abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103314639
Ja, dat sprak mij dus ook wel aan, de prijs en de hoeveelheid kleuren! :Y
Alleen het is inderdaad wel behoorlijk dun volgens mij, ik hou ook meer van een wat dikkere draad...

Kirsten: balen zeg, hopen dat je snel weer wat anders vindt! :*
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103315540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:22 schreef Tan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ahhhhhhhhhhhhhhh O+

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:50 schreef trovey het volgende:
Dit is Log Cabin...eigenlijk een breitechniek maar ik gebruik het voor haken.
Ideaal om alle kleine bolletje van de Kringloop weg te werken.

[ afbeelding ]
ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor! ^O^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103315671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:46 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Dat geloof ik ja, leuk hoor! :)

Even jullie mening over m'n poppendekentje in wording: ik gebruik roze, wit en paars, maar weet niet goed in welke volgorde ik het zal doen...

Dit zijn de kleuren:

[ afbeelding ]

Ik twijfel of ik die 3 gewoon steeds af zal wisselen (dus roze-wit-paars-roze-wit-paars-etc.), of na elke paarse/roze rij eerst een witte (dus roze-wit-paars-wit-roze-wit-etc.)?

Wat vinden jullie? :P
r - w - p - r - p - w - w - r - p - r- r- w
je beginnetje :D
Kunt ook verschillende steken of breedtes van je banen vergroten of verkleinen.

als je weer random hulp nodig hebt.. wil ik wel wat letters wegzetten hoor :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..

Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik vind het mooi gehaakt, maar de kleur op de foto iets wat donker voor je huidtint.. maar dat kan een momentopname zijn. Je zit lekker ingepakt :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103315707
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:41 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ZIet er eigelijk wel chill uit, vooral de prijs en het aantal kleuren dan :P Ik ga hem even onthouden voor als ik weer geld heb :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ohw :{ balen zeg! Succes :*
pi_103317404
Kwma net nog een leuke haak-blog tegen, heeft wel wat weg van Attic24 vond ik zelf:
http://www.paisleyjade.com
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:32:27 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103318098
haha geinig! en ik vind 't helemaal niet attic24-achtig maar des te meer lijnloos-achtig!

kirsten, balen! succes met vinden van een nieuwe bijbaan. of misschien kun je meer uren draaien bij de HEMA?
in de haak.
pi_103323709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:08 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik ben te kleurnetjes hiervoor. Zou de kleuren dan afstemmen... Maar,.... lekker bezig hoor! ^O^
Het is wel een restjes ding hè, dan valt er niet veel te kleur af te stemmen en dan maar meteen helemaal over de top heen...heb tot nu bijna 40 verschillende kleuren gebruikt. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103328839
Wauw, ik ben even een klein maandje niet online en er zijn inmiddels al iets van 3 nieuwe topics gestart en eindelijk de 100 gehaald! :D
Ik heb echt enorm leuke dingen voor bij zien komen, te veel om op te noemen. Sowieso zag ik een enorm pluizig schaap, een leuke regenboog sjaal met een leuk patroontje, veel andere sjaals, een paar kleedjes en konijntjes. O+

Hier is de haak dip ook toegeslagen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Momenteel ben ik bezig om een simpele ronde sjaal te breien, schiet aardig op met naald 7!
Er liggen hier bij de zeeman trouwens nieuwe wolletjes, niet alleen die uit de folder, maar ook andere kleurtjes. Eind vorige week 2 bolletjes gekocht en nu wil ik weer wat kopen is alles bijna uitverkocht :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:22:59 #60
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103332668
Leuk dat hele gekleurde restjes dekentje achtig ding! :D denk misschien als placemat beter :$ deken is zo druk.
Nog een leuk paars wit roze dekentje :D

en mooie shawl en muts ^^

ben veel aan het haken, maar kan het allemaal weer niet laten zien vanwege swap dingen. Oh had ik al gezegd dat het rendier een shawl heeft en dat alle draadjes daarvan zijn afgewerkt? moet (weer) nog een foto maken, volgende week ofzo, dan heb ik vakantieeeee :D
pi_103332917
hier een random patroon van 100 steepjes in roze, paars en wit. Ik O+ deze site

http://www.biscuitsandjam(...)B%5D=1&totalRows=100
Kwak
pi_103334179
Dottey & kwakz0r: bedankt voor jullie 'random' input ( ;) ), maar ben toch maar veilig voor roze-wit-paars-wit gegaan :)

Lijnloos: elke keer als ik zo'n pixel-Up-dekentje zie, wordt ik verliefd O+ Wie weet ga ik me daar ook ooit nog eens aan wagen! ;) Heb een vriend en een zwager die daar stiekem best blij mee zouden zijn denk ik! :Y
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:28:40 #63
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103338447
Ik heb dit up-kussen gemaakt, geinspireerd door het up-dekentje van lijnloos :)
http://www.ravelry.com/projects/epsiej/1up-kussen
pi_103338867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef SunshineFlower het volgende:
Wauw, ik ben even een klein maandje niet online en er zijn inmiddels al iets van 3 nieuwe topics gestart en eindelijk de 100 gehaald! :D
Ik heb echt enorm leuke dingen voor bij zien komen, te veel om op te noemen. Sowieso zag ik een enorm pluizig schaap, een leuke regenboog sjaal met een leuk patroontje, veel andere sjaals, een paar kleedjes en konijntjes. O+

Hier is de haak dip ook toegeslagen, ik kan me er gewoon niet toe zetten. Momenteel ben ik bezig om een simpele ronde sjaal te breien, schiet aardig op met naald 7!
Er liggen hier bij de zeeman trouwens nieuwe wolletjes, niet alleen die uit de folder, maar ook andere kleurtjes. Eind vorige week 2 bolletjes gekocht en nu wil ik weer wat kopen is alles bijna uitverkocht :P

SPOILER
Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus. :')

Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken. :X

Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij. :')
Optimist tot in de kist
pi_103338904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:28 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
O+
Optimist tot in de kist
pi_103339526
quote:
O+ !!! Wauw, echt cool! Ik ben echt verkocht aan die Up-projectjes! Ga binnenkort serieus maar eens zo'n square proberen! :D

Morgen hier ook maar eens ff langs de Zeeman denk, hopen dat het hier wat minder hard gegaan is van de week, anders hebben ze straks al niks meer! En anders ook nog maar ff langs de Wibra ofzo :@
pi_103342716
SSF...VAN HARTE MET je Haak-op-de-weg-bewijs!!!! :*
pi_103342886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Net ook even bij Zeeman geweest en daar hadden de verkoopsters het er ook al over dat de wol als een trein liep, vooral die Sparkle....laat ik daar nou net ook een portie van hebben meegenomen...die hardroze, twee kleuren paars, blauw, zwart en wit...alle kleuren dus. :')

Bij de Wibra is de rode Saskia er blijkbaar uit (en vervangen door de bruine of een helderblauwe)...hopelijk heb ik genoeg voor mijn deken. :X

Verder nog een paar bolletjes gekocht voor de Cabin Loging hopelijk deken bij de Kringloop (2 voor 50 cent met wikkel er nog omheen), weer twee kleurtjes erbij. :')
hoi je hebt PM heb nog rooie saskia wol liggen...........
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_103343512
EsseEi: weet je toevallig hoeveel wol je ongeveer gebruikt hebt per vierkantje? Zag op Ravelry dat je allemaal Saskia gebruikt hebt, dus dan kan ik dat evt. mooi aanhouden! :)
pi_103345137
De tas van kirsten in de OP O+

Dottey, wat een mooie deken! Hoe groot zijn de vierkanten? Lijken een stuk groter dan de gemiddelde granny :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef mariyette het volgende:
LogCabin, wat cool om zo alle kleine restjes weg te werken! En wat een leuke grannystripe dekentjes..

Hier heb ik net de halfgrannyscarf 2.0 af met bijpassende muts af!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^ Mooi! En grappig hoe de kleuren in beide foto's zo ontzettend anders zijn.
quote:
O+ ^O^
Met nog een speciale _O_ voor Lijnloos extra ;)

Heeft iemand hier het welbekende patroon van de baby converse schoentjes al eens in het NL vertaald?

Vrouwtje hier van de handwerkwinkel wilde ze gaan maken om ze in de winkel te zetten maar ze vroeg of ik goed was in patronen vertalen :@ Ik wil het best proberen maar ben ook maar een beginnend haakster! Mocht iemand hier al een vertaling hebben dan hou ik me meer dan aanbevolen!!
pi_103347757
Hier hadden ze een paar weken terug niets bij de Zeeman liggen. Morgenmiddag even kijken dus :).

Ik ben een cirkelsjaal aan het haken van Phildar partner 6. Gaat lekker snel :)

O, en die Upjes zijn gaaf!

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 20-10-2011 22:17:18 ]
pi_103348141
quote:
Oh joh, die is leuk geworden! :o O+ Ik had hem volgens mij nog helemaal niet klaar gezien... Mijn rode is nog steeds niet af. En steeds weer twijfel ik of ik er misschien niet toch een dekentje van maak (van allebei that is) door er nog meer squares omheen te bouwen... Ben er nog niet uit.
pi_103350649
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:41 schreef Dottey het volgende:
SSF...VAN HARTE MET je Haak-op-de-weg-bewijs!!!! :*
Hahaha, dank je wel!! :*
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:29:30 #74
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103360643
Ik had geloof ik 2 bollen wit en zwart nodig en 1 rood, 1 groen en 1 beige achtig (voor de 2 kanten dus). Weet niet hoeveel per vierkantje ;)
pi_103364335
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:

Dottey, wat een mooie deken! Hoe groot zijn de vierkanten? Lijken een stuk groter dan de gemiddelde granny :)
11 cm * 11 cm
pi_103364718
argh ik heb dat upje ook nog liggen om af te maken... Misschien moet ik me daar van het weekend maar eens op storten. Ik meen dat ik alles al had gehaakt en dat k m 'alleen' nog 'maar' in elkaar hoef te zetten.
pi_103373957
Mocht iemand nog een projectje zoeken... ;)

Trui, dank voor t aanbod :*
Fake it till you make it...
pi_103375531
Kon me niet inhouden vanmorgen, dus heb meteen maar alle kleurtjes voor de Ups in huis gehaald :@ Zodra ik eenmaal wat ik m'n kop heb he... :9

Heeft iemand misschien een goeie tip hoe ik de draadjes van mijn Granny Stripe dekentje mooi weg kan werken? :?
(Ben gewend ami's te maken, dan kan je die gewoon aan de binnenkant verstoppen! ;) )
pi_103377663
zeg, dames hebben jullie enig idee wat voor programmaatje er voor nodig is om dit te maken?

dus zo'n mooi overizht van al die vakjes, iets dat je ze;f kunt maken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_103380975
Misschien weten ze in het borduurtopic meer Mirjam? Daar hebben ze vaak van dat soort dingen nodig toch?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:55:11 #81
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_103381449
Ik ben aan een sjaal begonnen voor dochter maar nu is m`n wol op..en niet meer te koop ;(
Heeft iemand toevallig nog een bol (of 2 of 3 of 4) witte Nigar voor me ter overname?
Ik ben al bij alle Zeemannen in de buurt geweest maar overal zijn ze uit het assortiment :-/
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_103381481
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef kirsten. het volgende:
Misschien weten ze in het borduurtopic meer Mirjam? Daar hebben ze vaak van dat soort dingen nodig toch?
ja, KG-chart bleek de oplossing :D
pi_103384448
mijn shawl/omslagdoek begint al eerder op te schieten, jeuj O+

pi_103386969
leuke dingen weer gezien..
En jaaaaaaaaa hoor !!! mn deken is af!!!!!
Volgende project wordt een tochtrol om voor de voordeur te leggen zodat het wat minder koud wordt in de gang....
Zat er eerst aan te denken een soort van gordijn te haken wat ik helemaal voor de deur kan hangen, maar denk dat dat te zwaar wordt.

Fotootjes komen nog van de deken!!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:15:49 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103391496
Tf, ik zal straks even voor je op zoek, moet nog wel wat nigar hebben liggen maar of het witte is betwijfel ik.
in de haak.
pi_103393548
Ik ben vanmorgen nog bij onze Zeeman geweest, volgens mij lag daar ook nog wel witte nigar.. Maar ik kan helaas op z'n vroegst volgende week woensdag pas weer denk ik...

Mocht het dan nog nodig zijn, kan ik uiteraard wel een paar bollen halen! :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:42:57 #87
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103409673
mirjam gaaf die shawl!:D
BrainTeaser, je kunt de draadjes een paar keer heen en weer steken door de steken heen. Is stevig en je ziet er (bijna) niets van. Oh en ben benieuwd naar je Up! :D

enuhm: ja die Beardo....ik denk dat ik die maar voor mn vriend moet maken ;)
pi_103410460
uhmm kan iemand mij misschien uitleggen wat hier staat:

Ch 2. *(Yoh and draw
up a loop) 3 times in next hdc.
Yoh and draw through all loops
on hook. Ch 1 to close st – puff st
made. 1 hdc in next hdc. Rep from
* around. Join with sl st to top of
first puff st. 8 puff sts.

Ik snap er geen fluit van hihi. En dan met name de YOH??
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:33:26 #89
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103410572
YOH = yarn over hook :P
je moet eigenlijk in 1 steek 3x het begin van een stokje maken, aan het eind heb je dan heeel veel lusjes (7 geloof ik) op je haak en dan trek je de draad door alle lusjes heen :)
snap je?
pi_103410781
check! ik snap um. Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie!
pi_103411070
Oh ik ben zo happy O+

Heb als cadeautje zes bolletjes garen gekregen van mijn moeder, roze-geel-lichtblauw-donkerblauw-paars-grijs, hartstikke hip, vind het zo leuk!! En nu vakantie dus dat gaat helemaal goedkomen :9

Heb nu dus ook eindelijk tijd, had het net min of meer onder de knie, gooit school roet in het eten met stomme examens :(
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_103412064
Mooie omslagdoek Mirjam!

Mijn giraf is af O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:41:15 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103413793
TF ik heb nog 1 bolletje Nigar voor je, onaangebroken. kan ik je zo sturen, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

lief girafje, serinde!

mirjam, dat schiet al aardig op! voor wie wordt ie?
in de haak.
pi_103422151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:25 schreef Mirjam het volgende:
zeg, dames hebben jullie enig idee wat voor programmaatje er voor nodig is om dit te maken?
[ afbeelding ]
dus zo'n mooi overizht van al die vakjes, iets dat je ze;f kunt maken?
excel :D
pi_103422583
Leuk Serinde :)

Ik vond de nieuwe wolletjes van Zeeman erg tegenvallen (of ze hadden hier gewoon niet veel meer).
pi_103423382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:41 schreef trui het volgende:
TF ik heb nog 1 bolletje Nigar voor je, onaangebroken. kan ik je zo sturen, laat maar weten of je daar wat aan hebt.

lief girafje, serinde!

mirjam, dat schiet al aardig op! voor wie wordt ie?
voor mijzelf :D :@
pi_103423941
Hefstblad welk garen viel tegen, of in het algemeen? Ik heb juist wel twee kleurtjes meegenomen die ik nog niet kende. De nieuwe lichtblauwe softfun vind ik erg mooi!
Zag ook dat ze een nieuw soort garen hebben maar moest bij ons nog in de bakken gelegd worden. Ik had geen zin om zelf die dozen open te maken :D

Ben nu voor het eerst met supersoft van Zeeman aan het haken, haakt lekker! Ik ben de stapeltoren aan het maken die ik hier ook al een paar keer gemaakt is.
pi_103424418
Wat fotootjes van mn deken :)

pi_103424837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wauw, tof!

zelfbedacht patroon?
pi_103425944
Ik heb nu 50 :') verschillende kleuren in mijn Cab Loging project....gebruik nu twee flexibele manden van de Action om de wol te bewaren...gewoon van de ene naar de andere bak gooien als ik klaar ben met de kleur zodat alles steeds in elke ronde aan de beurt is. :P
Optimist tot in de kist
pi_103425956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:14 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D , leuk. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_103426115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:54 schreef trovey het volgende:
Ik heb nu 50 :') verschillende kleuren in mijn Cab Loging project....gebruik nu twee flexibele manden van de Action om de wol te bewaren...gewoon van de ene naar de andere bak gooien als ik klaar ben met de kleur zodat alles steeds in elke ronde aan de beurt is. :P
hoe ver ben je nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')