abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 14:46:02 #251
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104202320
Poezebeest, gefeliciteerd met de kleine! Hopelijk gaat jullie herstel spoedig. :)

En ik zal het laten weten wanneer ie in de winkel ligt, ik hou het ook zelf in de gaten, ben wel benieuwd. :) Ik krijg als het goed is één of twee exemplaren opgestuurd, maar ik heb geen idee of dat voor of na december zal zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104202424
Gefeliciteerd Poezebeest! Prachtige naam!
pi_104202579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Poezebeest van harte met jullie mannetje, wat een geweldige naam! O+

Bitterend, ik las trouwens dat je gevallen was :o Hoe is het nu met je? :*

Hier alles goed. Jelte groeit goed en ik voel me prima. Ben alleen erg moe, maar geniet x100 van mijn TWEE kinderen O+
Gaat goed! dankje voor het vragen! heb alleen nog steeds overal pijn maar dat kan ook door de laatste loodjes komen! :*

Jelte is prachtig! geniet ze O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104202612
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:38 schreef Fee-nix het volgende:

En ik zag 'sauna' voorbijkomen :). Wij gaan binnenkort eindelijk weer eens! Met heeeeele dikke buik dus ;). Maar heb er zo'n zin in. Ik ga wel extra voorzichtig doen en niet te lang in de sauna's, maar vooral lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk!

kijk je wel uit dat je niet gaat uitglijden!!
Vorige keer bij de sauna zat ik lekker in het zwembad zag ik een zwangere mevrouw op dr bakkus gaan!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:19:00 #255
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104203442
Ai! Nee dat lijkt me geen goed plan inderdaad. Ik zal niet gaan rennen ;). Nee geintje, ik zal extra voorzichtig doen inderdaad.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:30:29 #256
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104203912
Poezebeest :* gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O* , rust maar lekker uit en ik hoop op een voorspoedig herstel voor je

Nieuwe zwangeren gefeliciteerd en de mama's die pas bevallen zijn die ik niet gefeliciteerd heb alsnog gefeliciteerd *O*

* droomvrouwtje weer stilletjes wegsluipt
Be happy with the little things in life
pi_104203920
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S

p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.

zoveel vragen:(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_104203942
Poezebeest van harte gefeliciteerd met je zoon! *O* Ik hoop dat je snel herstelt maar het zijn wel hele heftige dagen geweest. Sterkte :*

NTS, die caissiere _O- geweldig. Dat zal die ouwe zuurpruim leren.

Sam, wat een goed nieuws van je school! Is weer een hele zorg minder!

Covie 12 weken! *O*

Hier ook elke controle op de weegschaal. Hier is het inmiddels +8 geloof ik. Als ik een bed in de woonkamer moet gaan neerzetten dan ga zeker wel naar het ziekenhuis. No way dat ik dat ga doen. :X

Oh en de zin "je moet er niet teveel mee bezig zijn" kon ik ook niet meer horen. }:|
  donderdag 10 november 2011 @ 15:33:29 #259
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104204032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:30 schreef Sam1993 het volgende:
Hmm.. Gesprek met mijn moeder gehad, zij moet voor mij naar vgz bellen voor kraamzorg te regelen (sta bij hun verzekere dmaar woon ern iet meer voor ik fouten maak beter haar laten bellen) Nu kotm het erop neer dat ik ondanks ik het uitgebreidste van het uitgebreidse verzekered ben ik moet rekenen op 3 a 4 euro eigen bijdrage per uur. ik krijg 48 uur maar omdat het een medische bevalling is is meer misschien nodig. ik moet dus minimaal rekenen op 150 tot 200 euro. en dat buiten alle ander kosten wat het al geeft. Nou gaf mijn moeder het idee om bij haar te komen kramen. ze heeft immers zelf ook 2 kinderen groot gebracht. ik zou dan vanuit het ziekenhuis naar mijn ouders in tilburg gaan met mijn vriend die vakantie aan zijn 2 dagen verlof plakt. Maar nu vraag ik me af is dit verstandig i.v.m controles etc. en wat heb ik dan bij mijn moeder nodig. kan een pasgeborene in een camping bedje etc waneer hier een goed matrasje in ligt. of badderen in de wasbak is dat niet gevaarlijk. Het liefste zou ik inderdaad in Tilburg zijn dan krijg ik ook nog eens aanloop van familie. die heb ik hier niet. maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld.:S

p.s hoe zit het in elkaar met opvang regelen? ben nu 13 weken en moet voor september 5 dagen opvang in de week regelen.

Dan kun je het beste de bevalling hier ook in het ziekenhuis doen met VK hier... Op zich vind ik het wel een goed idee van je moeder, het is allemaal al hectisch genoeg zo... Dan kun je voor het minimum aantal kraamuren gaan en dat is een stuk goedkoper... Pasgeborene kan volgens mij prima in campingbedje en als het badderen een probleem is mag je mijn tummytub wel lenen voor die week ;)

Opvang zou ik maar eens voor gaan bellen, daar zijn over het algemeen flinke wachtlijsten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104204034
Sam, je hebt inderdaad vaak wel een eigen bijdrage voor de kraamzorg. Je ontkomt denk ik niet aan het minimum aantal uren voor kraamzorg door de controles en zo maar het scheelt natuurlijk wel als je het aantal uren zo kunt verminderen.

Kinderopvang regelen is altijd handig. Het hangt wel af waar je woont ivm wachtlijsten. Hou je er wel rekening mee dat hier ook een flinke eigen bijdrage aan hangt? ;)
  donderdag 10 november 2011 @ 15:33:53 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204046
Het lijkt mij helemaal geen goed plan heel eerlijk gezegd... :@
Kan je moeder niet (deels) bij jou komen kramen zodat jij in je eigen huis kan blijven?
Maar los daarvan, een kraamverzorster doet meer dan de baby verzorgen en ondanks dat je moeder 2 kinderen heeft grootgebracht is ze geen kraamverzorgster, verre van zelfs, haar kijk op dingen kan wel eens flink vertroebeld zijn omdat het gaat om haar kind en kleinkind. Weet zij hoe ze moet letten op dingen als de kleur van de baby etc. etc.?

Maar goed, los daarvan komt de VK ook nog voor een nacontrole, dat is ook niet echt praktisch als je in Tilburg ligt...
  donderdag 10 november 2011 @ 15:35:44 #262
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104204120
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...

Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104204125
quote:
20 juli 2012: MysteryGuest
wie is dit en heb ik iets gemist?
  donderdag 10 november 2011 @ 15:37:11 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik had juist het idee dat ze dan voor minimum aantal kraamuren zou gaan...

Overigens betaal ik geen eigen bijdrage, tenminste dat was met Willem niet ivm uitgebreide verzekering. Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is...
Dat haal ik niet uit de post iig. Maar dat kan aan mij liggen.
Ik kon vlgs mij die eigen bijdrage ook alsnog indienen.
pi_104204246
Poezebeest! Hij is er, veilig!! :* van harte gefeliciteerd! Jij kan nu gaan ontspannen en zo snel mogelijk beter gaan worden. Wat een achtbaan meis! En uiteraard is die KZ je tegengevallen, je lichaam is al nagenoeg op (ik ken helaas meerdere gevallen van HELPP).... :*

Ja, de Mystery Guest, gewoon een beetje op mij voorpiepen :{w :6
  donderdag 10 november 2011 @ 15:39:27 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104204264
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, je hebt niks gemist.
Die heb ik erin gezet. Is een vaste OUD user, die zich hier echt wel komt melden tzt. Is meer een soort van grapje omdat ze niet aan klonen doet. En omdat het zo leuk is! :+ Is met medeweten van haar trouwens hoor. :Y
Maar ze komt echt wel meeposten over een paar weekjes.:Y
pi_104204359
quote:

Ik zou het niet doen... Reden werden er ook al gegeven. Buiten dat kun je vgz zelf ook wel even bellen met hoe het met de vergoeding zit. Er zit altijd een eigen bijdrage op kraamzorg, maar afhankelijk van hoe je verzekerd bent kun je dat bedrag ook declareren. Kwestie van nog eens navragen, je zegt zelf top verzekerd te zijn.

Opvang kun je nu al voor inschrijven. Ga lekker langs bij de centra in je buurt en snuffel rond je hebt nog een beetje tijd wel. Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104204454
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.

Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.

Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..

Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
pi_104204504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan ik dan gewoon in Tilburg bevallen en een verlsokudnige zoeken terwijl ik in Maastricht woon? Mijn moeder naar hier halen is geen optie ik heb ook nog een jonger broertje die wel een dag alleen kan zijn maar ook niet langer. mijn vader is buitelandschaffeur dus die zou ook niet langer dan 3 dagen thuis zijn denk ik.

Ik ben wel bij vgz het uitgebreidste pakket maar toch moest ik op eigen bijdrage rekenen.

Mijn moeder weet inderdaad niet waar ze op moet letten met medice dingen hooguit de verzorging wel heb ik in tilburg beschikking tot veel familie en vrienden die verpleegkundige zijn of kraamverzorgende..

Ja opvang heb ik ook een eige bijdrage aan zeker daarom wil ik ook op zoveel mogelijk besparen. opvang heb ik echt nodig ik zal toch na school moeten vriend werkt fulltime en zijn moeder kan je niet op vertrouwen.
Nee ik weet helemaal nisk van regels etc in de opvang. het is mijn eerste zwangerschap en ben zelf nog erg jong. mijn vriend heeft nooit met opvang te maken gehad aangezien zijn ex thuis zat.
pi_104204514
quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dacht dat het cooki was omdat ze hier zo vaak post :@
pi_104204535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

Lekker zeg! klinkt goed! niet van de kilo's trouwens, van de sauna/hotel.
en 6 kids! *O* druk zal je het hebben straks :D
6 kids :o :) :o
4 ook goed, totaal met zijn 6en ;)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104204578
quote:
Ik wil niet erg rot doen, maar je weet ook de nieuwe regels voor kinderopvang en de kosten ervan??
Ja, dit is ook nog een dingetje en dat moet je echt goed uitzoeken want aangezien je niet werkt maar studeert krijg je volgens de nieuwe regels geen kinderopvangtoeslag. Er zal wel een ander potje voor zijn maar dat moet je dus wel even goed uitzoeken.

En inderdaad, even zelf naar VGZ bellen. Je zult het sowieso moeten regelen want hoe wordt de kleine straks meeverzekerd?
pi_104204593
Tegenwoordig betaal je al gauw een eigen bijdrage voor de bevalling Sam, ongeacht hoe je verzekerd bent denk ik. Mijn man en ik zijn ook best goed verzekerd bij Zilveren Kruis, maar ook daar moet je bijbetalen.

En je moeder als kraam: superlief, en ze kan je zeker wat dingen uit handen nemen, maar ga dan wat Fluug zegt voor minimale uren. Ik zou alles door je moeder laten doen. Maar dat ben ik.

En vijf dagen opvang, lieverd. Ik geef het je te doen. Wij kunnen drie dagen niet eens betalen :@. Of nouja, dan kan ik net zo goed niet werken.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou zeggen: informeer, informeer, informeer. Bij de instanties.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_104204602
quote:

Ik ben zelf ook verzekerd bij VGZ en heb het pakket 'uitgebreid aanvullend'. Dit is het middelste pakket qua modulaire aanvullende verzekeringen. Ik krijg 125 euro eigen bijdrage vergoed. De eigen bijdrage is 3,90 euro per uur. Het komt er dus op neer dat ik ruim 32 uur geheel vergoed krijg.

Ik ga zelf voor het minimumpakket aan kraamzorg van 24 uur. Dit betekent dus dat ik de complete kosten kan declareren/vergoed krijg.

Ik ga bewust voor de minimale 24 uur omdat ik er niet van hou om 'vreemde' mensen in mijn huis te hebben. Mijn moeder en schoonmoeder hebben aangeboden om de huishoudelijke taken van de kraamzorg over te nemen. Die 24 uur is dus echt de medische kant en de ouder en kind zorg (lees: controle van mijn oorlogswonden, controle of mijn baarmoeder krimpt, wegen en dergelijke van de baby, mij helpen met zelf badderen en de kleine wassen, badderen, leren verschonen etc. Maar ook valt daar het verzorgen van mijn brood en drinken onder.) De kraam komt dan 8 dagen achter elkaar voor 3 uurtjes. De overige uren zal ik niet alleen zijn, dan zijn mijn moeder en/of schoonmoeder hier, en mijn vriend zal die dagen korter werken zodat ik geen minuut alleen ben.
Omdat ik zelf gekozen heb voor die minimaalzorg kan ik overigens op elk gewenst moment de indicatie laten aanpassen naar maximaal 48 uur. Dat vond ik wel een belangrijke voorwaarde omdat ik er tegen die tijd misschien wel heel anders tegenaan kijk.

Misschien is dit een ideetje voor je Sam?
pi_104204604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:43 schreef Sam1993 het volgende:

Van de vgz site:

quote:
thuis of in een kraamzorghotel basis: ten hoogste 10 dagen (er geldt een eigen bijdrage van ¤ 4 per uur) aanvullend plus: volledige vergoeding van de eigen bijdrage
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')