abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88387485
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Herinneringen:
Stichting Make a Memory Zij helpen je graag een mooie waardevolle fotografische herinnering te maken aan jullie kindje. Op hun website staat vermeld hoe je contact op kunt nemen.

Engeltjes:

Max: 7 augustus 1995- 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002- 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Joshua: 24 augustus 2004 - 24 augustus 2004 (zoon van maffemuts)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Ayden: 08 januari 2008 - 08 januari 2008 (zoon van Tan)
Yoeri: 31 december 2008 - 28 december 2008 (zoon van maffemuts)
Jeff: 02 januari 2009 - 02 januari 2009 (zoon van MarMar)
Ischa-Gabriel: 20 februari 2009 - 15 februari 2009 (zoon van Jessie)
Quinten: 17 November 2009 - 7 Januari 2010 (zoon van Reintji)
Kiro: 19 februari 2010 07 juni 2010 (zoon van Simmu en Sangdrax)
David: 1 juni 2011 - 1 juni 2011 (zoon van LeNeHe)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)
Ouders van Prachtige Engeltjes (10)
Ouders van Prachtige Engeltjes (11)
Ouders van Prachtige Engeltjes (12)
Ouders van Prachtige Engeltjes (13)
Ouders van Prachtige Engeltjes (14)
Ouders van Prachtige Engeltjes (15)
Ouders van Prachtige Engeltjes (16)
Ouders van Prachtige Engeltjes (17)
Ouders van Prachtige Engeltjes (18)
Ouders van Prachtige Engeltjes (19)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 08-06-2011 12:16:32 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88387615
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:16 schreef bodpa09 het volgende:
@spuuglokje:
Mijn moeder heeft veel gehad aan deze boeken:
• Vingerafdruk van verdriet
• Rouw op je dak van Jos Brink
• de boeken van Elisabeth Kübler-Ross
• het boek van Anna Enquist over haar dochter
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:01 schreef _Bar_ het volgende:
Zodra Roy goed slaapt zal ik wel even naar boven lopen daar staat nog een boekje waar ik wel wat aangehad heb.
Ook heb ik het boek gelezen "Jouw verhaal" van Julie Myerson,
En het boek "een kind sterft"van Guido de Pauw (opweg met rouwende ouders)
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:45 schreef _Bar_ het volgende:
Jouw verhaal Spuuglokje is een gewoon leesboek, maar kon daar zelf wel kracht uit putten, vooral ook vanwege de mannier hoe er daar mee omgegaan werd, vanuit haar belevingswereld.

Verder heb ik ook altijd intresse gehad in het boek waarvan momenteel mij de titel ontschoten is, maar wat gaat over een zieltje wat telkens terug keert naar aarde.
het sprookje van de dood ofzoiets.
Sterkte Spuuglokje :*
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:59:30 #3
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88388007
Wat lief Vlindur. O+ Ik ben heel huilerig de laatste tijd, en hoop dat erover lezen mij een stapje verder brengt in verwerking. Ook al is het niet mijn eigen kind dat is overleden, het heeft op mij en ook op de vriendschap heel veel invloed.
pi_88388404
Klinkt naar ;( Ik hoop dat het lukt, dat je het een plekje kan geven.. :*

