abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:54:37 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103822007
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

(crappy telefoon foto maar allez)
in de haak.
pi_103824533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

[ afbeelding ]
Mooi, zoiets zocht ik net :P , bedankt voor het opzoeken ;) Ik zag zoiets in een boek staan wat ik heb maar helaas geen beschrijving dus dit is zeer welkom. *O*

Hier bezig met oefenen om moesjes te haken....let op, dat gaat niet met Sparkle van de Zeeman. :X :(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:51:05 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103825480
ik moest even opzoeken wat 't is, die ken ik geloof ik als 'bobble stitch' .
maar is 't garen er te dik voor? of te sparkle? ;)
in de haak.
pi_103826107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:51 schreef trui het volgende:
ik moest even opzoeken wat 't is, die ken ik geloof ik als 'bobble stitch' .
maar is 't garen er te dik voor? of te sparkle? ;)
Het is te stroef, de haaknaald blijf teveel "hangen"in de wol, waarschijnlijk aan datgene wat het de naam sparkle heeft gegeven. :( :')

Dit zijn mijn moesjes:

http://www.blijmetdraadjes.nl/2011/01/16/

Volgens mij hetzelfde als wat jij kent onder de Engelse naam. :P

Nu nog een geschikte wol zoeken...zal wel weer Saskia worden van Wibra, daarmee kun je alles haken. :')
Optimist tot in de kist
pi_103826888
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_103827405
leuk hoesje trui. Wat ga je maken van de vier creatieve vormen die je op de laatste foto liet zien?

Wat een schattig kippetje. O+

Gisteren op mijn werk haak overleg gehad, hihi. Een collega was net begonnen en een andere wil graag beginnen. Heb ze maar direct naar ravelry doorgestuurd. Mooi moment om meteen een zelfgehaakte sjaal te showen natuurlijk. 8-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:24:20 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103828395
ik denk dat het een sjaal wordt. ze zijn vrij groot, die vierkantjes.

haak overleg op je werk. :D ^O^ ik heb ook al diverse mensen in de trein de ravelry-tip aan de hand gedaan, maar de meesten zijn toch wat huiverig voor het internationale karakter (de taal).

Daste, wat grappig, dat krantengaren. :D maar het lijkt me niet zo prettig haken eerlijk gezegd.

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 01-11-2011 13:36:07 ]
in de haak.
pi_103828680
grappig dat krantenyarn.
Maar denk niet dat het veel en lang overleefd. Hier niet met de hond :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103831858
Nee, misschien is breien een beter idee, maar dan nog blijft het wat breekbaar, denk ik.

Ik ga even foto's maken van de wol die ik in Amerika gekocht heb en mijn sjaal.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_103832904
Ik ben echt een miljoen dingen door elkaar aan het doen :x

haken, breien beide tig projecten.. misschien eens eerst iets afmaken :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103832934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken. *;

[ afbeelding ]
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:21:00 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103834304
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
in de haak.
pi_103834546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
pi_103839620
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
pi_103840076
voor een nieuw project ben ik begonnen met het haken van vierkantjes, het moeten er heel veel worden :')
hier alvast een begin:
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:53:46 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103848139
Geïnspireerd door de geweldige babydeken die ik van Yppy kreeg O+ ben ik me ook gaan verdiepen in de granny squares. Na wat mislukkingen snapte ik het uiteindelijk en ga ik meteen voor een maximodel!

Yppy, haakoverleg! :D Mijn collega's snappe het toch niet helemaal. En dan vertel ik niet eens dat ik via een internetforum ben begonnen! :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103854678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef trui het volgende:
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
die komt na mijn Trui, Trui want kon geen mooi garen vinden..............
pi_103854882
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Dottey het volgende:

[..]

Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:33:33 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103858175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Doobsie het volgende:
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
je kunt ook rondhaken zodat je meteen een vierkant krijgt, ipv een driehoek! zie bijv. hier voor een voorbeeld.

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
in de haak.
pi_103858246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:33 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt ook doorhaken zodat je meteen een vierkant maakt!

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
[ afbeelding ]

Lijkt me trouwens ook een stuk simpeler. :P
Optimist tot in de kist
pi_103858732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:37 schreef Toverheks het volgende:

[..]

brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
hihi heb eens een trui gebreid volgens een patroontje ergens vandaan geplukt.. en weer uitgehaald want hij was echt zo dom in verhoudingen, toen twee keer er over gedaan om hem uit het bolletje te maken .. maar toen ik hem eindelijk aan had, kreeg ik een allergische reactie op de wol :)
poging twee freestyle breien dus :P
pi_103858778
wat ben je aan het maken trui?
warme sjaal heb ik al uitgesloten :P
pi_103859017
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:51:38 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103859029
Dottey, vooralsnog is 't plan om er een sjaal-voor-de-sier van te maken, dus die ook binnen om kan. misschien fantaseer ik er nog een randje omheen.
mocht het echt niks worden als sjaal, dan ga ik nog wat langer door en maak er een sprei van. 't valt me niks tegen hoe lang ik over een zo'n vierkantje doe (30 à 35 minuten).

AmiAlinie welkom! heb je al dingen om te laten zien? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 02-11-2011 09:39:09 ]
in de haak.
pi_103859095
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:51 schreef AmiAlinie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
Pics pics pics! *O*

en ook nog welkom :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')