SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
StefanieV
Tgirl88
Brainteaser
Kirsten
Toverheks
[ Bericht 5% gewijzigd door BrandX op 27-10-2011 23:19:58 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
thank,ben er wel even zoet mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef BrainTeaser het volgende:
En nummer 100 is alweer vol! Jeetje, wat gaat dat hard hier zeg!
Wauw, mooi project Dottey!
haaknld 4,gaat wel snel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wauw Dott wat haak jij veel! Of snel?! Erg leuk in iedergeval!
ja, dat was ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:03 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ja, maar zoals iemand al eerder zei (sorry weet niet meer wie, was ook al eventjes geleden) zo'n ei kan kapotgaan als een kind eens lekker op de bal valt ofzo.
Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
oh ja dat is waar! was het al vergeten/maar met schuin oog meegelezen
tja toch fascinerend, hoe zullen die winkeldingen dat nou doen he
een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...
@Dottey: ha ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil niet dat er scherpe stukjes uit die bal komen zetten natuurlijk.
Ja heb ik geprobeerd, het belletje rinkelt dan wel inderdaad, maar naar mijn zin werd het geluid ook wel heel er gedempt. En dan moet het nog IN de bal. Ik vond het resultaat niet geweldig. Uiteindelijk dus gewoon "los" in de vulling gedaan, dat vind ik tot nu toe nog de beste oplossing.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.
Haak METERS? Wouw, was het een vertraging van twee dagen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:02 schreef trui het volgende:
wijsvinger? hoe doe je dat dan? (fotooo!) dat vind ik altijd heel fascinerend, hoe iedereen draad/naald/haaksel vasthoudt. zo verschillend!
ik ben vandaag begonnen aan een kraamkadootje. maar omdat de ontvangster ook wel eens hier kijkt (denk ik) ga ik er nog niks van laten zien. door vertraging bij de NS heb ik wel lekker (haak)meters kunnen maken!
Haha, heb ook geen idee waarom ik het juist zo doe hoor, maar dat werkt het lekkerst voor mijn gevoel. Heb het ook al geprobeerd zonder die lus om m'n wijsvinger, maar dan heb ik het idee dat ik niet genoeg spanning op de draad heb..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:55 schreef trui het volgende:
wow, ingewikkeld!bedankt voor de foto!
(om de pink doe ik ook, maar daarna alleen over de wijvinger heen, dus niet nog een lus).
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:26 schreef trui het volgende:
leuk idee weer zeg, ik ben benieuwd naar de foto's!
Dat is nog de grote vraag.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:51 schreef trui het volgende:
oh zo, grappig! dus steeds grotere rechthoekjes eraan vast.leuk idee! wat wordt 't?
Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dan zal ik idd wel ingewikkeld haken!Toch eens anders proberen dan...
@Tan: Leuke muts!Daar loopt-ie vast heel trots mee rond op z'n verjaardag!
@Trovey: inderdaad grappig zeg, geeft een leuk effect!
Dat geloof ik ja, leuk hoor!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken.
oh wat een schatje deze muts, leuk hoor ...........quote:
kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, als er iets is wat ik niet kan, is het wel random variëren!Ik hou van regelmaat!
Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:59 schreef trui het volgende:
[..]
kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:
[ afbeelding ]
Gewoon even volhouden! Als je het eenmaal door hebt valt het echt reuze mee!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:10 schreef Kukeluus- het volgende:
pff nou ik ben dus vanaf gister.voor het eerst bezig, maar vind het wel lastig hoor!
ach ja, als je goed kijkt ben ik precies zo, ook ik wil dat alle kleuren er ongeveer even vaak in voorkomen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:28 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige!Maar om één of andere reden kan ik dat niet, dan ga ik stiekem toch zitten tellen of kijken hoeveel strepen het al geleden is dat ik een bepaalde kleur gebruikt heb...
![]()
Ben lichtelijk autistisch wat dat betreft
roept u maar als u zover bent!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:43 schreef Nijna het volgende:
Ik wilde van de week hulp vragen met het beginnen met haken en ook met het lezen van patroon. Maar was absoluut niet in de stemming, dus wie weet komende week als diegene tijd heeft
ZIet er eigelijk wel chill uit, vooral de prijs en het aantal kleuren danquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Gewoon veel oefenen, dan komt het echt vanzelf goed! En op internet wat verschillende filmpjes bekijken werkt vaak ook goed. Soms zit er net eentje tussen die het iets anders uitlegt, dan kun je uitvogelen wat voor jou het beste werkt!
------
Heeft er hier iemand ervaring met Modinetje Cotton 8? Lijkt mij een mooi alternatief voor de duurdere soorten katoen (vooral omdat ik daar nog nooit echt mee gehaakt heb), om eens te kijken of het wat is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ahhhhhhhhhhhhhhhquote:
ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:50 schreef trovey het volgende:
Dit is Log Cabin...eigenlijk een breitechniek maar ik gebruik het voor haken.
Ideaal om alle kleine bolletje van de Kringloop weg te werken.
[ afbeelding ]
r - w - p - r - p - w - w - r - p - r- r- wquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:46 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dat geloof ik ja, leuk hoor!
Even jullie mening over m'n poppendekentje in wording: ik gebruik roze, wit en paars, maar weet niet goed in welke volgorde ik het zal doen...
Dit zijn de kleuren:
[ afbeelding ]
Ik twijfel of ik die 3 gewoon steeds af zal wisselen (dus roze-wit-paars-roze-wit-paars-etc.), of na elke paarse/roze rij eerst een witte (dus roze-wit-paars-wit-roze-wit-etc.)?
Wat vinden jullie?
ik vind het mooi gehaakt, maar de kleur op de foto iets wat donker voor je huidtint.. maar dat kan een momentopname zijn. Je zit lekker ingepaktquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..
Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:41 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ZIet er eigelijk wel chill uit, vooral de prijs en het aantal kleuren danIk ga hem even onthouden voor als ik weer geld heb
ohwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.balen zeg! Succes
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Het is wel een restjes ding hè, dan valt er niet veel te kleur af te stemmen en dan maar meteen helemaal over de top heen...heb tot nu bijna 40 verschillende kleuren gebruikt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:08 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef SunshineFlower het volgende:
Wauw, ik ben even een klein maandje niet online en er zijn inmiddels al iets van 3 nieuwe topics gestart en eindelijk de 100 gehaald!![]()
Ik heb echt enorm leuke dingen voor bij zien komen, te veel om op te noemen. Sowieso zag ik een enorm pluizig schaap, een leuke regenboog sjaal met een leuk patroontje, veel andere sjaals, een paar kleedjes en konijntjes.![]()
Hier is de haak dip ook toegeslagen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Momenteel ben ik bezig om een simpele ronde sjaal te breien, schiet aardig op met naald 7!
Er liggen hier bij de zeeman trouwens nieuwe wolletjes, niet alleen die uit de folder, maar ook andere kleurtjes. Eind vorige week 2 bolletjes gekocht en nu wil ik weer wat kopen is alles bijna uitverkocht
Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken.![]()
Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb dit up-kussen gemaakt, geinspireerd door het up-dekentje van lijnloos
http://www.ravelry.com/projects/epsiej/1up-kussen
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
hoi je hebt PM heb nog rooie saskia wol liggen...........quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus.![]()
Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken.![]()
Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..
Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh joh, die is leuk geworden!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
Hahaha, dank je wel!!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:41 schreef Dottey het volgende:
SSF...VAN HARTE MET je Haak-op-de-weg-bewijs!!!!
11 cm * 11 cmquote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:
Dottey, wat een mooie deken! Hoe groot zijn de vierkanten? Lijken een stuk groter dan de gemiddelde granny
ja, KG-chart bleek de oplossingquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef kirsten. het volgende:
Misschien weten ze in het borduurtopic meer Mirjam? Daar hebben ze vaak van dat soort dingen nodig toch?
excelquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:25 schreef Mirjam het volgende:
zeg, dames hebben jullie enig idee wat voor programmaatje er voor nodig is om dit te maken?
[ afbeelding ]
dus zo'n mooi overizht van al die vakjes, iets dat je ze;f kunt maken?
voor mijzelfquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:41 schreef trui het volgende:
TF ik heb nog 1 bolletje Nigar voor je, onaangebroken. kan ik je zo sturen, laat maar weten of je daar wat aan hebt.
lief girafje, serinde!
mirjam, dat schiet al aardig op! voor wie wordt ie?
wauw, tof!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
Wat fotootjes van mn deken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe ver ben je nu?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Ik heb nu 50verschillende kleuren in mijn Cab Loging project....gebruik nu twee flexibele manden van de Action om de wol te bewaren...gewoon van de ene naar de andere bak gooien als ik klaar ben met de kleur zodat alles steeds in elke ronde aan de beurt is.
49 kleuren ver en bijna de 50ste aanhechtendquote:
Thanks!quote:
zo wat een mooie, ook de kleuren zo bij elkaarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heel erg mooi!quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:01 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn deken is al maanden af maar eindelijk foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor trui! En lief! Leuke kleurtjes zo bij elkaar.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:10 schreef trui het volgende:
prachtig, marjo!de rand is ook heel OK!
nijna, klinkt toch als een goed begin, houd vol!
nou, m'n KaDootje voor baby Lex viel in goede aarde. nu kan ik 'm hier ook laten zien, muziekdoos Uil:
voorkant:
[ afbeelding ]
achterkant:
[ afbeelding ]
zijkant:
[ afbeelding ]
niet overal even symmetrisch, maar ik ben er toch heel tevreden over.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:10 schreef trui het volgende:
prachtig, marjo!de rand is ook heel OK!
nijna, klinkt toch als een goed begin, houd vol!
nou, m'n KaDootje voor baby Lex viel in goede aarde. nu kan ik 'm hier ook laten zien, muziekdoos Uil:
voorkant:
[ afbeelding ]
achterkant:
[ afbeelding ]
zijkant:
[ afbeelding ]
niet overal even symmetrisch, maar ik ben er toch heel tevreden over.
Ziet er goed uit...al is de foto een tikje klein.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:30 schreef mariyette het volgende:
Hier nog maar een sjaal aan het maken, om weg te geven deze keer:
[ afbeelding ]
Met horens...duiveltjes allemaal?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:24 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een gave deken, Marjo!
En de uil van trui is ook erg leuk
Trovey, je breipenincident klinkt heel erg pijnlijk. Ik krijg er plaatsvervangende pijn in mijn tenen ervan.
2 van mijn haaksels van de laatste tijd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zo heel boeiend dus.
Een vriendin heeft net een lichtblauwe meegenomen, maar die heb ik niet op de foto gezet.
niet zo boeiend?quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:24 schreef Herfstblad het volgende:
Trovey, je breipenincident klinkt heel erg pijnlijk. Ik krijg er plaatsvervangende pijn in mijn tenen ervan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een vriendin heeft net een lichtblauwe meegenomen, maar die heb ik niet op de foto gezet.
goeie vraagquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:43 schreef Toverheks het volgende:
Trovey een breipen in haar voet???? hoe krijg je dat voor elkaar............
Ja de hoorns blijven goed staan. je kunt ze ook nog vormen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:47 schreef trui het volgende:
trovey, dat breipen-in-voet incident had ik helemaal gemist vanmorgen, wat akelig zeg. hopelijk wordt 't geen ontsteking. beterschap!
mariyette wat een mooie sjaal wordt dat! alleen lastig te zien op dat kleine fotootje wat voor steken/garen je nou precies gebruikt hebt.
herfstblad, ze zijn fantastisch juist! echt heel erg leuk. blijven die hoorns goed staan als je zo'n muts op hebt?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:28 schreef trovey het volgende:
http://whatnottocrochet.wordpress.com/
Leesvoer voor als jullie er weer zijn.![]()
Wat je absoluut niet moet haken.
Hb, wat tof! Heb je ze zelf verzonnen of een patroon ervoor gevonden? Lijkt me wel wat (voor mij miniquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:24 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zal wel van iemand van zo'n anti-abortus-beweging zijn, lijkt me. en die site is hilarisch inderdaad, ik kende 'm al, maar het blijft leuk om af en toe even te kijken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Die foetus in dat potje!
![]()
![]()
Het boeit me verder niets hoor, maar hoe kom je erop om zoiets te maken.
Je haakt toch dingen die je leuk vindt om naar te kijken of te bewaren, denk ik dan...
na mijn 3e poging tot fingerless gloves ben ik idd ook maar even snel naar de winkels gegaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:28 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja de hoorns blijven goed staan. je kunt ze ook nog vormen.
Het zijn vikinghats, vandaar de hoornsDuivels zou ook nog kunnen.
En ik vond het niet heel boeiend haakwerk ofzo. :p Vandaag heb ik een poging gedaan tot een vingerloze handschoen, maar ik geloof dat ik die maar gewoon kant- en- klaar ergens koop.
En het klinkt echt vreselijk, trovey! Auuu!
heftig hoor, dus nu alles opruimen voor je gaat slapen, en kusje op je teenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:13 schreef trovey het volgende:
Zoiets ja...alhoewel ik blijkbaar die pen een meter van mijn bed had afgegooid
....ineens AUW...kijk je naar beneden en zie je ineens een breipen nummer 5 diep in het vel tussen twee tenen steken.
Uittrekken, als een dolle de trap af in een soort Malle Pietje gang voordat het bloeden begint en in de keuken komende een stuk keukenpapier grijpen en tussen je tenen proppen, dan op zoek naar ontsmettingsmiddel en pleisterspray, ontsmetten en sprayen maar(nogmaals AUW
) want een pleister daar gaat even niet lukken...dan hobbel je naar de bank toe om het pootje hoog te leggen en dan heeft je lichaam besloten dat de endorfine op is en dat de zeurende pijn mag beginnen.
Werkelijk, hoe heb ik het voor elkaar gekregen...gespiest worden op een breipen
![]()
Een kennis van me zei vandaag dat ik nog geluk had gehad dat ik ze niet in mijn handen had en over een kat was gestruikeld....word je gevonden met een paar breipennen in je borst......CSI Nederland...was het een ongeluk of een moord?
Ik vind er nog best leuke dingen tussen staanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:28 schreef trovey het volgende:
http://whatnottocrochet.wordpress.com/
Leesvoer voor als jullie er weer zijn.![]()
Wat je absoluut niet moet haken.
ik vond die waterpokken etc wel leuk voor carnavalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:26 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik vind er nog best leuke dingen tussen staan
Edit: Hmm nou laat maar eigenlijkAlleen die kleurige sjaal en dat witte vest vind ik wel leuk. Daarna is het best wel erg.
Edit2: Ik voel me soms nog best aangesproken met mijn cirkelvestje-in-wording, dekentjes en mijn granny-verslaving.![]()
Ik heb hem van Etsy! http://www.etsy.com/shop/mamacheequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:29 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hb, wat tof! Heb je ze zelf verzonnen of een patroon ervoor gevonden? Lijkt me wel wat (voor mij mini)
Had ik eigenlijk ook wel...dacht ik "Wat er daar mis mee?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:26 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik vind er nog best leuke dingen tussen staan
Edit: Hmm nou laat maar eigenlijkAlleen die kleurige sjaal en dat witte vest vind ik wel leuk. Daarna is het best wel erg.
Edit2: Ik voel me soms nog best aangesproken met mijn cirkelvestje-in-wording, dekentjes en mijn granny-verslaving.![]()
Ik link ze gewoon vanaf een map op mijn computer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:34 schreef mariyette het volgende:
Ik had idd ook al door dat de foto onmogelijk klein geworden was... Ik gebruiktte mijn hyvevs voor online-foto's maar met de update hebben ze die mogelijkheid om zeep geholpen. Moet nu maar ff een photobucket account aanmaken... werkt dat makkelijk?
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen ? Ik snap er echt niets vanquote:Directions:
CO 72 sts via long tail cast-on onto one US Size 10 DPN. Divide evenly between 4 DPNs
(18 sts per needle).
Je bent een schat!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:46 schreef trovey het volgende:
Is het deze?
Breien, breien, breien...deel 3
Voor de tweede vraag moet ik weer helder en fris zijn om dat te begrijpen.
Mijn gokje is dat je op een naald 72 steken opzet, en deze dan per 18 op rondbreinaalden opzet of niet? Ik kan totaal niet breien hoor maar in het breitopic antwoorden ze niet echt (zie de inmiddels 3 na laatste post van mij van een maand geleden ofzo) dus weet niet of je daar echt wat aan hebt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:30 schreef DjinN het volgende:
Heeft iemand hier nog een linkje naar het laatste breitopic ?Kan em niet meer vinden op de een of andere manier
Heb namelijk een vraag wat betreft een patroon.