Ik heb deze en deze sites nog voor je gevonden, misschien dat er nog iets anders bij staat voor je..
pi_88462346
Lief Spuuglokje,
Het is ook ontzettend moeilijk, niet alleen op je eigen front, maar ook voor je vriendschap. Als 'ervaringsdeskundige' weet ik dat op een gegeven ogenblik mensen afhaken, Puur omdat ze er niet mee om kunnen/willen gaan.
Ik vind het onwijs lief om te zien dat je probeerd het voor jezelf een plekje te geven maar tegelijkertijd ook te blijven vechten voor de vriendschap. O+
Dat wilde ik even kwijt :@
(ps via google zijn er diverse links te vinden met lotgenotencontact en tips en tricks voor betrokkenen. als ik zometeen de hectiek t huis heb zal ik je n paar linkjes toe sturen :* )
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 8 november 2010 @ 11:50:02 #6
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88467249
Dank je wel Maffemuts. O+ :*
  maandag 8 november 2010 @ 21:01:35 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88489248
Spuug, ik ben nog even wat gaan doorzoeken en kwam via 'Rouwboeken.nl' oa. nog de volgende boeken tegen:
"Vingerafdruk van verdriet" (Manu Keirse) (Het is een boekje dat men zou moeten geven aan iedereen die een kind, een broer of een zus, de partner, een ouder, een vriend of een droom verliest. Het is niet alleen geschreven voor hen die het zelf moeilijk hebben, maar ook voor familieleden, vrienden en collega's van wie ze steun verwachten op hun moeilijke reis naar hernieuwd leven.)
"Dood is niet dood" - Carla Schanzleh (Verhaal van een moeder wiens zoon met zijn fiets verongelukt)
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:41:30 #8
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88505519
Bedankt BE! O+ Dat laatste boek lijkt me vreselijk zweverig, maar dat eerste boek ga ik eens opzoeken!
pi_88506084
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Spuug, ik ben nog even wat gaan doorzoeken en kwam via 'Rouwboeken.nl' oa. nog de volgende boeken tegen:
"Vingerafdruk van verdriet" (Manu Keirse) (Het is een boekje dat men zou moeten geven aan iedereen die een kind, een broer of een zus, de partner, een ouder, een vriend of een droom verliest. Het is niet alleen geschreven voor hen die het zelf moeilijk hebben, maar ook voor familieleden, vrienden en collega's van wie ze steun verwachten op hun moeilijke reis naar hernieuwd leven.)
"Dood is niet dood" - Carla Schanzleh (Verhaal van een moeder wiens zoon met zijn fiets verongelukt)
bedankt,want zoiets zocht ik een tijdje geleden en dan kom ik het bij toeval hier dus tegen. ^O^
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90019700
Ik ben een grote lurkert in NWS. Het nieuws slaat nu echt heel erg op onze familie. Weer een jaar tbs erbij voor de moord op mijn neefje voor de klootzak die weigert berouw te tonen. Ik ben het zo zat!
pi_90020375
Toelichting van mij: ik ben tante van een tweeling waarvan de ene zo hard door elkaar is geschud door zijn vader en het niet heeft overleefd -O- Hij heeft een aantal jaren gevangenis gehad en tbs en dat is nu verlengd
pi_90031505
Aller eerst heel veel sterkte!

Shaken baby syndrome is niet grappig of leuk, eindigt vaak met heel veel (lichamelijke/geestelijke) problemen als het al niet erger afloopt.
Helaas, de straf die de dader krijgt zal nimmer genoeg zijn voor voldoening en alle andere betrokkenen hebben levenslang, mooi dat het TBS verlengd is, aan de andere kant betekend dit ook dat ie nog steeds een behoorlijke steek los heeft.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_90138368
@Vlindur, mag Quinten in de OP?

17 November 2009 - 7 Januari 2010.

Zijn hier ook mensen die de helft van een tweeling zijn verloren?
pi_90141529
Wat vreselijk heftig Reintji :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_90142096
:* Reintjl

Simmu is de helft van haar tweeling verloren, dat is Kiro uit de OP.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 19 december 2010 @ 20:59:21 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90142371
Ik heb Quinten erbij gezet Reintji.
Wat ongelofelijk verdrietig. Was hij ziek?
pi_90142458
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:52 schreef Reintji het volgende:
@Vlindur, mag Quinten in de OP?

17 November 2009 - 7 Januari 2010.

Zijn hier ook mensen die de helft van een tweeling zijn verloren?
Hi, :* Toch maar besloten om hem er wel bij te zetten? Ik weet het nog goed. Naar hoor -O-
  zondag 19 december 2010 @ 23:17:21 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_90152690
Sterkte reintji.. wat verschrikkelijk naar ;(

Las dat je vrouw bevallen is van een tweeling weer lijkt me wel een extra confrontatie met het al grote verdriet :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_90163604
Rentji ;( wat vreselijk, sterkte :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90164369
sterkte reintji :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:14:20 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_90247638
reintji wat verdrietig. Zo'n kleintje nog. ;(

En verder moet ik even het volgende kwijt: Dit (sub)forum! = *;
Ik kreeg -totaal onverwacht- een prachtig kado opgestuurd door Oxymoron en p_iglet.
Een hele mooi houten groene bloem, met een doorsnee van zo'n 30 cm. O+
Het was verpakt in papier met groene bloemen, op de kaart stonden groene bloemen, het was perfect tot in elk detail!
Ik vind het zo geweldig lief, en het ontroerde me ook heel erg. "Danyel is niet vergeten" stond er o.a. op de kaart. Heerlijk, zo'n hartverwarmende verrassing in deze zo dubbele "feest"dagen. O+

Nogmaals hartelijk dank, lieve meiden. :*
... ♥ ik mis je ♥
pi_90248386
Ach Reintji :* wat lijkt het me moeilijk om dan én recht te doen aan je verlies en tegelijk ook aan je wonder wat er nog wél is. Heel veel sterkte.

Phluphy, wat ontroerend!!!

hoewel ik geniet van de decemberperikelen merk ik dat deze tijd van het jaar sinds Jeff toch altijd heel dubbel is.. bij oud&nieuw denk ik altijd aan die ziekenhuisopname
pi_90264061
Sterkte Mar, ik weet nog hoe dubbel het voelde toen Elin geboren werd en ik hoorde dat jij was bevallen van Jeff...
ik heb dan wel geen engeltje, maar ik zou nu een dag na elins 2e verjaardag uitgerekend zijn (4 januari) en eigenlijk is het toch wel een beetje confronterend (toen ik net bekend had gemaakt dat ik zwanger was, verhuisden we naar een ander gedeelte, nu stapte ik vorige week mijn oude supermarkt in, en vroegen de cassieres hoe het met de baby ging, er vanuit gaande dat ik al bevallen was dus. had best wel een impact
Het viel me net trouwens op dat het allemaal jongetjes zijn in de OP..

iig allemaal sterkte gewenst, want juist met dit soort dagen worden veel 'engeltjes' gemist.
  woensdag 22 december 2010 @ 13:51:03 #24
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90286811
Dat lijkt me inderdaad heel confronterend, Kleurdoos. ;( En ook al noem je het dan geen engeltje, je bent wel een rouwproces doorgegaan.
pi_90466278
Dank allen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb Quinten erbij gezet Reintji.
Wat ongelofelijk verdrietig. Was hij ziek?
Quinten is de tweelingbroer van Noa. Onze tweeling die bij 29wk geboren is in Colombia(na repatriëring vanaf Curaçao). Daar is na een behandeling ernstig ziek geworden, op 30 dec zijn we in NL aangekomen waar bleek dat er niets meer voor hem gedaan kon worden. Op 7 januari is hij overleden.

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:00 schreef Vlindur het volgende:
Hi, :* Toch maar besloten om hem er wel bij te zetten?
Hi, inderdaad. Tevens beetje meelezen en verhalen, ervaringen vergelijken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:28 schreef MarMar het volgende:
Ach Reintji :* wat lijkt het me moeilijk om dan én recht te doen aan je verlies en tegelijk ook aan je wonder wat er nog wél is.
Exact, genieten van ons andere wondertje doen we elke dag en (op een normale manier) komt haar niets te kort. Oprecht een heerlijk kind.
quote:
hoewel ik geniet van de decemberperikelen merk ik dat deze tijd van het jaar sinds Jeff toch altijd heel dubbel is.. bij oud&nieuw denk ik altijd aan die ziekenhuisopname
Vraag mij inderdaad af wanneer kerst weer kerst zal worden.
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Las dat je vrouw bevallen is van een tweeling weer lijkt me wel een extra confrontatie met het al grote verdriet :*
Dat is werkelijk bizar. Wij hadden nooit gedacht zo snel weer zo'n geschenk te mogen ontvangen en alles klopte tot zelfs de uitgerekende datum (beide 1 feb), weer jongetje en een meisje etc. Dat ze weer te vroeg zijn was dan ook weer even schrikken. Vooralsnog is alles stabiel, maar we juichen pas wanneer ze bij ons thuis zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')