abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103183364
Wow wat veel WIPjes!! Wel mooi allemaal zeg!

Sowieso weer leuke dingen gemaakt zeg. Mooie tas en poef (wil ik ook nog ooit maken maar vriendlief moet er ook niet veel van hebben), veel mooie sjaals in wording.

Ik ben nog altijd bezig met mn mega deken. Ik heb m een week of 4 geleden helemaal uitgehaald omdat ik m veel te breed vond. Dat dacht ik al vanaf het begin maar toch maar even doorgehaakt om het effect te zien. uren en uren later toch maar alles uitgehaald haha. Nu weer goed op weg. Ik hoop hem over een paar weekjes af te hebben. Dan zal ik ook een foto maken.

edit: ben echt superveel projecten vergeten te vermelden maar wil nog even een edit maken voor de monstertjes! Superleuk!!
pi_103184209
Hallo allemaal, ik ben weer terug van vakantie, dus ik meld me ook maar even in het 100e(!!) topic. :) Nou ja, ik ben al anderhalve week terug hoor, maar het ontbrak me aan tijd en zin om bij te lezen. Gelukkig hebben jullie je aardig ingehouden en waren het maar 2 topics om bij te lezen, haha. :P

Wat zijn er weel veel mooie dingen gemaakt zeg, mijn complimenten! Ik ga natuurlijk niet alles opnoemen van 4 weken, maar het zag er allemaal heel mooi uit! ^O^ Wat ik wel even apart wil noemen; Kirsten, wat heb je leuke dingen gemaakt zeg! Die tas is schitterend en die deken-in-wording ook. O+ Ik vind vooral de kleurtjes heel erg mooi!

Ik heb zelf een beetje een haakdipje gehad.... Ik had een paar bolletjes meegenomen op vakantie, maar ik heb maar 1,5 toer van een Nana-square gehaakt.. (zo,n 40 steken misschien?) -O- En na de vakantie had ik ook niet veel zin om 't weer op te pakken. Maar ik ben nu weer helemaal 'back in action'. ;) Vorige week heb ik een roze telefoonhoesje gemaakt voor een Pink Ribbon swap op Ravelry en ik ben nu bezig aan een sjaal voor m'n moeder. Het wordt gewoon weer een sjaal met halve stokjes in heen en weer gaande toeren, niets bijzonders dus. :P

Dus ik heb de slag weer te pakken en ik heb er weer zin in! Binnenkort eens mooie patroontjes uitzoeken voor m'n Royal Alpakka wol (via Sylka-mode); ik heb 6 bolletjes en ik wil er graag een sjaal en handschoenen/polswarmers mee maken, ben benieuwd of dat gaat lukken... :{ En ik ga me binnenkort ook eens wagen aan sokken haken, haha. Daar ben ik ook heel benieuwd naar...
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:12:48 #278
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103184244
Volgens mij komt dat extra lapje idd doordat ik soms stokjes overhad enzo, trui....En misschien heb ik uiteindelijk toch te veel gemeerderd, had ik minder rijen hoeven maken. Maar ach ja...daar leer ik van. weet ik dan weer voor de volgende keer.

En mijn vriend moet idd niet zo zeuren....ik heb ook nog een granny square kussen liggen dat ik moet maken en wil dus nog een (aantal) deken(s) maken....heeft hij niets over te zeggen :P
de inrichting van het huis is de laatste tijd wel vaker een heikel punt... :{
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_103198335
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die slag heb je zo te pakken, daarna gaat het heel hard :*
Thanks voor de support! :*
Heb gisteravond nog even zitten klooien en het zijn vooral de eerste 3 rijen die lastig zijn (vooral omdat ik de rij met lossen te strak haakte), daarna gaat het idd wel! Zal straks als ik thuis ben eens een foto posten van m'n probeersel! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 19:40:17 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_103203000
Wat een mooie WIP's komen er weer langs zeg!! Sommige zijn echt veel werk!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:01:21 #281
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103204091
Kirsten wat een super leuke en vrolijke dingen allemaal!
Die monsterfamilie is schattig! tas super mooi :D en je deken wordt echt gaaaaf! leuk dat patroon!

TG mooi je poef! jammer van je vriend ;)
Tan lief hartje :D leuk voor de kerstboom ja
En Kwakz mooie WIPJES ^^

ik ben een shawl voor het rendier aan het maken....hij is 45 strepen....enuhm...90 draadjes dus om af te hechten ;) nu de helft gehad :P
pi_103205024
Hier mijn mini 'Granny Stripe-probeersel':

De onderste rij lossen dus duidelijk wat te strak gehaakt... O-)

Straks maar eens op wat grotere schaal proberen!
pi_103207394
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:17 schreef BrainTeaser het volgende:

De onderste rij lossen dus duidelijk wat te strak gehaakt...

Misschien helpt 't om de lossen met een maatje grotere naald te haken? Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar heb 't wel eens ergens gelezen...
pi_103208128
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:55 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Misschien helpt 't om de lossen met een maatje grotere naald te haken? Heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar heb 't wel eens ergens gelezen...
Yup, dat is precies wat ik nu ga proberen! :Y
pi_103212143
Heb vandaag 16 bollen wol gehaald voor m'n granny stripe deken! Heb er veel zin in, maar ik moet eerst mijn sjaal afmaken van mezelf. ;) word wel een landurig project.

Brainteaser: goed bezig!! Zo'n lapje heb ik ook gemaakt, na die 1e rijen gaat het makkelijk hè!
pi_103223697
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Heb vandaag 16 bollen wol gehaald voor m'n granny stripe deken! Heb er veel zin in, maar ik moet eerst mijn sjaal afmaken van mezelf. ;) word wel een landurig project.

Brainteaser: goed bezig!! Zo'n lapje heb ik ook gemaakt, na die 1e rijen gaat het makkelijk hè!
Ja, vanaf rij 4 ging het prima! Alleen jammer dat ik dus al 2x eerder begonnen was en maar stopte omdat die eerste 3 rijen steeds mislukte...

Maar ben nu opnieuw begonnen, 'voor het echie'! ;) Heb heel ambitieus 101 lossen opgezet, nu hopen dat ik ook uitkom op het eind! :P
Heb nu idd de rij lossen met een grotere haaknaald gedaan, dus het lijkt nu beter uit te komen! *klopt af* ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:16:58 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103227191
succes BT!

het lijkt mij ook erg saai om te maken, zo'n heel grote granny stripe. ik zou wel nog een keer een deken willen maken met meer variatie, zoals deze
in de haak.
pi_103229703
oh wauw die is mooi! Ik ben ook een grote granny stripe aan het maken. Als je m lang achter elkaar doet dan is ie wel een beetje saai maar tijdens het tv kijken is ie ideaal!
pi_103230105
Zo wil beginnen met een Log Cabin patroon voor een deken maar dan in haken i.v.m. breien...genoeg restjes bij de Kringloop gevonden daarvoor. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103230154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:16 schreef trui het volgende:
succes BT!

het lijkt mij ook erg saai om te maken, zo'n heel grote granny stripe. ik zou wel nog een keer een deken willen maken met meer variatie, zoals deze
Haha, ik begin maar heel veilig met een poppendekentje van 40x50cm ofzo! :P
En saai wordt het vaak pas als je het echt goed onder de knie hebt, dus dat duurt nog ff! ;) Ik vind het voorlopig nog reuze spannend! :9
pi_103234204
Ik heb een een poging gedaan met het Log Cabin patroon, werkt uitstekend in de haakversie.

Dit:

Gaat dan dit worden:

Lekker afwisselend. *O*
Optimist tot in de kist
pi_103235200
Nog even een tip: Zeeman heeft deze week de wol in de aanbieding, 25% korting en twee nieuwe soorten: Tweed en Sparkle.
Optimist tot in de kist
pi_103237516
Nou het lijkt wel een vloerkleedje :@ maar de gebreide babydeken is af, hij is 117 lang bij 76 cm breed geworden, en nu maar weer eens wat gaan haken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toverheks op 18-10-2011 16:13:20 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:14:36 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103237789
mooi geworden hoor! en ik vind 't helemaal geen vloerkleedje lijken.
in de haak.
pi_103237924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:14 schreef trui het volgende:
mooi geworden hoor! en ik vind 't helemaal geen vloerkleedje lijken.
nou trui hahahah had hem op de grond gelegd, je kan zo je voeten eraan afvegen, maar ja ze had zoiets in een babywinkel zien liggen, en ik met me grote mond van ach dat maak ik wel even na, maar ben blij dat het af is, zag weer zulke leuke dingen voorbij komen ga nu maar weer eens ouderwets haken.
pi_103238530
welkom terug heks :D
ziet er nice uit :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103238866
Op de site van Kreadoe kon je stemmen op zelfgemaakte dingen. Degene op wie ik heb gestemd, heeft ook gewonnen. Een haaksel:

Met alle respect voor alle inzendingen, een (standaard?) tas van Zpagetti is leuk maar dit verdient pas een creativiteitsprijs!

Haar toelichting:
quote:
Finalist
Stella Roodbeen

Toelichting
Deze tas is gemaakt van gehaakte katoenen lapjes in de kleuren van een oude PTT zak. De binnenkant is gevoerd met restanten van een oude PTT zak. Er zijn binnenin de tas, 6 zakjes genaaid om spulletjes in op te bergen. Ook de ijzers en lussen van de oude zak zijn gebruikt, deze heb ik aan de zijkant vastgenaaid, om de draagband aan te bevestigen. De tas kun je sluiten met 2 magneetsluitingen aan de binnenzijde van de tas.
Ik wou dat ik op het idee gekomen was O+

De site met uitslagen en linkjes naar andere inzendingen: *klik*
pi_103243708
@ Toverheks: mooi dekentje hoor! Zonde om op de vloer te leggen! ;)

@ Serinde: inderdaad leuk gedaan in die kleuren ja!
pi_103244020
Wat een leuke dekentje zeg!!

En die tas is ook leuk. En je hebt m dan wel niet zelf bedacht maar je weet wat ze zeggen toch? Beter goed gejat dan slecht bedacht! Gewoon namaken ;)
pi_103245526
dank jullie wel O+ oudste is er ieder geval blij mee..................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')