Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken.![]()
ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:
[ afbeelding ]
(crappy telefoon foto maar allez)
Brei je veel uit je hoofd?quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui![]()
( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
die komt na mijn Trui, Trui want kon geen mooi garen vinden..............quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef trui het volgende:
dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&Aquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
je kunt ook rondhaken zodat je meteen een vierkant krijgt, ipv een driehoek! zie bijv. hier voor een voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Doobsie het volgende:
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
Lijkt me trouwens ook een stuk simpeler.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:33 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt ook doorhaken zodat je meteen een vierkant maakt!
ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
[ afbeelding ]
hihi heb eens een trui gebreid volgens een patroontje ergens vandaan geplukt.. en weer uitgehaald want hij was echt zo dom in verhoudingen, toen twee keer er over gedaan om hem uit het bolletje te maken .. maar toen ik hem eindelijk aan had, kreeg ik een allergische reactie op de wolquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&Adurf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.
en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
Pics pics pics!quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:51 schreef AmiAlinie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes.Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel.
IK BAAL!
Heb ik al al gedaanquote:Op woensdag 2 november 2011 00:00 schreef trui het volgende:
[..]
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
Trovey wat zijn in hemelsnaam moesjes?????quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes.Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel.
IK BAAL!
Hee!quote:Op woensdag 2 november 2011 18:19 schreef AmiAlinie het volgende:
[ [url=SAM_0909]afbeelding[/url] ]
Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
Wat leuk, deze zou je echt in een gadgetwinkel zo kunnen verkopenquote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!
Ik heb weer eens wat afgemaakt:
Meet Ziggy Stardustthe GLAMrock unicorn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn ravelry!
Wat een lieve creaties allemaal, ook die hartjes zo losquote:Op woensdag 2 november 2011 18:36 schreef AmiAlinie het volgende:
Dit waren een paar van mijn creaties
Prachtig, je details zijn echt heel mooiquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken.![]()
ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:
[ afbeelding ]
(crappy telefoon foto maar allez)
geweldig!!!quote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is superleukquote:Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!
Ik heb weer eens wat afgemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
dus gewoon met een stopnaald aan elkaar naaien begrijp ik?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook.
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'quote:Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |