ruim 30 weer kwijtgeraakt
Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen en zit nog onder het startgewicht van Willem...
Best goed bezig, al zeg ik het zelf...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keigoed bezig Fluug!quote:Op donderdag 10 november 2011 07:13 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben er 20 tot 25 aangekomen en daarvan ruim 30 weer kwijtgeraaktdoor hard werken
Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen en zit nog onder het startgewicht van Willem...
Best goed bezig, al zeg ik het zelf...
Dit is vlgs mij niet zo heel gek hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:14 schreef Nirak het volgende:
Orea feli
Langvoeden is niet mijn ding, maar als je erachter staat: doen!
Vind het dapper dat je ermee in een magazine komt, rust toch veel taboe op.
Over gewicht: ik was 13 kg aangekomen en ben ze sinds gisteren ook allemaal kwijt.. (14 dagen)
Is beetje veel sneller dan ik had gedacht en vraag me ook af of t wel goed is voor Danne als ik in dit tempo blijf afvallen...
Haha, ja geen idee. Opgekropte woede jegens mijn mams?quote:Op donderdag 10 november 2011 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Fee-nix, wat een maffe droom.. Wat heb je te verwerken
fijn om te lezen! ik sta nu (bijna 38 weken) op 11 kilo'squote:Op donderdag 10 november 2011 09:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik was 2 weken na Cas zijn geboorte die 10 aangekomen kg's ook weer kwijt
Aww...quote:Op donderdag 10 november 2011 09:07 schreef jessie het volgende:
Zo droomde ik dat ik de slijmprop verloor![]()
Maar behalve 1 van de meiden ziek thuis gaat het hier nog steeds goed.
Word er een beetje chagerijnig van.
Ik droom van een gewicht dat slechts 10kg boven de 55 ligtquote:Op donderdag 10 november 2011 11:05 schreef NotTheSame het volgende:
Ow god, over wegen gesproken... Ik DURF echt niet meer de weegschaal op... De vorige controle 2 weken geleden zat er al 17 kilo bij!
Nou mag ik wel wat kilotjes meer wegen, ik had voor m'n zwangerschap een serieus ondergewicht (zonder reden overigens), maar ik heb nog nooit de weegschaal boven de 55 kilo zien gaan, en daar zit ik nu al (dik) 10 kilo boven.
anders reken je t om naar stones.. klinkt echt veel plezierigerquote:Op donderdag 10 november 2011 11:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik droom van een gewicht dat slechts 10kg boven de 55 ligt
Ja maar dan zou ik me dus de rest van de zwangerschap hebben opgevreten en misschien onnodig.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:51 schreef Cooki het volgende:
Asy, wij hebben wel combitest gedaan, omdat we dan wisten of er volgens kansberekening een hoger risico was dan voor mn leeftijd relevant was... en van te voren wisten we dat we geen vwp oid zouden doen. combitest puur als voorbereiding op wat er ms aan zat te komenalsof de kans van 1op65 je feitelijk helpt, maar toch
quote:Op donderdag 10 november 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:
Dan geniet ik liever van de zwangerschap en wacht af wat er daarna op me af komt...
Hoezo?? er is bij mij niks over gezegd...(ja ik moet in het zh bevallen maar stel dat het zo snel gaat dat het thuis moet...)quote:Op donderdag 10 november 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook niet op de weegschaal bij de VK. Alleen even de melding dat ik even moest waarschuwen als ik richting de 100 ging, ivm verplicht een beneden bed voor de bevalling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wow 28 november echo, wat leuk&spannend![]()
Als je boven de 100kg bent, mogen de ambulancebroeders je officieel niet meer naar beneden tillen, arbo-dingetje sinds een paar jaar. Dus moet je er met de brandweer+brancard door een raam eruit. Als je het weet, dan moet je dat dus netjes melden. En willen ze een bed beneden, om snel weg te kunnen. Maar bij noodgevallen zullen de ambulancebroeder je niet boven laten verpieteren lijkt mequote:Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef bitterend het volgende:
Hoezo?? er is bij mij niks over gezegd...(ja ik moet in het zh bevallen maar stel dat het zo snel gaat dat het thuis moet...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wil eigk nog wel n keer!![]()
![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door -Caroline- op 10-11-2011 11:55:32 (oja spoilers :-X) ]
quote:Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Cooki het volgende:
asy, de echomevrouw vd seo (tang trouwens hier in remunj) was bij 30 wk zeker dat ie omhoog gegroeid was..
