Hahah die ben ik ook aan het maken voor m'n oma als sjaaltjequote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:45 schreef trui het volgende:
jammer. ik ben ook bezig met een sjaal waar ik wat over twijfel... maar ik heb van diezelfde wol ook al een poncho uitgehaald die bijna klaar was. dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer uit te halen en deze wol voor een DERDE keer te gaan gebruiken.
welke was jij aan 't maken? ik deze. maar met een wat dikkere draad dus wat grover, en ik zit wat te prutsen met perongeluk meerderen/minderen, dus hij wordt wat hobbelig.

Bedankt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:05 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Trui: ik was deze aan het maken:
http://www.ravelry.com/patterns/library/magnificent-mantle
Maar met dunnere wol en naald. Had hem al een stuk vergroot maar ik vond t gewoon niet leuk worden. Denk dat ik nu aan de granny shawl ga beginnen die KarinvdB laatst showde. Of iets heel anders, op ravelry staat genoeg!
Die van jou is ook leuk! (als sjaal voor mezelf...![]()
Trovey, wat sneu van je kat, sterkte!
Leuke dingen gezien: bal, konijnen, muziekdoos idee en meer wat ik ben vergeten..
Dat blijkt vies tegen te vallen in dit geval.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:02 schreef trui het volgende:
trovey, als je 'm met google chrome opent kun je zo'n vertaal-knopje aanklikken en dat levert dan vaak redelijk begrijpelijke teksten op.

quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:10 schreef trui het volgende:
trovey, wat erg van je tweede kat... sterkte!
mmacha, wat een mooie sjaal! en dat poppetje is inderdaad hartstikke leuk zeg! (misschien wel omdat ie ook zo'n lange blauwe sjaal om heeft.).

Ja, gewoon vasten. Het is voor een jongetje en degene die vroeg of ik een bal wilde maken vond de african flower een beetje te bloemig. Omdat ik de bal niet te opengewerkt wil hebben, heb ik voor vasten gekozen en dan met de kleuren wat doen. Ik begin met een ring met daarin 10 vasten en dan meerderen. bij de 3e toer zie je de hoekjes al komen en die versterk ik dan door in de hoekjes een vaste, een losse en een vaste te haken (ipv alleen 2 vasten). en dat is het.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wauw, mooi hoor!Je haakt dus eigenlijk gewoon een stel 5hoeken, die je vervolgens aan elkaar haakt/naait? Bewijst maar dat iets moois niet per se ingewikkeld hoeft te zijn
Edit: waar ik overigens niet mee bedoel dat er geen werk ik zit he?
En zo'n 5hoek vorm ontstaat zeker vanzelf als je steeds met 5 steken per toer meerdert? (Heb ik bij ami's namelijk ook altijd, maar dan 6hoeken)
* BrainTeaser schrijft op 'to do'-lijstje

Ah, thanks!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:36 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja, gewoon vasten. Het is voor een jongetje en degene die vroeg of ik een bal wilde maken vond de african flower een beetje te bloemig. Omdat ik de bal niet te opengewerkt wil hebben, heb ik voor vasten gekozen en dan met de kleuren wat doen. Ik begin met een ring met daarin 10 vasten en dan meerderen. bij de 3e toer zie je de hoekjes al komen en die versterk ik dan door in de hoekjes een vaste, een losse en een vaste te haken (ipv alleen 2 vasten). en dat is het.
Heel veel haak dingen zijn helemaal niet moeilijk, dat is het leuke vind ik.

Ztringz? http://www.ztringz.nl/quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:09 schreef DjinN het volgende:
Lieve haakmensen! Ik heb even een vraagje. Hoe heet de variant op Zpagetti?? Is namelijk iets wat erg op Zpagetti lijkt ben alleen de naam kwijt![]()
Weet een van jullie dat misschien ? Bedankt alvast!

Ohja dat kan natuurlijk ook! Is wat makkelijkerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:00 schreef trui het volgende:
luxuria, wat een schatje!
losse onderdelen kun je aan elkaar haken, maar soms is naaien makkelijker/steviger. Laat een flink stuk draad zitten bij het afhechten en dan met een stopnaald (of een andere naald) de boel zo onzichtbaar mogelijk vastzetten. Laatste endje ergens in wegwerken en klaar is Luxuria.

Dat is idd waar. Voor mij is het denk ik niks, daar heb ik het geduld niet voor haha.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:13 schreef trui het volgende:
het is inderdaad anders dan een poppetje dat je in een of twee avonden in elkaar zet, maar soms is het juist ook leuk om een project te hebben waar je wat langer aan werkt. en het hoeft ook niet altijd maanden te duren hoor, soms is 't meer iets van een paar weken ofzo.

JAAA! Dat is hetquote:

Gewoon van alles afwisselen...ik heb net een stopnaalden/spelden/schaartje boekjes af want ik had er eentje nodig bij het haken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ohja dat kan natuurlijk ook! Is wat makkelijker
Ik vind het knap dat jullie van die sjalen en andere 'grote' dingen haken. Daar ben je toch megalang mee bezig en zo veel hetzelfde?

quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:26 schreef mmascha het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat zal het zijn! Maakt hem/haar wel erg cute idd.
Trovey
Ik ga het eens proberen, bedankt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:03 schreef mjk86 het volgende:
@Trovey: Ik kan geen Fins, maar opzich ziet de sjaal er niet heel moeilijk uit.
Volgens mij komt het er een beetje opneer dat je em per rij over de gehele langte haakt. Ik denk elke rij opnieuw beginnen.
Wat ik zou doen is:
rij 1: een heeeeeeleboel lossen (ik denk een meervoud van 15, plus 10 aan het eindje.) Afhechten.
rij 2: nieuwe draad 10 lossen haken. dan 5 stokjes in je vorige lange ketting (vanaf de 11 losse) dan weer 10 lossen, en weer 10 lossen overslaan van je beginketting en dan weer 5 stokjes daarin haken. en zo door. Tot je aan het eindje bent. Weer eindigen met 10 lossen. Afhechten.
rij 3: nieuwe draad en hetzelfde doen als rij 2. Stokjes boven stokjes, en telkens 10 lossen ertussen.
Weet natuurlijk niet of die getalletjes van 5 en 10 kloppen, daar kan je een beetje mee spelen
Zou het zo niet lukken misschien?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door BrainTeaser op 13-10-2011 13:28:04 ]Smile, tomorrow will be worse...

Klopt, maar dat is juist soms wel weer fijn, ik wissel het daarom ook af. Met de kleine beestjes moet je regelmatig opnieuw beginnen en dan dus de onderdelen aan elkaar zetten, dan is het ook wel weer eens lekker als je gewoon lekker door kunt gaan op de bank voor de TV.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:11 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het knap dat jullie van die sjalen en andere 'grote' dingen haken. Daar ben je toch megalang mee bezig en zo veel hetzelfde?

Oh hahaha dat kan ook. Jouw Fins is duidelijk beter dan het mijnequote:volgens mij heeft zij er steeds 15 lossen tussen gedaan, en ook de uiteinden bestaan uit 15 lossen. (die getallen begrijp ik nog net in 't fins.)

ik doe 't dan gewoon in de ruimte voor de beschrijving van eventuele details, met linkje.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:45 schreef EsseEi het volgende:
Weet je wat ik jammer vind bij Ravelry, dat je maar 1 patroon per project toe kan voegen. Soms combineer ik dingen tot 1 project, en als ik dus naar die projecten wil linken moet ik het project 3 keer op mn ravelry zetten ofzo :S

quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Wordt toch altijd een beetje gek van al die losse onderdelen van m'n beestjes!
Mijn LIP:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Edit: op de rechter foto zitten kop+lijf nog niet vast hoor!Lijfje moet nog afgemaakt worden!
ahhhhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die van jou is echt cute
![]()
Ik heb er ook een gemaakt ondertussen, beetje geinspireerd door jou
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+

Succes!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:25 schreef Orea het volgende:
Wat komen er hier een leuke dingen voorbij!![]()
En deel 100! Gefeliciteerdmooi deel voor mij om eens te gaan beginnen met haken! Heb vandaag naalden gekocht en wat bollen acryl bij de Wib! Kan ik mooi eens mee gaan pielen... Sommige dingen klinken nog echt als abracadabra, maar first things first!
Heb er zin in!
Is dat wat, qua kwaliteit?quote:

Prima hoor! Ik brei meestal met bamboe, de haak en breinaalden van de hema zijn van aluminium. Ze hebben wel afzichtelijke kleurenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Is dat wat, qua kwaliteit?
Ik heb wat breinaalden besteld.

Tuk, vergeten naar te kijken alhoewel ik het wel van plan was.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:28 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Prima hoor! Ik brei meestal met bamboe, de haak en breinaalden van de hema zijn van aluminium. Ze hebben wel afzichtelijke kleuren. Ik heb die van 4 en 5 mm meegenomen, de 4mm is een hele cheap-roze kleur en de 5mm is fel roze-paars, haha.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |