abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103827405
leuk hoesje trui. Wat ga je maken van de vier creatieve vormen die je op de laatste foto liet zien?

Wat een schattig kippetje. O+

Gisteren op mijn werk haak overleg gehad, hihi. Een collega was net begonnen en een andere wil graag beginnen. Heb ze maar direct naar ravelry doorgestuurd. Mooi moment om meteen een zelfgehaakte sjaal te showen natuurlijk. 8-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:24:20 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103828395
ik denk dat het een sjaal wordt. ze zijn vrij groot, die vierkantjes.

haak overleg op je werk. :D ^O^ ik heb ook al diverse mensen in de trein de ravelry-tip aan de hand gedaan, maar de meesten zijn toch wat huiverig voor het internationale karakter (de taal).

Daste, wat grappig, dat krantengaren. :D maar het lijkt me niet zo prettig haken eerlijk gezegd.

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 01-11-2011 13:36:07 ]
in de haak.
pi_103828680
grappig dat krantenyarn.
Maar denk niet dat het veel en lang overleefd. Hier niet met de hond :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103831858
Nee, misschien is breien een beter idee, maar dan nog blijft het wat breekbaar, denk ik.

Ik ga even foto's maken van de wol die ik in Amerika gekocht heb en mijn sjaal.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_103832904
Ik ben echt een miljoen dingen door elkaar aan het doen :x

haken, breien beide tig projecten.. misschien eens eerst iets afmaken :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103832934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

[ afbeelding ]
(crappy telefoon foto maar allez)
Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:21:00 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103834304
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
in de haak.
pi_103834546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:50 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Trui wat kan jij toch mooie dingen haken, ben best een beetje jaloers je doet alles en maakt mooie dingen, wilde ik even zeggen.
en niet voor de andere hoor die kunnen er ook wat van maar ppffftttt Trui ^O^

( ben weer aan het breien want kon geen mooi haakgaren vinden, dus grijs en zo een trui met kabels zonder mouwen, was bij de C&A en zag ze daar hangen, denk die gaat ik wel ff namaken op pen 4 en half....(Boord pen 4)
Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
pi_103839620
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
pi_103840076
voor een nieuw project ben ik begonnen met het haken van vierkantjes, het moeten er heel veel worden :')
hier alvast een begin:
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:53:46 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103848139
Geïnspireerd door de geweldige babydeken die ik van Yppy kreeg O+ ben ik me ook gaan verdiepen in de granny squares. Na wat mislukkingen snapte ik het uiteindelijk en ga ik meteen voor een maximodel!

Yppy, haakoverleg! :D Mijn collega's snappe het toch niet helemaal. En dan vertel ik niet eens dat ik via een internetforum ben begonnen! :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103854678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:21 schreef trui het volgende:
O+ dank voor 't compliment toverheks! lief! maar niet jaloers zijn hoor. ik volg ook maar gewoon wat patroontjes, dat kun jij ook! en als je ergens niet uitkomt kun je 't altijd vragen. was 't nog gelukt trouwens laatst met dat patroon voor die driehoekige sjaal? (southbay shawlette)? zo niet, dan wil ik 't gerust een keer uitschrijven?
die komt na mijn Trui, Trui want kon geen mooi garen vinden..............
pi_103854882
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Dottey het volgende:

[..]

Brei je veel uit je hoofd?
Ik ben net een soort omslagdoek/sjaal aan het beien (pen3,5 dunne draad :+ ) schiet zo niet op.. volwassen maatjes.. ben kindertruitjes gewend.
brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:33:33 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103858175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Doobsie het volgende:
Dank jullie wel..
Ben begonnen met de southbay shawl
Wil dan 2 driehoeken maken en die aan elkaar vastzetten op de een of andere manier
je kunt ook rondhaken zodat je meteen een vierkant krijgt, ipv een driehoek! zie bijv. hier voor een voorbeeld.

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
in de haak.
pi_103858246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:33 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt ook doorhaken zodat je meteen een vierkant maakt!

ik heb er weer een paar van die picot-vierkantjes bij gemaakt:
[ afbeelding ]

Lijkt me trouwens ook een stuk simpeler. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103858732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:37 schreef Toverheks het volgende:

[..]

brei alles uit mijn hoofd Dotje, ajour pik ik weer uit een breiblad en tel de steken etc. maar zo een trui zonder mouwen echt zo na te maken, alles is grof gebreid beetje de steken tellen in C&A :@ durf er nog niet stiekem een foto van te nemen, ach dan kijk ik weer in de winkel of op de website.

en kon het niet laten, maar grijs bij de Wibra vandaag gehaald, er zit echt verschil in de Saskia wol, deze lading was iets dikker en is mooi op pen 4half.
hihi heb eens een trui gebreid volgens een patroontje ergens vandaan geplukt.. en weer uitgehaald want hij was echt zo dom in verhoudingen, toen twee keer er over gedaan om hem uit het bolletje te maken .. maar toen ik hem eindelijk aan had, kreeg ik een allergische reactie op de wol :)
poging twee freestyle breien dus :P
pi_103858778
wat ben je aan het maken trui?
warme sjaal heb ik al uitgesloten :P
pi_103859017
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:51:38 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103859029
Dottey, vooralsnog is 't plan om er een sjaal-voor-de-sier van te maken, dus die ook binnen om kan. misschien fantaseer ik er nog een randje omheen.
mocht het echt niks worden als sjaal, dan ga ik nog wat langer door en maak er een sprei van. 't valt me niks tegen hoe lang ik over een zo'n vierkantje doe (30 à 35 minuten).

AmiAlinie welkom! heb je al dingen om te laten zien? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 02-11-2011 09:39:09 ]
in de haak.
pi_103859095
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:51 schreef AmiAlinie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje deze topic ben inmiddels ook verslaafd geraakt aan haken en vooral amigurumi
Pics pics pics! *O*

en ook nog welkom :P
Optimist tot in de kist
pi_103859224
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes. }:| Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel. :X IK BAAL! :(
Optimist tot in de kist
pi_103859384

[ Bericht 100% gewijzigd door AmiAlinie op 02-11-2011 19:26:40 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 00:00:34 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103859465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Ik heb al 3 soorten wol gebruikt om te proberen die moesjes vlot te kunnen haken...tot nu toe geen succes. }:| Bij de eerste zie je de moesjes nauwelijks, bij de tweede is de boel niet soepel en blijft de haakpen haken en bij de derde splijt de wol teveel. :X IK BAAL! :(
misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
in de haak.
pi_103859529
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:00 schreef trui het volgende:

[..]

misschien helpt het om een andere maat naald te gebruiken?
Heb ik al al gedaan :') , hielp niet. }:| Morgen maar weer eens een vierde, vijfde, zesde etc. etc. soort gebruiken. :')
Optimist tot in de kist
pi_103860162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:56 schreef trovey het volgende:
Trovey wat zijn in hemelsnaam moesjes????? :@ :P

en ook namens mij AmiAlinie welkom in het gezelligste Forum topic van Fok *O* *O* *O*
  woensdag 2 november 2011 @ 09:48:15 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103865552
toverheks, zie deze post van trovey, daarin geeft ze een linkje naar het patroon dat ze aan 't maken is met de 'moesjes' steek.
in de haak.
pi_103877338
Wat een mooie, maar ingewikkeld patroontje trui!

Ik heb weer eens wat afgemaakt:

Meet Ziggy Stardust *O* the GLAMrock unicorn *O*

Meer foto's op mijn ravelry!
pi_103877842
Cute, Lyssa! O+

Oh, ben mezelf helemaal gek aan het maken! Zit al de halve dag te haken, en als ik dan ff pauze neem, zit ik rond te snuffelen op Ravelry of oude topics hier en kom ik alleen nog maar meer dingen tegen om te haken..!

M'n "to hook"list is bijna een boek aan het worden... ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103883903
[img]SAM_0909[/img]

Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
pi_103883930
niet dus
  woensdag 2 november 2011 @ 18:23:02 #286
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_103884040
Je moet de foto eerst ergens uploaden AmiAlinie, daarna kun je hem hier laten zien :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_103884045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:19 schreef AmiAlinie het volgende:
[ [url=SAM_0909]afbeelding[/url] ]

Hoop dat deze foto lukt van mn creatie
Hee!

Je moet de foto even uploaden op bijvoorbeeld www.tinypic.com, wijst zichzelf, en dan de link die staat onder 'voor forums en messageboards' kopiëren en hier plakken.

Hopelijk lukt het nu, ben benieuwd naar je creatie!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_103884414

wel een beetje een grote foto maar dit was mn eerste creatie
pi_103884467
Bedankt voor de tip
pi_103884534

Dit waren een paar van mijn creaties

[ Bericht 22% gewijzigd door AmiAlinie op 02-11-2011 19:24:02 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 18:37:31 #291
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_103884571
Leuke uiltjes zeg!

Je kunt je post trouwens ook nog wijzigen, oom er meer foto's in te zetten ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_103887191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:53 schreef Lyssa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat leuk, deze zou je echt in een gadgetwinkel zo kunnen verkopen O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_103887287
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:36 schreef AmiAlinie het volgende:

Dit waren een paar van mijn creaties
Wat een lieve creaties allemaal, ook die hartjes zo los O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:54 schreef trui het volgende:
hehheh afgesproken. *;

ik heb een patroontje van mypicot.com geprobeerd en 't begint nu een beetje in te slijten:

[ afbeelding ]
(crappy telefoon foto maar allez)
Prachtig, je details zijn echt heel mooi O+ Ik hou zo van dit 'ouderwetse' patroontjes :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:58:24 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103891948
tnx, pisces! ik ben er ook wel dol op :) ik denk dat 't toch maar een sprei gaat worden overigens. als sjaal is 't niet echt wat.
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

geweldig!!! O+

AmiAlinie leuke haaksels! vooral de hartjes O+
(maar wil je je foto's voortaan eerst een flink stuk verkleinen svp, dit kost echt heel veel laad-tijd en geheugen)
in de haak.
pi_103892133
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij is superleuk ^O^ Dat patroon heb ik van de week ook gedownload, ik denk dat ik er maar echt aan moet gaan beginnen.
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:54 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103892806
oeeh veel foto's! :D I love foto's! :D

Trui dat kussen is gaaf en apple cosy is ook schattig ^^ en je vierkantjes zijn mooi!
Dottey leuk omhaakt haakspullenpotje! :D Leuk ook met de borduursels erop
Mirjam wat ga je doen met al die vierkantjes? :D
Lyssa je glamrock unicorn is echt geweldig! :D Heel mooi, en glamoureus (ofzo ;))
Welkom AmiAlinie! Leuke haaksels :D Lief olifantje, uiltjes en koeien! Die hartjes zijn ook leuk, die op dat randje liggen lijken net stenen! tof!

En verder...niks spannends, morgen komt hopelijk het hengsel, kreeg vandaag bericht dat het verzonden is
pi_103900046
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
pi_103901053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie enig idee wat de meest handige, maar ook mooie/platte manier is om veel granny squares aan elkaar te naaien/joinen?
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook. :)
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_103901083
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook. :)
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
dus gewoon met een stopnaald aan elkaar naaien begrijp ik?
pi_103905318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:19 schreef Mirjam het volgende:
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'

Idd het aan elkaar haken. Wat je doet is de squares tegen elkaar aan leggen en dan (ik doe meestal dóór de hele steek heen, alsof ik er nog een extra rij vasten op maak) vasten maken die gewoon de hele lengte van je deken/kussenhoes doen). Ik heb dat bij mijn tas gedaan van laatst en dan krijg je idd een extra opstaand randje.

Wat ik heb gedaan bij mijn deken is 'on the go joinen', dus het laatste randje heb ik gelijk vastgehaakt aan de anderen. Dan maak je op het stuk waar hij aan de anderen vast moet komen te zitten steeds een verbinding in de ruimtes tussen de granny squares, zoals dit: http://www.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares3.htm . Feitelijk drukte ik ze gewoon tegen elkaar aan en maakte ik een losse 'om' de losse van het andere vierkantje.
Het ziet er lelijk uit bij dat voorbeeld maar bij mijn deken zag je het totaal niet en leek het net of ze overal aan elkaar vastzitten.. Pas als je hem erg gaan uitrekken zie je zegmaar gaatjes verschijnen waar hij niet vastzat (dus bij de vaste stukken van de granny clusters).
Dit is alleen een methode die je bij de laatste rij van je grannies moet toepassen... dus helaas niet te gebruiken als je ze steeds afmaakt zegmaar. Ik heb die hele rijen toen in het wit gedaan nadat ik m'n squares af had gemaakt.
  donderdag 3 november 2011 @ 09:48:32 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103907330
je kunt 't ook aan de achterkant aan elkaar haken, zonder dat je een extra opstaand randje krijgt. met halve vasten, alleen door 't achterste lusje. Dus je legt dan de goede kanten tegen elkaar, en haakt door de twee buitenste lusjes heen. als je slipstitch / halve vasten gebruikt, komt er geen extra randje onder. zie deze tutorial van lucy.

dit geldt overigens ook voor het aan elkaar naaien met naald & draad. sunshine flower noemt de manier om door beide lusjes te naaien, maar je kunt ook kiezen voor alleen de achterste lusjes.

Ah, gevonden. Nieslief had ook een rijtje handige manieren verzameld, zie haar linkje op ravelry.

Joining-as-you-go is inderdaad vaak ook heel handig. zie bijv. de manier die Lucy uitlegt. of deze, weer net een beetje anders: http://carinascraftblog.w(...)oining-tutorial.html
(sorry kirsten, ik kan zo gauw niet zien of dit hetzelfde is als wat jij noemde).
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')