![]()
een vlos stuurt vast wel door , dat geloof ik
Aah joh, dingen lopen zoals ze doen en niet nadenken over wat had kunnen zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wil eigk nog wel n keer!![]()
![]()
![]()
Dan wordt je gek.
Hoe weet je dat nou? Misschien was je anders wel zwanger geweest als je partner enkel door de deur beneden naar binnen gekomen was en jij op bed lagquote:Op donderdag 10 november 2011 11:25 schreef bitterend het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen bij de intake...te dik (hoge bmi) zijn zou vruchtbaarheid verminderen, roken zou ook de sperma kwaliteit beïnvloeden...nou bij ons hebben die dingen totaaal geen invloed gehad.
Bitterend, ben daar maar heel blij mee danquote:Op donderdag 10 november 2011 11:25 schreef bitterend het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen bij de intake...te dik (hoge bmi) zijn zou vruchtbaarheid verminderen, roken zou ook de sperma kwaliteit beïnvloeden...nou bij ons hebben die dingen totaaal geen invloed gehad.
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:56 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!
Innepin, wat fijn dat je zoveel baat hebt bij de acupunctuur! Hopelijk helpt het ook voor het bevallen!
Fee-nix, wat een droom! Ik droom ook regelmatig dat Draak er al is maar dat ik er niks van gemerkt heb! Das echt een hele vreemde gewaarwording haha!
GWS, respect voor jou dat je al zo lang kan/mag voeden!!! Ik ben echt benieuwd naar je verhaal, hopelijk staat het in het decembernummer, dan kan ik het lekker lezen tijdens m'n verlof!
Net weer even door de supermarkt gewaggeld... Tjonge, ze zeggen wat van 'de jeugd van tegenwoordig', nou, ik had net herrie met een bejaarde man.
Ik ben namelijk niet zo snel meer met het in- en uitladen van m'n karretje (tja, die buik zit nou eenmaal in de weg, can't help it!). Staat ie bij het uitladen tegen m'n karretje aan te beuken, en bij het uitladen en betalen stond meneer al achter me te beuken om zo snel mogelijk z'n eigen boodschappen in te laden. Okee, dan kan ik m'n mond dus niet houden en heb hem vriendelijk gevraagd of hij even afstand wilde houden. Krijg ik me toch een scheldkannonade van dat zilveruitje! Gelukkig nam de cassière het voor me op en maande em tot rust. Om daarna rustig een 'knecht' te bellen die mijn boodschappen in m'n auto zet. Die kop van die klojo toen hij dat hoorde, masterlijk gewoon
!
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Misschien was je anders wel zwanger geweest als je partner enkel door de deur beneden naar binnen gekomen was en jij op bed lag
Misschien was de spermakwaliteit ook wel een stuk minder, maar was het nog goed genoeg om zwanger te worden?
ben ik ookquote:Op donderdag 10 november 2011 12:05 schreef Cooki het volgende:
[..]
Bitterend, ben daar maar heel blij mee dan
quote:Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Cooki het volgende:
asy, de echomevrouw vd seo (tang trouwens hier in remunj) was bij 30 wk zeker dat ie omhoog gegroeid was..
![]()
een vlos stuurt vast wel door , dat geloof ik
Speciaal voor CookiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wil eigk nog wel n keer!![]()
![]()
![]()
Ja of te dun, of te gestressed, of je wil 't te graag etc etc!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef bitterend het volgende:
Je wordt soms gewoon bang gemaakt met allerlei dingen op het internet...dat je te dik bent om zwanger te worden enzo...terwijl het blijkt dat het niet altijd zo hoef te zijn.
speciaal voorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en voor de rest : kom gezellig naar limland maar niet op 1 novemberomg
![]()
das de dag dat mn almere heimwee hoogtij viert![]()
oeh nog ff ontopic: ik ben in flevoziekenhuis bevallen
[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 10-11-2011 12:46:07 ]
Oh poezebeestquote:Op donderdag 10 november 2011 12:18 schreef Poezebeest het volgende:
Ik ben vannacht bevallen van een heel lief klein jongetje genaamd
Kleine jongen ligt wel nog in de couveuse en heeft wat moeite met zelf ademhalen, maar doet het verder goed. Ik ben compleet ontdaan en kapot na een aantal heftige dagen en een bizarre nacht. Nu dus vooral bijkomen en herstellen van de ks. Wat is dat trouwens verschrikkelijk!
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:08 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Speciaal voor Cooki
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Poezebeest, van harte gefeliciteerd met jullie kleine dappere man!
Hopelijk gaat je herstel voorspoedig en mogen jullie snel naar huis
Marije, iedereen zit anders in elkaar. Ben ik wel nieuwsgierig: wat had je dan gedaan bij een slechte uitslag?
jessie, wat een leuke verrasing zeg! Ik zou zeggen: zoek iets leuks uit
Fijn zo'n goed nieuws, Sam!
Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'.![]()
Ik weet nog dat Saffier best redelijk snel zwanger was van haar nummer 1. Nummer 2 liet heel lang op zich wachten en uiteindleijk naar allerlei onderzoeken bleek ze PCOS te hebben en na medisch gedoe is nummer 2 er nu. Maar nummer 1 was dus 'gewoon' een gelukstreffer geweest.
ja dat ja asyquote:Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Asyniur het volgende:
Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'.![]()
Huh, sinterklaas komt hier zondag pas aanquote:Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef Sam1993 het volgende:
@ poezebeest. Gefeliciteerd met je kleine. hopelijk gaat het snel beter met de kleine en herstel je voorspoedig.
@Bitterend. Ze zeggen van alles.. Biuj mij hebben ze 3 jaar geleden al gezegd dat als ik niet af zou valleen ik geen kans had op zwangerschap (door stress en overgewicht) nu 3 jaar later ben ik ongepland zwanger geworden terwijl ik toch (ja het brenggt risico's mee maar alles gaat goed ) 135 kilo weeg. ik ga wel vanaf de 20 weken naar een gynecoloog en niet meer naar de verloskundige dit omdat het vaak minder goed te voelen is allemaal.
O en gied nieuws over school. Ik ga geen stage meer lopen dit jaar. ik heof alleen mijn theorie van het jaar bij te werken en bij te houden. Dan ga ik gewoon door naar mijn derde jaar, na mijn derde jaar krijg ik 20 weken inhaal stage (en geen school) en start ik uiteindelijk een half jaar later aan mijn examens. Maar een half jaar vertraging:O beter dan een jaar overdoen lijkt mij? Nu kan ikd us ook eindelijk wat rustiger aan doen mijn moeder het goede nieuws vertellen en het beste is nog ik hoef maar 2 weken in de maand na school omdat het zo was 1 week stage 1 week school:D Gelukkig blijf ik dus uit de financiele problemen en kan ik mijn kleintje gewoon geven wat het nodig heeft:D
Met de medicijnen gaat het een stuk beter spuug minder en kan iets beter eten. Jeej! morgen richting Tilburg naar mijn ouders samen met de kleine meid sinterklaas binnen halen.
Dit inderdaad... Dat het soms wel goed gaat, wil niet zeggen dat de statistieken niet kloppen.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Asyniur het volgende:
Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'.
Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef jessie het volgende:
Weet t nog niet bitterend. Je kan dagje uit met de kids voor 6 pers. (man heeft ook een zoontje en straks met de mijne erbij zijn we sommige weekends met zijn 6en)
Of misschien wel een lekkere verwendag met sauna enz straks als ik t nodig heb
Of hotelletje, of iets leuks voor in de tuin, staan zoveel leuke dingen op.
Ben gelijk wat minder chagie
En dat bij zoveel de zwangerschapskilos er zo snel weer afgaan dat maakt me echt zo jaloers. Bij mij is er elke zwangerschap flink wat blijven hangen. En dan kwam ik elke zwangerschap ook nog eens flink wat aan.
Dat is inderdaad goed nieuws!! super dat het geregeld isquote:Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef Sam1993 het volgende:
O en gied nieuws over school. Ik ga geen stage meer lopen dit jaar. ik heof alleen mijn theorie van het jaar bij te werken en bij te houden. Dan ga ik gewoon door naar mijn derde jaar, na mijn derde jaar krijg ik 20 weken inhaal stage (en geen school) en start ik uiteindelijk een half jaar later aan mijn examens. Maar een half jaar vertraging:O beter dan een jaar overdoen lijkt mij? Nu kan ikd us ook eindelijk wat rustiger aan doen mijn moeder het goede nieuws vertellen en het beste is nog ik hoef maar 2 weken in de maand na school omdat het zo was 1 week stage 1 week school:D Gelukkig blijf ik dus uit de financiele problemen en kan ik mijn kleintje gewoon geven wat het nodig heeft:D
Met de medicijnen gaat het een stuk beter spuug minder en kan iets beter eten. Jeej! morgen richting Tilburg naar mijn ouders samen met de kleine meid sinterklaas binnen halen.
Dan zou ik me zorgen hebben gemaakt. Maar dat zou ik ook gedaan hebben zonder slechte uitslag. Dus wat dat betreft had ik voor mijn gevoel weinig te verliezen. Voorheen had ik zoiets van kansberekening wat heb ik daar nou aan, doe maar meteen die vlokkentest. Maar dat wilde mijn man niet ivm de risico's. Nou dan toch maar die kansberekening, beter iets dan niets. En achteraf ben ik dus enorm blij met die keuze.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Asyniur het volgende:
Marije, iedereen zit anders in elkaar. Ben ik wel nieuwsgierig: wat had je dan gedaan bij een slechte uitslag?
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:20 schreef Cooki het volgende:
[..]
speciaal voorNTS :
![]()
toen was ik er ook: omg ik kon ze wel van de weg aframme, terug naar je eigen dorp
Kiek, ut tiepen geit dus al neet al te sjlech! Doe bus volges mich mit vlag en wimpel gesjlaag veur die inburgeringscursus of neet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Oah joah, waar bekans vergeate det Asyniur auch un echte Limburgse is!
Poezebeest, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleine man. Hopelijk komt het allemaal goed met jouw en de kleine!
*En nou weer een beetje aan de poets... K*u*t* werkvolk ook, gisteren mooi geveegd, vandaag weer de Sahara in huis.
[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 10-11-2011 14:24:09 ]
Pff hier ook sinds afgelopen vrijdag de stoep open gebroken, ligt nu een plank, maar daar durf mijn hond niet overheen, dus liep ik steeds achterom door de poort, hebben ze sinds vanmorgen die kant van de straat ook open liggen en heel leuk weer een plank neer gelegd, en mijn hond weigert er over heen te lopenquote:Op donderdag 10 november 2011 14:17 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
*En nou weer een beetje aan de poets... K*u*t* werkvolk ook, gisteren mooi geveegd, vandaag weer de Sahara in huis.
Ow das ook lekker dan ja! Dus je kunt eigenlijk je huis niet uit met je hond? Mooi lullig dan... Hebben ze een prognose wanneer ze klaar zijn?quote:Op donderdag 10 november 2011 14:19 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Pff hier ook sinds afgelopen vrijdag de stoep open gebroken, ligt nu een plank, maar daar durf mijn hond niet overheen, dus liep ik steeds achterom door de poort, hebben ze sinds vanmorgen die kant van de straat ook open liggen en heel leuk weer een plank neer gelegd, en mijn hond weigert er over heen te lopen !
