abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104158873
Zwangerschap en geboorte deel 857

November
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
20 november 2011: GreatWhiteSilence
26 november 2011: bitterend (meisje)

December
08 december 2011: SummerBreeze (meisje)
13 december 2011: Poezebeest
25 december 2011: Deepfreeze
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy (meisje)
***04 januari 2012: Soempie en Wiebelkont***
07 januari 2012: Kyara (jongen)
28 januari 2012: IslaBonita (meisje)
29 januari 2012: Fee-nix (jongen)

11 februari 2012: CrazyMoon
14 februari 2012: klavertje-4
*** 17 februari 2012: Tha_Duck en Ivetje ***
18 februari 2012: DuBecky (meisje)

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil
***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart 2012: Oeke
*** 31 maart 2012: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

07 april 2012: Asyniur
07 april 2012: Rixtje
12 april 2012: Marrije (meisje)
26 april 2012: Roosje84

02 mei 2012: Zoë23
06 mei 2012: Soohr (papa)
07 mei 2012: Sproet-je
17 mei 2012: Sam1993
24 mei 2012: Covie

16 juni 2012: adesse
12 juni 2012: bijtje84
22 juni 2012: jaantje_
27 juni 2012: clauwhee
27 juni 2012: KathyM

1 Juli 2012: Marjolijntje
*** 8 juli 2012: mereltje en Forno ***
20 juli 2012: MysteryGuest
21 juli 2012: Orea

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 10-11-2011 09:53:34 ]
pi_104158949
Uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
:W

Net thuis van de echo en er was een kleine 'vlek' te zien *O* *O* *O*
In de maand dat ik had moeten bevallen ben ik dus echt weer zwanger. :{
16 juli ben ik uitgerekend *O* duurt nog heeeeeuul lang (240 dagen om precies te zijn)maar gelukkig zijn er hier lieve dames (en af en toe heren) die me al die weken steunen ! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:10 schreef Poezebeest het volgende:
Ff update; nog geen mama, gebeurd wel iets maar kan best nog tot morgen duren. Wachten, wachten, wachten maar! Inleiden met 35 weken is verre van ideaal, lichaam is er nog niet klaar voor, maar goed, het is niet anders, mijn gezondheid is nu even belangrijker.
pi_104158960
MJ, wil je in de OP?

Nog meer mensen er in of eruit?
pi_104160305
Nee hoor Kyara, ik blijf nog lekker zitten in het lijstje.. Nog 7,5 week ;)

Poezebeest, wat heftig zo. Hopelijk vlot het een beetje en kunnen jij en de kleine een rustige start maken!
pi_104160496
Druk bezig met vervanging tijdens m'n verlof. Spannend. Raar ook!
Ik vind het moeilijker dan verwacht om te wennen aan de gedachte dat ik werk uit handen moet geven straks :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 9 november 2011 @ 14:45:10 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104161729
MJ, wat een goed nieuws! *O*

Marjolijntje (en anderen), die eerste weken zijn altijd heel erg spannend :Y

innepin, waar ben je?

jessie, heeft bij jou nog iets doorgezet?
pi_104161899
Heeft In zich nog niet gemeld? :o. Spannuund. Die naalden, ik zeg het je! Die doen het!
pi_104161973
Sorry dames, deze vergeten te quoten:

quote:
17s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:18 schreef innepin het volgende:
Goedemorgen!
Er zijn nog meer mijlpalen vandaag dacht ik maar die weet ik niet allemaal dus ik hou het bij mijn eigen: 39 weken *O*
En niks aan de hand. Maar - omg - behalve wat spierpijn onderin mijn rug ook géén bekkenpijn gespot nog. :o
  woensdag 9 november 2011 @ 14:53:37 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104161986
Ze heeft pakweg een uur geleden nog gepost op FB, ik vermoed dat ze niet ligt te puffen nu ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104162009
hoezo, kan dat niet gelijktijdig dan? :+
pi_104162013
quote:
17s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:53 schreef Kyara het volgende:
Sorry dames, deze vergeten te quoten:

[..]

Ohw. :P.
pi_104162045
En jesse heeft zich vanochtend ook braaf gemeld dus het wachten is op Poezebeest.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:20:09 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104162905
Okee, ik zit in dubio hier!

Na afgelopen vrijdag (intake kraamzorg), maandag (bv-info-ochtend) en gisteren (discussie bij het walvissen) weet ik het even niet meer...

Manlief en ik waren eigenlijk in eerste instantie van plan om de kleine Draak niet bij ons op de kamer te laten slapen. Wij waren erg bang dat we hem/haar niet meer op de eigen kamer kregen straks en aangezien manlief onregelmatige diensten draait waren we ook bang dat Draak dan wakker zou worden van hem 's nachts.
Maar goed, omdat ik toch bv wil gaan geven, leek het me toch wel verstandig om in ieder geval de eerste dagen/week Draak op onze kamer te hebben, om in ieder geval de 'geluidjes' te gaan herkennen. Dat wilden wij doen in de kinderwagenbak.
Dit verhaal heb ik kenbaar gemaakt tijdens de intake, maar zij waren geen fan van de kinderwagenbak, omdat dit moeilijker te ventileren is en daardoor meer kans op wiegendood gaf. Ook de lactatiekundige was geen fan van kinderwagenbak, omdat de matrasjes niet gemaakt zijn voor 'lange slaapjes'.
En gisteren hadden we tijdens het walvissen dezelfde discussie, waar de ene mama bij de eerste gewoon de kinderwagenbak gebruikt heeft, en de andere zweert bij een co-sleeper.

En dan sta je daar als nieuwbakken mama-in-spé... Wat zouden jullie doen? Toch proberen met de kinderwagenbak of een wiegje/cosleeper gebruiken?
Ik zag oa. bij TeddyB een mooie co-sleeper, maar ik ben aan de ene kant erg bang dat hij niet hoog genoeg is voor onze boxspring (matrashoogte 70cm).
pi_104163011
NTS...wij hebben een ledikant staan op onze slaapkamer..maar veel mensen die ik ken hebben gewoon hun kinderwagenbak gebruikt. Niks mis mee.
Je hebt toch een volledige babykamer gekocht? je hoeft geen extra co-sleeper te kopen lijkt me? gewoon voor de eerste weken de ledikant naast je bed..
Ik zou de kinderwagenbak kunnen gebruiken maar ik vind het matras die daar in zit te dun om een hele nacht op te slapen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104163103
NTS net wat bitterend zegt. Ik zou gewoon je ledikantje wat je al hebt op jullie slaapkamer zetten. Zonde om daar een heel nieuw bedje voor te kopen joh!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 9 november 2011 @ 15:26:27 #16
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_104163112
wesley heeft de eerste paar dagen iig in de kinderwagenbak gelegen, ook omdat hij zo klein was. Heeft er niks aan overgehouden hoor ;) Gewoon doen wat je zelf het fijnste lijkt.

en wbt die geluidjes.....ik weet niet HOEver jullie slaapkamers van elkaar afliggen, maar als een kind honger heeft dan hoor je het écht wel :')
pi_104163159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:26 schreef jessie het volgende:
NTS net wat bitterend zegt. Ik zou gewoon je ledikantje wat je al hebt op jullie slaapkamer zetten. Zonde om daar een heel nieuw bedje voor te kopen joh!
Daar moet je wel net de ruimte voor hebben natuurlijk. Wij zouden dat niet kunnen. :P. Dan kan ik m'n kledingkast niet meer in :D. Ons gupke gaat gewoon naar z'n eigen kamertje.
pi_104163169
:D
en als je in een kasteel woont, koop en babyfoon :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104163195
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:27 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Daar moet je wel net de ruimte voor hebben natuurlijk. Wij zouden dat niet kunnen. :P. Dan kan ik m'n kledingkast niet meer in :D. Ons gupke gaat gewoon naar z'n eigen kamertje.
De kleding kast staat nu op de kinderkamer en de ledikant naast ons bed!
Als ze op haar eigen kamer gaat dan komt de kast terug! :D je moet wel schuiven als je 50m2 woont in een oude arbeiders huisje :Y
pi_104163300
quote:
17s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:24 schreef Kyara het volgende:
MJ, wil je in de OP?

Nee ik wacht nog ff aantal weken af tot ik wat verder ben.

Dankjullie wel allemaal :D
  woensdag 9 november 2011 @ 15:36:00 #21
348178 NotTheSame
pi_104163487
Bitterend en jessie, helaas past het ledikant niet in onze slaapkamer, anders had ik inderdaad het ledikant naast ons bed neergeploft.

[onzekere-n00b-modus]
Ik kreeg overigens van de lactatiekundige te horen dat het beter is om Draak nog vóór het huilen aan te leggen, dus ik bedoelde met 'geluidjes' de tekenen vóór het huilen en die tekenen waren vaak niet te horen via de babyfoon zei ze. En vandaar dus dat ik Draak toch op de kamer wil hebben tijdelijk.
Pffff, denk je alles voor elkaar te hebben, en dan word je toch weer onzeker om zo'n dingen...
[/onzekere-n00b-modus]
pi_104163528
Dan koop je een kleine wiegje en zet je het naast je bed :Y
mozes basket ofzo
pi_104163592
Kinderwagenbak voldoet ook niet altijd. Bij collegaatje sloeg de kleine steeds tegen de randen en zo op. Wij hebben wel gekozen voor een wiegje, maar ook omdat het ledikant echt niet naast ons bed past (wiegje wordt al passen en meten). Zo duur zijn die wiegjes trouwens ook niet hoor.

Is goed MJ, geef maar gewoon aan wanneer je er in wilt. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 09-11-2011 15:51:37 ]
pi_104163599
NTS: ik denk dat je het beste kunt doen wat voor jou goed voelt. En dat weet alleen jij en je man.

Ik vind het trouwens nogal wat hoor. De hele babyuitzet kost al een dot centen. Ik moet eerlijk zeggen dat een wiegje er bij ons niet nog bovenop past hoor :@. Qua uitgaven. Hoelang ligt een baby daar in? Dat weet ik dan weer niet.
pi_104163616
Zoiets
  woensdag 9 november 2011 @ 15:39:23 #26
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104163625
NTS ik snap je helemaal. In mijn vorige kraamtijd raadde onze kraamverzorgster ook af om de baby s nachts in de wagenbak te doen. Overdag is het geen probleem om hem daarin in de huiskamer te laten slapen, want dan kun je een oogje in het zeil houden. Maar voor de nacht is het inderdaad minder geschikt. En al helemaal als je het samen slapen toch zo prettig vind dat je dat nog wat langer dan een week vol wilt houden.

En ik neem aan dat je met 'geluidjes' de smakgeluidjes bedoelt die een baby schijnt te maken voordat hij gaat huilen van de honger? Want die hoor je dus inderdaad niet als de baby op z'n eigen kamer ligt.

Jesper heeft bij ons wel vanaf het begin op zijn eigen kamer gelegen (behalve de eerste twee nachten, toen eindigde hij tussen ons in), maar ik vond het toch niet ideaal. Dat heen en weer geloop steeds en als hij huilde kon ik niet eventjes snel een aai over z'n bol geven. Wat natuurlijk wel kan als hij naast je ligt.

Om die reden (en ook omdat Jesper nog in het ledikant slaapt en nog niet groot genoeg is voor een eenpersoonsbed) hebben wij besloten dit keer een co sleeper aan te schaffen. Ik hoop zelf ook dat de borstvoeding dit keer voorspoediger gaat lopen dan de vorige keer en dat de co sleeper daar wellicht bij kan helpen. (Daarbij past een ledikant ook niet in onze kamer en hebben wij zo'n enorme kast dat we daar niet even mee kunnen schuiven zoals bitterend ;) )

Ik heb deze gekocht: http://www.zoombee.nl/contents/nl/p161.html. Wij hebben ook een boxspring en dit bedje kan tot een matrashoogte van 69 cm gezet worden. Daarbij kan hij ook dienst doen als los wiegje en later als bankje. Dus het is niet zo dat je hem maar een week kan gebruiken dan. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
pi_104163627
Ja, en dan nog kun je op voorhand wel van alles bedenken maar misschien loopt het straks toch allemaal anders.
pi_104163684
quote:
17s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan nog kun je op voorhand wel van alles bedenken maar misschien loopt het straks toch allemaal anders.
:Y
pi_104164051
NTS, is er niet ergens in de familie een wiegje te leen?

Ik vind de reiswieg zelf ook niet zo prettig, voor de nachten. Overdag in de woonkamer is het een ander verhaal. Dan ben je toch wel in de buurt. En gebruikten hem bij Chris ook vooral voor het slaapje waarbij ik naar de super wandelde. Maar hier het geluk dat er een familiewieg is, waar in ieder geval _FlasH_ zijn vader in heeft gelegen, en vermoedelijk nog een generatie daarvoor ook..
We hebben daar wel een nieuw matrasje in laten maken. Maar uiteindelijk heeft Chris er zo'n 6 weken ingelegen voor de nachten. Overdag vanaf 4-5 weken in het ledikant, en vanaf 6 weken ook de nachten. Chris groeide een beetje hard.. Dus nogal een investering als je het nieuw zou willen kopen..
En tot die 6 weken werden we ook steeds wakker van elke halve snurk, terwijl er niks aan de hand was. Chris zijn 1e honger actie was echt brullen. Niks even smakken of murmelen. Gelijk vol volume :P
pi_104164224
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:38 schreef Kuukske het volgende:
Ik vind het trouwens nogal wat hoor. De hele babyuitzet kost al een dot centen. Ik moet eerlijk zeggen dat een wiegje er bij ons niet nog bovenop past hoor :@. Qua uitgaven. Hoelang ligt een baby daar in? Dat weet ik dan weer niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan juist omdat het allemaal al zoveel kost, ook niet meer opkijk van 100 euro. :@
Hoelang een kindje er in ligt: geen idee. Ik ga uit van ongeveer een half jaar maar het kan zijn dat we hem eerder zat zijn (of hij ons) en dan gaat ie lekker in zijn eigen kamertje in zijn ledikantje slapen.

Edit: dat we hem zat zijn staat er wat ongelukkig maar ik neem aan dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel ;)
pi_104164288
Zo lang toch nog joh? Goh.
Nouja, ik overweeg nog JD's oude over te nemen van m'n schoonmoeder. Maar zelfs een wiegje bij ons op de kamer erbij is niet ideaal. Die móet dan voor de kledingkast staan en dan wordt die kleine wakker omdat JD vroeg op moet en bij z'n kleren moet.

Ik ga weer verder met overpeinzen :').
  woensdag 9 november 2011 @ 15:55:59 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104164295
Wij hebben een mozes mandje O+. Lekker naast het bed en later cosleeper ofzo :)

Oh en weer in het zkh.. Weer hork vk.. Geen plan want inleiden kan ineens totaal niet ook niet met 39/40 weken volgens hork .. Maar goed hoop morgen een die me beter kan helpen.. En iig een plan kan opstellen.. En die HK Pijn kan minderen.. :(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104164350
Evenstar :*. Stomme situatie.
pi_104164455
Evenstar, wat een hork inderdaad. Sterkte meid! :*

Kuuks, kleding alvast klaarleggen voor de kleine naar bed gaat? Leuk he, af en toe oppert een moeder in spé ineens iets en gaat iedereen weer dubben :D
pi_104164490
Oh! .. Wat stom dat ik daar niet aan denk :D.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:07:37 #36
348178 NotTheSame
pi_104164722
Allereerst, heel erg bedankt voor jullie adviezen! Ik zal het er zometeen eens met manlief over hebben!

Bitterend, toen ik dat wiegje zag moest ik meteen aan denken :@ . Sorry, een mandje is niet echt onze smaak...

Kuukske, het is net wat Kyara zegt, ik denk dat als ik hier alles terug ga tellen wat ik allemaal al uitgegeven heb, dan hadden we de garage nog de helft groter kunnen maken haha! Maar je kunt het gewoon zo gek maken als je zelf wilt. Tweedehands of nieuw, duur of goedkoop.

Fee-nix, dankje voor je uitgebreide uitleg. Ik bedoelde inderdaad het smakken etc...
Maarja, het kan natuurlijk ook net zoals bij DF dattie het meteen op een brullen zet! Dat aanschuifbedje van Zoombee had ik ook al gezien ja, dat is wel erg mooi. Hebben jullie hem al staan?

Evenstar, jezus het zit je ook niet echt mee met dat zkh-volk hè...
pi_104164788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:07 schreef NotTheSame het volgende:
Kuukske, het is net wat Kyara zegt, ik denk dat als ik hier alles terug ga tellen wat ik allemaal al uitgegeven heb, dan hadden we de garage nog de helft groter kunnen maken haha! Maar je kunt het gewoon zo gek maken als je zelf wilt. Tweedehands of nieuw, duur of goedkoop.
Uiteraard! Je kiest zelf voor wat je uitgeeft. :).
pi_104165154
Een mozes wiegje is ook niet mijn smaak NTS :D
ik hoef sowieso geen wieg ik vind het geld verspilling. Ik kan mijn bed amper in door de ledikant maar maakt mij niet uit, ik vind hem prachtig en heb veel geld aan uit gegeven (comfortabele en stevige matras vooral) en onze kleding kast staat gewoon op de babykamer tot dat we ze gaan omruilen.
De babyuitzet lijst...ik heb rompers, verzorgingsspul,aankleedkussen, tummytub en standaard, en hydrofiele luiers.
kammetje en borstel heb ik kado gekregen, kleding en sokken ook veel, tja wat is over? we zien het wel wat we nodig hebben :Y
pi_104165220
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Wij hebben een mozes mandje O+. Lekker naast het bed en later cosleeper ofzo :)

Oh en weer in het zkh.. Weer hork vk.. Geen plan want inleiden kan ineens totaal niet ook niet met 39/40 weken volgens hork .. Maar goed hoop morgen een die me beter kan helpen.. En iig een plan kan opstellen.. En die HK Pijn kan minderen.. :(
Ik zou een gesprek met een gyn eisen man! je loopt er zolang mee! :(
  woensdag 9 november 2011 @ 16:29:39 #40
250838 Fee-nix
pi_104165600
Stom Evenstar :(. Waarom zijn zulke horken nou vk he. Kies lekker een ander beroep!

NTS graag gedaan :). En ik vond het bij de eerste dus ook een onzin aankoop. Ze liggen er inderdaad zo'n 6 maanden in en dat kan ook prima in een ledikantje. Maargoed, dit keer heb ik toch ineens zoiets: ik wil de baby bij me! Haha. En het lijkt me gewoon zo handig om even te kunnen troosten met een hand uit bed, of eventueel een gevallen speentje terugstoppen ofzo. Je kunt gewoon in een oogopslag zien wat er aan de hand is.

En ja hoe ik tegen slaapgeluidjes kan: geen idee! Maar dat zien we wel. Daarom vind ik het ook zo handig dat dit bedje ook een op zich staande wieg is. Als het naast mij slapen niet bevalt, verhuis ik m zo naar de eigen kamer! En ook dat het een bankje kan worden vind ik fijn, dan weet ik tenminste dat ik er na die 6 maanden ook nog iets aan heb.

Plus dat bij ons natuurlijk nog het bijkomend voordeel is dat Jesper nog wat langer in z'n ledikant kan.

Ik heb hem nog niet staan... Hij staat nog in de doos. Eerst maken we Jespers kamer af (hopelijk eind deze maand klaar) en dan zetten we m in elkaar! Ik zal wel foto's plaatsen in het kinderkamertopic als het zover is :).
  woensdag 9 november 2011 @ 16:34:03 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104165743
Ik was eerst helemaal niet zo van baby op de kamer, maar het is toch wel erg fijn! Inderdaad het even gluren wat er is... Maar het troosten met je hand, dat kan je wel vergeten :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104165811
evenstar :( :*

en het verhaal over wel of niet n wiegje op de kamer, ik zou het wel willen, de beeb lekker dichtbij en lijkt me ook prettiger met BV. Mn lief is van mening dat t niet goed is voor de opvoeding (wil de beeb zometeen niet meer op zn eigen kamertje enz) dus die heeft het liever niet..

denk dat de praktijk moet uitwijzen wat handiger is.
ik zou het kindje snachts iig niet in de kinderwagenbak laten slapen.

Net thuis van de arbo-arts. Hij kwam nogal fel over toen ik 't hele gebeuren op 't werk vertelde
en hij vond dus ook dat,, dat écht niet kon. Ik moest nog anderhalve week thuis blijven en dan met aangepaste werktijden, en regelmaat (dus geen onregelmatige tijden enz meer) en aangepast werk weer rustig beginnen en absoluut niet op de gesloten afd.

Vond 't een heel fijn gesprek :Y
nu zien hoe te regelen met mn baas, weet nu iig dat ook de arbo-arts achter me staat

de beeb en moeder zijn 't belangrijkst zei hij, niet 't werk

:) O+
pi_104165890
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de arbo Zoë. En hij heeft verdorie ook gelijk ook hoor. Hopelijk begrijpt je werkgever het nu zelf ook. Maar gaat hij dit niet ook met je werkgever bespreken? Bij mij ging een samenvatting van het gesprek (die hij me vooraf al had laten lezen overigens) naar mijn werkgever en die moesten we allebei ondertekenen.
pi_104166158
Ja hij heeft t verslag getypt waar ik bij was met mijn akkoord idd, ik kreeg een kopie mee en het verslag ging ook naar mn baas.
pi_104166257
Hmm geen beeb nieuws hier dus nog.

Ben naar de verloskundige geweest, hoop info, aardig mens. Moeten nu bedenken of we zo'n combinatietest willen doen.

Ze zei nog: jeetje je bent wel jong zwanger voor Amsterdam Zuid!
Pfffk :'). 27 dus.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:47:04 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104166266
NTS, ik zou ook kiezen voor een wiegje naast het bed (als een ledikantje niet past, past een co-sleeper toch ook niet?).
Harry heeft ook wel een half jaar ofzo bij ons op de kamer geslapen. Overdag sliep hij eerst in de box of draagdoek (eigenlijk bijna altijd dat laatste), 's nachts in zijn wiegje. Later sliep hij overdag in zijn ledikantje op zijn eigen kamer en dan 's nachts in het wiegje naast het bed.
Ideaal vond ik zelf. Hoef je niet steeds helemaal uit je bed...

evenstar, kun je niet bellen als niet die horkerige vk werkt maar gewoon een fijne arts? En daarmee afspraken maken op papier zodat iedereen zich daar aan moet houden?

Katy, fijn dat alles goed was! Enne dat is wel heul piepjong ;)

Zoë *O*
pi_104166294
Top Zoe! Zo'n arbo arts heb je tenminste wat aan :)

En dat MJ weer zwanger is hoorde ik van mijn mevrouw, wat superfijn :*
pi_104166490
Fijn Katy! Heb je al een afspraak voor de 1e echo?
  woensdag 9 november 2011 @ 16:55:20 #49
348178 NotTheSame
pi_104166605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:35 schreef Zoë23 het volgende:
evenstar :( :*

en het verhaal over wel of niet n wiegje op de kamer, ik zou het wel willen, de beeb lekker dichtbij en lijkt me ook prettiger met BV. Mn lief is van mening dat t niet goed is voor de opvoeding (wil de beeb zometeen niet meer op zn eigen kamertje enz) dus die heeft het liever niet..

denk dat de praktijk moet uitwijzen wat handiger is.
ik zou het kindje snachts iig niet in de kinderwagenbak laten slapen.

Net thuis van de arbo-arts. Hij kwam nogal fel over toen ik 't hele gebeuren op 't werk vertelde
en hij vond dus ook dat,, dat écht niet kon. Ik moest nog anderhalve week thuis blijven en dan met aangepaste werktijden, en regelmaat (dus geen onregelmatige tijden enz meer) en aangepast werk weer rustig beginnen en absoluut niet op de gesloten afd.

Vond 't een heel fijn gesprek :Y
nu zien hoe te regelen met mn baas, weet nu iig dat ook de arbo-arts achter me staat

de beeb en moeder zijn 't belangrijkst zei hij, niet 't werk

:) O+
Fijn dat je je zo begrepen voelt bij de ARBO-arts. Hij heeft gelijk en daar heeft je wg zich maar bij neer te leggen!
Lekker nog even genieten van je anderhalve week vrij en hopelijk ziet je wg na dit gesprek ook in dat wat hij wil toch ècht niet gaat!

Enne, wat betreft wat je man zegt, dat zei mijn man dus ook in het begin. Maar nu hij gehoord heeft hoe praktisch het kan zijn om de kleine op de kamer te hebben, en dan vooral met het geven van bv, krabbelt hij wel terug. Maar ik vind er dan ook een verschil in zitten of je je kind tijdelijk in een co-sleeper/wiegje op je kamer hebt, of dat de kleine elke nacht tussen ons in ligt. Dat zou ik persoonlijk liever niet willen.

Fee-nix, ik herken heel veel in je verhaal... Ik denk dat, als er een wiegje op onze kamer komt, het meteen de door jou aanbevolen co-sleeper word. Ik heb net zitten kijken voor 'gewone' wiegjes, maar daar zit eigenlijk niet zo heel veel prijsverschil in met een co-sleeper (oh ja, dat komt o.a. door onze nogal uitgesproken smaak :X )

Asy, ons ledikant is toch wel ruim 100cm breed, terwijl de co-sleeper op 50cm komt. De ruimte tussen 'mijn' kant en de muur is 70cm, dus dat zou moeten passen.

Nirak :W Hoe ist?

Katy, jij bent dus een jong snotaapje _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104166635
quote:
17s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Kyara het volgende:
Fijn Katy! Heb je al een afspraak voor de 1e echo?
Zoe, supergoednieuws van die arbo arts! Nu gaat je baas het hopelijk ook begrijpen :).

Ja de eerste echo is de 24 november, daar kijk ik heeel erg naar uit. Al over iets meer dan 2 weken O+.

Hebben jullie zo'n combinatietest gedaan? En Jaantje/Marjolijntje/Clauwhee, gaan jullie een combitest doen?
  woensdag 9 november 2011 @ 16:57:49 #51
250838 Fee-nix
pi_104166717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:34 schreef Susie het volgende:
Ik was eerst helemaal niet zo van baby op de kamer, maar het is toch wel erg fijn! Inderdaad het even gluren wat er is... Maar het troosten met je hand, dat kan je wel vergeten :P
Ja bij jouw baby misschien :{w ... ;). Mijn baby wordt daar natuurlijk meteen rustig van en valt braaf weer in slaap :+ . Hehehe.

En over dat de baby dan niet meer op de eigen kamer wil: ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Als ze nog zo klein zijn, hebben ze dat nog niet zo heel erg in de gaten. En wennen veranderingen juist nog snel (is mijn ervaring hoor). Kijk, ik ken natuurlijk ook de verhalen van peuters of zelfs kleuters die alleen tussen pap en mam in willen slapen, maar daar ben je altijd zelf bij! Hier gaat dat never nooit gebeuren in ieder geval.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:58:47 #52
250838 Fee-nix
pi_104166749
Oja en goed nieuws Zoe!! Mooi dat je gehoord en geholpen word!
pi_104167181
Zoo vandaag kennis gemaakt met de verloskundige, aardige vrouw gelukkig. Voelde me wel meteen op mijn gemak bij haar.

Over 2 weken al de eerste echo om naar het hartje te luisteren. Vrij snel dus, want dan ben ik nog net geen 7wkn. Maar ze zei dat dat niet erg was, dat ze het wel zou kunnen horen. Ik verheug me er nu al op! En dan maar hopen dat alles goed is natuurlijk. Na die echo wil ik het ook aan mijn ouders gaan vertellen. :)

Verder heb ik flink wat kramp en ontzettend zere borsten, maar ze zijn nog niet gegroeid ofzo. Ik zie er nog niks aan, helaas :P Hadden jullie ook zoveel kramp in het begin??

Wij laten wel een nekplooimeting doen. Mij maakte het niet zoveel uit, mijn vriend vond dat wel fijn. Zijn er hier anderen die dat ook hebben gehad? Hoe vonden jullie het? Iets toevoegen of maakt het juist onrustig? Ben heel benieuwd daarnaar.
pi_104167290
Wij hebben de nekplooimeting gedaan inderdaad, maar dat was vanwege familietoestanden/erfelijkheden aan m'n mans kant van de familie.
pi_104167320
Ik heb ook veel buikpijn gehad. Trekkend gevoel en steken. Nu nog wel af en toe, vooral als ik moe ben. Zere borsten ook, knoeterhard, normaliter slaap ik op m'n buik maar dat gaat nu echt niet. Volgens O+ zijn ze ook gegroeid, en dat voel ik ook wel een beetje aan m'n bh's. Misselijk maar heel af en toe, een vlaag. In de (na)middag.

Wij gaan een combinatietest doen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104167379
Bij hoeveel weken hadden jullie je eerste echo? Kun je dan ook echt al iets zien, of is het meer dat je het hartje alleen hoort?
pi_104167801
Zo ook weer even bijgelezen

MJ fijn dat het er goed uitzag! *O*
Marjolijntje en clauwhee wat rot die onzekerheid :*
Mijlpalendag! -> *O*
Innepin geen pijn *O*
Zet m op Poezebeest!!
Kwisted hier echo met 7,5 wk gehad toen was het hartje nog niet te horen, maar wel te zien, knipperlichtje O+
pi_104167805
Ik had begin vorige week een vroege echo i.v.m. bloeding en eerdere miskraam in juni. Heb begin deze week volgens afspraak eentje gehad, toen was er bij mij dus niks te zien (behalve een goed gegroeide vruchtzak t.o.v. de week ervoor, 7+) en nu moet ik zaterdag terugkomen. Ben volgens berekening vandaag zeven weken, dus hoop dat er zaterdag wel wat meer te zien is. Horen denk ik trouwens ook niet, alleen zien kloppen? Schijnt bij iedereen weer anders te zijn wat er al wel/niet te zien is.

[ Bericht 2% gewijzigd door clauwheee op 09-11-2011 17:33:08 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 17:29:16 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104167843
@Fee-nix, maak ik me geen zorgen over hoor!
pi_104167846
Kwisted:
hier is wat ik zag met ongeveer 9 weken:
pi_104167855
Volgens mij kunnen ze het bij 7 weken nog niet horen. Wel zien knipperen :Y.
pi_104167898
Oh sorry lees over Zoe!!! fijn meid *O* *O* *O*
pi_104167904
NTS wij hebben ook een wiegje om de eerste weken mee door te komen.
Had zelf ook niet gedacht dat ik daar voor zou kiezen, maar heb gezien bij mijn zussen hoe fijn het is de eerste weken.

Bij ons is het een superhandige lichte waar we zelf ook allemaal in hebben gelegen O+

Zoë echt superfijn dat er nu naar je geluisterd wordt, en je baas mag niet om de arbo arts heen, dus het kan alleen maar beter worden.

Kwisted ik wilde eerst de combinatie test wel doen.
Maar na veel wikken en wegen niet gedaan.

Als je deze vraag kan beantwoorden ben je al een heel eind:
Zou je het weg willen laten halen als het niet goed is? Dan zou ik het doen.
Wil je dat niet, dan zou ik het niet doen. Als hij of zij echt zwaar gehandicapt is zal dat meestal verder in de zwangerschap ook wel blijken.(groeiachterstand of complicaties) En kan je alsnog voorbereidingen treffen.

Maarja dat is mijn mening, het moet echt voor jezelf goed voelen!!
pi_104167940
Oh en een dikke *O* voor Zoë! Goed bezig! En volgens mij is het ook wel deels aan je arbo-arts om de baas te informeren, middels zo'n eh.. hoe heet zo'n rapport? Nouja. Een rapport.

Edit: Plan van aanpak. Volgens mij.
pi_104167950
Inderdaad erg fijn Zoë, die Arbo arts moet ook maar eens een fel gesprek met je baas hebben. De flapdrollie.
pi_104168163
Toch fijn al die ervaringsdeskundigen hier O+!
pi_104168220
We hebben ook nekplooi meting laten doen, weet niet of ik het weg liet halen dan als er iets mis bleek te zijn, we wouden gewoon weten.
pi_104168701
Wij hebben juist geen combinatietest laten doen. Vooral omdat de uitkomst alleen een kansberekening is en daar konden wij weinig mee. Bovendien is de kans op een miskraam bij de vervolgonderzoeken (vlokkentest geloof ik) groter dan dan de kans dat er iets gevonden wordt. Dus dat was bij ons de overweging.

Ik heb trouwens ook heel veel bandenpijn gehad in het begin. Maar ben ook wel vrij snel begonnen met groeien en mijn buik begon ook al vrij hoog dus misschien dat dat oorzaak was.

Wij hebben met 8 weken een eerste echo gehad. Dan zie je een boontje met een knipperlichtje (het hartje dus) O+ Volgens mij kun je het hartje dan nog niet horen maar alleen maar zien.

Cosleeper leek mij ook wel prettig maar dat past niet. We hebben een litsjumeaux en ook nog een brede verwarming langs de muur. En ik hoop dat we het wiegje er nog tussen kunnen proppen door het bed aan 1 kant tegen de muur te schuiven (manlief moet dan maar via het voeteneind het bed uit). En anders moet het wiegje wat verder weg komen te staan.
pi_104168900
NTS, alles goed :) er begint langzaamaan wat rust in te komen :)

Katy, dat is zo'n persoonlijke keuze... Vraag jezelf eerst af wat je gaat doen met een "slechte" uitslag? Is t kindje welkom of niet en hoe ver zou je willen gaan met verder testen?

Clauwhee, wij hadden bij 7 weken een knipperlichtje, naar dat kun je dan alleen zien en niet horen idd..
pi_104170178
Ik had Hannah de eerste week in de familiewieg bij ons op de slaapkamer, maar die heeft dichte zijkanten. Vond ik toch niet fijn, want ik kon haar niet zien liggen.
We hebben toen bij de Ikea zo'n gulliver ledikantje gekocht en die 'omgebouwd' naar co-sleeper. Na een halfjaar is ze probleemloos verhuisd naar haar eigen kamertje en hebben we het ledikantje ingezet bij mijn ouders als logeerbedje.

Nu gaan we meteen weer de co-sleeper aan het bed zetten want ik vind het ideaal O+
pi_104170292
Dank jullie wel :*

:D erg lief

NTS:
Als m'n lief meer info krijgt, zal hij er ook wel over nadenken. Denk ik.
Zou ons kind ook niet met regelmaat tussen ons in willen laten slapen, vind t idd ook een verschil.

KatyM: wij hebben geen combitest gedaan
pi_104170369
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:31 schreef Kuukske het volgende:
Oh en een dikke *O* voor Zoë! Goed bezig! En volgens mij is het ook wel deels aan je arbo-arts om de baas te informeren, middels zo'n eh.. hoe heet zo'n rapport? Nouja. Een rapport.

Edit: Plan van aanpak. Volgens mij.
Ja klopt. Heb m'n baas er ook over gemaild + gezegd wanneer ik langs kom om het e.e.a te bespreken ;)

@kwisted: met 12wkn had ik m'n 1e echo
pi_104170521
Danne ligt vanaf het begin op zijn eigen kamer en ik moet eerlijk zeggen dat t prima bevalt. Als hij een kik geeft staat een van ons naast hem en dit geeft ons toch wel veel meer rust. Vooral omdat meneer van de geluidjes is, ook in zijn slaap ;)
Trotse mamma :)
pi_104170549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:40 schreef Faithz het volgende:
Danne ligt vanaf het begin op zijn eigen kamer en ik moet eerlijk zeggen dat t prima bevalt. Als hij een kik geeft staat een van ons naast hem en dit geeft ons toch wel veel meer rust. Vooral omdat meneer van de geluidjes is, ook in zijn slaap ;)
Zo zie je dus maar dat geen enkele situatie hetzelfde is.
pi_104170954
Psies. Je weet het pas echt als je kleine er is :)
Trotse mamma :)
  woensdag 9 november 2011 @ 18:53:57 #76
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104171064
Vandaag een fotoshoot gehad voor een verhaal in mijn geheim (over langvoeden). De fotografen waren verbaasd dat ik misschien volgende week al kan bevallen en werden meteen een stuk voorzichtiger. :P 'Kun je wel naar buiten, naar het speeltuintje?' 50 meter verderop... :') En dan te bedenken dat ik 4 dagen per week minimaal 10 km fiets ofzo... :P

Ik heb vanmorgen ook maar even de activiteit van vanmorgen gebeld, daar was ik namelijk niet door de fotoshoot. Die mensen vroegen zich natuurlijk af of ik bevallen was, ik heb ze maar even uit de droom gehaald... ;(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104172303
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:29 schreef Kuukske het volgende:
Volgens mij kunnen ze het bij 7 weken nog niet horen. Wel zien knipperen :Y.
Ook dat zou heel fijn zijn. Maar horen is natuurlijk ook heel erg leuk. Verbaas me dan wel dat de echo-dame zo zeker zei dat we het vast zouden kunnen horen. Misschien ligt het ook aan de apparatuur?

Ik heb trouwens een echo met 7, 12, 20 en +-33 weken. En ik zou zelf graag een pretecho laten maken :)
pi_104172373
Mja ik vraag me af of ik rond de 33 ook nog mag. Heb je dan een groeiecho/liggingsecho ofzo?
  woensdag 9 november 2011 @ 19:24:39 #79
250838 Fee-nix
pi_104172685
Leuk NTS, dat het misschien dat bedje gaat worden! Alleen nu hoop ik maar dat ie bevalt, anders heb ik m aangeraden ;).

@Susie: was hopelijk toch wel een overduidelijk grapje van mijn kant he? ;).

Weet ff niet meer wie nou vroeg over de combinatietest... Maar wij hebben die beide keren niet laten doen. Idd omdat het een kansberekening is en ik de vervolgtesten sowieso niet aan zou durven. En omdat ik er niks mee wilde doen als ze wat zouden vinden. En wat covie zegt: als er echt iets ernstig mis is, ontdekken ze dat vaak later in de zwangerschap ook en dan waren we dus evengoed nog voorbereid. (Behalve dan dus dat ons kindje een 'afwijking' heeft die op de echo niet te zien is en waar je dus pas na de geboorte achter komt: hij heeft geen schildklier en moet dus zijn hele leven medicijnen daarvoor. Schildklierhormoon).

GWS wat grappig dat je in 'Mijn Geheim' komt! Is het dan een geheim, dat langvoeden? Of is dat meer omdat er een soort van taboe op rust?
pi_104173178
Kuukske dat is volgens mij per praktijk verschillend. Bij mijn praktijk krijg je in principe geen echo meer na de 20 weken als er geen reden voor is. Wij krijgen er nog een bij 32 weken omdat er een afwijking bij de 20 wk echo te zien was.
pi_104173325
Hier ook geen echo meer na 20 weken. wij hebben wel een pret echo nog laten maken met 31 weken
  woensdag 9 november 2011 @ 19:37:16 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104173368
Ik zit op mn mobiel, dus ik hou het even kort.
Echo gehad met 7 weken, knipperlichtje gezien maar door de ligging erg lastig te zien, via het echo apparaat toen het hartje gehoord!

Mj, fijn dat je een goede echo had!
  woensdag 9 november 2011 @ 19:39:46 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104173497
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:18 schreef Kuukske het volgende:
Mja ik vraag me af of ik rond de 33 ook nog mag. Heb je dan een groeiecho/liggingsecho ofzo?
wel bij de vkpraktijk waar ik zit, na de 20 weken echo bij 30 en 32 weken een groei echo (zo uit mn hoofd even het aantal weken) en bij 36 weken een liggingsecho.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:40:52 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104173540
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:55 schreef NotTheSame het volgende:
Asy, ons ledikant is toch wel ruim 100cm breed, terwijl de co-sleeper op 50cm komt. De ruimte tussen 'mijn' kant en de muur is 70cm, dus dat zou moeten passen.

Een ledikant van 1 meter breed? Hoe lang is het dan?
Normaal is een ledikant 60 bij 120cm (toch?)

Nou ben de rest inmiddels alweer kwijt.
Combinatietest hebben wij bij allebei niet gedaan.
pi_104173556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef KatyM het volgende:

[..]

Zoe, supergoednieuws van die arbo arts! Nu gaat je baas het hopelijk ook begrijpen :).

Ja de eerste echo is de 24 november, daar kijk ik heeel erg naar uit. Al over iets meer dan 2 weken O+.

Hebben jullie zo'n combinatietest gedaan? En Jaantje/Marjolijntje/Clauwhee, gaan jullie een combitest doen?
Hee, dan mag je nog eerder babyspieken dan ik ;) .

Wij moeten er nog even goed over nadenken, maar waarschijnlijk geen combitest. Op basis van leeftijd en erfelijkheid zit het wel goed en of ik een vruchtwaterpunctie zou laten doen weet ik niet. Het is toch een risico.
pi_104173572
Asy ja onze ledikant is 60breed en 120 lang :Y
pi_104173646
Fijn Marrije!

Ik heb echo's gehad bij 8, 12 en 20 weken en krijg er nog een bij 34 weken (groei/ligging). Zelf hebben we een pretecho met 17 en 28 weken laten maken. Die vond ik ook erg geslaagd. Zeker in het begin wilde ik echt wel vaker kijken. Nu voel je em de hele dag door maar voor die tijd vond ik het zo ontzettend spannend.

GWS, wat leuk dat het in mijn geheim komt. Maar inderdaad net wat Fee-nix ook zegt, is het echt zo'n geheim? Je hoort het inderdaad niet zo vaak (tenminste, ik niet). En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Heerlijk! :*
  woensdag 9 november 2011 @ 19:43:18 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104173668
@Fee-nix: tuurlijk! Maar het 2dw gedeelte niet toch? En daar maak ik me verder geen zorgen over iig! :*
  woensdag 9 november 2011 @ 19:46:02 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104173839
Hier wel een combitest laten doen, ondanks dat het een kansberekening is, is de uitslag betrouwbaarder naarmate je ouder bent. Bij 36 jaar lag dat op, oeh ben t alweer vergeten, maar 70% ofzo. En dan is het natuurlijk afwachten of de uitslag 1 op 16 of 1 op 3000 is oid.
pi_104173872
NTS, dat is ook wel een breed ledikant inderdaad. Dan heb je meer aan een co-sleeper, of zijn verbouwd ikea bedje..
Of misschien marktplaats? Dat je alleen een nieuw matrasje hoeft te regelen?
Ons ledikant is ook 60x120 matrasmaat. In praktijk dan 68 bij 128 ofzo..

Kwisted, hier de echo bij 12 en 20 weken. Meer ook niet bij de VK normaal, en dit wordt ook standaard vergoed. Extra echo's vallen onder het kopje medisch. Die 2 kan ik laten doen bij een echopraktijk in de stad, de rest moet in het ziekenhuis.
Alleen ik krijg er nog wel eentje bij 35-37 weken ivm met de grootte van mijn 1e kindje..

Combinatietest hebben we niet laten doen. Het is een kansberekening, en de vervolgonderzoeken zijn ook een risico. Als ik ouder was geweest had ik het misschien wel gedaan. Al was bijv down al geen reden om het weg te laten halen. Ik ben nu meer op de 20 weken echo afgegaan. Daar kunnen ze ook veel vinden. Bijv de hartkwalen bij down, of andere problemen.. Dan gebruiken we dat al voorbereiding. Gelukkig bleek alles daar goed..
  woensdag 9 november 2011 @ 19:48:55 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104174019
Kyara, ik kreeg ook een echo bij 8 weken (toen bleek ik een week minder ver te zijn), termijnecho en los daarvan zelf voor die combitest gekozen en nog een pretecho bij 16 weken.
pi_104174062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ook dat zou heel fijn zijn. Maar horen is natuurlijk ook heel erg leuk. Verbaas me dan wel dat de echo-dame zo zeker zei dat we het vast zouden kunnen horen. Misschien ligt het ook aan de apparatuur?

Ik heb trouwens een echo met 7, 12, 20 en +-33 weken. En ik zou zelf graag een pretecho laten maken :)
Lekker veel! Hier is het tussen 9 en 12 weken (ik heb 'm bij 10 w), 20 en 30. De laatste is idd een groeiecho. Voor een liggingsecho is het misschien wat vroeg (zegt de noob :P)?
pi_104174472
Ik word soms zo ontzettend moe van mezelf. Nou heb ik een heleboel proefkaartjes aangevraagd van diverse site en die allemaal op een stapel gegooid. Hebben we eindelijk een kaartje gekozen, weet ik niet meer van welke site die komt }:|
pi_104174591
Typisch :D
pi_104174674
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:49 schreef jaantje_ het volgende:

[..]

Lekker veel! Hier is het tussen 9 en 12 weken (ik heb 'm bij 10 w), 20 en 30. De laatste is idd een groeiecho. Voor een liggingsecho is het misschien wat vroeg (zegt de noob :P)?
ligginsecho is met 36 weken :)
bij ons doen ze al die echo's niet standaard. Alleen als ze vermoeden dat er iets aan de hand is.
pi_104174686
Kyara, sorry maar _O-

Hopelijk vind je m snel weer :*
pi_104174692
Whahaha ik moest echt even lachen om de eerste paar posts in dit topic _O- Stelletje sensatiezoekers :D Ik had gewoon even wat te doen dat niet met de computer te maken had, maar niet bevallen hoor! :D overigens kan ik met mijn foon wel op fb posten maar niet op fok, dus tijdens-de-bevalling updates ga je van mij niet krijgen ;)

Evenstar... pfff :* Kun je niet een andere vk eisen of vragen?

Zoë, wat fijn dat je arbo-arts wat meer begrip toonde dan je werkgever! Super!

Marrije, jeuj, knipperlichtje! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_104174799
Ook goed, dan volgens we je updates wel op facebook. Vind ik ook best!
pi_104174863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:00 schreef bitterend het volgende:

[..]

ligginsecho is met 36 weken :)
bij ons doen ze al die echo's niet standaard. Alleen als ze vermoeden dat er iets aan de hand is.
Kijk, had ik het toch goed begrepen :D
  woensdag 9 november 2011 @ 20:06:37 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104175085
Sorry voor de verwarring , dat knipperluchtje was al een hele tijd terug, maar om aan te geven dat je t wel kunt horen met 7 weken, via echo apparatuur. Ja soory, typ nogal kort van stof via mn mobiel :@
pi_104176717
Wij gaan die combinatietest waarschijnlijk niet laten doen. We zijn er nog niet helemaal uit, maar het neigt naar nee hier :)

En iedereen, bedankt voor alle lieve reacties!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 9 november 2011 @ 20:55:23 #102
12913 GreatWhiteSilence
pi_104177591
Het zijn niet allemaal geheimen die in 'mijn geheim' staan. ;) Mijn tante heeft er ook in gestaan, maar dan met het verhaal van haar Cocleïar Implantaat.
Maar het is natuurlijk vrij ongebruikelijk in de westerse wereld zo 'lang' te voeden. Zeker op internet krijg je soms de meest belachelijke verwensingen naar je toegeslingerd, tot incest aan toe... :( Niet echt aardig, als het enige wat je doet gewoon hetgeen is wat jij het beste voor je kind acht en ook wetenschappelijk onderbouwd is. Voor zover dat natuurlijk mogelijk is met statistiek...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104177827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef KatyM het volgende:

[..]

Wij waarschijnlijk wel, maar ik ben ook al 36(37 in december).
  woensdag 9 november 2011 @ 21:01:56 #104
250838 Fee-nix
pi_104177936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:43 schreef Susie het volgende:
@Fee-nix: tuurlijk! Maar het 2dw gedeelte niet toch? En daar maak ik me verder geen zorgen over iig! :*
Ah op die fiets 8)7 haha. Nee 2e gedeelte was inderdaad serieus ;).

Ohw Kyara, da's niet handig zeg! :D Hoop dat je de site snel weer vindt!

GWS belachelijk zeg, mensen die 'incest' daarbij roepen! Kortzichtige figuren. Kijk, ik snap dat langvoeden niet voor iedereen is, maar laat mensen gewoon lekker in hun waarde :).

Nou truste iedereen!
pi_104178229
MJ wat fijn van de goed echo *O*
Nog geen nieuws van poezebeest?
  woensdag 9 november 2011 @ 21:11:35 #106
348178 NotTheSame
pi_104178426
GWS, ik ben benieuwd, heb een abo op MG en MGE dus ik zal het wel zien! Weet je al ongeveer wanneer het erin komt te staan?

Ik heb net voor de zekerheid even ons bedje nog opgemeten, het is een dikke 80cm breed, geen 100cm. Maar het oogt zo kolossaal :') . Het hoofd- en voeteneind zijn nogal aan de brede kant.
Ik wist in ieder geval dat het bedje niet tussen 'mijn' kant van het bed en de verwarming paste.
Maar ik krijg net te horen dat ik toch misschien ergens een wiegje kan lenen voor een paar weken, aangezien ze het zelf in april weer nodig hebben voor de 3e ;).

Over wel/niet combinatietest, wij hebben em ook bewust niet gedaan.
1. Wij zijn nog relatief jong.
2. De door de combinatietest 'gezochte' afwijkingen komen niet in onze familie voor
3. En stel DAT er toch een negatief advies uit komt, het BLIJFT een kansberekening. 100% uitsluitsel kunnen ze nooit geven.
4. En ook stel DAT het negatief is, zou je dan voor abortus kiezen? Ik zie genoeg kindjes met Down met een goede levenskwaliteit. Trisomie 13 en 18 is dan wel een ander verhaal, zover ik kan oordelen is dat ook vaak niet met het leven verenigbaar.

Zo, en dan gaan we maar weer eens ons nestje opzoeken. Ik ben weer volledig in het ritme wat ik de eerste 14 weken had. Slapen, slapen en nog meer slapen :Z .
  woensdag 9 november 2011 @ 21:15:49 #107
12913 GreatWhiteSilence
pi_104178648
Het zal in het decembernummer staan, heb ik begrepen. Maar er is al een keer mee geschoven, dus dat kan ook nog steeds, neem ik aan.
  woensdag 9 november 2011 @ 21:17:14 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104178731
Ook een kansberekening kan genoeg zijn voor iemand om zich vast te houden aan een schijnzekerheid. Er kan altijd iets verkeerd gaan. En nav de kansbereking nemen mensen soms toch een andere beslissing dan ze voorheen bedacht hadden.
pi_104178853
Ik weet ook niet hoe we zouden reageren als we kindje met Down zouden krijgen, ben het met je eens dat de levenskwaliteit vaak hoog is. Aan de andere kant is zo'n kind vaak wel een zorg, niet alleen voor ons, maar ook voor zijn/haar grote broer. Het is een afweging die je pas kan maken als je ervoor staat vermoed ik, al moet ik er niet aan denken ooit in die schoenen te staan.
  woensdag 9 november 2011 @ 21:24:49 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104179206
Ja, bij ons zou dat ook een belasting zijn als 4e kindje, en we hebben het erover gehad maar we wilden de zwangerschap dan niet afbreken, maar het wel weten zodat we ons (gezin) zo goed als mogelijk konden voorbereiden. Maar ja, wat ik al zei, wie weet maak je andere beslissingen als je daadwerkelijk in die situatie zit.
pi_104182408
Innepin ik had liever toch dat je aan het bevallen was :+

GWS hoe lang voedt jij je kind(eren) dan als ik vragen mag?
Ik zat laatst info te zoeken over borstvoeding en ik kwam op een site waar ze ook echt tot 4 jaar en langer door voeden. Heeeeeeel eerlijk gezegd vond ik dat wel shocking :@
Maar schijnbaar gebeurd dat in andere landen veel meer, en is Nederland echt een flessenland.
De incest vergelijking slaat trouwens gewoon nergens op.
pi_104189539
@ kwisted.

Mijn eerste echo was op 5 weken. Toen hebben ze alleen de vruchtzak en de bevruchte cel gezien. twee weken later heb ik de voglende echo gehad was toen 6 weken 6 dagen ze konden het hartje nog niet horen maar wel al overduidelijk zien kloppen. Met 11 weken precies heb ik voor het eerst het hartje gehoord.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_104189648
pi_104189680
pi_104191107
Nou, na zojuist hele duidelijke testen (en gisteren ook al heel duidelijk) kom ik me hier melden :)

21 juli 2012 ik mag in de OP!

Combinatietest: vorige keer niet gedaan, dit keer gaan we hem ws wel doen. Puur omdat het nu niet alleen om ons gaat, maar ook om Leia.
  donderdag 10 november 2011 @ 05:30:17 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104191117
orea :D kon je niet meer slapen beep?

Van harte en welkom hier!! *O*

Ik ben al wakker, vol met snot en hoofdpijn }:|
pi_104191121
Leia hoeste en toen we gingen kijken bleek ze haar hele bed ondergespuugd te hebben... Arm schaap!

Toen ging ik testen en nu zo stuiterig dat ik niet meer kan slapen! Slaap straks wel met de dame mee ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 05:46:07 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104191130
Arme Leia ;(

Maar *O* *O* O+

Sam je kan geen images linken vanaf Hyves :)
  donderdag 10 november 2011 @ 05:49:57 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104191133
ach gos, ziek zijn is naar.... Aan de andere kant kun jij zo alvast weer wennen aan spuug ruimen in de ochtend... :P
  donderdag 10 november 2011 @ 05:53:48 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104191135
_O-

Hoe zou het met poezebeest gaan..?
Hoop dat ze een gezond kindje bij haar heeft en flink opgeknapt is zelf.
pi_104191149
Orea *O*. Proficiat!
  donderdag 10 november 2011 @ 06:14:19 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104191163
Nou ben maar vast begonnen met werken :')

Kan ik ergens vanmiddag wel even instorten en nog een uurtje slapen, wat dat betreft is thuiswerken wel lekker :+
  donderdag 10 november 2011 @ 06:21:12 #123
12913 GreatWhiteSilence
pi_104191176
Orea, gefeliciteerd! Wij hadden dat trouwens ook in het begin: ik was zwanger, maar Annicka ging over haar nek... :P

@ Covie: Annicka is nu bijna drie en hoe lang zij het volhoudt zie ik wel. Het is in ieder geval mijn bedoeling dat zíj aangeeft hoe lang ze nog drinkt, niet ik. Al stuur ik zo nu en dan wel natuurlijk, ik wil 's nachts nog wel eens weigeren, omdat ik niet meer kan slapen als ze drinkt 's nachts.
pi_104191293
Grappig :D ik ben benieuwd of ik dit keer misselijk ga worden, bij de dame geen seconde geweest (ik ga alleen de vreetbuien dit keer beperken :P ik wil niet weer zoveel aankomen...)
pi_104191319
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 06:58 schreef Orea het volgende:
Grappig :D ik ben benieuwd of ik dit keer misselijk ga worden, bij de dame geen seconde geweest (ik ga alleen de vreetbuien dit keer beperken :P ik wil niet weer zoveel aankomen...)
ik was bij lucas zoooo misselijk , behalve op t moment dat ik iets at... (daarna was t direct weer terug :X ) t waren geen vreetbuien, maar wel +25kg... :Y)
(na bevalling ging er ook nog ns max 5 kg af.. de laatste 20 gingen niet vanzelf zeg maar)

dus.. t maakt natuurlijk geen knal uit in t grotere geheel, maar toch: ik hoop voor je dat t lukt :Y (ik had achteraf een eetplan moeten maken, maar toen ik echt misselijk was maakte me dat ook nix uit)
pi_104191331
Ik ben 20+ kilo aangekomen (ben na +20 gestopt met wegen :')) en na de bevalling zat er nog +15 aan. En zelfs met de borstvoeding viel ik geen klap af :'( Inmiddels zo ver weer afgevallen afgelopen weken dat ik nu op +8 zit t.o.v. begin zwangerschap van Leia...

Dus ik hoop wel dat ik het kan beperken, als ik merk dat het te hard gaat maak ik even een afspraak bij een dietist :)
pi_104191344
Orea :Y , ik ben ook gestopt met wegen :') , bedenk ik me nu :X (mn vriend woog toen 1 kg meer dan ik en ik wilde niet meer dan hem wegen, dus bij 25kg niet meer gewogen _O- )

dat niet afvallen na de bevalling vond ik nog t engste, ik stelde me voor dat alles eraan bleef :D

je hoort ook wel ns dat die +8 van jou gebruikt worden in de eerste maanden vd zwangerschap, dat je nix aankomt :) of heb ik dat gedroomd , anyway,

ik wens je en hoop voor jou op een fijne zwangerschap en als bijkomend ding: een gezond gewicht :Y
al hoop ik voor jou dat je dat idd op 2eplan hebt staan ^O^
  donderdag 10 november 2011 @ 07:13:50 #128
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104191348
Ik ben er 20 tot 25 aangekomen en daarvan ruim 30 weer kwijtgeraakt *) door hard werken

Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen en zit nog onder het startgewicht van Willem...

Best goed bezig, al zeg ik het zelf... :7
pi_104191352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 07:13 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben er 20 tot 25 aangekomen en daarvan ruim 30 weer kwijtgeraakt *)

Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen en zit nog onder het startgewicht van Willem...

dat noem jij "best goed"? O+
ik noem dat ^O^ _O_ *O* x 30 :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104191368
Dat is gewoon supergoed, Fluug!

Cook, bedankt! :* het staat inderdaad niet bovenaan mijn lijstje ;) ik hoop dat ik dit keer kan blijven werken en niet weer al het gezeur (veel bloedverlies, heftige pijnen door mijn hydrosalpinxen, jeuk, heftige jeuk :')) krijg als de vorige keer. Maar zo wel dan is het niet anders, ik weet inmiddels dat ik er een heel leuk resultaat voor terugkrijg, en dat is het waard :Y
pi_104191389
Orea, ja daar had ik toen over gelezen ja :X ... dan zijn die kiloos toch ondergeschikt lijkt me, maarja ik snap m wel...
vooral een zondergedoe-zwangerschap gewenst met idd een prachtig resultaat :Y :*
en als t een K-zwangerschap is, dan kijk je naar je dochter O+ en dan .... naja vul maar in....
een K-zwangerschap blijft gewoon K natuurlijk...
dikke knuffel en nog ns feli , gewoon omdat t kan *O* :*
  donderdag 10 november 2011 @ 07:50:16 #132
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_104191572
Combinatietest doen wij ook deze keer, eigenlijk precies zoals bij Orea. 23 nov hebben we 'm, de dag erna is Stef jarig :) als de echo weer een gezond kindje laat zien denk ik dat ik ook officieel zwanger ben. Geloof ik :P

En veel mensen hebben me met en na mijn zwangerschap van Stef wel gezegd dat ze het rot voor me vonden dat ik zo'n zware zwangerschap had, maar ondanks de rolstoel en een hoop pijn en beperkingen heb ik dat toch nooit zo ervaren. Orea, ik wens je dezelfde roze wolk toe die ik toen had, want wat er dan ook op je pad komt, je kunt het aan :* (hoewel ik 'm je eigenlijk vooral gun zonder de nare dingen erbij, maar dat snapt u wel he? :* )
3!
pi_104191640
Ik snap u heel goed :* en ik hoop ook dat je na die combinatie test echt keihard kunt gaan genieten en geloven dat je toch echt echt echt zwanger bent!! :Y

Ik moet zeggen dat ik het achteraf allemaal niet zo zwaar heb ervaren eigk :? een hele hoop was ik echt alweer kwijt! En het heeft me absoluut niet in de weg gestaan om weer opnieuw zwanger te worden ;) als ik geen bv had gegeven hadden we 3 maanden na Leia's geboorte alweer bij de kliniek op de stoep gestaan :D Zo hard rammelde we toen alweer...
pi_104191685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 07:13 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben er 20 tot 25 aangekomen en daarvan ruim 30 weer kwijtgeraakt *) door hard werken

Keigoed bezig Fluug! ^O^
  donderdag 10 november 2011 @ 08:56:41 #135
250838 Fee-nix
pi_104192250
Orea gefeliciteerd! *O* Bij jouw vorige zwangerschap was ik nog niet actief hier, maar zo te lezen was het niet echt ideaal. Ik hoop dat het deze keer beter zal gaan!

En ik ben net als covie wel benieuwd GWS: hoe lang is lang? :)

Bizarre droom hier vanochtend. De baby was er ineens! En ik heb de bevalling niet eens bewust meegemaakt :? . Ineens woonde ook mijn moeder bij ons en die kwam aanlopen met de baby en vertelde dat ik net een keizersnee had gehad (voelde ik al niks meer van). Maar ik had m dus nog niet eens vastgehouden. Dus: hierrr met dat kind. Toen later was ie al weer weg. Ging ik aan mijn moeder vragen waar hij was: had ze m maar in bed gelegd en ze kwam net naar boven met een flesje. Dus ik: 'mooi niet, hij gaat de borst krijgen en ik wilde dat hij naast me sliep'. Maar er stond nog helemaal niks klaar. Geen co-sleeper en geen box beneden. Nou toen ging ik de borst geven, kwam ik erachter dat mijn moeder de helft van de vulling uit mijn voedingskussen had weggegooid toen ze aan het opruimen was, want hij nam zoveel ruimte in... Ik werd al bozer en bozer op haar, haha. En weer later kwam ik beneden, had ze de baby op zijn buik op de grond gelegd. Want er was nog geen box, dus kon het best even zo....Hahaha. Nou waar dat allemaal weer vandaan komt!

Nu maar even ontbijten!
pi_104192332
Maffe droom Fee :D. Ik heb ook raar gedroomd. Onze buurman had onze hele bovenverdieping gesloopt. Badkamer eruit enzo. En ik had zoiets van hé, wat doe je nou?! Waar moet ik de douchen met de kleine straks?! :o.

:').
pi_104192344
Ach het was niet ideaal, maar ik heb wel heel erg genoten hoor! Vooral van 'dé kont' :D ik ben uiteindelijk ingeleid door Puppp (hele heftige zwangerschapsjeuk) maar de kans dat ik dat nu weer krijg is nihil :) het is alleen even afwachten wat mijn hydro's doen dit keer, maar dat zien we wel!

Die droom :D ben benieuwd wat hier allemaal weer de revue gaat passeren 's nachts :D
pi_104192448
Orea gefeliciteerd *O*

Feenix en Kuukse die dromen :o
Zo droomde ik dat ik de slijmprop verloor :')
Maar behalve 1 van de meiden ziek thuis gaat het hier nog steeds goed.
Word er een beetje chagerijnig van.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104192533
Wij hebben wel een combinatietest laten doen en zouden dat ook weer doen bij een eventuele tweede zwangerschap. Qua leeftijd van mij zou ik niet in een risicogroep vallen, maar ik werk zelf in de gehandicaptenzorg dus weet wel goed waarover ik praat denk ik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104192562
Orea feli *O*

Langvoeden is niet mijn ding, maar als je erachter staat: doen!
Vind het dapper dat je ermee in een magazine komt, rust toch veel taboe op.

Over gewicht: ik was 13 kg aangekomen en ben ze sinds gisteren ook allemaal kwijt.. (14 dagen)
Is beetje veel sneller dan ik had gedacht en vraag me ook af of t wel goed is voor Danne als ik in dit tempo blijf afvallen...
pi_104192567
Ik denk dat je, zoals eerder gezegd, pas een standpunt kunt innemen over wat je zou doen 'als', als je voor de keuze staat. Of zoals jij zegt Poppejans, als je ervaring hebt met. (ik bedoel dit niet lullig hoor, trouwens). Zo heeft mijn man dat ook binnen zijn familie. Hij heeft ervaringen, die ik niet heb. Hij wilde dus graag die test, dus ik ben daarin meegegaan.
pi_104192654
Orea nog een keer gefeliciteerd *O* *O* *O*
  donderdag 10 november 2011 @ 09:22:14 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104192692
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:14 schreef Nirak het volgende:
Orea feli *O*

Langvoeden is niet mijn ding, maar als je erachter staat: doen!
Vind het dapper dat je ermee in een magazine komt, rust toch veel taboe op.

Over gewicht: ik was 13 kg aangekomen en ben ze sinds gisteren ook allemaal kwijt.. (14 dagen)
Is beetje veel sneller dan ik had gedacht en vraag me ook af of t wel goed is voor Danne als ik in dit tempo blijf afvallen...
Dit is vlgs mij niet zo heel gek hoor.
Alleen al van je kind en vruchwater en placenta kan je zo 10 kilo kwijt zijn na de bevalling, dus tikkie meer of minder en dan kunnen die laatste 3 idd ook zo verdwijnen.
Vooralsnog zou ik me er geen zorgen over maken.
pi_104192787
Ik was 2 weken na Cas zijn geboorte die 10 aangekomen kg's ook weer kwijt :)
pi_104192818
Orea, gefeliciteerd *O*
Ik wens je een lichte zwangerschap toe ;)

Hier nu op +4,5.. Schiet niet echt op, maar in lijn met Chris. En dat was +7 aan het eind en 4 kg kind. Die had niks tekort gehad :P
En ik heb wel wat natuurlijke reserves van mezelf om mee te beginnen

Fee-nix, wat een maffe droom.. Wat heb je te verwerken :?
  donderdag 10 november 2011 @ 09:29:58 #146
250838 Fee-nix
pi_104192854
Kuukske :D ook een lekkere buurman heb jij... :P. Ik bedenk me ineens dat ik serieus in mijn droom ook nog dacht: ik moet eigenlijk op fok melden dat ie er al is! En ik weet niet eens hoe laat hij geboren is, dus moet ik maar op zoek naar de papieren daarvan ofzo. O en sorry zeggen dat ik zo was voorgekropen, haha.

O jeuk lijkt me vreselijk Orea, weleens over gehoord idd. Maarre wat zijn hydro's?

jessie nog steeds niks -O- . Maargoed: lang kan het nu echt niet meer duren hoor! Hou vol!

Nirak: ik zou me er ook geen zorgen over maken hoor! Juist fijn dat je al snel weer op je oude gewicht bent! Bij mij was dat ook zo snel hoor, misschien zelfs sneller (na een week kon ik mijn oude spijkerbroeken weer aan...). Als je gewoon goed blijft eten en drinken, dan is er niks aan de hand. Borstvoeding vergt heel veel energie van je lichaam he. (Ik dacht dat je daarom ook wel wat extra moet eten, maar dat zou je even op moeten zoeken). En als Danne goed blijft aankomen en volle plasluiers heeft: no worries.

