abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102952116
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Yep, nu moet het nog in de winkels liggen. :')

Ik wil de onderstaande nog maken, ik wil er alleen wel een verwijderbaar kussen indoen...moet ik een rechthoekig kussen weten te vinden :{ ......anders ga ik gewoon een vierkante kat maken. :Y)

http://www.ravelry.com/patterns/library/pillow-cat
Ik heb rechthoekige kussens van de winkel uit jouw quote ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:49 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102952348
Ik ben ook weer aan het haken geslagen, dus ik meld me hier ook weer eens!

Mmascha, ik vind jouw sjaal erg mooi zeg! ^O^

Ik wilde als eerste project een babymutsje gaan maken, maar dan niet een gewone muts maar een soort bivakmutsje (klinkt zo akelig, zeker voor een baby). Ik wil een mutsje dat onder de kin sluit en het liefst met een stuk kraag naar beneden, zodat lekker warm is.
Ik krijg nog geen goed patroon gevonden, maar het leek me eigenlijk ook niet zo moeilijk om dat zelf te haken, gewoon een lange rechthoekige lap die je op de lange zijde dubbelvouwt, en dan als kraag aan de onderkant verder haken en meerderen, zodat die wijder uiteenloopt. Of denk ik nu te makkelijk?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:01:58 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102952763
leuk PM! misschien eens op ponnekeblom kijken. die heeft er wel patroontjes voor geloof ik.

even voor je gezocht, en dit alvast gevonden. niet helemaal bivak, maar wel met touwtjes die onder de kin te strikken zijn. deze is ook wel snoezig, maar misschien te meisjesachtig?

maar inderdaad, je kunt natuurlijk ook gewoon zelf iets verzinnen, klinkt logisch wat je bedacht hebt. alleen even uitproberen qua maat. hij moet natuurlijk wel over 't hoofd kunnen. of wil je de 'col' met een soort van sluiting maken?

[ Bericht 37% gewijzigd door trui op 11-10-2011 14:08:37 ]
in de haak.
pi_102953151
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Yep, nu moet het nog in de winkels liggen. :')

Ik wil de onderstaande nog maken, ik wil er alleen wel een verwijderbaar kussen indoen...moet ik een rechthoekig kussen weten te vinden :{ ......anders ga ik gewoon een vierkante kat maken. :Y)

http://www.ravelry.com/patterns/library/pillow-cat
Volgens mij heeft ikea wel rechthoekige kussentjes.

Mn moeder haalt vanmiddag het boekje mini katjes en hondjes haken op uit de bieb *O*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:10:47 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102955363
oeh, leuk ideetje voor muziekdoos:
in de haak.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:17:08 #131
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102955620
De 100e! *O*

Trovey, wat verschrikkelijk van je katten! Sterkte. :*

Ik ben dus bezig met gehaakte bal in opdracht. Ik heb de kleuren doorgekregen. Ik heb ervoor gekozen twee verschillende ballen te maken. Dit is het resultaat tot nu toe:
bijna klaar, alleen nog vullen en dichtmaken:

en de tweede bal:
klerkje
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:41:22 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102956591
leuk!
in de haak.
pi_102957091
Hallo, ik ben weer gaan haken, al valt het wel tegen. Ik heb regelmatig las van dove vingers en dan moet ik weer stoppen. Ik heb hier al even rond gekeken/gelezen en begrijp dat de meeste partoontjes in het Engels zijn. Dat vind ik jammer want zover kom ik niet met lezen. Ik zie wel hoe ver ik kom, maar ga rustig aan verder
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:55:50 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102957232
inca, als je iets niet begrijpt uit een engels patroon kun je dat gerust hier voorleggen he. maar misschien is het inderdaad prettiger om het haken eerst wat meer te oefenen met nederlandstalige patronen. succes en sterkte met de vingers!
in de haak.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:28:42 #135
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_102958723
Als je patroontjes in het Engels kan lezen dan gaat er inderdaad een bijna onbeperkte wereld van patroontjes open! Maar er zijn zeker ook leuke Nederlandse patronen. Dus als je iets zoekt geef je maar een gil en inderdaad zoals trui al zegt, als je ergens tegenaan loopt bij een Engels patroon dan geef je ook maar een gil, genoeg hakers hier die je willen helpen!
klerkje
pi_102959821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:14 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Tof! *O*

Oh ja, deze kwam ik ook nog tegen bij de hema vorige week: (plak)Oogjes veel voor weinig. Dus voor de niet-kind-dingen die je maakt en daar geen veiligheidsoogjes op hoeft...

http://www.hema.nl/winkel(...)ogjes-%2815983094%29
uit evaring kan ik zeggen, leuk voor foto;s maar als het klaar is en dan vliegen ze er al snel af :(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_102961793
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:37 schreef trui het volgende:
yep inu, leuk he! al is 't vooral online geloof ik, dat het verkocht wordt.

Ik ben net even bij mijn Hema geweest en hier lag alles gewoon :Y Wolletjes zijn van Red Heart, maar vond ze een beetje duur (50gr acryl voor 2 euro ofzo), dus heb alleen een paarse naald 5 meegenomen :9 6 was helaas al uitverkocht en die wilde ik eigenlijk, want die heb ik alleen in plastic...
pi_102964140
Fotootje van de konijnen!

Nu nog bezig met de amineko om ook te geven dan :-)
pi_102964221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:10 schreef trui het volgende:
oeh, leuk ideetje voor muziekdoos:

...
Die is inderdaad leuk ja! :D
Jij maakt wel vaker muziekhaaksels, toch? Ik vroeg me af waar je die eigenlijk van maakt? Het muziek gedeelte dan he? ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:17 schreef Spiegelei het volgende:
De 100e! *O*

Ik ben dus bezig met gehaakte bal in opdracht. Ik heb de kleuren doorgekregen. Ik heb ervoor gekozen twee verschillende ballen te maken. Dit is het resultaat tot nu toe:

...

en de tweede bal:

...
Wauw, mooi hoor! :Y Je haakt dus eigenlijk gewoon een stel 5hoeken, die je vervolgens aan elkaar haakt/naait? Bewijst maar dat iets moois niet per se ingewikkeld hoeft te zijn ;)

Edit: waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen werk ik zit he? ;)

En zo'n 5hoek vorm ontstaat zeker vanzelf als je steeds met 5 steken per toer meerdert? (Heb ik bij ami's namelijk ook altijd, maar dan 6hoeken)

* BrainTeaser schrijft op 'to do'-lijstje

[ Bericht 3% gewijzigd door BrainTeaser op 11-10-2011 18:53:11 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_102965830
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:41 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ben net even bij mijn Hema geweest en hier lag alles gewoon :Y Wolletjes zijn van Red Heart, maar vond ze een beetje duur (50gr acryl voor 2 euro ofzo), dus heb alleen een paarse naald 5 meegenomen :9 6 was helaas al uitverkocht en die wilde ik eigenlijk, want die heb ik alleen in plastic...
Red heart? Dan is het helemaal duur.... Valt me een beetje tegen van HEMA....
pi_102966515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb rechthoekige kussens van de winkel uit jouw quote ;)
:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ikea wel rechthoekige kussentjes.

Mn moeder haalt vanmiddag het boekje mini katjes en hondjes haken op uit de bieb *O*
Jammer genoeg zit IKEA hier nog steeds een uurtje rijden hier vandaan. ;( Gelukkig wel een oud enigszins rechthoekig kussen gevonden, eens kijken of het daar mee gaat lukken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:17 schreef Spiegelei het volgende:
De 100e! *O*

[ afbeelding ]

en de tweede bal:
[ afbeelding ]
:*

Leuke ballen. O+

Ik ben naar even naar de Wibra geweest vanmiddag...en meteen zeiknat geworden door de regen }:| .....nu heb ik ook bruine Saskia en die ga ik gebruiken voor mijn kattenkussen samen met een pluizige wol die ik afgelopen zaterdag in een Kringloopwinkel ver weg (ik was op bezoek bij een kennisje die een aantal jaren geleden naar de andere kant van het land is verhuisd) heb gekocht, 4 bolletjes van 50 gram voor 2 euro en volgens mij is die wol ooit verkocht door de Aldi.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:52:07 #142
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102971498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:01 schreef trui het volgende:
leuk PM! misschien eens op ponnekeblom kijken. die heeft er wel patroontjes voor geloof ik.

even voor je gezocht, en dit alvast gevonden. niet helemaal bivak, maar wel met touwtjes die onder de kin te strikken zijn. deze is ook wel snoezig, maar misschien te meisjesachtig?

maar inderdaad, je kunt natuurlijk ook gewoon zelf iets verzinnen, klinkt logisch wat je bedacht hebt. alleen even uitproberen qua maat. hij moet natuurlijk wel over 't hoofd kunnen. of wil je de 'col' met een soort van sluiting maken?
Je bent geweldig! Zoiets zocht ik, maar kreeg ik niet gevonden. Ik ga meteen aan de slag.

Die bal is leuk spiegelei!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:47:40 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102975504
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef BrainTeaser het volgende:

Die is inderdaad leuk ja! :D
Jij maakt wel vaker muziekhaaksels, toch? Ik vroeg me af waar je die eigenlijk van maakt? Het muziek gedeelte dan he? ;)
daar koop ik losse muziekdoosjes voor. meestal bij 'handwerkatelier sari' in den haag. (let op, er zijn waterdichte en niet-waterdichte).
in de haak.
pi_102978430
Ah, dank je! Dat is nog eens een linkje om op te slaan! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_102986366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:19 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

Red heart? Dan is het helemaal duur.... Valt me een beetje tegen van HEMA....
ik ben bij twee hema's geweest. Alleen de kleden te vinden van 45,-
beetje jammer :(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 12 oktober 2011 @ 07:20:48 #146
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_102987267
leuke konijnen! :D en leuke ballen ^^

Gister ecru zpagetti van mn mams gehad...het is een nieuw soort ofzo, die wat dunner en lichter is :) ga er denk ik een tas van maken (als mn 4 andere projecten af zijn;))
pi_102991630
ik ben geinpireerd door een schaapje wat ik voorbij zag komen :@
pi_102993886
Ik heb m'n shawl uitgehaald, vond hem niet mooi worden en niet leuk om te maken...
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:45:43 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102993989
jammer. ik ben ook bezig met een sjaal waar ik wat over twijfel... maar ik heb van diezelfde wol ook al een poncho uitgehaald die bijna klaar was. dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer uit te halen en deze wol voor een DERDE keer te gaan gebruiken.

welke was jij aan 't maken? ik deze. maar met een wat dikkere draad dus wat grover, en ik zit wat te prutsen met perongeluk meerderen/minderen, dus hij wordt wat hobbelig.
in de haak.
pi_102994504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:45 schreef trui het volgende:
jammer. ik ben ook bezig met een sjaal waar ik wat over twijfel... maar ik heb van diezelfde wol ook al een poncho uitgehaald die bijna klaar was. dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer uit te halen en deze wol voor een DERDE keer te gaan gebruiken.

welke was jij aan 't maken? ik deze. maar met een wat dikkere draad dus wat grover, en ik zit wat te prutsen met perongeluk meerderen/minderen, dus hij wordt wat hobbelig.
Die sjaal lijkt me best leuk, ik heb nog een 1 bolletje van een sokkenwol met die kleurtjes liggen....geschikt voor een kort sjaaltje, te sluiten met een knoop? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')