abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103247525
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

handig linkje met tekst en uitleg:
http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic
StefanieV

Tgirl88

Brainteaser

Kirsten

Toverheks

[ Bericht 5% gewijzigd door BrandX op 27-10-2011 23:19:58 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103248378
zo! ben al een eindje op weg met de deken/sprei/sjaal/alle kanten uit project ^^.

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103249236
En nummer 100 is alweer vol! Jeetje, wat gaat dat hard hier zeg! :D

Wauw, mooi project Dottey! O+
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103249756
Wauw Dott wat haak jij veel! Of snel?! Erg leuk in iedergeval!
pi_103249796
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef BrainTeaser het volgende:
En nummer 100 is alweer vol! Jeetje, wat gaat dat hard hier zeg! :D

Wauw, mooi project Dottey! O+
thank,ben er wel even zoet mee.
Maak er mijn restjes mee op.
(muv grijs en zwart)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wauw Dott wat haak jij veel! Of snel?! Erg leuk in iedergeval!
haaknld 4,gaat wel snel.
En ik doe het bij de tv enzo : :7
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36:22 #6
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103250241
weet iemand hier hoe lang een shawl voor een peuter is??

mooie dekens trouwens :D Van toverheks en dottey
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:42:18 #7
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103250626
Mijn 2 ballen zijn klaar (fotootjes doe ik van de week nog wel even laten zien). In beide ballen zitten belletjes. In de eerste 3 belletjes met een doorsnede van ongeveer 1 cm denk ik.
Omdat ik eigenlijk wil dat je de belletjes goed hoort rinkelen heb ik eerst heel straks om een belletje heen gehaakt. Dat gaf gewoon een dof heel zacht rammeltje. Toen straks om de bel heen gehaakt maar niet straks op de bel zeg maar. Maar ook dat dempt het belletje heel erg en in een bal hoor je er dan helemaal niets meer van.
Uiteindelijk in de ene bal 3 belletjes gewoon min of meer los in de vulling gedaan. Je hoort ze wel redelijk rinkelen, maar wel zachtjes.

In de andere bal heb ik een grotere bel (vierkant ongeveer 2 cm doorsnede) gebruikt, gewoon los in de vulling. De klank is lager (duh) en in de bal is de bel best goed te horen. Alleen het is wel minder sprankelend/rinkelend dan die andere bal.

Kortom, ik ben voor deze ballen op zich wel tevreden met het totaal resultaat, maar mocht iemand nog ooit met een geniaal idee komen voor belletjes in gevulde haaksels/breisels!

Trouwens in de plaatselijke handwerkwinkel is nu een wedstrijd van start gegaan om leuke kerstballen te breien of haken. Je kan een naaimachine winnen of een cadeaubon van de winkel zelf. Wel leuk lijkt me, dus ik ga (naast alle andere dingen die ik wil doen/(m)(h)aken) daar ook maar eens mee aan de slag.
klerkje
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:45:05 #8
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103250787
je zou nog een (gehaakt) hulsel IN een surprise ei kunnen doen en dan daar het belletje in, tegen het tikken zeg maar. Weet niet of dat werkt?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:03:16 #9
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103252028
Hmm ja, maar zoals iemand al eerder zei (sorry weet niet meer wie, was ook al eventjes geleden) zo'n ei kan kapotgaan als een kind eens lekker op de bal valt ofzo. Nu zit de vulling wel in een soort voering, maar toch kleine scherpe stukjes wil ik daar niet in hebben.
Verder denk ik dat dat het geluid echt nog verder zal dempen. een haakseltje dan een plactic ei en dat in de vulling in een bal. Nee, dat is niet wat ik zoek.
Ach en het is nu best aardig gelukt hoor, maar nog niet helemaal perfect :P .

Toch bedankt voor het meedenken! :)
klerkje
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:05:13 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103252177
oh ja dat is waar! was het al vergeten/maar met schuin oog meegelezen :)
tja toch fascinerend, hoe zullen die winkeldingen dat nou doen he ;)
pi_103252907
Ik ben op zoek naar een patroon voor een shopper. Maar tot nu toe kom ik alleen maar foto's tegen en geen patronen of überhaupt hulp hoe ik zo'n tas het mooiste kan versieren. Kunnen jullie me misschien helpen??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103255781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:03 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ja, maar zoals iemand al eerder zei (sorry weet niet meer wie, was ook al eventjes geleden) zo'n ei kan kapotgaan als een kind eens lekker op de bal valt ofzo.
ja, dat was ik.
Die gaan best snel stuk :{
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:09:59 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103256334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
oh ja dat is waar! was het al vergeten/maar met schuin oog meegelezen :)
tja toch fascinerend, hoe zullen die winkeldingen dat nou doen he ;)
Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...

@Dottey: ha ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil niet dat er scherpe stukjes uit die bal komen zetten natuurlijk.
klerkje
pi_103256540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...

@Dottey: ha ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil niet dat er scherpe stukjes uit die bal komen zetten natuurlijk.
een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:22:42 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103257167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:13 schreef Dottey het volgende:

[..]

een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.
Ja heb ik geprobeerd, het belletje rinkelt dan wel inderdaad, maar naar mijn zin werd het geluid ook wel heel er gedempt. En dan moet het nog IN de bal. Ik vond het resultaat niet geweldig. Uiteindelijk dus gewoon "los" in de vulling gedaan, dat vind ik tot nu toe nog de beste oplossing.
klerkje
pi_103258826
ls je eenmaal bezig bent met zo'n Granny Stripe gaat het inderdaad best snel zeg! :Y
Alleen m'n wijsvingertopje valt er nu bijna af, omdat ik die steeds afknel met de draad :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:02:33 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103263025
wijsvinger? hoe doe je dat dan? (fotooo!) dat vind ik altijd heel fascinerend, hoe iedereen draad/naald/haaksel vasthoudt. zo verschillend!

ik ben vandaag begonnen aan een kraamkadootje. maar omdat de ontvangster ook wel eens hier kijkt (denk ik) ga ik er nog niks van laten zien. door vertraging bij de NS heb ik wel lekker (haak)meters kunnen maken! :+
in de haak.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:44:45 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103266881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:02 schreef trui het volgende:
wijsvinger? hoe doe je dat dan? (fotooo!) dat vind ik altijd heel fascinerend, hoe iedereen draad/naald/haaksel vasthoudt. zo verschillend!

ik ben vandaag begonnen aan een kraamkadootje. maar omdat de ontvangster ook wel eens hier kijkt (denk ik) ga ik er nog niks van laten zien. door vertraging bij de NS heb ik wel lekker (haak)meters kunnen maken! :+
Haak METERS? Wouw, was het een vertraging van twee dagen?

Ik heb gisteren een verjaardagsmuts gemaakt voor mijn zoontje die pas in december twee wordt :') Maar ik kon het niet laten. Hij is grotendeels vilt, maar met een gehaakte rand O+ plaats straks wel foto's. Verder wordt er momenteel bijna niet gehaakt hier en ik wil wel, maar ik zit momenteel in een soort creatieve wervelstorm, en ik wil zoveel maken met allerlei materiaal, ik loop echt over van inspiratie, maar helaas niet van tijd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:26:52 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103268354
leuk idee weer zeg, ik ben benieuwd naar de foto's!

hier ook tijd tekort, balen is dat!

en over die meters: ik heb in elk geval heel wat meters in garen opgebruikt gisteren. :P
in de haak.
pi_103270930
Speciaal voor Trui:

Zo hou ik m'n draad dus vast, maar omdat ik er altijd nog al veel spanning op zet, wordt mijn vingertopje bij het rode pijltje dus behoorlijk afgekneld...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:55:17 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103270983
wow, ingewikkeld! :o bedankt voor de foto! :)
(om de pink doe ik ook, maar daarna alleen over de wijvinger heen, dus niet nog een lus).
in de haak.
pi_103271101
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:55 schreef trui het volgende:
wow, ingewikkeld! :o bedankt voor de foto! :)
(om de pink doe ik ook, maar daarna alleen over de wijvinger heen, dus niet nog een lus).
Haha, heb ook geen idee waarom ik het juist zo doe hoor, maar dat werkt het lekkerst voor mijn gevoel. Heb het ook al geprobeerd zonder die lus om m'n wijsvinger, maar dan heb ik het idee dat ik niet genoeg spanning op de draad heb..
pi_103271720
zo :D
dat is ingewikkeld :D
ik houd met links ook altijd mijn project vast, ik heb enkel altijd spierpijn in mijn ringvinger :')
verder nergens last van. :+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:37 #24
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103276638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:26 schreef trui het volgende:
leuk idee weer zeg, ik ben benieuwd naar de foto's!

woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:26 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277070
O+
in de haak.
pi_103277308
Ik ben nu bezig met Log Cabin....en het bevalt me prima door al het gebruik van verschillende kleurtjes. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:41:41 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277388
wat is log cabin?
in de haak.
pi_103277746
Dit is Log Cabin...eigenlijk een breitechniek maar ik gebruik het voor haken.
Ideaal om alle kleine bolletje van de Kringloop weg te werken.

Optimist tot in de kist
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:51:20 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277789
oh zo, grappig! dus steeds grotere rechthoekjes eraan vast.leuk idee! wat wordt 't?
in de haak.
pi_103277844
Haha, dan zal ik idd wel ingewikkeld haken! ;) Toch eens anders proberen dan...

@Tan: Leuke muts! :D Daar loopt-ie vast heel trots mee rond op z'n verjaardag! ;)

@Trovey: inderdaad grappig zeg, geeft een leuk effect!
pi_103278004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:51 schreef trui het volgende:
oh zo, grappig! dus steeds grotere rechthoekjes eraan vast.leuk idee! wat wordt 't?
Dat is nog de grote vraag. :') Kan een deken worden maar ook zoiets als een placemat...ligt er maar aan hoeveel zin ik nog heb om door te gaan. _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dan zal ik idd wel ingewikkeld haken! ;) Toch eens anders proberen dan...

@Tan: Leuke muts! :D Daar loopt-ie vast heel trots mee rond op z'n verjaardag! ;)

@Trovey: inderdaad grappig zeg, geeft een leuk effect!
Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken. :P
Optimist tot in de kist
pi_103280208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken. :P
Dat geloof ik ja, leuk hoor! :)

Even jullie mening over m'n poppendekentje in wording: ik gebruik roze, wit en paars, maar weet niet goed in welke volgorde ik het zal doen...

Dit zijn de kleuren:

Ik twijfel of ik die 3 gewoon steeds af zal wisselen (dus roze-wit-paars-roze-wit-paars-etc.), of na elke paarse/roze rij eerst een witte (dus roze-wit-paars-wit-roze-wit-etc.)?

Wat vinden jullie? :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:55:29 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103280636
ik houd nooit zo van regelmaat, dus ik zou variëren. maar ja, met 3 kleuren zijn er niet zo heel veel verschillende volgordes mogelijk.
in de haak.
pi_103282109
Haha, als er iets is wat ik niet kan, is het wel random variëren! :P Ik hou van regelmaat! ;)
pi_103282601
Ik heb in deze kleuren zelf ook een dekentje gemaakt en ik vond het mooi om roze wit paars wit roze enz te doen:

pi_103282990
Heel mooi! Daar neigde ik ook al naar ja! Maar zo heb ik echt een idee hoe het wordt, dank je! :)
pi_103284368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:22 schreef Tan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
oh wat een schatje deze muts, leuk hoor ...........

Dotje het wordt mooi je kleed,deken of wat het ook mag worden....zag net foto van dat baantjes haken met al die kleurtjes vind ik lekker fleurig.......... ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03:49 #38
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103286471
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..

Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!

woensdag 19 oktober 2011 @ 17:59:48 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103288649
mooi geworden mariyette!
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, als er iets is wat ik niet kan, is het wel random variëren! :P Ik hou van regelmaat! ;)
kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:

in de haak.
pi_103289684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:59 schreef trui het volgende:

[..]

kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:

[ afbeelding ]
Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige! :Y Maar om één of andere reden kan ik dat niet, dan ga ik stiekem toch zitten tellen of kijken hoeveel strepen het al geleden is dat ik een bepaalde kleur gebruikt heb... :@
Ben lichtelijk autistisch wat dat betreft :P
pi_103294457
pff nou ik ben dus vanaf gister.voor het eerst bezig, maar vind het wel lastig hoor!
pi_103294632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:10 schreef Kukeluus- het volgende:
pff nou ik ben dus vanaf gister.voor het eerst bezig, maar vind het wel lastig hoor!
Gewoon even volhouden! Als je het eenmaal door hebt valt het echt reuze mee! ;)
Wat voor iets ben je aan het maken?
pi_103296661
nou, nog niks eigenlijk. Meer aan het proberen, maar merk dat mn wol niet echt goed is. Ik kan soms niet zo goed zien waar ik hem in moet steken. Ik probeer nu steeds een rijtje losse en daar dan vaste op.
pi_103297737
Gewoon veel oefenen, dan komt het echt vanzelf goed! En op internet wat verschillende filmpjes bekijken werkt vaak ook goed. Soms zit er net eentje tussen die het iets anders uitlegt, dan kun je uitvogelen wat voor jou het beste werkt! ;)

------

Heeft er hier iemand ervaring met Modinetje Cotton 8? Lijkt mij een mooi alternatief voor de duurdere soorten katoen (vooral omdat ik daar nog nooit echt mee gehaakt heb), om eens te kijken of het wat is.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:13:21 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103297985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:28 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige! :Y Maar om één of andere reden kan ik dat niet, dan ga ik stiekem toch zitten tellen of kijken hoeveel strepen het al geleden is dat ik een bepaalde kleur gebruikt heb... :@
Ben lichtelijk autistisch wat dat betreft :P
ach ja, als je goed kijkt ben ik precies zo, ook ik wil dat alle kleuren er ongeveer even vaak in voorkomen. :)

en nee, dat modinetje garen ken ik niet maar ziet er prima uit toch? wel wat dun naar mijn zin, ik werk liever met 3,5 à 4 - dikte.

kukeluus, even volhouden tot je een bepaalde 'slag' te pakken hebt! heb je goede instructies gekregen of tutorials bekeken? en wat jij nu doet, dat eerste rijtje vasten op de start'ketting' van lossen, is het allermoeilijkste stukje! ik zou juist daarbovenop verder gaan met het oefenen van verschillende steken, want in lossen werken is echt heel lastig. bovenop vasten of stokjes zie je veel duidelijker het 'V'-tje waar je onderdoor moet haken (liefst onder beide lusjes door he!). succes!
in de haak.
pi_103300124
aah is dat zo? Dan ga ik ook maar eens wat andere dingen oefenen! Ik heb filmpjes gekeken inderdaad. Ik ga wel doorzetten want het lijkt me hartstikke leuk als ik het straks kan :)
pi_103313510
Ik wilde van de week hulp vragen met het beginnen met haken en ook met het lezen van patroon. Maar was absoluut niet in de stemming, dus wie weet komende week als diegene tijd heeft :)
Fake it till you make it...
pi_103313711
Mariyette: leuke muts en shawl!
BrainTeaser: ik zou het ook met telkens een rij wit doen

Log Cabin vind ik zelf niet zo, te 'rommelig'. Ik heb ook gestructureerde kleurtjes nodig... :+

Trui: ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!

Gisteravond weer een klein stukje aan mijn sjaal gehaakt. Ik heb zin om met de granny stripe deken te beginnen, dus hij moet gauw af! ;)
pi_103313904
Ik vind die sjaal en muts van supermooie wol gemaakt!!! Leuk gedaan :)
En Annelotje, je deken is ook mooi, mooi randje zit er ook omheen! Ik hou van zowel gestructureerde als random kleuren ;) De logcabin vind ik heel leuk worden! Grappig eigelijk dat je zoveel dingen tussen haken/breien kan uitwisselen, ik las laatst ook ergens dat je kabels kan haken :P

@Kukeluus, Nijna; als jullie (in de buurt van) Leiden of Alphen aan den Rijn wonen wil ik best wel een keertje (komen) uitleggen hoor! Mijn ervaring is dat je het prima kan leren van youtube (heb ik zelf ook gedaan :P ) Maar dat het meestal iets sneller gaat als je iemand hebt die het je voor kan doen. Ik kon bijvoorbeeld zelf lapjes haken, maar rondhaken was iets waarvan ik via youtube niets snapte en daar had ik even iemand voor nodig om het voor te doen, en om even het bijbehorende patroon (simpel cupcakeje) uit te leggen met in de achterste lussen haken enzo.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:39:41 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103313906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:43 schreef Nijna het volgende:
Ik wilde van de week hulp vragen met het beginnen met haken en ook met het lezen van patroon. Maar was absoluut niet in de stemming, dus wie weet komende week als diegene tijd heeft :)
roept u maar als u zover bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 20-10-2011 09:43:37 ]
in de haak.
pi_103313924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Gewoon veel oefenen, dan komt het echt vanzelf goed! En op internet wat verschillende filmpjes bekijken werkt vaak ook goed. Soms zit er net eentje tussen die het iets anders uitlegt, dan kun je uitvogelen wat voor jou het beste werkt! ;)

------

Heeft er hier iemand ervaring met Modinetje Cotton 8? Lijkt mij een mooi alternatief voor de duurdere soorten katoen (vooral omdat ik daar nog nooit echt mee gehaakt heb), om eens te kijken of het wat is.
ZIet er eigelijk wel chill uit, vooral de prijs en het aantal kleuren dan :P Ik ga hem even onthouden voor als ik weer geld heb :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103314639
Ja, dat sprak mij dus ook wel aan, de prijs en de hoeveelheid kleuren! :Y
Alleen het is inderdaad wel behoorlijk dun volgens mij, ik hou ook meer van een wat dikkere draad...

Kirsten: balen zeg, hopen dat je snel weer wat anders vindt! :*
pi_103315540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:22 schreef Tan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ahhhhhhhhhhhhhhh O+

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:50 schreef trovey het volgende:
Dit is Log Cabin...eigenlijk een breitechniek maar ik gebruik het voor haken.
Ideaal om alle kleine bolletje van de Kringloop weg te werken.

[ afbeelding ]
ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor! ^O^
pi_103315671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:46 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Dat geloof ik ja, leuk hoor! :)

Even jullie mening over m'n poppendekentje in wording: ik gebruik roze, wit en paars, maar weet niet goed in welke volgorde ik het zal doen...

Dit zijn de kleuren:

[ afbeelding ]

Ik twijfel of ik die 3 gewoon steeds af zal wisselen (dus roze-wit-paars-roze-wit-paars-etc.), of na elke paarse/roze rij eerst een witte (dus roze-wit-paars-wit-roze-wit-etc.)?

Wat vinden jullie? :P
r - w - p - r - p - w - w - r - p - r- r- w
je beginnetje :D
Kunt ook verschillende steken of breedtes van je banen vergroten of verkleinen.

als je weer random hulp nodig hebt.. wil ik wel wat letters wegzetten hoor :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik vind het mooi gehaakt, maar de kleur op de foto iets wat donker voor je huidtint.. maar dat kan een momentopname zijn. Je zit lekker ingepakt :P
pi_103315707
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:41 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ZIet er eigelijk wel chill uit, vooral de prijs en het aantal kleuren dan :P Ik ga hem even onthouden voor als ik weer geld heb :D

SPOILER
ohw :{ balen zeg! Succes :*
pi_103317404
Kwma net nog een leuke haak-blog tegen, heeft wel wat weg van Attic24 vond ik zelf:
http://www.paisleyjade.com
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:32:27 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103318098
haha geinig! en ik vind 't helemaal niet attic24-achtig maar des te meer lijnloos-achtig!

kirsten, balen! succes met vinden van een nieuwe bijbaan. of misschien kun je meer uren draaien bij de HEMA?
in de haak.
pi_103323709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:08 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor! ^O^
Het is wel een restjes ding hè, dan valt er niet veel te kleur af te stemmen en dan maar meteen helemaal over de top heen...heb tot nu bijna 40 verschillende kleuren gebruikt. :')
Optimist tot in de kist
pi_103328839
Wauw, ik ben even een klein maandje niet online en er zijn inmiddels al iets van 3 nieuwe topics gestart en eindelijk de 100 gehaald! :D
Ik heb echt enorm leuke dingen voor bij zien komen, te veel om op te noemen. Sowieso zag ik een enorm pluizig schaap, een leuke regenboog sjaal met een leuk patroontje, veel andere sjaals, een paar kleedjes en konijntjes. O+

Hier is de haak dip ook toegeslagen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Momenteel ben ik bezig om een simpele ronde sjaal te breien, schiet aardig op met naald 7!
Er liggen hier bij de zeeman trouwens nieuwe wolletjes, niet alleen die uit de folder, maar ook andere kleurtjes. Eind vorige week 2 bolletjes gekocht en nu wil ik weer wat kopen is alles bijna uitverkocht :P

SPOILER
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:22:59 #60
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103332668
Leuk dat hele gekleurde restjes dekentje achtig ding! :D denk misschien als placemat beter :$ deken is zo druk.
Nog een leuk paars wit roze dekentje :D

en mooie shawl en muts ^^

ben veel aan het haken, maar kan het allemaal weer niet laten zien vanwege swap dingen. Oh had ik al gezegd dat het rendier een shawl heeft en dat alle draadjes daarvan zijn afgewerkt? moet (weer) nog een foto maken, volgende week ofzo, dan heb ik vakantieeeee :D
pi_103332917
hier een random patroon van 100 steepjes in roze, paars en wit. Ik O+ deze site

http://www.biscuitsandjam(...)B%5D=1&totalRows=100
Kwak
pi_103334179
Dottey & kwakz0r: bedankt voor jullie 'random' input ( ;) ), maar ben toch maar veilig voor roze-wit-paars-wit gegaan :)

Lijnloos: elke keer als ik zo'n pixel-Up-dekentje zie, wordt ik verliefd O+ Wie weet ga ik me daar ook ooit nog eens aan wagen! ;) Heb een vriend en een zwager die daar stiekem best blij mee zouden zijn denk ik! :Y
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:28:40 #63
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103338447
Ik heb dit up-kussen gemaakt, geinspireerd door het up-dekentje van lijnloos :)
http://www.ravelry.com/projects/epsiej/1up-kussen
pi_103338867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef SunshineFlower het volgende:
Wauw, ik ben even een klein maandje niet online en er zijn inmiddels al iets van 3 nieuwe topics gestart en eindelijk de 100 gehaald! :D
Ik heb echt enorm leuke dingen voor bij zien komen, te veel om op te noemen. Sowieso zag ik een enorm pluizig schaap, een leuke regenboog sjaal met een leuk patroontje, veel andere sjaals, een paar kleedjes en konijntjes. O+

Hier is de haak dip ook toegeslagen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Momenteel ben ik bezig om een simpele ronde sjaal te breien, schiet aardig op met naald 7!
Er liggen hier bij de zeeman trouwens nieuwe wolletjes, niet alleen die uit de folder, maar ook andere kleurtjes. Eind vorige week 2 bolletjes gekocht en nu wil ik weer wat kopen is alles bijna uitverkocht :P

SPOILER
Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus. :')

Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken. :X

Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij. :')
Optimist tot in de kist
pi_103338904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
O+
Optimist tot in de kist
pi_103339526
quote:
O+ !!! Wauw, echt cool! Ik ben echt verkocht aan die Up-projectjes! Ga binnenkort serieus maar eens zo'n square proberen! :D

Morgen hier ook maar eens ff langs de Zeeman denk, hopen dat het hier wat minder hard gegaan is van de week, anders hebben ze straks al niks meer! En anders ook nog maar ff langs de Wibra ofzo :@
pi_103342716
SSF...VAN HARTE MET je Haak-op-de-weg-bewijs!!!! :*
pi_103342886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus. :')

Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken. :X

Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij. :')
hoi je hebt PM heb nog rooie saskia wol liggen...........
pi_103343512
EsseEi: weet je toevallig hoeveel wol je ongeveer gebruikt hebt per vierkantje? Zag op Ravelry dat je allemaal Saskia gebruikt hebt, dus dan kan ik dat evt. mooi aanhouden! :)
pi_103345137
De tas van kirsten in de OP O+

Dottey, wat een mooie deken! Hoe groot zijn de vierkanten? Lijken een stuk groter dan de gemiddelde granny :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^ Mooi! En grappig hoe de kleuren in beide foto's zo ontzettend anders zijn.
quote:
O+ ^O^
Met nog een speciale _O_ voor Lijnloos extra ;)

Heeft iemand hier het welbekende patroon van de baby converse schoentjes al eens in het NL vertaald?

Vrouwtje hier van de handwerkwinkel wilde ze gaan maken om ze in de winkel te zetten maar ze vroeg of ik goed was in patronen vertalen :@ Ik wil het best proberen maar ben ook maar een beginnend haakster! Mocht iemand hier al een vertaling hebben dan hou ik me meer dan aanbevolen!!
pi_103347757
Hier hadden ze een paar weken terug niets bij de Zeeman liggen. Morgenmiddag even kijken dus :).

Ik ben een cirkelsjaal aan het haken van Phildar partner 6. Gaat lekker snel :)

O, en die Upjes zijn gaaf!

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 20-10-2011 22:17:18 ]
pi_103348141
quote:
Oh joh, die is leuk geworden! :o O+ Ik had hem volgens mij nog helemaal niet klaar gezien... Mijn rode is nog steeds niet af. En steeds weer twijfel ik of ik er misschien niet toch een dekentje van maak (van allebei that is) door er nog meer squares omheen te bouwen... Ben er nog niet uit.
pi_103350649
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:41 schreef Dottey het volgende:
SSF...VAN HARTE MET je Haak-op-de-weg-bewijs!!!! :*
Hahaha, dank je wel!! :*
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:29:30 #74
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103360643
Ik had geloof ik 2 bollen wit en zwart nodig en 1 rood, 1 groen en 1 beige achtig (voor de 2 kanten dus). Weet niet hoeveel per vierkantje ;)
pi_103364335
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:

Dottey, wat een mooie deken! Hoe groot zijn de vierkanten? Lijken een stuk groter dan de gemiddelde granny :)
11 cm * 11 cm
pi_103364718
argh ik heb dat upje ook nog liggen om af te maken... Misschien moet ik me daar van het weekend maar eens op storten. Ik meen dat ik alles al had gehaakt en dat k m 'alleen' nog 'maar' in elkaar hoef te zetten.
pi_103373957
Mocht iemand nog een projectje zoeken... ;)

Trui, dank voor t aanbod :*
pi_103375531
Kon me niet inhouden vanmorgen, dus heb meteen maar alle kleurtjes voor de Ups in huis gehaald :@ Zodra ik eenmaal wat ik m'n kop heb he... :9

Heeft iemand misschien een goeie tip hoe ik de draadjes van mijn Granny Stripe dekentje mooi weg kan werken? :?
(Ben gewend ami's te maken, dan kan je die gewoon aan de binnenkant verstoppen! ;) )
pi_103377663
zeg, dames hebben jullie enig idee wat voor programmaatje er voor nodig is om dit te maken?

dus zo'n mooi overizht van al die vakjes, iets dat je ze;f kunt maken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_103380975
Misschien weten ze in het borduurtopic meer Mirjam? Daar hebben ze vaak van dat soort dingen nodig toch?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:55:11 #81
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_103381449
Ik ben aan een sjaal begonnen voor dochter maar nu is m`n wol op..en niet meer te koop ;(
Heeft iemand toevallig nog een bol (of 2 of 3 of 4) witte Nigar voor me ter overname?
Ik ben al bij alle Zeemannen in de buurt geweest maar overal zijn ze uit het assortiment :-/
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_103381481
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef kirsten. het volgende:
Misschien weten ze in het borduurtopic meer Mirjam? Daar hebben ze vaak van dat soort dingen nodig toch?
ja, KG-chart bleek de oplossing :D
pi_103384448
mijn shawl/omslagdoek begint al eerder op te schieten, jeuj O+

pi_103386969
leuke dingen weer gezien..
En jaaaaaaaaa hoor !!! mn deken is af!!!!!
Volgende project wordt een tochtrol om voor de voordeur te leggen zodat het wat minder koud wordt in de gang....
Zat er eerst aan te denken een soort van gordijn te haken wat ik helemaal voor de deur kan hangen, maar denk dat dat te zwaar wordt.

Fotootjes komen nog van de deken!!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:15:49 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103391496
Tf, ik zal straks even voor je op zoek, moet nog wel wat nigar hebben liggen maar of het witte is betwijfel ik.
in de haak.
pi_103393548
Ik ben vanmorgen nog bij onze Zeeman geweest, volgens mij lag daar ook nog wel witte nigar.. Maar ik kan helaas op z'n vroegst volgende week woensdag pas weer denk ik...

Mocht het dan nog nodig zijn, kan ik uiteraard wel een paar bollen halen! :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:42:57 #87
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103409673
mirjam gaaf die shawl!:D
BrainTeaser, je kunt de draadjes een paar keer heen en weer steken door de steken heen. Is stevig en je ziet er (bijna) niets van. Oh en ben benieuwd naar je Up! :D

enuhm: ja die Beardo....ik denk dat ik die maar voor mn vriend moet maken ;)
pi_103410460
uhmm kan iemand mij misschien uitleggen wat hier staat:

Ch 2. *(Yoh and draw
up a loop) 3 times in next hdc.
Yoh and draw through all loops
on hook. Ch 1 to close st – puff st
made. 1 hdc in next hdc. Rep from
* around. Join with sl st to top of
first puff st. 8 puff sts.

Ik snap er geen fluit van hihi. En dan met name de YOH??
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:33:26 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103410572
YOH = yarn over hook :P
je moet eigenlijk in 1 steek 3x het begin van een stokje maken, aan het eind heb je dan heeel veel lusjes (7 geloof ik) op je haak en dan trek je de draad door alle lusjes heen :)
snap je?
pi_103410781
check! ik snap um. Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie!
pi_103411070
Oh ik ben zo happy O+

Heb als cadeautje zes bolletjes garen gekregen van mijn moeder, roze-geel-lichtblauw-donkerblauw-paars-grijs, hartstikke hip, vind het zo leuk!! En nu vakantie dus dat gaat helemaal goedkomen :9

Heb nu dus ook eindelijk tijd, had het net min of meer onder de knie, gooit school roet in het eten met stomme examens :(
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_103412064
Mooie omslagdoek Mirjam!

Mijn giraf is af O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:41:15 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103413793
TF ik heb nog 1 bolletje Nigar voor je, onaangebroken. kan ik je zo sturen, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

lief girafje, serinde!

mirjam, dat schiet al aardig op! voor wie wordt ie?
in de haak.
pi_103422151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:25 schreef Mirjam het volgende:
zeg, dames hebben jullie enig idee wat voor programmaatje er voor nodig is om dit te maken?
[ afbeelding ]
dus zo'n mooi overizht van al die vakjes, iets dat je ze;f kunt maken?
excel :D
pi_103422583
Leuk Serinde :)

Ik vond de nieuwe wolletjes van Zeeman erg tegenvallen (of ze hadden hier gewoon niet veel meer).
pi_103423382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:41 schreef trui het volgende:
TF ik heb nog 1 bolletje Nigar voor je, onaangebroken. kan ik je zo sturen, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

lief girafje, serinde!

mirjam, dat schiet al aardig op! voor wie wordt ie?
voor mijzelf :D :@
pi_103423941
Hefstblad welk garen viel tegen, of in het algemeen? Ik heb juist wel twee kleurtjes meegenomen die ik nog niet kende. De nieuwe lichtblauwe softfun vind ik erg mooi!
Zag ook dat ze een nieuw soort garen hebben maar moest bij ons nog in de bakken gelegd worden. Ik had geen zin om zelf die dozen open te maken :D

Ben nu voor het eerst met supersoft van Zeeman aan het haken, haakt lekker! Ik ben de stapeltoren aan het maken die ik hier ook al een paar keer gemaakt is.
pi_103424418
Wat fotootjes van mn deken :)

pi_103424837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wauw, tof!

zelfbedacht patroon?
pi_103425944
Ik heb nu 50 :') verschillende kleuren in mijn Cab Loging project....gebruik nu twee flexibele manden van de Action om de wol te bewaren...gewoon van de ene naar de andere bak gooien als ik klaar ben met de kleur zodat alles steeds in elke ronde aan de beurt is. :P
Optimist tot in de kist
pi_103425956
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D , leuk. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_103426115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Ik heb nu 50 :') verschillende kleuren in mijn Cab Loging project....gebruik nu twee flexibele manden van de Action om de wol te bewaren...gewoon van de ene naar de andere bak gooien als ik klaar ben met de kleur zodat alles steeds in elke ronde aan de beurt is. :P
hoe ver ben je nu?
pi_103426448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hoe ver ben je nu?
49 kleuren ver en bijna de 50ste aanhechtend :') ....ik zal morgen even een foto maken als ik alle 50 kleuren heb gebruikt en op het punt sta om opnieuw alle kleuren te gebruiken. 's Avonds werkt dat nooit goed met foto's maken, dan zie je de kleuren niet echt goed. ;( Heb vanmiddag nog twee bolletjes goedkope oranje acryl gekocht omdat ik zag dat ik maar 1 kleur oranje had...dat was niet in evenwicht met de rest. :Y)

Het ding is nu zo groot als een flink dienblad....dus nog wel even doorbikkelen als het een deken gaat worden. :P

Probeer nu ook een breiproject te doen met dat nieuwe Zeeman Sparkle, moet op pen 8 dus schiet wel lekker op...als mijn handen het ook leuk vinden want dat is het grote bezwaar bij breien. }:|
Optimist tot in de kist
pi_103426928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wauw, tof!

zelfbedacht patroon?
Thanks!

Nou ja niet echt zelf bedacht, gewoon Granny's gehaakt, en die diagonaal verwerkt.
Toen ik dat gedaan had vond ik hem nog veel te klein, maar had geen "zin" meer om er granny's bij te haken (volgende keer ga ik dat dus wel doen!)
En het is dat ik hier niet meer aan de hardrose kleur kon komen, anders was de rand nog groter geworden.
Omdat ik nu niet kon herhalen, ben ik gestopt en heb besloten hem zo te laten (vooralsnog)
pi_103430583
Mirjam: je shawl schiet al mooi op!

Serinde: giraf O+

Doobsie: wauw wat een mooie deken!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:40:05 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103435564
heel mooi geworden, doobsie!
in de haak.
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:50:20 #107
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103444834
Doobsie de deken is gaaf! :D:D

en dat girafje (weet niet meer van wie) is ook schattig! :D:D
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:43:13 #108
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_103447871
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wat een mooie, ook de kleuren zo bij elkaar ^O^ en zag ook weer een beestje pppffttt knap lijkt toch of het zo uit een duur winkeltje komt.
pi_103448101
Dank jullie wel :D ben er helemaal trots op want het was mn eerste grote project..
De kleuren zijn de wol van de zeeman :) de kleine bolletjes softun als ik me niet vergis
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:56:09 #110
244933 trovey
Nachtoele
pi_103448318
Al mijn kleurtjes in de Log Cabin...uh deken. :P

Oh ja, mocht je 's avonds nog wel eens haken/breien in bed...leg dan vooral de breinaalden niet achteloos naast je bed...scheelt weer dat je morgens slaapdronken een breinaald uit de ruimte tussen twee tenen moet trekken om daarna met een handdoek om je voet heen het bloeden op te vangen. }:| Ja, dat gebeurde mij vanmorgen. :')
Optimist tot in de kist
pi_103454310
Mijn deken is al maanden af maar eindelijk foto's gemaakt:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:24:54 #112
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_103455057
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:01 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn deken is al maanden af maar eindelijk foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heel erg mooi!
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:26:11 #113
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103455099
oeeh mooie dekens!! :D:D
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:57:01 #114
244933 trovey
Nachtoele
pi_103456356
Die van mij heeft nog maar het formaat poppendeken hè. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_103463933
Ik heb geprobeerd een inktvis te haken, het begon redelijk veelbelovend, kreeg halverwege de opmerking van mn oudste dat het wel een mutsje leek ;). Maar ik denk dat ik ergens wat steken bij heb gefabriceerd die er niet in hoorden, want het werd een soort uitgerekte wortel qua vorm ;).
Helaas pindakaas, morgen maar nieuwe poging... ;)
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:17:52 #116
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_103467527
Marjo: _O_ Mooi!!!
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:10:38 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103475830
prachtig, marjo! O+ de rand is ook heel OK!

nijna, klinkt toch als een goed begin, houd vol! :)

nou, m'n KaDootje voor baby Lex viel in goede aarde. nu kan ik 'm hier ook laten zien, muziekdoos Uil:

voorkant:

achterkant:

zijkant:

niet overal even symmetrisch, maar ik ben er toch heel tevreden over.

[ Bericht 38% gewijzigd door trui op 23-10-2011 22:27:47 ]
in de haak.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:37:25 #118
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_103477841
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:10 schreef trui het volgende:

nou, m'n KaDootje voor baby Lex viel in goede aarde. nu kan ik 'm hier ook laten zien, muziekdoos Uil:

voorkant:
[ afbeelding ]

achterkant:
[ afbeelding ]

zijkant:
[ afbeelding ]

Mooi hoor trui! En lief! Leuke kleurtjes zo bij elkaar.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:31:54 #119
244933 trovey
Nachtoele
pi_103480980
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:10 schreef trui het volgende:

voorkant:
[ afbeelding ]

achterkant:
[ afbeelding ]

zijkant:
[ afbeelding ]

*;

OK, mijn voet doet nu officieel heel erg pijn na het breipenincident van vanmorgen. :') Eens kijken of ik morgen nog normaal kan lopen. :P
Optimist tot in de kist
pi_103489130
Ben gestart aan mijn eerste babydeken, doe nu gewoon alles door elkaar :D
pi_103489269
Wat een mooie dekens, die granny en die met die bloemen. O+

Grappig uiltje! :*
pi_103491522
Wauw, mooie dekentjes inderdaad! :Y Knap hoor!

@Trui: uiltje is echt lief! :D

@Trovey: oei, da's niet zo handig nee! :o Sterkte ermee, hoop dat het snel minder pijn doet! :*
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:23:52 #123
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103492294
oeeh schattig Trui! :D en leuke kapstok ook :)

oh en die breinaald in de voet is wel heel naar hoor :( sterkte
pi_103493101
De plek waar die naald naar binnen is gegaan is verdacht rood en gevoelig geworden }:| ....even afwachten maar het zou me niets verbazen dat ik over een paar dagen bij de huisarts zit en moet meedelen dat ik een slachtoffer geworden ben van mijn eigen hobby. :') Enfin, zou niet de eerste keer zijn dat ik i.v.m. een hobby verwondingen oploop...mijn katten zijn ook nogal actief geweest in de loop der jaren. _O-

Haken gaat hier verder prima, zo nog even naar de Wibra toe om de laatste rode bollen Saskia op te halen en dan zit ik weer goed. :P
Optimist tot in de kist
pi_103494015
mooie dekens zeg! En dat uiltje is echt te cute!

Sterkte Trovey met je voet. het klinkt echt heel pijnlijk.
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:30:16 #126
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103504428
Hier nog maar een sjaal aan het maken, om weg te geven deze keer:

pi_103506513
Wat een gave deken, Marjo!

En de uil van trui is ook erg leuk :D

Trovey, je breipenincident klinkt heel erg pijnlijk. Ik krijg er plaatsvervangende pijn in mijn tenen ervan :').

2 van mijn haaksels van de laatste tijd:

Niet zo heel boeiend dus :').
Een vriendin heeft net een lichtblauwe meegenomen, maar die heb ik niet op de foto gezet.
pi_103508737
Trui, gaaf!

Herfstblad, leuk gedaan!

Trovey, hardstikke link dus die haaknaalden... Misschien toch ff dokter bellen morgen, straks is het ontstoken ofzo...
pi_103508784
Ik heb nu 18 rode Saskia wol extra voor mijn andere deken......ik denk dat ik nu wel een heel eind kom. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 24-10-2011 20:02:25 ]
Optimist tot in de kist
pi_103508934
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef mariyette het volgende:
Hier nog maar een sjaal aan het maken, om weg te geven deze keer:

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit...al is de foto een tikje klein. :P
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:24 schreef Herfstblad het volgende:

Trovey, je breipenincident klinkt heel erg pijnlijk. Ik krijg er plaatsvervangende pijn in mijn tenen ervan :').

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een vriendin heeft net een lichtblauwe meegenomen, maar die heb ik niet op de foto gezet.
Met horens...duiveltjes allemaal? :+
Optimist tot in de kist
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:49:57 #131
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_103510899
Ik vond de nieuwe groene wol van Zeeman erg O+.
Meteen zes bollen meegenomen. Ging nog 25 procent korting af ook!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_103512001
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

niet zo boeiend?
ik vind die grijze echt fantastisch :D
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:47:16 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103522960
trovey, dat breipen-in-voet incident had ik helemaal gemist vanmorgen, wat akelig zeg. hopelijk wordt 't geen ontsteking. beterschap!

mariyette wat een mooie sjaal wordt dat! alleen lastig te zien op dat kleine fotootje wat voor steken/garen je nou precies gebruikt hebt.

herfstblad, ze zijn fantastisch juist! echt heel erg leuk. blijven die hoorns goed staan als je zo'n muts op hebt?
in de haak.
pi_103526850
Trovey een breipen in haar voet???? hoe krijg je dat voor elkaar............
pi_103526886
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:43 schreef Toverheks het volgende:
Trovey een breipen in haar voet???? hoe krijg je dat voor elkaar............
goeie vraag :D :@
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:59:45 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103527893
nou, volgens mij ongeveer zo: breipennen naast bed gegooid, trovey stapt uit bed, breipen tussen haar tenen. voilà!
in de haak.
pi_103528503
Zoiets ja :') ...alhoewel ik blijkbaar die pen een meter van mijn bed had afgegooid :P ....ineens AUW...kijk je naar beneden en zie je ineens een breipen nummer 5 diep in het vel tussen twee tenen steken. }:| Uittrekken, als een dolle de trap af in een soort Malle Pietje gang voordat het bloeden begint en in de keuken komende een stuk keukenpapier grijpen en tussen je tenen proppen, dan op zoek naar ontsmettingsmiddel en pleisterspray, ontsmetten en sprayen maar(nogmaals AUW }:| ) want een pleister daar gaat even niet lukken...dan hobbel je naar de bank toe om het pootje hoog te leggen en dan heeft je lichaam besloten dat de endorfine op is en dat de zeurende pijn mag beginnen. :') Werkelijk, hoe heb ik het voor elkaar gekregen...gespiest worden op een breipen _O-

Een kennis van me zei vandaag dat ik nog geluk had gehad dat ik ze niet in mijn handen had en over een kat was gestruikeld....word je gevonden met een paar breipennen in je borst......CSI Nederland...was het een ongeluk of een moord? :+
Optimist tot in de kist
pi_103529007
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:47 schreef trui het volgende:
trovey, dat breipen-in-voet incident had ik helemaal gemist vanmorgen, wat akelig zeg. hopelijk wordt 't geen ontsteking. beterschap!

mariyette wat een mooie sjaal wordt dat! alleen lastig te zien op dat kleine fotootje wat voor steken/garen je nou precies gebruikt hebt.

herfstblad, ze zijn fantastisch juist! echt heel erg leuk. blijven die hoorns goed staan als je zo'n muts op hebt?
Ja de hoorns blijven goed staan. je kunt ze ook nog vormen.

Het zijn vikinghats, vandaar de hoorns ;) Duivels zou ook nog kunnen.

En ik vond het niet heel boeiend haakwerk ofzo. :p Vandaag heb ik een poging gedaan tot een vingerloze handschoen, maar ik geloof dat ik die maar gewoon kant- en- klaar ergens koop :').

En het klinkt echt vreselijk, trovey! Auuu!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:35:40 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103529224
Dat was wel duidelijk te zien hoor herfstblad, dat het viking helm mutsen zijn. :) echt goed gelukt!
in de haak.
pi_103530911
http://whatnottocrochet.wordpress.com/

Leesvoer voor als jullie er weer zijn. :P
Wat je absoluut niet moet haken. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:23:46 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103532182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:28 schreef trovey het volgende:

:o Die foetus in dat potje! :o :D :?
Het boeit me verder niets hoor, maar hoe kom je erop om zoiets te maken. 8)7
Je haakt toch dingen die je leuk vindt om naar te kijken of te bewaren, denk ik dan...
pi_103532247
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hb, wat tof! Heb je ze zelf verzonnen of een patroon ervoor gevonden? Lijkt me wel wat (voor mij mini :@ )
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:40:04 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103532383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 08:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Die foetus in dat potje! :o :D :?
Het boeit me verder niets hoor, maar hoe kom je erop om zoiets te maken. 8)7
Je haakt toch dingen die je leuk vindt om naar te kijken of te bewaren, denk ik dan...
zal wel van iemand van zo'n anti-abortus-beweging zijn, lijkt me. en die site is hilarisch inderdaad, ik kende 'm al, maar het blijft leuk om af en toe even te kijken. >:)

herfstblad, ik ben ook wel benieuwd naar het viking-hat-patroon.

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 25-10-2011 10:24:57 ]
in de haak.
pi_103532461
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:28 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ja de hoorns blijven goed staan. je kunt ze ook nog vormen.

Het zijn vikinghats, vandaar de hoorns ;) Duivels zou ook nog kunnen.

En ik vond het niet heel boeiend haakwerk ofzo. :p Vandaag heb ik een poging gedaan tot een vingerloze handschoen, maar ik geloof dat ik die maar gewoon kant- en- klaar ergens koop :').

En het klinkt echt vreselijk, trovey! Auuu!
na mijn 3e poging tot fingerless gloves ben ik idd ook maar even snel naar de winkels gegaan :D
pi_103533766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:13 schreef trovey het volgende:
Zoiets ja :') ...alhoewel ik blijkbaar die pen een meter van mijn bed had afgegooid :P ....ineens AUW...kijk je naar beneden en zie je ineens een breipen nummer 5 diep in het vel tussen twee tenen steken. }:| Uittrekken, als een dolle de trap af in een soort Malle Pietje gang voordat het bloeden begint en in de keuken komende een stuk keukenpapier grijpen en tussen je tenen proppen, dan op zoek naar ontsmettingsmiddel en pleisterspray, ontsmetten en sprayen maar(nogmaals AUW }:| ) want een pleister daar gaat even niet lukken...dan hobbel je naar de bank toe om het pootje hoog te leggen en dan heeft je lichaam besloten dat de endorfine op is en dat de zeurende pijn mag beginnen. :') Werkelijk, hoe heb ik het voor elkaar gekregen...gespiest worden op een breipen _O-

Een kennis van me zei vandaag dat ik nog geluk had gehad dat ik ze niet in mijn handen had en over een kat was gestruikeld....word je gevonden met een paar breipennen in je borst......CSI Nederland...was het een ongeluk of een moord? :+
heftig hoor, dus nu alles opruimen voor je gaat slapen, en kusje op je teen :@ :+
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:23:11 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103534229
vingerloze handschoenen zijn toch niet zo heel moeilijk? alleen is 't even opletten dat je ze niet te wijd/smal maakt.
in de haak.
pi_103534526
ik heb in 2 avondjes een sjaal gehaakt voor mn vriend. Was dan ook wel een makkelijke steek en een grote naald maar vond het toch wel een prestatie!

dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:09:42 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103535402
zeker! leuk en vast lekker warm! hoe lang is ie?
in de haak.
pi_103535951
Hij heeft m vanochtend gelijk omgedaan en hij was heerlijk warm :) Ik heb m niet opgemeten maar zo'n 1,70??? Gokje...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:02:22 #150
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103545166
leuke shawls en vikinghats! :D:D

en hoe bedenken die mensen toch om dat soort dingen te haken, foetussen in een potje en andere awkward stuff :S

ben hard vakantie aan het vieren, zo'n grote to-do list gemaakt dat er van haken tot nog toe niet veel komt ;) maar ach, dit is pas dag 2 van 4 weken :P
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:34:10 #151
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103546451
Ik had idd ook al door dat de foto onmogelijk klein geworden was... Ik gebruiktte mijn hyvevs voor online-foto's maar met de update hebben ze die mogelijkheid om zeep geholpen. Moet nu maar ff een photobucket account aanmaken... werkt dat makkelijk?
pi_103546544
Ik heb er nooit problemen mee. Als je de foto's evt. makkelijk op Ravelry wil kunnen linken zou je ook Flickr kunnen overwegen.

*neemt zich stellig voor om binnenkort een paar wipjes te komen showen...
pi_103546734
Ben bezig met octopus nummer 2... lijkt goed so far... nog geen uitgerekte wortel...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:45:42 #154
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103546895
photobucket vind ik heel makkelijk, werkt ook makkelijk met Ravelry :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:26:53 #155
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_103552891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 02:28 schreef trovey het volgende:

Ik vind er nog best leuke dingen tussen staan :@

Edit: Hmm nou laat maar eigenlijk :D Alleen die kleurige sjaal en dat witte vest vind ik wel leuk. Daarna is het best wel erg.

Edit2: Ik voel me soms nog best aangesproken met mijn cirkelvestje-in-wording, dekentjes en mijn granny-verslaving. ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door mmascha op 25-10-2011 19:34:26 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_103554455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 19:26 schreef mmascha het volgende:

[..]

Edit: Hmm nou laat maar eigenlijk :D Alleen die kleurige sjaal en dat witte vest vind ik wel leuk. Daarna is het best wel erg.

Edit2: Ik voel me soms nog best aangesproken met mijn cirkelvestje-in-wording, dekentjes en mijn granny-verslaving. ;(
ik vond die waterpokken etc wel leuk voor carnaval :+
dus geeft niets! Ieder zijn eigen smaak :*
pi_103555391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 08:29 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hb, wat tof! Heb je ze zelf verzonnen of een patroon ervoor gevonden? Lijkt me wel wat (voor mij mini :@ )
Ik heb hem van Etsy! http://www.etsy.com/shop/mamachee

En vingerloze handschoenen zijn nog best lastig voor mij. Ik wil er namelijk wel vingers in, maar geen vingertoppen :P.
En ik had gister een te breed exemplaar bij mijn polsen en te smal bij mijn handen.
pi_103555588
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 19:26 schreef mmascha het volgende:

[..]

Had ik eigenlijk ook wel...dacht ik "Wat er daar mis mee? :{ " :')
Echter al die pakken en bivakmutsen zijn natuurlijk wel een tikje 8)7
Optimist tot in de kist
pi_103555637
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:34 schreef mariyette het volgende:
Ik had idd ook al door dat de foto onmogelijk klein geworden was... Ik gebruiktte mijn hyvevs voor online-foto's maar met de update hebben ze die mogelijkheid om zeep geholpen. Moet nu maar ff een photobucket account aanmaken... werkt dat makkelijk?
Ik link ze gewoon vanaf een map op mijn computer. :P
Optimist tot in de kist
pi_103565503
Heeft iemand hier nog een linkje naar het laatste breitopic ? :@ Kan em niet meer vinden op de een of andere manier :@ Heb namelijk een vraag wat betreft een patroon.

quote:
Directions:
CO 72 sts via long tail cast-on onto one US Size 10 DPN. Divide evenly between 4 DPNs
(18 sts per needle).
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen ? Ik snap er echt niets van :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103566177
Is het deze?

Breien, breien, breien...deel 3

Voor de tweede vraag moet ik weer helder en fris zijn om dat te begrijpen. :')
Optimist tot in de kist
pi_103566349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:46 schreef trovey het volgende:
Is het deze?

Breien, breien, breien...deel 3

Voor de tweede vraag moet ik weer helder en fris zijn om dat te begrijpen. :')
Je bent een schat! O+ Dankjewel :*
Mja kben al een beetje aan het YouTuben...its starting to make sense now...een klein beetje dan :X :')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:16:00 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103567241
deel drie al in 't breitopic, zozo! ;)
in de haak.
pi_103567427
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:16 schreef trui het volgende:
:D
pi_103570361
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:30 schreef DjinN het volgende:
Heeft iemand hier nog een linkje naar het laatste breitopic ? :@ Kan em niet meer vinden op de een of andere manier :@ Heb namelijk een vraag wat betreft een patroon.

[..]

Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen ? Ik snap er echt niets van :{
Mijn gokje is dat je op een naald 72 steken opzet, en deze dan per 18 op rondbreinaalden opzet of niet? Ik kan totaal niet breien hoor maar in het breitopic antwoorden ze niet echt (zie de inmiddels 3 na laatste post van mij van een maand geleden ofzo) dus weet niet of je daar echt wat aan hebt.
pi_103577829
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:16 schreef trui het volgende:
Loopt als een trein..... :P
Optimist tot in de kist
pi_103595988
Gisteren dan toch maar een poging gedaan met een Granny Square...

Zie hier mijn eerste poging, nee mag niet liegen, derde poging :P

Volgens mij haak ik veel te strak voor grannies ofzo, hij is maar 3,5cm... Ben niet geheel ontevreden, maar blijf voorlopig nog maar even oefenen.

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door BrainTeaser op 26-10-2011 20:14:24 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:15:37 #168
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103596375
die granny voor de Up is ook niet zo groot hoor :) mijne zijn ongveer 4x4)
pi_103597075
quote:

[..]

Breister hier!
Is het je al gelukt? Ze bedoelen dat je op alle 4 de naalden elk 18 steken moet zetten, en dan met de 5e naald gaat breien. Dus eerst 18 steken op de 1e naald, dan de 2e naald erbij pakken en daar 18 opzetten etc. Het is een beetje gepriegel (vooral met het oppassen dat je steken niet draaien als je 'm in het rond maakt), maar wel te doen. Ik brei overigens altijd met rondbreinaalden, veul makkelijker.
pi_103597556
m'n shwal is af :D

ik hoop alleen dat hij niet ouwelijk overkomt ofzo
pi_103597711
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:15 schreef EsseEi het volgende:
die granny voor de Up is ook niet zo groot hoor :) mijne zijn ongveer 4x4)
Oke, dan ligt dat dus niet aan mij! ;) Het geeft op zich ook niet hoor, want de up zou dan alsnog 56cm worden op z'n breedst, dus vind ik groot zat.

En heb het nu met haaknaald 3.5 gedaan, dus zou ook evt. nog een 4.0 kunnen pakken.

* BrainTeaser oefent verder
pi_103597821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:

[ afbeelding ]

HAHAHA geniale foto!

en toffe shawl! in stoere kleuren!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:27:23 #173
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103600395
gaaaf de shawl, en toffe kleuren en staat goed bij George ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:35:14 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103600948
haha ik vind dat ie george niet ouwer maakt dan ie is hoor, mirjam! :)
in de haak.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:36:18 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103601020
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Gisteren dan toch maar een poging gedaan met een Granny Square...

Zie hier mijn eerste poging, nee mag niet liegen, derde poging :P

[ afbeelding ]

Volgens mij haak ik veel te strak voor grannies ofzo, hij is maar 3,5cm... Ben niet geheel ontevreden, maar blijf voorlopig nog maar even oefenen.

SPOILER
hey BT, goed begin toch? maar komt er nog een ronde bij of laat je het hierbij?
in de haak.
pi_103601587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef trui het volgende:

[..]

hey BT, goed begin toch? maar komt er nog een ronde bij of laat je het hierbij?
Ja, ben voorzichtig optimistisch! ;) Alleen jammer dat ik ze steeds 3x uit moet halen voordat het weer een keer lukt... O-)

Gebruik het patroon van Lijnloos. Maar laat het hier verder bij, dus er komt geen extra toer meer bij.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:46:25 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103601672
waarom niet? wil je juist hele kleine vierkantjes?
in de haak.
pi_103601997
Ja, vind ze zo eigenlijk wel prima, misschien nog met een grotere naald. Maar wil er zo'n Up van maken, dus het moeten er sowieso al ruim 200 worden. En heb de techniek voorlopig nog niet echt heel erg goed onder de knie, dus wil het mezelf niet al te moeilijk maken! ;)
pi_103602580
Ik vinnum netjes hoor BT! En geloof me, mijn eerste gsjes waren ook niet fantastich, maar na een paar honderd heb je de slag wl te pakken :+

Ik heb er vandaag in de trein ook nog wat gemaakt... Die rode UP moet! echt een keer af!
pi_103603387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:00 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vinnum netjes hoor BT! En geloof me, mijn eerste gsjes waren ook niet fantastich, maar na een paar honderd heb je de slag wl te pakken :+

Ik heb er vandaag in de trein ook nog wat gemaakt... Die rode UP moet! echt een keer af!
Haha, dat geloof ik ja! :)

Ik blijf gewoon nog even oefenen met wat kleurtjes die ik verder toch niet echt gebruik, totdat ik het een klein beetje onder de knie krijg! :Y
Heb verder al wel bijna alle kleurtjes in huis, alleen de beige nog even halen
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:15:59 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103603639
ik zou 't meteen met de kleuren doen die je nodig hebt, zonde van de moeite & tijd om 't eerst in een andere kleur te oefenen! hij is toch prima gelukt? en het aan elkaar zetten trekt alle eventuele onregelmatigheden recht hoor.
in de haak.
pi_103603936
Mja, daar heb je misschien ook wel gelijk in ja. Maar ben serieus al 10x aan een square begonnen en heb er nu 2 liggen die wel redelijk gelukt zijn, dus een klein beetje oefenen kan misschien geen kwaad ;)
pi_103606820
quote:

[ afbeelding ]

Hij komt sexy over! O+ :9~
Maar dat kan ook zjn omdat jij op Cloony lijkt! :P
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:10:08 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103607009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:20 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, daar heb je misschien ook wel gelijk in ja. Maar ben serieus al 10x aan een square begonnen en heb er nu 2 liggen die wel redelijk gelukt zijn, dus een klein beetje oefenen kan misschien geen kwaad ;)
ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.
in de haak.
pi_103607332
Mijn eerste Grany was tevens het eerste wat ik haakte.
Ging bij poging twee en een betere naald prima.

Nu heb ik moeite met recht aan voor een babydeken. Na poging drie van ca. 20 cm de hoogte in op 140steken.. ga ik gewoon starten aan grannies :')
vind het gewoon leuker O-)
pi_103609259
quote:

[ afbeelding ]

JA, Clooney is 50. }:| :+ ...overigens geen probleem voor mij....leeftijd is precies goed. *O*

OT: goed gelukt ^O^
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:26:20 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103610395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:16 schreef Dottey het volgende:
Mijn eerste Grany was tevens het eerste wat ik haakte.
Ging bij poging twee en een betere naald prima.

Nu heb ik moeite met recht aan voor een babydeken. Na poging drie van ca. 20 cm de hoogte in op 140steken.. ga ik gewoon starten aan grannies :')
vind het gewoon leuker O-)
je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)
in de haak.
pi_103611650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:26 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)
ja, dat had ik ook al geprobeerd. Andere mensen vonden het kei leuk, maar ik niet echt. Dus Grannies it is :D
pi_103614397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:10 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.
Tsja, dat zou je denken ja! ;) Maar ik kan de steken soms niet zo goed onderscheiden, vooral aan het begin van de tweede toer... Dus misschien lost zich dat vanzelf wel op als ik wat losser haak of een grotere naald pak!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:01:45 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103615269
dat is inderdaad wel even een handigheidje. de 'V'tjes waar je onderdoor moet haken liggen nl niet recht boven het vorige stokje, maar net even er iets naast. welke kies je dan,degene die er iets 'voor' ligt of iets 'achter'? volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als je je er maar consistent aan houdt. ik neem standaard (als ik in dezelfde richting haak althans, bij heen en terug ligt 't uiteraard precies omgekeerd) de V die iets vóór het onderliggende stokje komt. dat is in de hoeken wel oppassen geblazen: soms moet je daarvoor even je extra stokjes in de hoek een beetje opschuiven, zodat je nog wel in dat voorliggende V-tje kunt haken. anders raak je zomaar steken 'kwijt'.
in de haak.
pi_103620345
Mijn eerste pogingen tot granny's waren ook alle 8 verschillend. Inmiddels gaat het beter, maar er zat toen erg veel variatie in.

Die sjaal staat echt wel goed Mirjam!

Nette sjaal annelotje en ook makkelijk. :)

Veel te lang geleden dat ik wat heb laten zien. De afgelopen maanden was ik bezig met sjaals:

in het echt net wat feller groen

voor mijn O+ dochter O+ van 5.

Allemaal drops, merino extra fine oid. Naald 5.

Eindelijk is het poppendekentje af. Met catania naald 3. Ik houd van de catania kleuren. O+

dekentje voor J, broertje van S. ;)

met bravo baby

Sjaal met verzoekkleuren voor een vriendin. Trui heeft natuurlijk weer gelijk: softfun haakt heerlijk!

Huidig project, dit wordt een kussenhoesje van catania voor de SSS actie in OUD

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_103620393
:o *;
Ik moet toch dat kanthaken eens onder die knie krijgen. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:08:09 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103621020
wow YPPY!!! _O_ wat veeel! en mooie dingen zeg! O+ de sjaals vind ik echt prachtig. zijn ze allemaal volgens 'tzelfde patroon?
in de haak.
pi_103621397
Ja, allemaal hetzelfde patroon, van jou nagedaan. O-)

De sjaal met twee kleuren grijs vind ik het mooiste. Die is bij een vriendin die hem erg vaak draagt. :)

De mijne draag ik met dit weer bijna de hele dag, lekker zacht en warm.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:24:51 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103621624
Die Sjaals zijn supermooi Yppy! :Y O+
pi_103623066
Wat een gave sjaals! Heb je daar een patroon van? Zowel van de driehoekige als de lange? Erg leuke steken!
pi_103623331
Yppy, wat gaaf! _O_ ik vind dat dekentje zo lief O+
pi_103623390
*OUD heilige*
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:17:59 #199
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103625660
Yppy je bent dan wel lang niet geweest, je hebt wel een berg om te showen! :D wat een mooie dingen allemaal! :D:D
vind zelf ook die 2 kleuren grijs het mooist (althans: voor mij, vind ze verder allemaal heel mooi enzo :D)

ga me eens wagen ana wat fotos maken, kan er dan helaas maar 1 laten zien hier want de rest is voor een swap maar goed. De eland, en nu met shawl ;)
pi_103626438
Wauw YPPY, mooie shawls! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:01 schreef trui het volgende:
dat is inderdaad wel even een handigheidje. de 'V'tjes waar je onderdoor moet haken liggen nl niet recht boven het vorige stokje, maar net even er iets naast. welke kies je dan,degene die er iets 'voor' ligt of iets 'achter'? volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als je je er maar consistent aan houdt. ik neem standaard (als ik in dezelfde richting haak althans, bij heen en terug ligt 't uiteraard precies omgekeerd) de V die iets vóór het onderliggende stokje komt. dat is in de hoeken wel oppassen geblazen: soms moet je daarvoor even je extra stokjes in de hoek een beetje opschuiven, zodat je nog wel in dat voorliggende V-tje kunt haken. anders raak je zomaar steken 'kwijt'.
Ik zal dit er de volgende keer eens bijhouden als ik ermee bezig ben, misschien dat ik dan wat beter doorkrijg hoe ik het precies doe! ;)

Eerlijkheidshalve moet ik ook gewoon toegeven dat ik niet snel tevreden ben hoor, dus misschien ligt het daar wel gewoon aan... :@
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47:33 #201
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103629389
hier istie dan, Eland met Shawl!
pi_103630989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
oh wat een dotje...............

en die sjaals meisjes mijn handen jeuken weer ga maar weer haken ( was weer aan het breien van een trui zonder mouwen met zo een grote colkraag) maar zodra ik mooi garen ergens scoor ga ik zo een omslagdoek haken ( die witte van ravely die YPPY heeft gepost)
pi_103638103
zeg, als je deze gaat haken: http://www.lionbrand.com/patterns/90489AD.html?newreg=1
dan wordt het toch geen grote driehoek of wel? :@ ?
aangezien yppy er mooie friehoeken van heeft?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:04:27 #204
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103638167
jawel, dat wordt wel een driehoek :)
heb ik ook gemaakt :)
of ging het om het woord: grote? je moet de laatste 2 rijen een miljoen keer herhalen ofzo :)
pi_103638196
oh, dat zou je toch niet verwachten als je de tekening ziet :D
:@
pi_103638243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:04 schreef EsseEi het volgende:
jawel, dat wordt wel een driehoek :)
heb ik ook gemaakt :)
of ging het om het woord: grote? je moet de laatste 2 rijen een miljoen keer herhalen ofzo :)
nee, niet perse een grote hoor :D
pi_103647284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oh wat een dotje...............

lijkt niet op mij hoor :+

Heb een liev vriendje, als we tv kijken en ik haak gelijk voor de deken, dan wikkeld hij gelijk de wol voor mij af, zodat ik niet steeds aan de bol hoef te rukken. Des te sneller kunnen we eronder kruipen.

hihi :@
pi_103648792
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk. :D

Is het volgende nog wat voor de OP?

Optimist tot in de kist
pi_103649588
ik vind van wel :D
zal eens kijken of ik er nog in kan.
kan niet meer in de OP. Vraag geplaatst.

kan een modje die hier in kan, deze link toevoegen aan de OP?

[ Bericht 27% gewijzigd door Dottey op 27-10-2011 23:22:05 ]
pi_103659896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:03 schreef Mirjam het volgende:
zeg, als je deze gaat haken: http://www.lionbrand.com/patterns/90489AD.html?newreg=1
dan wordt het toch geen grote driehoek of wel? :@ ?
aangezien yppy er mooie friehoeken van heeft?
ik wil ook een driehoek maken maar daar moet je je registreren en heel eerlijk ik ben niet zo goed in engels ben blij dat ik ravely en plaatjes kijken snap.

wil ook zo een driehoeksjaal maken heeft iemand misschien nederlandse beschrijving.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:54:58 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103660122
toverheks ik heb nu even geen tijd, maar het is bijna hetzelfde als de elise shawl, alleen dan telkens een serie van 7 stokjes in plaats van 5 in de rood gekleurde rijen van 't plaatje. (als ik 't me goed herinner).
kun je daarmee uit de voeten? anders wil ik 'm best een keer voor je uitschrijven, maar ik weet niet of dat vandaag nog gaat lukken.

hier is het getekende patroon van de southbay shawlette. ik weet niet of je die link wel direct kunt zien zonder in te loggen?

[ Bericht 19% gewijzigd door trui op 28-10-2011 10:22:29 ]
in de haak.
pi_103692957
ik was vandaag bij een schlecker in duitsland, en zag daar allemaal leuk garen!
heb echt moeten kiezen , dat was niet makkelijk!

heb 2 kleurtjes gekozen:

en

, van allebei 5 bolletjes meegenomen om sjaals van te haken O_
nog geen euro per bol trouwenbs
pi_103695366
Waarom moest Schlecker zo nodig weg uit Nederland? ;(
Hier nog 2 nieuwe strengen mohairmix (lichtpaars en donkerpaars) gevonden bij de Kringloop, voor mijn projectje kanthaken leren in een rechthoekige omslagsjaal. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:57:00 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103699750
leuke wolletjes Mirjam! :D

ik ben met een zpagetti tas bezig en wil er een schoudertas van maken, met een lang hengsel dus. Maar het liefst zou ik er een hengsel aan willen als van een tas die je koopt, leer dus of van die hele dikke stof. Iemand een idee waar je dat kan kopen? (niet bij zpagetti zelf, die doet alleen aan korte hengsels)
pi_103699826
Leuke dingen komen er weer voorbij! :)

En granny's snap ik nu ook pas. Heel lang niet gedaan.
pi_103702565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:57 schreef EsseEi het volgende:

ik ben met een zpagetti tas bezig en wil er een schoudertas van maken, met een lang hengsel dus. Maar het liefst zou ik er een hengsel aan willen als van een tas die je koopt, leer dus of van die hele dikke stof. Iemand een idee waar je dat kan kopen? (niet bij zpagetti zelf, die doet alleen aan korte hengsels)
Heb ik bij Pipoos gekocht., in zwart en naturelkleurig leer.

Zal even kijken of er ook iets via webwinkels te krijgen is.

http://www.megacompany.nl(...)nd--middenbruin.html

http://www.sabineke.nl/productlijsten/zelftassenmaken.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door trovey op 29-10-2011 12:25:45 ]
Optimist tot in de kist
pi_103703751
Nieuw projectje voor de toekomst. Gevonden bij de Kringloop, helemaal gaaf voetenbankje in zwart nepleer met zwarte pootjes (voor 3,50 euro). Ding is helemaal gaaf (witte vlek is het restant van de prijssticker)

Optimist tot in de kist
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:04:35 #218
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103703956
Trovey dat zijn wel goede sites! bedankt :D vooral die megacompany ^^
en gaaf zo'n poef!

Ben bij mn ouders en het stikt hier echt van de zpagetti, en op de zpagetti hyves kom ik zoveel leuke dingen tegen! :D Mag er ook vanalles mee maken, dus wel gaaf!
(en mn vriend vind het stoerder dan gewone garen ;) ik geloof dat ik wel even zoet ben haha :D)
pi_103719885
Mijn dochter wil graag (nadat ze al 2 van die omslagdoeken heeft) een poncho.... eentje die dus ook aan de voorkant dicht is... Heeft iemand een leuk en makkelijk patroon voor zo'n poncho ? Dan hou ik me zeker aanbevolen!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:36:27 #220
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_103720029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:50 schreef Mirjam het volgende:
ik was vandaag bij een schlecker in duitsland, en zag daar allemaal leuk garen!
heb echt moeten kiezen , dat was niet makkelijk!

heb 2 kleurtjes gekozen:
[ afbeelding ]

en
[ afbeelding ]
, van allebei 5 bolletjes meegenomen om sjaals van te haken O_
nog geen euro per bol trouwenbs
Ik mis de Schlecker in NL ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:57 schreef EsseEi het volgende:

Ik heb bij de Action een goedkope tas gekocht, en daar het hengsel afgemold. Voor een prikkie hele fijne handvatten *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_103720667

Sorry, via telefoon, krijg hem niet gedraaid. Maar eindelijk eens iets afgemaakt!
  Moderator zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:56:54 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_103720688
Ik zie alleen een vraagteken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:01:37 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103720859
ik kan er ook niks van maken, crochetwitch!

leuke poef (en leuke prijs), trovey! hoe groot is ie ongeveer?

geweldig zo met die sjaal, esseEi!

herfstblad, ik zag vandaag iemand met precies zo'n vikingmuts op als die jij maakt voor de Modilaine staan (in Utrecht). dat was jij toch niet toevallig he? :o het was trouwens een lichtblauwe. misschien die vriendin van je! het leek een soort vrijgezellenfeestje?

ik heb belachelijk veel W-I-P's momenteel. m'n ouders gaan binnenkort op bezoek bij familie in Amerika en vroegen of ik iets kon maken voor die mensen als persoonlijk kadootje. ben al 3x opnieuw begonnen met toch maar weer iets anders (ivm inzichten als 'oja, in Florida is 't eigenlijk veel te mooi weer meestal om met een wollen sjaal aan te komen', of 'oja die tante is ontzettend netjes, dit is toch iets te kakelbont naar hun zin waarschijnlijk'), maar goed, die dingen gaan wel door voor kerstkadootjes voor anderen. verder de golfjessjaal voor mezelf nog niet af, en een paar applecozy's op verzoek, de poncho voor m'n dochter (heb eindelijk het benodigde garen bijgekocht vanmiddag, vandaar dat ik bij Modilaine was). er ligt ook nog een verzoek tot zo'n versierde AH-tas. nu nog tijd vinden om alles af te maken! 8)7

[ Bericht 21% gewijzigd door trui op 29-10-2011 22:07:48 ]
in de haak.
pi_103721049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 09:54 schreef trui het volgende:
toverheks ik heb nu even geen tijd, maar het is bijna hetzelfde als de elise shawl, alleen dan telkens een serie van 7 stokjes in plaats van 5 in de rood gekleurde rijen van 't plaatje. (als ik 't me goed herinner).
kun je daarmee uit de voeten? anders wil ik 'm best een keer voor je uitschrijven, maar ik weet niet of dat vandaag nog gaat lukken.

hier is het getekende patroon van de southbay shawlette. ik weet niet of je die link wel direct kunt zien zonder in te loggen?
Trui dank je wel ik kan hem ook openen ga eens aan de slag kom er hoop ik wel uit zo niet gil ik even. :* :* :*
pi_103721100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:56 schreef trovey het volgende:
Nieuw projectje voor de toekomst. Gevonden bij de Kringloop, helemaal gaaf voetenbankje in zwart nepleer met zwarte pootjes (voor 3,50 euro). Ding is helemaal gaaf (witte vlek is het restant van de prijssticker)

[ afbeelding ]
:o Trovey wat een heel leuk poefje..............ga je hem behaken of laat je hem zo ( ik zou hem zo laten) wat een mazzeltje had je/ ^O^
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:38:14 #226
244933 trovey
Nachtoele
pi_103736479
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef trui het volgende:

herfstblad, ik zag vandaag iemand met precies zo'n vikingmuts op als die jij maakt voor de Modilaine staan (in Utrecht). dat was jij toch niet toevallig he? :o het was trouwens een lichtblauwe. misschien die vriendin van je! het leek een soort vrijgezellenfeestje?

ik heb belachelijk veel W-I-P's momenteel. m'n ouders gaan binnenkort op bezoek bij familie in Amerika en vroegen of ik iets kon maken voor die mensen als persoonlijk kadootje. ben al 3x opnieuw begonnen met toch maar weer iets anders (ivm inzichten als 'oja, in Florida is 't eigenlijk veel te mooi weer meestal om met een wollen sjaal aan te komen', of 'oja die tante is ontzettend netjes, dit is toch iets te kakelbont naar hun zin waarschijnlijk'), maar goed, die dingen gaan wel door voor kerstkadootjes voor anderen. verder de golfjessjaal voor mezelf nog niet af, en een paar applecozy's op verzoek, de poncho voor m'n dochter (heb eindelijk het benodigde garen bijgekocht vanmiddag, vandaar dat ik bij Modilaine was). er ligt ook nog een verzoek tot zo'n versierde AH-tas. nu nog tijd vinden om alles af te maken! 8)7
Ongeveer 1 en een kwart A4-tje doorsnede, even geen cm-band bij de hand. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:07 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:o Trovey wat een heel leuk poefje..............ga je hem behaken of laat je hem zo ( ik zou hem zo laten) wat een mazzeltje had je/ ^O^
Ik ga wel een hoesje maken (sterker nog, ik was al met iets bezig) maar dat moet nu wel even met de katten hier....anders is het niet lang meer een gaaf poefje. :')

Iemand nog een idee voor een vierkante poef met deksel (die die van der week bij Action te koop was). Poef moet nog wel gebruik kunnen worden als opbergmogelijkheid (voor wol uiteraard :P )...ik dacht zelf aan iets als Granny Squares....,die zijn al vierkant dus wellicht makkelijker te verwerken. Wellicht gaat alleen de deksel maar behaakt worden.
Optimist tot in de kist
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 13:06:01 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_103739420
Die poef is echt een goeden vonst!!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iPhone, en geef de oude aan m'n vriend. Maar omdat hij zijn telefoon altijd in z'n tas gooit, gewoon met z'n sleutels en zo, maak ik een hoesje.

Zwart met rood, stoere mannen-kleuren :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103742504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef trui het volgende:

Haha, jawel! Dat was degene met de lichtblauwe (er zijn ook nog 3 grijze, een donkerblauwe en een roodgrijze in omloop ;)).
Was trouwens de pre-kickoff van NaNoWriMo (National Novel Writing Month). Elk jaar komen we 2 keer bij elkaar vanuit de hele regio (Nederland en Belgie) en dat is in het laatste weekend van oktober en in het tweede weekend van december meestal.
Dit jaar kwamen we met een kleine groep voor de officiële kickoff al samen, omdat die altijd erg groot is (zo'n 60 man).

Grappig dat je langs kwam. :D 1 van de mensen wilde nog even naar Modilaine (en ik ook :p).
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:54:08 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_103743522
Leuk poefproject trovey!

Veel wipjes trui. Hier is alles afgerond, behalve het groene kussenhoesje. Haakwerk is af, ik moet alleen nog op zoek naar een hoesje om het op bast te maken. Ben net begonnen met een hoesje voor mijn zusje. Ze vond een patroon van steeds groter wordende granny's erg leuk. Ik blij, dat is niet moeilijk. Wat doe ik, laat ik ook wat zien van de larkfootstich. Nu wil ze die. :X niet heel moeilijk, heb er eerder iets van gemaakt, maar wel meer opletten en proberen tot de breedte goed is. Nu poging twee. O-)

Goed geregeld guppyfriend! Mijn man wil zelfs niks gehaakts als het in mannenkleuren is. :')
*OUD heilige*
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:17:48 #230
112545 Muck
pi_103744500
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:54 schreef YPPY het volgende:

Goed geregeld guppyfriend! Mijn man wil zelfs niks gehaakts als het in mannenkleuren is. :')
De mijne alleen Angry birds :P

Vanmiddag ben ik bezig geweest met een zwarte muts op verzoek van een collega:

Ik ben nu bezig met een gekleurde bloem die erop moet :)

Ook heb ik sneeuwvlokjes gemaakt:
pi_103747005
Mijn eerste dekentje is eindelijk af! :) (Heerlijk werkje zeg, al die draadjes wegwerken }:| )

Hij is voor m'n nichtje, als poppendekentje

zondag 30 oktober 2011 @ 16:48:04 #232
112545 Muck
pi_103748222
Mooie kleurencombinatie!
Ik ben een luie haakster, ik haak de uiteindjes gewoon mee, zodat ik achteraf niet meer zoveel hoef te doen O-)
pi_103752585
Leuke kleuren BT dat dekentje :)
Het afwerken van de draadjes viel mij ook tegen hahaha
Maar het uiteindelijke resultaat mag er dan toch wel weer zijn :)
pi_103752626
quote:

[ afbeelding ]

Heb je er meer gemaakt? Zag hem bij de WE hangen :+
Had alleen m'n telefoon niet bij me, anders had ik even een foto voor je gemaakt.
Mooi!
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:01:47 #235
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_103755434
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:

[..]

Heb je er meer gemaakt? Zag hem bij de WE hangen :+
Had alleen m'n telefoon niet bij me, anders had ik even een foto voor je gemaakt.
Mooi!
echt? :D
oh, daar had ik graag een foto van gezien :D
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 20:54:17 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_103759061
Wat een mooi dekentje BT!

Het iPhonehoesje voor m'n vriend is klaar :)

Dat is trouwens geen roze, maar echt hard rood :D zie ook de eerdere foto
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:11:24 #237
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103764712
mooie muts, telefoonhoesje, sneeuwvlok en dekentje! :D:D

Ik hehb echt een hekel aan draadjes wegwerken ;)

M'n RibbonXL tas is bijna af, alleen het hengsel nog. Heb ik besteld, hopelijk snel in huis! Hij is erg gaaf tot nu toe, al zeg ik het zelf :@

Verder nog een plastic mand van Hoooked aan het omhaken, met zpagetti dus ook :) wel tof
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:16:12 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103768983
mooi hoesje!

en herfstblad, goed gelukt dat poppendekentje!

ik heb dit weekend een kussentje gemaakt

en een begin van een apple cozy uit een serie van 3. :)

verder heb ik vanmiddag nog een hele tijd voor niks zitten haken aan m'n 'waves scarf'; pas toen ik een golf of 12 verder was merkte ik dat ik een veel kleinere haak gebruikte dan voor de 1e helft, dus het zag er niet uit dat verschil. al die rijen (1 golf is dus wel 3 rijen he) maar weer uitgehaald, boehoe! maar ja, beter (tijdiger) opletten had veel leed kunnen voorkomen. moet ik ook maar niet tijdens de zwemles van de kinderen tegelijk willen haken & meespieken met de zwemlessen...

[ Bericht 28% gewijzigd door trui op 30-10-2011 23:31:37 ]
in de haak.
pi_103779668
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:17 schreef Muck het volgende:

[..]

De mijne alleen Angry birds :P

Vanmiddag ben ik bezig geweest met een zwarte muts op verzoek van een collega:
[ afbeelding ]
Ik ben nu bezig met een gekleurde bloem die erop moet :)

Ook heb ik sneeuwvlokjes gemaakt:
[ afbeelding ]
:D
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Mijn eerste dekentje is eindelijk af! :) (Heerlijk werkje zeg, al die draadjes wegwerken }:| )

Hij is voor m'n nichtje, als poppendekentje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke kleurencombinatie
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooi dekentje BT!

Het iPhonehoesje voor m'n vriend is klaar :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is trouwens geen roze, maar echt hard rood :D zie ook de eerdere foto
Dat is snel. :o maar O+
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:16 schreef trui het volgende:
mooi hoesje!

en herfstblad, goed gelukt dat poppendekentje!

ik heb dit weekend een kussentje gemaakt
[ afbeelding ]

en een begin van een apple cozy uit een serie van 3. :)

[ afbeelding ]

verder heb ik vanmiddag nog een hele tijd voor niks zitten haken aan m'n 'waves scarf'; pas toen ik een golf of 12 verder was merkte ik dat ik een veel kleinere haak gebruikte dan voor de 1e helft, dus het zag er niet uit dat verschil. al die rijen (1 golf is dus wel 3 rijen he) maar weer uitgehaald, boehoe! maar ja, beter (tijdiger) opletten had veel leed kunnen voorkomen. moet ik ook maar niet tijdens de zwemles van de kinderen tegelijk willen haken & meespieken met de zwemlessen...
Ook al zo'n turbohaakster :o ....leuk kussen en die appelcosy :D

Update trouwens over mijn brei-ongeluklje....het is aan het genezen....i.p.v. pijn heb ik nu constant jeuk bovenop mijn voet. :')
Optimist tot in de kist
pi_103784217
quote:

[..]

beetje laat maar:
quote:
Directions:
CO 72 sts via long tail cast-on onto one US Size 10 DPN. Divide evenly between 4 DPNs
(18 sts per needle).
betekent dat de 72 steken opzet op 1 van de 4 (of 5) double pointed needles, en dat je ze daarna verdeelt over nog 3 andere naaledn (in totaal 4). Dan kun je daarna rond gaan breien.

ik let trouwens wel op het topic, voor vragen enzo, maar als er geen vragen getseld worden reageer ik ook niet :P zit verder meer hier...incl. al mn briewerkjes.
Kwak
pi_103784303
Jij ook al een liefhebber van brie i.p.v. brei? :+
Optimist tot in de kist
pi_103785852
Er slingerde overal naalden, scharen, haaknaalden etc rond dat ik maar even met restjes wol een potje ervoor heb gemaakt. :D

heb een naald, breinaalden en schaar geborduurd :P
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:00:08 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103786705
geinig dottey! maar je bent de haaknaald vergeten (te borduren)!

en briewerkjes, mmm! :9~
in de haak.
pi_103786740
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:00 schreef trui het volgende:
geinig dottey! maar je bent de haaknaald vergeten (te borduren)!

en briewerkjes, mmm! :9~
ik vond hem teveel op de rest lijken eigenlijk :P
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:09:53 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103787023
De apple-cozy wordt nog uitgebreid tot iets anders, foto's volgen binnenkort. :)
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Update trouwens over mijn brei-ongeluklje....het is aan het genezen....i.p.v. pijn heb ik nu constant jeuk bovenop mijn voet. :')
waar is het 'vind ik jeuk!'-knopje? ;)
over jeuk gesproken: er heeft een mug in mijn broekspijp gezeten geloof ik. 1 been is echt bezaaid met muggenbulten, héle erge ook nog eens, ik verga echt van de jeuk. grrr!
in de haak.
pi_103789187
Thanks voor alle complimentjes, nu nog even kijken wat m'n nichtje van het dekentje vind, die is nogal kritisch soms! ;)

Mooi hoesje, kussen, appeljasje en potje! :D

SPOILER: off-topic
pi_103812525
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:32 schreef Doobsie het volgende:
Mijn dochter wil graag (nadat ze al 2 van die omslagdoeken heeft) een poncho.... eentje die dus ook aan de voorkant dicht is... Heeft iemand een leuk en makkelijk patroon voor zo'n poncho ? Dan hou ik me zeker aanbevolen!
http://www.ravelry.com/pa(...)zable-crochet-poncho

Zoeken maar. ;)

b.v. deze

http://www.ravelry.com/patterns/library/poncho-with-sleeves

of dezen

http://www.ravelry.com/patterns/library/oversized-poncho
http://www.ravelry.com/patterns/library/style-savvy-poncho
http://www.ravelry.com/pa(...)zable-crochet-poncho

e.z e.z.

Als je dochter een dochtertje is dan even kijken naar de kinderponcho's. ;)
Optimist tot in de kist
pi_103812929
Nog een poncho, volgens mij de makkelijkste.

http://www.caron.com/projects/co/cro_poncho.html
Optimist tot in de kist
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:08:47 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103813338
of zoiets
in de haak.
pi_103814154
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:09 schreef trui het volgende:
De apple-cozy wordt nog uitgebreid tot iets anders, foto's volgen binnenkort. :)

[..]

waar is het 'vind ik jeuk!'-knopje? ;)
over jeuk gesproken: er heeft een mug in mijn broekspijp gezeten geloof ik. 1 been is echt bezaaid met muggenbulten, héle erge ook nog eens, ik verga echt van de jeuk. grrr!
Krab jij mij, krab ik jou. :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:54:37 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103822007
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

(crappy telefoon foto maar allez)
in de haak.
pi_103824533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

[ afbeelding ]
Mooi, zoiets zocht ik net :P , bedankt voor het opzoeken ;) Ik zag zoiets in een boek staan wat ik heb maar helaas geen beschrijving dus dit is zeer welkom. *O*

Hier bezig met oefenen om moesjes te haken....let op, dat gaat niet met Sparkle van de Zeeman. :X :(
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:51:05 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103825480
ik moest even opzoeken wat 't is, die ken ik geloof ik als 'bobble stitch' .
maar is 't garen er te dik voor? of te sparkle? ;)
in de haak.
pi_103826107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:51 schreef trui het volgende:
ik moest even opzoeken wat 't is, die ken ik geloof ik als 'bobble stitch' .
maar is 't garen er te dik voor? of te sparkle? ;)
Het is te stroef, de haaknaald blijf teveel "hangen"in de wol, waarschijnlijk aan datgene wat het de naam sparkle heeft gegeven. :( :')

Dit zijn mijn moesjes:

http://www.blijmetdraadjes.nl/2011/01/16/

Volgens mij hetzelfde als wat jij kent onder de Engelse naam. :P

Nu nog een geschikte wol zoeken...zal wel weer Saskia worden van Wibra, daarmee kun je alles haken. :')
Optimist tot in de kist
pi_103826888
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_103827405
leuk hoesje trui. Wat ga je maken van de vier creatieve vormen die je op de laatste foto liet zien?

Wat een schattig kippetje. O+

Gisteren op mijn werk haak overleg gehad, hihi. Een collega was net begonnen en een andere wil graag beginnen. Heb ze maar direct naar ravelry doorgestuurd. Mooi moment om meteen een zelfgehaakte sjaal te showen natuurlijk. 8-)
*OUD heilige*
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:24:20 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103828395
ik denk dat het een sjaal wordt. ze zijn vrij groot, die vierkantjes.

haak overleg op je werk. :D ^O^ ik heb ook al diverse mensen in de trein de ravelry-tip aan de hand gedaan, maar de meesten zijn toch wat huiverig voor het internationale karakter (de taal).

Daste, wat grappig, dat krantengaren. :D maar het lijkt me niet zo prettig haken eerlijk gezegd.

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 01-11-2011 13:36:07 ]
in de haak.
pi_103828680
grappig dat krantenyarn.
Maar denk niet dat het veel en lang overleefd. Hier niet met de hond :P
pi_103831858
Nee, misschien is breien een beter idee, maar dan nog blijft het wat breekbaar, denk ik.

Ik ga even foto's maken van de wol die ik in Amerika gekocht heb en mijn sjaal.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_103832904
Ik ben echt een miljoen dingen door elkaar aan het doen :x

haken, breien beide tig projecten.. misschien eens eerst iets afmaken :P
pi_103832934
quote:
hehheh afgesproken. *;

[ afbeelding ]
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:21:00 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103834304
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
in de haak.
pi_103834546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
pi_103839620
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
pi_103840076
voor een nieuw project ben ik begonnen met het haken van vierkantjes, het moeten er heel veel worden :')
hier alvast een begin:
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:53:46 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103848139
Geïnspireerd door de geweldige babydeken die ik van Yppy kreeg O+ ben ik me ook gaan verdiepen in de granny squares. Na wat mislukkingen snapte ik het uiteindelijk en ga ik meteen voor een maximodel!

Yppy, haakoverleg! :D Mijn collega's snappe het toch niet helemaal. En dan vertel ik niet eens dat ik via een internetforum ben begonnen! :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103854678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef trui het volgende:
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
die komt na mijn Trui, Trui want kon geen mooi garen vinden..............
pi_103854882
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Dottey het volgende:

[..]

Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:33:33 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103858175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Doobsie het volgende:
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
je kunt ook rondhaken zodat je meteen een vierkant krijgt, ipv een driehoek! zie bijv. hier voor een voorbeeld.

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
in de haak.
pi_103858246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:33 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt ook doorhaken zodat je meteen een vierkant maakt!

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
[ afbeelding ]

Lijkt me trouwens ook een stuk simpeler. :P
Optimist tot in de kist
pi_103858732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:37 schreef Toverheks het volgende:

[..]

brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
hihi heb eens een trui gebreid volgens een patroontje ergens vandaan geplukt.. en weer uitgehaald want hij was echt zo dom in verhoudingen, toen twee keer er over gedaan om hem uit het bolletje te maken .. maar toen ik hem eindelijk aan had, kreeg ik een allergische reactie op de wol :)
poging twee freestyle breien dus :P
pi_103858778
wat ben je aan het maken trui?
warme sjaal heb ik al uitgesloten :P
pi_103859017
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:51:38 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103859029
Dottey, vooralsnog is 't plan om er een sjaal-voor-de-sier van te maken, dus die ook binnen om kan. misschien fantaseer ik er nog een randje omheen.
mocht het echt niks worden als sjaal, dan ga ik nog wat langer door en maak er een sprei van. 't valt me niks tegen hoe lang ik over een zo'n vierkantje doe (30 à 35 minuten).

AmiAlinie welkom! heb je al dingen om te laten zien? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 02-11-2011 09:39:09 ]
in de haak.
pi_103859095
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:51 schreef AmiAlinie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
Pics pics pics! *O*

en ook nog welkom :P
Optimist tot in de kist
pi_103859224
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes. }:| Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel. :X IK BAAL! :(
Optimist tot in de kist
pi_103859384

[ Bericht 100% gewijzigd door AmiAlinie op 02-11-2011 19:26:40 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 00:00:34 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103859465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes. }:| Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel. :X IK BAAL! :(
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
in de haak.
pi_103859529
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:00 schreef trui het volgende:

[..]

misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
Heb ik al al gedaan :') , hielp niet. }:| Morgen maar weer eens een vierde, vijfde, zesde etc. etc. soort gebruiken. :')
Optimist tot in de kist
pi_103860162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Trovey wat zijn in hemelsnaam moesjes????? :@ :P

en ook namens mij AmiAlinie welkom in het gezelligste Forum topic van Fok *O* *O* *O*
  woensdag 2 november 2011 @ 09:48:15 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103865552
toverheks, zie deze post van trovey, daarin geeft ze een linkje naar het patroon dat ze aan 't maken is met de 'moesjes' steek.
in de haak.
pi_103877338
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!

Ik heb weer eens wat afgemaakt:

Meet Ziggy Stardust *O* the GLAMrock unicorn *O*

Meer foto's op mijn ravelry!
pi_103877842
Cute, Lyssa! O+

Oh, ben mezelf helemaal gek aan het maken! Zit al de halve dag te haken, en als ik dan ff pauze neem, zit ik rond te snuffelen op Ravelry of oude topics hier en kom ik alleen nog maar meer dingen tegen om te haken..!

M'n "to hook"list is bijna een boek aan het worden... ;)
pi_103883903
[img]SAM_0909[/img]

Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
pi_103883930
niet dus
  woensdag 2 november 2011 @ 18:23:02 #286
112545 Muck
pi_103884040
Je moet de foto eerst ergens uploaden AmiAlinie, daarna kun je hem hier laten zien :)
pi_103884045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:19 schreef AmiAlinie het volgende:
[ [url=SAM_0909]afbeelding[/url] ]

Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
Hee!

Je moet de foto even uploaden op bijvoorbeeld www.tinypic.com, wijst zichzelf, en dan de link die staat onder 'voor forums en messageboards' kopiëren en hier plakken.

Hopelijk lukt het nu, ben benieuwd naar je creatie!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_103884414

wel een beetje een grote foto maar dit was mn eerste creatie
pi_103884467
Bedankt voor de tip
pi_103884534

Dit waren een paar van mijn creaties

[ Bericht 22% gewijzigd door AmiAlinie op 02-11-2011 19:24:02 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 18:37:31 #291
112545 Muck
pi_103884571
Leuke uiltjes zeg!

Je kunt je post trouwens ook nog wijzigen, oom er meer foto's in te zetten ;)
pi_103887191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat leuk, deze zou je echt in een gadgetwinkel zo kunnen verkopen O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_103887287
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:36 schreef AmiAlinie het volgende:

Dit waren een paar van mijn creaties
Wat een lieve creaties allemaal, ook die hartjes zo los O+

quote:
hehheh afgesproken. *;

[ afbeelding ]
Prachtig, je details zijn echt heel mooi O+ Ik hou zo van dit 'ouderwetse' patroontjes :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:58:24 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103891948
tnx, pisces! ik ben er ook wel dol op :) ik denk dat 't toch maar een sprei gaat worden overigens. als sjaal is 't niet echt wat.
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

geweldig!!! O+

AmiAlinie leuke haaksels! vooral de hartjes O+
(maar wil je je foto's voortaan eerst een flink stuk verkleinen svp, dit kost echt heel veel laad-tijd en geheugen)
in de haak.
pi_103892133
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij is superleuk ^O^ Dat patroon heb ik van de week ook gedownload, ik denk dat ik er maar echt aan moet gaan beginnen.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:54 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103892806
oeeh veel foto's! :D I love foto's! :D

Trui dat kussen is gaaf en apple cosy is ook schattig ^^ en je vierkantjes zijn mooi!
Dottey leuk omhaakt haakspullenpotje! :D Leuk ook met de borduursels erop
Mirjam wat ga je doen met al die vierkantjes? :D
Lyssa je glamrock unicorn is echt geweldig! :D Heel mooi, en glamoureus (ofzo ;))
Welkom AmiAlinie! Leuke haaksels :D Lief olifantje, uiltjes en koeien! Die hartjes zijn ook leuk, die op dat randje liggen lijken net stenen! tof!

En verder...niks spannends, morgen komt hopelijk het hengsel, kreeg vandaag bericht dat het verzonden is
pi_103900046
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
pi_103901053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook. :)
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
-- Dalai Lama
pi_103901083
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook. :)
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
dus gewoon met een stopnaald aan elkaar naaien begrijp ik?
pi_103905318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'

Idd het aan elkaar haken. Wat je doet is de squares tegen elkaar aan leggen en dan (ik doe meestal dóór de hele steek heen, alsof ik er nog een extra rij vasten op maak) vasten maken die gewoon de hele lengte van je deken/kussenhoes doen). Ik heb dat bij mijn tas gedaan van laatst en dan krijg je idd een extra opstaand randje.

Wat ik heb gedaan bij mijn deken is 'on the go joinen', dus het laatste randje heb ik gelijk vastgehaakt aan de anderen. Dan maak je op het stuk waar hij aan de anderen vast moet komen te zitten steeds een verbinding in de ruimtes tussen de granny squares, zoals dit: http://www.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares3.htm . Feitelijk drukte ik ze gewoon tegen elkaar aan en maakte ik een losse 'om' de losse van het andere vierkantje.
Het ziet er lelijk uit bij dat voorbeeld maar bij mijn deken zag je het totaal niet en leek het net of ze overal aan elkaar vastzitten.. Pas als je hem erg gaan uitrekken zie je zegmaar gaatjes verschijnen waar hij niet vastzat (dus bij de vaste stukken van de granny clusters).
Dit is alleen een methode die je bij de laatste rij van je grannies moet toepassen... dus helaas niet te gebruiken als je ze steeds afmaakt zegmaar. Ik heb die hele rijen toen in het wit gedaan nadat ik m'n squares af had gemaakt.
  donderdag 3 november 2011 @ 09:48:32 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103907330
je kunt 't ook aan de achterkant aan elkaar haken, zonder dat je een extra opstaand randje krijgt. met halve vasten, alleen door 't achterste lusje. Dus je legt dan de goede kanten tegen elkaar, en haakt door de twee buitenste lusjes heen. als je slipstitch / halve vasten gebruikt, komt er geen extra randje onder. zie deze tutorial van lucy.

dit geldt overigens ook voor het aan elkaar naaien met naald & draad. sunshine flower noemt de manier om door beide lusjes te naaien, maar je kunt ook kiezen voor alleen de achterste lusjes.

Ah, gevonden. Nieslief had ook een rijtje handige manieren verzameld, zie haar linkje op ravelry.

Joining-as-you-go is inderdaad vaak ook heel handig. zie bijv. de manier die Lucy uitlegt. of deze, weer net een beetje anders: http://carinascraftblog.w(...)oining-tutorial.html
(sorry kirsten, ik kan zo gauw niet zien of dit hetzelfde is als wat jij noemde).
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')