abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103246621
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://www.zielsgelukkig.nu/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Herinneringen:
Stichting Make a Memory Zij helpen je graag een mooie waardevolle fotografische herinnering te maken aan jullie kindje. Op hun website staat vermeld hoe je contact op kunt nemen.

Engeltjes:

Max: 7 augustus 1995- 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002- 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Joshua: 24 augustus 2004 - 24 augustus 2004 (zoon van maffemuts)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Ayden: 08 januari 2008 - 08 januari 2008 (zoon van Tan)
Yoeri: 31 december 2008 - 28 december 2008 (zoon van maffemuts)
Jeff: 02 januari 2009 - 02 januari 2009 (zoon van MarMar)
Ischa-Gabriel: 20 februari 2009 - 15 februari 2009 (zoon van Jessie)
Quinten: 17 November 2009 - 7 Januari 2010 (zoon van Reintji)
Kiro: 19 februari 2010 07 juni 2010 (zoon van Simmu en Sangdrax)
David: 1 juni 2011 - 1 juni 2011 (zoon van LeNeHe)
Roan:11 september 2011 -11 september 2011 (Zoon van Klumsy)
Senna: 19 september 2011 - 19 september 2011 (Dochter van Klumsy)
Gabriël: 13 december 2011 - 13 december 2011 (Zoon van Incantrix)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)
Ouders van Prachtige Engeltjes (10)
Ouders van Prachtige Engeltjes (11)
Ouders van Prachtige Engeltjes (12)
Ouders van Prachtige Engeltjes (13)
Ouders van Prachtige Engeltjes (14)
Ouders van Prachtige Engeltjes (15)
Ouders van Prachtige Engeltjes (16)
Ouders van Prachtige Engeltjes (17)
Ouders van Prachtige Engeltjes (18)
Ouders van Prachtige Engeltjes (19)
Ouders van Prachtige Engeltjes (20)
Ouders van Prachtige Engeltjes (21)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 09-05-2012 18:26:44 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_103246735
ik was al druk bezig met het openen van een nieuw topic, maar zou jij Roan en Senna dan in het lijstje willen zetten? :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_103246786
hmm foutje in de op het moet deel 21 zijn ipv 22.

@Klumsy waar woon je ergens provincie want ik zie er een paar staan,
Een paar in een ziekenhuis, in een aula .
In google eens vlinderboom overleden kind intypen.

:*
pi_103246823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:42 schreef klumsy het volgende:
ik was al druk bezig met het openen van een nieuw topic, maar zou jij Roan en Senna dan in het lijstje willen zetten? :*
Tuurlijk, hoe wil je dat ze erin komen te staan?
pi_103246874
Roan: 11 september 2011 - 11 september 2011 (zoon van Klumsy)

Senna: 19 september 2011 - 19 september 2011 (dochter van Klumsy)
pi_103246890
LeNeHe, wat mooi dat ze dat doen in het ziekenhuis. Mooie gedichtje ook.

:* voor jou en voor iedereen in dit topic
pi_103246964
Ik woon in amersfoort, heb al wel even zitten googlen, maar kom hier in de omgeving niks tegen
dacht dat ik gehoord had dat in Nijkerk of Hoevelaken ook een vlinderboom zou zijn, maar tot nu toe niks van gevonden. Misschien het weekend eens die kant op rijden om te gaan kijken :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:48:28 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103247061
LeNeHe dat klonk als een fijne herdenkingsdienst, ook een mooi gedicht wat je hebt voorgelezen..

Dikke knuffel voor jullie allemaal :*
Be happy with the little things in life
pi_103247351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:46 schreef klumsy het volgende:
Ik woon in amersfoort, heb al wel even zitten googlen, maar kom hier in de omgeving niks tegen
dacht dat ik gehoord had dat in Nijkerk of Hoevelaken ook een vlinderboom zou zijn, maar tot nu toe niks van gevonden. Misschien het weekend eens die kant op rijden om te gaan kijken :)
almelo is dat ver weg?
pi_103247588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:53 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

almelo is dat ver weg?
Dat is denk ik bijna anderhalf uur hier vandaan, zou liever iets wat meer in de buurt hebben...

Pff merk nu ik er weer zo over lees dat ik het er nog best wel moeilijk mee heb...
Probeer echt zo positief mogelijk in het leven te staan, maar dat maakt het gemis niet minder ;(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:59:03 #11
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103247750
Dikke knuffel Klumsy :* Je hoeft niet altijd even positief te zijn hoor, lieverd het is nog zo vers allemaal.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:33:50 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_103250097
Almelo zal denk ik net iets meer dan een uur voor je rijden zijn, maar ik kan me voorstellen dat je het dichterbij wilt :) In Nijkerk is wel zoiets!

Een uitvaartondernemer zal je misschien ook wel antwoord kunnen geven op je vraag, maar ik kan me voorstellen dat dat misschien net een stap te ver zal zijn :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103250189
Klumsy, het is zo super kort geleden voor jullie, dat positieve is ook ver te zoeken in het begin. Het gemis blijft, dat vond ik eerst heel beangstigend maar het verandert, je hebt alleen heel veel geduld nodig en vooral naar je gevoel luisteren.

Misschien klinkt het een beetje betweterig bedenk ik me, maar zo bedoel ik het niet. Het is mijn eigen ervaring in hoe het tot nu toe loopt.

Over een vlinderboom; daar weet ik er geen van maar misschien kun je via Google iets vinden.
Dikke knuffel Klumsy en ik hoop dat je een mooi plekje in de buurt kunt vinden.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_103254708
klinkt helemaal niet betweterig hoor :*
pi_103301578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:56 schreef klumsy het volgende:

[..]

Dat is denk ik bijna anderhalf uur hier vandaan, zou liever iets wat meer in de buurt hebben...

Pff merk nu ik er weer zo over lees dat ik het er nog best wel moeilijk mee heb...
Probeer echt zo positief mogelijk in het leven te staan, maar dat maakt het gemis niet minder ;(
Je kunt bijvoorbeeld ook iets maken (of laten maken) en dat in een bos of park vlakbij in de buurt een mooi plekje geven? Wij hebben bijvoorbeeld op de verjaardag van Noa en Quinten voor Quinten ballonnen met een briefje eraan opgelaten in een park. Wat dat betreft is er een behoorlijk vacuüm idd. We hadden erg veel moeite om bijvoorbeeld een geschikt monumentje te vinden.

Positief lukt ook niet altijd en dat hoeft ook niet. Geef je verdriet de ruimte. Het zijn pieken en dalen...
pi_103453097
Wat Reintji zegt, je hoeft ook niet altijd positief te zijn.

De dekentjes.. wij hebben er ook zoeentje, die ligt bij de afdrukjes van handjes en voetjes met andere familiefoto's en het urntje zichtbaar in een kast.
Eerst hadden we een hele plank in de kast met alleen maar spulletjes van Jeff, maar nu is het meer een plank met allemaal familiefoto's en ook dingetjes van de dochters geworden.
Fijn om dat dekentje te hebben en af en toe eens te kunnen pakken vind ik.
pi_103467251
geen mens kan het toch opbrengen om altijd maar positief te blijven! zelfs niet wanneer die mens makkelijk door het leven fietst. dat hoeft ook helemaal niet. je pijn is van jou. je houdt zo van david en je mist hem zo ;( je hebt recht op je pijn. je hebt er recht op om hem te gedenken zo je wilt. je hoeft niet altijd positief te zijn :* soms is alles gewoon kut ( :* yppy, voor die term zo). wat is er mis mee om te rouwen dat het allemaal zo erg is? je moet het alleen wel loslaten ooit. want hoe erg het nu ook lijkt, niet alles is echt kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103467587
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:12 schreef simmu het volgende:
geen mens kan het toch opbrengen om altijd maar positief te blijven! zelfs niet wanneer die mens makkelijk door het leven fietst. dat hoeft ook helemaal niet. je pijn is van jou. je houdt zo van david en je mist hem zo ;( je hebt recht op je pijn. je hebt er recht op om hem te gedenken zo je wilt. je hoeft niet altijd positief te zijn :* soms is alles gewoon kut ( :* yppy, voor die term zo). wat is er mis mee om te rouwen dat het allemaal zo erg is? je moet het alleen wel loslaten ooit. want hoe erg het nu ook lijkt, niet alles is echt kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103469204
Lieve simmu, ik kan met m'n mobiel geen smilies plaatsen maar hierbij een dikke knuffel voor jou en jullie.

Was van de week weer bij de psych. Weer erg fijn gesprek gehad. Had een hele lijst met vragen en alles is aan bod gekomen. Heb ook het bevallingsverslag gelezen. Best even heftig maar ben blij dat ik het heb gelezen, was echt een paar stukjes kwijt. Volgende keer krijg ik er een printje van mee.

[ Bericht 59% gewijzigd door LeNeHe op 23-10-2011 20:56:42 ]
I found myself alone,
pi_103712136
Heb vandaag echt een rotdag, het zou de terugkomdag met baby zijn van Samen Bevallen vandaag.
Stom zeg dat ik door zoiets me zo rot voel.
I found myself alone,
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:38:29 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103712238
Is toch helemaal niet stom, LeNeHe :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:23:07 #22
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103849775

Gewoon omdat het kan, was opzoek naar een bepaalde foto en toen kwam ik deze tegen.
Thijs O+

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 01-11-2011 21:30:08 ]
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 22:21:02 #23
5428 crew  miss_sly
pi_103853675
Bar, wat een vreselijk mooie foto O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:23:10 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_103853829
Ja, elke moeder voelt die kleine handjes... Erg mooie foto Bar O+
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:24:43 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103853943
:* brok in mijn keel...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 22:24:56 #26
5428 crew  miss_sly
pi_103853956
Wat jij zegt, Rocka, je voelt het gewoon van binnen en van buiten, hoe zo'n moment is.
pi_103857878
Wat miss sly zegt, mooie foto dus.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:56:32 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103865782
Bar, wat blijft het zeer doen he, zo'n gemis. :{ Ik kan me voorstellen dat dat soms best heel ingewikkeld is trouwens voor je gevoelens t.o.v. Roy. sterkte weer met alles! :*

LeNeHe, ik vind 't ook helemaal niet stom of raar dat zoiets je weer extra met de neus op de feiten drukt... :*
in de haak.
pi_103865885
Wat een lieve foto Bar :*
pi_103873203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:56 schreef trui het volgende:
Bar, wat blijft het zeer doen he, zo'n gemis. :{ Ik kan me voorstellen dat dat soms best heel ingewikkeld is trouwens voor je gevoelens t.o.v. Roy. sterkte weer met alles! :*

waar ik wat moeite mee heb is dat wanneer ik het heb over thijs, de meeste zeggen, maar je hebt roy toch, kijk eens vooruit, niet meer in het verleden.
Of zoals van het weekend, we gaan bloemen brengen bij je ma en broer...
Gaat over fam.
Ik was geneigd om te vragen en thijs dan.
pi_103894583
Bar, wat een ontroerende foto. Heel mooi.

Kan me voorstellen dat dat soort opmerkingen je pijn doen. Roy is geen vervanging van Thijs.

Z. zei het gisteravond nog tegen mij; we blijven hem missen tot onze dood. En dat geldt voor jullie natuurlijk ook.
I found myself alone,
pi_103907865
ook maar even hier, met dank aan elisaB hebben we kiro's sectierapport (en bijna alle dossiers!). daar staan toch dingen in die ons heel anders verteld zijn. zo blijkt de pulmonale hypertensie niet het grootste probleem geweest te zijn. kiro bleek vergevorderde bpd te hebben. daarnaast bleek hij amoxicillineresistent.

desondanks is de eindconclusie zoals ons verteld correct: hij had achteraf gezien geen enkele kans :'(

SPOILER
pi_103907932
Bar, ik vind het hele vreemde en ook lompe opmerkingen. alsof Roy ooit Thijs kan vervangen! Thijs is het broertje van Roy en dat zal hij altijd blijven.
pi_103908139
@Simmu :* geeft het je wat rust of juist nog niet? Het lijkt me enorm confronterend..
Ik heb laatst om andere redenen het ziekenhuisdossier van mezelf opgevraagd en kwam daarin natuurlijk ook het verslag van Jeff tegen... pittig, moeilijk.
Wel heel respectvol en liefdevol geschreven, dat deed me goed.

@Bar mensen doen soms zo raar met die dingen.. alsof een kind uberhaupt zomaar vervangbaar is ;( gooi het maar op onbegrip.. *dikke knuf*

Mijn zwager en schoonzusje hebben onlangs een dochtertje gekregen.. de opmerking die daarbij kwam van oma was "leuk, maarreh, ik wil ook een keer een kleinzoon hoor!"
Kwam hard aan... Mensen denken niet na, willen misschien ook niet nadenken over hoeveel pijn het doet omdat ze dan zelf ook een deel van die pijn moeten voelen.
pi_103908320
ik wist al toen hij in meppel lag, dat ze dingen voor ons achterhielden. vooral in groningen was het heel erg. na een week in groningen hadden we de gewoonte om tijdens de verpleegoverdracht stilletjes in het hoekje te zitten, wat ze vaak niet in de gaten hadden, zodat we dan maar wat betere/eerlijkere informatie hadden. we kregen er erg het gevoel van dat wij maar lastig en overbodig waren. plus dat het niet weten wat er nou aan de hand is aan je gaat vreten. zeker als je gewoon ziet dat het steeds slechter gaat en dat in je gezicht ontkent wordt. en nu weet ik precies alles. dat geeft wel rust.
pi_103908839
en ik stuit op leugens. in de brief naar de huisarts staat doodleuk dat de (on) mogelijkheden mbt ecmo met ons besproken zijn

wat een gelul. we kregen gewoon om 12 uur te horen dat hij om 13 uur naar rotterdam zou vertrekken voor ecmo. we wisten niet eens wat dat was. we konden ook niet mee met de ambulance en even bellen om te zeggen dat hij goed aangekomen was (zoals afgesproken) was ook teveel moeite. succes in de spits mensen! wat een hellerit was dat
  donderdag 3 november 2011 @ 11:43:31 #37
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103909981
Simmu... :*
A grand adventure has begun.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:45:32 #38
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103910033
Bar en Simmu :* (en ook voor alle anderen die het nodig zijn)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_103913928
Jemig Simmu, wat vreselijk dat er bovenop alle verdriet nog eens zo gelogen is tegen jullie.
Onbegrijpelijk.
I found myself alone,
pi_103931585
Simmu :* Ook nog leugens pfff.
pi_103937560
soms is duidelijkheid fijn, maar in de meeste gevallen bezorgt het toch ook pijn... Ik hoop ondanks de leugens, je met de waarheid je rust kan vinden simmu :*

En Bar, lompe mensen zullen er altijd blijven helaas :N ook n :* voor jou.

En alle anderen hier :*
Liefs, Maffe.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 7 november 2011 @ 14:13:17 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_104074256
Bah Simmu, dat is het laatste waar je op zit te wachten...

Bar, ik schiet vol van die foto... wat bijzonder.
  zondag 11 december 2011 @ 16:14:22 #43
164988 SoaringCondor
in liefdevolle herinnering
pi_105456524
Wereldlichtjesdag

Elke 2e zondag in december wordt Wereldlichtjesdag gehouden. Op deze dag, om 19.00 uur ‘s avonds, steken mensen over de hele aarde kaarsjes aan ter nagedachtenis aan, op welke wijze dan ook, overleden kinderen. De wereld wordt zo even letterlijk wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben en daarnaast is er het besef dat je niet alleen bent met je verdriet.

Onze kaarsjes branden vanavond voor Thijs en alle engeltjes.
In gedachten zijn we bij jullie.

Marco en Nathalie
"Sommige mensen leven liever met een prettige leugen dan met een lastige waarheid"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 17:52:58 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105460589
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:14 schreef SoaringCondor het volgende:
Wereldlichtjesdag

Elke 2e zondag in december wordt Wereldlichtjesdag gehouden. Op deze dag, om 19.00 uur ‘s avonds, steken mensen over de hele aarde kaarsjes aan ter nagedachtenis aan, op welke wijze dan ook, overleden kinderen. De wereld wordt zo even letterlijk wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben en daarnaast is er het besef dat je niet alleen bent met je verdriet.

Onze kaarsjes branden vanavond voor Thijs en alle engeltjes.
In gedachten zijn we bij jullie.

Marco en Nathalie
Ook hier brand een kaarsje vanavond aan het raam O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 11 december 2011 @ 17:59:36 #45
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_105460818
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 11 december 2011 @ 18:00:15 #46
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_105460845

[ Bericht 23% gewijzigd door maffemuts op 11-12-2011 18:02:52 (kleiner plaatje...) ]
Gewoon n stuiterballetje
pi_105460913
O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 18:10:17 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105461191
Ik heb ze alvast aangemaakt O+

Voor al jullie kanjers, groot en klein
dat ze voor altijd in onze gedachten zijn

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105461374
Senna O+

SPOILER
Ik zal vanavond voor haar en Roan en natuurlijk alle andere kindjes een kaarsje laten branden
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 18:35:27 #50
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 11 december 2011 @ 18:54:31 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105462783
Onze engel brand hier voor alle engeltjes vanavond:

zondag 11 december 2011 @ 18:55:56 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105462844
Och Klums... Zo klein, zo teer... :*
pi_105475706
Vandaag brandt David zijn kaars. Voor hem en alle andere kindjes die gemist worden.
I found myself alone,
  woensdag 14 december 2011 @ 21:11:58 #54
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105592743
Klumsy, ik heb het hier niet eerder neergezet, maar ik heb veel gehad aan de foto die je postte. Het heeft me niet alleen laten zien hoe mooi jouw kindje is, maar ook een mini-beetje een beeld gegeven van wat wij met Gabriël zouden kunnen verwachten. Ik hoop dat jij nog meer van zulke mooie foto's hebt :* ik hoop niet dat ik nu iets stoms neerzet ofzo, het heeft me erg geraakt :*

En zou onze kleine Gabriël ook in de OP mogen? :@ Geboren en overleden op 13 december 2011..
3!
pi_105593103
Inca :* Hoe is jullie nacht gegaan, zo samen met Gabriel?

Klumsy :* Jullie dochter O+ zo klein zo teer....
  woensdag 14 december 2011 @ 21:38:35 #56
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105594098
Het was ongelooflijk fijn om er de nacht te blijven samen met onze lieve kleine. We hebben allebei als een blok geslapen (ik met een medicijntje om daarbij te helpen), het was fijn om bij hem te zijn, wakker te worden en naar hem te kunnen kijken.. Weggaan uit het ziekenhuis en afscheid nemen was echt een keihard klotemoment (pardon my french), hoewel de gedachte dat hij nu aan zijn eigen reis bezig is wel een soort van rust geeft bij mij. Later zijn we nog eens teruggegaan omdat opa's, oma's en oom ook graag afscheid wilden nemen en dat was ook wel heel mooi, we hebben samen met Stef gedag gezegd tegen de baby, later vroeg hij nog eens 'biebie kijke' en heeft mijn broertje een prachtfoto van ons vieren gemaakt. Het is echt allemaal zo goed en mooi gegaan, precies zoals we wilden.. En toch blijft het gewoon zo fucking gemeen dat hij nooit groot mag woren :'(
3!
  woensdag 14 december 2011 @ 21:40:59 #57
593 sjak
Juffie Bloem
pi_105594216
:'( Zo'n afscheid is nooit goed maar het klinkt wel alsof jullie eruit hebben kunnen halen wat goed voor je is. Heel veel sterkte Incantrix.
Lekker douchen!
  woensdag 14 december 2011 @ 21:42:05 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105594273
Inca, Gabriël staat er bij. :*
pi_105594285
Klinkt heel fijn en teder allemaal, en ja die keiharde realiteit... vreselijk....
Echt praat,huil,vloek,doe :*
Ik weet ook even niet wat ik je allemaal zeggen wil ;(
Ik huil gewoon met je mee :*
  woensdag 14 december 2011 @ 21:48:37 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105594668
Inca, het is ook fucking gemeen dat hij nooit groot mag worden...

Hetzelfde geldt voor alle engeltjes in dit topic.

klumsy, je meisje is echt prachtig O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 december 2011 @ 21:53:01 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105594895
Ik moest huilen om de vraag van stef :'( Ik moest al slikken bij je verhaal Inca, maar de vraag van Stef of hij z'n broertje nog eens mocht zien deden de sluizen openzetten ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105595212
Klumsy :* zo teer...

En Inca.. *slik* herkenbaar hoe je dat beschrijft de nacht in het ziekenhuis.. en kleine Stef..
Elke keer als dit topic weer omhoog komt in mijn history hoop ik dat er niet weer een engeltje bij is gekomen.. Heel veel sterkte!
pi_105610745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:11 schreef Incantrix het volgende:
Klumsy, ik heb het hier niet eerder neergezet, maar ik heb veel gehad aan de foto die je postte. Het heeft me niet alleen laten zien hoe mooi jouw kindje is, maar ook een mini-beetje een beeld gegeven van wat wij met Gabriël zouden kunnen verwachten. Ik hoop dat jij nog meer van zulke mooie foto's hebt :* ik hoop niet dat ik nu iets stoms neerzet ofzo, het heeft me erg geraakt :*

En zou onze kleine Gabriël ook in de OP mogen? :@ Geboren en overleden op 13 december 2011..
Nee helemaal niks stoms :*
Wij hebben inderdaad nog een hele serie foto's die zijn door de ziekenhuisfotograaf gemaakt.
Zelf hadden wij ook wel wat foto's gemaakt, maar vooral van Senna, Roan is zo onverwachts geboren, dat we zelf zo in shock waren dat we op dat moment er ook niet bij stil hebben gestaan om het te doen... Gelukkig heeft de fotograaf wel een hele serie foto's van hem gemaakt O+
Foto's van Roan zet ik hier niet neer, voor ons is hij prachtig, maar kan me voorstellen dat voor andere ze misschien toch wat minder fijn zijn, omdat hij een stuk roder was dan Senna.
Ben wel benieuwd naar jullie Gabriël O+ Hij is vast prachtig! :*
pi_105611262
Wat fijn dat het allemaal zo is gegaan als jullie wilden, dat maakt het verdriet niet minder, maar zorgt wel voor een hele mooie en kostbare herinnering aan jullie zoon O+
  donderdag 15 december 2011 @ 19:57:53 #65
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_105628137
Inca, wat afschuwelijk dat we je hier 'welkom' mogen heten.
Ik hoop dat dit topic je troost zal kunnen bieden in de toekomst. Een plekje waar Gabriël nog vaak herdacht zal worden.
Wat een prachtige naam hebben jullie gekozen (hij stond destijds ook op mijn namen-lijstje).

Heel veel sterkte gewenst voor de momenten van gemis en verdriet. :*
... ♥ ik mis je ♥
pi_105634922
Een 'welkom'knuffel voor Inca en haar prachtengeltje Gabriël :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_106302258
Oud&Nieuw is toch niet meer hetzelfde.. ik was een paar keer met mijn hoofd in het ziekenhuis, waar ik toen ook naar het vuurwerk lag te luisteren. Toen nog blij..
Vandaag eten we een gebakje met drie kaarsjes, drie jaar alweer, pff..

Geen dag gaat voorbij zonder dat mama even aan je denkt lieve kleine Jeff.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 januari 2012 @ 10:19:40 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106303323
:* Marmar
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 2 januari 2012 @ 15:40:31 #69
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106313613
MarMar :* Hier ook hoor het is nooit meer hetzelfde word er op de een of andere manier ook altijd somberder door, vaak huil ik ook.
pi_106330145
Mjah, lief en kiddo liggen al een tijdje op bed (wekker van lief gaat om vier uur), ik krijg m'n hoofd nog even niet rustig genoeg.
Merk wel dat het "milder" wordt, dat het me wat beter lukt te genieten van wat ik wél heb ofzo.
Makkelijk wordt het nooit, het blijft een litteken en toch koester ik het ook.. de herinnering aan Jeff, dat we hem toch nog even bij ons mochten houden..
Daarom een gebakje met kaarsjes, toch een beetje "vieren" dat hij bij ons geweest is, al was het maar zo eventjes.

Huilen gebeurt soms, vandaag niet.. maar soms op de meest onverwachte momenten..
pi_106330853
Marmar :*
  maandag 2 januari 2012 @ 21:55:23 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106330950
MarMar als ik hier mijn hoofd niet rustig krijg dan schrijf ik het op, vaak in briefvorm gericht aan Thijs.
Op de één of andere manier krijg ik daar rust door.
En natuurlijk mag je het "vieren"Jeff is ook jullie zoon en jullie hebben hem mogen kennen, al was het helaas maar zo kort.
pi_106531003
pi_106531180
Reintji; knuffel voor jou en voor Quinten.

Ook voor Incantrix, wat een prachtige naam heeftjullie mannetje gekregen.
I found myself alone,
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:44:21 #75
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_106533980
Reintji :* Voor jullie is het ook "alweer" 2 jaar geleden. :{
Hoe was / is vandaag voor jullie?
... ♥ ik mis je ♥
pi_106537057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:44 schreef phluphy het volgende:
Reintji :* Voor jullie is het ook "alweer" 2 jaar geleden. :{
Hoe was / is vandaag voor jullie?
Drie kleine dondersteentjes die ons bezig houden. Te klein om wat te snappen. Met Quinten's tweelingzus naar zijn grafje geweest en rode rozen voor hem gebracht. De ballon die ze vandaag heeft gekregen gaan we morgen in de speeltuin oplaten met een handafdrukje van zijn zusjes en broertje.

Het malen begint pas als het kroost in bed ligt...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:57:41 #77
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106537203
Rentji :*
pi_106545083
:* Rentji, knuffel...
pi_106553679
:* Rentji herkenbaar trouwens dat het malen pas begint als de andere kindjes op bed zijn.. *knuf*
  zondag 8 januari 2012 @ 12:14:34 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_106554523
:* Tan
Ayden! :W O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 8 januari 2012 @ 12:56:33 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106555644
Ook al weer vier jaar...

:* Tan!
pi_106555864
Knuf Tan
pi_106555958
:* Tan
  zondag 8 januari 2012 @ 13:32:29 #84
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_106556794

Tan :*
Reintji :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_106557681
Reintji, heb je veel liggen malen?

Tan, veel sterkte vandaag...
I found myself alone,
pi_106557805
Ook voor jou een dikke knuffel Tan :*
  maandag 9 januari 2012 @ 09:08:21 #87
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106592642
Dankjulliewel! Het is voor ons geen rouwdag, al vallen er wel tranen bij mijn jongste dochter, zij kan het nog steeds moeilijk een plaatsje geven.

Zal ik jullie een gek verhaal vertellen? Ik ben heel erg nuchter ingesteld, maar ik maakte gisteren zoiets geks mee. De televisie op onze slaapkamer heeft een blauw lampje als hij aan is. Hij kan niet op standby, het is aan of uit. Toen we de televisie een paar weken hadden ging opeens het lampje blauw branden terwijl de TV uit was. Het was geen standbystand dus, want dat kan niet bij die TV. Ik merkte dat het steeds vaker gebeurde en altijd als ik aan Ayden dacht of als we het over hem hadden gehad. Het begon een beetje spooky te worden. Dus ik dacht toen een keer heel bewust: Ayden, als jij dit bent, doe dan NU het lampje aan. En dat gebeurde dus, het lampje ging aan.
Omdat mijn man gelovig is (en ik niet), durfde ik het eerst niet aan hem te vertellen. Maar ik vond het zo vaag, dat ik het hem toch maar vertelde. Hij bleef denken dat het gewoon een technisch mankement van onze TV was, maar ik zag toch enige twijfel bij hem.

Omdat ik niet wil dat Ayden bij ons komt 'spoken', heb ik hem in gedachten gevraagd dat niet meer te komen doen. Ik weet namelijk van andere verhalen dat dit de manier is. Ik weet namelijk nog steeds niet of ik moet geloven dat overledenen bij ons blijven, of dat geesten bestaan, maar goed, ik ben inmiddels zelf ook aan het twijfelen. Misschien allemaal wishfull thinking, maar ik denk het niet, want ik wil juist dat Ayden rust vindt en niet bij ons blijft hangen, als geesten echt bestaan.

Maar goed... dat is nog niet het einde van het verhaal, want dit speelde twee jaar geleden af. Ik heb gevraagd of Ayden dat niet meer wil doen en sindsdien brandt het lampje niet meer. TOEVAL?? Geen idee.

Maar drie maal raden wat er gisteren gebeurde: 8 januari 2012 om klokslag zeven uur, ging het lampje van de televisie aan. Exact vier jaar nadat wij ons in het Sophia moesten melden voor de bevalling.

Dat is toch best raar?

Ik schrijf dit bewust niet op mijn log, want mijn schoonfamilie is heel streng religieus en leest mijn log ook en ik wil hen niet voor het hoofd stoten. Maar ik blijf het raar vinden. Wel heel erg eng toeval. En ik weet nog steeds niet of ik het zelf wel moet geloven of dat het gewoon een heel erg vreemde vorm van toeval is.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:10:27 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106592675
tan, dat is wel heel bijzonder inderdaad!! :*
in de haak.
pi_106592830
Jeetje Tan, wat een bijzondere gebeurtenis. Heel apart... :*
  maandag 9 januari 2012 @ 09:20:56 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106592845
Tan, dat lijkt inderdaad geen toeval meer te zijn. Ik vrees dat ik het alleen maar eng zou vinden, maar ik kan me ook voorstellen dat het heel troostvol kan zijn.

Ik heb ooit stage gelopen bij een Moluks onderwijscentrum. En zij gingen daar als heel vanzelfsprekend mee om. Dan was ik daar op een verjaardag en dan zei iemand ineens: "hee, mama is er ook!". Dan roken ze met zijn allen het parfum van hun moeder en dan waren ze ook heel blij dat hun moeder ook was gekomen. Niks engs aan voor hen. Maar ik wist niet goed hoe ik er mee om moest gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:37:13 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106593076
Ja, livelink, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het niet eng in de zin dat het me angstig maakt, maar het is niet wat ik wil. Ik wil, dat als het echt zo is dat onze ziel overgaat naar een soort geestenwereld, dat hij rust vindt, het liefst (in ieder geval) bij mijn overgrootopa O+ ik was zo dol op hem (mijn opa dus, ja Ayden ook natuurlijk, maar mijn opa was zo'n echte opaatjes-opa). Ik vind het niet erg dat hij bij ons blijft als hem dat rust biedt, maar wat ik heb begrepen van mensen die dus heel erg overtuigd zijn van het bestaan van geesten, dat ze niet hun rust vinden door bij aardse dingen aanwezig te blijven.

Mijn man (vriend eigenlijk, we zijn niet getrouwd), vond het gisteren ook wel heel raar, hij zag met eigen ogen dat het lampje weer brandde, terwijl dat dus al heel lang niet meer is gebeurd. Maar hij is er verder niet op in gegaan (en dat begrijp ik ook wel, omdat het zo druist tegen wat hij bij zijn opvoeding heeft geleerd).
pi_106593227
Tan, wat bijzonder! Ik geloof zeker dat het ayden is. Ik weet precies wat het is, ik heb mijn overleden zus een hele tijd bij me gehad. En ook nadat ik haar heb gevraagd niet meer bij me te komen bleef ze weg.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 9 januari 2012 @ 19:42:34 #93
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_106612547
Ik vind het een heel bijzonder en mooi verhaal, Tan. En helemaal niet eng. Ik denk zelf altijd dat er zoveel tussen hemel en aarde (mogelijk) is, hoe kan ik nu beoordelen wat waar is, of realistisch.
En waar jij het woord 'geest' gebruikt, zou ik het woord 'engel' zetten. Ik zou het eerder zien als een bezoekje, dan iemand die rond blijft hangen en geen rust vindt. En het heeft een wat fijne associatie.

Wij hebben al vaker dit soort 'toevalligheden' gehad, dat ik er inmiddels al bijna niet meer van opkijk. Ik ben er altijd dankbaar voor en blij om.
... ♥ ik mis je ♥
pi_106613591
Prachtig Tan! Ik zie het overigens hetzelfde als Phluphy, hij komt gewoon even op bezoek vanuit de geestenwereld. Ik denk dat hij zijn rust allang gevonden heeft, maar gewoon even laat weten dat ie aan jullie denkt.
Ik weet sowieso niet hoe het werkt: misschien kun je als geest/engel/ziel wel op meerdere plekken/tijden tegelijk zijn, denken wij veel te eendimensionaal.
Ik weet ook niet of dit soort dingen waar zijn of niet, maar heb wat dat betreft ook iets te veel toevalligheden achter de rug.
pi_106619685
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:42 schreef phluphy het volgende:
Ik vind het een heel bijzonder en mooi verhaal, Tan. En helemaal niet eng. Ik denk zelf altijd dat er zoveel tussen hemel en aarde (mogelijk) is, hoe kan ik nu beoordelen wat waar is, of realistisch.
En waar jij het woord 'geest' gebruikt, zou ik het woord 'engel' zetten. Ik zou het eerder zien als een bezoekje, dan iemand die rond blijft hangen en geen rust vindt. En het heeft een wat fijne associatie.

Wij hebben al vaker dit soort 'toevalligheden' gehad, dat ik er inmiddels al bijna niet meer van opkijk. Ik ben er altijd dankbaar voor en blij om.
Zeker mooi Tan & phluphy!

Ben zelf vrij nuchter en "ongelovig". Mijn vrouw is anders opgevoed en ziet sommige zaken wat anders dan ik. Beide hebben echter na het overlijden van Quinten echt een verandering in zijn tweelingzus gezien. Van stilletjes en teruggetrokken naar open en aanwezig. Quinten was een echte grappenmaker en hij leeft voort in haar. Het begrip hemel vind ik moeilijk, maar mijn vrouw zegt dat hij ergens is waar haar ouders voor hem zorgen en dat we hem later weer gaan zien. Ik geloof haar op haar woord.

SPOILER
  dinsdag 10 januari 2012 @ 07:19:28 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_106630895
Dank jullie allemaal voor jullie prachtige reacties. Phluphy, ik vind engel mooier, en liever klinken, maar ik heb ergens een beetje moeite met het begrip engel. Niets ten opzichte van jullie, of wie dan ook die in engelen gelooft, maar het komt een beetje door de karikaturen van engelen die overal in de winkel te koop zijn. Ik geloof gewoon niet in engelen met mollige babygezichten en vleugels en daar denk ik onwillekeurig meteen aan als iemand het over engelen heeft. Voor mij zijn engelen ook geen lichtgevende vrouwen in lange gewaden. Maar uiteindelijk is het denk ik allemaal wel hetzelfde waar we aan denken als jij het hebt over een engel en ik het heb over geest of ziel. Ik denk voornamelijk dat het een soort energiestroom is.

Jij ook Reintji, ik ken jullie verhaal niet zo goed, moet ik eerlijk zeggen, maar ik begrijp wel dat het rond deze tijd ook heel (extra) confronterend is. Wat een mooi gegeven dat zijn zusje een stukje van haar broer heeft overgenomen, qua karakter. Ik geloof dat dat, zeker bij tweelingen zo kan werken. En dat hoeft niet eens iets bovennatuurlijks te zijn, het kan ook iets onbewust in haar gedrag zijn, de behoefte om iets op te vullen wat al bij haar hoorde toen haar broertje nog leefde.
pi_107442357
Zijn rupsjes geen beestjes
wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen?
En zijn roosjes geen bloemen meer
wanneer ze blijven in de knoppen?

Is een herfstblad geen blad meer
wanneer het valt van de boom?
En is liefde niet oprecht
wanneer het niet kan worden getoond ?

Is het ijs er nooit geweest
Alleen omdat het smelt?
En is een mooi verhaal niet mooi meer
wanneer het nooit kan worden verteld?

Is een kaars geen kaars meer
wanneer het lichtje is gedoofd?
En is een leugen geen leugen
alleen omdat je er in hebt geloofd?

Vragen die niet zijn gesteld
zijn dat dan geen vragen?
En mijn kind.....is hij geen kind
Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen?

Kwam dit gedicht vandaaag tegen en moest meteen aan sommige van jullie denken :*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107602109
Vandaag zou ik zijn uitgerekend... heb daarom vandaag een tatoeage laten zetten van 2 vlindertjes O+
Zal later een foto maken :)
pi_107602394
Mooi Klumsy, ben benieuwd naar je foto. Hoe was deze dag voor je?

MeNicole; ik vind het een heel mooi gedicht.
I found myself alone,
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:28:34 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107604095
@klumsy; ik zag je foto net op FB; mooooooi!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')