abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 14:38:57 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_103147237
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat meen je niet :') Ze zijn niet eens scherp :{
Tja... Ze vond het gelukkig niet erg. Maar blijkbaar was dit dus wel een uitzondering. misschien neem ik ze de volgende keer dan ook wel mee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103147660
Ik heb een klein stukje heen en weer en heen en weer gehaakt. Het lijkt ook nog wel een beetje iets...
Fake it till you make it...
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:52:56 #243
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103147682
hmm...Dan ga ik nog even nadenken wat ik doe. Als ze in worden genomen kan ik de hele vakantie nix....Maar ik zou ook zeggen....ze zijn helemaal niet scherp, je moet toch goed bezig zijn wil je daar iemand pijn mee doen (of je moet ze in iemands oog steken....maar dat kan met een pen ook )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_103148915
Dan neem je ze toch mee en vraagt bij t inchecken of je ze in je handbagage mag hebben? Anders kan je ze op dat moment nog in je koffer stoppen... heb je hooguit in het vliegtuig niks te haken, maar op vakantie wel...
Fake it till you make it...
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 16:52:50 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_103151351
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
hmm...Dan ga ik nog even nadenken wat ik doe. Als ze in worden genomen kan ik de hele vakantie nix....Maar ik zou ook zeggen....ze zijn helemaal niet scherp, je moet toch goed bezig zijn wil je daar iemand pijn mee doen (of je moet ze in iemands oog steken....maar dat kan met een pen ook )
Nou ja, als ik het zo van Kwiwi hoor, is die kwestie met m'n vriendin echt wel een uitzondering geweest. Zij heeft het hierdoor ook maar één keer geprobeerd, en sinds die ene keer gaan de haaknaalden in de koffer. Dus echt betrouwbaar is haar ervaring ook niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:21:15 #246
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103152561
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, als ik het zo van Kwiwi hoor, is die kwestie met m'n vriendin echt wel een uitzondering geweest. Zij heeft het hierdoor ook maar één keer geprobeerd, en sinds die ene keer gaan de haaknaalden in de koffer. Dus echt betrouwbaar is haar ervaring ook niet.
Hahha...oke dan...ik ga het gewoon proberen. En als ik de haaknaald eruit moet halen, zeg ik wel dat het een kwestie van leven of doods :P Dat ding moet mee :D
ow, dat klinkt wel heel ernstig, beetje overdrijven mag toch
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:31:27 #247
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103152978
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:21 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahha...oke dan...ik ga het gewoon proberen. En als ik de haaknaald eruit moet halen, zeg ik wel dat het een kwestie van leven of doods :P Dat ding moet mee :D
ow, dat klinkt wel heel ernstig, beetje overdrijven mag toch
Dat zou ik niet zeggen, straks denken ze nog dat je er iemand mee wil vermoorden onderweg _O-
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:35:37 #248
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103153122
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zo hebben ze bij m'n broertje ooit een keer stroopwafels afgepakt omdat stroop vloeibaar is :') Dat is wel al een paar jaar geleden, na 9/11 waren ze natuurlijk even streng over alles. Tijdje daarna konden ze weer gewoon mee. Maar toch, heb me wel kapot gelachen :D

Maar weer ontopic... Ben allemaal bloemen aan het haken en die op de muur in de logeerkamer aan het plakken (om wat gaten te bedekken, want ik heb geen zin om ze te vullen :P ). Veel werk maar het ziet er wel grappig uit. Zal een foto maken als het af is!
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:40:36 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103153290
hahahaha die stroopwafels!!! :D echt bizar!

nijna, foto'tje?!
in de haak.
pi_103153522
Amineko is af!

zondag 16 oktober 2011 @ 18:27:14 #251
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_103155184
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
Wat een hoop mooie projecten hier! En wat leuk dat er weer nieuwe mensen met haken zijn begonnen, veel succes!! Let op: het is wel verslavend!!

In deeltje 100 moet ik natuurlijk wel ff WIP showen!!
Vorige week in Engeland geweest, gehaakt en mooie wolletjes gescoord.

Deze was ik al mee bezig en is meegeweest maar nog niet af...
[ afbeelding ]

En deze wol heb ik gekocht en ben gelijk daar aan een sjaal begonnen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sjaal moet nog groter worden maar ik wil ook een muts maken misschien... of misschien ook niet dan kan ik gewoon verder met de sjaal... Ik twijfel nog ff verder.
meisjes meisjes wat een leuke dingen weer beestjes sjaals sleutelhangers pppffftt ben blij dat mijn zigzag deken bijna af is kan ik weer gaan haken (* als de babydeken af is zal ik even foto plaatsen) maar heeft iemand voor mij in het nederlands een patroon van bij voorbeeld deze sjaal/omslagdoek??? bvd.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_103156859
Ga me binnenkort toch maar eens wagen aan een dekentje, denk ik... Weer eens wat anders!

Ik begin met een poppendekentje voor m'n nichtje, dan een babydekentje, en zo schroeven we de afmetingen gewoon op! ;)

Als Zodra ik tegen problemen aanloop, weet ik jullie te vinden!

Eerst maar eens een leuk patroontje zoeken! :9
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103157011
Mijn ervaring met haaknaalden in het vliegtuig is juist weer goed...zowel heen als terug geen enkel probleem. Ik had 'm gewoon in een etui zitten met een paar pennen erbij. Op de heenweg had ik er één van bamboe...die brak na 3 steken... , en op de terugweg gewoon mn stalen.
pi_103158080
Wat een hoop leuke dingen! :) Ik heb de laatste tijd alleen maar vikinghats gemaakt. ik zal ze straks eens met zijn allen op de foto zetten. Ik moet er nog 1 voorlopig.
pi_103165409
Pfff...die Granny Stripe valt nog niet mee! :N
Respect voor iedereen die daar van die mooie dekentjes van maakt, hoor! ;)

* BrainTeaser klooit verder
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103168832
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:44 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff...die Granny Stripe valt nog niet mee! :N
Respect voor iedereen die daar van die mooie dekentjes van maakt, hoor! ;)

* BrainTeaser klooit verder
Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hard :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:15:18 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103170921
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hard :*
Gaat wel snel vervelen vind ik :@ Heb hier nog steeds een half deken liggen omdat het op een gegeven moment wat saai werd om te haken.
pi_103177877
Ik wil vandaag wol gaan halen voor een granny stripe (waar ik onder kan kruipen op de bank:)
Hoeveel bollen wol gaan er in een redelijk formaat deken?(100gr) stuk of 12?
pi_103177893
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil vandaag wol gaan halen voor een granny stripe (waar ik onder kan kruipen op de bank:)
Hoeveel bollen wol gaan er in een redelijk formaat deken?(100gr) stuk of 12?
Ik heb een deken gemaakt die uiteindelijk iets van 1 bij 1.70/1.80 was (iets kleiner dan gepland). Daarvoor heb ik van de Zeeman die royal gebruikt en ik had ongeveer 13 bollen gebruikt. Wat ik zag dat als ik een rij van ongeveer 1.70 maakte, dat ik 5 rijen uit 1 bol kon halen. En zo'n rij zal 2 a 3 cm hoog geweest zijn. Het is natuurlijk geen rocket science maar ik denk dat je voor een deken van 1.30 bij 2.00 ofzo 17 a 18 bollen nodig hebt. Nu ben ik wel van het type 'liever een bol teveel dan te weinig', maar ik denk niet dat het heel veel zal schelen.
pi_103177962
Het was wel weer eens tijd om wat van mijn dingetjes te laten zien;

De monsterfamilie die ik heb gemaakt (ben even vergeten of ik deze al een keer heb laten zien). Het patroon komt van http://craftyiscool.blogspot.com/2011/01/wanna-make-monster.html

De sjaal die ik aan het maken ben voor oma. Dezelfde die Trui laatst liet zien maar dan in off-white met phildar cotton 3!

En vol trots presenteer ik u (na een tijdje bij oma op tafel te hebben gelegen voor de voering); De Tas;

en de voering:

En dit is de nieuwe ripple waar ik aan begonnen ben. Nouja, ripple, het patroon heb ik min of meer zelf bedacht, maar het is wel sterk gebaseerd op de wavescarf. Ik denk dat het vast wel bestaat en een naam heeft maar die zou ik zo snel niet weten. Ik denk dat ik er een sprei van ga maken. Het bemoeizuchtige zwarte geval wat er bij staat is onze recente aanwinst Isis, een oosterse korthaar met een obsessie voor draadjes.

En dit is een close up van het patroon, helaas niet al te scherp;
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:22:15 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103178089
Mooi Kirsten! ^O^ En je nieuwste project, wat een klus! :o
Gebruik je telkens andere steken voor dat zigzag-effect? Mooi!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:23:27 #262
94046 PM-girl
pi_103178099
Ik vroeg me af hoe je op een mooie manier openingen maakt. Bijvoorbeeld in de sjaal die ik eerder zag, met vierkante gaatjes. Sla je dan gewoon wat steken over? Lijkt me niet de manier eigenlijk?
*
pi_103178122
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:22 schreef PM-girl het volgende:
Mooi Kirsten! ^O^ En je nieuwste project, wat een klus! :o
Gebruik je telkens andere steken voor dat zigzag-effect? Mooi!
Ja, steeds andere steken! Het is eigenlijk een basisketting geweest met een rij vasten erop, en dan begin je met de volgorde;'vaste, vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste'.
En dan de volgende rij is 'vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste', dat herhaal je tot het eind van je rij.
en dan zorg je dat je volgende rij begint met 'dubbel stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste, en dan ga je weer door met de normale volgorde (vaste,vaste,half stokje, stokje, dubbel stokje etc.). Zo zorg je dat de dubbele stokjes van je rij in de vaste van de vorige rij vallen en zo krijg je een soort van ripple effect!

En voor openwerken is idd steken overslaan. je maakt bv een rij vasten van 10 lang. dan keer je en de volgende rij doe je dan 1 vaste, 1 losse. 1 vaste, 1 losse. Vasten zijn niet zulke 'hoge' steken dus dan is je opgenwerkte deel niet zo groot, maar als je bv. 1 dubbel stokje, losse, 1 dubbel stokje, losse doet is de ruimte al veel groter snapje!
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:31:07 #264
94046 PM-girl
pi_103178147
Kirsten, dat is dus goed opletten bij het ripple-effect, jeetje!

En ik ga eens oefenen op de gaatjes!
*
pi_103178151
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:50 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb een deken gemaakt die uiteindelijk iets van 1 bij 1.70/1.80 was (iets kleiner dan gepland). Daarvoor heb ik van de Zeeman die royal gebruikt en ik had ongeveer 13 bollen gebruikt. Wat ik zag dat als ik een rij van ongeveer 1.70 maakte, dat ik 5 rijen uit 1 bol kon halen. En zo'n rij zal 2 a 3 cm hoog geweest zijn. Het is natuurlijk geen rocket science maar ik denk dat je voor een deken van 1.30 bij 2.00 ofzo 17 a 18 bollen nodig hebt. Nu ben ik wel van het type 'liever een bol teveel dan te weinig', maar ik denk niet dat het heel veel zal schelen.
Dank je! Jouw formaat deken is ook een beetje de maat die ik in gedacht heb. Dus dan kan ik vanmiddag lekker shoppen!
Wat heb je een gave dingen gemaakt, die tas is echt mooi geworden! De deken word ook een flink klus, leuk patroon.

Gister ben ik met een sjaal begonnen, haakt lekker vlot. Patroon was voor een grote rechthoekige shawl, maar ik maak hem dus smaller.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:36:08 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103178181
kirsten, wat veel leuke dingen! de monstertjes zijn cute en grappig, de tas is heel mooi geworden, en de 'wave' deken vind ik erg leuk bedacht!
in de haak.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:43:33 #267
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103178270
Wouw Kirsten, wat een mooie dingen heb je gemaakt!
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:50:03 #268
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103178364
Kirsten...heb jij tijd over ofzo ;) Wat een leuke dingen allemaal, vooral die deken! Respect.....
Als ik al mijn WIPjes en nog in de planning staande projecten af heb, wil ik ook ooit eens beginnen met een deken, maar moet sowieso nog uitzoeken welk garen, welke kleuren en welk patroon......

Ik heb eindelijke mijn poef af.....jeetje wat een werk. Zpagetti zou makkelijk moeten zijn....niet dus :P
Ik ben er half half blij mee....hij is niet netjes rond en op sommige plaatsen te groot en op andere past het precies :S
en toen begon vriend ook nog te miepen dat hij dat ding niet in huis wil...en ik de volgende keer eerst moet overlegge :{w

Maar goed, foto's

De bovenkant

En de beetje gekke onderkant
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:54:04 #269
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103178443
Nou afgezien van de onderkant vind ik hem wel mooi hoor! En ik ben blij dat mijn vriend makkelijk is t.o.v. mijn haaksels :')

Dit maakte ik gisteren van een oude fluwelen pyjamabroek van mijn zoontje, het is een dingetje voor in de kerstboom of zo.

maandag 17 oktober 2011 @ 09:19:32 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103178877
leuke poef hoor tyler-girl. en jammer dat je vriend er niet blij mee is. die onderkant/achterkant heeft wel een gek flapje inderdaad, heeft dat te maken met die stokjes die je steeds 'over' had op een gegeven moment?
tan, wat ziet dat er weer schattig uit. O+ inclusief receptjes voor pepernoten etc. :)
ik zag bij Karin-aan-de-haak toch zo'n leuke tissuebox. ^O^ echt iets om te onthouden dat zoiets ook anders kan dan alleen met granny-clustertjes. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')