abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95919025

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifavio.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.giftreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifwario.jpgavatar60x60.jpgfarm98.png29fcpr4.jpg.pngjwtz.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The Vision
*Crypsis*Jack of Sound*Toneshifterz
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Unloaders
*Daniele Mondello*Kodex*Wasted Penguinz
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wildstylez
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Zany
*Deepack*Max B. Grant*Zatox
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zero Sanity
*DHHD*Mind.Illusion

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
[Hardstyle #201] Again we will rise!
[Hardstyle #202] And every night, I dream the same dream
[Hardstyle #203] That music dynamite!
[Hardstyle #204] Live hard now!
[Hardstyle #205] I'm Gonna Kick Your Ass!

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:

De OP

gr gr
pi_95919294
Wilde eerst naar Intents, maar nu toch maar naar Pinkpop gegaan voor Foo Fighters, Deadmau5 en A7X.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_95919656
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 07:30 schreef mstx het volgende:
Crosspost

[..]

Was maar een kwartiertje ofzo. :P Had het echt extreem warm.. zelf met een beetje rustig stampen gutste het zweet van m'n harses.

Een doorweekt shirt is veel goorder dan alleen een bezweet hoofd (als je je shirt uit hebt).

Maar ik snap de ergernis wel. Stond ook zo'n gast bij mij in de buurt die kletsnat was en tegen iedereen aanbeukte. :r
  zondag 24 april 2011 @ 15:54:22 #4
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_95920304
o o o o wat een geweld van Thera zeg _O_ aan het einde van Ran-D en eerste half uur/3 kwartier was me koorts een beetje terug gekomen dus er zat totaal geen gang in bij mij maar uiteindelijk kon ik gewoon niet blijven stil staan :D

Beholder draaide heerlijk lekker hard en rauw.
Alpha Twins draaiden lekker maar wat al gezegt is, veel Ran-D plaaten :+

@ Niels Ik zag er waarschijnlijk een beetje sip uit omdat ik een belletje had gehad van me pa toen ik in de bus zat die me vertelde dat me oma met een hart aanval in het ziekenhuis lag

Ik vind het niet erg als mensen hun shirt uit trekken, maar wel als ze dat in het begin van de avond doen.

@ eQual , ik heb jou niet gemeet, stond je niet bij de rest van de fokkers ?

+ Punten
top sfeer
top locatie
Thera _O_

- Punten
Robuust die niet naar voren mog van zn maten :+
tracks meerdere keren gehoord
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  zondag 24 april 2011 @ 16:00:24 #5
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_95920567
Vanavond toch Hyperdome *O*
The Outside Agency
pi_95921888
Ik ga kijken of ik volgende week naar Beat the bridge kan, maar met ov zal wel superkut worden.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 24 april 2011 @ 16:31:34 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_95922053
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2011 16:28 schreef Beach het volgende:
Ik ga kijken of ik volgende week naar Beat the bridge kan, maar met ov zal wel superkut worden.
Trein is goed te doen, voorgaande jaren geen problemen mee gehad. Moet je alleen zorgen dat je de laatste trein haalt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_95922212
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2011 16:28 schreef Beach het volgende:
Ga door naar Revelations :Y.
Heb je daarna zat tijd om de trein te halen.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_95922482
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:31 schreef mstx het volgende:

[..]

Trein is goed te doen, voorgaande jaren geen problemen mee gehad. Moet je alleen zorgen dat je de laatste trein haalt.
Dat moet wel goed komen denk ik.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 24 april 2011 @ 19:34:11 #10
213010 haakon
pi_95927165
ik wordt zo opgehaald, dus i'm off! :W
The Outside Agency
pi_95927419
Vanavond alweer een Fusionavondje voor mij: :D

22:00 23:30 Slim Shore
23:30 01:00 Toneshifterz
01:00 02:30 The Pitcher
02:30 03:00 Donkey Rollers (live)
03:00 03:45 Titan

_O_
gr gr
pi_95928247
Even het Coone album gedownload. Ja, dit keer op de illegale manier. Wil morgen in de trein naar huis het album luisteren, maar dat is lastig met een CD en een iPhone. Heb overigens wel een VIP-ticket, wat betekent dat ik wel heb betaald voor de CD, heb hem alleen nog niet tot mijn beschikking.

Ben heel erg benieuwd naar vanavond. Het gaat interessant worden om te zien wat het met de sfeer etc. doet als Zatox om 0:00 al draait en daarna Coone
pi_95928281
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Vanavond alweer een Fusionavondje voor mij: :D

22:00 23:30 Slim Shore
23:30 01:00 Toneshifterz
01:00 02:30 The Pitcher
02:30 03:00 Donkey Rollers (live)
03:00 03:45 Titan

_O_
Dang! _O_
Waar is dat?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_95928344
Laatste nummertjes van Sasha F zijn ook om te smullen trouwens :9!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_95928387
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2011 20:13 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Dang! _O_
Waar is dat?
In Bunnik: http://partyflock.nl/party/199244:Riverdance_Weekender.html
gr gr
  zondag 24 april 2011 @ 20:59:09 #16
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_95929907
Dj thera die afsloot met 200 bpm wat een gek zeg :D
I'll rip your head off and shit down your neck
pi_95932183
quote:
Owja, Brothers! Ben wel moe nu, dus ik sla over :+
pi_95932378
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:54 schreef Sc0tTy het volgende:
o o o o wat een geweld van Thera zeg _O_ aan het einde van Ran-D en eerste half uur/3 kwartier was me koorts een beetje terug gekomen dus er zat totaal geen gang in bij mij maar uiteindelijk kon ik gewoon niet blijven stil staan :D

Beholder draaide heerlijk lekker hard en rauw.
Alpha Twins draaiden lekker maar wat al gezegt is, veel Ran-D plaaten :+

@ Niels Ik zag er waarschijnlijk een beetje sip uit omdat ik een belletje had gehad van me pa toen ik in de bus zat die me vertelde dat me oma met een hart aanval in het ziekenhuis lag

Ik vind het niet erg als mensen hun shirt uit trekken, maar wel als ze dat in het begin van de avond doen.

@ eQual , ik heb jou niet gemeet, stond je niet bij de rest van de fokkers ?

+ Punten
top sfeer
top locatie
Thera _O_

- Punten
Robuust die niet naar voren mog van zn maten :+
tracks meerdere keren gehoord
Weerwoord 1: Was mijn dopjes vergeten, dus heb daar wat moeten halen. Wat een vercrackte, Roemeense meuk zeg! zat voor geen meter, en haalde misschien 5 Db eraf, en toch heb ik nu geen piep :P
Weerwoord 2: Mijn BOB had al last van zijn oren, dus erg lang konden we niet vooraan staan :P

(Je heb gelijk, maar dat zeg ik natuurlijk niet :+ )
  zondag 24 april 2011 @ 22:11:09 #19
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_95933434
Zo heb Loudness zelf ook overleefd.

Was ook mijn oordopjes vergeten, best kut maar opzich was het wel te doen (zolang je maar niet teveel aan de zijkanten ging staan. dat stukje lopen naar de wc ging echt hard.
Kwam binnen toen Tatanka dat prodigy achtig nummer draaide. Wilde snel even munten halen maar dat viel vies tegen. T waren echt te weinig muntenkassa's en ieder bankbiljet moest door zo'n apparaat wat m op echtheid controleerde waardoor het echt lang duurde. Verder ook een klacht over het eetgedeelte wat geen fuck voorstelde en tergend langzaam ging. Samen met de fucking irritante stroboscopen waren dat mijn minpunten.
De muziek was goed te doen. Alle DJs draaide goed. The Beholder zette echt een beste set weg en ook B-Front vond ik echt goed Ik werd gek toen hij vanuit het niets de mid intro van Chemical erin gooide. Locatie was ook echt fijn en sfeervol.

Op het einde trok ik het echter qua energie niet meer echt. Halverwege Thera gegaan, ik trek die stijl van hem niet echt. Wel respect hoe die als een idioot los staat te gaan achter de draaitafels.

Alle fokkers die ik heb gezien/gesproken: T was gezellig. Vooral Scotty die een toren van die olievaten bij t eetgedeelte omsmeet :9
M'n broer vond het ook vet om voor het eerst in n paar jaar weer eens naar een HS feest te gaan dus mijn missie is geslaagd.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_95935300
Owja, die stroboscopen! Ik zag echt geen reet :')
pi_95940758
Helemaal niemand gezien van FOK @ Loudness behalve Seth :s) Nu net thuis gekomen, was me 't weekeind wel weer ^O^
pi_95943856
Overigens echt te doen met Kodex :( Spreek die kerel wel regelmatig en wou dus gisteravond ook zijn set meemaken op loudness... Zijn 1e grote booking in NL heeft 't 2 weken voorbereid, maar draaide uit op eigenlijk 1 groot fiasco... ;(

Kreeg eigenlijk geen overgang goed en was soms zelfs of je naar terror luisterde zo scheef liep alles.Hij zei dat het kwam doordat de monitoren veel te veel bass gaven en hij niet t verschil kon horen wat nou 't geluid uit de zaal was of de monitor. Helaas heeft ie te weinig ervaring met draaien om dit op te kunnen lossen en was het echt teleurstellend slecht :X Hij zat er zelf ook wel stuk van...

Toch zonde :Y

Zo blijkt maar weer... Een ECHT goeie DJ is een vak apart :)
  maandag 25 april 2011 @ 03:08:13 #23
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_95945447
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:11 schreef T_Killer het volgende:
Op het einde trok ik het echter qua energie niet meer echt. Halverwege Thera gegaan, ik trek die stijl van hem niet echt. Wel respect hoe die als een idioot los staat te gaan achter de draaitafels.

Alle fokkers die ik heb gezien/gesproken: T was gezellig. Vooral Scotty die een toren van die olievaten bij t eetgedeelte omsmeet :9
M'n broer vond het ook vet om voor het eerst in n paar jaar weer eens naar een HS feest te gaan dus mijn missie is geslaagd.
Ahhh toen kreeg ik juist weer energie, net toen jullie weg waren :+ Enuhm dat vat ging er zelf van door !! :@
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  maandag 25 april 2011 @ 10:29:22 #24
213010 haakon
pi_95947730
Gister Sequence en Ominous _O_
Gingen ze gewoon oldschool draaien!
Promo draaide een dikke files set en Dione was raar aant draaien, zijn half uur eerder naar huis gegaan.

Leuk feestje, dat wel :Y
The Outside Agency
pi_95948767
Sodeju, de tracklist van Thera's set op Loudness is vrijgegeven:

01. Dj Thera - Doggystyle (Intro Cut)
02. Catatonic Overload - Rotten From The Inside
03. Wavolizer meets Dj Thera vs Geck-o - Two And A Half Kings
04. Chain Reaction - Victime (Dj Thera Remix)
05. Catatonic Overload - The Sexual Thrill
06. Phrantic - Edge Of Extinction
07. Geck-o - Bit Rush
08. Dj Thera vs Geck-o - Do The Happy Face
09. Dj Thera - Live Hard Now
10. Geck-o & Phrantic - The Hard Way
11. Degos & Re-Done - Outside The Box
12. Geck-o vs Thera - Trespassing
13. Wavolizer - Done
14. Catatonic Overload - Goddamn
15. Afflictive - Breadstick (Dj Thera Slowed It Down Mix)
16. Tymon - Gucci
17. Broken Rules - Attention
18. Ophidian - Butterfly (VIP)
19. Art Of Fighters - Sinapse (Ophidian Remix)
20. Skullfuck3r - C4veman
21. Tha Playah - I Call The Shots
22. Shadowlands Terrorists - Shadowlands Anthem

Ziekelijk dit! Dit is de manier waarop zo'n feest afgesloten hoort te worden _O_
Niks dan lof voor zo'n tracklist (ik neem aan dat het mixwerk ook weer om van te smullen was) dus :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')