Ja ik heb een witte herder, en die kan ik dus echt niet tillen over die plank haha.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ow das ook lekker dan ja! Dus je kunt eigenlijk je huis niet uit met je hond? Mooi lullig dan... Hebben ze een prognose wanneer ze klaar zijn?
Jij hebt toch van die mooie witte herders toch?
Gaat goed! dankje voor het vragen! heb alleen nog steeds overal pijn maar dat kan ook door de laatste loodjes komen!quote:Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Poezebeest van harte met jullie mannetje, wat een geweldige naam!![]()
Bitterend, ik las trouwens dat je gevallen wasHoe is het nu met je?
![]()
Hier alles goed. Jelte groeit goed en ik voel me prima. Ben alleen erg moe, maar geniet x100 van mijn TWEE kinderen
kijk je wel uit dat je niet gaat uitglijden!!quote:Op donderdag 10 november 2011 14:38 schreef Fee-nix het volgende:
En ik zag 'sauna' voorbijkomen. Wij gaan binnenkort eindelijk weer eens! Met heeeeele dikke buik dus
. Maar heb er zo'n zin in. Ik ga wel extra voorzichtig doen en niet te lang in de sauna's, maar vooral lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk!
Dan kun je het beste de bevalling hier ook in het ziekenhuis doen met VK hier... Op zich vind ik het wel een goed idee van je moeder, het is allemaal al hectisch genoeg zo... Dan kun je voor het minimum aantal kraamuren gaan en dat is een stuk goedkoper... Pasgeborene kan volgens mij prima in campingbedje en als het badderen een probleem is mag je mijn tummytub wel lenen voor die weekquote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S
p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.
zoveel vragen:(
Dat haal ik niet uit de post iig. Maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...
Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
Nee, je hebt niks gemist.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
wie is dit en heb ik iets gemist?
Ik zou het niet doen... Reden werden er ook al gegeven. Buiten dat kun je vgz zelf ook wel even bellen met hoe het met de vergoeding zit. Er zit altijd een eigen bijdrage op kraamzorg, maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent kun je dat bedrag ook declareren. Kwestie van nog eens navragen, je zegt zelf top verzekerd te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S
p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.
Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.
Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.
Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..
Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak postquote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
wie is dit en heb ik iets gemist?
6 kidsquote:Op donderdag 10 november 2011 13:18 schreef bitterend het volgende:
[..]
Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.
en 6 kids!druk zal je het hebben straks
Ja, dit is ook nog een dingetje en dat moet je echt goed uitzoeken want aangezien je niet werkt maar studeert krijg je volgens de nieuwe regels geen kinderopvangtoeslag. Er zal wel een ander potje voor zijn maar dat moet je dus wel even goed uitzoeken.quote:Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
Ik ben zelf ook verzekerd bij VGZ en heb het pakket 'uitgebreid aanvullend'. Dit is het middelste pakket qua modulaire aanvullende verzekeringen. Ik krijg 125 euro eigen bijdrage vergoed. De eigen bijdrage is 3,90 euro per uur. Het komt er dus op neer dat ik ruim 32 uur geheel vergoed krijg.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Van de vgz site:quote:Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.
Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.
Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..
Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
quote:thuis of in een kraamzorghotel basis: ten hoogste 10 dagen (er geldt een eigen bijdrage van ¤ 4 per uur) aanvullend plus: volledige vergoeding van de eigen bijdrage
ik zou me maar eens gaan inlezen dan.....quote:Op donderdag 10 november 2011 15:44 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.
Oh spannend!!!! Nou, ben benieuwd hoor! In elk geval, als je meeleest: van harte gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 10 november 2011 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks gemist.
Die heb ik erin gezet. Is een vaste OUD user, die zich hier echt wel komt melden tzt. Is meer een soort van grapje omdat ze niet aan klonen doet. En omdat het zo leuk is!Is met medeweten van haar trouwens hoor.
Maar ze komt echt wel meeposten over een paar weekjes.:Y
Ow en dit wat betreft de mystery guestquote:Op donderdag 10 november 2011 15:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh spannend!!!! Nou, ben benieuwd hoor! In elk geval, als je meeleest: van harte gefeliciteerd!!!![]()
![]()
Ja haahaa 6 kids in totaal lolquote:Op donderdag 10 november 2011 15:45 schreef jessie het volgende:
[..]
6 kids![]()
![]()
4 ook goed, totaal met zijn 6en
Nee, die is het iig niet!quote:Op donderdag 10 november 2011 15:45 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak post
Wanneer kunnen we ongeveer een onthulling verwachten?quote:
Opvang zou ik even nakijken bij de gemeente/UWV. Waar woon je? Elke gemeente heeft een regeling voor studerende moeders. Dan krijg je een deel vergoed. En vaak hebben ze ook gereserveerde plekken. Maar dat zou je nu wel even moeten navragen. Verschilt per regio door wie de regeling wordt uitgevoerd. Hier door de gemeente zelf. Soms door het UWV, soms door de kinderopvang zelf. Is even zoeken vaak. Is dezelfde regeling als voor re-integreren..quote:
quote:Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Orea het volgende:
Gelukkig zijn jullie ook niet nieuwsgierig hè
Dat is ook zo, maar ook dat moet allemaal geregeld en aangevraagd worden. En het is dus wel even zaak dat je weet waar je aan toe bent over een half jaar.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:47 schreef bitterend het volgende:
Als je niet werkt maar studeert krijg je een bijdrage van de gemeente voor de kinderopvang.
Ik heb vandaag gedweild!!!quote:Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Kyara het volgende:
We hebben hier niks beter te doen dan klagen, wachten op verse babies en nieuwe zwangeren bang maken.
Dat weet ik dan weer niet. Als ze wacht tot na een echo kan het nog wel eens een week of 8-9 duren.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:50 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we ongeveer een onthulling verwachten?
Yup helemaal waar! beginnen met bellen en informerenquote:Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar ook dat moet allemaal geregeld en aangevraagd worden. En het is dus wel even zaak dat je weet waar je aan toe bent over een half jaar.
Dat je weet dat je kinderopvang gewoon zeg 2 of 300 euro per maand gaat kosten.
Dat je weet of je nu wel of geen kraampakket krijgt, of je wel of niet een eigen bijdrage moet betalen. Dingen uitzoeken en regelen. Verantwoordlijkheid nemen dus.
Lief dat je moeder het wilt doen, maar iedere nederlander heeft, mits 18 jaar, een eigen zelfstandige zorgverzekering. Dus zelf bellen en zelf regelen.
Over klagen gesproken, even in spoiler.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Kyara het volgende:
We hebben hier niks beter te doen dan klagen, wachten op verse babies en nieuwe zwangeren bang maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben blij dat je het zelf zegt BEquote:Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat weet ik dan weer niet. Als ze wacht tot na een echo kan het nog wel eens een week of 8-9 duren.![]()
Eig. wel gemeen van mij, zo'n enorme teaser! Ik zou dat zelf als zwangere geloof ik niet aangekund hebben..
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Bang maken kan ook.!!!quote:Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Kyara het volgende:
als je studeert kun je bij je ouders meeverzekerd zijn, ook als je al op jezelf woont. Maar verder ben ik het wel met je eens hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Lief dat je moeder het wilt doen, maar iedere nederlander heeft, mits 18 jaar, een eigen zelfstandige zorgverzekering. Dus zelf bellen en zelf regelen.
quote:Op donderdag 10 november 2011 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bang maken kan ook.!!!
Maar dit vond ik meer even een reeel beeld scheppen.
Als ik iemand bang wil maken ga ik wel vertellen over uitschuren tot je anus en liters bloed verliezen.
Ik wacht nu tot mijn man thuis komt en kliekjes in de magnetron doet....quote:Op donderdag 10 november 2011 15:54 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
+1! En gestofzuigd!
En nou voor dood op de bank liggen.
Nja, er ging een keer klagen aan voorafquote:Op donderdag 10 november 2011 15:55 schreef Orea het volgende:
Kuuk, dat is geen klagen hoor! Goed dat je het aan gaat geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |