abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:15:59 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103603639
ik zou 't meteen met de kleuren doen die je nodig hebt, zonde van de moeite & tijd om 't eerst in een andere kleur te oefenen! hij is toch prima gelukt? en het aan elkaar zetten trekt alle eventuele onregelmatigheden recht hoor.
in de haak.
pi_103603936
Mja, daar heb je misschien ook wel gelijk in ja. Maar ben serieus al 10x aan een square begonnen en heb er nu 2 liggen die wel redelijk gelukt zijn, dus een klein beetje oefenen kan misschien geen kwaad ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103606820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af :D

[ afbeelding ]

ik hoop alleen dat hij niet ouwelijk overkomt ofzo
Hij komt sexy over! O+ :9~
Maar dat kan ook zjn omdat jij op Cloony lijkt! :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:10:08 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103607009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:20 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, daar heb je misschien ook wel gelijk in ja. Maar ben serieus al 10x aan een square begonnen en heb er nu 2 liggen die wel redelijk gelukt zijn, dus een klein beetje oefenen kan misschien geen kwaad ;)
ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.
in de haak.
pi_103607332
Mijn eerste Grany was tevens het eerste wat ik haakte.
Ging bij poging twee en een betere naald prima.

Nu heb ik moeite met recht aan voor een babydeken. Na poging drie van ca. 20 cm de hoogte in op 140steken.. ga ik gewoon starten aan grannies :')
vind het gewoon leuker O-)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103609259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:39 schreef Mirjam het volgende:
m'n shwal is af :D

[ afbeelding ]

ik hoop alleen dat hij niet ouwelijk overkomt ofzo
JA, Clooney is 50. }:| :+ ...overigens geen probleem voor mij....leeftijd is precies goed. *O*

OT: goed gelukt ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:26:20 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103610395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:16 schreef Dottey het volgende:
Mijn eerste Grany was tevens het eerste wat ik haakte.
Ging bij poging twee en een betere naald prima.

Nu heb ik moeite met recht aan voor een babydeken. Na poging drie van ca. 20 cm de hoogte in op 140steken.. ga ik gewoon starten aan grannies :')
vind het gewoon leuker O-)
je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)
in de haak.
pi_103611650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:26 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt ook een combinatie maken. deken met deels lange strepen, deels granny's, (en deels misschien nog wel iets heel anders?)
ja, dat had ik ook al geprobeerd. Andere mensen vonden het kei leuk, maar ik niet echt. Dus Grannies it is :D
pi_103614397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:10 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind 't wel fascinerend, want zo ingewikkeld zijn ze toch niet zou ik denken? als je er maar aan denkt om hoekjes te maken door wat extra tussenlossen. en verder is 't een kwestie van stokjes, stokjes en nog eens stokjes.
Tsja, dat zou je denken ja! ;) Maar ik kan de steken soms niet zo goed onderscheiden, vooral aan het begin van de tweede toer... Dus misschien lost zich dat vanzelf wel op als ik wat losser haak of een grotere naald pak!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:01:45 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103615269
dat is inderdaad wel even een handigheidje. de 'V'tjes waar je onderdoor moet haken liggen nl niet recht boven het vorige stokje, maar net even er iets naast. welke kies je dan,degene die er iets 'voor' ligt of iets 'achter'? volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als je je er maar consistent aan houdt. ik neem standaard (als ik in dezelfde richting haak althans, bij heen en terug ligt 't uiteraard precies omgekeerd) de V die iets vóór het onderliggende stokje komt. dat is in de hoeken wel oppassen geblazen: soms moet je daarvoor even je extra stokjes in de hoek een beetje opschuiven, zodat je nog wel in dat voorliggende V-tje kunt haken. anders raak je zomaar steken 'kwijt'.
in de haak.
pi_103620345
Mijn eerste pogingen tot granny's waren ook alle 8 verschillend. Inmiddels gaat het beter, maar er zat toen erg veel variatie in.

Die sjaal staat echt wel goed Mirjam!

Nette sjaal annelotje en ook makkelijk. :)

Veel te lang geleden dat ik wat heb laten zien. De afgelopen maanden was ik bezig met sjaals:

in het echt net wat feller groen

voor mijn O+ dochter O+ van 5.

Allemaal drops, merino extra fine oid. Naald 5.

Eindelijk is het poppendekentje af. Met catania naald 3. Ik houd van de catania kleuren. O+

dekentje voor J, broertje van S. ;)

met bravo baby

Sjaal met verzoekkleuren voor een vriendin. Trui heeft natuurlijk weer gelijk: softfun haakt heerlijk!

Huidig project, dit wordt een kussenhoesje van catania voor de SSS actie in OUD

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_103620393
:o *;
Ik moet toch dat kanthaken eens onder die knie krijgen. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:08:09 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103621020
wow YPPY!!! _O_ wat veeel! en mooie dingen zeg! O+ de sjaals vind ik echt prachtig. zijn ze allemaal volgens 'tzelfde patroon?
in de haak.
pi_103621397
Ja, allemaal hetzelfde patroon, van jou nagedaan. O-)

De sjaal met twee kleuren grijs vind ik het mooiste. Die is bij een vriendin die hem erg vaak draagt. :)

De mijne draag ik met dit weer bijna de hele dag, lekker zacht en warm.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:24:51 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103621624
Die Sjaals zijn supermooi Yppy! :Y O+
pi_103623066
Wat een gave sjaals! Heb je daar een patroon van? Zowel van de driehoekige als de lange? Erg leuke steken!
pi_103623331
Yppy, wat gaaf! _O_ ik vind dat dekentje zo lief O+
pi_103623390
*OUD heilige*
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:17:59 #199
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103625660
Yppy je bent dan wel lang niet geweest, je hebt wel een berg om te showen! :D wat een mooie dingen allemaal! :D:D
vind zelf ook die 2 kleuren grijs het mooist (althans: voor mij, vind ze verder allemaal heel mooi enzo :D)

ga me eens wagen ana wat fotos maken, kan er dan helaas maar 1 laten zien hier want de rest is voor een swap maar goed. De eland, en nu met shawl ;)
pi_103626438
Wauw YPPY, mooie shawls! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:01 schreef trui het volgende:
dat is inderdaad wel even een handigheidje. de 'V'tjes waar je onderdoor moet haken liggen nl niet recht boven het vorige stokje, maar net even er iets naast. welke kies je dan,degene die er iets 'voor' ligt of iets 'achter'? volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je kiest, als je je er maar consistent aan houdt. ik neem standaard (als ik in dezelfde richting haak althans, bij heen en terug ligt 't uiteraard precies omgekeerd) de V die iets vóór het onderliggende stokje komt. dat is in de hoeken wel oppassen geblazen: soms moet je daarvoor even je extra stokjes in de hoek een beetje opschuiven, zodat je nog wel in dat voorliggende V-tje kunt haken. anders raak je zomaar steken 'kwijt'.
Ik zal dit er de volgende keer eens bijhouden als ik ermee bezig ben, misschien dat ik dan wat beter doorkrijg hoe ik het precies doe! ;)

Eerlijkheidshalve moet ik ook gewoon toegeven dat ik niet snel tevreden ben hoor, dus misschien ligt het daar wel gewoon aan... :@
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47:33 #201
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103629389
hier istie dan, Eland met Shawl!
pi_103630989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
oh wat een dotje...............

en die sjaals meisjes mijn handen jeuken weer ga maar weer haken ( was weer aan het breien van een trui zonder mouwen met zo een grote colkraag) maar zodra ik mooi garen ergens scoor ga ik zo een omslagdoek haken ( die witte van ravely die YPPY heeft gepost)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_103638103
zeg, als je deze gaat haken: http://www.lionbrand.com/patterns/90489AD.html?newreg=1
dan wordt het toch geen grote driehoek of wel? :@ ?
aangezien yppy er mooie friehoeken van heeft?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:04:27 #204
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103638167
jawel, dat wordt wel een driehoek :)
heb ik ook gemaakt :)
of ging het om het woord: grote? je moet de laatste 2 rijen een miljoen keer herhalen ofzo :)
pi_103638196
oh, dat zou je toch niet verwachten als je de tekening ziet :D
:@
pi_103638243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:04 schreef EsseEi het volgende:
jawel, dat wordt wel een driehoek :)
heb ik ook gemaakt :)
of ging het om het woord: grote? je moet de laatste 2 rijen een miljoen keer herhalen ofzo :)
nee, niet perse een grote hoor :D
pi_103647284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:27 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oh wat een dotje...............

lijkt niet op mij hoor :+

Heb een liev vriendje, als we tv kijken en ik haak gelijk voor de deken, dan wikkeld hij gelijk de wol voor mij af, zodat ik niet steeds aan de bol hoef te rukken. Des te sneller kunnen we eronder kruipen.

hihi :@
pi_103648792
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk. :D

Is het volgende nog wat voor de OP?

http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm
Optimist tot in de kist
pi_103649588
ik vind van wel :D
zal eens kijken of ik er nog in kan.
kan niet meer in de OP. Vraag geplaatst.

kan een modje die hier in kan, deze link toevoegen aan de OP?

http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

[ Bericht 27% gewijzigd door Dottey op 27-10-2011 23:22:05 ]
pi_103659896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:03 schreef Mirjam het volgende:
zeg, als je deze gaat haken: http://www.lionbrand.com/patterns/90489AD.html?newreg=1
dan wordt het toch geen grote driehoek of wel? :@ ?
aangezien yppy er mooie friehoeken van heeft?
ik wil ook een driehoek maken maar daar moet je je registreren en heel eerlijk ik ben niet zo goed in engels ben blij dat ik ravely en plaatjes kijken snap.

wil ook zo een driehoeksjaal maken heeft iemand misschien nederlandse beschrijving.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')