Oja en Kuukske: lijkt me ook dat je pas weet wat je wilt als je voor de keus staat hoor... Ik wilde die keus helemaal niet hoeven maken, dus heb voor een kop-in-t-zand beleid gekozen. Zo van: de natuur mag de keus voor mij maken. Ik zou het echt vreselijk vinden om die zelf te moeten maken. Terwijl je vaak niet eens alle info hebt (over evt levenskwaliteit) en terwijl de testen soms fout zijn.
  donderdag 10 november 2011 @ 09:34:37 #147
250838 Fee-nix
pi_104192946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:

Fee-nix, wat een maffe droom.. Wat heb je te verwerken :?
Haha, ja geen idee. Opgekropte woede jegens mijn mams? :9 Ik ga d'r zo maar eens bellen en lekker op d'r schelden ;). Haha. Gewoon geen gedag zeggen en meteen binnenvallen met 'en je blijft met je takken van m'n voedingskussen!!! En van m'n baby! Grrrr!' })

Haha, nee maar serieus... :? . Mijn moeder is wel een typje wat altijd honderd en een tips heeft zeg maar (allemaal heel lief bedoeld) en daar word ik weleens gek van. En soms komt dat in een droom denk ik op deze manier naar buiten ;).
  donderdag 10 november 2011 @ 09:41:18 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104193087
De eerste 10 kilo vielen er hier ook gewoon af binnen 2 weken na de bevalling... Toch lekker zo'n opstartje :+
pi_104193151
Bij Jen kwam ik meer dan 25 kilo aan.. Toen ik zwanger werd van Leyla zaten daar nog 10 van aan. Bij leyla kwam daar nog 8 bij... Maar na bevalling was ik die 8 ook eigenlijk meteen kwijt. Nu zit ik iets onder het gewicht van voor Jen... Maar idd niet vanzelf .. Helaas.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104193718
Orea <3 Welkom, gefeliciteerd, woohoo! *O*

Fluugs, doe je netjes, qua kilo's!

Ah dromen, blijft leuk :D Mijn man heeft heel onrustig geslapen want die droomde dag ik al 4 cm ontsluiting had en hij niet in de buurt was en moest stressen enzo. :+

Mijn eigen kilo's gaan ook goed... ik zit op ongeveer +4 *) Ik zit al 3,5 maand op hetzelfde gewicht :') Ik ben erg benieuwd waar ik na de bevalling op uitkom. Maar eerst maar even bevallen dus.

Ohja ik ben fan van de acupuncturist, ook al ben ik nog niet aan 't bevallen. Hij heeft net nog een drukpuntenmassage gedaan voor rug- en bekkenpijn, en hoewel de massage zelf bijzonder onprettig was (au!) voel ik nu serieus níks aan pijn. :o :o
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_104193900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik was 2 weken na Cas zijn geboorte die 10 aangekomen kg's ook weer kwijt :)
fijn om te lezen! ik sta nu (bijna 38 weken) op 11 kilo's :Y

Ohh inepintje ik ben jaloers! ik wil ook zo'n iemand!
pi_104193951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:07 schreef jessie het volgende:

Zo droomde ik dat ik de slijmprop verloor :')
Maar behalve 1 van de meiden ziek thuis gaat het hier nog steeds goed.
Word er een beetje chagerijnig van.
Aww... :* pannenkoeken met ananas maken vanavond en dan een linke potje sex? *)
pi_104194207
Innepin, wat goed!
Grappig hoe zoiets soms toch goed kan uitpakken ;)

Jessie, fijn dat het goed gaat. Veel langer dan een week gaat het niet meer duren toch?

Ik heb medelijden met muppet. Ben verkouden. En bij elke onverwachte nies stuitert de kleine in mijn buik. Krijg wel venijnige trappen terug als wraak :P
  donderdag 10 november 2011 @ 10:31:34 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_104194247
@ Fee-nix: Annicka is nu 2 jaar en 11 maanden en hopelijk kunnen we ook nog een flinke tijd tandemen. Stiekem hoop ik dat m'n kleine gratenpakhuis nog wat extra aankomt van de vette melk: het is een mager ding, ook al ziet ze er prima uit verder. :P Wat haar leeftijd zal zijn als ze stopt? Geen idee.

Ze kwam trouwens daarnet bij de peuterspeelochtend van het verzorgingshuis wel aan met een babypop en een flesje. En die moest ik geven want de baby had dorst en huilde... Ik heb haar maar meteen verteld dat ONZE baby de borst zal krijgen... :P
  donderdag 10 november 2011 @ 10:38:37 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104194427
Oreo, gefeliciteerd!

Innepin, misschien, als je pijnvrij blijft nu, dat hij bij de volgende behandeling wel zegt dat je lichaam klaar is om te bevallen. Volgens hem dan, dus dat ie dan wel wat voor je kan doen. Of ga je niet meer naar m toe als je pijnvrij blijft?

Net een doosje Toffifee op gegeten :9

Poezebeest, ik hoop dat alles goed gaat.
pi_104194500
* bitterend hoopt dat alles goed gaat met Poezebeest en dr mini
  donderdag 10 november 2011 @ 10:43:17 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104194562
innepin, wat fijn zeg!
Misschien dat ik ook maar eens ga aankloppen dan bij de fysio c.q acupuncturist hier in de straat...

Zwangerschapskilo's: bij Harry +24. Voordat ik zwanger werd van nummer 2 was ik 3 kilo lichter dan het startgewicht bij Harry. Nu zit ik op +10 kilo maar eerlijk gezegd kijk ik ook nergens naar. Vind het wel best zo. Na de bevalling val ik weer wat af door de bv en de rest zal ook wel volgen net als toen.

Combinatietest: voordat ik zwanger was van nummer 2 waren we/ik er zeker van dat we een combinatietest zouden doen om dezelfde reden als Orea/Inca/etc. Eenmaal zwanger realiseerde ik me dat het 'maar' een kansberekening is. Als de kans erg klein is, prima. Maar wat als de kans groot is? Dan kom je op een punctie uit. Punctie brengt risico's met zich mee (miskraam) en daarnaast kan die punctie ook pas vrij laat worden uitgevoerd (ik geloof rond 16 weken). De uitslag krijg je letterlijk pas wéken later, als je op ongeveer 19-20 weken zwangeschap zit. No way dat ik dan nog een zwangerschap kan afbreken... :N
Dus toen hebben we besloten om het toch maar niet te doen.

Ik ben ook benieuwd naar Poezebeest
pi_104194752
Asy, wij hebben wel combitest gedaan, omdat we dan wisten of er volgens kansberekening een hoger risico was dan voor mn leeftijd relevant was... en van te voren wisten we dat we geen vwp oid zouden doen. combitest puur als voorbereiding op wat er ms aan zat te komen :@ alsof de kans van 1op65 je feitelijk helpt, maar toch :Y
  donderdag 10 november 2011 @ 10:56:25 #159
348178 NotTheSame
pi_104194886
Mogguh!

Innepin, wat fijn dat je zoveel baat hebt bij de acupunctuur! Hopelijk helpt het ook voor het bevallen!

Fee-nix, wat een droom! Ik droom ook regelmatig dat Draak er al is maar dat ik er niks van gemerkt heb! Das echt een hele vreemde gewaarwording haha!

GWS, respect voor jou dat je al zo lang kan/mag voeden!!! Ik ben echt benieuwd naar je verhaal, hopelijk staat het in het decembernummer, dan kan ik het lekker lezen tijdens m'n verlof ;) !

Net weer even door de supermarkt gewaggeld... Tjonge, ze zeggen wat van 'de jeugd van tegenwoordig', nou, ik had net herrie met een bejaarde man :o .

Ik ben namelijk niet zo snel meer met het in- en uitladen van m'n karretje (tja, die buik zit nou eenmaal in de weg, can't help it!). Staat ie bij het uitladen tegen m'n karretje aan te beuken, en bij het uitladen en betalen stond meneer al achter me te beuken om zo snel mogelijk z'n eigen boodschappen in te laden. Okee, dan kan ik m'n mond dus niet houden en heb hem vriendelijk gevraagd of hij even afstand wilde houden. Krijg ik me toch een scheldkannonade van dat zilveruitje :o ! Gelukkig nam de cassière het voor me op en maande em tot rust. Om daarna rustig een 'knecht' te bellen die mijn boodschappen in m'n auto zet. Die kop van die klojo toen hij dat hoorde, masterlijk gewoon >:) !
  donderdag 10 november 2011 @ 10:56:45 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104194895
Beetje laat, maar Orea van harte gefeliciteerd! *O*
  donderdag 10 november 2011 @ 10:58:28 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104194933
NTS! _O- En... zilveruitje! _O-
pi_104194943
Asy, het is dan ook laat om de zwangerschap af te breken en ik denk dat ik dat ook niet kan (tenzij echt niet levensvatbaar) máár, als er iets met het kindje is, weet ik dat het liefst wel zo vroeg mogelijk, om ons erop voor te bereiden :)

Maar dat is gewoon heel persoonlijk!

En dank voor alle felicitaties O+ *O* zo tof om hier weer te mogen posten O+

En ja, Poezebeest... hoe zou het met haar en haar kleintje zijn?
pi_104194993
Goedemorgen. Nog geen poezebeest nieuws zie ik?

Wij hebben ook geen combitest laten doen. We zien na de geboorte wel of ze echt gezond is (van wat we op de normale echo's dan al gezien hebben). Ik houd wel in mijn achterhoofd dat je altijd voor verrassingen kan komen te staan.

Orea, zo leuk dat we ook nu toch weer even samen zwanger zijn O+ *O* Alleen liever niet dat je weer in het ziekenhuis belandt met je hydro's. Die moeten zich gewoon koest houden!

Ik heb me net voor de eerste keer in de zwangerschap gewogen (batterijen van de weegschaal waren leeg). Zit er gewoon al 13 kilo bij :@ Bij Hannah was ik in totaal maar 4 aangekomen.
Ik vreet ook alles wat los en vast zit dus echt gek is het niet.
De vorige keer ben ik met het geven van de borstvoeding veel afgevallen :)
  donderdag 10 november 2011 @ 11:05:00 #164
348178 NotTheSame
pi_104195105
Ow god, over wegen gesproken... Ik DURF echt niet meer de weegschaal op... De vorige controle 2 weken geleden zat er al 17 kilo bij :X !

Nou mag ik wel wat kilotjes meer wegen, ik had voor m'n zwangerschap een serieus ondergewicht (zonder reden overigens), maar ik heb nog nooit de weegschaal boven de 55 kilo zien gaan, en daar zit ik nu al (dik) 10 kilo boven :o .
  donderdag 10 november 2011 @ 11:14:42 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104195382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:05 schreef NotTheSame het volgende:
Ow god, over wegen gesproken... Ik DURF echt niet meer de weegschaal op... De vorige controle 2 weken geleden zat er al 17 kilo bij :X !

Nou mag ik wel wat kilotjes meer wegen, ik had voor m'n zwangerschap een serieus ondergewicht (zonder reden overigens), maar ik heb nog nooit de weegschaal boven de 55 kilo zien gaan, en daar zit ik nu al (dik) 10 kilo boven :o .
Ik droom van een gewicht dat slechts 10kg boven de 55 ligt :+
  donderdag 10 november 2011 @ 11:14:47 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104195385
* Susie durft nog niet op de weegschaal te staan.... bang voor het werk wat dat met zich mee gaat brengen...
pi_104195437
NTS: herkenbaar hoor ...ik had de weegschaal nog nooit op n 7.. zien staan... bij lucas heb ik de 8 .. langs zien komen...
nu gelukkig weer op 5...

NTS is t de bedoeling dat je je bij de controle laat wegen, ik heb dat nooit gehoeven en ga ik ook nooit doen, tenzij ze me dwingen >:)
(ik was laatst bij een dokter en die wilde ff wegen ivm besproken effect vd medicijnen... ik zei: dat doe ik wel thuis, was goed pfieuw :P )

en: zilveruitje, die ga ik onthouden :s)
omg je hebt die kassiere vast ook n leuk moment bezorgd ^O^
pi_104195457
Ik ben op de weeggeschal gaan staan omdat mams me vroeg hoeveel ik was aangekomen, anders had ik het de hele zwangerschap niet eens gedaan - aan gedacht. Boeit me echt niet...
pi_104195505
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik droom van een gewicht dat slechts 10kg boven de 55 ligt :+
anders reken je t om naar stones.. klinkt echt veel plezieriger :Y
dan ben je nu bv 8 stones of zo..
of stoned, wat je wil
ff googlen

Bitterend, maar als t niet boeit, is t ook anders, toch? ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 11:19:15 #170
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104195507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:51 schreef Cooki het volgende:
Asy, wij hebben wel combitest gedaan, omdat we dan wisten of er volgens kansberekening een hoger risico was dan voor mn leeftijd relevant was... en van te voren wisten we dat we geen vwp oid zouden doen. combitest puur als voorbereiding op wat er ms aan zat te komen :@ alsof de kans van 1op65 je feitelijk helpt, maar toch :Y
Ja maar dan zou ik me dus de rest van de zwangerschap hebben opgevreten en misschien onnodig.

NTS :D

Maar de kansberekening is puur en alleen voor 2 soorten trisomie en down (toch?). Beiden trisomies zijn niet/nauwelijks met het leven verenigbaar en down is voor ons geen reden om iets te ondernemen. Dus het enige waar je je op kan voorbereiden is dat je kindje misschien redelijk kort na de geboorte overlijd of dat het mogelijk down heeft...
Dan geniet ik liever van de zwangerschap en wacht af wat er daarna op me af komt...

En ik heb het net even teruggezocht: ik ben nu 3 kilo zwaarder dan bij Harry rond dezelfde termijn :X
Ow en ik moet elke controle bij de vk op de weegschaal }:|

Cooki, jij bent ook hartstikke mooi slank O+
  donderdag 10 november 2011 @ 11:20:36 #171
250838 Fee-nix
pi_104195529
Innepin wat fijn!

GWS ja respect dat je zo lang kan en wil voeden zeg!

NTS _O- briljant! En lieve cassiere zeg O+ .

Even gekeken op t lijstje van de vk (moet elke controle op de weegschaal) en ik ben nu (28 wk 4 d) 7,2 kilo aangekomen. Wel netjes dacht ik :). Bij Jesper zaten er aan t eind 13 kilo's bij. Was ik ook allemaal weer kwijt. En door sporten zelfs nog 2 extra kwijt ofzo.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:22:13 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104195580
Ow GWS, wat ik nog wilde vragen: doen jouw borsten/tepels niet onwijs zeer door de zwangerschap?
pi_104195654
Gek, ik moet nooit op de weegschaal bij de vk...ze vroeg bij de intake hoeveel ik woog (90 kilo's) en ze zei dat het ideal was dat ik 15 kilo's max ging aankomen...paar weken geleden belde mam met "je moet uitkijken dat je niet te veel aankomt" en vroeg hoeveel ik woog...101.4 dus netjes...

Ik moest trouwens wel lachen bij de intake...te dik (hoge bmi) zijn zou vruchtbaarheid verminderen, roken zou ook de sperma kwaliteit beïnvloeden...nou bij ons hebben die dingen totaaal geen invloed gehad.
pi_104195682
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:
Dan geniet ik liever van de zwangerschap en wacht af wat er daarna op me af komt...
^O^

eensch hoor, en achteraf is t bizar te denken dat ik (doet niets af aan of n ander te wel kan hoor) me kan voorbereiden op iets dergelijks :N
pi_104195745
Tja, ik zou het wel fijn vinden te weten dat er íets is, denk ik.. ipv er total verrast door te zijn net na de geboorte :)

Zijn er nog meer dames die onder controle lopen bij de gyn? (vrijwillig that is? ;)) ik wel dit keer!
28 november eerste echo, ben erg benieuwd...
  donderdag 10 november 2011 @ 11:29:19 #176
348178 NotTheSame
pi_104195781
Cooki, bij ons is een standaard controle: bloeddruk, urine, wegen en hartje luisteren. Ik moet dus elke keer op dat pokkeding staan... Thuis heb ik em heeeeeel diep in de kast opgeborgen. Het is dat manlief nog wel eens de weegschaal wil gebruiken anders had er zelfs nooit een gekocht.
Morgen overigens weer controle, dan moet ik dat ding weer onder ogen zien }:| .

Draak is volgens mij oorlogje aan het spelen in m'n buik. Zo heb ik een halve minuut geen beweging, en van het een op het andere moment lijkt er wel een mitrailleur af te gaan in m'n buik _O- !
pi_104195834
Hier ook niet op de weegschaal bij de VK. Alleen even de melding dat ik even moest waarschuwen als ik richting de 100 ging, ivm verplicht een beneden bed voor de bevalling.
Maar ik sta er thuis ook vooral op, om te kijken of ik wel genoeg groei. In het begin bij Chris zo'n 4-5 kilo afgevallen, deze keer maar 2 en langer stabiel gebleven. Dus uiteindelijk nog hetzelfde verhaal..
  donderdag 10 november 2011 @ 11:31:34 #178
250838 Fee-nix
pi_104195844
Orea in principe mocht ik bij de vk tot 36 weken, maar heb me gisteren al laten overdragen aan t ziekenhuis. Ivm veel vragen en omdat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen heb ik het idee dat het zinvoller is als ik ook daar m'n gesprekken heb. Dus volgende afspraak heb ik bij gyn/vk in het ziekenhuis.
pi_104195847
NTS urine bij elke vk controle??
pi_104195891
Urine kijken ze ook niet na. Hier alleen bloeddruk en hartje luisteren/buik voelen. We staan zo weer buiten ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 11:33:05 #181
250838 Fee-nix
pi_104195900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:31 schreef bitterend het volgende:
NTS urine bij elke vk controle??
Dit! Heb ik nog nooit van gehoord. Ze zijn wel grondig in ieder geval!
pi_104195910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook niet op de weegschaal bij de VK. Alleen even de melding dat ik even moest waarschuwen als ik richting de 100 ging, ivm verplicht een beneden bed voor de bevalling.

Hoezo?? er is bij mij niks over gezegd...(ja ik moet in het zh bevallen maar stel dat het zo snel gaat dat het thuis moet...)
pi_104195937
Orea, ja ik zou t om dezelfde reden als jij ook fijn vinden om te weten, maar met de huidige combitest weet je t toch niet? en vwp ging je niet doen toch? :*
hoewel je kind je ook kan verrassen na de geboorte door vb kaal te zijn ipv bos haar :+ maar das wel van een heel andere orde :@

@vrijwillig bij gyn
en ik ben erg voor, lees maar als je wil:
SPOILER
wow 28 november echo, wat leuk&spannend ^O^
pi_104195941
Ja! hier ook alleen bloeddruk, groei van buik en ligging van baby controleren, hartje luisteren en doei! :W
  donderdag 10 november 2011 @ 11:36:07 #185
250838 Fee-nix
pi_104196008
Jemig Cooki, goede beslissing dan idd om bij de gyn te blijven!
pi_104196158
cooki komen ze niet met een echo achter hoe je placenta ligt?
pi_104196174
Cooki, kan me voorstellen dat je dan prettiger bij de gyn zit!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:33 schreef bitterend het volgende:
Hoezo?? er is bij mij niks over gezegd...(ja ik moet in het zh bevallen maar stel dat het zo snel gaat dat het thuis moet...)
Als je boven de 100kg bent, mogen de ambulancebroeders je officieel niet meer naar beneden tillen, arbo-dingetje sinds een paar jaar. Dus moet je er met de brandweer+brancard door een raam eruit. Als je het weet, dan moet je dat dus netjes melden. En willen ze een bed beneden, om snel weg te kunnen. Maar bij noodgevallen zullen de ambulancebroeder je niet boven laten verpieteren lijkt me ;)
pi_104196198
Fee-nix, ja achteraf, maar eigk was t door mn eigen bangigheid: ivm schildklier was ik bij thomas (10jr geleden) medisch, dus gyn en zh bevalling enzo..
vertellen ze me nu, 8,5 jaar later dat ik ook thuis mag bevallen.. dat zat zo niet in mn systeem.. dat ik dat niet durfde :@ )
en die gyn.. dat ze dat gemist had.. ik was blij met oppergyn... hoewel t wel heel raar verhaal blijft voor me... hoe kan je dan nou niet zien? }:|

Bitterend: ik heb denk ik 10 echos gehad
sorry ik doe graag spoilers ivm too much info / voor als je t niet wil lezen enzo
SPOILER
pi_104196274
omg DF _O- ik zie het voor mij...die obese mensen in Amerika die moeten worden bevrijd met de brandweer om naar het zh te kunnen!
Ik zou niet uit het raam passen hier _O- we wonnen in een mini arbeiders huisje uit de jaren 30 :D :D
  donderdag 10 november 2011 @ 11:44:42 #190
348178 NotTheSame
pi_104196321
Pfffff, Cooki, wat een verhaal! Dan zit je inderdaad prettiger bij de gyn denk ik!

Bitterend en Fee-nix, hier zit de urinecheck standaard bij elke controle. Net zoals ik vanaf twee weken geleden elke controle geprikt ga worden op ijzer, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat bij de vorige controle m'n ijzer veel te laag was.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:46:03 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104196369
Ja dát dus Cooki. Dat ze het niet eerder gezien hebben... Stom!
Bij Harry wist ik bij de 20 wekenecho dat de placenta achter en hoog lag. Ben benieuwd waar hij nu ligt. Volgens de vlos voor...

Ow en ik kan niet boven door de raam met een brancard. Daar is het raam te smal voor ben ik bang :D
Dus dan moet ik maar onder de 100 kg blijven ;)

Maar Cooks, ik denk dat als je een vlos had gehad, dat die je vel eerder terug had gestuurd om zeker te weten of de placenta goed lag. Een vlos wil namelijk echt geen risico's lopen hoor! :N
pi_104196378
NTS vreemd, als je geen klachten hebt en je bloeddruk is netjes dan is urine controle overbodig lijkt me??
  donderdag 10 november 2011 @ 11:50:43 #193
348178 NotTheSame
pi_104196543
Ik heb er geen idee van Bitterend. Het zal wel een dubbelcheck zijn ofzo. Zo'n potje vol piesen is het werk ook niet (het geeft alleen soms zo'n rommel }:| ).
  donderdag 10 november 2011 @ 11:52:51 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104196626
Beter mikken NTS :P
(heb je mee geplast voor MvM? Dan kun je dat kannetje gebruiken hè? ;) )

Ow en ik hoef ook niet elke keer mijn urine te laten checken. Alleen bloeddruk, gewicht en hartje beeb O+
pi_104196662
Haha als ik urine moet laten checken door de ha op ontsteking plaats ik het potje echt op het plasbuis...zo gaat het direct in...mikken kan ik niet, wordt alles nat :D
pi_104196671
asy, de echomevrouw vd seo (tang trouwens hier in remunj :X ) was bij 30 wk zeker dat ie omhoog gegroeid was.. 8)7
een vlos stuurt vast wel door , dat geloof ik :Y
SPOILER
ik wil eigk nog wel n keer! :D :P O+ :')

[ Bericht 3% gewijzigd door -Caroline- op 10-11-2011 11:55:32 (oja spoilers :-X) ]
  donderdag 10 november 2011 @ 12:00:24 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104196910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Cooki het volgende:
asy, de echomevrouw vd seo (tang trouwens hier in remunj :X ) was bij 30 wk zeker dat ie omhoog gegroeid was.. 8)7
SPOILER
Aah joh, dingen lopen zoals ze doen en niet nadenken over wat had kunnen zijn...
Dan wordt je gek.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:00:44 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_104196922
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:25 schreef bitterend het volgende:

Ik moest trouwens wel lachen bij de intake...te dik (hoge bmi) zijn zou vruchtbaarheid verminderen, roken zou ook de sperma kwaliteit beïnvloeden...nou bij ons hebben die dingen totaaal geen invloed gehad.

Hoe weet je dat nou? Misschien was je anders wel zwanger geweest als je partner enkel door de deur beneden naar binnen gekomen was en jij op bed lag :+

Misschien was de spermakwaliteit ook wel een stuk minder, maar was het nog goed genoeg om zwanger te worden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104196981
ja eens, ik besef mn geluk echt wel :Y
en over de rest: :W

maar ivm volgende keer (bij andere zwangeren dan he) heb ik nog wel ff soort van stennis gemaakt over de situatie, in de hoop dat iemand er iets mee doet :Y niet om te zwartepieten, maar als leermomentje :')
pi_104197106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:25 schreef bitterend het volgende:
Bitterend, ben daar maar heel blij mee dan
pi_104197115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:56 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!

Innepin, wat fijn dat je zoveel baat hebt bij de acupunctuur! Hopelijk helpt het ook voor het bevallen!

Fee-nix, wat een droom! Ik droom ook regelmatig dat Draak er al is maar dat ik er niks van gemerkt heb! Das echt een hele vreemde gewaarwording haha!

GWS, respect voor jou dat je al zo lang kan/mag voeden!!! Ik ben echt benieuwd naar je verhaal, hopelijk staat het in het decembernummer, dan kan ik het lekker lezen tijdens m'n verlof ;) !

Net weer even door de supermarkt gewaggeld... Tjonge, ze zeggen wat van 'de jeugd van tegenwoordig', nou, ik had net herrie met een bejaarde man :o .

Ik ben namelijk niet zo snel meer met het in- en uitladen van m'n karretje (tja, die buik zit nou eenmaal in de weg, can't help it!). Staat ie bij het uitladen tegen m'n karretje aan te beuken, en bij het uitladen en betalen stond meneer al achter me te beuken om zo snel mogelijk z'n eigen boodschappen in te laden. Okee, dan kan ik m'n mond dus niet houden en heb hem vriendelijk gevraagd of hij even afstand wilde houden. Krijg ik me toch een scheldkannonade van dat zilveruitje :o ! Gelukkig nam de cassière het voor me op en maande em tot rust. Om daarna rustig een 'knecht' te bellen die mijn boodschappen in m'n auto zet. Die kop van die klojo toen hij dat hoorde, masterlijk gewoon >:) !
_O-. :D! Verder: go cassière!
pi_104197120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Misschien was je anders wel zwanger geweest als je partner enkel door de deur beneden naar binnen gekomen was en jij op bed lag :+

Misschien was de spermakwaliteit ook wel een stuk minder, maar was het nog goed genoeg om zwanger te worden?
_O-
Tja ik kan niks weten voor zeker hoor...moest gewoon beetje grinniken omdat je overal leest hoe slecht het is voor de vruchtbaarheid en ik was in 1 keer zwanger na het stoppen met de pil...misschien was het gewoon heel erg veel geluk! dat besef ik me al te goed als je leest dat mensen soms jaren proberen!
pi_104197135
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:05 schreef Cooki het volgende:

[..]

Bitterend, ben daar maar heel blij mee dan
ben ik ook ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 12:08:12 #204
348178 NotTheSame
pi_104197234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:54 schreef Cooki het volgende:
SPOILER
Speciaal voor Cooki ;)
SPOILER
pi_104197384
Je wordt soms gewoon bang gemaakt met allerlei dingen op het internet...dat je te dik bent om zwanger te worden enzo...terwijl het blijkt dat het niet altijd zo hoef te zijn.
pi_104197506
Orea gefeliciteerd! *O*

En ik lees over zw.kilo's... is dat ook anders als je bv dmv ivf of icsi zwanger wordt? (ivm hormonen enzo)

bitterend; bij mij heeft ze tot nu toe ook alleen gevraagd hoeveel ik woog.

Ik eet ook erg veel door de misselijkheid, chocolade en zoute dingen laten me
minder misselijk voelen. Nu mn lief elke avond thuis is kook ik wel netjes aardappels enz :P
das voor de baby&mij natuurlijk veel beter. + ik ben niet veel in beweging.. helaas.

Gisteravond en vanmorgen/nu enorme last van misselijkheid/kokhalzen
(soms wilde ik dat ik kon overgeven) heb fysio afgebeld voel me zo naar
en liggen gaat niet zo lekker dus mooi op de bank..
pi_104197550
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef bitterend het volgende:
Je wordt soms gewoon bang gemaakt met allerlei dingen op het internet...dat je te dik bent om zwanger te worden enzo...terwijl het blijkt dat het niet altijd zo hoef te zijn.
Ja of te dun, of te gestressed, of je wil 't te graag etc etc!

gelukkig is niet alles zoals wordt beweerd op inet O+
pi_104197635
Ik ben vannacht bevallen van een heel lief klein jongetje genaamd J.u.u.l. (graag zijn naam hier niet gewoon gebruiken)
Nadat 2 dagen gel niks teweeg heeft gebracht en de ctg niet mooi meer was stond om 1 uur vannacht de gyn aan mijn bed dat ze hem gingen halen. Een uur later was hij er. Kleine jongen ligt wel nog in de couveuse en heeft wat moeite met zelf ademhalen, maar doet het verder goed. Ik ben compleet ontdaan en kapot na een aantal heftige dagen en een bizarre nacht. Nu dus vooral bijkomen en herstellen van de ks. Wat is dat trouwens verschrikkelijk!
pi_104197691
Ohh poezebeest :* wat naar allemaal!
Maar goed om te horen dat jullie jongetje het goed doet.
Hoop dat je snel kunt genieten van alles.. dat verdien je zo..!! :*
pi_104197695
Poez, gefeliciteerd met jullie jochie :*. Ik hoop ook dat je snel en voorspoedig hersteld van de ks. :)
pi_104197715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:08 schreef NotTheSame het volgende:
Speciaal voor Cooki ;)
speciaal voor _O_ NTS : :D
toen was ik er ook: omg ik kon ze wel van de weg aframme, terug naar je eigen dorp :{w

SPOILER
en voor de rest : kom gezellig naar limland maar niet op 1 november :( omg :r
das de dag dat mn almere heimwee hoogtij viert w/

oeh nog ff ontopic: ik ben in flevoziekenhuis bevallen :P

[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 10-11-2011 12:46:07 ]
pi_104197727
Poezebeest van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! ik wens jullie allebei een spoedig herstel! *O* O+ O+
  donderdag 10 november 2011 @ 12:22:14 #213
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104197771
Asyniur, ja knap vind ik dat. Dat lukte mij dus niet de laatste zwangerschap. Genieten en afwachten, zat me helemaal op te vreten van de zenuwen maandenlang. Nu die combitest laten doen en gelukkig een goede uitslag waardoor ik me sinds de uitslag van de test geen zorgen mee r maak en ook kan genieten van de zwangerschap. Voor mij werkt die schijnzekerheid, ik weet heel goed dat er nog van alles mis kan gaan, maar toch voel ik me veel zekerder nu.
pi_104197785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:18 schreef Poezebeest het volgende:
Ik ben vannacht bevallen van een heel lief klein jongetje genaamd
Kleine jongen ligt wel nog in de couveuse en heeft wat moeite met zelf ademhalen, maar doet het verder goed. Ik ben compleet ontdaan en kapot na een aantal heftige dagen en een bizarre nacht. Nu dus vooral bijkomen en herstellen van de ks. Wat is dat trouwens verschrikkelijk!
Oh poezebeest :* O+ ^O^ gefeliciteerd met je grote kleine schat :Y *O*
Wat heftig voor je! :{
Ontdaan/kapot/bizar/bijkomen/herstellen/verschrikkelijk: checkerdecheck (toen) -O-
ik wens je veel geluk met je mannetje(s)
en heeel rustig aan doen en je tijd nemen ... als dat lukt...
ik denk aan je *;
pi_104197811
Och Poezebeest wat een heftig verhaal. Maar je bent mama van een prachtige zoon! *O* Gefeliciteerd voor jou en je man. Eindelijk een kleintje voor jullie!
Doe rustig aan en hopelijk herstel je snel. Dat je snel van elkaar mag gaan genieten want het is je gegund :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104197852
Poezebeest. Gefeliciteerd met je kleine jongen *O*
Hoop dat jullie snel allebei bekomen zijn van deze heftige start!
  donderdag 10 november 2011 @ 12:25:40 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104197880
Gefeliciteerd poezebeest! *O*klinkt wel heftig zeg, veel sterkte.
pi_104197933
Poezebeest, van harte met jullie kleine sterke mannetje :*
Klinkt wel heel pittig allemaal. Sterkte joh en goed uitrusten enzo :*

Er was een pakje voor me bij een afleverkantoor (was gisteren niet thuis toen t bezorgd werd) Ik dacht nog huh heb niks besteld.
Heb ik een paar weken terug meegedaan met een tevredenheidsonderzoek van Reaal
waarbij je iets kon winnen. Dacht altijd dat dat nep was, maar deed wel mee aangezien ik wel wat puntjes had.
Nu hebben we een pluim ontvangen twv 150 euro!!!!!! Net op de site gekeken daar kan je leuke dingen van doen zeg!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104197964
Poezebeest, feli met je zoon *O* En wat jammer dat het zo slopend is geweest.. Veel sterkte met herstellen! :*
pi_104197999
jessie gaaf zeg!! *O* wat ga je ermee doen??
  donderdag 10 november 2011 @ 12:31:13 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104198071
Poiezebeest van harte met jullie zoon! Ik hoop dat je snel herstelt en zult genieten van jullie wonder! :*
  donderdag 10 november 2011 @ 12:31:37 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104198084
Poes van harte met de geboorte van je zoon. Mooie naam!!

Neem nu maar even lekker je rust, heftige dagen geweest :*
pi_104198157
Weet t nog niet bitterend. Je kan dagje uit met de kids voor 6 pers. (man heeft ook een zoontje en straks met de mijne erbij zijn we sommige weekends met zijn 6en)
Of misschien wel een lekkere verwendag met sauna enz straks als ik t nodig heb ;)
Of hotelletje, of iets leuks voor in de tuin, staan zoveel leuke dingen op.
Ben gelijk wat minder chagie :)

En dat bij zoveel de zwangerschapskilos er zo snel weer afgaan dat maakt me echt zo jaloers. Bij mij is er elke zwangerschap flink wat blijven hangen. En dan kwam ik elke zwangerschap ook nog eens flink wat aan.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104198159
@ poezebeest. Gefeliciteerd met je kleine. hopelijk gaat het snel beter met de kleine en herstel je voorspoedig.

@Bitterend. Ze zeggen van alles.. Biuj mij hebben ze 3 jaar geleden al gezegd dat als ik niet af zou valleen ik geen kans had op zwangerschap (door stress en overgewicht) nu 3 jaar later ben ik ongepland zwanger geworden terwijl ik toch (ja het brenggt risico's mee maar alles gaat goed ) 135 kilo weeg. ik ga wel vanaf de 20 weken naar een gynecoloog en niet meer naar de verloskundige dit omdat het vaak minder goed te voelen is allemaal.

O en gied nieuws over school. Ik ga geen stage meer lopen dit jaar. ik heof alleen mijn theorie van het jaar bij te werken en bij te houden. Dan ga ik gewoon door naar mijn derde jaar, na mijn derde jaar krijg ik 20 weken inhaal stage (en geen school) en start ik uiteindelijk een half jaar later aan mijn examens. Maar een half jaar vertraging:O beter dan een jaar overdoen lijkt mij? Nu kan ikd us ook eindelijk wat rustiger aan doen mijn moeder het goede nieuws vertellen en het beste is nog ik hoef maar 2 weken in de maand na school omdat het zo was 1 week stage 1 week school:D Gelukkig blijf ik dus uit de financiele problemen en kan ik mijn kleintje gewoon geven wat het nodig heeft:D

Met de medicijnen gaat het een stuk beter spuug minder en kan iets beter eten. Jeej! morgen richting Tilburg naar mijn ouders samen met de kleine meid sinterklaas binnen halen.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:45:06 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104198507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:08 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Speciaal voor Cooki ;)
SPOILER
:D _O-

Poezebeest, van harte gefeliciteerd met jullie kleine dappere man! *O*
Hopelijk gaat je herstel voorspoedig en mogen jullie snel naar huis :*

Marije, iedereen zit anders in elkaar. Ben ik wel nieuwsgierig: wat had je dan gedaan bij een slechte uitslag?

jessie, wat een leuke verrasing zeg! Ik zou zeggen: zoek iets leuks uit :Y

Fijn zo'n goed nieuws, Sam! *O*

Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'. :@
Ik weet nog dat Saffier best redelijk snel zwanger was van haar nummer 1. Nummer 2 liet heel lang op zich wachten en uiteindleijk naar allerlei onderzoeken bleek ze PCOS te hebben en na medisch gedoe is nummer 2 er nu. Maar nummer 1 was dus 'gewoon' een gelukstreffer geweest.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:48:01 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104198609
Poezebeest van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Wat ontzettend rot dat het allemaal zo gelopen is. Ik hoop dat jij je lichamelijk én geestelijk snel beter voelt! Ik hoop dat je mannetje (met een prachtige naam!) het ademhalen snel onder de knie krijgt, lekker groeit en drinkt en snel met een gezonde mama mee naar huis mag. :* voor jou, je man en jullie zoon!

Ik ga je ook nog even wat praktische info geven.
Voor info over het HELLP syndroom en eventueel lotgenotencontact kun je hier kijken: http://www.stghellpsyndroom.nl/
Voor info over het hele couveusegebeuren kun je hier kijken: www.couveuseouders.nl (en je mag mij ook altijd een PM sturen he!)
A grand adventure has begun.
pi_104198658
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:45 schreef Asyniur het volgende:
Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'. :@
ja dat ja asy :N

In vervolg daarop: als ik 1 euro had gekregen voor iedere keer dat er werd gezegd:
- je moet er niet zoveel mee bezig zijn, dan lukt t wel :(
- zie je, je hebt t uit je hoofd gezet :N , nu is t toch gelukt :? (ik was door de ballotage-commisie heen)
dan kon ik nu iets lekkers/leuks gaan kopen :P
  donderdag 10 november 2011 @ 12:51:07 #228
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104198682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef Sam1993 het volgende:
@ poezebeest. Gefeliciteerd met je kleine. hopelijk gaat het snel beter met de kleine en herstel je voorspoedig.

@Bitterend. Ze zeggen van alles.. Biuj mij hebben ze 3 jaar geleden al gezegd dat als ik niet af zou valleen ik geen kans had op zwangerschap (door stress en overgewicht) nu 3 jaar later ben ik ongepland zwanger geworden terwijl ik toch (ja het brenggt risico's mee maar alles gaat goed ) 135 kilo weeg. ik ga wel vanaf de 20 weken naar een gynecoloog en niet meer naar de verloskundige dit omdat het vaak minder goed te voelen is allemaal.

O en gied nieuws over school. Ik ga geen stage meer lopen dit jaar. ik heof alleen mijn theorie van het jaar bij te werken en bij te houden. Dan ga ik gewoon door naar mijn derde jaar, na mijn derde jaar krijg ik 20 weken inhaal stage (en geen school) en start ik uiteindelijk een half jaar later aan mijn examens. Maar een half jaar vertraging:O beter dan een jaar overdoen lijkt mij? Nu kan ikd us ook eindelijk wat rustiger aan doen mijn moeder het goede nieuws vertellen en het beste is nog ik hoef maar 2 weken in de maand na school omdat het zo was 1 week stage 1 week school:D Gelukkig blijf ik dus uit de financiele problemen en kan ik mijn kleintje gewoon geven wat het nodig heeft:D

Met de medicijnen gaat het een stuk beter spuug minder en kan iets beter eten. Jeej! morgen richting Tilburg naar mijn ouders samen met de kleine meid sinterklaas binnen halen.
Huh, sinterklaas komt hier zondag pas aan :P
pi_104198859
Poezebeest van harte met jullie kleine man. Mooie naam! Ik hoop dat ie snel aansterkt en het adem halen onder de knie krijgt en dat jij je ook snel wat beter gaat voelen. Heavy allemaal hoor, neem de tijd! :*
pi_104198925
Poezebeest gefeliciteerd!! *O* Hopelijk gaat het ademhalen bij je zoon snel beter en sterkt hij snel aan. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor jou, ik kan me voorstellen dat je nog even moet 'landen'. Sterkte met het herstel :* .

Sam, goed nieuws over je opleiding! Fijn!
pi_104199163
Woehoe Poezebeest, gefeliciteerd met je zoon! *O*
Mooie naam ook!

Dat jij en hij maar snel mogen opknappen!
pi_104199190
Ja hij komt ook pas zondag aan maar wij blijven het hele weekend omdat ik vanauit maastricht die kant in moet. Zijn altijd gezellig weekendjes. ook dagje naar een vriendin met een dochtertje van eenmaandje ouder dus dan hebben ze dikke pret!
  donderdag 10 november 2011 @ 13:09:51 #233
250838 Fee-nix
pi_104199242
Poezebeest hij is er! :* Van harte gefeliciteerd meid. Ik hoop dat je herstel goed verloopt en dat je het ook geestelijk allemaal een plekje kunt geven. Wat is dat heftig geweest zeg! Zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik mijn bevalling+keizersnee ook als verschrikkelijk ervaren, dus ik leef met je mee... En ik kreeg bijna tranen in mijn ogen toen ik las hoe kapot je ervan bent. Rustig aan en laat lekker voor je zorgen hoor! Er is geen haast om snel weer de oude Poezebeest te zijn. Dikke knuf.

quote:

Ow en even over de 'ik was snel zwanger ondanks de verhaaltjes op internet': voor mij vallen die in dezelfde categrie als 'mijn opa heeft zijn leven lang gerookt en toch geen longkanker gekregen'.
Dit inderdaad... Dat het soms wel goed gaat, wil niet zeggen dat de statistieken niet kloppen.
pi_104199460
Poezebeest gefeliciteerd met je kleine mannetje *O* en een dikke knuffel voor jou hoop dat je snel hersteld en je kan gaan genieten van je mannetje :*
pi_104199468
Wou alleen maar zeggen dat er te veel bang makerij is op het inet..niks meer niks minder.
pi_104199518
Orea wat goed!! Gefeliciteerd! *O* *O*

Innepin fijn dat de acupunctuur helpt :)

GWS wel even laten weten als het geplaatst is, dan ga ik die editie zeker even halen :)

Verder echt niet bijgelezen bovenstaand bericht was ik net vergeten te posten. :')
Maar wat ik wel zie: :D

Poezebeest gefeliciteerd met je mooie mannetje!!!!!!! *O* *O*
pi_104199524
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef jessie het volgende:
Weet t nog niet bitterend. Je kan dagje uit met de kids voor 6 pers. (man heeft ook een zoontje en straks met de mijne erbij zijn we sommige weekends met zijn 6en)
Of misschien wel een lekkere verwendag met sauna enz straks als ik t nodig heb ;)
Of hotelletje, of iets leuks voor in de tuin, staan zoveel leuke dingen op.
Ben gelijk wat minder chagie :)

En dat bij zoveel de zwangerschapskilos er zo snel weer afgaan dat maakt me echt zo jaloers. Bij mij is er elke zwangerschap flink wat blijven hangen. En dan kwam ik elke zwangerschap ook nog eens flink wat aan.
Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.
en 6 kids! *O* druk zal je het hebben straks :D
pi_104199595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef Sam1993 het volgende:

Dat is inderdaad goed nieuws!! super dat het geregeld is :Y
  donderdag 10 november 2011 @ 13:44:50 #239
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_104200366
Poezebeest gefeliciteerd !!!! *O*
pi_104200533
Poezebeest van harte met jullie mannetje, wat een geweldige naam! O+

Bitterend, ik las trouwens dat je gevallen was :o Hoe is het nu met je? :*

Hier alles goed. Jelte groeit goed en ik voel me prima. Ben alleen erg moe, maar geniet x100 van mijn TWEE kinderen O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_104200535
oh gossie! :o
Ik zat al zo lang in week 11 (door verzetten datum ivm echo) dat ik helemaal vergeten ben dat vandaag mijn 12 weken mijlpaal is.
*O* voor mezelf! :+
pi_104200656
Covie, doe gewoon met je mee *O*

En Sam, wat fijn dat het opgelost is. En 2 weken van de maand is ook wel fijn. kun je ook rustig je huiswerk doen, en heb je misschien iets meer ruimte als je eens iets in moet halen, of een afspraak met de VK/gyn hebt!

Jessie, dat is een mooi cadeau! Kan me voorstellen dat het je dag goedmaakt!
pi_104200854
Poezebeest gefeliciteerd met je mannetje *O* :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 10 november 2011 @ 14:01:24 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104200870
quote:

Marije, iedereen zit anders in elkaar. Ben ik wel nieuwsgierig: wat had je dan gedaan bij een slechte uitslag?

Dan zou ik me zorgen hebben gemaakt. Maar dat zou ik ook gedaan hebben zonder slechte uitslag. Dus wat dat betreft had ik voor mijn gevoel weinig te verliezen. Voorheen had ik zoiets van kansberekening wat heb ik daar nou aan, doe maar meteen die vlokkentest. Maar dat wilde mijn man niet ivm de risico's. Nou dan toch maar die kansberekening, beter iets dan niets. En achteraf ben ik dus enorm blij met die keuze.
Mijn oudste is niet helemaal gezond geboren, niet iets wat op een echo te zien zou zijn geweest hoor, maar ik weet uit ervaring dat je sowieso maar moet afwachten hoe het loopt en tóch heb ik dus nu een veel geruster gevoel over mijn zwangerschap. Ja, beetje vaag verhaal misschien, maar ik heb er wel veel aan die combitest gedaan te hebben :@

Jessie, leuk wat uitzoeken!

Fijn dat je het goed hebt kunnen regelen Sam.
pi_104201275
Poezebeest gefeliciteerd met je zoon! Hopelijk herstel je snel en goed van de ks.

Zoe wat fijn dat de arboarts met je meedacht. Hopelijk kan je baas dat nu ook!

Wij gaan wel de combinatietest laten doen. Niet omdat ik het kindje weg zou laten halen bij down, maar meer omdat ik het liever van te voren weet zodat we ons er op kunnen voorbereiden, zover als dat dat gaat.
Bij de 1e trouwens niet gedaan, maar later in de zwangerschap werd ik daar onzeker van, angstig soms. Dus vandaar dat ik het nu wel wil laten doen.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:17:32 #246
348178 NotTheSame
pi_104201384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:20 schreef Cooki het volgende:

[..]

speciaal voor _O_ NTS : :D
toen was ik er ook: omg ik kon ze wel van de weg aframme, terug naar je eigen dorp :{w

SPOILER
Kiek, ut tiepen geit dus al neet al te sjlech! Doe bus volges mich mit vlag en wimpel gesjlaag veur die inburgeringscursus of neet? _O- !
Oah joah, waar bekans vergeate det Asyniur auch un echte Limburgse is *O* !

Poezebeest, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleine man. Hopelijk komt het allemaal goed met jouw en de kleine!

*En nou weer een beetje aan de poets... K*u*t* werkvolk ook, gisteren mooi geveegd, vandaag weer de Sahara in huis :( .

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 10-11-2011 14:24:09 ]
pi_104201440
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:17 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

*En nou weer een beetje aan de poets... K*u*t* werkvolk ook, gisteren mooi geveegd, vandaag weer de Sahara in huis :( .
Pff hier ook sinds afgelopen vrijdag de stoep open gebroken, ligt nu een plank, maar daar durf mijn hond niet overheen, dus liep ik steeds achterom door de poort, hebben ze sinds vanmorgen die kant van de straat ook open liggen en heel leuk weer een plank neer gelegd, en mijn hond weigert er over heen te lopen -O-
  donderdag 10 november 2011 @ 14:23:23 #248
348178 NotTheSame
pi_104201574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:19 schreef miss-jones25 het volgende:

[..]

Pff hier ook sinds afgelopen vrijdag de stoep open gebroken, ligt nu een plank, maar daar durf mijn hond niet overheen, dus liep ik steeds achterom door de poort, hebben ze sinds vanmorgen die kant van de straat ook open liggen en heel leuk weer een plank neer gelegd, en mijn hond weigert er over heen te lopen !
Ow das ook lekker dan ja! Dus je kunt eigenlijk je huis niet uit met je hond? Mooi lullig dan... Hebben ze een prognose wanneer ze klaar zijn?
Jij hebt toch van die mooie witte herders toch?
pi_104201700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ow das ook lekker dan ja! Dus je kunt eigenlijk je huis niet uit met je hond? Mooi lullig dan... Hebben ze een prognose wanneer ze klaar zijn?
Jij hebt toch van die mooie witte herders toch?
Ja ik heb een witte herder, en die kan ik dus echt niet tillen over die plank haha.
En morgen middag zouden ze voor klaar moeten zijn.
En dat zou eigenlijk gister al moeten zijn dus. Ellende.
Zijn van die werkplaats figuren als ik wat vraag staan ze me eerst een half uur gapend aan te kijken :Z
  donderdag 10 november 2011 @ 14:38:37 #250
250838 Fee-nix
pi_104202070
Vlindur wat heerlijk dat je zo kan genieten!

Covie 12 weken! *O*

En ik zag 'sauna' voorbijkomen :). Wij gaan binnenkort eindelijk weer eens! Met heeeeele dikke buik dus ;). Maar heb er zo'n zin in. Ik ga wel extra voorzichtig doen en niet te lang in de sauna's, maar vooral lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk!

Ennnn ik heb net mijn kraampakket binnen gekregen! :o Voor mijn gevoel veeeeel te snel al, haha. Maar dat komt omdat ik de vorige keer steeds maar geen pakket kreeg, er achteraan moest bellen en uiteindelijk m veel te laat binnen had (wk 36 ofzo dacht ik). Maar nu voelt het wel ineens weer heel echt zeg! Alleen jammer dat de inhoud helemaal niks veranderd is sinds Jesper. Zelfde knuffel en zelfde boek, haha.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:46:02 #251
12913 GreatWhiteSilence
pi_104202320
Poezebeest, gefeliciteerd met de kleine! Hopelijk gaat jullie herstel spoedig. :)

En ik zal het laten weten wanneer ie in de winkel ligt, ik hou het ook zelf in de gaten, ben wel benieuwd. :) Ik krijg als het goed is één of twee exemplaren opgestuurd, maar ik heb geen idee of dat voor of na december zal zijn.
pi_104202424
Gefeliciteerd Poezebeest! Prachtige naam!
pi_104202579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Poezebeest van harte met jullie mannetje, wat een geweldige naam! O+

Bitterend, ik las trouwens dat je gevallen was :o Hoe is het nu met je? :*

Hier alles goed. Jelte groeit goed en ik voel me prima. Ben alleen erg moe, maar geniet x100 van mijn TWEE kinderen O+
Gaat goed! dankje voor het vragen! heb alleen nog steeds overal pijn maar dat kan ook door de laatste loodjes komen! :*

Jelte is prachtig! geniet ze O+ O+
pi_104202612
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:38 schreef Fee-nix het volgende:

En ik zag 'sauna' voorbijkomen :). Wij gaan binnenkort eindelijk weer eens! Met heeeeele dikke buik dus ;). Maar heb er zo'n zin in. Ik ga wel extra voorzichtig doen en niet te lang in de sauna's, maar vooral lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk!

kijk je wel uit dat je niet gaat uitglijden!!
Vorige keer bij de sauna zat ik lekker in het zwembad zag ik een zwangere mevrouw op dr bakkus gaan!
  donderdag 10 november 2011 @ 15:19:00 #255
250838 Fee-nix
pi_104203442
Ai! Nee dat lijkt me geen goed plan inderdaad. Ik zal niet gaan rennen ;). Nee geintje, ik zal extra voorzichtig doen inderdaad.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:30:29 #256
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104203912
Poezebeest :* gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O* , rust maar lekker uit en ik hoop op een voorspoedig herstel voor je

Nieuwe zwangeren gefeliciteerd en de mama's die pas bevallen zijn die ik niet gefeliciteerd heb alsnog gefeliciteerd *O*

* droomvrouwtje weer stilletjes wegsluipt
Be happy with the little things in life
pi_104203920
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S

p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.

zoveel vragen:(
pi_104203942
Poezebeest van harte gefeliciteerd met je zoon! *O* Ik hoop dat je snel herstelt maar het zijn wel hele heftige dagen geweest. Sterkte :*

NTS, die caissiere _O- geweldig. Dat zal die ouwe zuurpruim leren.

Sam, wat een goed nieuws van je school! Is weer een hele zorg minder!

Covie 12 weken! *O*

Hier ook elke controle op de weegschaal. Hier is het inmiddels +8 geloof ik. Als ik een bed in de woonkamer moet gaan neerzetten dan ga zeker wel naar het ziekenhuis. No way dat ik dat ga doen. :X

Oh en de zin "je moet er niet teveel mee bezig zijn" kon ik ook niet meer horen. }:|
  donderdag 10 november 2011 @ 15:33:29 #259
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104204032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S

p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.

Dan kun je het beste de bevalling hier ook in het ziekenhuis doen met VK hier... Op zich vind ik het wel een goed idee van je moeder, het is allemaal al hectisch genoeg zo... Dan kun je voor het minimum aantal kraamuren gaan en dat is een stuk goedkoper... Pasgeborene kan volgens mij prima in campingbedje en als het badderen een probleem is mag je mijn tummytub wel lenen voor die week ;)

Opvang zou ik maar eens voor gaan bellen, daar zijn over het algemeen flinke wachtlijsten...
pi_104204034
Sam, je hebt inderdaad vaak wel een eigen bijdrage voor de kraamzorg. Je ontkomt denk ik niet aan het minimum aantal uren voor kraamzorg door de controles en zo maar het scheelt natuurlijk wel als je het aantal uren zo kunt verminderen.

Kinderopvang regelen is altijd handig. Het hangt wel af waar je woont ivm wachtlijsten. Hou je er wel rekening mee dat hier ook een flinke eigen bijdrage aan hangt? ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 15:33:53 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204046
Het lijkt mij helemaal geen goed plan heel eerlijk gezegd... :@
Kan je moeder niet (deels) bij jou komen kramen zodat jij in je eigen huis kan blijven?
Maar los daarvan, een kraamverzorster doet meer dan de baby verzorgen en ondanks dat je moeder 2 kinderen heeft grootgebracht is ze geen kraamverzorgster, verre van zelfs, haar kijk op dingen kan wel eens flink vertroebeld zijn omdat het gaat om haar kind en kleinkind. Weet zij hoe ze moet letten op dingen als de kleur van de baby etc. etc.?

Maar goed, los daarvan komt de VK ook nog voor een nacontrole, dat is ook niet echt praktisch als je in Tilburg ligt...
  donderdag 10 november 2011 @ 15:35:44 #262
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104204120
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...

Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
pi_104204125
quote:
20 juli 2012: MysteryGuest
wie is dit en heb ik iets gemist?
  donderdag 10 november 2011 @ 15:37:11 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...

Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
Dat haal ik niet uit de post iig. Maar dat kan aan mij liggen.
Ik kon vlgs mij die eigen bijdrage ook alsnog indienen.
pi_104204246
Poezebeest! Hij is er, veilig!! :* van harte gefeliciteerd! Jij kan nu gaan ontspannen en zo snel mogelijk beter gaan worden. Wat een achtbaan meis! En uiteraard is die KZ je tegengevallen, je lichaam is al nagenoeg op (ik ken helaas meerdere gevallen van HELPP).... :*

Ja, de Mystery Guest, gewoon een beetje op mij voorpiepen :{w :6
  donderdag 10 november 2011 @ 15:39:27 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204264
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, je hebt niks gemist.
Die heb ik erin gezet. Is een vaste OUD user, die zich hier echt wel komt melden tzt. Is meer een soort van grapje omdat ze niet aan klonen doet. En omdat het zo leuk is! :+ Is met medeweten van haar trouwens hoor. :Y
Maar ze komt echt wel meeposten over een paar weekjes.:Y
pi_104204359
quote:

Ik zou het niet doen... Reden werden er ook al gegeven. Buiten dat kun je vgz zelf ook wel even bellen met hoe het met de vergoeding zit. Er zit altijd een eigen bijdrage op kraamzorg, maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent kun je dat bedrag ook declareren. Kwestie van nog eens navragen, je zegt zelf top verzekerd te zijn.

Opvang kun je nu al voor inschrijven. Ga lekker langs bij de centra in je buurt en snuffel rond je hebt nog een beetje tijd wel. Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
pi_104204454
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.

Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.

Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..

Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
pi_104204504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.

Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.

Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..

Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.
pi_104204514
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak post :@
pi_104204535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.
en 6 kids! *O* druk zal je het hebben straks :D
6 kids :o :) :o
4 ook goed, totaal met zijn 6en ;)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104204578
quote:
Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
Ja, dit is ook nog een dingetje en dat moet je echt goed uitzoeken want aangezien je niet werkt maar studeert krijg je volgens de nieuwe regels geen kinderopvangtoeslag. Er zal wel een ander potje voor zijn maar dat moet je dus wel even goed uitzoeken.

En inderdaad, even zelf naar VGZ bellen. Je zult het sowieso moeten regelen want hoe wordt de kleine straks meeverzekerd?
pi_104204593
Tegenwoordig betaal je al gauw een eigen bijdrage voor de bevalling Sam, ongeacht hoe je verzekerd bent denk ik. Mijn man en ik zijn ook best goed verzekerd bij Zilveren Kruis, maar ook daar moet je bijbetalen.

En je moeder als kraam: superlief, en ze kan je zeker wat dingen uit handen nemen, maar ga dan wat Fluug zegt voor minimale uren. Ik zou alles door je moeder laten doen. Maar dat ben ik.

En vijf dagen opvang, lieverd. Ik geef het je te doen. Wij kunnen drie dagen niet eens betalen :@. Of nouja, dan kan ik net zo goed niet werken.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou zeggen: informeer, informeer, informeer. Bij de instanties.
pi_104204602
quote:

Ik ben zelf ook verzekerd bij VGZ en heb het pakket 'uitgebreid aanvullend'. Dit is het middelste pakket qua modulaire aanvullende verzekeringen. Ik krijg 125 euro eigen bijdrage vergoed. De eigen bijdrage is 3,90 euro per uur. Het komt er dus op neer dat ik ruim 32 uur geheel vergoed krijg.

Ik ga zelf voor het minimumpakket aan kraamzorg van 24 uur. Dit betekent dus dat ik de complete kosten kan declareren/vergoed krijg.

Ik ga bewust voor de minimale 24 uur omdat ik er niet van hou om 'vreemde' mensen in mijn huis te hebben. Mijn moeder en schoonmoeder hebben aangeboden om de huishoudelijke taken van de kraamzorg over te nemen. Die 24 uur is dus echt de medische kant en de ouder en kind zorg (lees: controle van mijn oorlogswonden, controle of mijn baarmoeder krimpt, wegen en dergelijke van de baby, mij helpen met zelf badderen en de kleine wassen, badderen, leren verschonen etc. Maar ook valt daar het verzorgen van mijn brood en drinken onder.) De kraam komt dan 8 dagen achter elkaar voor 3 uurtjes. De overige uren zal ik niet alleen zijn, dan zijn mijn moeder en/of schoonmoeder hier, en mijn vriend zal die dagen korter werken zodat ik geen minuut alleen ben.
Omdat ik zelf gekozen heb voor die minimaalzorg kan ik overigens op elk gewenst moment de indicatie laten aanpassen naar maximaal 48 uur. Dat vond ik wel een belangrijke voorwaarde omdat ik er tegen die tijd misschien wel heel anders tegenaan kijk.

Misschien is dit een ideetje voor je Sam?
pi_104204604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:

Van de vgz site:

quote:
thuis of in een kraamzorghotel basis: ten hoogste 10 dagen (er geldt een eigen bijdrage van ¤ 4 per uur) aanvullend plus: volledige vergoeding van de eigen bijdrage
pi_104204621
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:44 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.
ik zou me maar eens gaan inlezen dan.....
pi_104204623
Als je niet werkt maar studeert krijg je een bijdrage van de gemeente voor de kinderopvang.
pi_104204674
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, je hebt niks gemist.
Die heb ik erin gezet. Is een vaste OUD user, die zich hier echt wel komt melden tzt. Is meer een soort van grapje omdat ze niet aan klonen doet. En omdat het zo leuk is! :+ Is met medeweten van haar trouwens hoor. :Y
Maar ze komt echt wel meeposten over een paar weekjes.:Y
Oh spannend!!!! Nou, ben benieuwd hoor! In elk geval, als je meeleest: van harte gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
pi_104204698
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh spannend!!!! Nou, ben benieuwd hoor! In elk geval, als je meeleest: van harte gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
Ow en dit wat betreft de mystery guest :D.
pi_104204712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:45 schreef jessie het volgende:

[..]

6 kids :o :) :o
4 ook goed, totaal met zijn 6en ;)
Ja haahaa 6 kids in totaal lol
maar we zijn met 5 en het is errrug gezellig!!
  donderdag 10 november 2011 @ 15:50:14 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204736
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:45 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak post :@
Nee, die is het iig niet! :)
pi_104204750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, die is het iig niet! :)
Wanneer kunnen we ongeveer een onthulling verwachten?
pi_104204770
Gelukkig zijn jullie ook niet nieuwsgierig hè :D
pi_104204773
quote:
...
Opvang zou ik even nakijken bij de gemeente/UWV. Waar woon je? Elke gemeente heeft een regeling voor studerende moeders. Dan krijg je een deel vergoed. En vaak hebben ze ook gereserveerde plekken. Maar dat zou je nu wel even moeten navragen. Verschilt per regio door wie de regeling wordt uitgevoerd. Hier door de gemeente zelf. Soms door het UWV, soms door de kinderopvang zelf. Is even zoeken vaak. Is dezelfde regeling als voor re-integreren..

En dat kramen:
Ik zou toch echt het liefst op je eigen plekje beginnen. Kan je moeder niet bij jou langskomen? het minimum is 24 uur, dan heb je de medische controles van mama en baby, en schoonhouden sanitair en wat voorlichting. Huishoudelijke dingen komen dan voor anderen. Misschien dat je moeder en vriend daar bij kunnen springen? En de VK komt ook langs thuis voor controles, dus dan zit je bij je moeder ook niet handig..

Als je in het ziekenhuis bevalt en een paar dagen moet blijven, dan gaan die uren wel van de kraamzorg af. Dus nu 48 over 8 dagen. Maar met 2 dagen in het ziekenhuis zit je dan op 16 uur minder (vaak 8 uur de eerste dagen, en 4a5 op de rest). Dat ligt even aan de reden, en de verwachting dat je moet blijven..
pi_104204774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Orea het volgende:
Gelukkig zijn jullie ook niet nieuwsgierig hè :D
:@.
pi_104204798
We hebben hier niks beter te doen dan klagen, wachten op verse babies en nieuwe zwangeren bang maken. :+
pi_104204808
Oh en Orea, van harte met de zwangerschap *O*

En Poezebeest *O* *O* *O*
ik hoop dat je snel bent bijgekomen van alle rompslomp rond de geboorte van je kleine man met de mooie naam. Kom je binnenkort even een foto'tje spammen?
pi_104204817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:47 schreef bitterend het volgende:
Als je niet werkt maar studeert krijg je een bijdrage van de gemeente voor de kinderopvang.
Dat is ook zo, maar ook dat moet allemaal geregeld en aangevraagd worden. En het is dus wel even zaak dat je weet waar je aan toe bent over een half jaar.
Dat je weet dat je kinderopvang gewoon zeg 2 of 300 euro per maand gaat kosten.

Dat je weet of je nu wel of geen kraampakket krijgt, of je wel of niet een eigen bijdrage moet betalen. Dingen uitzoeken en regelen. Verantwoordlijkheid nemen dus.
Lief dat je moeder het wilt doen, maar iedere nederlander heeft, mits 18 jaar, een eigen zelfstandige zorgverzekering. Dus zelf bellen en zelf regelen.
pi_104204830
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:51 schreef Kyara het volgende:
We hebben hier niks beter te doen dan klagen, wachten op verse babies en nieuwe zwangeren bang maken. :+
Ik heb vandaag gedweild!!!
  donderdag 10 november 2011 @ 15:52:33 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204831
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:50 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we ongeveer een onthulling verwachten?
Dat weet ik dan weer niet. Als ze wacht tot na een echo kan het nog wel eens een week of 8-9 duren. ;) :o
Eig. wel gemeen van mij, zo'n enorme teaser! Ik zou dat zelf als zwangere geloof ik niet aangekund hebben. :D
pi_104204876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar ook dat moet allemaal geregeld en aangevraagd worden. En het is dus wel even zaak dat je weet waar je aan toe bent over een half jaar.
Dat je weet dat je kinderopvang gewoon zeg 2 of 300 euro per maand gaat kosten.

Dat je weet of je nu wel of geen kraampakket krijgt, of je wel of niet een eigen bijdrage moet betalen. Dingen uitzoeken en regelen. Verantwoordlijkheid nemen dus.
Lief dat je moeder het wilt doen, maar iedere nederlander heeft, mits 18 jaar, een eigen zelfstandige zorgverzekering. Dus zelf bellen en zelf regelen.
Yup helemaal waar! beginnen met bellen en informeren :Y
pi_104204881
quote:
Over klagen gesproken, even in spoiler.
SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat weet ik dan weer niet. Als ze wacht tot na een echo kan het nog wel eens een week of 8-9 duren. ;) :o
Eig. wel gemeen van mij, zo'n enorme teaser! Ik zou dat zelf als zwangere geloof ik niet aangekund hebben. :D
Ik ben blij dat je het zelf zegt BE :P.
pi_104204888
quote:
Bang maken kan ook.!!!

Maar dit vond ik meer even een reeel beeld scheppen.

Als ik iemand bang wil maken ga ik wel vertellen over uitschuren tot je anus en liters bloed verliezen.
pi_104204899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef Ticootje het volgende:
als je studeert kun je bij je ouders meeverzekerd zijn, ook als je al op jezelf woont. Maar verder ben ik het wel met je eens hoor.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:54:18 #295
250838 Fee-nix
pi_104204908
Spannend, een mystery guest! Haha.

Verder voor Sam, over kramen bij je moeder: ik vind het een goed idee, mits je er inderdaad een kraamverzorgster naast hebt voor het minimale aantal uren. Naar mijn mening zijn die eerste controles echt onmisbaar en niet uit te voeren door gewoon 'iemand met kinderen'. Ook al is dat je moeder. (Niet onaardig bedoeld hoor)
  donderdag 10 november 2011 @ 15:54:52 #296
348178 NotTheSame
pi_104204941
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:52 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik heb vandaag gedweild!!!
+1! En gestofzuigd!

En nou voor dood op de bank liggen :') .
pi_104204970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bang maken kan ook.!!!

Maar dit vond ik meer even een reeel beeld scheppen.

Als ik iemand bang wil maken ga ik wel vertellen over uitschuren tot je anus en liters bloed verliezen.
:Y)
pi_104204975
Kuuk, dat is geen klagen hoor! Goed dat je het aan gaat geven :*
pi_104204996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:54 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

+1! En gestofzuigd!

En nou voor dood op de bank liggen :') .
Ik wacht nu tot mijn man thuis komt en kliekjes in de magnetron doet.... :')
pi_104205002
Ticootje, ik bedoelde jou ook niet hoor. Ik bedoelde inderdaad die litersbloed en wekenlange naweeeen..... :*

Kuuks, groot gelijk hoor. Kom vooral goed voor jezelf op!

BE, je bent gemeen. een beetje zwangere vrouwen pesten :6

En bitterend, bikkel!
pi_104205006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:55 schreef Orea het volgende:
Kuuk, dat is geen klagen hoor! Goed dat je het aan gaat geven :*
Nja, er ging een keer klagen aan vooraf :P. En ik vond het ook wel goed van mezelf. Beetje jammer dat de Arbo pas dinsdag beschikbaar is :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')