abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103247525
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

handig linkje met tekst en uitleg:
http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic
StefanieV

Tgirl88

Brainteaser

Kirsten

Toverheks

[ Bericht 5% gewijzigd door BrandX op 27-10-2011 23:19:58 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103248378
zo! ben al een eindje op weg met de deken/sprei/sjaal/alle kanten uit project ^^.

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103249236
En nummer 100 is alweer vol! Jeetje, wat gaat dat hard hier zeg! :D

Wauw, mooi project Dottey! O+
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103249756
Wauw Dott wat haak jij veel! Of snel?! Erg leuk in iedergeval!
pi_103249796
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef BrainTeaser het volgende:
En nummer 100 is alweer vol! Jeetje, wat gaat dat hard hier zeg! :D

Wauw, mooi project Dottey! O+
thank,ben er wel even zoet mee.
Maak er mijn restjes mee op.
(muv grijs en zwart)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wauw Dott wat haak jij veel! Of snel?! Erg leuk in iedergeval!
haaknld 4,gaat wel snel.
En ik doe het bij de tv enzo : :7
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:36:22 #6
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103250241
weet iemand hier hoe lang een shawl voor een peuter is??

mooie dekens trouwens :D Van toverheks en dottey
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:42:18 #7
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103250626
Mijn 2 ballen zijn klaar (fotootjes doe ik van de week nog wel even laten zien). In beide ballen zitten belletjes. In de eerste 3 belletjes met een doorsnede van ongeveer 1 cm denk ik.
Omdat ik eigenlijk wil dat je de belletjes goed hoort rinkelen heb ik eerst heel straks om een belletje heen gehaakt. Dat gaf gewoon een dof heel zacht rammeltje. Toen straks om de bel heen gehaakt maar niet straks op de bel zeg maar. Maar ook dat dempt het belletje heel erg en in een bal hoor je er dan helemaal niets meer van.
Uiteindelijk in de ene bal 3 belletjes gewoon min of meer los in de vulling gedaan. Je hoort ze wel redelijk rinkelen, maar wel zachtjes.

In de andere bal heb ik een grotere bel (vierkant ongeveer 2 cm doorsnede) gebruikt, gewoon los in de vulling. De klank is lager (duh) en in de bal is de bel best goed te horen. Alleen het is wel minder sprankelend/rinkelend dan die andere bal.

Kortom, ik ben voor deze ballen op zich wel tevreden met het totaal resultaat, maar mocht iemand nog ooit met een geniaal idee komen voor belletjes in gevulde haaksels/breisels!

Trouwens in de plaatselijke handwerkwinkel is nu een wedstrijd van start gegaan om leuke kerstballen te breien of haken. Je kan een naaimachine winnen of een cadeaubon van de winkel zelf. Wel leuk lijkt me, dus ik ga (naast alle andere dingen die ik wil doen/(m)(h)aken) daar ook maar eens mee aan de slag.
klerkje
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:45:05 #8
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103250787
je zou nog een (gehaakt) hulsel IN een surprise ei kunnen doen en dan daar het belletje in, tegen het tikken zeg maar. Weet niet of dat werkt?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:03:16 #9
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103252028
Hmm ja, maar zoals iemand al eerder zei (sorry weet niet meer wie, was ook al eventjes geleden) zo'n ei kan kapotgaan als een kind eens lekker op de bal valt ofzo. Nu zit de vulling wel in een soort voering, maar toch kleine scherpe stukjes wil ik daar niet in hebben.
Verder denk ik dat dat het geluid echt nog verder zal dempen. een haakseltje dan een plactic ei en dat in de vulling in een bal. Nee, dat is niet wat ik zoek.
Ach en het is nu best aardig gelukt hoor, maar nog niet helemaal perfect :P .

Toch bedankt voor het meedenken! :)
klerkje
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:05:13 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103252177
oh ja dat is waar! was het al vergeten/maar met schuin oog meegelezen :)
tja toch fascinerend, hoe zullen die winkeldingen dat nou doen he ;)
pi_103252907
Ik ben op zoek naar een patroon voor een shopper. Maar tot nu toe kom ik alleen maar foto's tegen en geen patronen of überhaupt hulp hoe ik zo'n tas het mooiste kan versieren. Kunnen jullie me misschien helpen??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103255781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:03 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ja, maar zoals iemand al eerder zei (sorry weet niet meer wie, was ook al eventjes geleden) zo'n ei kan kapotgaan als een kind eens lekker op de bal valt ofzo.
ja, dat was ik.
Die gaan best snel stuk :{
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:09:59 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103256334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
oh ja dat is waar! was het al vergeten/maar met schuin oog meegelezen :)
tja toch fascinerend, hoe zullen die winkeldingen dat nou doen he ;)
Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...

@Dottey: ha ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil niet dat er scherpe stukjes uit die bal komen zetten natuurlijk.
klerkje
pi_103256540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja haha, ik zou bijna in staat zijn zo'n soort speelgoedje te kopen en uit elkaar te halen, gewoon om te kijken .... bijna ...

@Dottey: ha ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wil niet dat er scherpe stukjes uit die bal komen zetten natuurlijk.
een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:22:42 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103257167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:13 schreef Dottey het volgende:

[..]

een dicht opeengehaakte bal (dik stevig), 2-5 slagen groter dan het belletje. Dan kan het rollen in dat balletje.
Ja heb ik geprobeerd, het belletje rinkelt dan wel inderdaad, maar naar mijn zin werd het geluid ook wel heel er gedempt. En dan moet het nog IN de bal. Ik vond het resultaat niet geweldig. Uiteindelijk dus gewoon "los" in de vulling gedaan, dat vind ik tot nu toe nog de beste oplossing.
klerkje
pi_103258826
ls je eenmaal bezig bent met zo'n Granny Stripe gaat het inderdaad best snel zeg! :Y
Alleen m'n wijsvingertopje valt er nu bijna af, omdat ik die steeds afknel met de draad :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:02:33 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103263025
wijsvinger? hoe doe je dat dan? (fotooo!) dat vind ik altijd heel fascinerend, hoe iedereen draad/naald/haaksel vasthoudt. zo verschillend!

ik ben vandaag begonnen aan een kraamkadootje. maar omdat de ontvangster ook wel eens hier kijkt (denk ik) ga ik er nog niks van laten zien. door vertraging bij de NS heb ik wel lekker (haak)meters kunnen maken! :+
in de haak.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:44:45 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103266881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:02 schreef trui het volgende:
wijsvinger? hoe doe je dat dan? (fotooo!) dat vind ik altijd heel fascinerend, hoe iedereen draad/naald/haaksel vasthoudt. zo verschillend!

ik ben vandaag begonnen aan een kraamkadootje. maar omdat de ontvangster ook wel eens hier kijkt (denk ik) ga ik er nog niks van laten zien. door vertraging bij de NS heb ik wel lekker (haak)meters kunnen maken! :+
Haak METERS? Wouw, was het een vertraging van twee dagen?

Ik heb gisteren een verjaardagsmuts gemaakt voor mijn zoontje die pas in december twee wordt :') Maar ik kon het niet laten. Hij is grotendeels vilt, maar met een gehaakte rand O+ plaats straks wel foto's. Verder wordt er momenteel bijna niet gehaakt hier en ik wil wel, maar ik zit momenteel in een soort creatieve wervelstorm, en ik wil zoveel maken met allerlei materiaal, ik loop echt over van inspiratie, maar helaas niet van tijd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:26:52 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103268354
leuk idee weer zeg, ik ben benieuwd naar de foto's!

hier ook tijd tekort, balen is dat!

en over die meters: ik heb in elk geval heel wat meters in garen opgebruikt gisteren. :P
in de haak.
pi_103270930
Speciaal voor Trui:

Zo hou ik m'n draad dus vast, maar omdat ik er altijd nog al veel spanning op zet, wordt mijn vingertopje bij het rode pijltje dus behoorlijk afgekneld...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:55:17 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103270983
wow, ingewikkeld! :o bedankt voor de foto! :)
(om de pink doe ik ook, maar daarna alleen over de wijvinger heen, dus niet nog een lus).
in de haak.
pi_103271101
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:55 schreef trui het volgende:
wow, ingewikkeld! :o bedankt voor de foto! :)
(om de pink doe ik ook, maar daarna alleen over de wijvinger heen, dus niet nog een lus).
Haha, heb ook geen idee waarom ik het juist zo doe hoor, maar dat werkt het lekkerst voor mijn gevoel. Heb het ook al geprobeerd zonder die lus om m'n wijsvinger, maar dan heb ik het idee dat ik niet genoeg spanning op de draad heb..
pi_103271720
zo :D
dat is ingewikkeld :D
ik houd met links ook altijd mijn project vast, ik heb enkel altijd spierpijn in mijn ringvinger :')
verder nergens last van. :+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:22:37 #24
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103276638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:26 schreef trui het volgende:
leuk idee weer zeg, ik ben benieuwd naar de foto's!

woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:26 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277070
O+
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')