abonnement Unibet Coolblue
pi_103198512
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103198583
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mag je vinden. Ik vind het een fijn idee dat anderen er niks bij in kunnen stoppen.
Overigens is m'n koffer nog nooit opengemaakt. Je ziet wel vreemdere koffers op luchthavens, een koffer met twee banden is echt geen rariteit

Wat denk je dat mensen in je koffer willen stoppen dan? Een partij coke die ze later weer bij je op komen halen? Ik zie de risico's echt niet. En je bent met 2 banden echt een uitzondering, ik heb het echt nog nooit gezien en ik sta elke week wel 1-2 keer op mijn bagage te wachten. Ik reis dus zelf zonder sloten en banden in het grootste deel van de wereld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103202927
Ik heb 2 jaar geleden een opengebroken koffer gehad, uiteraard zonder TSA slot erop. Gelukkig wel zo'n band eromheen, dus hij was nog netjes dicht erna. :) En een briefje dat ze in m'n koffer geweest zijn. Had wel 3 van die mega chocoladerepen van Hersheys erin zitten, dus 7,5 kilo chocolade. Benieuwd wat die douane beambte gedacht moet hebben.
pi_103203062
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat denk je dat mensen in je koffer willen stoppen dan? Een partij coke die ze later weer bij je op komen halen? Ik zie de risico's echt niet. En je bent met 2 banden echt een uitzondering, ik heb het echt nog nooit gezien en ik sta elke week wel 1-2 keer op mijn bagage te wachten. Ik reis dus zelf zonder sloten en banden in het grootste deel van de wereld.
Erin stoppen is het probleem inderdaad niet. In jouw koffer smokkelen is voor medewerkers achter de douane vele malen moeilijker, dan gewoon los smokkelen... Dat mensen bang zijn voor het stelen uit de bagage of dat anderen verkeerde koffers meenemen is reeeler, maar ook die kans is klein. Het echte probleem is je gemoedsrust... En die wil je hebben :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_103203202
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:41 schreef existenz het volgende:

[..]

Erin stoppen is het probleem inderdaad niet. In jouw koffer smokkelen is voor medewerkers achter de douane vele malen moeilijker, dan gewoon los smokkelen... Dat mensen bang zijn voor het stelen uit de bagage of dat anderen verkeerde koffers meenemen is reeeler, maar ook die kans is klein. Het echte probleem is je gemoedsrust... En die wil je hebben :)
Minimale risico's bezorgen mij geen problemen qua gemoedsrust... Net zo min als ik problemen heb met autorijden of de straat over steken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 19:54:20 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_103203700
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Minimale risico's bezorgen mij geen problemen qua gemoedsrust... Net zo min als ik problemen heb met autorijden of de straat over steken...
En ik vind het wel prettig :) En dat ik twee banden om m'n koffer trek, wil natuurlijk ook niet zeggen dat ik straatvrees heb.

Als mensen het zonder willen doen, of anders, ik vind het prima. Ik herken m'n doorsnee-koffer meteen, weet zeker dat ie dicht zit, en dicht blijft. Een beetje wat existenz zegt dus. Gemoedsrust :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103205661
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Minimale risico's bezorgen mij geen problemen qua gemoedsrust... Net zo min als ik problemen heb met autorijden of de straat over steken...
Klopt, hoevaker je iets doet. Hoe minder last je ervan hebt ;)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:28:07 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_103226169
Ik zie die risico's ook nooit helemaal van dat mensen drugs in je koffer zouden stoppen. Dat is gewoon een enorm broodje aap verhaal.

Helemaal met het normale douane-gezeik van tegenwoordig zou ik er helemaal geen banden meer omheen doen. Hoe meer banden des te meer je opvalt en des te eerder wordt je koffer ertussenuit gepikt
pi_103244240
een vraag: kan ik die ESTA nu al invullen als ik bijvoorbeeld van plan ben om in juli naar de VS te gaan.. dus over 9 a 10 maanden... of verloopt het na zoveel maanden en moet ik het eigenlijk max een paar maanden voor de reis doen?
:@
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:01:21 #10
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103244469
Is geloof ik twee jaar geldig, maar waarom zou je het nu al doen?
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:01:27 #11
45833 crew  Fogel
pi_103244473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:56 schreef EL_Presidente het volgende:
een vraag: kan ik die ESTA nu al invullen als ik bijvoorbeeld van plan ben om in juli naar de VS te gaan.. dus over 9 a 10 maanden... of verloopt het na zoveel maanden en moet ik het eigenlijk max een paar maanden voor de reis doen?
:@
Als je nu al weet dat er een reden is dat je niet aan de esta voldoet kan je inderdaad het beste nu al een aanvraag doen... Visum aanvragen gaat zo een paar maanden overheen.
De esta is 2 jaar geldig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_103246142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:01 schreef Omnifacer het volgende:
Is geloof ik twee jaar geldig, maar waarom zou je het nu al doen?
ben ik er meteen van af..

ik heb het net aangevraagd.. ik dacht even dat het bij de creditcardbetaling misging.. website leek te blijven hangen toen ik op betalen drukte.. soort van autoloopende refresh :') dacht bij mijzelf gvd die Safari browser van Apple .. had het beter op een windows PC kunnen doen, maar na een halve minuut kwam het toch weer goed..

maar eh.. volgens mij heb ik direct te horen gekregen dat ik toegang heb.. *O* of is dit iets anders :{

pi_103260215
Dit is inderdaad de goedkeuring. Toegang verleend onder het waiver progamma.

New York is echt zo'n geniale stad. Ben er nu twee keer geweest (technisch gezien 3) en elke keer is het geweldig. Wandelen door Central Parc, shoppen op de Fifth, geweldig ontbijt op de hoek van de straat voor een paar dollar, geweldig avond eten en natuurlijk Time Square wat altijd indrukwekkend is! Can't wait to go back...
pi_103262217
Als ik de volgende keer ga wil ik voornamelijk m'n avonden wat nuttiger besteden. Het kwam er de laatste (2e) keer wederom op neer dat we op of rond Times Square rond slenterden (en aten) en dat vind ik jammer want dat ga na een dag of 5 toch wel echt vervelen. Ik hoor hier dan ook graag tips over :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_103267270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de volgende keer ga wil ik voornamelijk m'n avonden wat nuttiger besteden. Het kwam er de laatste (2e) keer wederom op neer dat we op of rond Times Square rond slenterden (en aten) en dat vind ik jammer want dat ga na een dag of 5 toch wel echt vervelen. Ik hoor hier dan ook graag tips over :)
http://www.manhattancomedy.com/showtimes.html

Dit was heel leuk, én niet al te duur! (online kan je ook 50% korting coupons vinden)

edit: flappe_d_p was nog ingelogd zie ik, maar met de hartelijke groeten van Spees_Eend ;)
pi_103267295
Grappig trouwens die Forever21 reclame op Times Square. Net even staan kijken en het trekt echt veel volk. Doen ze goed! Leuk+Interactief.
pi_103267529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de volgende keer ga wil ik voornamelijk m'n avonden wat nuttiger besteden. Het kwam er de laatste (2e) keer wederom op neer dat we op of rond Times Square rond slenterden (en aten) en dat vind ik jammer want dat ga na een dag of 5 toch wel echt vervelen. Ik hoor hier dan ook graag tips over :)
NY is geweldig om uit te gaan, maak er gebruik van! Je kunt elke avond een andere buurt ofzo pakken en wat leuke plekken zien. Meatpacking is een makkelijke, daar kan je rustig beginnen met de rooftop op het Ganzevoort hotel en dan doorgaan naar verschillende clubs.

Verder is er veel rond Chelsea, hoewel die buurt zelf minder interessant is. Google gewoon een beetje en je vindt wel uit wat momenteel de leuke tenten zijn in de verschillende buurten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103270291
Vergeet daarbij ook niet dat NY uit meer dan Manhattan bestaat.
Queens (Astoria), Brooklyn en Harlem zijn meer dan het bezoeken waard...
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 10:49:46 #19
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_103270808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Grappig trouwens die Forever21 reclame op Times Square. Net even staan kijken en het trekt echt veel volk. Doen ze goed! Leuk+Interactief.
Leuke winkel ook O+
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_103295865
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:12 schreef zeebeschuit het volgende:
Grappig trouwens die Forever21 reclame op Times Square. Net even staan kijken en het trekt echt veel volk. Doen ze goed! Leuk+Interactief.
Wat voor reclame hebben ze?
  ESF Reporter woensdag 19 oktober 2011 @ 22:22:27 #21
87554 Cee
Welluk?
pi_103307266
Ohja, die reclame merkte ik pas op nadat ik me afvroeg waar iedereen toch naar stond te kijken. :') :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:52:20 #23
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103315099
Ha, dat reclamebord ja. Ik keek wel op toen ik mezelf ineens zag op dat ding.
pi_103385917
Hmm zoiets heb ik eerder gezien toen ik er in augustus/september was. Kan mij niet goed herinneren, maar volgens mij van Kodak? Was ook met een camera en zo.
pi_103537346
Ik zit in mei wellicht voor 2 weken in New York. Aangezien ik er al geweest ben, had ik gedacht om er 5 à 6 dagen te verblijven, gecombineerd met een weekje Canada. Ik zou dan ook de Niagara Falls willen bezoeken.
Mijn plan was om met de bus van NY naar de falls te gaan en om daar 1 dag te verblijven (afh van de busuren er 1x overnachten) en van de falls verder te reizen naar Toronto waar ik de rest van de tijd verblijf.
Op het einde van de reis keer ik dan terug naar NY met de bus of trein.
Voor de bus had ik dit al gevonden: https://www.greyhound.ca/

Ik zou natuurlijk vanuit Toronto ook kunnen verder reizen naar Montréal en dan het vliegtuig terug naar huis nemen vanuit Montréal (of Toronto) ipv NY, maar ik vrees dat dit veel duurder zal uitvallen...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:57:04 #26
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_103538701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:12 schreef Kielse het volgende:
Ik zit in mei wellicht voor 2 weken in New York. Aangezien ik er al geweest ben, had ik gedacht om er 5 à 6 dagen te verblijven, gecombineerd met een weekje Canada. Ik zou dan ook de Niagara Falls willen bezoeken.
Mijn plan was om met de bus van NY naar de falls te gaan en om daar 1 dag te verblijven (afh van de busuren er 1x overnachten) en van de falls verder te reizen naar Toronto waar ik de rest van de tijd verblijf.
Op het einde van de reis keer ik dan terug naar NY met de bus of trein.
Voor de bus had ik dit al gevonden: https://www.greyhound.ca/

Ik zou natuurlijk vanuit Toronto ook kunnen verder reizen naar Montréal en dan het vliegtuig terug naar huis nemen vanuit Montréal (of Toronto) ipv NY, maar ik vrees dat dit veel duurder zal uitvallen...
De bus zal misschien iets goedkoper zijn, maar wij hebben een maand geleden met de trein van NYC naar Niagara Falls gereisd, een super mooie route met Amtrak. Zeer comfortabele trein, eten en drinken te koop. Volgens mij was een kaartje iets van 50 dollar als ik me niet vergis.
pi_103540026
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De bus zal misschien iets goedkoper zijn, maar wij hebben een maand geleden met de trein van NYC naar Niagara Falls gereisd, een super mooie route met Amtrak. Zeer comfortabele trein, eten en drinken te koop. Volgens mij was een kaartje iets van 50 dollar als ik me niet vergis.
En hoelang ben je bij de Niagara Falls geweest? 50 dollar voor heen en terug?
pi_103540432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:33 schreef Kielse het volgende:

[..]

En hoelang ben je bij de Niagara Falls geweest? 50 dollar voor heen en terug?
Normale prijs is $59 voor een enkele reis, je doet er 9 a 9,5 uur over.
Zie http://www.amtrak.com
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:43:09 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_103540437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:33 schreef Kielse het volgende:

[..]

En hoelang ben je bij de Niagara Falls geweest? 50 dollar voor heen en terug?
Nee, wij zijn daar 2 nachten geweest (meer dan genoeg als je het mij vraagt) en hebben vervolgens een auto gehuurd en vanuit daar een route richting het zuiden gevolgd waar we op een aantal plaatsen zijn gestopt.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:41:45 #30
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103544477
Huh, in o.a februari overnachtingen mogelijk in het Paramount Hotel aan Times Square voor minder dan 80 euro per nacht. Ik zou bijna gaan reserveren ... !
pi_103545520
Je kan ook per vliegtuig naar Niagara, kost iets van 60 euro pp en scheelt een hoop reistijd, al is het landschap niet verkeerd.
Get it and Bet it
pi_103735696
Sneeuw! :o
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:27:41 #33
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_103736146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee, wij zijn daar 2 nachten geweest (meer dan genoeg als je het mij vraagt) en hebben vervolgens een auto gehuurd en vanuit daar een route richting het zuiden gevolgd waar we op een aantal plaatsen zijn gestopt.
Zo deden wij het ook. Met de auto vanuit New York deden we er zo'n 8 uur over om bij Niagara Falls te komen. :)
Inclusief stops onderweg (Delaware Water Gap bijvoorbeeld).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:23:46 #34
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103740108
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:11 schreef Fargo het volgende:
Sneeuw! :o
Hmmm ja, zelfs in Manhattan met al die stadswarmte wat wittig ... !
pi_103740719
Laatst in een ander topic zag ik wat links voorbij komen, maar wie heeft goede tips voor sites waar appartementen te huur zijn in Manhattan voor bijvoorbeeld een periode van vier tot zes weken?
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:57:13 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103741429
En op welke site is een overzichtelijke tabel (soort kalender) te vinden met daarop de vliegprijzen naar een bepaalde bestemming? Skyscanner en Kayak zijn opzich goede sites, maar ik zoek nét dat beetje meer overzichtelijkheid ...
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2011 @ 16:37:11 #37
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_103747775
Ik ben precies tussen de aarbevingen, orkanen en sneeuwstormen in naar NY gegaan :o
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:27:45 #38
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103806727
Hey allemaal,

Ik ga in december naar New York! Staat al zo lang op mijn lijstje. Ik ben er 5 dagen, van 8 tot 13 december (lange tussenstop op weg naar Zuid-Amerika).

Als het goed is kan ik bij een meisje dat ik vorig jaar op reis heb leren kennen verblijven, die heeft een appartement in Brooklyn. Maar dat is nog niet helemaal zeker, dus ik wil voor de zekerheid toch een hostel boeken.

Heb nu een beetje zitten kijken op hostelbookers en hostelword, maar ik vind het lastig. Aangezien ik alleen ga vind ik het wel leuk om in een hostel te zitten waar wat gebeurt, en waar bijvoorbeeld ook pub crawls en/of dagtours georganiseerd worden. Maar de hostelling international lijkt me wel weer heel erg groot en onpersoonlijk. Maar die zit dan wel weer in Manhattan...

Lees ook heel veel positieve verhalen over ZIP112 in Williamsburg, Brooklyn. Meer iets voor vrouwen die alleen reizen, wat dus op zich wel goed uitkomt. Maar is het niet veel leuker om in Manhattan te zitten? En misschien ook praktischer, als vrouw alleen, ivm 's avonds alleen over straat?

Hebben jullie nog tips voor leuke hostels in Manhattan? Of is Williamsburg toch ook wel erg tof? Alvast bedankt voor jullie hulp!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_103806973
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:32 #40
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103807700
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:27 schreef Foeske het volgende:
Hey allemaal,

Ik ga in december naar New York! Staat al zo lang op mijn lijstje. Ik ben er 5 dagen, van 8 tot 13 december (lange tussenstop op weg naar Zuid-Amerika).

Als het goed is kan ik bij een meisje dat ik vorig jaar op reis heb leren kennen verblijven, die heeft een appartement in Brooklyn. Maar dat is nog niet helemaal zeker, dus ik wil voor de zekerheid toch een hostel boeken.

Heb nu een beetje zitten kijken op hostelbookers en hostelword, maar ik vind het lastig. Aangezien ik alleen ga vind ik het wel leuk om in een hostel te zitten waar wat gebeurt, en waar bijvoorbeeld ook pub crawls en/of dagtours georganiseerd worden. Maar de hostelling international lijkt me wel weer heel erg groot en onpersoonlijk. Maar die zit dan wel weer in Manhattan...

Lees ook heel veel positieve verhalen over ZIP112 in Williamsburg, Brooklyn. Meer iets voor vrouwen die alleen reizen, wat dus op zich wel goed uitkomt. Maar is het niet veel leuker om in Manhattan te zitten? En misschien ook praktischer, als vrouw alleen, ivm 's avonds alleen over straat?

Hebben jullie nog tips voor leuke hostels in Manhattan? Of is Williamsburg toch ook wel erg tof? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Financial District Apartment, twee keer geweest, prima te doen. Als je meer info wil hebben roep je maar, kan het van harte aanbevelen.
pi_103814147
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Financial District Apartment, twee keer geweest, prima te doen. Als je meer info wil hebben roep je maar, kan het van harte aanbevelen.
Is dat deze aan Fulton Street?
http://www.hostelsclub.com/hostel-en-12156.html

Schijnt gerunt te worden door een "synagoge" waarvan het bestaan in twijfel wordt getrokken en er zijn twijfels over o.a. de brandveiligheid. Kom bij mij niet helemaal kosjer (phun intended :') ) over eigenlijk:

When a Synagogue Program May Be an Illegal Hostel
MacDougal Street Synagogue Claims First Amendment Right To Run 'Illegal Transient Hotel'

Wat betreft Williamsburg, ik vond het een hele leuke hippe buurt, sfeer is wat dorpser en gemoedelijker dan op Manhattan zelf. Veel arty figuren/hipsters, daar moet je wel tegen kunnen natuurlijk. ;)
Verder ben je met de metro (L-lijn als ik me niet vergis) in 10 minuten op Manhattan dus daar hoef je het niet voor te laten.
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:25:33 #42
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103814191
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is dat deze aan Fulton Street?
http://www.hostelsclub.com/hostel-en-12156.html

Schijnt gerunt te worden door een "synagoge" waarvan het bestaan in twijfel wordt getrokken en er zijn twijfels over o.a. de brandveiligheid. Kom bij mij niet helemaal kosjer (phun intended :') ) over eigenlijk:

When a Synagogue Program May Be an Illegal Hostel
MacDougal Street Synagogue Claims First Amendment Right To Run 'Illegal Transient Hotel'
Lol :D Die kende ik niet. Hoort idd bij een synagoge, maar daar merk je niks van, serieus. Naja zelf weten.
pi_103820349
quote:
Prachtige beelden _O_
pi_103823183
Prachtige beelden inderdaad!
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:56:05 #45
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103825664
Op de website Govolo.nl worden retourtickets Brussel - NYC voor interessante prijzen aangeboden; tot 430-440 euro inclusief annulerings- en reisverzekering. Goede prijs, of kan 't nog goedkoper ... ?
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:59:55 #46
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103825823
Ligt ook aan de data
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:16:04 #47
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103826371
Februari in dit geval, winterseizoen is inderdaad wat goedkoper dan zomerseizoen ...
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:20:26 #48
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103826504
Kan best elders nog wel eens goedkoper zijn.
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:54:12 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103827521
Ja, ik zag paar weken geleden nog een retourticket van 380 euro voorbijkomen inclusief verzekeringen. Was wel in december.
pi_103844470
Hi! Ik heb een tijdje terug nog lekker veel in dit topic zitten neuzen en vragen gesteld voor mijn trip naar New York afgelopen augustus. Die was - ondanks een aardbevingkje en orkaan Irene :D - heel erg vet! :)

Uiteindelijk hebben we natuurlijk veel in Manhattan gedaan, maar daarnaast zijn we ook nog daagjes Brooklyn, Queens, the Bronx & Staten Island ingetrokken om een beetje een compleet beeld te krijgen van alle hoeken van de stad. Dat was ook ontzettend vet! :Y

M'n maat heeft daarvan een mooie video-montage van gemaakt die ik wel even wou delen! Het geeft een toffe indruk van 12 geniale dagen! :)

pi_103846722
Props voor het filmpje én M83 _O_
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 2 november 2011 @ 08:12:01 #52
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103863878
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat betreft Williamsburg, ik vond het een hele leuke hippe buurt, sfeer is wat dorpser en gemoedelijker dan op Manhattan zelf. Veel arty figuren/hipsters, daar moet je wel tegen kunnen natuurlijk. ;)
Verder ben je met de metro (L-lijn als ik me niet vergis) in 10 minuten op Manhattan dus daar hoef je het niet voor te laten.
Klinkt leuker dan het financial district wat mij betreft. Denk dat ik gewoon voor die ga. Dat het hostel 97% waardering krijgt ofzo is toch ook wel heel veel waard...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_103871364
ik zelf ben slecht met de dresscode :@ echter wil ik in New York even uit gaan i.v.m de verjaardag van mijn partner *O* . Kan iemand mij vertellen wat er ongeveer van je verwacht woord qua kleding voor een gemiddelde club in NYC.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 2 november 2011 @ 23:13:02 #54
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103899741
Vanavond op kayak.com: retourtjes Brussel - NYC in maart vanaf 220 (!!!!!) euro en in april vanaf 334 euro. De prijzen in kwestie worden weergegeven zodra vertrek- en eindpunt zijn ingevoerd, maar zijn niet te traceren met de zoekmachine ... ! :6
  woensdag 2 november 2011 @ 23:14:45 #55
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103899828
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanavond op kayak.com: retourtjes Brussel - NYC in maart vanaf 220 (!!!!!) euro en in april vanaf 334 euro. De prijzen in kwestie worden weergegeven zodra vertrek- en eindpunt zijn ingevoerd, maar zijn niet te traceren met de zoekmachine ... ! :6
WTF :o :o

Hoe kom ik hier dan bij? Kun je me even helpen? :D
  woensdag 2 november 2011 @ 23:21:21 #56
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103900110
Zit al een paar uur te proberen die goedkope retourtickets te traceren, lukt nog niet :'(
  woensdag 2 november 2011 @ 23:22:13 #57
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103900149
Too bad... Zou het (zoals kayak zegt) echt eerder iemand gelukt zijn, of zou dit gewoon marketingtruc zijn?
  woensdag 2 november 2011 @ 23:23:14 #58
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103900206
Vrees het laatste... Even nog skyscanner erbijhalen :+
  woensdag 2 november 2011 @ 23:23:45 #59
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103900242
Ik ga ook nog even kijken, je hebt me weer enthousiast gemaakt ;)
  woensdag 2 november 2011 @ 23:25:24 #60
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103900304
Via KLM.be vanaf Antwerpen ben je ook nog steeds goedkoop uit hoor, echt bizar...
  woensdag 2 november 2011 @ 23:25:35 #61
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103900314
Laagste prijs die ik tot dusver zie op Skyscanner is 393 euro voor rechtstreekse retourvlucht, dan wel exclusief verzekeringen ... !
  woensdag 2 november 2011 @ 23:26:31 #62
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103900365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Laagste prijs die ik tot dusver zie op Skyscanner is 393 euro voor rechtstreekse retourvlucht, dan wel exclusief verzekeringen ... !
Niet duur! Via KLM.be 350 euro in januari, zal eens zoeken op maart (wel via A'werpen dus)
  woensdag 2 november 2011 @ 23:35:04 #63
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103900782
Goedkoopste mogelijkheid idd op KLM.be. Wel vreemde constructie met die trein erbij, maar is ook weer afwisselend :P
  woensdag 2 november 2011 @ 23:35:42 #64
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103900811
Ja :D

Ligt er ook beetje aan waar ergens je woont. Ouders wonen in Roosendaal, dus ik kan het dan makkelijk combineren :)
pi_104122502
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:57 schreef daanski82 het volgende:
ik zelf ben slecht met de dresscode :@ echter wil ik in New York even uit gaan i.v.m de verjaardag van mijn partner *O* . Kan iemand mij vertellen wat er ongeveer van je verwacht woord qua kleding voor een gemiddelde club in NYC.
http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

Kort samengevat: Geen pijl op te trekken, je hoofd moet ze gewoon aanstaan.
pi_104309465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:27 schreef joris4pinter het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all

http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

Kort samengevat: Geen pijl op te trekken, je hoofd moet ze gewoon aanstaan.
Gewoon zorgen dat je er een beetje netjes uit ziet. Geen jeans wil wel helpen, sneakers thuis laten helpt ook. En in NY zijn ze nog wel gevoelig voor cash, dus desnoods een paar dollar in de hand van de uitsmijter proppen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104311408
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 08:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je er een beetje netjes uit ziet. Geen jeans wil wel helpen, sneakers thuis laten helpt ook. En in NY zijn ze nog wel gevoelig voor cash, dus desnoods een paar dollar in de hand van de uitsmijter proppen...
Voor 40 dollar was ik opeens 21 jaar voor een club met gastenlijst. Geld werkt prima! Nu was ik wel in pak, misschien scheelt dat iets.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_104319487
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:34 schreef Orbis het volgende:

[..]

Voor 40 dollar was ik opeens 21 jaar voor een club met gastenlijst. Geld werkt prima! Nu was ik wel in pak, misschien scheelt dat iets.
Ongetwijfeld. Ik weet niet hoe het werkt als 21-jarige, normaal zou dat ook voor 40 dollar echt moeilijk moeten zijn. Enfin, anders neem je gewoon een tafel met wat vrienden, dan willen ze je ook altijd wel binnen laten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104326173
New York, New York... wát een geweldige stad! Ik kan er zelf nooit genoeg van krijgen! Wat heb ik een geluk dat de helft van mijn familie er woont en ik de kans gehad heb hen regelmatig op te zoeken! Queens, volgens iedereen een super geweldadige buurt - maar dat valt alles mee, en als je een écht chinatown wilt meemaken zonder toeristen, dan wil ik bij deze de wijk flushing aan raden, heel gezellig! :D

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104337748
Gewelddadigheid in Queens valt inderdaad erg mee. Ik ben er alle keren dat ik in NY ben geweest (3) wezen buurten...
pi_104341728
Ik wou net zeggen, in Queens is het prima toeven volgens mij. Paar jaar terug daar veel zondagen doorgebracht in het MoMa summer paviljoen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:26:18 #73
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_104684017
Mijn meisje en ik gaan in feb naar NY. Iemand een suggestie van een leuk hotel, waarbij de ligging centraal is en de prijs betaalbaar? :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:47:05 #74
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_104684877
nog twee en een halve week *O*
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_104686584
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Printerkabel het volgende:
Mijn meisje en ik gaan in feb naar NY. Iemand een suggestie van een leuk hotel, waarbij de ligging centraal is en de prijs betaalbaar? :P
uit die 3 categorieën (leuk, centraal, betaalbaar) zijn er in NY sowieso maar 2 tegelijk mogelijk. :P
pi_104686869
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Printerkabel het volgende:
Mijn meisje en ik gaan in feb naar NY. Iemand een suggestie van een leuk hotel, waarbij de ligging centraal is en de prijs betaalbaar? :P
Country Inn & Suites kan ik van harte aanbevelen; ja het is in Queens maar het scheelt je véél geld en dat kun je mooi gebruiken voor je tijd daar. Verder is het qua ligging ideaal want binnen 10 minuten sta je op Times Square.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_104739197
Mooi. Voor een lange week kom ik daar uit op 800 dollar voor 2 personen. Vliegtickets via KLM etc zijn in februari 377 euro pp.

Dus voor 675 pp zit je een lange week in New York in februari.

Erg aanlokkelijk.
pi_104906129
Ik ben van plan om in april of mei naar NY te gaan met m'n vriendje, en ik ben al druk aan het zoeken naar tickets.

Ik heb wat topics uit 2004 gelezen en ik baaaaal intens dat zoiets als Singapore Airlines niet meer bestaat! qua prijzen en vliegtijden.

Het goedkoopste wat ik nu heb gevonden voor half mei is 480 euro... vanaf Ams... ik vrees dat het niet goedkoper kan?
pi_104907495
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef Dikketroela het volgende:
Ik ben van plan om in april of mei naar NY te gaan met m'n vriendje, en ik ben al druk aan het zoeken naar tickets.

Ik heb wat topics uit 2004 gelezen en ik baaaaal intens dat zoiets als Singapore Airlines niet meer bestaat! qua prijzen en vliegtijden.

Het goedkoopste wat ik nu heb gevonden voor half mei is 480 euro... vanaf Ams... ik vrees dat het niet goedkoper kan?
Dat is eigenlijk best goedkoop hoor!
En met dit soort dingen kan ej eigenlijk ook het beste een combideal nemen of gewoon een week lang van te voren gaan hunten op tickets.
Mijn ervaring is dat boeken met worldticketcenter echt het goedkoopst is.
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  maandag 28 november 2011 @ 00:52:37 #80
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_104908486
Skyscanner is doorgaans goedkoper
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 10:10:41 #81
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_104913507
Ik heb net een agenda besteld met foto's die ik in NY heb gemaakt 8-)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_104914038
Welke sites zijn het beste voor combideals? Bijna elke luchtvaartmaatschappij heeft wel zoiets maar ik denk dat je meer voordeel hebt bij sites als jandoets.nl neem ik aan? :)
  maandag 28 november 2011 @ 14:29:05 #83
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_104921654
Wil in januari of februari naar NY.
Is nog even afwachten want ik wil niet alleen gaan maar niemand die ik ken wil meegaan voor verschillende redenen.

Eerste keer vliegen en eerste keer buiten europa dus dat is best wel spannend.

Ik wil ongeveer 2 weken gaan en vooral NY zien, de bekende plekken en ook uitgaan in grote clubs maar ook kleine kroegen.
Daarnaast wil ik ook wel wat van het platteland zien. Is dat nog een beetje mogelijk zonder een hele dag of zelfs meerdere dagen te reizen?
Ben niet echt het type dat van verschillende hotels houd, liefste blijf ik de 2 weken op 1 locatie en vanuit daaruit maak ik trips.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_104981508
Hoeveel ben je trouwens kwijt ongeveer aan eten per dag? (ga uit van ontbijt, lunch, diner en een keer een tussendoortje.. gewoon simpele dingen als broodjes, pizza, hamburgers weet ik veel)

En is iemand wel eens naar een NBA (playoffs) wedstrijd geweest? :) ik heb geen idee hoeveel zoiets kost, maar is het het waard? :D (vriendje is basketbalfan)
pi_104984145
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef Dikketroela het volgende:
Ik ben van plan om in april of mei naar NY te gaan met m'n vriendje, en ik ben al druk aan het zoeken naar tickets.

Ik heb wat topics uit 2004 gelezen en ik baaaaal intens dat zoiets als Singapore Airlines niet meer bestaat! qua prijzen en vliegtijden.

Het goedkoopste wat ik nu heb gevonden voor half mei is 480 euro... vanaf Ams... ik vrees dat het niet goedkoper kan?
Wij vliegen gewoon KLM, ietsjes duurder, maar wel prima tijden :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:21:16 #86
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_104985155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:14 schreef Dikketroela het volgende:
Hoeveel ben je trouwens kwijt ongeveer aan eten per dag? (ga uit van ontbijt, lunch, diner en een keer een tussendoortje.. gewoon simpele dingen als broodjes, pizza, hamburgers weet ik veel)

En is iemand wel eens naar een NBA (playoffs) wedstrijd geweest? :) ik heb geen idee hoeveel zoiets kost, maar is het het waard? :D (vriendje is basketbalfan)
Seriously, werkt Google bij jou niet ofzo? Eten kun je zo gek maken als je zelf wil, maar als je ergens gaat zitten ben je wel een dollar of 15 a 20 pp kwijt. Je kunt als snelle lunch of ontbijt overal wel een broodje van een paar dollar halen. Je bent dus tussen de 30 en 500 dollar per dag kwijt aan voer.

NBA is vrij duur, maar wel heel vet, in MSG. Je kunt op ticketmaster.com of stubhub.com kijken (eerste is gewoon ticketbureau, tweede soort veilingsite).
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 05:22:18 #87
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_104996318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:21 schreef Omnifacer het volgende:

Je bent dus tussen de 30 en 500 dollar per dag kwijt aan voer.

ORLY?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 30 november 2011 @ 07:07:00 #88
64792 Mryc
play me one more song
pi_104996516
Woohoo! Gisteren weer geboekt! Half maart gaan we met KLM voor nog geen 400 p.p. We gaan vijf dagen naar NYC om daarna nog met een huurauto Philadelphia en Washington (+ omgeving) te bezoeken. Omdat Ramada Long Island City ons twee keer hiervoor zo goed bevallen is, verblijven we wederom daar. Daarnaast is de prijs niet geheel onbelangrijk. Voor vijf dagen betalen we ¤390. Fijn prijsje dus. De rest doen we waarschijnlijk op de bonnefooi.

Ik wil in ieder geval weer naar de Village Vanguard, shoppen, slenteren door Greenwich en het MOMA bezoeken :-)
pi_104997219
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:14 schreef Dikketroela het volgende:
Hoeveel ben je trouwens kwijt ongeveer aan eten per dag? (ga uit van ontbijt, lunch, diner en een keer een tussendoortje.. gewoon simpele dingen als broodjes, pizza, hamburgers weet ik veel)

En is iemand wel eens naar een NBA (playoffs) wedstrijd geweest? :) ik heb geen idee hoeveel zoiets kost, maar is het het waard? :D (vriendje is basketbalfan)
Check eerst wel even of the knicks thuis spelen. Er is nu een aangepast NBA seizoen wat start op 1e kerstdag. En in de zomer is er geen NBA maar de vrouwenvariant daarvan WNBA. Daar ben ik zelf een keer naar toe geweest. Puur om het mee te maken. Niet zozeer voor de wedstrijd. Daar kon je gewoon los kaartjes kopen. Ik denk dat je bij een NBA wedstrijd wel moet reserveren van te voren.
pi_104998821
Mochten de Knicks niet thuisspelen en je wilt perse NBA kijken kun je ook de Nets overwegen. Die spelen echter in Newark, New Jersey (en het is niet te vergelijken met een avondje MSG).
pi_105001628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 08:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Check eerst wel even of the knicks thuis spelen. Er is nu een aangepast NBA seizoen wat start op 1e kerstdag. En in de zomer is er geen NBA maar de vrouwenvariant daarvan WNBA. Daar ben ik zelf een keer naar toe geweest. Puur om het mee te maken. Niet zozeer voor de wedstrijd. Daar kon je gewoon los kaartjes kopen. Ik denk dat je bij een NBA wedstrijd wel moet reserveren van te voren.
Ja het is inderdaad een beetje rot, dat aangepaste seizoen, volgens mij zijn al die data op dit moment nog niet eens bekend omdat het nog niet 100% zeker is dat het ECHT door gaat. Ik was wel inderdaad van plan ze van tevoren te kopen, en ik reken ook zeker op een bedrag rond de 75 euro haha.
pi_105002448
Nog precies 30 dagen. *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:46 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad een beetje rot, dat aangepaste seizoen, volgens mij zijn al die data op dit moment nog niet eens bekend omdat het nog niet 100% zeker is dat het ECHT door gaat. Ik was wel inderdaad van plan ze van tevoren te kopen, en ik reken ook zeker op een bedrag rond de 75 euro haha.
Klopt. Kans dat het seizoen doorgaat is wel groot, maar wanneer het schema precies bekend gemaakt gaat worden is nog niet bekend.
pi_105002864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:46 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad een beetje rot, dat aangepaste seizoen, volgens mij zijn al die data op dit moment nog niet eens bekend omdat het nog niet 100% zeker is dat het ECHT door gaat. Ik was wel inderdaad van plan ze van tevoren te kopen, en ik reken ook zeker op een bedrag rond de 75 euro haha.
Misschien wist je het al, misschien nog niet, maar www.stubhub.com is een fijne site om voordelig kaartjes voor dergelijke evenementen / wedstrijden te kopen. Hier verkopen bijv. mensen met een seizoenskaart hun tickets voor wedstrijden dat ze niet kunnen gaan. Zo zijn wij voordelig naar de Yankees gegaan dit jaar.
pi_105008200
Thanks, werd hierboven inderdaad ook al genoemd! Ik ga het in de gaten houden, volgens mij staat er nu nog niks voor NBA. Maar dat komt vast nog wel als het echt doorgaat eind december.
pi_105008309
Ik hoop wel dat het schema van de NBA zoals ie nu staat aangepast wordt... Nu staat er voor de Knicks geen wedstrijd thuis tijdens ons verblijf in februari..
Als dat nu eens 2 dagen opschoof... :P
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_105009087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:06 schreef Dikketroela het volgende:
Thanks, werd hierboven inderdaad ook al genoemd! Ik ga het in de gaten houden, volgens mij staat er nu nog niks voor NBA. Maar dat komt vast nog wel als het echt doorgaat eind december.
Nee ik had ook al even meegekeken, maar ik zag ook nog niks voor NBA staan :) Op zich wel logisch denk ik, zal wel komen als het allemaal definitief is. Wel leuk om mee te maken!
pi_105009574
Sowieso gaan, als het kan :)

NBA is sowieso al fucking vet, maar MSG doet er nog een schepje bovenop.
pi_105009851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien wist je het al, misschien nog niet, maar www.stubhub.com is een fijne site om voordelig kaartjes voor dergelijke evenementen / wedstrijden te kopen. Hier verkopen bijv. mensen met een seizoenskaart hun tickets voor wedstrijden dat ze niet kunnen gaan. Zo zijn wij voordelig naar de Yankees gegaan dit jaar.
Stubhub is een doorverkoop site en normaliter betaal je MEER dan de normale prijs. Je kan gewoon via www.ticketmaster.com kaarten kopen. Dan kan je 't altijd nog vergelijken met shub.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:09 schreef Vince22 het volgende:
Ik hoop wel dat het schema van de NBA zoals ie nu staat aangepast wordt... Nu staat er voor de Knicks geen wedstrijd thuis tijdens ons verblijf in februari..
Als dat nu eens 2 dagen opschoof... :P
Er staat geen seizoen-schedule momenteel. Waarsch. kijk je naar de oude. De nieuwe zal asap bekend gemaakt worden en zal er heel anders uit gaan zien.

[ Bericht 29% gewijzigd door zeebeschuit op 30-11-2011 16:02:20 ]
pi_105013013
Ja ik hoop dat het snel bekend wordt, ik heb zelf niet heel veel met sport ofzo maar zoiets lijkt me dan wel weer supervet!
  donderdag 1 december 2011 @ 11:01:10 #100
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_105044385
Zijn er nog leuke televisieshows waar je vrij last-minute in het publiek kunt zitten? Ik heb op zich wel sites gevonden met handige info zoals deze en deze, maar daar staan zoveel shows op, waarvan ik er veel niet ken (dus niet weet of ze leuk/de moeite waard zijn) en waarvan er veel sowieso lastig te bemachtigen zijn, dat ik wel benieuwd was naar ervaringen en tips van jullie.

Zijn jullie weleens bij deze shows geweest en zo ja, had je die dan ver van tevoren geboekt of had je geluk op de dag zelf?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_105047453
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:29 schreef ZodiaX het volgende:
Wil in januari of februari naar NY.
Is nog even afwachten want ik wil niet alleen gaan maar niemand die ik ken wil meegaan voor verschillende redenen.

Eerste keer vliegen en eerste keer buiten europa dus dat is best wel spannend.

Ik wil ongeveer 2 weken gaan en vooral NY zien, de bekende plekken en ook uitgaan in grote clubs maar ook kleine kroegen.
Daarnaast wil ik ook wel wat van het platteland zien. Is dat nog een beetje mogelijk zonder een hele dag of zelfs meerdere dagen te reizen?
Ben niet echt het type dat van verschillende hotels houd, liefste blijf ik de 2 weken op 1 locatie en vanuit daaruit maak ik trips.
Je moet je wel afvragen of je graag in januari of februari wil gaan. Vaak druilerig weer, kerstsferen alleemaal opgeruimd uit de stad... Je kunt beter een paar maanden wachten, stuk leuker!
pi_105047492
Wat ik iedereen trouwens aanraad, is het bezoeken van een gospelmis! Maakt in principe niet uit welke kerk, je hebt een aantal leuke in Brooklyn en Harlem zitten. Niet waar je in de eerste instantie aan zou denken, maar daarom zeker niet minder leuk!
pi_105071317
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:27 schreef Ahoy- het volgende:

[..]

Je moet je wel afvragen of je graag in januari of februari wil gaan. Vaak druilerig weer, kerstsferen alleemaal opgeruimd uit de stad... Je kunt beter een paar maanden wachten, stuk leuker!
Wat een bullshit, alsof NYE minder is in jan/feb :D. Volgens mij MAAKT het weer of de kerst niet NYE...
pi_105072251
Januari lijkt me wel prima (als het niet sneeuwt dan)? Ik ben nog nooit in NYC geweest in die tijd, maar wel de nodige andere steden in januari bezocht, en het is dan juist lekker rustig omdat alle toeristen met kerst los zijn gegaan en het in januari wel weer relatief meevalt. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105089032
NBA gaat definitief door!

De playoffs beginnen 28 april... finale 26 juni... ik wil half mei, dus ik denk dat ik wel mag sparen voor een kaartje haha
pi_105094487
De Knicks gaan de playoffs halen en hebben nu 3 supersterren met het aantrekken van Chris Paul (naast Amare en Carmelo Anthony). Echt iets om naar uit te kijken dus. Jaloers.... ;)
pi_105095168
Playoff basketball in MSG _O_ Ik ben alvast jaloers.
pi_105102799
Kaartjes gekocht voor de Yankees! *O*
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:16:18 #109
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_105109688
Over een weekje zit ik er voor 5 nachten. Ik was eigenlijk van plan alleen te gaan, maar zowel mijn neef als mijn nicht die in Ontario wonen belde me (onafhankelijk van elkaar) dat ze me daar wel op wilden zoeken. Neef komt met z'n gezin de laatste twee dagen, nicht komt de eerste 3 nachten. Samen met haar dus maar een hotelletje geboekt, echt superleuk!

Aangezien we twee meiden zijn van 27/28 willen we natuurlijk ook wel een keer op stap. Hebben jullie daar tips voor? Ons hotel is in North Bergen, maar we willen natuurlijk wel ergens heen waar het echt te doen is, in Manhattan ofzo. Ik ben niet per sé van de echte grote clubs, maar mijn nichtje wel wat meer. Nou ja, ik vind het wel leuk mits er geen entree is van 50 euro is ofzo.

Hoe gaat het daar uberhaupt een beetje in z'n werk? Hoe laat moet je in de clubs zijn? En wat zijn leuke tenten om van tevoren heen te gaan? Of wat is er leuk als je niet echt van de clubs bent?

En wat is de dresscode? Kom je met een spijkerbroek overal binnen of is dat niet de bedoeling?

Alvast bedankt voor de tips!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 5 december 2011 @ 16:26:25 #110
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_105213421
Geweldige mooie vid, TJLinden!
Waar zagen jullie die oldtimers?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  donderdag 8 december 2011 @ 12:07:24 #111
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105332752
Zondag vertrek ik! Wij vliegen op Newark airport, heeft iemand tips / eraringen om van hier in New York te komen?

Mijn idee was om vanuit daar de Air Train (gratis als ik het goed heb) te nemen naar het Newark Airport treinstation en van daar de NJ transit rail naar Penn station, waar ons hotel vlak bij ligt
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105332992
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:16 schreef Foeske het volgende:
Over een weekje zit ik er voor 5 nachten. Ik was eigenlijk van plan alleen te gaan, maar zowel mijn neef als mijn nicht die in Ontario wonen belde me (onafhankelijk van elkaar) dat ze me daar wel op wilden zoeken. Neef komt met z'n gezin de laatste twee dagen, nicht komt de eerste 3 nachten. Samen met haar dus maar een hotelletje geboekt, echt superleuk!

Aangezien we twee meiden zijn van 27/28 willen we natuurlijk ook wel een keer op stap. Hebben jullie daar tips voor? Ons hotel is in North Bergen, maar we willen natuurlijk wel ergens heen waar het echt te doen is, in Manhattan ofzo. Ik ben niet per sé van de echte grote clubs, maar mijn nichtje wel wat meer. Nou ja, ik vind het wel leuk mits er geen entree is van 50 euro is ofzo.

Hoe gaat het daar uberhaupt een beetje in z'n werk? Hoe laat moet je in de clubs zijn? En wat zijn leuke tenten om van tevoren heen te gaan? Of wat is er leuk als je niet echt van de clubs bent?

En wat is de dresscode? Kom je met een spijkerbroek overal binnen of is dat niet de bedoeling?

Alvast bedankt voor de tips!
Ligt eraan hoe hip je het wil maken, maar spijkerbroeken worden vaak niet gewaardeerd, een andere broek is al snel goed (hoeft echt geen pak te zijn). Van tevoren zou ik een rooftopbar ofzo opzoeken, lekker genieten van het uitzicht met een borrel, altijd goed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105335229
Frag_adder : Wij hadden een supershuttle geregeld, is niet het goedkoopst, maar werden wel voor de deur van ons hotel afgezet en opgehaald :)
pi_105335282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:07 schreef Frag_adder het volgende:
Zondag vertrek ik! Wij vliegen op Newark airport, heeft iemand tips / eraringen om van hier in New York te komen?

Mijn idee was om vanuit daar de Air Train (gratis als ik het goed heb) te nemen naar het Newark Airport treinstation en van daar de NJ transit rail naar Penn station, waar ons hotel vlak bij ligt
Koop voordat je de roltrappen opgaat in het vliegveld een ticket voor de NJ Transit, dit is goedkoper en kost je 15 $ pp voor een enkeltje. Is ook minder gehannes als je eenmaal de Airtrain uit bent.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 8 december 2011 @ 13:49:05 #115
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105336139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Koop voordat je de roltrappen opgaat in het vliegveld een ticket voor de NJ Transit, dit is goedkoper en kost je 15 $ pp voor een enkeltje. Is ook minder gehannes als je eenmaal de Airtrain uit bent.
hmm website zegt 12.50 :) maar deze ticket kan ik dus gewoon kopen bij het NJ transit loket / automaat op het vliegveld zelf?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105450527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:34 schreef DUK het volgende:
De Knicks gaan de playoffs halen en hebben nu 3 supersterren met het aantrekken van Chris Paul (naast Amare en Carmelo Anthony). Echt iets om naar uit te kijken dus. Jaloers.... ;)
Haha, tja, ze moeten dan maar net ergens tussen 12-19 mei spelen.... Dus wees niet te jaloers ;)
  Redactie Frontpage zondag 11 december 2011 @ 15:25:15 #117
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_105454469
Nog 16 nachtjes :)
  maandag 12 december 2011 @ 11:45:18 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_105487542
Zit nu te denken om in april of september NYC weer eens op te zoeken. Op connections.be zag ik voor april 2012 non-stop retourvluchten vanaf Brussel voor minder dan 500 euro inclusief reis- en annuleringsverzekering. In mijn geval kan dreigende werkloosheid nog roet in het eten gooien.
pi_105508407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:21 schreef dapluiz het volgende:
Frag_adder : Wij hadden een supershuttle geregeld, is niet het goedkoopst, maar werden wel voor de deur van ons hotel afgezet en opgehaald :)
Wij ook idd... Lekker voor de deur afgezet worden en weer opgehaald :).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_105508849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

hmm website zegt 12.50 :) maar deze ticket kan ik dus gewoon kopen bij het NJ transit loket / automaat op het vliegveld zelf?
Klopt, en het is ideaal. Gewoon bij zo'n automaat kopen voordat je de airtrain neemt, op de trein stappen en je bent zo op Penn Station.
  maandag 12 december 2011 @ 22:28:38 #121
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105515390
Beetje aan het orienteren voor volgend jaar. Sowiezo weer naar het midwesten wegens familie, maar daarna denk ik New York, want ik hoor van heel veel mensen dat Los Angeles niks aan is. Ik heb wel redelijk wat grote amerikaanse steden gezien en veel daarvan waren inderdaad cultuurloos, is dat hetzelfde als met LA? New York lijkt me leuker.
pi_105530154
heeft iemand misschien ervaring met het bezoeken van een wedstrijd van de New York Knick.
Hoe worden de kaartjes verkocht, is het mogelijk om ze los te kopen bij bezoek of is er ook een mogelijkheid om de kaartjes te bestellen.
pi_105530228
Ik heb ze destijds gewoon via ticketmaster.com gekocht.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:26:56 #124
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_105545787
M'n meisje en ik hebben ook plannen om een week te gaan. Begin maart. De twijfel was eerst nog tussen Las Vegas en NYC. Het is New York geworden.
Vrienden van ons zitten rond de kerst in het New Yorker hotel dus we wachten even af totdat zij terug zijn en hoe het hotel is bevallen.

Zijn nu een beetje goed aan het plannen zodat we zeker een weekend daar zijn om te kunnen stappen (evt. in Pacha oid). Aangezien ik een groot sportliefhebber ben wil ik graag een Knicks wedstrijd meemaken. Gelukkig spelen ze 2 dagen voor de terugreis thuis tegen de 76ers *O* Dus bij deze bedankt voor de stubhub link!

Sowieso dit topic nog maar even blijven volgen :)
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_105551918
Half maart ook richting NY met m'n vriendin. Ben erg benieuwd. We zitten in het Hotel Yotel, vlakbij Madison Square Garden. We gaan dus zeker een NBA-wedstrijdje meepakken (Knicks - Indiana). Echt al sinds m'n 13e een droom om mee te maken. :)

Ik had ticketmaster.com ook al gezien. Mag wat kosten maar dan heb je ook wat.
^ To je nesmysl ^
pi_105604777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:26 schreef DohanJerksen het volgende:
M'n meisje en ik hebben ook plannen om een week te gaan. Begin maart. De twijfel was eerst nog tussen Las Vegas en NYC. Het is New York geworden.
Vrienden van ons zitten rond de kerst in het New Yorker hotel dus we wachten even af totdat zij terug zijn en hoe het hotel is bevallen.

Zijn nu een beetje goed aan het plannen zodat we zeker een weekend daar zijn om te kunnen stappen (evt. in Pacha oid). Aangezien ik een groot sportliefhebber ben wil ik graag een Knicks wedstrijd meemaken. Gelukkig spelen ze 2 dagen voor de terugreis thuis tegen de 76ers *O* Dus bij deze bedankt voor de stubhub link!

Sowieso dit topic nog maar even blijven volgen :)
Ik ben het afgelopen halfjaar tweemaal in het New Yorker Hotel verbleven. Erg goed hotel met een lage prijs (Voor NYC begrippen).
Verder ook een perfecte locatie met het Penn-Station eronder en Times Square op loopafstand. Perfecte uitvalbasis.

Personeel is vriendelijk, mooie lobby, bedden zijn goed, schone kamers, etcetra. Alleen de kamers zijn ietwat klein, maar volgens mij heb je dat overal in NYC. :P
Ik heb werkelijk geen enkel negatief punt.. De laatste keer dat ik er verbleef had een stel in de kamer naast me ruzie om 03:00 's nachts, geschreeuw en gekrijs. Binnen 5 minuten stond de beveiliging er op de 32e verdieping!
  donderdag 15 december 2011 @ 23:08:22 #127
19142 tslh
Never at ease.....
pi_105638036
Volgende week vrijdag vlieg ik weer die kant op voor Kerst en Oud en Nieuw. Kan niet wachten!
Life is funny. Well, yours is. To me.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 10:48:10 #128
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_105649155
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2011 23:08 schreef tslh het volgende:
Volgende week vrijdag vlieg ik weer die kant op voor Kerst en Oud en Nieuw. Kan niet wachten!
Ik ben jaloers :o geniet er van! O+
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:53:35 #129
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_105659449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 02:16 schreef Rprp het volgende:

[..]

Ik ben het afgelopen halfjaar tweemaal in het New Yorker Hotel verbleven. Erg goed hotel met een lage prijs (Voor NYC begrippen).
Verder ook een perfecte locatie met het Penn-Station eronder en Times Square op loopafstand. Perfecte uitvalbasis.

Personeel is vriendelijk, mooie lobby, bedden zijn goed, schone kamers, etcetra. Alleen de kamers zijn ietwat klein, maar volgens mij heb je dat overal in NYC. :P
Ik heb werkelijk geen enkel negatief punt.. De laatste keer dat ik er verbleef had een stel in de kamer naast me ruzie om 03:00 's nachts, geschreeuw en gekrijs. Binnen 5 minuten stond de beveiliging er op de 32e verdieping!
Ok dank voor de tip! Las hier ook al hele goede dingen over op Zoover.

Kleiner als onze hotelkamer in London in het Kensington Close kon bijna niet meer. Neem aan dat je hier wel je koffers een beetje uit kan klappen? Die ruimte van zo'n kamer weet je in dit soort steden. In principe is het toch alleen maar voor te overnachten maar als je er een week bent wil je toch een beetje ruimte hebben voor als je een avondje niet de stad in gaat.
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_105668571
Begin maart zijn in Queens de hoteltarieven enorm laag. Geen idee om daar te gaan zitten DohanJerksen? Zit net wat foto's te bekijken op tripadvisor van het New Yorker Hotel en dat zijn toch redelijk kleine kamertjes als ik het zo eens zie. Daar hebben wij in Queens nog nooit last van gehad.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:37:13 #131
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_105669876
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:05 schreef Fargo het volgende:
Begin maart zijn in Queens de hoteltarieven enorm laag. Geen idee om daar te gaan zitten DohanJerksen? Zit net wat foto's te bekijken op tripadvisor van het New Yorker Hotel en dat zijn toch redelijk kleine kamertjes als ik het zo eens zie. Daar hebben wij in Queens nog nooit last van gehad.
Bedankt voor de tip! We gaan binnenkort eens een reisbureau naar binnen en nemen we dit eens mee. Dan uiteraard wel kijken voor iets wat tegen Manhatten en evt. Brooklyn aan ligt. We zullen dit niet vaak doen, dus om dan wat meer te betalen om midden in de stad te zitten maakt ons niet zo veel uit.
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_105669974
Boek gewoon het Country Inn & Suites in Queens; goedkoop, forse kamers, heerlijke bedden, prima ontbijtje, 2 minuten lopen van de gele metrolijn die je binnen 10 minuten midden op Times Square zet. De kosten die je bespaart (400-600 euro met een Manhattan hotel) kun je mooi opmaken aan leuke dingen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_105674290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 02:16 schreef Rprp het volgende:

[..]

Ik ben het afgelopen halfjaar tweemaal in het New Yorker Hotel verbleven. Erg goed hotel met een lage prijs (Voor NYC begrippen).
Verder ook een perfecte locatie met het Penn-Station eronder en Times Square op loopafstand. Perfecte uitvalbasis.

Personeel is vriendelijk, mooie lobby, bedden zijn goed, schone kamers, etcetra. Alleen de kamers zijn ietwat klein, maar volgens mij heb je dat overal in NYC. :P
Ik heb werkelijk geen enkel negatief punt.. De laatste keer dat ik er verbleef had een stel in de kamer naast me ruzie om 03:00 's nachts, geschreeuw en gekrijs. Binnen 5 minuten stond de beveiliging er op de 32e verdieping!
Thanks voor je post! Mn vriendin en ik zitten hier van 24 feb tot 29 feb.... zin in!
Alleen jammer is dat er geen enkele knicks wedstrijd die paar dagen is... :{
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:33:42 #134
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105675982
net terug van een geweldige trip new york met verblijf in Hotel Pennsylvania, het OV vanuit Newark airport was inderdaad totaal geen probleem! :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105683780
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:53 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Ok dank voor de tip! Las hier ook al hele goede dingen over op Zoover.

Kleiner als onze hotelkamer in London in het Kensington Close kon bijna niet meer. Neem aan dat je hier wel je koffers een beetje uit kan klappen? Die ruimte van zo'n kamer weet je in dit soort steden. In principe is het toch alleen maar voor te overnachten maar als je er een week bent wil je toch een beetje ruimte hebben voor als je een avondje niet de stad in gaat.
Er is wel ruimte om de koffers open te klappen, maar daar blijft het ook bij. Je hebt verder wel een bureau, maar veel groter is het niet. Je moet het zien als een grote slaapkamer. De badkamer is dan wel weer van normale grootte.

Maargoed. Je bent toch weinig op de kamer neem ik aan. Het bed is overigens wel heerlijk en van goede kwaliteit, ook is alles nieuw want alle kamers zijn pas gerenoveerd (op de badkamer na, alhoewel die goed te doen is.)
Je kan natuurlijk altijd voor een kamer met 2x een 2-persoonsbed kiezen, die kamer is groot, maar ook direct 80 euro per nacht duurder, zonde geld..

Verder natuurlijk wel een perfecte locatie met het penn-station direct onder je en het is op 5 a 10minuten loopafstand van Times-Square / Empire State Building, dat is natuurlijk altijd fijn.. Je zit inprincipe direct in midtown Manhatten inclusief de sfeer.
Ik zelf vind dat heerlijk, met de drukte 's ochtends weg en met de drukte 's avonds weer terug. Past een beetje bij New York. :P

Wellicht heb je wat aan de info van Booking.com, kan je ook direct de grootte v.d. kamers zien: klik. Ook de reviews zijn hier erg positief!

Succes met het vinden van een hotel iniedergeval!

[ Bericht 2% gewijzigd door Rprp op 17-12-2011 03:26:55 ]
pi_105683912
- dubbel.
pi_105685324
Laatste avondje NY met de Swedish House Mafia in Madison Square Garden. Fijne afsluiter na een geweldige week. En wat een weer hebben we gehad, 7 dagen lang!
pi_105697620
Zijn er hier ook mensen die al eens hebben bekeken wat er voor nodig is om daadwerkelijk in New York te gaan wonen? Ik heb de laatste week wat info opgezocht en naast de kosten voor je appartement/huis schijnt je levensonderhoud niet veel duurder dan hier in Nederland te zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:41:14 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_105697692
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn er hier ook mensen die al eens hebben bekeken wat er voor nodig is om daadwerkelijk in New York te gaan wonen? Ik heb de laatste week wat info opgezocht en naast de kosten voor je appartement/huis schijnt je levensonderhoud niet veel duurder dan hier in Nederland te zijn.
Wel is gekeken maar het grootste probleem is je green card. Beste kans daarop is mee te doen aan de loterij of met een Amerikaanse man/vrouw trouwen. Kijk eens op AllesAmerika.com :) :P Ik zou willen dat ik daar woonde maar helaas, ben ik in dit boeren nederland gedumpt :'(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:48:59 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105697870
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn er hier ook mensen die al eens hebben bekeken wat er voor nodig is om daadwerkelijk in New York te gaan wonen? Ik heb de laatste week wat info opgezocht en naast de kosten voor je appartement/huis schijnt je levensonderhoud niet veel duurder dan hier in Nederland te zijn.
Ik heb er heel vaak van gedroomd, maar wat hierboven al gezegd is: verblijfsvergunning is cruciaal. Ook al vaker overwogen om aan die diversity lottery mee te doen maar daar ben ik denk ik toch te schijterig voor :')
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:17:48 #141
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105700697
Je hoeft toch alleen maar een amerikaanse te trouwen om dat land in te mogen? :) Ik heb er iig wel familie wonen via die route. Al heeft mijn newyork reis van de vorige week weer mijn standpunt bevestigd. Ik vind amerika een geweldig vakantie land en kom er graag, maar zou er echt niet willen wonen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:47:43 #142
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_105701778
Ik vlieg half januari ook voor 4 dagen naar NY, nu is dat natuurlijk veel te weinig om alles te zien, maar ben benieuwd of ik nou nog echt dingen van te voren moet gaan boeken? Dingen als statue of liberty, is het de moeite waard om er echt heen te gaan en moet je er van te voren voor boeken?
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:51:11 #143
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_105701929
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:47 schreef McCandless het volgende:
Ik vlieg half januari ook voor 4 dagen naar NY, nu is dat natuurlijk veel te weinig om alles te zien, maar ben benieuwd of ik nou nog echt dingen van te voren moet gaan boeken? Dingen als statue of liberty, is het de moeite waard om er echt heen te gaan en moet je er van te voren voor boeken?
Je mag er niet meer in, alleen rond lopen. Ik was er vorige week en de drukte viel totaal mee. Met new york pass kan je overigens gewoon je ticket bij de boekhandel ophalen en dat scheelt sowieso de wachtrij (welke al niet erg lang was :) )
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_105701984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:17 schreef Frag_adder het volgende:
Je hoeft toch alleen maar een amerikaanse te trouwen om dat land in te mogen? :)
Dat is ook wel makkelijker gezegd dan gedaan als je in schubbekutteveen woont ofzo. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105823745
Woop woop, via Priceline.com aan een 4* hotel gekomen, Hilton Fashion District voor 160 dollar per nacht excl fees/taxes (half mei). Blij :)

Ligt vlakbij Madison Square Garden... nu nog hopen op de Knicks in de playoffs
pi_106017266
Afgelopen week een reisje geboekt voor mij en mijn vriendin van 6 dagen naar New York (16-02-2012 t/m 22-02-2012).

We verblijven in het Stay hotel (4 sterren) op Times Square, deze had op zijn site een 50% off dagactie voor hun kamers waardoor we voor 95 dollar per nacht een goede deal hebben kunnen maken!

Nu moet de echte planning nog gemaakt worden maar ik heb wel al wat ideeën wat ik graag zou willen zien, zo lijkt een wedstrijd van de Knicks in MSG mij wel eens leuk om mee te maken, iemand ervaring hiermee en zijn de kaartjes bovenin het stadion (hoef niet persé op de eerste rij te zitten) het aanschaffen waard?

Andere tips en suggesties zijn uiteraard van harte welkom!
  zaterdag 24 december 2011 @ 22:19:55 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106017956
300 rijen zijn goed te doen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_106018624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:19 schreef matthijst het volgende:
300 rijen zijn goed te doen.
Oke, 400 rijen zijn dus niet aan te raden?
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:03:39 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106019570
Oh, geen idee, heb alleen ervaring met 300-vak en dat was best goed te doen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 25 december 2011 @ 10:46:55 #150
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_106026887
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:02 schreef Gauner het volgende:
Afgelopen week een reisje geboekt voor mij en mijn vriendin van 6 dagen naar New York (16-02-2012 t/m 22-02-2012).

We verblijven in het Stay hotel (4 sterren) op Times Square, deze had op zijn site een 50% off dagactie voor hun kamers waardoor we voor 95 dollar per nacht een goede deal hebben kunnen maken!

Nu moet de echte planning nog gemaakt worden maar ik heb wel al wat ideeën wat ik graag zou willen zien, zo lijkt een wedstrijd van de Knicks in MSG mij wel eens leuk om mee te maken, iemand ervaring hiermee en zijn de kaartjes bovenin het stadion (hoef niet persé op de eerste rij te zitten) het aanschaffen waard?

Andere tips en suggesties zijn uiteraard van harte welkom!
Als je die kunt betalen voor 1 wedstrijd, dan heb je het financieel goed voor elkaar ;)
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_106028207
Ik had vorige week plaatsen in de 400 sectie tijdens het concert van de Swedish House Mafia. Had prima zicht op de vloer.

Er zijn wel vakken met "obstructed view", maar dat staat er vaak expliciet bij.
pi_106028235
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:03 schreef Luck het volgende:
Ik had vorige week plaatsen in de 400 sectie tijdens het concert van de Swedish House Mafia. Had prima zicht op de vloer.

Er zijn wel vakken met "obstructed view", maar dat staat er vaak expliciet bij.
Bedankt, welk vak had je precies? :)
pi_106028267
402, rij D, stoelen 1 en 2. :P
pi_106028330
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:46 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Als je die kunt betalen voor 1 wedstrijd, dan heb je het financieel goed voor elkaar ;)
Stubhub ed. hebben goedkope kaartjes voor 1 wedstrijd hoor ;)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_106032941
Zojuist kaartjes besteld voor de Knicks tegen de NJ Nets op 20 februari, zin in! :D
pi_106033111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:34 schreef DUK het volgende:
De Knicks gaan de playoffs halen en hebben nu 3 supersterren met het aantrekken van Chris Paul (naast Amare en Carmelo Anthony). Echt iets om naar uit te kijken dus. Jaloers.... ;)
Ze hebben Chandler, geen CP3 :) Nog vet om naar Madison Square te gaan :) Wij zijn afgelopen februari naar Boston en NY geweest, in Boston Celtics tegen Orlando en Celtics tegen Dallas gezien, machtig mooi na zelf al 18 jaar te ballen! NY speelde toen jammergenoeg niet thuis en dat was ook net een van de eerste weken dan MS Garden in de verbouwing ging dus ook geen tours meer te boeken waren.
pi_106038757
Toen ik dat schreef leek het erop dat ze CP3 zouden binnenhalen.
Zonder hem nog steeds de moeite waard om te checken natuurlijk... :)
pi_106041422
Nog tips voor leuke stand-up comedy clubs? :)
pi_106042556
Goed, wij zijn dus vorige week in NY geweest. Wat kleine tips:

- Beste koffie: Stumptown (in Ace Hotel, sowieso een top hotel)
- Beste snelle Koreaanse hap: Woorijip (West 32nd Street)
- De rijen bij TKTS op Times Square zijn niet zo erg als de verhalen op internet. Uurtje wachten is dikke kans op leuke kaarten
- Ga naar DUMBO en Williamsburg en blijf vooral niet alleen op Manhattan
- The High Line O+
- Opening Ceremony O+
  maandag 26 december 2011 @ 11:04:38 #160
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_106051887
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:09 schreef existenz het volgende:

[..]

Stubhub ed. hebben goedkope kaartjes voor 1 wedstrijd hoor ;)
Had het niet over Knicks tickets over het algemeen.. Meer over eerste rij tickets ;)
Ik ga denkelijk voor 300 tickets richting een hoek of 400 tickets "lange" zijde
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_106052010
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 11:04 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Had het niet over Knicks tickets over het algemeen.. Meer over eerste rij tickets ;)
Ik ga denkelijk voor 300 tickets richting een hoek of 400 tickets "lange" zijde
Heb zelf kaartjes voor vak 408 gekocht.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:52:49 #162
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_106098272
Zijn er in NY outletscentra zoals je die ook hebt in Orlando / Miami? :P
pi_106100404
Voor wie in juni naar NY wilt gaan: 400¤ met Brussels Airlines, de hele maand lang ;)
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:41:50 #164
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_106100848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:33 schreef Kielse het volgende:
Voor wie in juni naar NY wilt gaan: 400¤ met Brussels Airlines, de hele maand lang ;)
Dat is cheap zeg :o
pi_106104591
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:52 schreef Printerkabel het volgende:
Zijn er in NY outletscentra zoals je die ook hebt in Orlando / Miami? :P
Misschien is Woodbury wat je zoekt?
pi_106116340
Wat is het beste om aan dollars te geraken? Op voorhand bij de bank of op het vliegveld aan zo'n ATM machine?
Ik weet dat de bank vaak lagere wisselkoersen hanteert dus misschien is het daarom voordeliger om pas in Amerika dollars af te halen?
pi_106118294
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:19 schreef Kielse het volgende:
Wat is het beste om aan dollars te geraken? Op voorhand bij de bank of op het vliegveld aan zo'n ATM machine?
Ik weet dat de bank vaak lagere wisselkoersen hanteert dus misschien is het daarom voordeliger om pas in Amerika dollars af te halen?
Gewoon in amerika pinnen. ZEKER niet op schiphol geld wisselen.
pi_106159768
veel goedkoper ga je het denk ik niet krijgen op dit moment! 4 dagen NY incl hotel en vliegen vanaf brussel.alleen vaandag geldig gok ik vor 545 eruro

http://www.boekvandaag.nl/aanbiedingen/
Hooray for boobies!
pi_106159869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
veel goedkoper ga je het denk ik niet krijgen op dit moment! 4 dagen NY incl hotel en vliegen vanaf brussel.alleen vaandag geldig gok ik vor 545 eruro

http://www.boekvandaag.nl/aanbiedingen/
Dat is niet duur
pi_106160392
zie nu wel dat het hotel wel goede locatie heeft maar hotel zelf zou er niet al te best uitkomen via booking.com . nog niet op zoover en tripadvisor gekeken.
Hooray for boobies!
  donderdag 29 december 2011 @ 18:10:26 #171
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_106174000
:o

Was eens aan het kijken voor tickets voor The Late Show tickets, lees ik dit:

quote:
2.) A ticket will only be issued to those individuals who correctly answer a random trivia question about the show. Each person answering their question correctly will be entitled to two tickets provided that the guest's name is submitted on the entry form.
Dus je moet een vraag goed beantwoorden als je gebeld wordt om tickets te krijgen? Dan ga ik wel daar in de rij staan en hopen op een beetje geluk.

Trouwens: Goede platenzaken in New York. Waar moet ik dan zijn?


quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
zie nu wel dat het hotel wel goede locatie heeft maar hotel zelf zou er niet al te best uitkomen via booking.com . nog niet op zoover en tripadvisor gekeken.
Op Zoover gaat het vaak van het ene uiterste naar het andere. Als je op de foto's moet afgaan lijkt het me niet zo denderend.
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 22:38:34 #172
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106185574
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:52 schreef Printerkabel het volgende:
Zijn er in NY outletscentra zoals je die ook hebt in Orlando / Miami? :P
New Jersey zit de Jersey Garden Malls, 200 winkels onder 1 dak. Ik vond het te gek :P. Vanaf Port Authority 30 minuutjes met de bus :)

Of het te vergelijken is met Orlando/Miami weet ik niet. Ik denk ik zeg het effe :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_106185821
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:10 schreef DohanJerksen het volgende:
:o

Trouwens: Goede platenzaken in New York. Waar moet ik dan zijn?

www.colonymusic.com

Wel duur.

Kom dit net tegen:
www.nycgo.com/articles/vinyl-sale-nyc-music-stores
  ESF Reporter vrijdag 30 december 2011 @ 09:13:42 #174
87554 Cee
Welluk?
pi_106194952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:10 schreef DohanJerksen het volgende:
:o

Was eens aan het kijken voor tickets voor The Late Show tickets, lees ik dit:

[..]

Dus je moet een vraag goed beantwoorden als je gebeld wordt om tickets te krijgen? Dan ga ik wel daar in de rij staan en hopen op een beetje geluk.
Ik ken iemand die op straat werd aangesproken met de vraag of ie tickets wilde. En toen een (heel simpele) vraag moest beantwoorden.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:45:23 #175
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_106403979
Net terug van een 10 daagse trip uit de USA..

Celtics.vs.Knicks in MSG zien spelen, wat een sfeer, wat een ervaring!
Nog wat handtekeningen op poster van 4 oudgedienden kunnen scoren, gfi wie het waren maar volgens een jonge Knicks-speler die ik bij toeval sprak, moest ik de poster inlijsten.

Daarnaast bijna elke dag goed uit eten geweest, voornamelijk soulfood.

Heb het vuurwerk op Central Park gepakt, erg indrukwekkend.
Vooraf wel op Time Square geweest, dat was echt te druk.
Elk uur werd er een ring rondom TS afgesloten ook via de metro kwam je niet meer binnen, die reden niet meer.

Verder Brooklyn/Williamsburg, Harlem, NJ, Noho/SoHo, Lower East Side, East/West Village, Chelsea, Upper East/Westside, Midtown en Financial District/Ground Zero bezocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 04-01-2012 19:10:00 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_106442458
Welke website bestellen jullie die Knicks-tickets eigenlijk? De officiële website doet bij mij zeer zeer vreemd.
pi_106442838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:14 schreef Decrease het volgende:
Welke website bestellen jullie die Knicks-tickets eigenlijk? De officiële website doet bij mij zeer zeer vreemd.
Ik heb zelf New York Yankees tickets besteld bij StubbHubb.com Dat is een soort veilingsite voor diverse uitgaans gelegenheden. Waar onder sport wedstrijden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:12:38 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106445269
Wij hebben ook www.stubhub.com gebruikt. Goede ervaringen mee. Je kan wel kiezen tussen tickets daar ophalen of zelf al uitprinten, wij hadden dat laatste gedaan zodat we daar niet voor verrassingen zouden komen te staan.
pi_106450904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij hebben ook www.stubhub.com gebruikt. Goede ervaringen mee. Je kan wel kiezen tussen tickets daar ophalen of zelf al uitprinten, wij hadden dat laatste gedaan zodat we daar niet voor verrassingen zouden komen te staan.
Altijd printen!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_106451305
Stubhub.com, twee weken geleden nog twee kaartjes besteld voor de wedstrijd tegen de NJ Nets.

Let er inderdaad wel op dat 'electronic delivery' mogelijk is.
pi_106455252
Bedankt mensen! :)
pi_106473927
Stubhub is ook handig om te kijken welke musicals er draaien in de tijd dat je er bent, maar ik zou daar alleen tickets kopen als je perse moet gaan. Anders kun je het beter bij de boots kopen als je er bent, dat is een stuk goedkoper (Heb ik me door veel mensen laten vertellen).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_106476055
Wat zouden jullie liever bezoeken?

Cleveland Cavaliers vs New York Knicks (NBA)
Boston Bruins vs New York Rangers (NHL)

Qua sport is het me om het even, ik heb nog nooit een NBA of NHL-game bezocht. Het gaat mij puur om de sfeer e.d. en vind het ook wel prettig als een wedstrijd voor een leek zoals ik nog een beetje is te volgen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:38:11 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_106476199
Hockey vind ik leuker dan basketball. En bij Hockey kan je tenminste nog wat actie zien als ze elkaar onderuit halen :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106481991
Qua sfeer zou ik zeker naar het ijshockey gaan.
Bij het basketbal zitten doorgaans veel te veel toeristen die er geen pepernoot van snappen.
pi_106482361
Op namen afgaand is Rangers v Bruins veel boeiender. Het zijn beide teams die tot de top van de NHL behoren en het is NY versus Boston wat het toch ook extra speciaal maakt.

Cavs v Knicks is een wedstrijd tussen een slecht team en een matig team.

Zelf zou ik voor NBA kiezen omdat ik niets met NHL heb maar als het om het even is voor jou zou ik ZEKER gaan voor NHL.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:41:52 #187
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_106488311
Change of plans "helaas"...
We gaan wat langer sparen om in oktober/november naar NYC te gaan. Misschien dat we dan ook wat langer kunnen blijven om wat rond te trekken.
Als het een beetje meezit kan ik dan ook een NBA en NFL wedstrijd meepikken.
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_106489704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:33 schreef Tourniquet het volgende:
Wat zouden jullie liever bezoeken?

Cleveland Cavaliers vs New York Knicks (NBA)
Boston Bruins vs New York Rangers (NHL)

Qua sport is het me om het even, ik heb nog nooit een NBA of NHL-game bezocht. Het gaat mij puur om de sfeer e.d. en vind het ook wel prettig als een wedstrijd voor een leek zoals ik nog een beetje is te volgen.
Denk dat hockey wel wat makkelijker te volgen is. Basketball is voor een leek toch wel traag denk ik, spel ligt vaak stil en als je dan niet weet waarom lijkt me dat vrij snel vervelend worden :P.

Daarnaast zijn de Cavs een van de minst aansprekende namen in de NBA, en spelen de Knicks vooralsnog ook drama dit seizoen. Ik zou het dus bij Bruins-Rangers houden :)
pi_106490038
Dank allen, denk dat ik idd voor het ijshockey ga dan. :)
pi_106506972
Die verdomde dollar blijft maar stijgen, helaas wordt de hotelreservering pas afgeschreven als we in NY zijn. :P
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:42:03 #191
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_106527908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:10 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Denk dat hockey wel wat makkelijker te volgen is. Basketball is voor een leek toch wel traag denk ik, spel ligt vaak stil en als je dan niet weet waarom lijkt me dat vrij snel vervelend worden :P.

Daarnaast zijn de Cavs een van de minst aansprekende namen in de NBA, en spelen de Knicks vooralsnog ook drama dit seizoen. Ik zou het dus bij Bruins-Rangers houden :)
Ben met kerst naar 'Celtics.vs.Knicks in MSG' geweest.
Dat stilleggen van de wedstrijd merk je haast niets van, er is zo'n ontzettende sfeer in het stadion, niet te omschrijven...daarnaast wordt het publiek opgezweept of anders bezig gehouden.
Wanneer je het op de tv volgt is het zoveel anders dan dat je er IRL bent.

Ik had iemand bij me die absoluut niet van basketbal houdt en ongeduldig als de neten is, maar zich ontzettend vermaakt had en zo weer naar een NBA game zou gaan.

Daarnaast zitten er tussendoor tal van leuke optredens!

[ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 07-01-2012 16:50:54 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_106528589
Heb een kaartje voor de Rangers gekocht, zit in vak 328. :)

Het is wel "obstructed view", hopelijk valt dat mee. :@
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:48:25 #193
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_106534113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:10 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Denk dat hockey wel wat makkelijker te volgen is. Basketball is voor een leek toch wel traag denk ik, spel ligt vaak stil en als je dan niet weet waarom lijkt me dat vrij snel vervelend worden :P.

Daarnaast zijn de Cavs een van de minst aansprekende namen in de NBA, en spelen de Knicks vooralsnog ook drama dit seizoen. Ik zou het dus bij Bruins-Rangers houden :)
IJshockey ligt ook best vaak stil hoor ;) Is met de meeste Amerikaanse volkssporten. Als je basketball en ijshockey lang stil vindt liggen kun je beter niet naar American Football gaan. En ook daar wordt je ge-entertained tijdens dode spelmomenten.
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_106536651
Oh, dan ken ik hockey niet goed genoeg :P.

Ben zelf fanatiek volger van de NBA en ook bij een wedstrijd @ MSG geweest. Heb wel eens wat vrienden over de vloer als ik NBA kijk, en die vinden dat het spel vrij vaak stil ligt. Nu is het is sowieso niet vervelend om daar te zijn in zo'n timeout natuurlijk, maar ik had het idee dat hockey wat minder stil zou liggen.

En football :r
pi_106536680
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:06 schreef Tourniquet het volgende:
Heb een kaartje voor de Rangers gekocht, zit in vak 328. :)

Het is wel "obstructed view", hopelijk valt dat mee. :@
Handige site! Ons zicht (400 seats) gaat zo te zien beter zijn dan ik had verwacht.
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 22:21:07 #196
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106540610
Elke keer als ik een film of serie zie die zich in NY afspeelt krijg ik opeens een onwijs opgelaten gevoel van heimwee ;(. Ik betrap me er geregeld op dat ik me dan af vraag 'wat ik hier nog doe' :D.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_106541793
Zoals net met The Taking of Pelham 123 zeker?
Hier thuis ook. "Ohhh, ze stappen uit bij 34th St / Herald Square, ons (!) station!"
pi_106572426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:06 schreef Tourniquet het volgende:
Heb een kaartje voor de Rangers gekocht, zit in vak 328. :)

Het is wel "obstructed view", hopelijk valt dat mee. :@
Ooh handige site. Die sla ik even op. www.seathound.com is er ook zo één.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_106572460
Verkeerde topic..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_106574687
Afgelopen mei voor de twee keer geweest, maar ik wil nu alweer terug.. I miss NY O+


A Year in New York door Andrew Clancy
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 8 januari 2012 @ 21:47:29 #201
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_106579582
Het belastingvrij in te voeren bedrag van ¤ 430 euro mogen ze wat mij betreft flink opkrikken...
Met een beetje 'pech' ben je dat al kwijt op dag één. ;)
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_106582485
wie de goede datum kiest vliegt in juni vanaf brussel voor 300 euro retour!

http://www.travelox.de/20(...)arm&utm_medium=email
Hooray for boobies!
  maandag 9 januari 2012 @ 13:02:10 #203
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_106598149
Jeej! Samen met mijn vriendin 8 dagen NYC geboekt van 1 Juni tm 9 Juni, 390 euro retour!
Verblijf in Quality Inn Woodside in Queens voor iets meer dan 400 euro per persoon!

Dit wordt de eerste keer naar de USA voor ons, nog dingen om rekening mee te houden buitenom dat ESTA en API gebeuren??
PSN-ID: SoliD_S
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 13:03:02 #204
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106598173
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:45 schreef Luck het volgende:
Zoals net met The Taking of Pelham 123 zeker?
Hier thuis ook. "Ohhh, ze stappen uit bij 34th St / Herald Square, ons (!) station!"
Ja :D

En eergisteren sprak ik passagiers die ook naar het Hotel Wolcott gaan, heb ik in september ook gezeten. :D. Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon een keertje kerst te vieren in NY :'). Morgen even de jackpot winnen!

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:02 schreef solidslayer het volgende:
Jeej! Samen met mijn vriendin 8 dagen NYC geboekt van 1 Juni tm 9 Juni, 390 euro retour!
Verblijf in Quality Inn Woodside in Queens voor iets meer dan 400 euro per persoon!

Dit wordt de eerste keer naar de USA voor ons, nog dingen om rekening mee te houden buitenom dat ESTA en API gebeuren??
Genieten O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:18:50 #205
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106636706
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
wie de goede datum kiest vliegt in juni vanaf brussel voor 300 euro retour!

http://www.travelox.de/20(...)arm&utm_medium=email
Nadeel, heen weg is met overstappen in Montreal (terug is wel direct).

Vanaf morgen bij de KLM zijn de ticket ¤499 naar NY, boekbaar tot 15 juni en rechtstreekse vluchten...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:28:57 #206
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106637000
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:21 schreef Skaai het volgende:
Elke keer als ik een film of serie zie die zich in NY afspeelt krijg ik opeens een onwijs opgelaten gevoel van heimwee ;(. Ik betrap me er geregeld op dat ik me dan af vraag 'wat ik hier nog doe' :D.
Ha ja, zoals gisteravond met The Day After Tomorrow. Een deel van die film speelt zich af in een grotere hal van de Public Library, alwaar een groep overlevenden verblijft voordat het overgrote deel van de groep naar buiten gaat. In diezelfde hal heb ik op een computer gezocht naar 'The Day After Tomorrow' maar geen resultaat (was soort intranet) :')
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:23:12 #207
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106641270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ha ja, zoals gisteravond met The Day After Tomorrow. Een deel van die film speelt zich af in een grotere hal van de Public Library, alwaar een groep overlevenden verblijft voordat het overgrote deel van de groep naar buiten gaat. In diezelfde hal heb ik op een computer gezocht naar 'The Day After Tomorrow' maar geen resultaat (was soort intranet) :')
Mijn ouders waren hier gisteren en die film stond op, opeens zag je een shot van de Trinity Church aan Wall Street! Dus ik zeg 'pa en ma, goed onthouden!'' dus ik ren naar mijn agenda (heb ik met NY foto's af laten drukken :P) en moest even mijn shot van de Trinity Church laten zien :D.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_106641478
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:18 schreef tcr het volgende:

[..]

Nadeel, heen weg is met overstappen in Montreal (terug is wel direct).

Vanaf morgen bij de KLM zijn de ticket ¤499 naar NY, boekbaar tot 15 juni en rechtstreekse vluchten...
Wij willen/kunnen in juli. Ik schrik dit jaar van de prijzen. Amsterdam kijk ik niet eens meer naar, ¤ 900 pp....vanaf Brussel betaal je dat mijn zijn 2en. Hoop dat de werelddealweken die morgen starten beweging geven waardoor de tickets na 15 juni ook in prijs zakken vanaf Amsterdam. Anders wordt het vanaf Brussel met een overstap, helaas, maar met zodanig prijsverschil moet dat maar.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:50:32 #209
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106644309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:28 schreef exode het volgende:

[..]

Wij willen/kunnen in juli. Ik schrik dit jaar van de prijzen. Amsterdam kijk ik niet eens meer naar, ¤ 900 pp....vanaf Brussel betaal je dat mijn zijn 2en. Hoop dat de werelddealweken die morgen starten beweging geven waardoor de tickets na 15 juni ook in prijs zakken vanaf Amsterdam. Anders wordt het vanaf Brussel met een overstap, helaas, maar met zodanig prijsverschil moet dat maar.
Voor het prijsverschil zou ik het ook doen, geef het alleen aan dat de ticket wel met een kleine 'maar' is. Vlieg in maart zelf voor 340 euro vanaf Amsterdam met de KLM naar NY, dus het kan wel. Maar ja juli is hoogseizoen, dus je moet ook niet heel lage prijzen verwachten.
pi_106644842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:50 schreef tcr het volgende:

[..]

Voor het prijsverschil zou ik het ook doen, geef het alleen aan dat de ticket wel met een kleine 'maar' is. Vlieg in maart zelf voor 340 euro vanaf Amsterdam met de KLM naar NY, dus het kan wel. Maar ja juli is hoogseizoen, dus je moet ook niet heel lage prijzen verwachten.
Klopt...helaas, maar ik heb nog prijzen van een paar jaar geleden in mijn hoofd, ook in het hoogseizoen. De prijzen in 2012 vallen helaas behoorlijk tegen. Niet zo vreemd, de dollar stijgt etc etc. In juli en augustus is de KLM enorm hoog, het rare is, leg er iets bij en je zit aan de westkust.

Ik ga waarschijnlijk rechtstreeks bij Brussel Airlines boeken, heen en terug met een stop op Frankfurt.
pi_106646005
Wij gaan in mei. Eerst een paar dagen naar Chicago en dan 5 dagen NY :) Heb er zin in....
Wat is een must see in NY (naast de bekende zaken natuurlijk)

Waar kan er goed en goedkoop geshopt worden ?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:12:39 #212
286575 Roces18
Chef de party
pi_106651925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:34 schreef linebear het volgende:
Wij gaan in mei. Eerst een paar dagen naar Chicago en dan 5 dagen NY :) Heb er zin in....
Wat is een must see in NY (naast de bekende zaken natuurlijk)

Waar kan er goed en goedkoop geshopt worden ?
Fifth avenue zou ik wel kijken, alle dure merken dus alleen kijken :P
Bloomingdales is ook wel leuk, soort duurdere V&D
Maar in Soho kan je alles vinden en dus ook met jouw budget ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 19:22:44 #213
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106652407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:34 schreef linebear het volgende:
Wij gaan in mei. Eerst een paar dagen naar Chicago en dan 5 dagen NY :) Heb er zin in....
Wat is een must see in NY (naast de bekende zaken natuurlijk)

Waar kan er goed en goedkoop geshopt worden ?
Volgens mij maak ik iedereen er gek mee, maar ik ben een dagje naar New Jersey geweest om te shoppen bij de Jersey Garden Malls. Vanaf busstation Port Authority gaat er overdag elk half uur een bus naar de malls, 30 minuutjes ofzo. Google maar even op Jersey Garden Malls, zie je een overzicht van de winkels die ze hebben :). Maar als je 5 dagen de tijd hebt is het wel wat zonde om een dag daarvoor in te plannen.

Verder heb je dus nog Century 21, in het financial district. Daar zijn ook veel merkspullen voor fijne prijzen te krijgen. Ik vond het persoonlijk een drukke boel maar dat moet je zelf ervaren :)

Een must see, ik baal er zelf van dat ik de High Line niet heb bewandeld. Dat is een wandelroute (park) op een oude metroroute. Schijnt heel mooi te zijn. Als je van wandelen houdt is het best leuk om de Brooklyn bridge te doen. Neem dan de metro naar de andere kant van de brug, en loop vanaf Brooklyn dus naar Manhattan ;).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_106652776
High Line is ontworpen door een Nederlander. Wij hebben hem op de planning staan :Y. Century 21 heb ik idd van gehoord.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:13:43 #215
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106655254
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:22 schreef Skaai het volgende:

[..]

Volgens mij maak ik iedereen er gek mee, maar ik ben een dagje naar New Jersey geweest om te shoppen bij de Jersey Garden Malls. Vanaf busstation Port Authority gaat er overdag elk half uur een bus naar de malls, 30 minuutjes ofzo. Google maar even op Jersey Garden Malls, zie je een overzicht van de winkels die ze hebben :). Maar als je 5 dagen de tijd hebt is het wel wat zonde om een dag daarvoor in te plannen.
Dat is een outlet voor beginners, de pro's gaan naar Woodbury Common Premium Outlets. Met 220 winkels de grootste in dit gedeelte. Makkelijkst is een auto voor een dag huren of een bustoer, laatste kan met meerdere personen prijziger zijn dan even auto huren downtown.

Maar ja op 5 dagen is het wel een hele dag die je kwijt bent, maar het is ook wel lekker om even de stad uit te zijn ;).
pi_106658554
Dat dus, Woodbury is tien keer beter en vaste prik voor een paar dagen NY, alhoewel de laatste keer dus al weer een paar jaar terug is... Enige nadeel van mijn nieuwe baan; minder NY :(
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106660360
Yeah geboekt, 10 juli heen, 2 augustus terug. Klein weekje New York en verder rondrijden aan de oostkust.

Tickets voor 2 personen ¤ 900 vanaf Brussel. Hotel wordt wederom via Priceline of Hotwire geboekt.
pi_106669256
Oei, die KLM werelddeals zijn wel erg aantrekkelijk. Ik zat al een tijdje te kijken, maar ik vond 800 euro toch wel erg veel geld voor 1 retour-ticket..

Ik zie dat ze nu te krijgen zijn voor 450 euro in de laatste week van Februari.. Bijna 50% korting, niet slecht! Vorig jaar rond dezelfde periode gezeten, alleen toen was het wel erg frisjes. Alhoewel dat natuurlijk ook niet uitmaakt.
Ik ga er nog maar eens een nachtje overslapen. :P

Heeft iemand overigens ervaringen met het nieuwe hotel "Yotel" vlakbij Times-Square? Ik zit normaal in de New-Yorker, maar het het moderne en nieuwe "Yotel" spreekt me toch wel aan...
pi_106678778
Ik zit wat rond te kijken voor een trip naar NY van 2 juni t/m 9 juni. vlucht via klm voor 476 retour. Nu nog even een hotel vinden. Iemand tips?
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:01:22 #220
64792 Mryc
play me one more song
pi_106680046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit wat rond te kijken voor een trip naar NY van 2 juni t/m 9 juni. vlucht via klm voor 476 retour. Nu nog even een hotel vinden. Iemand tips?
Ramada Long Island City. Cheap, vrij nieuw, erg fijne bedden en maar één metrohalte verwijderd van midtown Manhattan. Complimentary breakfast stekt niks voor, maar kun je voor een paar dollar prima doen in de stad :-)
pi_106681311
Ik wil wel op manhatten zitten eigenlijk. Ik ben in 2000 en 2001 geweest en dat vind ik wel een vereiste.
pi_106684666
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:01 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ramada Long Island City. Cheap, vrij nieuw, erg fijne bedden en maar één metrohalte verwijderd van midtown Manhattan. Complimentary breakfast stekt niks voor, maar kun je voor een paar dollar prima doen in de stad :-)
Daar zit ik ook begin april. $118 per nacht, incl. taxes e.d. via booking.com. Veel goedkoper kun je volgens mij niet krijgen voor een hotelkamer met prive badkamer.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:09:53 #223
64792 Mryc
play me one more song
pi_106687710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daar zit ik ook begin april. $118 per nacht, incl. taxes e.d. via booking.com. Veel goedkoper kun je volgens mij niet krijgen voor een hotelkamer met prive badkamer.
Maart voor 80 dollar (exclusief taxes) per nacht :-). Mensen moeten het zelf weten, maar waarom twee keer zoveel betalen voor een minder goed hotel? Overigens is de taxirit 's avonds naar Manhattan over de Queensboro bridge echt super!
pi_106713164
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:27:59 #225
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106714240
quote:
Dat is slechts 2 nachten :|

Nu zit ik eind maart maar 3 nachten in New York, maar is onderdeel van langere trip ;).
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:37:14 #226
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_106718963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit wat rond te kijken voor een trip naar NY van 2 juni t/m 9 juni. vlucht via klm voor 476 retour. Nu nog even een hotel vinden. Iemand tips?
Ik ga van 1 t/m 9 juni voor EUR 380 retour.
Hotel op Queens daar is het wat goedkoper dan op Mannhattan zelf en toch niet ver ervandaan.
PSN-ID: SoliD_S
pi_106721142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:37 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Ik ga van 1 t/m 9 juni voor EUR 380 retour.
Hotel op Queens daar is het wat goedkoper dan op Mannhattan zelf en toch niet ver ervandaan.
Doe je goed. De datum is weer gewijzigd. Mijn vriendin kon toch niet. Dus het wordt nu 5 t/m 12 mei. Dus weer even zoeken.

Wat is sneller een hotel in queens of op manhatten ter hoogte van 95 str? Dus naast central park?
pi_106722791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Wat is sneller een hotel in queens of op manhatten ter hoogte van 95 str? Dus naast central park?
Ligt er maar net aan waar je heen wilt op Manhattan he. ;)

Van 96 St 1/2/3 naar 42 St/Times Square is met de subway ongeveer 7 minuten, vanaf Queensborough Plaza met de N- of 7-train ongeveer 13 minuten.

Op http://www.mta.info/nyct/ kun je een handige trip planner vinden.

2 jaar geleden zat ik in Queens (Howard Johnsson Inn Long Island City) op 5 minuten lopen van 21st St - Queensbridge station en dan zit je met de F-train ook in 10 minuten bij 42nd St - Bryant Park station. Zit dit jaar in Ramada Long Island City en zal dan denk ik eerder Queensboro Plaza station gebruiken (7, N, Q lijn).

Ik zou dan wel een hotel kiezen in Long Island City (vlakbij de Queensborough bridge dus) kiezen. Dan zit je 5 minuten langer in de metro, maar is over het algemeen wel een stuk goedkoper.
pi_106723513
Ik heb de eerste keer in 2005 ook in Long Island City gezeten (La Quinta Inn geloof ik). Prima hotel hoor en ook ruimer dan de meeste hotel op Manhattan, maar zou het echt niet meer doen.
Je gaat er niet zomaar 's-avonds laat nog even de deur uit voor een biertje of whatever. En dat is nou juist van NYC zo leuk maakt; er is altijd leven.
pi_106725011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:58 schreef Luck het volgende:
Ik heb de eerste keer in 2005 ook in Long Island City gezeten (La Quinta Inn geloof ik). Prima hotel hoor en ook ruimer dan de meeste hotel op Manhattan, maar zou het echt niet meer doen.
Je gaat er niet zomaar 's-avonds laat nog even de deur uit voor een biertje of whatever. En dat is nou juist van NYC zo leuk maakt; er is altijd leven.
Dat lijkt me ook vervelend. Op zich slaap en douche alleen in je hotel dat snap ik. Maar het lijkt me wel relaxed om savonds na het eten ergens wat te gaan drinken ofzo en dat je dan gewoon lopend naa rje hotel kan of ene hele korte metro rit met een metro die wel rijd savonds.

Maar er is dus niet zoiets als een bekend hotel op manhatten waar iedereen naar toe gaat? die een super prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:47:23 #231
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106725211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook vervelend. Op zich slaap en douche alleen in je hotel dat snap ik. Maar het lijkt me wel relaxed om savonds na het eten ergens wat te gaan drinken ofzo en dat je dan gewoon lopend naa rje hotel kan of ene hele korte metro rit met een metro die wel rijd savonds.

Maar er is dus niet zoiets als een bekend hotel op manhatten waar iedereen naar toe gaat? die een super prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Heb je al wel eens op www.airbnb.com gezocht? Hebben wij goede ervaringen mee. Kun je midden op Manhattan zitten voor een zeer goede prijs.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 12 januari 2012 @ 16:11:13 #232
357044 Budapestenaar
pi_106726060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook vervelend. Op zich slaap en douche alleen in je hotel dat snap ik. Maar het lijkt me wel relaxed om savonds na het eten ergens wat te gaan drinken ofzo en dat je dan gewoon lopend naa rje hotel kan of ene hele korte metro rit met een metro die wel rijd savonds.

Maar er is dus niet zoiets als een bekend hotel op manhatten waar iedereen naar toe gaat? die een super prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Zat zelf ooit eens in het Edison Hotel. Niet goedkoop want New York = duur. Wel een gaaf hotel. Times Square zit om de hoek. The Godfather schijnt er deels gefilmd te zijn. En naast het hotel zit de perfecte diner voor een lekker ontbijt. :Y) ^O^
pi_106726317
Edison is qua locatie perfect. Maar qua hotel erg matig vind ik.
2 jaar geleden 14 dagen in Bentley hotel gezeten. Is qua locatie naar bijvoorbeeld Time Square niet top(maar als je langer in NY verblijft is dat niet zo'n ramp), ligt in de upper east side.

Maar we hadden daar een suite voor een heel acceptabel bedrag. Zeker de moeite waard om eens te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 16:20:18 ]
pi_106730333
Wij hebben afgelopen oktober geslapen in een brownstone in Harlem. Geweldige plek! The Harlem flophouse
Be brave. Be kind.
pi_106739670
Over 6 weekjes zit ik voor een weekje in New York!! :) Roosevelt hotel, best nice.. Ben zo benieuwd :D
pi_106773047
Wie van jullie heeft trouwens in NYC gebruik gemaakt van de city pass? Ik zie dat er twee (of meerdere) bestaan?
  ESF Reporter vrijdag 13 januari 2012 @ 20:21:23 #237
87554 Cee
Welluk?
pi_106775102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:32 schreef LeNick het volgende:
Wie van jullie heeft trouwens in NYC gebruik gemaakt van de city pass? Ik zie dat er twee (of meerdere) bestaan?
Ik heb er gebruik van gemaakt. Het bespaart niet zozeer bakken met geld maar het geeft je wel wat mooie kortingen en je hoeft niet zo lang in de rij te staan. Wat ik met name handig vond was dat je makkelijker een museum of andere bezienswaardigheid in ging zonder bij de ingang te twijfelen of je een kaartje zal kopen. :)
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 21:10:59 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_106777684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:32 schreef LeNick het volgende:
Wie van jullie heeft trouwens in NYC gebruik gemaakt van de city pass? Ik zie dat er twee (of meerdere) bestaan?
Wij hebben de New York Pass gebruikt. Er zaten veel dingen in die we toch al wilden zien, en het is ook wel fijn dat je, zoals Cee zegt, niet overal in de rij hoeft te staan. Ook is het niet zo erg als een museum of attractie een beetje tegenvalt. Ga je gewoon naar de volgende ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106799892
Ja, zonder die pass denk je over alles 3x nadenken en zou je in een museum blijven lopen terwijl er niks aan is. Ik ga 3 dagen zo'n pass nemen. Tot maandag heb je $25 korting, kost het 'maar' $140.. Scheelt $20 met een dag minder, makkelijke keuze. :) En dat je niet in de rij hoeft is ook al de moeite waard.

Even over 'shopping', is alles echt zo goedkoop als iedereen zegt (kleding)? Ik bedoel, als ik bijv. op internet kijk naar sites die Raybans verkopen in de USA, dan is vaak de euro de dollar prijs, ja dat scheelt wel een gedeelte, maar niet zo schokkend als dat iedereen altijd is over kleding daar..
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:06:42 #240
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106809765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:47 schreef LeNick het volgende:
Even over 'shopping', is alles echt zo goedkoop als iedereen zegt (kleding)? Ik bedoel, als ik bijv. op internet kijk naar sites die Raybans verkopen in de USA, dan is vaak de euro de dollar prijs, ja dat scheelt wel een gedeelte, maar niet zo schokkend als dat iedereen altijd is over kleding daar..
Sowieso is kleding goedkoper in de states (al helpt de huidige Dollarkoers niet echt), maar voor de beste koopjes moet je naar Outlets. Zoek deze thread erop na, op 1 uur rijden van NY zit een van de grootsten in de VS.
pi_106816400
Bedoel je Woodbury of Jersey Garden Malls?
pi_106860879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:37 schreef LeNick het volgende:
Over 6 weekjes zit ik voor een weekje in New York!! :) Roosevelt hotel, best nice.. Ben zo benieuwd :D
Daar zaten wij 1,5 jaar geleden ook. Perfecte locatie tussen Grand Central en Times Square in. Ga alleen niets in de lobby drinken dan val je achterover van de prijs...:) Ik ga met Priceline ook weer gokken op Roosevelt, zo zaten wij er toen voor ¤ 80.
pi_106860907
Voor wie de KLM werelddealweken ook niet handig vallen: Brussel Airlines vliegt vanaf juni elke dag vanaf Brussel naar New York, ook rechtstreeks. Leuke prijzen vanaf ¤ 399 retour.
pi_106860956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:30 schreef LeNick het volgende:
Bedoel je Woodbury of Jersey Garden Malls?
Volgens mij staan die beide niet eens in de top 50, dus ben ook benieuwd welke hier bedoeld wordt. Ik zou naar Woodbury gaan trouwens, dat is een Premium Outlet. Ik heb door de jaren heen een stuk of 4-5 Premium Outlets bezocht en die zijn eigenlijk altijd super.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106860969
*Noteert de outlets*
  maandag 16 januari 2012 @ 10:53:52 #246
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106863491
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Volgens mij staan die beide niet eens in de top 50, dus ben ook benieuwd welke hier bedoeld wordt. Ik zou naar Woodbury gaan trouwens, dat is een Premium Outlet. Ik heb door de jaren heen een stuk of 4-5 Premium Outlets bezocht en die zijn eigenlijk altijd super.
Op nummer 9: http://www.marieclaire.com/fashion/trends/premium-outlet-malls

Maar volgens mij meer op locatie gebaseerd en niet op aanbod.

Als je zoekt op outlets kom je op 9 van de 10 pagina's wel een verwijzing naar Woodbury tegen.
pi_106865139
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:53 schreef tcr het volgende:

[..]

Op nummer 9: http://www.marieclaire.com/fashion/trends/premium-outlet-malls

Maar volgens mij meer op locatie gebaseerd en niet op aanbod.

Als je zoekt op outlets kom je op 9 van de 10 pagina's wel een verwijzing naar Woodbury tegen.
Die lijst gaat over de top 10, maar dat is waarschijnlijk de 10 best en zeker niet de 10 grootste. Premium Outlets zijn qua vierkant meters juist niet altijd enorm, maar ze hebben juist bewust geprobeerd iets luxere, kleinere winkels binnen te krijgen.

En inderdaad, Woodbury scoort altijd hoog, maar daarom adviseer ik het ook altijd in dit topic.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106871841
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:42 schreef exode het volgende:

[..]

Daar zaten wij 1,5 jaar geleden ook. Perfecte locatie tussen Grand Central en Times Square in. Ga alleen niets in de lobby drinken dan val je achterover van de prijs...:) Ik ga met Priceline ook weer gokken op Roosevelt, zo zaten wij er toen voor ¤ 80.
Vooral de lobby schijnt echt prachtig te zijn. En ik las dat alles pas gerenoveerd is (of nog bezig, maar iig als wij daar zijn alles af), dus dat is ook wel leuk.

Ik weet niet 100% zeker of dat dit shot is, maar de nieuwste film van Sascha Baron Cohen (Borat / Bruno), The Dicator, is o.a. opgenomen in Roosevelt hotel :P


@1.03

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Die lijst gaat over de top 10, maar dat is waarschijnlijk de 10 best en zeker niet de 10 grootste. Premium Outlets zijn qua vierkant meters juist niet altijd enorm, maar ze hebben juist bewust geprobeerd iets luxere, kleinere winkels binnen te krijgen.

En inderdaad, Woodbury scoort altijd hoog, maar daarom adviseer ik het ook altijd in dit topic.
Die Jersey Garden Malls ziet er wel 10x beter uit :P, maar zal wel even kijken of Woodbury haalbaar is. Ik ga met m'n pa, die zit daar eigenlijk niet echt op te wachten, dus het is alleen als we tijd over hebben.. Zal nog ff uitzoeken hoe je daar het best kan komen en wat dat dan kost.
pi_106872865
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef LeNick het volgende:

Die Jersey Garden Malls ziet er wel 10x beter uit :P, maar zal wel even kijken of Woodbury haalbaar is. Ik ga met m'n pa, die zit daar eigenlijk niet echt op te wachten, dus het is alleen als we tijd over hebben.. Zal nog ff uitzoeken hoe je daar het best kan komen en wat dat dan kost.
Het zou juist tegenovergesteld moeten zijn. De Woodbury is de mooiere mall, met betere winkels, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 16 januari 2012 @ 16:01:58 #250
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106872933
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef LeNick het volgende:
Die Jersey Garden Malls ziet er wel 10x beter uit :P, maar zal wel even kijken of Woodbury haalbaar is. Ik ga met m'n pa, die zit daar eigenlijk niet echt op te wachten, dus het is alleen als we tijd over hebben.. Zal nog ff uitzoeken hoe je daar het best kan komen en wat dat dan kost.
Volgens mij is het aanbod in Woodbury groter, zie bij Jersey al wat merken ontbreken (Ralph Lauren & Tommy Hilfiger), dus wel goed om even de lijst naast elkaar te leggen.

Mijn inziens is een auto huren voor 1 dag het best, dat kost je 70 euro (vooraf boeken). Inclusief extra bestuurder en tank brandstof, zonder 1e tank (en bestuurder) is het 60 euro, maar dan moet je hem wel vol weer inleveren of ter plekke de tank betalen, dit is in alle gevallen meer dan 10 euro.

Als je niet wilt rijden, kan je met de bus voor $42 per persoon, met twee man is een auto maar iets duurder.

Voor Woodbury ook nog even voor de tijd gratis lid worden van de VIP-club voor extra korting ;).
pi_106874323


Dit is Jersey Gardens, woodbury ziet er wel veel minder modern uit, maar wel veel meer Amerikaans, dus dat is wel leuk. Auto huren kost een euro of ¤60 voor een dag, dan rijd je zo'n Dodge, ten eerste echt een stoere bak, ten tweede is dat wel veel leuker dan met de bus..

Maar zouden jullie het aanraden, is het echt de moeite waard? Ralph Lauren polo's voor 25 dollar etc. of is dat ook weer niet het geval? Kan ik me echt verheugen op HELE kleine prijsjes zoals dat?

En hebben ze ook goedkope horloges dan bijvoorbeeld? (sorry dat ik beetje doorvraag :@)
pi_106874633
Jersey Gardens heeft wat meer "budget" winkels en is een vrij massale, grote hal (van wat ik van vrienden in NY hoor). Een wat ouderwets mall eigenlijk.

Woodbury hebben ze (net als meeste Premium Outlets) een iets "vriendelijkere" uitstraling willen geven, door het dus niet overdekt te maken en alles wat ruimer op te zetten. Het is natuurlijk net als Disney World, allemaal nep...

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 16 januari 2012 @ 18:42:32 #253
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106879185
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:33 schreef LeNick het volgende:
Maar zouden jullie het aanraden, is het echt de moeite waard? Ralph Lauren polo's voor 25 dollar etc. of is dat ook weer niet het geval? Kan ik me echt verheugen op HELE kleine prijsjes zoals dat?

En hebben ze ook goedkope horloges dan bijvoorbeeld? (sorry dat ik beetje doorvraag :@)
Voor dat soort prijzen moet je tijdens uitverkoop periodes gaan, dan heb je vaak op hele assortiment nog eens 30% korting (en met de VIP club nog een keer 20% als je goed de dagen kiest). Maar vaak is er ook een rek met extra korting, maar daar is het aanbod beperkter van (1 rek tegenover een hele winkel).

Vaak zit er ook wel een horloge winkel in de outlets, maar ik heb me nooit verdiept in die prijzen, meestal is daar de korting minder, maar nog wel altijd goedkoper dan in Nederland.
pi_106881296
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef LeNick het volgende:

[..]

Vooral de lobby schijnt echt prachtig te zijn. En ik las dat alles pas gerenoveerd is (of nog bezig, maar iig als wij daar zijn alles af), dus dat is ook wel leuk.

Ik weet niet 100% zeker of dat dit shot is, maar de nieuwste film van Sascha Baron Cohen (Borat / Bruno), The Dicator, is o.a. opgenomen in Roosevelt hotel :P


@1.03

[..]

Die Jersey Garden Malls ziet er wel 10x beter uit :P, maar zal wel even kijken of Woodbury haalbaar is. Ik ga met m'n pa, die zit daar eigenlijk niet echt op te wachten, dus het is alleen als we tijd over hebben.. Zal nog ff uitzoeken hoe je daar het best kan komen en wat dat dan kost.
De lobby is inderdaad erg mooi! Het blinkt en glinstert. Onze kamer was vrij groot, konden makkelijk nog 1 a 2 bedden bij. Heerlijk al die ruimte. Het personeel was ook vriendelijk. Als je in het dure New York goedkoop wil eten: ga Roosevelt langs de hoofdingang uit, ga naar links en ga de tweede chinees in die je tegenkomt, erg lekker en goedkoop gegeten. Het ziet er ongezellig uit, dat wel.
pi_106885573
Net de visitors pass voor de 9/11 memorial geboekt voor volgende maand. Ben erg benieuwd.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:26:23 #256
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106897609
Iemand tips voor beste slaapkamer om daar bedje te krijgen qua locatie, accommodatie en prijs? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106898005
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:47 schreef Vince22 het volgende:
Net de visitors pass voor de 9/11 memorial geboekt voor volgende maand. Ben erg benieuwd.
Wij zijn hier geweest en vonden het wel wat tegenvallen.. het enige wat je ziet zijn 2 gigantische gaten in de grond (waar de torens ooit stonden) met watervallen. Op de rand van die gaten staan alle namen van de omgekomen mensen. Je moet je heel erg kunnen inleven om het 'oh my god' gevoel te krijgen wat je destijds wel kreeg. Verder is het om het memorial heen een gigantische bouwput.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_106900926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:40 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Wij zijn hier geweest en vonden het wel wat tegenvallen.. het enige wat je ziet zijn 2 gigantische gaten in de grond (waar de torens ooit stonden) met watervallen. Op de rand van die gaten staan alle namen van de omgekomen mensen. Je moet je heel erg kunnen inleven om het 'oh my god' gevoel te krijgen wat je destijds wel kreeg. Verder is het om het memorial heen een gigantische bouwput.
Hmm jammer.. Maar denk dat het in combinatie met St. Paul´s chapel toch wel een must is.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 08:16:05 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_106901109
Ik vond het juist wel erg indrukwekkend. Vooral ook het memorial museum wat er in de buurt zit. Wel een must toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106906578
Ik vond het toch best een indrukwekkende plaats. Als je daar omhoog kijkt en beseft dat daar die ene gebeurtenis heeft plaatsgevonden die nog steeds te bizar voor woorden is en die nog steeds (bij mij althans) op je netvlies staat gebrand. Ook al was ik toen 14 jaar, ik kan het me nog heel erg levendig voor de geest halen.

Het 'oh my god'-gevoel hebben wij Nederlanders denk ik sowieso wat minder last van ;), maar ik vond het wel indrukwekkend.
pi_106912257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:50 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Hmm jammer.. Maar denk dat het in combinatie met St. Paul´s chapel toch wel een must is.
Klopt, dat was wèl heel indrukwekkend. Ook omdat op de een of andere bizarre manier het kerkje geen enkele schade heeft opgelopen, terwijl het echt om 't hoekje' is. In de kerk zie je bijvoorbeeld de beschadigingen op de bankjes van de slapende brandweermannen en zie je nog wat brokstukken van het gebouw.. maar zal niet te veel verklappen.. :D

Veel plezier, New York is fantastisch, het sleurt je mee en geeft je het gevoel of de stad ook van jou is.. magisch! :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:07:37 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_106912466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vond het juist wel erg indrukwekkend. Vooral ook het memorial museum wat er in de buurt zit. Wel een must toch
Ik vond het ook heel indrukwekkend, veel meer dan ik van tevoren gedacht had.
pi_106918214
Ik ben in woodbury geweest van de zomer. Ik vond het leuk, maar je moet wel echt van merken houden. Heb er wat Allstars op de kop getikt, en Fossil horloges en tas. Diesel, Boss enzo doen mij weinig, maar vond vriendlief wel weer leuk. Dat het buiten 45 graden zat overigens niet mee. God ik dacht dat ik er in bleef... :D
pi_106922413
Ik zit nog steeds een beetje in dubio. Hotel op manhatten met een gedeelde badkamer of een hotel buiten manhatten in een straat waar ik qua google streetview niet zo vrolijk van wordt.
pi_106922816
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:39 schreef Bajskorv het volgende:
Jersey Gardens heeft wat meer "budget" winkels en is een vrij massale, grote hal (van wat ik van vrienden in NY hoor). Een wat ouderwets mall eigenlijk.

Woodbury hebben ze (net als meeste Premium Outlets) een iets "vriendelijkere" uitstraling willen geven, door het dus niet overdekt te maken en alles wat ruimer op te zetten. Het is natuurlijk net als Disney World, allemaal nep...

[ afbeelding ]
Iewl ziet er net zo nep en saai uit als Bataviastad in Lelystad
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_106923020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:23 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje in dubio. Hotel op manhatten met een gedeelde badkamer of een hotel buiten manhatten in een straat waar ik qua google streetview niet zo vrolijk van wordt.
Volgens mij geef je zelf het antwoord al :D
pi_106923062
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al :D
Nou ik twijfel nog wel erg. Wat zijn de ervaringen hier van een gedeelde badkamer??
pi_106923756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:37 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nou ik twijfel nog wel erg. Wat zijn de ervaringen hier van een gedeelde badkamer??
Dude, ik heb je toch duidelijk gemaakt dat die straat gewoon veilig is. Je bespaart een paar honderd euro per persoon als je in Queens gaat zitten en je gebruikt het enkel om te slapen en te douchen (+ je hebt er ontbijt bij). 10 minuten met de metro en je staat op Times Square.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_106923936
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dude, ik heb je toch duidelijk gemaakt dat die straat gewoon veilig is. Je bespaart een paar honderd euro per persoon als je in Queens gaat zitten en je gebruikt het enkel om te slapen en te douchen (+ je hebt er ontbijt bij). 10 minuten met de metro en je staat op Times Square.
Ik twijfel toch nog steeds een beetje. Sorry. Maar ik wil gewoon even alles afgewogen hebben. Hoewel een ipad3 voor het geld dat ik bespaar ook wel verleidelijk klinkt.
pi_106924535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:57 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik twijfel toch nog steeds een beetje. Sorry. Maar ik wil gewoon even alles afgewogen hebben. Hoewel een ipad3 voor het geld dat ik bespaar ook wel verleidelijk klinkt.
Tsja, beide niet ideaal dan natuurlijk, als je je niet prettig voelt bij het ene hotel.. Maar gedeelde badkamer is ook verschrikkelijk.. Zou dan toch kiezen voor Queens en dan leuk iets kopen, zoals een iPad ;)
pi_106924571
Welk hotel gaat het trouwens om in Queens? of de Google maps link
pi_106924677
http://maps.google.nl/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

40-34 Crescent Street, Long Island City
pi_106925090
Makkelijke keuze zeg! Gewoon 100% dat hotel doen dan. Je hebt ook nog mooi uitzicht als je een juiste kamer hebt natuurlijk, en de buurt valt volgens mij reuze mee.. :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:43:52 #274
64792 Mryc
play me one more song
pi_106933003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:18 schreef LeNick het volgende:
Makkelijke keuze zeg! Gewoon 100% dat hotel doen dan. Je hebt ook nog mooi uitzicht als je een juiste kamer hebt natuurlijk, en de buurt valt volgens mij reuze mee.. :P
Buurt valt inderdaad alles mee.
pi_106933038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:32 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Iewl ziet er net zo nep en saai uit als Bataviastad in Lelystad
Dat zei ik dus al, maar Batavia stad heb ik (gelukkig) nooit gezien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:23:45 #276
12621 tcr
*nix 4ever
pi_106940020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:57 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik twijfel toch nog steeds een beetje. Sorry. Maar ik wil gewoon even alles afgewogen hebben. Hoewel een ipad3 voor het geld dat ik bespaar ook wel verleidelijk klinkt.
Al gekeken op hotwire.com voor een hotekamer? Nadeel is dat je niet precies weet welk hotel het is (tenminste niet 100%, met beetje zoeken op betterbidding.com kun je een redelijke schatting maken.
pi_107023728
Goedemorgen, ik ga begin juni met 16jarige zoon naar NY. Dit vanwege zijn eindexamen. Ik heb al een aantal dingen op mijn lijstje staan:
- baseball wedstrijd NY Yankees - Mets (kaartjes al geregeld)
- avondje naar een comedy club
- musical bezoeken, waarschijnlijk ga ik op de dag zelf in de rij staan op Times Square
- rondvaart op powerboat (weet nog niet zeker of ik dit ga doen)
- wandel rondleiding doen - ik weet nog niet welke
- avondje naar de bioscoop

iemand nog leuke tips?
Hij is er al 1 keer geweest en heeft toen de meer 'reguliere' dingen gedaan, ik wil dus graag wat andere dingen doen.

Alle tips zijn welkom!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:07:53 #278
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_107025768
Houdt hij van voetbal?
pi_107025908
Boek een tour bij de Federal Reserve Bank (gratis). Is een klein uurtje, maar best de moeite waard, zeker omdat je ook in de kluis mag en je de goudvoorraad krijgt te zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107026436
Voetbal is niet echt zijn ding ... Federal Reserve Bank ga ik voor kijken. Alvast bedankt!
pi_107030477
probeer MoMa
pi_107033917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:58 schreef Missmatch2012 het volgende:
Goedemorgen, ik ga begin juni met 16jarige zoon naar NY. Dit vanwege zijn eindexamen. Ik heb al een aantal dingen op mijn lijstje staan:
- baseball wedstrijd NY Yankees - Mets (kaartjes al geregeld)
- avondje naar een comedy club
- musical bezoeken, waarschijnlijk ga ik op de dag zelf in de rij staan op Times Square
- rondvaart op powerboat (weet nog niet zeker of ik dit ga doen)
- wandel rondleiding doen - ik weet nog niet welke
- avondje naar de bioscoop

iemand nog leuke tips?
Hij is er al 1 keer geweest en heeft toen de meer 'reguliere' dingen gedaan, ik wil dus graag wat andere dingen doen.

Alle tips zijn welkom!
Je hoeft niet echt in de rij te staan hoor? Je kunt ze gewoon bij de boots kopen :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:47:45 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107034023
National Comedy Theatre vonden wij erg leuk. Kleinschalig, beetje undergroundachtig en we hebben erg gelachen. Sterk gebaseerd op Whose line is it anyway. Kaartjes kosten 15 dollar p.p. maar er is altijd wel een actie dat je 50% korting krijgt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:49:17 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107034075
Oh en qua rondleiding hebben wij Free Tours By Foot gedaan, was echt super. Vriendelijke, grappige gids die veel feitjes en historie deelde met ons. Is gratis, maar een fooi is natuurlijk wel op zijn plaats.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:59:24 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_107036360
Iemand een tip voor een goedkope 1 persoonskamer of goede dorm-room in manhattan of binnen 10minuutjes met de metro? Ik ga begin juni mijn wereldreis afsluiten in New York maar wil graag tips voor goedkope slaapplekjes :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_107046863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Boek een tour bij de Federal Reserve Bank (gratis). Is een klein uurtje, maar best de moeite waard, zeker omdat je ook in de kluis mag en je de goudvoorraad krijgt te zien.
Krijg net een berichtje dat ik "approved" ben. :D

quote:
Your tour reservation has been approved. Print this e-mail and present it
upon arrival at the Bank.

Rules to remember:
(1) All adult visitors must present a valid photo ID such as driver’s license or passport.
Children must be accompanied by an adult chaperone.
Note: Schools and youth organizations should have one chaperone for every nine students.
Students must be at least 16 years old or juniors in high school.

(2) Visitors must enter at 44 Maiden Lane and undergo security screening upon arrival.
Please plan on arriving at the Bank 20–30 minutes before your scheduled visit to allow time
for security clearance and check-in.

(3) Photo-taking and recording devices cannot be used inside the building.
If used, device may be confiscated.

(4) Tours are given in English only. Visitors should provide their own translators if necessary.

Enjoy your visit!

Reservation details:

Date: x/xx/2012
Time: 2:30 PM
Confirmation number: xxxxxxxxx
Number of visitors: x

To cancel your reservation, go to our website:
https://app.newyorkfed.org/tours/external/externalLogin.do

Federal Reserve Bank of New York
Economic Education
44 Maiden Lane
New York, New York 10045
Phone: (212)720-6130

Directions to the New York Fed:
http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_directions.html
Ligt best wel veel goud inderdaad:

quote:
Currently, it is reputedly the largest gold repository in the world (though this cannot be confirmed as Swiss banks do not report their gold stocks) and holds approximately 7,000 tonnes (7,700 short tons) of gold bullion ($415 billion as of October 2011), more than Fort Knox. Nearly 98% of the gold at the Federal Reserve Bank of New York is owned by the central banks of foreign nations. The rest is owned by the United States and international organizations such as the IMF. The Federal Reserve Bank does not own the gold but serves as guardian of the precious metal, which it stores at no charge to the owners, but charging a $1.75 fee (in 2008) per bar to move the gold. Moving the bars requires special footwear for the staff, to protect their feet in the case that they drop a 28 pound bar on their feet. The vault is open to tourists.
pi_107059395
Die speciale voetsteunen heb ik nog aangehad, wat een kolossen zijn dat, maar uiterst noodzakelijk als je je voet niet in 10.000 stukjes wil laten breken als zo'n goudklomp op je voet komt :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107063130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Krijg net een berichtje dat ik "approved" ben. :D

[..]

Ligt best wel veel goud inderdaad:

[..]

Die houd ik in de gaten. Helaas kunnen wij nog net niet reserveren voor de tijd die wij gaan :(
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107128826
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Boek een tour bij de Federal Reserve Bank (gratis). Is een klein uurtje, maar best de moeite waard, zeker omdat je ook in de kluis mag en je de goudvoorraad krijgt te zien.
Ik ben er geweest. Je krijgt de goudvoorraad niet te zien, wel de kluis. Is verder wel leuk om te doen...
pi_107129497
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 08:11 schreef Zon het volgende:

[..]

Ik ben er geweest. Je krijgt de goudvoorraad niet te zien, wel de kluis. Is verder wel leuk om te doen...
??? Als je in de kluis staat, zie je ook de goudvoorraad (uiteraard achter slot en grendel), maar het is wel te zien!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107130416
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

??? Als je in de kluis staat, zie je ook de goudvoorraad (uiteraard achter slot en grendel), maar het is wel te zien!
Nu je het zegt, in de verte achter meerdere lagen tralies heb ik geloof ik wel wat gezien....
pi_107130701
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:56 schreef Zon het volgende:

[..]

Nu je het zegt, in de verte achter meerdere lagen tralies heb ik geloof ik wel wat gezien....
Echt bullshit wat je nu zegt, direct bij binnenkomst staat een metershoge stapel goud die je zelfs aan kunt raken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107134304
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Echt bullshit wat je nu zegt, direct bij binnenkomst staat een metershoge stapel goud die je zelfs aan kunt raken.
Niet toen ik er was..
pi_107138772
Thanks voor de tips! Free tours by Foot ga ik zeker doen net zoals de tour in de Federal Reserve Bank. National Comedy Theatre gaat ook bij mijn lijstje. Alle 3 deze activiteiten kan ik nu nog niet boeken, waarschijnlijk max. 120 dagen voor de desbetreffende datum - dus die moet ik even in de gaten houden!
Weet iemand of het leuk is om in de buurt van Yankee Stadium te eten voor de wedstrijd of dat gewoon in Manhattan doen? Ik denk sowieso dat we er op tijd naar toe gaan. De wedstrijd begint om 7 uur. Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag!
Nog steeds open voor suggesties!
pi_107139705
Haha! Yankee Stadium is 1 grote vreetschuur man! Je kan er echt van alles krijgen. Chili fries, een emmer vol drumsticks, liters frisdrank, etc.

Heb in september de New York Yankees vs. Toronto Blue Jay's gezien. Echt een gave ervaring!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:25:59 #296
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107140136
Hopelijk weet iemand dit, maar zijn er bars waar ze niet moeilijk doen over ID's, ik ben namelijk 20 en dat gezeur bespaar ik liever
pi_107140467
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:49 schreef Missmatch2012 het volgende:
Weet iemand of het leuk is om in de buurt van Yankee Stadium te eten voor de wedstrijd of dat gewoon in Manhattan doen? Ik denk sowieso dat we er op tijd naar toe gaan. De wedstrijd begint om 7 uur. Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag!
Nog steeds open voor suggesties!
Ik zou lekker in Yankee Stadium wat te eten pakken. Ik ben 3 keer in Amerika naar MLB geweest, en elke keer ervoor gezorgd dat ik er 1,5 uur van tevoren was. Lekker het stadion vol zien stromen, helemaal rond lopen (want je bent voor de wedstrijd nog niet gebonden aan vakken, je kan zelfs achter de dugout gaan staan en een handtekening proberen te scoren) en Amerikaans eten. Een vette hotdog met alles erop en eraan ofzo. :)
pi_107141538
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:25 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Hopelijk weet iemand dit, maar zijn er bars waar ze niet moeilijk doen over ID's, ik ben namelijk 20 en dat gezeur bespaar ik liever
Dat gezeur kan je overal tegen komen, ze zijn nu eenmaal vrij streng.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 16:28:28 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_107142619
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:25 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Hopelijk weet iemand dit, maar zijn er bars waar ze niet moeilijk doen over ID's, ik ben namelijk 20 en dat gezeur bespaar ik liever
Het kan. Reken er maar wel op, ik heb ook m'n ID moeten laten zien, en ik ben 27 jaar :D

M'n zusje van 20 jaar was met m'n ouders mee en mocht niet aan de bar zitten. Met m'n ouders aan een tafeltje met een colaatje mocht wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 23 januari 2012 @ 16:42:52 #300
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107143202
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het kan. Reken er maar wel op, ik heb ook m'n ID moeten laten zien, en ik ben 27 jaar :D

M'n zusje van 20 jaar was met m'n ouders mee en mocht niet aan de bar zitten. Met m'n ouders aan een tafeltje met een colaatje mocht wel.
Oke, kut is dat.
Nou dan maar een fake ID , als ik je verhaal zo hoor.
pi_107143221
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:42 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Oke, kut is dat.
Nou dan maar een fake ID , als ik je verhaal zo hoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')