abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2011 @ 16:57:49 #51
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104166717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:34 schreef Susie het volgende:
Ik was eerst helemaal niet zo van baby op de kamer, maar het is toch wel erg fijn! Inderdaad het even gluren wat er is... Maar het troosten met je hand, dat kan je wel vergeten :P
Ja bij jouw baby misschien :{w ... ;). Mijn baby wordt daar natuurlijk meteen rustig van en valt braaf weer in slaap :+ . Hehehe.

En over dat de baby dan niet meer op de eigen kamer wil: ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Als ze nog zo klein zijn, hebben ze dat nog niet zo heel erg in de gaten. En wennen veranderingen juist nog snel (is mijn ervaring hoor). Kijk, ik ken natuurlijk ook de verhalen van peuters of zelfs kleuters die alleen tussen pap en mam in willen slapen, maar daar ben je altijd zelf bij! Hier gaat dat never nooit gebeuren in ieder geval.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:58:47 #52
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104166749
Oja en goed nieuws Zoe!! Mooi dat je gehoord en geholpen word!
pi_104167181
Zoo vandaag kennis gemaakt met de verloskundige, aardige vrouw gelukkig. Voelde me wel meteen op mijn gemak bij haar.

Over 2 weken al de eerste echo om naar het hartje te luisteren. Vrij snel dus, want dan ben ik nog net geen 7wkn. Maar ze zei dat dat niet erg was, dat ze het wel zou kunnen horen. Ik verheug me er nu al op! En dan maar hopen dat alles goed is natuurlijk. Na die echo wil ik het ook aan mijn ouders gaan vertellen. :)

Verder heb ik flink wat kramp en ontzettend zere borsten, maar ze zijn nog niet gegroeid ofzo. Ik zie er nog niks aan, helaas :P Hadden jullie ook zoveel kramp in het begin??

Wij laten wel een nekplooimeting doen. Mij maakte het niet zoveel uit, mijn vriend vond dat wel fijn. Zijn er hier anderen die dat ook hebben gehad? Hoe vonden jullie het? Iets toevoegen of maakt het juist onrustig? Ben heel benieuwd daarnaar.
pi_104167290
Wij hebben de nekplooimeting gedaan inderdaad, maar dat was vanwege familietoestanden/erfelijkheden aan m'n mans kant van de familie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_104167320
Ik heb ook veel buikpijn gehad. Trekkend gevoel en steken. Nu nog wel af en toe, vooral als ik moe ben. Zere borsten ook, knoeterhard, normaliter slaap ik op m'n buik maar dat gaat nu echt niet. Volgens O+ zijn ze ook gegroeid, en dat voel ik ook wel een beetje aan m'n bh's. Misselijk maar heel af en toe, een vlaag. In de (na)middag.

Wij gaan een combinatietest doen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104167379
Bij hoeveel weken hadden jullie je eerste echo? Kun je dan ook echt al iets zien, of is het meer dat je het hartje alleen hoort?
pi_104167801
Zo ook weer even bijgelezen

MJ fijn dat het er goed uitzag! *O*
Marjolijntje en clauwhee wat rot die onzekerheid :*
Mijlpalendag! -> *O*
Innepin geen pijn *O*
Zet m op Poezebeest!!
Kwisted hier echo met 7,5 wk gehad toen was het hartje nog niet te horen, maar wel te zien, knipperlichtje O+
pi_104167805
Ik had begin vorige week een vroege echo i.v.m. bloeding en eerdere miskraam in juni. Heb begin deze week volgens afspraak eentje gehad, toen was er bij mij dus niks te zien (behalve een goed gegroeide vruchtzak t.o.v. de week ervoor, 7+) en nu moet ik zaterdag terugkomen. Ben volgens berekening vandaag zeven weken, dus hoop dat er zaterdag wel wat meer te zien is. Horen denk ik trouwens ook niet, alleen zien kloppen? Schijnt bij iedereen weer anders te zijn wat er al wel/niet te zien is.

[ Bericht 2% gewijzigd door clauwheee op 09-11-2011 17:33:08 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 17:29:16 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104167843
@Fee-nix, maak ik me geen zorgen over hoor!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104167846
Kwisted:
hier is wat ik zag met ongeveer 9 weken:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104167855
Volgens mij kunnen ze het bij 7 weken nog niet horen. Wel zien knipperen :Y.
pi_104167898
Oh sorry lees over Zoe!!! fijn meid *O* *O* *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104167904
NTS wij hebben ook een wiegje om de eerste weken mee door te komen.
Had zelf ook niet gedacht dat ik daar voor zou kiezen, maar heb gezien bij mijn zussen hoe fijn het is de eerste weken.

Bij ons is het een superhandige lichte waar we zelf ook allemaal in hebben gelegen O+

Zoë echt superfijn dat er nu naar je geluisterd wordt, en je baas mag niet om de arbo arts heen, dus het kan alleen maar beter worden.

Kwisted ik wilde eerst de combinatie test wel doen.
Maar na veel wikken en wegen niet gedaan.

Als je deze vraag kan beantwoorden ben je al een heel eind:
Zou je het weg willen laten halen als het niet goed is? Dan zou ik het doen.
Wil je dat niet, dan zou ik het niet doen. Als hij of zij echt zwaar gehandicapt is zal dat meestal verder in de zwangerschap ook wel blijken.(groeiachterstand of complicaties) En kan je alsnog voorbereidingen treffen.

Maarja dat is mijn mening, het moet echt voor jezelf goed voelen!!
pi_104167940
Oh en een dikke *O* voor Zoë! Goed bezig! En volgens mij is het ook wel deels aan je arbo-arts om de baas te informeren, middels zo'n eh.. hoe heet zo'n rapport? Nouja. Een rapport.

Edit: Plan van aanpak. Volgens mij.
pi_104167950
Inderdaad erg fijn Zoë, die Arbo arts moet ook maar eens een fel gesprek met je baas hebben. De flapdrollie.
pi_104168163
Toch fijn al die ervaringsdeskundigen hier O+!
pi_104168220
We hebben ook nekplooi meting laten doen, weet niet of ik het weg liet halen dan als er iets mis bleek te zijn, we wouden gewoon weten.
pi_104168701
Wij hebben juist geen combinatietest laten doen. Vooral omdat de uitkomst alleen een kansberekening is en daar konden wij weinig mee. Bovendien is de kans op een miskraam bij de vervolgonderzoeken (vlokkentest geloof ik) groter dan dan de kans dat er iets gevonden wordt. Dus dat was bij ons de overweging.

Ik heb trouwens ook heel veel bandenpijn gehad in het begin. Maar ben ook wel vrij snel begonnen met groeien en mijn buik begon ook al vrij hoog dus misschien dat dat oorzaak was.

Wij hebben met 8 weken een eerste echo gehad. Dan zie je een boontje met een knipperlichtje (het hartje dus) O+ Volgens mij kun je het hartje dan nog niet horen maar alleen maar zien.

Cosleeper leek mij ook wel prettig maar dat past niet. We hebben een litsjumeaux en ook nog een brede verwarming langs de muur. En ik hoop dat we het wiegje er nog tussen kunnen proppen door het bed aan 1 kant tegen de muur te schuiven (manlief moet dan maar via het voeteneind het bed uit). En anders moet het wiegje wat verder weg komen te staan.
pi_104168900
NTS, alles goed :) er begint langzaamaan wat rust in te komen :)

Katy, dat is zo'n persoonlijke keuze... Vraag jezelf eerst af wat je gaat doen met een "slechte" uitslag? Is t kindje welkom of niet en hoe ver zou je willen gaan met verder testen?

Clauwhee, wij hadden bij 7 weken een knipperlichtje, naar dat kun je dan alleen zien en niet horen idd..
pi_104170178
Ik had Hannah de eerste week in de familiewieg bij ons op de slaapkamer, maar die heeft dichte zijkanten. Vond ik toch niet fijn, want ik kon haar niet zien liggen.
We hebben toen bij de Ikea zo'n gulliver ledikantje gekocht en die 'omgebouwd' naar co-sleeper. Na een halfjaar is ze probleemloos verhuisd naar haar eigen kamertje en hebben we het ledikantje ingezet bij mijn ouders als logeerbedje.

Nu gaan we meteen weer de co-sleeper aan het bed zetten want ik vind het ideaal O+
pi_104170292
Dank jullie wel :*

:D erg lief

NTS:
Als m'n lief meer info krijgt, zal hij er ook wel over nadenken. Denk ik.
Zou ons kind ook niet met regelmaat tussen ons in willen laten slapen, vind t idd ook een verschil.

KatyM: wij hebben geen combitest gedaan
pi_104170369
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:31 schreef Kuukske het volgende:
Oh en een dikke *O* voor Zoë! Goed bezig! En volgens mij is het ook wel deels aan je arbo-arts om de baas te informeren, middels zo'n eh.. hoe heet zo'n rapport? Nouja. Een rapport.

Edit: Plan van aanpak. Volgens mij.
Ja klopt. Heb m'n baas er ook over gemaild + gezegd wanneer ik langs kom om het e.e.a te bespreken ;)

@kwisted: met 12wkn had ik m'n 1e echo
pi_104170521
Danne ligt vanaf het begin op zijn eigen kamer en ik moet eerlijk zeggen dat t prima bevalt. Als hij een kik geeft staat een van ons naast hem en dit geeft ons toch wel veel meer rust. Vooral omdat meneer van de geluidjes is, ook in zijn slaap ;)
Trotse mamma :)
pi_104170549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:40 schreef Faithz het volgende:
Danne ligt vanaf het begin op zijn eigen kamer en ik moet eerlijk zeggen dat t prima bevalt. Als hij een kik geeft staat een van ons naast hem en dit geeft ons toch wel veel meer rust. Vooral omdat meneer van de geluidjes is, ook in zijn slaap ;)
Zo zie je dus maar dat geen enkele situatie hetzelfde is.
pi_104170954
Psies. Je weet het pas echt als je kleine er is :)
Trotse mamma :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')