abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103074377
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
Wat een hoop mooie projecten hier! En wat leuk dat er weer nieuwe mensen met haken zijn begonnen, veel succes!! Let op: het is wel verslavend!!

In deeltje 100 moet ik natuurlijk wel ff WIP showen!!
Vorige week in Engeland geweest, gehaakt en mooie wolletjes gescoord.

Deze was ik al mee bezig en is meegeweest maar nog niet af...
[ afbeelding ]

En deze wol heb ik gekocht en ben gelijk daar aan een sjaal begonnen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sjaal moet nog groter worden maar ik wil ook een muts maken misschien... of misschien ook niet dan kan ik gewoon verder met de sjaal... Ik twijfel nog ff verder.
tof die sjaal!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:53:19 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103075917
en mirjam, hoe is 't met de plu/sol inmiddels?
in de haak.
pi_103078876
Lammetje is bijna af! :) Alleen het gezichtje nog, maar daarvoor moet ik eerst wachten tot de oogjes binnen zijn (waarschijnlijk komt mijn bestelling morgen :D).

Nu nog kiezen of-ie groene of blauwe oogjes krijgt...

En eens bedenken wat mijn volgende projectje wordt!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103084117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:53 schreef trui het volgende:
en mirjam, hoe is 't met de plu/sol inmiddels?
die ben ik even zat :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_103085234
Leuke sjaals en dat beertje :D . Hier nog de foto van mijn naalden/schaarmapje, veiliger dan een speldenkussen i.v.m. mijn katten en honden.

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103092214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:42 schreef StefanieV het volgende:
Fotootje van de konijnen!

[ afbeelding ]

Nu nog bezig met de amineko om ook te geven dan :-)
Lief!!

En weet je wat er vandaag bij mij door de brievenbus viel....?! De wol :o
Er was iets op de envelop geschreven waarvan ik me afvraag of iemand weet wat het is:

Zou het met de vertraging te maken hebben? Heb inderdaad niet genoeg voor een nieuw konijn maar ik vind het ZO lief dat je het zomaar opstuurde, ondanks dat ik het niet heb gebruikt toch nogmaals bedankt! O+

quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:58 schreef phluphy het volgende:
Ik kreeg vandaag een pakketje binnen met een kado'tje van trui.
Kijk nou hoe geweldig. O+ O+ O+
Nogmaals bedankt lieve trui, ik ben er echt superblij mee. :*

Voorkant:
[ afbeelding ]

Achterkant:
[ afbeelding ]]

Foto's zijn niet helemaal mooi, ik ben op kantoor en heb hier beperkte mogelijkheden.
Oeh, mooie tas!! Dat is met een tas van de AH toch? Gewoon erop genaaid met naald & (borduur)draad of met garen waar ook mee gehaakt is? Tof cadeau trui! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Wordt toch altijd een beetje gek van al die losse onderdelen van m'n beestjes! :P

Mijn LIP:

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Edit: op de rechter foto zitten kop+lijf nog niet vast hoor! ;) Lijfje moet nog afgemaakt worden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou gekker worden van die pluizige wol, maar in elkaar zetten is ook niet mijn hobby inderdaad. Ziet er schattig uit, ondanks dat ie nog uit elkaar ligt!

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:28 schreef Tgirl88 het volgende:
Eindelijk Guusje is af:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ben wel tevreden

leuke dingen weer gezien hier
Leuke guusje! Ben ook net begonnen met een giraffe, Gideon uit Amigurumi & more, maar eigenlijk vind ik Guusje leuker denk ik :@

quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef mariyette het volgende:
Wat een hoop mooie projecten hier! En wat leuk dat er weer nieuwe mensen met haken zijn begonnen, veel succes!! Let op: het is wel verslavend!!

In deeltje 100 moet ik natuurlijk wel ff WIP showen!!
Vorige week in Engeland geweest, gehaakt en mooie wolletjes gescoord.

Deze was ik al mee bezig en is meegeweest maar nog niet af...
[ afbeelding ]

En deze wol heb ik gekocht en ben gelijk daar aan een sjaal begonnen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sjaal moet nog groter worden maar ik wil ook een muts maken misschien... of misschien ook niet dan kan ik gewoon verder met de sjaal... Ik twijfel nog ff verder.
Oh die sjaal *;
Ziet er uitermate knuffelbaar uit :D
pi_103093801
Ooooh Serinde, fijn dat de wol toch nog is toegekomen! Sorry dat het te laat is en dat het uiteindelijk niet genoeg was haha! Ik hoop dat je het ooit nog kunt gebruiken!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:52:38 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103093993
handig mapje trovey!

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:21 schreef Serinde het volgende:
Oeh, mooie tas!! Dat is met een tas van de AH toch? Gewoon erop genaaid met naald & (borduur)draad of met garen waar ook mee gehaakt is? Tof cadeau trui! ^O^
dank je! en inderdaad, het is zo'n AH-tas (idee gejat van mmascha & toverheks). ik heb de gehaakte delen erop genaaid met hetzelfde garen als waar ze mee gehaakt zijn. en vervolgens de voering met gewoon naaigaren (wel met de hand ook). zo zie je niks meer van de witte draadjes waarmee het gehaakte aan de tas vast zit.
in de haak.
pi_103097479
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef trui het volgende:
handig mapje trovey!

[..]

dank je! en inderdaad, het is zo'n AH-tas (idee gejat van mmascha & toverheks). ik heb de gehaakte delen erop genaaid met hetzelfde garen als waar ze mee gehaakt zijn. en vervolgens de voering met gewoon naaigaren (wel met de hand ook). zo zie je niks meer van de witte draadjes waarmee het gehaakte aan de tas vast zit.
Je hebt hem ook gevoerd ^O^ Dat lost het probleem van draadjes meteen op inderdaad. Dat had ik zelf dus niet bedacht :@
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:57:03 #210
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_103097973
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef trui het volgende:
handig mapje trovey!

[..]

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Lief kado trui! (Ik heb mijn haakwerk er met een soort doorzichtig visdraad aan gemaakt. Zie je niks van!)

Ik kreeg net een verzoekje van mijn nichtje(van mijn schoonzus eigenlijk, mijn nichtje durfde het niet zelf te vragen): een rood dekentje voor haar verjaardag(20-11 dus ik heb nog even) Vorig jaar heb ik een roze dekentje met hartjes gemaakt. Maar roze is zo 2010! Dus nu wil ze een rode.(ze heef ondertussen het blauwe dekentje van haar broertje ingepikt)
Dus morgen maar eens flink wat rode wol inslaan. En op zoek naar ideetjes. Ze vind Hello Kitty leuk en is gek op haar eigen katten. Zoiets zal het wel worden.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 06:39:05 #211
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_103105766
Oh jongensmeisjes, wat maken jullie mooie sjaals!!! Ik haak op het moment even niet, ben met vilt bezig (peperkoekhuisje en toebehoren O+) maar heb nog zoveel liggen dat ik wil maken! Heb laatst een Nederlandstalig grannysquare-boek gekocht :9 té leuk gewoon, mijn handen jeuken, maar tijd tijd tijd ;(
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:50:48 #212
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103107489
leuk mapje, leuke shawls en leuk beertje! :D:D
Gisteravond snel een Graduation Uil in elkaar geflanst, al is het meer een gewoon vogeltje, geen uil ;) vanavond afstudeerfeestje van een vriendin...
zal straks ergens foto maken, moet ook nog van het rendier :O
pi_103109853
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 06:39 schreef Tan het volgende:
Oh jongensmeisjes, wat maken jullie mooie sjaals!!! Ik haak op het moment even niet, ben met vilt bezig (peperkoekhuisje en toebehoren O+) maar heb nog zoveel liggen dat ik wil maken! Heb laatst een Nederlandstalig grannysquare-boek gekocht :9 té leuk gewoon, mijn handen jeuken, maar tijd tijd tijd ;(
Info?
Optimist tot in de kist
pi_103110060
Heb mijn shoppertasje binnen :D
Nu wordt ie nog even gebruikt als opbergtasje voor alle rollen Zpagetti, binnenkort wordt er een mooie tas van gemaakt :D
Heb nog iets ontdekt trouwens! Bij mijn bestelling van Hoooked kreeg ik ook een foldertje over RibbonXL. Schijnt iets soortgelijks te zijn als Zpagetti, maar dan iets dunner! Ga ik binnenkort ook even mee experimenteren :Y

"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:52:50 #215
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103110315
Jaa ik heb al RibbonXL! :D
mn moeder haakt nu voor Hoooked en krijgt dus allerlei materiaal (een vriendin van dr werkt daar, en zo is ze aan dat "baantje" gekomen :)) en ze had dus RibbonXL gekregen en daar ben ik dus een tas mee aan het maken ;) (al 1 hele toer opgezet maar goed).
Het is inderdaad wat dunner....geen ervaring met normale zpagetti.
pi_103110500
Oh super :D Haha wat ben ik jaloers op je mams ;) Ik betaal me eigen scheel aan de materialen maja. Ik heb er wel enorm veel plezier van dus dat is het belangrijkste voor mij :@
Zijn die rollen van RibbonXL groot genoeg om er een hele tas van te maken? Of wordt het dan een kleiner tasje ??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:05:26 #217
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103110630
weet ik nog niet...heb 2 bollen...moet wel genoeg zijn denk ik, hoop ik
pi_103111273
Ik wil het ook voorzichtig aan maar eens proberen, maar het lukt nog even niet, ik heb het filmpje uit de startpost al op gehad, maar even gebrek aan geduld.
En ik heb gewoon katoen, kan het daarmee? Het gaat een beetje uit elkaar waardoor ik niet altijd alle draadjes heb, maar misschien is dat gebrek aan techniek...

Ik heb een boekje met amigurumi (lieve diertjes zelf haken), hoop dat ik het een beetje vlot onder de knie krijg ;) geduld is niet mijn sterkste kant...
Fake it till you make it...
pi_103112325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:31 schreef Nijna het volgende:
Ik wil het ook voorzichtig aan maar eens proberen, maar het lukt nog even niet, ik heb het filmpje uit de startpost al op gehad, maar even gebrek aan geduld.
En ik heb gewoon katoen, kan het daarmee? Het gaat een beetje uit elkaar waardoor ik niet altijd alle draadjes heb, maar misschien is dat gebrek aan techniek...

Ik heb een boekje met amigurumi (lieve diertjes zelf haken), hoop dat ik het een beetje vlot onder de knie krijg ;) geduld is niet mijn sterkste kant...
Welk katoen gebruik je? Zoals je het omschrijft klinkt het alsof het garen nogal splijt. Dat ligt niet (perse) aan jou, maar aan het garen. Sommige garens doen dat nou eenmaal, en als je wat meer haakervaring hebt wordt het gemakkelijker om ermee te werken.
Maar het is nu denk ik wel wat lastiger om het te leren met dat garen. Heb je nog iets anders liggen dat niet zo erg splijt?
Oh enne, geduld heb je echt wel nodig hoor ;) Zowel om het te leren, als later als je met een (groot) project bezig bent. Ik heb soms nog steeds dat ik het liefst wil dat iets zo vanzelf af is, omdat het me gewoon te lang duurt :P
Suc6 iig! En als het niet lukt met de filmpjes uit de OP dan horen we het wel! :)
pi_103112565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:31 schreef Nijna het volgende:

Het is makkelijker om gewoon te beginnen met een acryl garen zoals Saskia van de Wibra (is nog lekker goedkoop ook :P ) en als je nog nooit gehaakt heb is iets recht aan rechtuit...zoals b.v. mijn naaldenmapje wel een stuk eenvoudiger dan meteen aan beestjes te beginnen . ;) Probeer eerst gewoon de techniek van het haken onder de knie te krijgen.
Optimist tot in de kist
pi_103113262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:24 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks! :* Ben benieuwd, foto?? ;)

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:27:31 #222
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103113965
Zoo eindelijk weer wat foto'tjes:
het uiltje dat ik gisteravond gemaakt heb:

En Rendier, die vorige week al af was, moet alleen nog wel een shawl, vind 'm toch wel bloot zo
pi_103114905
Even ander kleurtje gepakt dan zwart... :D, stuk beter te zien. Rechtuit krijg ik nu voor elkaar, maar nu weer terug... ik ga het filmpje weer even bestuderen ;)
Fake it till you make it...
pi_103115131
EsseEi dat rendier is tof! Je hebt gelijk dat hij wel erg bloot is. Een sjaaltje (rood/groen!) zou niet misstaan :)

Ik ben druk bezig met oude topics doorlezen, ben pas bij #50 :D
Ben al twee haakmeets tegengekomen, is er kortgeleden ook een meet geweest of wordt het bijna tijd om er eentje te organiseren O-)
pi_103115278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:04 schreef Nijna het volgende:
Even ander kleurtje gepakt dan zwart... :D, stuk beter te zien. Rechtuit krijg ik nu voor elkaar, maar nu weer terug... ik ga het filmpje weer even bestuderen ;)
Ojaaa, met zwart beginnen is ook wel heel erg ambitieus hoor! Met zwart haken vinden de meesten hier volgens mij nog best lastig, ik iig wel!

Fijn dat het al wat beter lukt nu! ^_^

Oh en EsseEi, ik mis de rode neus! Maar hij is wel heel leuk hoor! En je uiltje ook!
En alle andere dingen die ik gezien heb ook hoor! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')