SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
De cute Hello Kittie, van BrainTeaser:
Kwakzors Hello Kittie:
Whoopdidoo had tijd over om wat lieve ami's te maken:
en BrainTeasers Southpark family is af!
( En vanwege de grootte van de foto, alleen even de link: het eerste haakseltje van 3Dino!)
http://i.imgur.com/bSFDI.jpg
[ Bericht 0% gewijzigd door kirsten. op 06-10-2011 12:28:15 ]
Die kikker is echt te schattig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:59 schreef BrainTeaser het volgende:
@Trui (en anderen Hello Kitty fans!): buiten een konijnenpakje is er nog veel meer mogelijk!
leuk!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:59 schreef BrainTeaser het volgende:
@Trui (en anderen Hello Kitty fans!): buiten een konijnenpakje is er nog veel meer mogelijk!
Oefening baart kunstquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Neuh kan ik niet, probeer vaak genoeg alles uit de war te halen en het lukt tot op zekere hoogte en dan niet meer. Maar heb r al gemaild, ze wilt het wel doenMaar heb het beginnetje nu wel gevonden dus ga kijken of ik m vanuit die kan uit de war kan halen.
Nice! Die ga ik effe opslaan voor de komende verjaardagen/feestdagen/OUD-secretSintaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:59 schreef BrainTeaser het volgende:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik heb m zojuist nog verder vermoordIk wilde dat er nog maar 1 draadje uit m kwam zodat je m van die kant ook kan oprollen. Nu ligt 3kwart van de bol buiten de bol.
Heeft ze wat te doen vanavondquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]Blijf er nu maar gewoon vanaf tot je moeder thuis is
Ja wel lief, maar vind m zo echt lijken.quote:
Geen idee, ik kan ze ook niet vinden. Maar de basis is steeds hetzelfde als het patroon dat ik hier eerder postte (hoofd, lijf, pootjes, muts). Alleen de oren verschillen af en toe (en de kikker z'n poten ook).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nice! Die ga ik effe opslaan voor de komende verjaardagen/feestdagen/OUD-secretSinta
Oh, alleen een plaatje. Waar kan ik die patronen vinden BrainTeaser?
Tnx Whoop... was effe te lui om terug te lezen... maar toch maar even gedaan!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Heeft ze wat te doen vanavond
Leuk kind ben ik he![]()
Lijnloos, patroon staat in het vorige topic. Ik heb ook nog wel van die patroontjes van deze ongeveer, alleen dat is met het poppetje en moet je het gezichtje van hello kitty zelf bedenken. Vet maf kan het niet meer vinden op etsy want ze stonden er als poppetje en als hello kitty op maar dat was hetzelfde patroon.
Ik heb die olifant ook, maar dan gestreept. Uit het tijdperk dat ik nog niet kon haken. Inderdaad belachelijk duurquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:34 schreef Yachiru het volgende:
Maarre.. Anne-Claire Petit.. Over belachelijk duur gesproken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Nee, beetje onduidelijk inderdaad: 4 bollen voor de hele sjaal maar dit garen kost 5,95 per bol dus ik ga even kijken hoe het haakt (ook al is terugbrengen nooit een probleem hier trouwens). Ben nog maar een beginnelingquote:
ohw dat is rot om t horenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:11 schreef StefanieV het volgende:
Mijn 2 konijntjes voor de tweeling zijn af! Ik neem zo snel mogelijk foto!
Ik heb een tijd niet gehaakt, mijn relatie liep niet echt goed (en is niet goed afgelopen..) Maar nu vlieg ik er weer in en alles moet af!
Gisterenavond nog een eendje gehaakt (zo eentje als Lyssa's eendjes) voor een collega, en nu was ze ziek. Maar de andere collega's vonden het mooi en tof dat ik dat deed. En ze willen ook een sleutelhangertje (koe en nog iets, geen idee wat het was) Dus zo blijf ik bezig met het haken hé ;-)
Ik zou nog graag een amineko haken, maar hoeveel wol zou je er voor nodig hebben? Ik twijfel nog tussen catania of wol van wibra/zeeman. Morgen even stad ingaan :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Verzendkosten zijn er niet, je kunt ze naar een antwoordnummer sturen dus het kost je niks.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:19 schreef Dottey het volgende:
maar 20 cent per flesje gaat naar het Goede doel. Verzendkosten zijn hoger![]()
dus nee ^^. ik sla het over.
ik ben nu een kindermutsje aan het maken voor mijn neefje.. vind ik toch wel leukquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een hoop mutsen op deze pagina. Leuk
Stefanie, ik had het inderdaad ook een ander forum gelezen (kan dat kloppen dat je nog ergens zit met deze naam?). Bij mij helaas ook niet, maar in mijn geval zat het eraan te komen.
Ik ga geen mutsen haken, vind dat niet leuk
mooi!!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:09 schreef Dottey het volgende:
mutsen update:
het is om en om. ananassteek, vaste, granny sitch.
Een opening die is ontstaan door twee lossen tussen bijvoorbeeld twee stokjes te haken, dan krijg je een ruimte die zo wordt aangeduid. Als je op de tweede en derde foto kijkt kan iedere ruimte tussen de stokjes zo aangeduidt worden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:51 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, Ik heb een vraagje over een patroon en ik hoop dat iemand me verder kan helpen...
http://www.lollychops.com(...)-fuschia-friday.html
dit staat er wat ik niet snap: chain-2 space
Hoop dat iemand me kan helpen...
Bij welke foto ben je?quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:59 schreef BuupWerk het volgende:
oke, maar ik moet wel gewoon het volgende lusje pakken ?
Of twee lusjes overslaan in me ketting ??
Of eigenlijk gewoon doen alsof het er niet staat ??
Alvast bedankt !!
Dan haak je 5 stokjes om de twee lossen heen. Je haakt dus niet in de steken maar eromheen. Je hebt niet te maken met steken tellen of overslaan, je haakt in de open ruimtes om de steken heen.quote:"Chain 3, turn, 5 double crochet in first chain-2 space"
Gewoon letterlijk doen wat er staat. Dus drie lossen en vervolgens vijf stokjes in de open ruimte haken. Om de lossen heen dus, je haalt de draad eronderdoor.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:12 schreef BuupWerk het volgende:
Row 2...daar beginnen ze met chain-2 space
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:18 schreef BuupWerk het volgende:
niet in de ketting maar in de MEGA gaten !! wowie volgens mij was dat een euro ipv een kwartje !! super bedankt !!
Gecondoleerd lieve schatquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:08 schreef trovey het volgende:
Vanmiddag om half 6 heeft 1 van de problemen zich hier opgelost, zieke poes Trico is op mijn schoot overleden aan de FIP. We wisten dat het er aan zat te komen maar zijn wel blij dat ze op mijn schoot heeft kunnen overlijden en rustig is gegaan zonder ingrijpen van de dierenarts. We zullen ons kleine kittentje van 13 jaar missen.
misschien dat ze 't zelf wel mooi vinden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ging even zoeken naar eekhoorntjes. Wat mensen al niet op internet zetten. Kijk dat je iets maakt en niet zo mooi uitvalt, prima. Maar om dan helemaal het patroon neer te zetten enzo, ik snap dat niet.
Tof!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Inu het volgende:
Ik lees niet meer zo actief mee, maar is het Hema assortiment al gespot hier?
http://www.hema.nl/winkel/breien
En #100
quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:04 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gecondoleerd lieve schatAltijd naar als zulke dingen gebeuren...
![]()
Verder wil ik even complimentjes geven voor je superleuke slofjesDe wol komt me bekend voor! Heb je die toevallig bij de Zeeman gekocht ??
![]()
Hierbij laat ik ook even een van mijn nieuwe creaties zienEen van mijn tassen is nu bijna klaar
Moet alleen even wat dingetjes eraan afwerken, de voering moet er nog in, de schouderbanden moeten nog vast, en ben even aant kijken of ik nog wat leuke kleine details erop ga maken
[ afbeelding ]
Yep, nu moet het nog in de winkels liggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Inu het volgende:
Ik lees niet meer zo actief mee, maar is het Hema assortiment al gespot hier?
http://www.hema.nl/winkel/breien
En #100
Ik heb rechthoekige kussens van de winkel uit jouw quotequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Yep, nu moet het nog in de winkels liggen.![]()
Ik wil de onderstaande nog maken, ik wil er alleen wel een verwijderbaar kussen indoen...moet ik een rechthoekig kussen weten te vinden......anders ga ik gewoon een vierkante kat maken.
![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/pillow-cat
Volgens mij heeft ikea wel rechthoekige kussentjes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Yep, nu moet het nog in de winkels liggen.![]()
Ik wil de onderstaande nog maken, ik wil er alleen wel een verwijderbaar kussen indoen...moet ik een rechthoekig kussen weten te vinden......anders ga ik gewoon een vierkante kat maken.
![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/pillow-cat
uit evaring kan ik zeggen, leuk voor foto;s maar als het klaar is en dan vliegen ze er al snel afquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:14 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Tof!
Oh ja, deze kwam ik ook nog tegen bij de hema vorige week: (plak)Oogjes veel voor weinig. Dus voor de niet-kind-dingen die je maakt en daar geen veiligheidsoogjes op hoeft...
http://www.hema.nl/winkel(...)ogjes-%2815983094%29
Ik ben net even bij mijn Hema geweest en hier lag alles gewoonquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:37 schreef trui het volgende:
yep inu, leuk he! al is 't vooral online geloof ik, dat het verkocht wordt.
Die is inderdaad leuk ja!quote:
Wauw, mooi hoor!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:17 schreef Spiegelei het volgende:
De 100e!![]()
Trovey, wat verschrikkelijk van je katten! Sterkte.![]()
Ik ben dus bezig met gehaakte bal in opdracht. Ik heb de kleuren doorgekregen. Ik heb ervoor gekozen twee verschillende ballen te maken. Dit is het resultaat tot nu toe:
bijna klaar, alleen nog vullen en dichtmaken:
...
en de tweede bal:
...
Red heart? Dan is het helemaal duur.... Valt me een beetje tegen van HEMA....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:41 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ben net even bij mijn Hema geweest en hier lag alles gewoonWolletjes zijn van Red Heart, maar vond ze een beetje duur (50gr acryl voor 2 euro ofzo), dus heb alleen een paarse naald 5 meegenomen
6 was helaas al uitverkocht en die wilde ik eigenlijk, want die heb ik alleen in plastic...
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb rechthoekige kussens van de winkel uit jouw quote
Jammer genoeg zit IKEA hier nog steeds een uurtje rijden hier vandaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ikea wel rechthoekige kussentjes.
Mn moeder haalt vanmiddag het boekje mini katjes en hondjes haken op uit de bieb
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:17 schreef Spiegelei het volgende:
De 100e!![]()
Trovey, wat verschrikkelijk van je katten! Sterkte.![]()
Ik ben dus bezig met gehaakte bal in opdracht. Ik heb de kleuren doorgekregen. Ik heb ervoor gekozen twee verschillende ballen te maken. Dit is het resultaat tot nu toe:
bijna klaar, alleen nog vullen en dichtmaken:
[ afbeelding ]
en de tweede bal:
[ afbeelding ]
Je bent geweldig! Zoiets zocht ik, maar kreeg ik niet gevonden. Ik ga meteen aan de slag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:01 schreef trui het volgende:
leuk PM! misschien eens op ponnekeblom kijken. die heeft er wel patroontjes voor geloof ik.
even voor je gezocht, en dit alvast gevonden. niet helemaal bivak, maar wel met touwtjes die onder de kin te strikken zijn. deze is ook wel snoezig, maar misschien te meisjesachtig?
maar inderdaad, je kunt natuurlijk ook gewoon zelf iets verzinnen, klinkt logisch wat je bedacht hebt. alleen even uitproberen qua maat. hij moet natuurlijk wel over 't hoofd kunnen. of wil je de 'col' met een soort van sluiting maken?
daar koop ik losse muziekdoosjes voor. meestal bij 'handwerkatelier sari' in den haag. (let op, er zijn waterdichte en niet-waterdichte).quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef BrainTeaser het volgende:
Die is inderdaad leuk ja!
Jij maakt wel vaker muziekhaaksels, toch? Ik vroeg me af waar je die eigenlijk van maakt? Het muziek gedeelte dan he?
ik ben bij twee hema's geweest. Alleen de kleden te vinden van 45,-quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:19 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Red heart? Dan is het helemaal duur.... Valt me een beetje tegen van HEMA....
Die sjaal lijkt me best leuk, ik heb nog een 1 bolletje van een sokkenwol met die kleurtjes liggen....geschikt voor een kort sjaaltje, te sluiten met een knoop?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:45 schreef trui het volgende:
jammer. ik ben ook bezig met een sjaal waar ik wat over twijfel... maar ik heb van diezelfde wol ook al een poncho uitgehaald die bijna klaar was. dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer uit te halen en deze wol voor een DERDE keer te gaan gebruiken.
welke was jij aan 't maken? ik deze. maar met een wat dikkere draad dus wat grover, en ik zit wat te prutsen met perongeluk meerderen/minderen, dus hij wordt wat hobbelig.
Hahah die ben ik ook aan het maken voor m'n oma als sjaaltjequote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:45 schreef trui het volgende:
jammer. ik ben ook bezig met een sjaal waar ik wat over twijfel... maar ik heb van diezelfde wol ook al een poncho uitgehaald die bijna klaar was. dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer uit te halen en deze wol voor een DERDE keer te gaan gebruiken.
welke was jij aan 't maken? ik deze. maar met een wat dikkere draad dus wat grover, en ik zit wat te prutsen met perongeluk meerderen/minderen, dus hij wordt wat hobbelig.
Bedankt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:05 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Trui: ik was deze aan het maken:
http://www.ravelry.com/patterns/library/magnificent-mantle
Maar met dunnere wol en naald. Had hem al een stuk vergroot maar ik vond t gewoon niet leuk worden. Denk dat ik nu aan de granny shawl ga beginnen die KarinvdB laatst showde. Of iets heel anders, op ravelry staat genoeg!
Die van jou is ook leuk! (als sjaal voor mezelf...![]()
Trovey, wat sneu van je kat, sterkte!
Leuke dingen gezien: bal, konijnen, muziekdoos idee en meer wat ik ben vergeten..
Dat blijkt vies tegen te vallen in dit geval.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:02 schreef trui het volgende:
trovey, als je 'm met google chrome opent kun je zo'n vertaal-knopje aanklikken en dat levert dan vaak redelijk begrijpelijke teksten op.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:10 schreef trui het volgende:
trovey, wat erg van je tweede kat... sterkte!
mmacha, wat een mooie sjaal! en dat poppetje is inderdaad hartstikke leuk zeg! (misschien wel omdat ie ook zo'n lange blauwe sjaal om heeft.).
Ja, gewoon vasten. Het is voor een jongetje en degene die vroeg of ik een bal wilde maken vond de african flower een beetje te bloemig. Omdat ik de bal niet te opengewerkt wil hebben, heb ik voor vasten gekozen en dan met de kleuren wat doen. Ik begin met een ring met daarin 10 vasten en dan meerderen. bij de 3e toer zie je de hoekjes al komen en die versterk ik dan door in de hoekjes een vaste, een losse en een vaste te haken (ipv alleen 2 vasten). en dat is het.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wauw, mooi hoor!Je haakt dus eigenlijk gewoon een stel 5hoeken, die je vervolgens aan elkaar haakt/naait? Bewijst maar dat iets moois niet per se ingewikkeld hoeft te zijn
Edit: waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen werk ik zit he?
En zo'n 5hoek vorm ontstaat zeker vanzelf als je steeds met 5 steken per toer meerdert? (Heb ik bij ami's namelijk ook altijd, maar dan 6hoeken)
* BrainTeaser schrijft op 'to do'-lijstje
Ah, thanks!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:36 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja, gewoon vasten. Het is voor een jongetje en degene die vroeg of ik een bal wilde maken vond de african flower een beetje te bloemig. Omdat ik de bal niet te opengewerkt wil hebben, heb ik voor vasten gekozen en dan met de kleuren wat doen. Ik begin met een ring met daarin 10 vasten en dan meerderen. bij de 3e toer zie je de hoekjes al komen en die versterk ik dan door in de hoekjes een vaste, een losse en een vaste te haken (ipv alleen 2 vasten). en dat is het.
Heel veel haak dingen zijn helemaal niet moeilijk, dat is het leuke vind ik.
Ztringz? http://www.ztringz.nl/quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:09 schreef DjinN het volgende:
Lieve haakmensen! Ik heb even een vraagje. Hoe heet de variant op Zpagetti?? Is namelijk iets wat erg op Zpagetti lijkt ben alleen de naam kwijt![]()
Weet een van jullie dat misschien ? Bedankt alvast!
Ohja dat kan natuurlijk ook! Is wat makkelijkerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:00 schreef trui het volgende:
luxuria, wat een schatje!
losse onderdelen kun je aan elkaar haken, maar soms is naaien makkelijker/steviger. Laat een flink stuk draad zitten bij het afhechten en dan met een stopnaald (of een andere naald) de boel zo onzichtbaar mogelijk vastzetten. Laatste endje ergens in wegwerken en klaar is Luxuria.
Dat is idd waar. Voor mij is het denk ik niks, daar heb ik het geduld niet voor haha.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:13 schreef trui het volgende:
het is inderdaad anders dan een poppetje dat je in een of twee avonden in elkaar zet, maar soms is het juist ook leuk om een project te hebben waar je wat langer aan werkt. en het hoeft ook niet altijd maanden te duren hoor, soms is 't meer iets van een paar weken ofzo.
JAAA! Dat is hetquote:
Gewoon van alles afwisselen...ik heb net een stopnaalden/spelden/schaartje boekjes af want ik had er eentje nodig bij het haken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ohja dat kan natuurlijk ook! Is wat makkelijker
Ik vind het knap dat jullie van die sjalen en andere 'grote' dingen haken. Daar ben je toch megalang mee bezig en zo veel hetzelfde?
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:26 schreef mmascha het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat zal het zijn! Maakt hem/haar wel erg cute idd.
Trovey
Ik ga het eens proberen, bedankt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:03 schreef mjk86 het volgende:
@Trovey: Ik kan geen Fins, maar opzich ziet de sjaal er niet heel moeilijk uit.
Volgens mij komt het er een beetje opneer dat je em per rij over de gehele langte haakt. Ik denk elke rij opnieuw beginnen.
Wat ik zou doen is:
rij 1: een heeeeeeleboel lossen (ik denk een meervoud van 15, plus 10 aan het eindje.) Afhechten.
rij 2: nieuwe draad 10 lossen haken. dan 5 stokjes in je vorige lange ketting (vanaf de 11 losse) dan weer 10 lossen, en weer 10 lossen overslaan van je beginketting en dan weer 5 stokjes daarin haken. en zo door. Tot je aan het eindje bent. Weer eindigen met 10 lossen. Afhechten.
rij 3: nieuwe draad en hetzelfde doen als rij 2. Stokjes boven stokjes, en telkens 10 lossen ertussen.
Weet natuurlijk niet of die getalletjes van 5 en 10 kloppen, daar kan je een beetje mee spelen
Zou het zo niet lukken misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door BrainTeaser op 13-10-2011 13:28:04 ]Smile, tomorrow will be worse...
Klopt, maar dat is juist soms wel weer fijn, ik wissel het daarom ook af. Met de kleine beestjes moet je regelmatig opnieuw beginnen en dan dus de onderdelen aan elkaar zetten, dan is het ook wel weer eens lekker als je gewoon lekker door kunt gaan op de bank voor de TV.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:11 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het knap dat jullie van die sjalen en andere 'grote' dingen haken. Daar ben je toch megalang mee bezig en zo veel hetzelfde?
Oh hahaha dat kan ook. Jouw Fins is duidelijk beter dan het mijnequote:volgens mij heeft zij er steeds 15 lossen tussen gedaan, en ook de uiteinden bestaan uit 15 lossen. (die getallen begrijp ik nog net in 't fins.)
ik doe 't dan gewoon in de ruimte voor de beschrijving van eventuele details, met linkje.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:45 schreef EsseEi het volgende:
Weet je wat ik jammer vind bij Ravelry, dat je maar 1 patroon per project toe kan voegen. Soms combineer ik dingen tot 1 project, en als ik dus naar die projecten wil linken moet ik het project 3 keer op mn ravelry zetten ofzo :S
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Wordt toch altijd een beetje gek van al die losse onderdelen van m'n beestjes!
Mijn LIP:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Edit: op de rechter foto zitten kop+lijf nog niet vast hoor!Lijfje moet nog afgemaakt worden!
ahhhhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die van jou is echt cute
![]()
Ik heb er ook een gemaakt ondertussen, beetje geinspireerd door jou
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Succes!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:25 schreef Orea het volgende:
Wat komen er hier een leuke dingen voorbij!![]()
En deel 100! Gefeliciteerdmooi deel voor mij om eens te gaan beginnen met haken! Heb vandaag naalden gekocht en wat bollen acryl bij de Wib! Kan ik mooi eens mee gaan pielen... Sommige dingen klinken nog echt als abracadabra, maar first things first!
Heb er zin in!
Is dat wat, qua kwaliteit?quote:
Prima hoor! Ik brei meestal met bamboe, de haak en breinaalden van de hema zijn van aluminium. Ze hebben wel afzichtelijke kleurenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Is dat wat, qua kwaliteit?
Ik heb wat breinaalden besteld.
Tuk, vergeten naar te kijken alhoewel ik het wel van plan was.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:28 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Prima hoor! Ik brei meestal met bamboe, de haak en breinaalden van de hema zijn van aluminium. Ze hebben wel afzichtelijke kleuren. Ik heb die van 4 en 5 mm meegenomen, de 4mm is een hele cheap-roze kleur en de 5mm is fel roze-paars, haha.
tof die sjaal!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
Wat een hoop mooie projecten hier! En wat leuk dat er weer nieuwe mensen met haken zijn begonnen, veel succes!! Let op: het is wel verslavend!!
In deeltje 100 moet ik natuurlijk wel ff WIP showen!!
Vorige week in Engeland geweest, gehaakt en mooie wolletjes gescoord.
Deze was ik al mee bezig en is meegeweest maar nog niet af...
[ afbeelding ]
En deze wol heb ik gekocht en ben gelijk daar aan een sjaal begonnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjaal moet nog groter worden maar ik wil ook een muts maken misschien... of misschien ook niet dan kan ik gewoon verder met de sjaal... Ik twijfel nog ff verder.
die ben ik even zatquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:53 schreef trui het volgende:
en mirjam, hoe is 't met de plu/sol inmiddels?
Lief!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:42 schreef StefanieV het volgende:
Fotootje van de konijnen!
[ afbeelding ]
Nu nog bezig met de amineko om ook te geven dan :-)
Oeh, mooie tas!! Dat is met een tas van de AH toch? Gewoon erop genaaid met naald & (borduur)draad of met garen waar ook mee gehaakt is? Tof cadeau trui!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:58 schreef phluphy het volgende:
Ik kreeg vandaag een pakketje binnen met een kado'tje van trui.
Kijk nou hoe geweldig.![]()
![]()
![]()
Nogmaals bedankt lieve trui, ik ben er echt superblij mee.![]()
Voorkant:
[ afbeelding ]
Achterkant:
[ afbeelding ]]
Foto's zijn niet helemaal mooi, ik ben op kantoor en heb hier beperkte mogelijkheden.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Wordt toch altijd een beetje gek van al die losse onderdelen van m'n beestjes!
Mijn LIP:
Edit: op de rechter foto zitten kop+lijf nog niet vast hoor!Lijfje moet nog afgemaakt worden!
Ik zou gekker worden van die pluizige wol, maar in elkaar zetten is ook niet mijn hobby inderdaad. Ziet er schattig uit, ondanks dat ie nog uit elkaar ligt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke guusje! Ben ook net begonnen met een giraffe, Gideon uit Amigurumi & more, maar eigenlijk vind ik Guusje leuker denk ikquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:28 schreef Tgirl88 het volgende:
Eindelijk Guusje is af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ben wel tevreden
leuke dingen weer gezien hier
Oh die sjaalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
Wat een hoop mooie projecten hier! En wat leuk dat er weer nieuwe mensen met haken zijn begonnen, veel succes!! Let op: het is wel verslavend!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjaal moet nog groter worden maar ik wil ook een muts maken misschien... of misschien ook niet dan kan ik gewoon verder met de sjaal... Ik twijfel nog ff verder.
Ziet er uitermate knuffelbaar uit![]()
dank je! en inderdaad, het is zo'n AH-tas (idee gejat van mmascha & toverheks). ik heb de gehaakte delen erop genaaid met hetzelfde garen als waar ze mee gehaakt zijn. en vervolgens de voering met gewoon naaigaren (wel met de hand ook). zo zie je niks meer van de witte draadjes waarmee het gehaakte aan de tas vast zit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:
Oeh, mooie tas!! Dat is met een tas van de AH toch? Gewoon erop genaaid met naald & (borduur)draad of met garen waar ook mee gehaakt is? Tof cadeau trui!
Je hebt hem ook gevoerdquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef trui het volgende:
handig mapje trovey!
[..]
dank je! en inderdaad, het is zo'n AH-tas (idee gejat van mmascha & toverheks). ik heb de gehaakte delen erop genaaid met hetzelfde garen als waar ze mee gehaakt zijn. en vervolgens de voering met gewoon naaigaren (wel met de hand ook). zo zie je niks meer van de witte draadjes waarmee het gehaakte aan de tas vast zit.
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Lief kado trui! (Ik heb mijn haakwerk er met een soort doorzichtig visdraad aan gemaakt. Zie je niks van!)quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef trui het volgende:
handig mapje trovey!
[..]
dank je! en inderdaad, het is zo'n AH-tas (idee gejat van mmascha & toverheks). ik heb de gehaakte delen erop genaaid met hetzelfde garen als waar ze mee gehaakt zijn. en vervolgens de voering met gewoon naaigaren (wel met de hand ook). zo zie je niks meer van de witte draadjes waarmee het gehaakte aan de tas vast zit.
Info?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 06:39 schreef Tan het volgende:
Oh jongensmeisjes, wat maken jullie mooie sjaals!!! Ik haak op het moment even niet, ben met vilt bezig (peperkoekhuisje en toebehoren) maar heb nog zoveel liggen dat ik wil maken! Heb laatst een Nederlandstalig grannysquare-boek gekocht
té leuk gewoon, mijn handen jeuken, maar tijd tijd tijd
Welk katoen gebruik je? Zoals je het omschrijft klinkt het alsof het garen nogal splijt. Dat ligt niet (perse) aan jou, maar aan het garen. Sommige garens doen dat nou eenmaal, en als je wat meer haakervaring hebt wordt het gemakkelijker om ermee te werken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:31 schreef Nijna het volgende:
Ik wil het ook voorzichtig aan maar eens proberen, maar het lukt nog even niet, ik heb het filmpje uit de startpost al op gehad, maar even gebrek aan geduld.
En ik heb gewoon katoen, kan het daarmee? Het gaat een beetje uit elkaar waardoor ik niet altijd alle draadjes heb, maar misschien is dat gebrek aan techniek...
Ik heb een boekje met amigurumi (lieve diertjes zelf haken), hoop dat ik het een beetje vlot onder de knie krijggeduld is niet mijn sterkste kant...
Het is makkelijker om gewoon te beginnen met een acryl garen zoals Saskia van de Wibra (is nog lekker goedkoop ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:31 schreef Nijna het volgende:
Ik wil het ook voorzichtig aan maar eens proberen, maar het lukt nog even niet, ik heb het filmpje uit de startpost al op gehad, maar even gebrek aan geduld.
En ik heb gewoon katoen, kan het daarmee? Het gaat een beetje uit elkaar waardoor ik niet altijd alle draadjes heb, maar misschien is dat gebrek aan techniek...
Ik heb een boekje met amigurumi (lieve diertjes zelf haken), hoop dat ik het een beetje vlot onder de knie krijggeduld is niet mijn sterkste kant...
Ojaaa, met zwart beginnen is ook wel heel erg ambitieus hoor! Met zwart haken vinden de meesten hier volgens mij nog best lastig, ik iig wel!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:04 schreef Nijna het volgende:
Even ander kleurtje gepakt dan zwart..., stuk beter te zien. Rechtuit krijg ik nu voor elkaar, maar nu weer terug... ik ga het filmpje weer even bestuderen
Dat was ook wel even afzien inderdaad, die pluizige wol!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik zou gekker worden van die pluizige wol, maar in elkaar zetten is ook niet mijn hobby inderdaad. Ziet er schattig uit, ondanks dat ie nog uit elkaar ligt!
Cute!quote:
Oeh, die zijn ook leuk!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:27 schreef EsseEi het volgende:
Zoo eindelijk weer wat foto'tjes:
het uiltje dat ik gisteravond gemaakt heb:
[ afbeelding ]
En Rendier, die vorige week al af was, moet alleen nog wel een shawl, vind 'm toch wel bloot zo
[ afbeelding ]
Leuk garenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Topic 100![]()
![]()
Ik ben ook nog altijd bezig, post alleen niet zo actief mee. Op het moment maak ik een want
[ afbeelding ]
ah die is ook echt leuk! en de wol is rukquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:39 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n lammetje is af!![]()
Naar eigen patroon + niet bepaald de makkelijkste wol =
[ afbeelding ]
(Kleuren komen niet helemaal mooi uit, maar hij is gewoon wit met grijs!)
Dank je! Het is een oude bol van Zeeman, die kleur hebben ze allang niet meer helaasquote:
Ja.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
maar ik heb even een klein vraagje.
Weten jullie of je je haaknaald mee mag nemen in je handbagage in een vliegtuig?
Ik heb ze altijd bij me en er is nog nooit wat over gezegdquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Reken er maar niet op... Ze zijn scherp en puntig, houden ze in vliegtuigen niet zo van...
Als je zeker wilt zijn, even bellen naar de luchtvaartmaatschappij, maar anders in je checkin bagage stoppen
M'n vriendin heeft m eens kunnen inleveren, toen mocht ie niet mee... Maar dat is dus niet altijd zo. Goed om te weten!quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb ze altijd bij me en er is nog nooit wat over gezegdZelfs op Schiphol niet en daar zijn ze vaak strenger dan op andere vliegvelden.
Dat meen je nietquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft m eens kunnen inleveren, toen mocht ie niet mee... Maar dat is dus niet altijd zo. Goed om te weten!
Tja... Ze vond het gelukkig niet erg. Maar blijkbaar was dit dus wel een uitzondering. misschien neem ik ze de volgende keer dan ook wel meequote:Op zondag 16 oktober 2011 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat meen je nietZe zijn niet eens scherp
Nou ja, als ik het zo van Kwiwi hoor, is die kwestie met m'n vriendin echt wel een uitzondering geweest. Zij heeft het hierdoor ook maar één keer geprobeerd, en sinds die ene keer gaan de haaknaalden in de koffer. Dus echt betrouwbaar is haar ervaring ook niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
hmm...Dan ga ik nog even nadenken wat ik doe. Als ze in worden genomen kan ik de hele vakantie nix....Maar ik zou ook zeggen....ze zijn helemaal niet scherp, je moet toch goed bezig zijn wil je daar iemand pijn mee doen (of je moet ze in iemands oog steken....maar dat kan met een pen ook )
Hahha...oke dan...ik ga het gewoon proberen. En als ik de haaknaald eruit moet halen, zeg ik wel dat het een kwestie van leven of doodsquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het zo van Kwiwi hoor, is die kwestie met m'n vriendin echt wel een uitzondering geweest. Zij heeft het hierdoor ook maar één keer geprobeerd, en sinds die ene keer gaan de haaknaalden in de koffer. Dus echt betrouwbaar is haar ervaring ook niet.
Dat zou ik niet zeggen, straks denken ze nog dat je er iemand mee wil vermoorden onderwegquote:Op zondag 16 oktober 2011 17:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahha...oke dan...ik ga het gewoon proberen. En als ik de haaknaald eruit moet halen, zeg ik wel dat het een kwestie van leven of doodsDat ding moet mee
ow, dat klinkt wel heel ernstig, beetje overdrijven mag toch
Zo hebben ze bij m'n broertje ooit een keer stroopwafels afgepakt omdat stroop vloeibaar isquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het zo van Kwiwi hoor, is die kwestie met m'n vriendin echt wel een uitzondering geweest. Zij heeft het hierdoor ook maar één keer geprobeerd, en sinds die ene keer gaan de haaknaalden in de koffer. Dus echt betrouwbaar is haar ervaring ook niet.
meisjes meisjes wat een leuke dingen weer beestjes sjaals sleutelhangers pppffftt ben blij dat mijn zigzag deken bijna af is kan ik weer gaan haken (* als de babydeken af is zal ik even foto plaatsen) maar heeft iemand voor mij in het nederlands een patroon van bij voorbeeld deze sjaal/omslagdoek??? bvd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hardquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:44 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff...die Granny Stripe valt nog niet mee!![]()
Respect voor iedereen die daar van die mooie dekentjes van maakt, hoor!
* BrainTeaser klooit verder
Gaat wel snel vervelen vind ikquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hard
Ik heb een deken gemaakt die uiteindelijk iets van 1 bij 1.70/1.80 was (iets kleiner dan gepland). Daarvoor heb ik van de Zeeman die royal gebruikt en ik had ongeveer 13 bollen gebruikt. Wat ik zag dat als ik een rij van ongeveer 1.70 maakte, dat ik 5 rijen uit 1 bol kon halen. En zo'n rij zal 2 a 3 cm hoog geweest zijn. Het is natuurlijk geen rocket science maar ik denk dat je voor een deken van 1.30 bij 2.00 ofzo 17 a 18 bollen nodig hebt. Nu ben ik wel van het type 'liever een bol teveel dan te weinig', maar ik denk niet dat het heel veel zal schelen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 07:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil vandaag wol gaan halen voor een granny stripe (waar ik onder kan kruipen op de bank:)
Hoeveel bollen wol gaan er in een redelijk formaat deken?(100gr) stuk of 12?
Ja, steeds andere steken! Het is eigenlijk een basisketting geweest met een rij vasten erop, en dan begin je met de volgorde;'vaste, vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste'.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:22 schreef PM-girl het volgende:
Mooi Kirsten!En je nieuwste project, wat een klus!
Gebruik je telkens andere steken voor dat zigzag-effect? Mooi!
Dank je! Jouw formaat deken is ook een beetje de maat die ik in gedacht heb. Dus dan kan ik vanmiddag lekker shoppen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 07:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik heb een deken gemaakt die uiteindelijk iets van 1 bij 1.70/1.80 was (iets kleiner dan gepland). Daarvoor heb ik van de Zeeman die royal gebruikt en ik had ongeveer 13 bollen gebruikt. Wat ik zag dat als ik een rij van ongeveer 1.70 maakte, dat ik 5 rijen uit 1 bol kon halen. En zo'n rij zal 2 a 3 cm hoog geweest zijn. Het is natuurlijk geen rocket science maar ik denk dat je voor een deken van 1.30 bij 2.00 ofzo 17 a 18 bollen nodig hebt. Nu ben ik wel van het type 'liever een bol teveel dan te weinig', maar ik denk niet dat het heel veel zal schelen.
Thanks allemaal! Ik vind die poef heel leuk! Lijkt me wel superzwaar, zpaghetti. Mooie kleur!quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kirsten...heb jij tijd over ofzoWat een leuke dingen allemaal, vooral die deken! Respect.....
Als ik al mijn WIPjes en nog in de planning staande projecten af heb, wil ik ook ooit eens beginnen met een deken, maar moet sowieso nog uitzoeken welk garen, welke kleuren en welk patroon......
Ik heb eindelijke mijn poef af.....jeetje wat een werk. Zpagetti zou makkelijk moeten zijn....niet dus
Ik ben er half half blij mee....hij is niet netjes rond en op sommige plaatsen te groot en op andere past het precies :S
en toen begon vriend ook nog te miepen dat hij dat ding niet in huis wil...en ik de volgende keer eerst moet overlegge![]()
Maar goed, foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bovenkant
[ afbeelding ]
En de beetje gekke onderkant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een lief hangertje TanAltijd leuk als je dingen kan hergebruiken die je anders toch weggooid of ergens op zolder in een doos belanden ofzo.
Katoen haakt fijn maar is duur. Je zou kunnen beginnen met goedkope acryl van de Wibra (die heeft ook katoen maar dat splijt snel en levert frustraties op als je beginner bent weet ik uit ervaringquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:05 schreef Kukeluus- het volgende:
Ik wil ook graag leren haken. Ik heb al wat youtube filmpjes bekeken () en wil nu dus wat spullen gaan halen om eens te zien wat ik kan.
Maarrr wát moet ik halen?!
Thanks voor de support!quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hard
Misschien helpt 't om de lossen met een maatje grotere naald te haken? Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar heb 't wel eens ergens gelezen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:17 schreef BrainTeaser het volgende:
De onderste rij lossen dus duidelijk wat te strak gehaakt...
Yup, dat is precies wat ik nu ga proberen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:55 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Misschien helpt 't om de lossen met een maatje grotere naald te haken? Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar heb 't wel eens ergens gelezen...
Ja, vanaf rij 4 ging het prima! Alleen jammer dat ik dus al 2x eerder begonnen was en maar stopte omdat die eerste 3 rijen steeds mislukte...quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Heb vandaag 16 bollen wol gehaald voor m'n granny stripe deken! Heb er veel zin in, maar ik moet eerst mijn sjaal afmaken van mezelf.word wel een landurig project.
Brainteaser: goed bezig!! Zo'n lapje heb ik ook gemaakt, na die 1e rijen gaat het makkelijk hè!
Haha, ik begin maar heel veilig met een poppendekentje van 40x50cm ofzo!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:16 schreef trui het volgende:
succes BT!
het lijkt mij ook erg saai om te maken, zo'n heel grote granny stripe. ik zou wel nog een keer een deken willen maken met meer variatie, zoals deze
nou trui hahahah had hem op de grond gelegd, je kan zo je voeten eraan afvegen, maar ja ze had zoiets in een babywinkel zien liggen, en ik met me grote mond van ach dat maak ik wel even na, maar ben blij dat het af is, zag weer zulke leuke dingen voorbij komen ga nu maar weer eens ouderwets haken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:14 schreef trui het volgende:
mooi geworden hoor! en ik vind 't helemaal geen vloerkleedje lijken.
Ik wou dat ik op het idee gekomen wasquote:Finalist
Stella Roodbeen
Toelichting
Deze tas is gemaakt van gehaakte katoenen lapjes in de kleuren van een oude PTT zak. De binnenkant is gevoerd met restanten van een oude PTT zak. Er zijn binnenin de tas, 6 zakjes genaaid om spulletjes in op te bergen. Ook de ijzers en lussen van de oude zak zijn gebruikt, deze heb ik aan de zijkant vastgenaaid, om de draagband aan te bevestigen. De tas kun je sluiten met 2 magneetsluitingen aan de binnenzijde van de tas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |