abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 14:02:58 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63667494
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Herinneringen:
Stichting Make a Memory Zij helpen je graag een mooie waardevolle herinnering te maken aan jullie kindje. Op hun website staat vermeld hoe je contact op kunt nemen.

Engeltjes:

Max: 7 augustus 1995- 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002- 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Joshua: 24 augustus 2004 - 24 augustus 2004 (zoon van maffemuts)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Estee: 4 april 2006 - 6 april 2006 (dochter van dayves)
Ayden: 08 januari 2008- 08 januari 2008 (zoon van Tan)
Yoeri: 31 december 2008 - 28 december 2008 (zoon van maffemuts)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)
Ouders van Prachtige Engeltjes (10)
Ouders van Prachtige Engeltjes (11)
Ouders van Prachtige Engeltjes (12)
Ouders van Prachtige Engeltjes (13)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 31-12-2008 17:49:53 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 14:04:41 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63667537
We eindigden het vorige topic met het verdrietige verhaal van maffemuts:
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:53 schreef maffemuts het volgende:
Ik had beloofd mijn verhaal hier na t weekend neer te zetten, wel ik ben al bijna n uur bezig om ook maar iets hier in dit kleine hokje getikt te krijgen en t lukt me gewoon niet. vandaar dat ik besloten heb de link naar de vlindersite te plaatsen. deze heb ik pas een lange tijd na het gebeurde gemaakt, dus de tijdsloop lijkt niet helemaal logisch, maar is het wel als je vanaf het laatste bericht leest.
http://joshuadavid.vlindersite.nl/
Liefs Maffe
en de laatste post:
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef lcicle het volgende:
Maffemuts, wat een verhaal.. Waarom moet zo'n klein kindje toch al weg genomen worden, ik begrijp dat niet. Mooi geschreven allemaal! Fijn dat je daar je gevoel kwijt kunt

Ik moest even slikken bij deze zin:
"Mamma heeft nog steeds spijt dat ze de foto die ze van je had niet heeft kunnen redden.."

Er bestaat een stichting die als doelstelling heeft het op ideële basis maken van professionele foto's voor ouders en familie van ernstig zieke of overleden kinderen en baby's.
Mocht iemand hier meer over willen weten, stuur dan gerust een PM.

Hier ben jij natuurlijk niet meer mee geholpen Maffemuts, maar ik zou graag willen dat meer mensen van deze stichting op de hoogte zijn.

Sorry, het heeft me een half uur gekost om dit netjes op te schrijven.. Het is niet de bedoeling hier een discussie over te starten, maar ik hoop dat het hier op z'n plaats is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 december 2008 @ 14:22:40 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63667922
Maffemuts, wat een verdrietig verhaal.
Wil je dat Joshua ook in het lijstje komt hier in dit topic?

En las ik nou op Joshua's site tussen de regels door dat je zelf ziek bent?
pi_63670446
Lijkt me fijn BE
Alle anderen die reageerden hartstikke bedankt!
Icicle, ik had ook al via via van iets dergelijks gehoord, maar besloten het niet te doen. Hoe goed ze hun best ook zullen doen, en hoeveel liefde ze er ook in stoppen, voor mijn gevoel is en blijft het dan een plaatje.
dan liever vanuit mn geheugen, ook al zal dat ooit aftakelen. misschien ga ik ooit nog eens een teken cursus doen en proberen hem te tekenen... maar t kost tijd, een hele hoop tijd.
Ja BE maar daar doe ik voorlopig hier geen uitspraken over *maffe nog in ontkenningsfase/acceptatie fase zit*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 1 december 2008 @ 17:12:21 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63672760
Hij staat ertussen. Klopt het zo?
pi_63673526
Helemaal BrightEyes
Gewoon n stuiterballetje
  maandag 1 december 2008 @ 17:50:26 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63673737
Toch niet helemaal. Iemand ( ) wees me er op dat ik er een dochter van had gemaakt. Nu staat het er wel goed.
pi_63675107
Ik lees veel mee in dit topic maar weet nooit zo goed wat ik kan zeggen... Het is allemaal zo vreselijk oneerlijk. Wilde in elk geval even laten weten dat ik aan jullie en jullie engeltjes denk...

Het jongste kindje van mijn zus zou vandaag jarig geweest zijn... Bah wat doet dat pijn.. Ik weet helemaal niet wat ik er mee aan moet...
  maandag 1 december 2008 @ 19:35:36 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_63676126
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:56 schreef Chan het volgende:
Ik lees veel mee in dit topic maar weet nooit zo goed wat ik kan zeggen... Het is allemaal zo vreselijk oneerlijk. Wilde in elk geval even laten weten dat ik aan jullie en jullie engeltjes denk...

Het jongste kindje van mijn zus zou vandaag jarig geweest zijn... Bah wat doet dat pijn.. Ik weet helemaal niet wat ik er mee aan moet...
Vreselijk he, die onmacht. "Gewoon over je heen laten komen" is het enige dat ik erop weet te zeggen.
En je zus laten weten dat je eraan gedacht hebt, zo je dat niet al gedaan hebt, natuurlijk.
Sterkte deze moeilijke dag.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 1 december 2008 @ 19:36:42 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_63676156
Maffemuts, wat verdrietig. En wat rot voor je dat je het zo lang voor je hebt "moeten" houden.
Het is "goed" zijn naam in het lijstje te zien staan. Zodat er vaak aan hem gedacht wordt.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 1 december 2008 @ 19:50:09 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  maandag 1 december 2008 @ 21:52:30 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63680622
Oooh MaffeMuts....
Wat vreselijk voor je.

Chan, sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63680884
Ach Maffemuts, ook al mama van een engeltje Heel veel sterkte in deze dagen

En ook sterkte voor jou Chan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 december 2008 @ 21:59:50 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63680940
MaffeMuts wat een verhaal zeg. Ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen.

Gisteren ging ik een pakje naar het postkantoor brengen en daar stond een vrouw achter de balie die mij blijkbaar al eerder had gezien toen ik zwanger was, dat zei ze ook en meteen erachter aan dat zij toen ook zwanger was maar dat haar kindje vlak voor de bevalling was overleden. Er was ook geen oorzaak gevonden, het was een soort wiegedood maar dan in de buik zei ze. Ze stond het heel nuchter te vertellen ook, ik wist niet zo goed hoe ik erop moest reageren. Het lijkt mij zelf zo moeilijk als je dan een kindje ziet wat dezelfde leeftijd heeft/gehad zou hebben. Ze keek ook wel op een aparte manier naar Dean vond ik, en zei heel vaak dat hij zo'n mooi kind was enzo. ik kreeg er toch een soort gevoel bij dat ze wat minder nuchter was dan dat ze wilde doen overkomen (logisch ook).

Ik vind het zo ontzettend knap dat jullie de kracht hebben m toch door te gaan. Ik was er meteen naast gaan liggen denk ik .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 1 december 2008 @ 22:01:25 #15
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63681017
Maffe Muts even een dikke knuffel voor jou...

Chan ook een knuffel voor jou...
  maandag 1 december 2008 @ 22:16:35 #16
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63681583
Hey Maffemuts,

Wat een verhaal. Bah, ik ben er helemaal naar van. Wat is het toch oneerlijk allemaal.
Heel veel sterkte deze tijd van het jaar!

Daarbij wil ik je ook nog zeggen dat ik je steun-berichten heel erg waardeer op het Thijmen topic!
Echt
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  maandag 1 december 2008 @ 22:21:07 #17
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63681753
Trouwens dat laatste geldt voor iedereen natuurlijk hier....

Nou, ik hoop dat ik nu niet verkeerd overkom... maar hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel...
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  maandag 1 december 2008 @ 23:40:40 #18
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63684516
Miffy das niet meer dan normaal lieverd Geniet lekker van je schat en geef m n dikke van me.

Vivi, het is wat ik eigenlijk op de site van joshua ook aangaf, de pijn verdwijnt nooit je leert er slechts mee omgaan (ik denk dat de meesten hier dat kunnen beamen) Mij doet het ook pijn als ik een jongetje zie wat de leeftijd van Joshua heeft, en zal de ouders dan (in dien in gesprek rakende) ook prijzen met zon mooi kindje. Gewoon omdat ik weet wat een gemis het is als je je zoontje verloren hebt. Ik kan er in sommige situatie's heel soms heel nuchter over praten... maar kijk niet hoe ik na zo'n gesprek ben
En nee, ik was niet de dame in het postkantoor
Gewoon n stuiterballetje
pi_63688845
Chan, voor jou ook even een kleine

Vivi, zoiets geeft echt een rot gevoel he.. Toen ik bevallen ben van Jongste, beviel een kennis van een overleden kindje. Zo'n vreselijk gevoel.. Ik kreeg allemaal felicitaties en genoot van het nieuwe leven op mijn arm, terwijl zij dat óók had moeten beleven op dat moment, maar met hele andere dingen moest doen.
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:54 schreef maffemuts het volgende:
Icicle, ik had ook al via via van iets dergelijks gehoord, maar besloten het niet te doen. Hoe goed ze hun best ook zullen doen, en hoeveel liefde ze er ook in stoppen, voor mijn gevoel is en blijft het dan een plaatje.
dan liever vanuit mn geheugen, ook al zal dat ooit aftakelen. misschien ga ik ooit nog eens een teken cursus doen en proberen hem te tekenen... maar t kost tijd, een hele hoop tijd.
Wat moeilijk om hem alleen in je geheugen te hebben.. Ik zou het ontzettend knap vinden wanneer je ooit een tekening van hem kunt maken! Ik hoop het voor je
De stichting maakt geen (digitale) tekeningen of iets dergelijks (ik weet niet wat je gehoord hebt?) maar een echte fotoreportage van het kindje zelf. Ouders of verpleegkundigen op bijv. een NICU afdeling kunnen contact opnemen met de stichting, waarna zij ervoor zorgen dat een fotograaf gestuurd wordt.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:55:56 #20
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63693563
oh ik dacht dat je n andere stichting bedoelde Icicle sorry er is ook een bedrijf stichting hoe je het noemen wil hihi, die via een foto van vader en moeder een foto reconstrueren zoals je kindje er mogelijk uit had kunnen zien. Ik dacht dat je dat bedoelde. maar je bedoelde iets anders dus dan heb ik niets gezegd excuses excuses.
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:32:55 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63694479
maffemuts, ik heb je verhaal gelezen. Wat verschrikkelijk moet het zijn geweest en nu nog!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63713889
hoi maffemuts,

Wat ontzettend zwaar en wreed moet dat geweest zijn om te bevallen, wetende dat je kindje niet meer leeft.
Wat verdrietig en akelig lijkt me dat. Veel van ons "boffen" nog een soort van, voor zover je van "boffen" spreken kunt. Maar veel van ons hebben nog wat herinneringen kunnen opbouwen van een huiltje of lachje of zo.

Ik hoop dat je hier wat troost of herkenning vindt in de verhalen van de andere mama`s. (papa`s)
kus voor jou en allemaal.
The waves you made will always be
pi_63747709
wat zijn jullie allemaal lief

Maffemuts k heb je site gelezen... woorden schieten tekort..
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:20:51 #24
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63781605
Iemand die hier veel meeleest stuurde mij een lieve PM met het volgende nummer, persoon wilde graag anoniem blijven maar wilde toch het nummer met jullie delen

Songtekst

I watch her waiting powerless
She can't understand this is her son
Holding him tight late at night
Knowing she'll never rock him to sleep
She's singing him songs
As she fights the tears

I watch him holding his hand
Kissing his face carefully
Saying hello, saying goodbye
Never forgetting the smell of the skin
As the tears filling his eyes
Every move of his boy he's absorbing

I close my eyes as I cry
And see You comming closer
With Your arms open wide we hand him over
We want to see him grow
But we know he can't stay
So please take him home
To the place where one day
We'll meet again

Now that you're gone
There's a wound in my heart
You're blood of my blood
Now that you are gone
There's an empty space
That can never be filled

I close my eyes as I cry
And see You comming closer
With Your arms open wide we hand him over
We wanted to see him grow
But we know he couldn't stay
You've taken him home
We'll meet again

Whispering your name
Reminds us we are parents
Calling out your name
Proves you are part of us
And our heart cries
And our soul aches

We wanted to see him grow
You've taken him home
We'll meet again

Zo toepasselijk, zo rakend...
*maffe nieuwe doos tissues pakt*
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:27:38 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63781760
Het kippevel staat in mijn nek. Wat een toeval, en wat enorm treffend geschreven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')