abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102956841

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifstampuhh.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.giftreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifbeardwarioklein.jpgavatar60x60.jpgfarm98.png29fcpr4.jpg.pnggXP6L.giftest.gif

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3bels
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex*Unloaders
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
[Hardstyle #207] It's a label!
[Hardstyle #208] Dance to the fucking beat!
[Hardstyle #209] Haunter of the dark
[Hardstyle #210] Fucking lowlife cowards... Go Kill Somebody
[Hardstyle #211] These are the tales of thousand and one nights
[Hardstyle #212] Keep The Frequency Clear!
[Hardstyle #213] Kick it to the bone
[Hardstyle #214] We will unite
[Hardstyle #215] I'm gonna have to take your ass to church
[Hardstyle #216] A dimension not only of sight and sound but of mind
[Hardstyle #217] I'm a writer a poet a genius I know it
[Hardstyle #218] This is the kind of beat that goes ...
[Hardstyle #219] Ik wil geen SHOWTEK-TT
[Hardstyle #220] I wish life was like a, bee
[Hardstyle #221] Waar M.I te lui is om een nieuw topic te openen
[Hardstyle #222] Waar we in de top 20 zitten
[Hardstyle #223] Aciiiiiiiiiiid
[Hardstyle #224] Mind.Illusion is een held
[Hardstyle #225] The Perfect Weapon
[Hardstyle #226] You're not alone!
[Hardstyle #227] Say Yeaaaaaaah! Are You Ready?
[Hardstyle #228] Tommorow everything will begin!
[Hardstyle #229] You know what is up when I'm coming down the block!
[Hardstyle #230] A complete palette of musical tones is available
[Hardstyle #231] I find it kinda funny, I find it kinda sad
[Hardstyle #232] What the fuck you lookin' at, punk?
[Hardstyle #233] Dance with the funk and get loose
[Hardstyle #234] If my man ain't got no money
[Hardstyle #235] Y'all ready to have a party out there?
[Hardstyle #236] There just might be a gremlin in your house!
[Hardstyle #237] How should I start... Should I say fuck it?!
[Hardstyle #238] Time to separate the real from the fake
[Hardstyle #239] Magnus Prius Imperator Romanus
[Hardstyle #240] ... Can't Take No More!... >:)
[Hardstyle #242] Heroin and mushroom tea, those are the things i need
[Hardstyle #243] We crash the sound!

Alles in 1 lijst:
Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:

De OP

pi_102956862
Goede TT, al zeg ik het zelf.
pi_102956979
Nogmaals. Ik ben hier niet om te rellen/trollen.
Vind het gewoon triest dat je een bepaalde substroming af dient te zeiken om er hier bij te mogen horen. Ik vind een bepaald nummer goed en krijg de volle laag van de hele meute hier valt over me heen om te zeggen wat voor kleine-kinderenmuziek ik luister :') Zijn we niet wat oud om mensen belachelijk te maken om wat ze doen of luisteren?

edit: of je dat nummer kut of geweldig vindt laat ik in het midden, het gaat me om het hele principe eromheen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102957065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:40 schreef Neo-Mullen het volgende:

Je voelt je nogal op je teentjes getrapt he?
Ik lees al een hele tijd mee, maar dat geklaag over bepaalde stroming binnen de hardstyle slaat gewoon nergens op. Ik probeer je niet in een hokje te duwen maar voor te houden dat het nergens op slaat om een bepaalde soort nummers constant te moeten afzeiken. Of kun je me echt keihard bewijzen dat mensen boven de 18 zulke nummers niet mooi horen te vinden?
Hoor wie het zegt :')
Zal ik iets lelijks zeggen over coldplay? :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:54:00 #5
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_102957139
Smaken verschillen. Next.
The Outside Agency
pi_102957154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:52 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Hoor wie het zegt :')
Zal ik iets lelijks zeggen over coldplay? :')
En dan?
Dan zou ik me inderdaad lichtelijk aangevallen voelen als dat je doel is.
Maar maak ik iemands muzieksmaak belachelijk? Ik kom alleen verkondigen dat het BASHEN van een muzieksmaak debiel is en het leek erop dat meneer daardoor op zijn teentjes was getrapt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102957289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:52 schreef robuust89 het volgende:
coldplay :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vind het gewoon triest dat je een bepaalde substroming af dient te zeiken om er hier bij te mogen horen. Ik vind een bepaald nummer goed en krijg de volle laag van de hele meute hier valt over me heen om te zeggen wat voor kleine-kinderenmuziek ik luister :') Zijn we niet wat oud om mensen belachelijk te maken om wat ze doen of luisteren?

edit: of je dat nummer kut of geweldig vindt laat ik in het midden, het gaat me om het hele principe eromheen.
Misschien vinden 'we' het wel echt kleine-kinderenmuziek, zou ook nog kunnen natuurlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:40 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Denk je niet dat hij juist probeert om een feeststemming in het nummer te brengen. Het werk/studie wordt vaak doordeweeks gezien als een sleur. In het weekend ga je los om de sleur te doorbreken.
Waarom zou je daar geen teksten over mogen schrijven voor een hardstyle nummer?
Als je je leven zo kut vindt moet je er wat aan doen, in plaats van in het weekend te huilen. Waarom zou je jezelf er in je vrije tijd weer mee confronteren als je er juist bent om er niet aan te denken?

Maar ik denk niet dat Fabian er zo diep over heeft nagedacht (zo'n kut 9-5 leven heeft hij niet, immers), hij wilde gewoon een makkelijk hitje om te scoren bij het gros van het Qlimax-publiek, wat toch de types zijn die zo'n nummers waarderen.

Het heeft alleen meer weg van top-40 muziek dan van hoe hardstyle een paar jaar geleden was... daarom vinden veel mensen die al langer naar hardstyle luisteren het zo jammer, denk ik.
pi_102957311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

Weet je wat het probleem is? Je trekt het je allemaal erg persoonlijk aan ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:54 schreef haakon het volgende:
Smaken verschillen. Next.
Om 16meter maar even te quoten:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef 16meter het volgende:
"over smaak valt niet te twisten"
"smaken verschillen"

verschrikkelijke dooddoeners.. :') vooral in een discussietopic over muziek.
pi_102957460
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:57 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem is? Je trekt het je allemaal erg persoonlijk aan ^O^
Tuurlijk trek ik het me persoonlijk aan.
Als ik zo'n nummer leuk vind en dat ergens wil verkondigen (zoals iedereen dat met regelmaat in MUZ-topics doet) dan word ik hier uitgelachen :') Het is echt niet zo dat ik muziek van Thera Ran-D E-force of van Alpha² niet waardeer. Ik hou ook van de hardere substromingen, maar een melodieuzer nummer kan ik ook heel erg waarderen. Het zou fijn zijn als je dan toch min of meer in je waarde wordt gelaten.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:05:10 #10
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_102957617
TT = mwah
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_102957637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Tuurlijk trek ik het me persoonlijk aan.
Als ik zo'n nummer leuk vind en dat ergens wil verkondigen (zoals iedereen dat met regelmaat in MUZ-topics doet) dan word ik hier uitgelachen :') Het is echt niet zo dat ik muziek van Thera Ran-D E-force of van Alpha² niet waardeer. Ik hou ook van de hardere substromingen, maar een melodieuzer nummer kan ik ook heel erg waarderen. Het zou fijn zijn als je dan toch min of meer in je waarde wordt gelaten.
Jij wil verkondingen dat je het leuk vindt, ik wil verkondigen dat ik het slecht vind. Gelijke meningen toch?
Overigens gaat het er helemaal niet om of iets hard is of niet, want Ran-D vind ik, samen met de rest van het A2 clubje (de laatste tijd) in hetzelfde hoekje vallen als Brennan Heart (het hoekje: "nummers die ik niet leuk vind"). Vroegah waren er gewoon veel meer nummers waar meer moeite in werd gestoken, met gevoel gemaakt door artiesten, die hun VST meester zijn en bereid zijn er moeite voor te doen. Daar hou ik namelijk wel van.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:05:34 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102957639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik hou ook van de hardere substromingen, maar een melodieuzer nummer kan ik ook heel erg waarderen. Het zou fijn zijn als je dan toch min of meer in je waarde wordt gelaten.
De discussie gaat dan ook niet om melodieuze hardstyle, dat is namelijk iets heel anders.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_102957771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Jij wil verkondingen dat je het leuk vindt, ik wil verkondigen dat ik het slecht vind. Gelijke meningen toch?
Overigens gaat het er helemaal niet om of iets hard is of niet, want Ran-D vind ik (de laatste tijd) in hetzelfde hoekje vallen als Brennan Heart (het hoekje: "nummers die ik niet leuk vind"). Vroegah waren er gewoon veel meer nummers waar meer moeite in werd gestoken, met gevoel gemaakt door artiesten, die hun VST meester zijn en bereid zijn er moeite voor te doen. Daar hou ik namelijk wel van.
Ik kan best begrijpen dat je een voorkeur hebt. Maar als er iemand komt verkondigen dat ie een bepaald nummer leuk vindt, moet diegene dan uitgelachen worden of als troll aangezien worden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:05 schreef mstx het volgende:

[..]

De discussie gaat dan ook niet om melodieuze hardstyle, dat is namelijk iets heel anders.
Wil er even mee aantonen dat ik een bredere muzieksmaak heb binnen de hardstyle, voor zover dat relevant kan zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102958036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik kan best begrijpen dat je een voorkeur hebt. Maar als er iemand komt verkondigen dat ie een bepaald nummer leuk vindt, moet diegene dan uitgelachen worden of als troll aangezien worden?

[..]

Wil er even mee aantonen dat ik een bredere muzieksmaak heb binnen de hardstyle, voor zover dat relevant kan zijn.
De grap is dat jij zelf met het woord trol aan kwam zetten ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dat, en niets meer. Jij voelt je aangesproken omdat wij een nummer slecht vinden? Er is hier niemand die jou persoonlijk aanvalt...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:14:29 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102958069
quote:

[..]

Dat ligt aan het nummer en aan de persoon. :+

quote:
[..]

^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_102958144
quote:

[..]

[..]

Het gaat er niet om wat je mening is, het gaat erom hoe je die mening verkondigd.

Mijn advies: Zet je ego aan de kant bij discussies (zoals eerder vermeld, dank eQual). Dit is niet de eerste keer dat er dit soort gezeik (ja, excuus) in een topic komt omdat jij het je zo persoonlijk aantrekt, wat nergens voor nodig is. ^O^
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_102958207
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:13 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

Dat, en niets meer. Jij voelt je aangesproken omdat wij een nummer slecht vinden? Er is hier niemand die jou persoonlijk aanvalt...
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:13 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

Om te voorkomen dat ik voor troll word uitgemaakt...
Ik respecteer een mening, maar heb dan ook respect voor de mijne, ookal is dat af en toe een nummer dat door het gros hier wordt gehaat. Dat is de strekking van mijn kant, thats all :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102958265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

Om te voorkomen dat ik voor troll word uitgemaakt...
Ik respecteer een mening, maar heb dan ook respect voor de mijne, ookal is dat af en toe een nummer dat door het gros hier wordt gehaat. Dat is de strekking van mijn kant, thats all :)
Wij hebben ook respect voor jouw MENING. Maar niet voor dat nummer, alleen jij haalt die 2 door elkaar.
pi_102958360
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:18 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Wij hebben ook respect voor jouw MENING. Maar niet voor dat nummer, alleen jij haalt die 2 door elkaar.
Nogmaals, je hoeft die mening niet te delen :) Zou een beetje eng worden als dat moest
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_102958724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:20 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

je hoeft die mening niet te delen
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan :P
pi_102959080
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe hardstyle liedjes over het algemeen minder vind dan het oldskool spul?

Op de een of andere manier lijkt het wel of het softer wordt.
pi_102959174
Guerilla radio word ik wel blij van :)
Alleen die autotuned vocals :')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:41:34 #23
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_102959265
Ik luister nu al een tijdje hardstyle en ben vooral gek van de build-ups en de climax natuurlijk. Daarom begon ik me ook te interesseren in hardstyle omdat dat bij dance muziek natuurlijk veeel softer is dan in hardstyle. Ik vind daarom vooral wasted penguinz heel mooi omdat dat liedje bijna 1 grote climax is zoals bij circle of life. Ik gok dat jullie dit niet zo mooi vinden omdat dit geen 'echte' hardstyle is zoals ik vaak op YouTube lees. Maar de rawstyles zoals doomed van Headhunterz bijvoorbeeld vind ik soms ook helemaal te gek. Tevens die podcasts van Isaac en Headhunterz ook. Maar zijn er nog aanraders van een type DJ als wasted penguinz. Of kan ik voor dat type climax beter in een ander (sub-)genre terecht?
dat stuk vanaf 0:40 :9~ :9~
pi_102959343
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:37 schreef TwenteFC het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe hardstyle liedjes over het algemeen minder vind dan het oldskool spul?

Op de een of andere manier lijkt het wel of het softer wordt.
Nou om die hele rauwe hardstyle 'softer' te noemen...... Maar ik vind het ook allemaal maar niks eigenlijk. Zitten soms wat leuke tussen.

En al dat gejammer hierboven en in het vorige topic.... Moet eerlijk zijn dat ik het nummer van BH en WS toch wel kan waarderen. Blijft toch aardig in je hoofd hangen. Zeker voor BH is het een keer wat anders. ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:43:39 #25
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_102959362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

"mdmable to shine" :') :') :')

[..]

Das gewoon even een shout-out naar mij toe toch?

Thanks Brennan! ^O^
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')