Gaat goed! dankje voor het vragen! heb alleen nog steeds overal pijn maar dat kan ook door de laatste loodjes komen!quote:Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Poezebeest van harte met jullie mannetje, wat een geweldige naam!![]()
Bitterend, ik las trouwens dat je gevallen wasHoe is het nu met je?
![]()
Hier alles goed. Jelte groeit goed en ik voel me prima. Ben alleen erg moe, maar geniet x100 van mijn TWEE kinderen
kijk je wel uit dat je niet gaat uitglijden!!quote:Op donderdag 10 november 2011 14:38 schreef Fee-nix het volgende:
En ik zag 'sauna' voorbijkomen. Wij gaan binnenkort eindelijk weer eens! Met heeeeele dikke buik dus
. Maar heb er zo'n zin in. Ik ga wel extra voorzichtig doen en niet te lang in de sauna's, maar vooral lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk!
Dan kun je het beste de bevalling hier ook in het ziekenhuis doen met VK hier... Op zich vind ik het wel een goed idee van je moeder, het is allemaal al hectisch genoeg zo... Dan kun je voor het minimum aantal kraamuren gaan en dat is een stuk goedkoper... Pasgeborene kan volgens mij prima in campingbedje en als het badderen een probleem is mag je mijn tummytub wel lenen voor die weekquote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S
p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.
zoveel vragen:(
Dat haal ik niet uit de post iig. Maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...
Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
Nee, je hebt niks gemist.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
wie is dit en heb ik iets gemist?
Ik zou het niet doen... Reden werden er ook al gegeven. Buiten dat kun je vgz zelf ook wel even bellen met hoe het met de vergoeding zit. Er zit altijd een eigen bijdrage op kraamzorg, maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent kun je dat bedrag ook declareren. Kwestie van nog eens navragen, je zegt zelf top verzekerd te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S
p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.
Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.
Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.
Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..
Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak postquote:Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
wie is dit en heb ik iets gemist?
6 kidsquote:Op donderdag 10 november 2011 13:18 schreef bitterend het volgende:
[..]
Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.
en 6 kids!druk zal je het hebben straks
Ja, dit is ook nog een dingetje en dat moet je echt goed uitzoeken want aangezien je niet werkt maar studeert krijg je volgens de nieuwe regels geen kinderopvangtoeslag. Er zal wel een ander potje voor zijn maar dat moet je dus wel even goed uitzoeken.quote:Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
Ik ben zelf ook verzekerd bij VGZ en heb het pakket 'uitgebreid aanvullend'. Dit is het middelste pakket qua modulaire aanvullende verzekeringen. Ik krijg 125 euro eigen bijdrage vergoed. De eigen bijdrage is 3,90 euro per uur. Het komt er dus op neer dat ik ruim 32 uur geheel vergoed krijg.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Van de vgz site:quote:Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.
Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.
Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..
Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
quote:thuis of in een kraamzorghotel basis: ten hoogste 10 dagen (er geldt een eigen bijdrage van ¤ 4 per uur) aanvullend plus: volledige vergoeding van de eigen bijdrage
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |