abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97925576

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifavio.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.giftreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifwario.jpgavatar60x60.jpgfarm98.png29fcpr4.jpg.png

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The Vision
*Crypsis*Jack of Sound*Toneshifterz
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Unloaders
*Daniele Mondello*Kodex*Wasted Penguinz
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wildstylez
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Zany
*Deepack*Max B. Grant*Zatox
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zero Sanity
*DHHD*Mind.Illusion

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
[Hardstyle #201] Again we will rise!
[Hardstyle #202] And every night, I dream the same dream
[Hardstyle #204] Live hard now!
[Hardstyle #205] I'm Gonna Kick Your Ass!
[Hardstyle #206] Are you ready for the new shit?
[Hardstyle #207] It's a label!
[Hardstyle #208] Dance to the fucking beat!
[Hardstyle #209] Haunter of the dark
[Hardstyle #210] Fucking lowlife cowards... Go Kill Somebody
[Hardstyle #211] These are the tales of thousand and one nights

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:

De OP

pi_97925599
Mijn laatste post @ #213:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

Daar had ik het vandeweek nog over met een maat van me. Hij vond de DR nog steeds helemaal geweldig, terwijl ik het niet zo super bijzonder meer vind. De oude DR tracks zijn stuk voor stuk pareltjes, maar elke liveset was de afgelopen jaren bijna hetzelfde, te voorspelbaar. Ik vond het dan ook niet zo super gek dat ik de DR al een tijdje niet meer op een feest heb gezien. Ik haalde toen ook aan dat DR wat nieuwe tracks, met hun eigen style natuurlijk, moeten maken. Dan worden DR setjes voor mij in ieder geval een stuk aantrekkelijker.

Dit heb ik overigens ook met Crypsis de laatste tijd. Op Emporium bijvoorbeeld vond ik het een standaard setje met de standaard Crypsis tracks (die overigens wel vet zijn!). Als ik het goed heb is Nackt zijn laatste track en de preview daarvan is (volgens YouTube) op 31 oktober 2010 geüpload. Sinds die tijd heb ik eigenlijk geen nieuwe tracks meer van hem gehoord, en dat vind ik jammer. Crypsis tracks zijn ook allemaal pareltjes, maar hij mag zich van mij wel even opsluiten in de studio om weer een bult producties te maken :)
pi_97925872
Wie of wat is DR? :@
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:44:11 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97925892
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:43 schreef robuust89 het volgende:
Wie of wat is DR? :@
Donkey Rollers
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97926023
Ik wacht op een echte hardstyle klapper. De laatste tijd vind ik de nummers wel heel dicht bij elkaar liggen qua baseline en "vrolijke'' melodietjes vinden jullie niet? Krijg steeds meer hetzelfde gevoel toen rond 2000 de gabber in elkaar klapte.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:54:18 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97926059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:52 schreef Hardrebel het volgende:
De laatste tijd vind ik de nummers wel heel dicht bij elkaar liggen qua baseline en "vrolijke'' melodietjes vinden jullie niet?
Als je alleen 1 soort hardstyle luistert wel ja.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:05:46 #7
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_97926264
quote:
Ik wacht op een echte hardstyle klapper. De laatste tijd vind ik de nummers wel heel dicht bij elkaar liggen qua baseline en "vrolijke'' melodietjes vinden jullie niet? Krijg steeds meer hetzelfde gevoel toen rond 2000 de gabber in elkaar klapte.
Luister ff wat theracords tracks :P
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:13:33 #8
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_97927744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:05 schreef Baronpilsener het volgende:

[..]

*)
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
pi_97928426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:05 schreef Baronpilsener het volgende:

[..]