[..]
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen ? Ik snap er echt niets van
Loopt als een trein.....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door BrainTeaser op 26-10-2011 20:14:24 ]Smile, tomorrow will be worse...
Breister hier!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:30 schreef DjinN het volgende:
Heeft iemand hier nog een linkje naar het laatste breitopic ?Kan em niet meer vinden op de een of andere manier
[..]
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen ? Ik snap er echt niets van
Oke, dan ligt dat dus niet aan mij!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:15 schreef EsseEi het volgende:
die granny voor de Up is ook niet zo groot hoormijne zijn ongveer 4x4)
HAHAHA geniale foto!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af
[ afbeelding ]
ik hoop alleen dat hij niet ouwelijk overkomt ofzo
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Gisteren dan toch maar een poging gedaan met een Granny Square...
Zie hier mijn eerste poging, nee mag niet liegen, derde poging
[ afbeelding ]
Volgens mij haak ik veel te strak voor grannies ofzo, hij is maar 3,5cm... Ben niet geheel ontevreden, maar blijf voorlopig nog maar even oefenen.hey BT, goed begin toch? maar komt er nog een ronde bij of laat je het hierbij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Ja, ben voorzichtig optimistisch!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef trui het volgende:
[..]
hey BT, goed begin toch? maar komt er nog een ronde bij of laat je het hierbij?
Haha, dat geloof ik ja!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:00 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vinnum netjes hoor BT! En geloof me, mijn eerste gsjes waren ook niet fantastich, maar na een paar honderd heb je de slag wl te pakken
Ik heb er vandaag in de trein ook nog wat gemaakt... Die rode UP moet! echt een keer af!
Hij komt sexy over!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af
[ afbeelding ]
ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:20 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, daar heb je misschien ook wel gelijk in ja. Maar ben serieus al 10x aan een square begonnen en heb er nu 2 liggen die wel redelijk gelukt zijn, dus een klein beetje oefenen kan misschien geen kwaad
JA, Clooney is 50.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af
[ afbeelding ]
je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:16 schreef Dottey het volgende:
Mijn eerste Grany was tevens het eerste wat ik haakte.
Ging bij poging twee en een betere naald prima.
Nu heb ik moeite met recht aan voor een babydeken. Na poging drie van ca. 20 cm de hoogte in op 140steken.. ga ik gewoon starten aan grannies![]()
vind het gewoon leuker
ja, dat had ik ook al geprobeerd. Andere mensen vonden het kei leuk, maar ik niet echt. Dus Grannies it isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:26 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)
Tsja, dat zou je denken ja!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.
Ik zal dit er de volgende keer eens bijhouden als ik ermee bezig ben, misschien dat ik dan wat beter doorkrijg hoe ik het precies doe!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:01 schreef trui het volgende:
dat is inderdaad wel even een handigheidje. de 'V'tjes waar je onderdoor moet haken liggen nl niet recht boven het vorige stokje, maar net even er iets naast. welke kies je dan,degene die er iets 'voor' ligt of iets 'achter'? volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als je je er maar consistent aan houdt. ik neem standaard (als ik in dezelfde richting haak althans, bij heen en terug ligt 't uiteraard precies omgekeerd) de V die iets vóór het onderliggende stokje komt. dat is in de hoeken wel oppassen geblazen: soms moet je daarvoor even je extra stokjes in de hoek een beetje opschuiven, zodat je nog wel in dat voorliggende V-tje kunt haken. anders raak je zomaar steken 'kwijt'.
oh wat een dotje...............quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
hier istie dan, Eland met Shawl!
[ afbeelding ]
nee, niet perse een grote hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:04 schreef EsseEi het volgende:
jawel, dat wordt wel een driehoek
heb ik ook gemaakt
of ging het om het woord: grote? je moet de laatste 2 rijen een miljoen keer herhalen ofzo
lijkt niet op mij hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh wat een dotje...............
Leuk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
hier istie dan, Eland met Shawl!
[ afbeelding ]
ik wil ook een driehoek maken maar daar moet je je registreren en heel eerlijk ik ben niet zo goed in engels ben blij dat ik ravely en plaatjes kijken snap.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:03 schreef Mirjam het volgende:
zeg, als je deze gaat haken: http://www.lionbrand.com/patterns/90489AD.html?newreg=1
dan wordt het toch geen grote driehoek of wel??
aangezien yppy er mooie friehoeken van heeft?
Heb ik bij Pipoos gekocht., in zwart en naturelkleurig leer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:57 schreef EsseEi het volgende:
leuke wolletjes Mirjam!
ik ben met een zpagetti tas bezig en wil er een schoudertas van maken, met een lang hengsel dus. Maar het liefst zou ik er een hengsel aan willen als van een tas die je koopt, leer dus of van die hele dikke stof. Iemand een idee waar je dat kan kopen? (niet bij zpagetti zelf, die doet alleen aan korte hengsels)
Ik mis de Schlecker in NLquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:50 schreef Mirjam het volgende:
ik was vandaag bij een schlecker in duitsland, en zag daar allemaal leuk garen!
heb echt moeten kiezen , dat was niet makkelijk!
heb 2 kleurtjes gekozen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
, van allebei 5 bolletjes meegenomen om sjaals van te haken O_
nog geen euro per bol trouwenbs
Ik heb bij de Action een goedkope tas gekocht, en daar het hengsel afgemold. Voor een prikkie hele fijne handvattenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:57 schreef EsseEi het volgende:
leuke wolletjes Mirjam!
ik ben met een zpagetti tas bezig en wil er een schoudertas van maken, met een lang hengsel dus. Maar het liefst zou ik er een hengsel aan willen als van een tas die je koopt, leer dus of van die hele dikke stof. Iemand een idee waar je dat kan kopen? (niet bij zpagetti zelf, die doet alleen aan korte hengsels)
Trui dank je wel ik kan hem ook openen ga eens aan de slag kom er hoop ik wel uit zo niet gil ik even.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:54 schreef trui het volgende:
toverheks ik heb nu even geen tijd, maar het is bijna hetzelfde als de elise shawl, alleen dan telkens een serie van 7 stokjes in plaats van 5 in de rood gekleurde rijen van 't plaatje. (als ik 't me goed herinner).
kun je daarmee uit de voeten? anders wil ik 'm best een keer voor je uitschrijven, maar ik weet niet of dat vandaag nog gaat lukken.
hier is het getekende patroon van de southbay shawlette. ik weet niet of je die link wel direct kunt zien zonder in te loggen?
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:56 schreef trovey het volgende:
Nieuw projectje voor de toekomst. Gevonden bij de Kringloop, helemaal gaaf voetenbankje in zwart nepleer met zwarte pootjes (voor 3,50 euro). Ding is helemaal gaaf (witte vlek is het restant van de prijssticker)
[ afbeelding ]
Ongeveer 1 en een kwart A4-tje doorsnede, even geen cm-band bij de hand.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef trui het volgende:
ik kan er ook niks van maken, crochetwitch!
leuke poef (en leuke prijs), trovey! hoe groot is ie ongeveer?
geweldig zo met die sjaal, esseEi!
herfstblad, ik zag vandaag iemand met precies zo'n vikingmuts op als die jij maakt voor de Modilaine staan (in Utrecht). dat was jij toch niet toevallig he?het was trouwens een lichtblauwe. misschien die vriendin van je! het leek een soort vrijgezellenfeestje?
ik heb belachelijk veel W-I-P's momenteel. m'n ouders gaan binnenkort op bezoek bij familie in Amerika en vroegen of ik iets kon maken voor die mensen als persoonlijk kadootje. ben al 3x opnieuw begonnen met toch maar weer iets anders (ivm inzichten als 'oja, in Florida is 't eigenlijk veel te mooi weer meestal om met een wollen sjaal aan te komen', of 'oja die tante is ontzettend netjes, dit is toch iets te kakelbont naar hun zin waarschijnlijk'), maar goed, die dingen gaan wel door voor kerstkadootjes voor anderen. verder de golfjessjaal voor mezelf nog niet af, en een paar applecozy's op verzoek, de poncho voor m'n dochter (heb eindelijk het benodigde garen bijgekocht vanmiddag, vandaar dat ik bij Modilaine was). er ligt ook nog een verzoek tot zo'n versierde AH-tas. nu nog tijd vinden om alles af te maken!![]()
Ik ga wel een hoesje maken (sterker nog, ik was al met iets bezig) maar dat moet nu wel even met de katten hier....anders is het niet lang meer een gaaf poefje.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]Trovey wat een heel leuk poefje..............ga je hem behaken of laat je hem zo ( ik zou hem zo laten) wat een mazzeltje had je/
Haha, jawel! Dat was degene met de lichtblauwe (er zijn ook nog 3 grijze, een donkerblauwe en een roodgrijze in omloopquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef trui het volgende:
ik kan er ook niks van maken, crochetwitch!
leuke poef (en leuke prijs), trovey! hoe groot is ie ongeveer?
geweldig zo met die sjaal, esseEi!
herfstblad, ik zag vandaag iemand met precies zo'n vikingmuts op als die jij maakt voor de Modilaine staan (in Utrecht). dat was jij toch niet toevallig he?het was trouwens een lichtblauwe. misschien die vriendin van je! het leek een soort vrijgezellenfeestje?
ik heb belachelijk veel W-I-P's momenteel. m'n ouders gaan binnenkort op bezoek bij familie in Amerika en vroegen of ik iets kon maken voor die mensen als persoonlijk kadootje. ben al 3x opnieuw begonnen met toch maar weer iets anders (ivm inzichten als 'oja, in Florida is 't eigenlijk veel te mooi weer meestal om met een wollen sjaal aan te komen', of 'oja die tante is ontzettend netjes, dit is toch iets te kakelbont naar hun zin waarschijnlijk'), maar goed, die dingen gaan wel door voor kerstkadootjes voor anderen. verder de golfjessjaal voor mezelf nog niet af, en een paar applecozy's op verzoek, de poncho voor m'n dochter (heb eindelijk het benodigde garen bijgekocht vanmiddag, vandaar dat ik bij Modilaine was). er ligt ook nog een verzoek tot zo'n versierde AH-tas. nu nog tijd vinden om alles af te maken!![]()
De mijne alleen Angry birdsquote:Op zondag 30 oktober 2011 14:54 schreef YPPY het volgende:
Goed geregeld guppyfriend! Mijn man wil zelfs niks gehaakts als het in mannenkleuren is.
Heb je er meer gemaakt? Zag hem bij de WE hangenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af
[ afbeelding ]
echt?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:
[..]
Heb je er meer gemaakt? Zag hem bij de WE hangen![]()
Had alleen m'n telefoon niet bij me, anders had ik even een foto voor je gemaakt.
Mooi!
quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:17 schreef Muck het volgende:
[..]
De mijne alleen Angry birds
Vanmiddag ben ik bezig geweest met een zwarte muts op verzoek van een collega:
[ afbeelding ]
Ik ben nu bezig met een gekleurde bloem die erop moet
Ook heb ik sneeuwvlokjes gemaakt:
[ afbeelding ]
Leuke kleurencombinatiequote:Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Mijn eerste dekentje is eindelijk af!(Heerlijk werkje zeg, al die draadjes wegwerken
)
Hij is voor m'n nichtje, als poppendekentje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is snel.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooi dekentje BT!
Het iPhonehoesje voor m'n vriend is klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is trouwens geen roze, maar echt hard roodzie ook de eerdere foto
Ook al zo'n turbohaaksterquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:16 schreef trui het volgende:
mooi hoesje!
en herfstblad, goed gelukt dat poppendekentje!
ik heb dit weekend een kussentje gemaakt
[ afbeelding ]
en een begin van een apple cozy uit een serie van 3.
[ afbeelding ]
verder heb ik vanmiddag nog een hele tijd voor niks zitten haken aan m'n 'waves scarf'; pas toen ik een golf of 12 verder was merkte ik dat ik een veel kleinere haak gebruikte dan voor de 1e helft, dus het zag er niet uit dat verschil. al die rijen (1 golf is dus wel 3 rijen he) maar weer uitgehaald, boehoe! maar ja, beter (tijdiger) opletten had veel leed kunnen voorkomen. moet ik ook maar niet tijdens de zwemles van de kinderen tegelijk willen haken & meespieken met de zwemlessen...
beetje laat maar:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:30 schreef DjinN het volgende:
[..]
betekent dat de 72 steken opzet op 1 van de 4 (of 5) double pointed needles, en dat je ze daarna verdeelt over nog 3 andere naaledn (in totaal 4). Dan kun je daarna rond gaan breien.quote:Directions:
CO 72 sts via long tail cast-on onto one US Size 10 DPN. Divide evenly between 4 DPNs
(18 sts per needle).
ik vond hem teveel op de rest lijken eigenlijkquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:00 schreef trui het volgende:
geinig dottey! maar je bent de haaknaald vergeten (te borduren)!
en briewerkjes, mmm!
waar is het 'vind ik jeuk!'-knopje?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef trovey het volgende:
Update trouwens over mijn brei-ongeluklje....het is aan het genezen....i.p.v. pijn heb ik nu constant jeuk bovenop mijn voet.
SPOILER: off-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
http://www.ravelry.com/pa(...)zable-crochet-ponchoquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:32 schreef Doobsie het volgende:
Mijn dochter wil graag (nadat ze al 2 van die omslagdoeken heeft) een poncho.... eentje die dus ook aan de voorkant dicht is... Heeft iemand een leuk en makkelijk patroon voor zo'n poncho ? Dan hou ik me zeker aanbevolen!
Krab jij mij, krab ik jou.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:09 schreef trui het volgende:
De apple-cozy wordt nog uitgebreid tot iets anders, foto's volgen binnenkort.
[..]
waar is het 'vind ik jeuk!'-knopje?![]()
over jeuk gesproken: er heeft een mug in mijn broekspijp gezeten geloof ik. 1 been is echt bezaaid met muggenbulten, héle erge ook nog eens, ik verga echt van de jeuk. grrr!
Mooi, zoiets zocht ik netquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken.![]()
ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:
[ afbeelding ]
(crappy telefoon foto maar allez)
Het is te stroef, de haaknaald blijf teveel "hangen"in de wol, waarschijnlijk aan datgene wat het de naam sparkle heeft gegeven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:51 schreef trui het volgende:
ik moest even opzoeken wat 't is, die ken ik geloof ik als 'bobble stitch' .
maar is 't garen er te dik voor? of te sparkle?
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken.![]()
ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:
[ afbeelding ]
Brei je veel uit je hoofd?quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui![]()
( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
die komt na mijn Trui, Trui want kon geen mooi garen vinden..............quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef trui het volgende:
dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&Aquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
je kunt ook rondhaken zodat je meteen een vierkant krijgt, ipv een driehoek! zie bijv. hier voor een voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Doobsie het volgende:
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
Lijkt me trouwens ook een stuk simpeler.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:33 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt ook doorhaken zodat je meteen een vierkant maakt!
ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
[ afbeelding ]
hihi heb eens een trui gebreid volgens een patroontje ergens vandaan geplukt.. en weer uitgehaald want hij was echt zo dom in verhoudingen, toen twee keer er over gedaan om hem uit het bolletje te maken .. maar toen ik hem eindelijk aan had, kreeg ik een allergische reactie op de wolquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&Adurf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.
en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
Pics pics pics!quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:51 schreef AmiAlinie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes.Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel.
IK BAAL!
Heb ik al al gedaanquote:Op woensdag 2 november 2011 00:00 schreef trui het volgende:
[..]
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
Trovey wat zijn in hemelsnaam moesjes?????quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes.Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel.
IK BAAL!
Hee!quote:Op woensdag 2 november 2011 18:19 schreef AmiAlinie het volgende:
[ [url=SAM_0909]afbeelding[/url] ]
Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
Wat leuk, deze zou je echt in een gadgetwinkel zo kunnen verkopenquote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!
Ik heb weer eens wat afgemaakt:
Meet Ziggy Stardustthe GLAMrock unicorn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn ravelry!
Wat een lieve creaties allemaal, ook die hartjes zo losquote:Op woensdag 2 november 2011 18:36 schreef AmiAlinie het volgende:
Dit waren een paar van mijn creaties
Prachtig, je details zijn echt heel mooiquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken.![]()
[ afbeelding ]
geweldig!!!quote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is superleukquote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!
Ik heb weer eens wat afgemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
dus gewoon met een stopnaald aan elkaar naaien begrijp ik?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook.
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'quote:Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |