abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:05:36 #101
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_102886048
Toverheks die deken wordt gaaf! :D
Schaapje wordt ook schattig, ik zou voor groot oogje gaan!

Rendier is klaaar :D nog geen foto (morgen, ofzo)

Vraagje, ben iets aan het haken wat wat stijver moet worden (als in 1 laag, moet recht blijven etc) hoe doen jullie dat? werkt Haarlak? of kan het met stijfsel ofzo? en wordt het dan echt heeel hard (als in: breekt als het buigt?) of gewoon wat meer stevig?
(kan even niet in details treden wat het wordt, meelezers enzo ;))

[ Bericht 6% gewijzigd door EsseEi op 09-10-2011 22:05:48 ]
pi_102886143
BuupWerk, ervanuitgaande dat je dit hebt liggen:

En je loopt vast bij deze tekst:
quote:
"Chain 3, turn, 5 double crochet in first chain-2 space"
Dan haak je 5 stokjes om de twee lossen heen. Je haakt dus niet in de steken maar eromheen. Je hebt niet te maken met steken tellen of overslaan, je haakt in de open ruimtes om de steken heen.
pi_102886515
Gecondoleerd trovey! :*

Lyssa & EsseEi: dan ga ik inderdaad maar voor de wat grotere oogjes denk ik ja! Misschien dat blauwe oogjes nog wel leuker zijn dan bruine... Die moet ik dan wel ff bestellen, maar dat geeft me een goed excuus om nog eens lekker rond te neuzen in alle webshops! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:12:41 #104
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_102886555
Row 2...daar beginnen ze met chain-2 space
pi_102886625
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:12 schreef BuupWerk het volgende:
Row 2...daar beginnen ze met chain-2 space
Gewoon letterlijk doen wat er staat. Dus drie lossen en vervolgens vijf stokjes in de open ruimte haken. Om de lossen heen dus, je haalt de draad eronderdoor.
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:18:18 #106
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_102886901
niet in de ketting maar in de MEGA gaten !! wowie volgens mij was dat een euro ipv een kwartje !! super bedankt !!
pi_102887004
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:18 schreef BuupWerk het volgende:
niet in de ketting maar in de MEGA gaten !! wowie volgens mij was dat een euro ipv een kwartje !! super bedankt !!
^O^
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:39:13 #108
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_102918900
Gefeliciteerd met de 100e!

Ik heb een tijdje niet meegeschreven maar ik moest in de 100e natuurlijk even mijn gezicht laten zien. Beetje druk met mijn nieuwe baan. Maar ik haak nog:

Dit is volgens het patroon maar ik vind het vestje te kort en de mouw te lang. Ik ben druk bezig met de andere mouw. Dan de rechter mouw inkorten en het vestje zelf een stuk uithalen en groter maken. Nog een flink project zo.

Ik vond deze sjaal zo leuk op een website, Helaas was ie niet te koop.

Nou dan maak ik um toch zelf:

Doordat ik um anders heb geknoopt lijkt ie wat kort. En ik heb er geen franjes aan gemaakt. Dat vind ik vervelend.

En ik ben verliefd geworden op dit popje van ravelry:

Misschien gooi ik toch mijn principe om geen patronen te kopen maar eens overboord.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_102922083
Ah, wat een leuk popje!

En gecondoleerd trovey. :* Ik dacht trouwens dat alleen kittens het konden krijgen, maar helaas niet dus. ;(

O, en stefanie: Ik ben daar Droomz, ik schrijf ook weleens mee in het haaktopic ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Herfstblad op 10-10-2011 18:36:36 ]
pi_102923946
mmascha mooi poppetje! Ik wil die ook ooit nog maken :-)

Ik ga aan de amineko beginnen!
pi_102933117
Bedankt iedereen voor het medeleven. Gelukkig is het overlijden zonder angst en stress gegaan voor Trico en nu is ze in het crematorium (waar ik haar vrijdag weer ga ophalen. Hopelijk blijft ik nu even verschoond van zieke en stervende katten want weer twee achter elkaar is voorlopig wel weer genoeg en zeker met deze ziekte (die dus inderdaad katten van alle leeftijden kan treffen al zijn de jongsten en de oudsten het gevoeligst ervoor). :{
Nog wat foto's van mijn haakpraktijken dan maar weer om OT te gaan:

Twee rolkussenhoezen, gemaakt als verjaardagscadeautje voor een kennis die deze maand jarig is en onder het motto met haaknaald 9 en dikke wol hebben we snel resultaat. ;) Gemaakt naar het aanwezige binnenkussen dus gewoon beginnen en gaan zoals die gaat.

Zwart/wit

En nog een tweede exemplaar

Beide met een overslaande flap en gehaakte koortjes als sluiting.

Verder nog supersnelle slofjes (met dikke wol gemaakt in een paar uurtjes), vrij gemaakt naar een gebreid model (waar ik er nog eentje van had :') ) van een jaartje of dertig terug. Patroontje zit in mijn hoofd. :P

Let even niet op de benen van het model. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_102938701
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:08 schreef trovey het volgende:
Vanmiddag om half 6 heeft 1 van de problemen zich hier opgelost, zieke poes Trico is op mijn schoot overleden aan de FIP. We wisten dat het er aan zat te komen maar zijn wel blij dat ze op mijn schoot heeft kunnen overlijden en rustig is gegaan zonder ingrijpen van de dierenarts. We zullen ons kleine kittentje van 13 jaar missen. ;(
Gecondoleerd lieve schat ;( Altijd naar als zulke dingen gebeuren... :{

Verder wil ik even complimentjes geven voor je superleuke slofjes _O_ De wol komt me bekend voor! Heb je die toevallig bij de Zeeman gekocht ?? :D

Hierbij laat ik ook even een van mijn nieuwe creaties zien :) Een van mijn tassen is nu bijna klaar :D Moet alleen even wat dingetjes eraan afwerken, de voering moet er nog in, de schouderbanden moeten nog vast, en ben even aant kijken of ik nog wat leuke kleine details erop ga maken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DjinN op 10-10-2011 23:17:31 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:10:07 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102939002
trovey, wat erg van je tweede kat... sterkte! :*

mmacha, wat een mooie sjaal! en dat poppetje is inderdaad hartstikke leuk zeg! (misschien wel omdat ie ook zo'n lange blauwe sjaal om heeft. ;) ).
in de haak.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:11:49 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102939093
Trovey sterkte met het verlies van je kat :*

Iemand een leuk patroon van een eekhoorn?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102939231
trovey hoe heb ik jouw post kunnen missen :o :@
Sterkte meid :*
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:30:08 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102940073
Mygurumi heeft wel een schattig eekhoorntjes-patroon, Bar.
in de haak.
pi_102944080
100 *O*
pi_102944488
Ik ging even zoeken naar eekhoorntjes. Wat mensen al niet op internet zetten. Kijk dat je iets maakt en niet zo mooi uitvalt, prima. Maar om dan helemaal het patroon neer te zetten enzo, ik snap dat niet.
pi_102945185
Ik lees niet meer zo actief mee, maar is het Hema assortiment al gespot hier?

http://www.hema.nl/winkel/breien

En #100 *O*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:37:20 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102945769
yep inu, leuk he! al is 't vooral online geloof ik, dat het verkocht wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ging even zoeken naar eekhoorntjes. Wat mensen al niet op internet zetten. Kijk dat je iets maakt en niet zo mooi uitvalt, prima. Maar om dan helemaal het patroon neer te zetten enzo, ik snap dat niet.
misschien dat ze 't zelf wel mooi vinden?
in de haak.
pi_102947777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Inu het volgende:

En #100 *O*
Tof! *O*

Oh ja, deze kwam ik ook nog tegen bij de hema vorige week: (plak)Oogjes veel voor weinig. Dus voor de niet-kind-dingen die je maakt en daar geen veiligheidsoogjes op hoeft...

http://www.hema.nl/winkel(...)ogjes-%2815983094%29

[ Bericht 18% gewijzigd door Lijnloos op 11-10-2011 11:30:06 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:21:15 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102951482
hmm, die plakoogjes vind ik niks eerlijk gezegd, tenzij 't voor het gewone huis-tuin-en-keuken knutselwerk is. maar voor iets gehaakts zou ik ze nooit gebruiken; gehaakte dingen moeten stevig aan elkaar gehaakt of genaaid zijn, vind ik.
in de haak.
pi_102951600
Bedankt voor jullie medeleven. :* Het is ineens weer heel stil in huis met een kat minder maar hopelijk blijft het nu, in ieder geval voor dit jaar, hier verder rustig.
Ik kan me nu wel weer duidelijk beter focussen op het haken, het plezier erin komt weer duidelijk terug. Tja, stress kan verlammend werken op een mens.
Optimist tot in de kist
pi_102951693
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:04 schreef DjinN het volgende:

[..]

Gecondoleerd lieve schat ;( Altijd naar als zulke dingen gebeuren... :{

Verder wil ik even complimentjes geven voor je superleuke slofjes _O_ De wol komt me bekend voor! Heb je die toevallig bij de Zeeman gekocht ?? :D

Hierbij laat ik ook even een van mijn nieuwe creaties zien :) Een van mijn tassen is nu bijna klaar :D Moet alleen even wat dingetjes eraan afwerken, de voering moet er nog in, de schouderbanden moeten nog vast, en ben even aant kijken of ik nog wat leuke kleine details erop ga maken :)
[ afbeelding ]
:*

Die wol is onderdaad van de Zeeman, het is de dikke Multiwol en uitermate geschikt voor deze slofjes, het blijkt namelijk hele warme wol te zijn. O+

Die tas is van Zpagetti? Ik heb wel ondervonden dat het wel heel zwaar is voor een tas...ik heb mijn tas nog niet gebruikt daardoor. :')
Optimist tot in de kist
pi_102951809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Inu het volgende:

En #100 *O*
Yep, nu moet het nog in de winkels liggen. :')

Ik wil de onderstaande nog maken, ik wil er alleen wel een verwijderbaar kussen indoen...moet ik een rechthoekig kussen weten te vinden :{ ......anders ga ik gewoon een vierkante kat maken. :Y)

http://www.ravelry.com/patterns/library/pillow-cat
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')