Ach, ook bij de traditionele labels zijn nog wel lekkere harde tracks te vinden:

pi_97928739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:14 schreef Levitas het volgende:

[..]
Als ik het goed heb is Nackt zijn laatste track en de preview daarvan is (volgens YouTube) op 31 oktober 2010 geüpload.
Nu je het zegt, Nackt is volgens mij nog niet eens gereleased? :o
pi_97928866
Hij heeft ook nog die release met Thera (Pull the trigger en If All Fails) :)
Vooral If All Fails is lekker, daar sloot hij zijn set bij Intents mee af :9~ Op de een of andere manier krijg ik standaard kippenvel bij die track *;
pi_97930066
quote:
Het gaat echt niet uit elkaar klappen. Hardstyle-evenementen zijn drukker dan ooit.
gr gr
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:24:47 #13
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_97930102
Nog mensen naar 7th Sunday ?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:25:30 #14
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_97930135
quote:
Dit heb ik overigens ook met Crypsis de laatste tijd. Op Emporium bijvoorbeeld vond ik het een standaard setje met de standaard Crypsis tracks (die overigens wel vet zijn!). Als ik het goed heb is Nackt zijn laatste track en de preview daarvan is (volgens YouTube) op 31 oktober 2010 geüpload. Sinds die tijd heb ik eigenlijk geen nieuwe tracks meer van hem gehoord, en dat vind ik jammer. Crypsis tracks zijn ook allemaal pareltjes, maar hij mag zich van mij wel even opsluiten in de studio om weer een bult producties te maken :)
Grappig want je hoort vaak genoeg dat dj's oudere tracks ook moeten draaien. Volgens mij kan je het als dj vrijwel nooit goed doen :).
There is no rehab for stupidity.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:28:42 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97930245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:25 schreef Just_Shut_Up het volgende:

[..]

Grappig want je hoort vaak genoeg dat dj's oudere tracks ook moeten draaien. Volgens mij kan je het als dj vrijwel nooit goed doen :).
Er is een verschil tussen oud en oud. Er is altijd een periode waarbij de track nieuw is, daarna een tijdje dat hij begint te vervelen en na 1-2 jaar is het weer leuk om hem af en toe te horen. ;)
👾
pi_97930337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:25 schreef Just_Shut_Up het volgende:

[..]

Als je altijd hetzelfde draait worden de tracks vanzelf wel oud.
pi_97930359
Ik blijf dit ook een lekker nummer vinden, krijg gelijk zin om los te gaan op Defqon! :9 *O*

donderdag 9 juni 2011 @ 12:00:37 #18
301430 Baronpilsener
pi_97931383
Frequencerz Vs Dj N3ck - Ta Reine
Wie heeft deze toptrack nog liggen? :@
Aka Black/Out
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:02:16 #19
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_97931434
Crypsis heeft nog die collab met Radical Redemption die nog iets nieuwer is als Nackt volgens mij.
Draaide hem voor het eerst op Hardbass. Lekkere plaat, super kicks.

Ik denk dat Radical Redemption een nieuwe naam gaat worden op MiM. Zijn stijl past wel bij het label.

Verder ben ik enthousiast over de nieuwe van de Rebels

"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_97931879
Hele lekkere plaat die nieuwe Rebels. :Y

RR ook.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:28:21 #21
301430 Baronpilsener
pi_97932309
Bij gebrek aan mensen die feedback kunnen geven; Heb wat snippets liggen, maar die ga ik niet online flikkeren... Dus als je een paar sneak peaks wilt horen, PM je msn adres ff :@
Aka Black/Out
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:35:13 #22
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_97932522
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:02 schreef T_Killer het volgende:

Ik denk dat Radical Redemption een nieuwe naam gaat worden op MiM. Zijn stijl past wel bij het label.
Over Mim gesproken.. Waar is die kold konexxion gebleven? Had met sonic sabotage, Dust in your eyes en showtime toch altijd wel leuke plaatjes.. Of had ie al vrij snel genoeg van elke keer die verkleedpartij ? :?
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:36:59 #23
301430 Baronpilsener
pi_97932580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:35 schreef NLS04 het volgende:
verkleedpartij
:?
Aka Black/Out
pi_97932647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:36 schreef Baronpilsener het volgende:

[..]

:?
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:42:55 #25
301430 Baronpilsener
pi_97932757
:D :D :D :D

:')
Aka Black/Out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')