abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103277308
Ik ben nu bezig met Log Cabin....en het bevalt me prima door al het gebruik van verschillende kleurtjes. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:41:41 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277388
wat is log cabin?
in de haak.
pi_103277746
Dit is Log Cabin...eigenlijk een breitechniek maar ik gebruik het voor haken.
Ideaal om alle kleine bolletje van de Kringloop weg te werken.

Optimist tot in de kist
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:51:20 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103277789
oh zo, grappig! dus steeds grotere rechthoekjes eraan vast.leuk idee! wat wordt 't?
in de haak.
pi_103277844
Haha, dan zal ik idd wel ingewikkeld haken! ;) Toch eens anders proberen dan...

@Tan: Leuke muts! :D Daar loopt-ie vast heel trots mee rond op z'n verjaardag! ;)

@Trovey: inderdaad grappig zeg, geeft een leuk effect!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103278004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:51 schreef trui het volgende:
oh zo, grappig! dus steeds grotere rechthoekjes eraan vast.leuk idee! wat wordt 't?
Dat is nog de grote vraag. :') Kan een deken worden maar ook zoiets als een placemat...ligt er maar aan hoeveel zin ik nog heb om door te gaan. _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, dan zal ik idd wel ingewikkeld haken! ;) Toch eens anders proberen dan...

@Tan: Leuke muts! :D Daar loopt-ie vast heel trots mee rond op z'n verjaardag! ;)

@Trovey: inderdaad grappig zeg, geeft een leuk effect!
Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken. :P
Optimist tot in de kist
pi_103280208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Verveelt nooit doordat je steeds weer een nieuw kleurtje mag uitzoeken. :P
Dat geloof ik ja, leuk hoor! :)

Even jullie mening over m'n poppendekentje in wording: ik gebruik roze, wit en paars, maar weet niet goed in welke volgorde ik het zal doen...

Dit zijn de kleuren:

Ik twijfel of ik die 3 gewoon steeds af zal wisselen (dus roze-wit-paars-roze-wit-paars-etc.), of na elke paarse/roze rij eerst een witte (dus roze-wit-paars-wit-roze-wit-etc.)?

Wat vinden jullie? :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:55:29 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103280636
ik houd nooit zo van regelmaat, dus ik zou variëren. maar ja, met 3 kleuren zijn er niet zo heel veel verschillende volgordes mogelijk.
in de haak.
pi_103282109
Haha, als er iets is wat ik niet kan, is het wel random variëren! :P Ik hou van regelmaat! ;)
pi_103282601
Ik heb in deze kleuren zelf ook een dekentje gemaakt en ik vond het mooi om roze wit paars wit roze enz te doen:

pi_103282990
Heel mooi! Daar neigde ik ook al naar ja! Maar zo heb ik echt een idee hoe het wordt, dank je! :)
pi_103284368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:22 schreef Tan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
oh wat een schatje deze muts, leuk hoor ...........

Dotje het wordt mooi je kleed,deken of wat het ook mag worden....zag net foto van dat baantjes haken met al die kleurtjes vind ik lekker fleurig.......... ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03:49 #38
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103286471
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..

Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!

woensdag 19 oktober 2011 @ 17:59:48 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103288649
mooi geworden mariyette!
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, als er iets is wat ik niet kan, is het wel random variëren! :P Ik hou van regelmaat! ;)
kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:

in de haak.
pi_103289684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:59 schreef trui het volgende:

[..]

kijk, heb hier toevallig net een random-erig stukje van het kadootje waar ik mee bezig ben:

[ afbeelding ]
Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige! :Y Maar om één of andere reden kan ik dat niet, dan ga ik stiekem toch zitten tellen of kijken hoeveel strepen het al geleden is dat ik een bepaalde kleur gebruikt heb... :@
Ben lichtelijk autistisch wat dat betreft :P
pi_103294457
pff nou ik ben dus vanaf gister.voor het eerst bezig, maar vind het wel lastig hoor!
pi_103294632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:10 schreef Kukeluus- het volgende:
pff nou ik ben dus vanaf gister.voor het eerst bezig, maar vind het wel lastig hoor!
Gewoon even volhouden! Als je het eenmaal door hebt valt het echt reuze mee! ;)
Wat voor iets ben je aan het maken?
pi_103296661
nou, nog niks eigenlijk. Meer aan het proberen, maar merk dat mn wol niet echt goed is. Ik kan soms niet zo goed zien waar ik hem in moet steken. Ik probeer nu steeds een rijtje losse en daar dan vaste op.
pi_103297737
Gewoon veel oefenen, dan komt het echt vanzelf goed! En op internet wat verschillende filmpjes bekijken werkt vaak ook goed. Soms zit er net eentje tussen die het iets anders uitlegt, dan kun je uitvogelen wat voor jou het beste werkt! ;)

------

Heeft er hier iemand ervaring met Modinetje Cotton 8? Lijkt mij een mooi alternatief voor de duurdere soorten katoen (vooral omdat ik daar nog nooit echt mee gehaakt heb), om eens te kijken of het wat is.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:13:21 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103297985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:28 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Vind het er wel echt heel leuk uit zien, ook het willekeurige! :Y Maar om één of andere reden kan ik dat niet, dan ga ik stiekem toch zitten tellen of kijken hoeveel strepen het al geleden is dat ik een bepaalde kleur gebruikt heb... :@
Ben lichtelijk autistisch wat dat betreft :P
ach ja, als je goed kijkt ben ik precies zo, ook ik wil dat alle kleuren er ongeveer even vaak in voorkomen. :)

en nee, dat modinetje garen ken ik niet maar ziet er prima uit toch? wel wat dun naar mijn zin, ik werk liever met 3,5 à 4 - dikte.

kukeluus, even volhouden tot je een bepaalde 'slag' te pakken hebt! heb je goede instructies gekregen of tutorials bekeken? en wat jij nu doet, dat eerste rijtje vasten op de start'ketting' van lossen, is het allermoeilijkste stukje! ik zou juist daarbovenop verder gaan met het oefenen van verschillende steken, want in lossen werken is echt heel lastig. bovenop vasten of stokjes zie je veel duidelijker het 'V'-tje waar je onderdoor moet haken (liefst onder beide lusjes door he!). succes!
in de haak.
pi_103300124
aah is dat zo? Dan ga ik ook maar eens wat andere dingen oefenen! Ik heb filmpjes gekeken inderdaad. Ik ga wel doorzetten want het lijkt me hartstikke leuk als ik het straks kan :)
pi_103313510
Ik wilde van de week hulp vragen met het beginnen met haken en ook met het lezen van patroon. Maar was absoluut niet in de stemming, dus wie weet komende week als diegene tijd heeft :)
Fake it till you make it...
pi_103313711
Mariyette: leuke muts en shawl!
BrainTeaser: ik zou het ook met telkens een rij wit doen

Log Cabin vind ik zelf niet zo, te 'rommelig'. Ik heb ook gestructureerde kleurtjes nodig... :+

Trui: ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!

Gisteravond weer een klein stukje aan mijn sjaal gehaakt. Ik heb zin om met de granny stripe deken te beginnen, dus hij moet gauw af! ;)
pi_103313904
Ik vind die sjaal en muts van supermooie wol gemaakt!!! Leuk gedaan :)
En Annelotje, je deken is ook mooi, mooi randje zit er ook omheen! Ik hou van zowel gestructureerde als random kleuren ;) De logcabin vind ik heel leuk worden! Grappig eigelijk dat je zoveel dingen tussen haken/breien kan uitwisselen, ik las laatst ook ergens dat je kabels kan haken :P

@Kukeluus, Nijna; als jullie (in de buurt van) Leiden of Alphen aan den Rijn wonen wil ik best wel een keertje (komen) uitleggen hoor! Mijn ervaring is dat je het prima kan leren van youtube (heb ik zelf ook gedaan :P ) Maar dat het meestal iets sneller gaat als je iemand hebt die het je voor kan doen. Ik kon bijvoorbeeld zelf lapjes haken, maar rondhaken was iets waarvan ik via youtube niets snapte en daar had ik even iemand voor nodig om het voor te doen, en om even het bijbehorende patroon (simpel cupcakeje) uit te leggen met in de achterste lussen haken enzo.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:39:41 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103313906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:43 schreef Nijna het volgende:
Ik wilde van de week hulp vragen met het beginnen met haken en ook met het lezen van patroon. Maar was absoluut niet in de stemming, dus wie weet komende week als diegene tijd heeft :)
roept u maar als u zover bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 20-10-2011 09:43:37 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')