abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102287274

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 23 september 2011 @ 02:47:42 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102287611
quote:
Israelis largely support calls for Palestinian state, say protesters

Claims backed by survey showing that 70% of Israelis believe country should accept decision if UN votes in favour of move

It is the exact spot where the new sovereign state was declared. But the year was 1948 and the state was Israel.

Now new officers in the Israeli army are brought to Independence Hall on Rothschild Boulevard in Tel Aviv as part of their education in the history of the Jewish state.

On the day before Mahmoud Abbas was expected to launch his bid for a Palestinian state, guide Amir Rimon 28, was lecturing a group of young soldiers under one of Rothschild's broad ficus trees.

"We come [here] to remind ourselves of the values on which our state was founded," he said. The Declaration of Independence, read by David Ben-Gurion 63 years ago, said Palestinians would be equals in the fledgling country.

"I think we need to recognise a Palestinian state. Many of the soldiers agree with me – it's 50-50," Abbas added.A recent poll conducted by the Hebrew University found that 70% of Israelis believe that if the UN votes in favour of a Palestinian state, Israel should accept the decision. This is not the position of the Israeli government.

Prime minister Benjamin Netanyahu insists there can be no peace if the Palestinians follow a unilateral path at the UN. On Wednesday, President Obama threw his weight behind this position.

But on Rothschild Boulevard, alternative Israeli voices are being raised. More than 80 prominent Israeli intellectuals gathered outside Independence Hall on Thursday. They were led by author Sefi Rachlevski, to declare their support for a Palestinian state along the 1967 borders.

"We will have an affect because we represent the real Jewish Zionist heritage and what we're saying is obvious: Palestine, you don't need our permission to have a state. Negotiations on its borders can follow," said Rachlevski.

Israeli historian Yehuda Bauer was among signatories to the declaration. He argued that the establishment of two independent neighbouring states was the only solution, and that it is an outcome that would be supported by the majority of Israelis.

But he warned it would be met with an armed rebellion by the rightwing, nationalist orthodox minority: "The fear I have of is not so much that hundreds of thousands of Palestinians will march to the 1967 borders. I am afraid of the violent orthodox who have openly established a separate entity [in settlements in the occupied Palestinian territory]. They pose the real danger to Israel."

As the intellectuals launched their protest at Independence Hall, at the opposite end of Rothschild, a few dozen tents and a thriving herb garden were all that remained of Israel's summer of demos. This was the hub of a nationwide call for change that rallied thousands of Israelis.

Palestinian activists note that this unprecedented protest conspicuously ignored the occupation. It proved too divisive an issue for organisers to press upon.

Protest leader Dror Shalom, 35, insisted criticism of the occupation was implicit in their challenge to Netanyahu's rightwing government. The majority of people who protested in Tel Aviv and Jerusalem, he said, would extend their calls for justice to Palestinians.

Shalom said: "Palestine is a country and it has been for years. We know where the Palestinian state will be, which is where it is now. We will have to evacuate a few thousand Israelis and that's it."

Shalom believed the majority of Israelis accept a Palestinian state is inevitable, whether it is declared unilaterally or reached through negotiations. Like Bauer, he identified the obstacle as Israel's powerful, nationalist religious lobby and its disproportionate influence over Netanyahu's rightwing government.

He added: "We love Israel and are worried about the direction it is headed. It was our intention at the last big protest to revise Israel's Declaration of Independence."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 03:40:49 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102287804
Als ze nou niet zo aan Der Judenstaat, een concept uit 1896 for fuck sake, zouden hangen had je gewoon van het hele gebied een seculiere democratische staat kunnen maken. Mensen maken het zichzelf zo moeilijk.
pi_102287852
Hoe cruciaal is het een kant te kiezen?

Gevoelsmatig kies ik voor israel terwijl ze op een nettere manier net zo fout zijn als die palestijnen.
Dus daar zit een tegenstrijdigheid. Als je alles rationeel tegen elkaar afstreept kom je ongeveer
op 0-0 uit.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 04:48:30 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102287895
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 04:10 schreef Specularium het volgende:
Hoe cruciaal is het een kant te kiezen?

Wat jij en ik er van denken maakt erg weinig uit waarschijnlijk.

Wat ik zou willen is dat onze vertegenwoordigers wat minder kant zouden kiezen.

Verhagen die maanden geleden al riep dat "wij" de Palestijnse staat niet zouden erkennen, Rutte die wel met Netanyahu overlegt maar de Palestijnen laat liggen, Rosenthal, onze minister BuZa is zelf joods dus dat weet je van tevoren al. Onze regering is zo pro-Israel als de pest. Altijd al geweest ook.

Ondertussen blijkt uit polls dat het meerendeel van de Nederlanders voor erkenning is. Net als in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, zelfs in de VS. En al die landen gaan compleet aan de wil van hun bevolking voorbij en doen wat Israel wil.

Neutraliteit zou beter zijn dan dit.
pi_102287902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 04:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
Neutraliteit zou beter zijn dan dit.
De schijn van neutraliteit wordt altijd opgehouden, terwijl iedereen met minimale kennis kan zien wie ongeveer waar staat. En dat zorgt voor frictie.
pi_102288433
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. :9.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 07:57:50 ]
pi_102288627
een opsomming voor vandaag ,mijn info van de semaphone / pieper ,deze morgen .

Tel Aviv
Peace now demostrations in,, namier hoek sokolof street
op de Rorhschild Blvd.

in het plaatsje Qiriat-Ono,, en Haifa.

demostraties worden verwacht bij de damaskes-gate jerusalem
tempel mounth, na het middag gebed en NA de preek van Abbas om 18.00 uur.
big screensTV zijn geplaatst bij de damaskes gate.
honderden palestijnen worden verwacht .
jerusalem is op Rood alert tot zaterdag avond .

en een peace nowe, demostratie bij de nieuwe brug in jerusalem .

Riods worden verwacht bij natuurlijk het qalandia controlle post. en oost jerusalem .na de middag gebeden.

de judea en samaria omgeving is high en rood alerd .
nederzettingen en trouble palestijnse dorpen worden extra in de gaten gehouden door de lucht door camera zeplins .
helicopters staan stand by met rook en stink bommetjes die gedropt kunnen worden van uit de helicopters in riot gebieden
.
de scream :D :( en the skunk :|W :9 staan uiteraard weer gereed , :6

soldaten zijn uitgerust in riot gear al over jerusalem en de jedea en samaria .

ik mag kiezen waar ik heen ga , ik kies voor qalandia en daarna naar jerusalem de arab quarters,, gate voor de preek van Abbasen de reakties er na vast te leggen .

ik probeer te posten via iphone als er veranderingen zijn die van belang zijn, om sommigen hier op de hoogten te houden .
of op twitter, http://twitter.com/#!/mosjeindebox .

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 23-09-2011 09:19:15 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:39:57 #9
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_102288910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:18 schreef C_N het volgende:

Tel Aviv
op de Rorhschild Blvd.

Riods worden verwacht bij natuurlijk het qalandia controlle post. en oost jerusalem .na de middag gebeden.

nederzettingen en trouble palestijnse dorpen worden extra in de gaten gehouden door de lucht door camera zeplins .
helicopters staan stand by met rook en stink bommetjes die gedropt kunnen worden van uit de helicopters in riot gebieden
.

ik mag kiezen waar ik heen ga , ik kies voor qalandia en daarna naar jerusalem de arab quarters,, gate voor de preek van Abbasen de reakties er na vast te leggen .

ik probeer te posten via iphone als er veranderingen zijn die van belang zijn, om sommigen hier op de hoogten te houden .
of op twitter, pm voor adres .
Dank! ^O^

Oppassen hé als er iets mis gaat. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:40:48 #10
137562 rakotto
pi_102288925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 03:40 schreef NorthernStar het volgende:
Als ze nou niet zo aan Der Judenstaat, een concept uit 1896 for fuck sake, zouden hangen had je gewoon van het hele gebied een seculiere democratische staat kunnen maken. Mensen maken het zichzelf zo moeilijk.
Yitzhak Rabin en Yasser Arafat enzo. :') Dat was het resultaat van praten, praten, praten.
pi_102292448
Afwachten of er inderdaad einde van de dag rellen gaan uitbreken daar. Als Abbas inderdaad vandaag een aanvraag indient naar het VN-lidmaatschap, en de Israëli's hun troepen mobiliseren, dan zijn dat geen goede tekenen en zal het buskruit vandaag of morgen ontploffen.
pi_102294937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:14 schreef theNull het volgende:
Afwachten of er inderdaad einde van de dag rellen gaan uitbreken daar. Als Abbas inderdaad vandaag een aanvraag indient naar het VN-lidmaatschap, en de Israëli's hun troepen mobiliseren, dan zijn dat geen goede tekenen en zal het buskruit vandaag of morgen ontploffen.
Ik denk dat het wel mee zal vallen qua rellen. Iedereen weet wat er vandaag gaat komen en alle kanten zijn er op voorbereid. Dat is de beste manier om te voorkomen dat rellen uit de hand lopen. (Nu maar hopen dat ik gelijk heb.)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:36:51 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102294985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:18 schreef C_N het volgende:

Tel Aviv
op de Rorhschild Blvd.

.

of op twitter, http://twitter.com/#!/mosjeindebox .
Ik volg je ^O^
pi_102295316
Ah, nog enkele uren tot de droom van Palestijnse erkenning nogmaals vertrapt wordt.

O+
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102295985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Ah, nog enkele uren tot de droom van Palestijnse erkenning nogmaals vertrapt wordt.

O+
Dat vind ik nu niet iets om bij te staan juichen :N
bron
pi_102296128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:

O+
Alsof die erkenning er ooit gaat komen. Herhaling van zetten.
pi_102298527
quote:
RGjournalist Roel Geeraedts
komen verschillende berichten binnen over israelische automobilisten die met stenen worden bekogeld op West.Jrdaanoever #israel #palestijnen
32 minuten geleden
quote:
Israelische auto bekogeld, voorruit kapot, auto over de kop geslagen, 2 doden. Op Route 60, West.Jordaanoever. Dat meldt SMS newsalert hier

[ Bericht 38% gewijzigd door theNull op 23-09-2011 14:41:03 ]
pi_102298917
quote:
RT @avimayer: Arutz 7: #Israel man, baby killed when their car overturns after being attacked with rocks near #WestBank city of #Hebron.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_102298989
en daar gaan we :{
bron
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:56:02 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102299224
tvp
pi_102299531
Ik snap wel dat Obama tussen twee vuren zit, maar een jaar voor de verkiezingen is het toch veel logischer voor hem om toch maar resoluut de kant van Israël te kiezen? Welke Arabische of islamitische kiezers zullen daardoor dan wel op de republikeinen gaan stemmen?
Obama zal wel veel tegenwind in het buitenland krijgen, maar op korte termijn lijkt dat minder relevant als je wil verkozen geraken...
pi_102302093
quote:
Palestijn gedood op West.Jrdnoever. Israelisch leger en inwoners van nederzetting openden vuur apne.ws/q2UP2o (cc @Isserisme )
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:35:17 #23
137562 rakotto
pi_102302287
Gaat lekker daar. Dit gaat de 3de intifada worden zo te zien.
pi_102302360
de auto die over de kop was geslagen heb niets te maken gehad met steen gooien . was een bestuurders fout,

er waren ongeregeldheden in qalandia en Bi'ilin en nalin maar die zijn er iedere vrijdag .
een derde intifada zit er tot nu toe niet in .. en het zou heel onverstandig zijn . nu dit momend
pi_102302455
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Au contraire, die terroristenbende erkennen is juist iets om niet bij staan te juichen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102302683
Hoe laat krijgen we Abbas bij de UN?
pi_102302739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:48 schreef andre347 het volgende:
Hoe laat krijgen we Abbas bij de UN?
5 uur onze tijd geloof ik, dus 10 minuutjes?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102302740
Ik dacht 17:00 nederlandse tijd?
pi_102302763
18:00 beginnen de rellen.
pi_102302782
en de berichten van nederzettingen openen vuur in hebron ?daar is hier in israel geen bericht van .
er is niets van binnen gekomen
pi_102302810
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Au contraire, die terroristenbende erkennen is juist iets om niet bij staan te juichen.
hier kan ik het ook mee eens zijn
pi_102303507
Iemand trouwens goede video link naar de United Nations stream?
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 17:11:46 #33
137949 Disana
pi_102303587
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:09 schreef andre347 het volgende:
Iemand trouwens goede video link naar de United Nations stream?
Vind je deze wat

http://www.unmultimedia.org/tv/webcast/
pi_102303644
Abbas is laat, godver.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 17:14:11 #35
137949 Disana
pi_102303673
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
Abbas is laat, godver.
Op Radio 1 meldde men dat hij om 18.00 uur onze tijd aan het woord komt.
pi_102303681
Wtf. Ik lees net 2 artikelen: Israël schiet Palestijn dood bij rellen en een kolonist die een Palestijnse jongetje overrijdt. Dat dit als normaal wordt beschouwd.. Dit Israël moet snel gestopt worden. Waarom zegt niemand wat tegen Israël?
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:17:36 #37
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102303792
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:14 schreef Fruitdrink het volgende:
Wtf. Ik lees net 2 artikelen: Israël schiet Palestijn dood bij rellen en een kolonist die een Palestijnse jongetje overrijdt. Dat dit als normaal wordt beschouwd.. Dit Israël moet snel gestopt worden. Waarom zegt niemand wat tegen Israël?
Bron?
pi_102303797
quote:
bij de rellen is een slagtoffer gevallen en dat palestijns jongetje was een ongeluk zo als die ook in Nederland gebeuren zo please dont over used it . ;)

en Abbas is een half uur te laat hij zal zijn spreek beurd over moeten schrijven .
pi_102303893
Abbas durft niet meer :P
pi_102303916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Op Radio 1 meldde men dat hij om 18.00 uur onze tijd aan het woord komt.
Ah, nog meer wachten.

Al deze likmevest-landjes die nu aan het woord zijn vervelen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102303969
quote:
Eerste keer dat je het nieuws leest?
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:23:39 #43
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102303975
Effe naar de snackbar voordat de show begint. :')
pi_102303999
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah, nog meer wachten.

Al deze likmevest-landjes die nu aan het woord zijn vervelen.
Als ze nu even gewoon van het podium aflopen zonder dat rondgeslomp met handenschudden etc. gaat alles veel sneller.
pi_102304003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:23 schreef Nibb-it het volgende:
Effe naar de snackbar voordat de show begint. :')
Ja, prioriteiten stellen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102304035
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:24 schreef andre347 het volgende:

[..]

Als ze nu even gewoon van het podium aflopen zonder dat rondgeslomp met handenschudden etc. gaat alles veel sneller.
Ja dat ook, maar inhoudelijk hebben die Afrikaanse landen ook niets zinnigs te melden, alleen gezever over kolonialisme, imperialisme en vrede. Terwijl ze zelf niets anders doen dan corruptie, oorlog en landjepik.

Ze zijn nog hypocrieter dan het Westen, en dat wil wat zeggen. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102304071
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat ook, maar inhoudelijk hebben die Afrikaanse landen ook niets zinnigs te melden, alleen gezever over kolonialisme, imperialisme en vrede. Terwijl ze zelf niets anders doen dan corruptie, oorlog en landjepik.

Ze zijn nog hypocrieter dan het Westen, en dat wil wat zeggen. :7
Ach, die hypocriete dwazen als Ahmedinejad en Chavez ontmoeten hun lot nog wel eens.
pi_102304116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:26 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, die hypocriete dwazen als Ahmedinejad en Chavez ontmoeten hun lot nog wel eens.
Ook dat.

Maar nu ook weer, "Namibia demands the immediate and unconditional lifting of the Cuba trade blockade".

_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102304204
Praat die gast uit Namibië nou serieus over 'sustainable development' :')
pi_102304222
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:23 schreef waht het volgende:

[..]

Eerste keer dat je het nieuws leest?
Ik heb veel dingen gelezen over Israël, maar wat ik niet begrijp is. Waarom worden Palestijnse kinderen zo hard aangepakt?

quote:
3. Kinderen in de gevangenis.

Israël mishandelt en martelt Palestijnse kinderen

Defence for Children International is een onderzoeksinstituut dat de rechten van kinderen onderzoekt in vele landen. Deze niet-gouvernementele organisatie is in 1979 opgericht en toetst de situatie van kinderen aan de Verklaring van de Rechten van het Kind die door de Verenigde Naties is opgesteld. Sinds 1992 is er een afdeling Palestina opgericht. Deze afdeling geeft gratis juridische bijstand, verzamelt verklaringen, doet research stelt steeds opnieuw de rechten van kinderen aan de orde.

Onlangs publiceerde DCI-Palestine een uitgebreid onderzoeksrapport, waarin beschreven wordt hoe Palestijnse kinderen mishandeld worden door het Israëlische leger en door andere Israëlische autoriteiten. Het rapport verscheen enkele dagen nadat er een artikel was verschenen in The Independent Newspaper, waarin twee Israëlische soldaten in detail vertellen over allerlei incidenten. De soldaten misdragen zich soms gewoon uit verveling of uit vermoeidheid, omdat ze 10 uur lang ergens op wacht moeten staan. Kinderen zijn voor hun een gemakkelijke 'prooi' om hun lamlendigheid op bot te vieren. Ze worden opgepakt terwijl ze ergens aan het spelen zijn, of betrokken zijn bij de beslaglegging op land of huizen.

De meeste kinderen worden gearresteerd door zwaar bewapende soldaten in dorpjes die vlakbij de Muur liggen of bij de illegale nederzettingen van Joodse kolonisten. De kinderen worden vastgebonden, met de dood bedreigd, geslagen en vernederd, net zo lang tot ze allerlei bekentenissen doen. De kinderen moeten soms papieren ondertekenen die gesteld zijn in het Hebreeuws, een taal die zij niet spreken en ook niet kunnen lezen. Van deze 'bekentenissen' wordt geen video-opname of verslag gemaakt, zoals wel vereist is onder de Israëlische wet.

Kinderen vanaf hun 16 de jaar worden behandeld als volwassenen en moeten terecht staan in Israëlische militaire rechtbanken. Ze worden niet op borgtocht vrijgelaten. In 95% van de gevallen worden de kinderen schuldig verklaard, of de aanklacht nu wel of niet klopt. Veel kinderen kunnen geen familiebezoek krijgen tijdens hun gevangenisperiode; ook krijgen ze maar beperkte schoolmogelijkheden.

Het rapport beschrijft in detail allerlei voorbeelden van marteling end heeft vele gevallen bestudeerd. Uitgebreide verklaringen van kinderen zijn in het rapport opgenomen. Helaas is er weinig uitzicht op verbetering van deze praktijken.

januari 2005

Khaled Quzmar is advocaat bij het Defence for Children International in Ramallah.
Hij werkt voor Palestijnse kinderen tussen 12 en 18 jaar in Israëlische gevangenissen op Palestijns grondgebied. Omdat het heel moeilijk is om van Ramallah naar Jenin of het Erez checkpoint bij de Gazastrook te reizen voor rechtzaken, werkt hij samen met advocaten daar.
Er zitten op het ogenblik 350 kinderen tussen 15 en 17 jaar in Israëlische gevangenissen en 7 kinderen van 12 jaar. Al deze kinderen worden net zo behandeld als de volwassenen. Maar, omdat kinderen niet gemakkelijk hun woordje doen, worden ze veel geslagen. De meeste kinderen zijn midden in de nacht van hun bed gelicht en gearresteerd zonder nadere ondervraging. Ze hebben daarom veel last van angsten en trauma's. Bijna altijd wordt als reden voor de arrestatie opgegeven: stenen gooien.

De gevangenen vallen onder Israëlisch militair recht. De uitspraken zijn zo goed als altijd: schuldig. Slechts 2 van de 400 kinderen zijn in de laatste paar jaar onschuldig bevonden. Bij een normale rechtbank zou 95% van deze kinderen vrij zijn gesproken. Ook mogen er bij de ondervragingen door de militaire rechtbanken geen ouders of advocaat aanwezig zijn. Het is bekend dat er tijdens de ondervraging veel druk en geweld wordt gebruikt naar de kinderen toe. Er wordt met messen in armen gekerfd, er worden sigaretten uitgedrukt op het lichaam. De kinderen, die niet iets 'bekennen', komen in een cel samen met iemand die samenwerkt met de Israëli. Deze probeert een bekentenis uit hen te krijgen.

Khaled Quzmar vertelde: "Een jongen van 15 wilde zijn vader bezoeken, die in de gevangenis zit. Hij kreeg geen toestemming. Toen hij slim dacht te zijn en met stenen ging gooien om gearresteerd te worden om zo bij zijn vader in de gevangenis te komen, kwam hij helaas bedrogen uit: nu zit hij wel gevangen, maar op een andere plaats, niet bij zijn vader."

Vaak komen kinderen in gewone Israëlische gevangenissen. Dan zitten ze weliswaar tussen Israëlische criminelen, maar ze hebben het beter. Ze mogen bezoek ontvangen (maar dat bezoek krijgt bijna nooit toestemming om naar Israël te reizen) en bellen met hun advocaat. Meestal hoeven deze kinderen ook slechts 2/3 deel van hun straf uit te zitten.

Palestijnse jongens (het zijn bijna nooit meisjes) kunnen niets anders doen dan stenen gooien naar Israëlische soldaten om hun frustratie kwijt te raken. Soms worden ze direct opgepakt, maar ook worden ze vaak gefilmd door bewakingscamera's en later van hun bed gelicht.

Tijdens de arrestatie slaan de soldaten er al flink op los, maar de eerste twee dagen na de arrestatie zijn het ergst. Dan vinden de verhoren plaats en dat houdt niet op tot er een bekentenis is. De ondervragers slaan en schoppen altijd, soms tot bloedens toe, maar ook binden ze de jongens vast met hun handen achter hun rug. Die trekken ze dan aan een touw omhoog, zodat het hoofd naar beneden gaat. Dit is marteling zeggen de internationale regels. De bedreigingen dat er iets met hun familie zal gebeuren als de jongens niet meewerken zorgen voor een grote psychische druk.

De Israëli geven een in het Hebreeuws geschreven verklaring aan het murw geslagen kind en zeggen: "Als je dit ondertekent, dan mag je naar huis". Alle kinderen tekenen, ook al weten ze niet wat er staat, omdat ze geen Hebreeuws kunnen lezen.

Een militaire rechtbank, die werkt volgens regels die het Israëlische leger heeft gemaakt, veroordeelt het kind tot wel negen maanden gevangenis, alleen maar voor het gooien stenen. De advocaat kan bijna niets doen, soms kan hij de straf iets verminderen. De familie mag het proces bijwonen, maar op een afstand: ze mogen het kind niet spreken of aanraken. Volgens de Israëlische militaire regels mogen kinderen van 14 worden opgepakt en opgesloten. Jongeren van 16 worden beschouwd als volwassenen.

Veel jongens moeten hun straf uitzitten in een gevangenis in Israël. Het is volgens het internationale verdrag 'De vierde Conventie van Geneve' verboden om gevangenen uit hun land weg te halen. Familieleden kunnen maar heel weinig op bezoek komen, want ze krijgen meestal geen toestemming om naar Israël te reizen. Een jongen van 14 kreeg maar drie keer familiebezoek tijdens de 15 maanden die hij gevangen zat. Hij had bekend dat hij met stenen had gegooid, maar in de Hebreeuwse verklaring stond dat hij ook een Moletov cocktail had gegooid, wat niet waar was.

In de gevangenissen is de behandeling van de gevangen jongens niet volgens de regels van het Verdrag van de Rechten van het Kind, dat overigens wel door Israël is ondertekend. Het eten is slecht van kwaliteit en te weinig. Ze krijgen geen of weinig onderwijs. Er is geen gelegenheid tot sporten en zelfs het luchten is vaak beperkt.

Elk kind krijgt ook nog een geldboete. Als de ouders die niet kunnen betalen, blijft de zoon nog twee maanden langer in de gevangenis zitten. Daarnaast heeft elke jongen na zijn vrijlating nog een voorwaardelijke straf boven zijn hoofd hangen: als hij iets doet wat de Israëli niet bevalt, kan hij zonder proces weer worden opgesloten. Dit geeft een zware druk op de jongens, maar psychologische begeleiding is er meestal niet.
http://www.palestina-israel.info/gevangenen.html
pi_102304243
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:31 schreef andre347 het volgende:
Praat die gast uit Namibië nou serieus over 'sustainable development' :')
Uhu, er zit nog humor in de show ook.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102304301
jerusalem deze morgen
moslims die NIET door de controlle konden komen bidde op straat

palestijnse jongen zwaaide met de flag .in front of the Damascus gate

fotos van qalandia volgen later
pi_102304459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ook dat.

Maar nu ook weer, "Namibia demands the immediate and unconditional lifting of the Cuba trade blockade".

_O-
en dat zit allemaal in de UN,, en daar kan palestina toch nog wel bij. :Y
ik denk Abbas gaat zich eigen voor lul zetten door te zeggen we erkennen de staat Israel niet _O-
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:39:48 #54
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102304483
Zo, bitterballen staan klaar ^O^
pi_102304716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:39 schreef Nibb-it het volgende:
Zo, bitterballen staan klaar ^O^
ga het over bitterballen hebben ben je wel helemaal lekker . :( :( :( :( }) })
pi_102304750
Officiële verzoek is ingediend.
pi_102304780
We hebben iemand als Rabbin nodig in Israël geen fokking Netanyahu
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102304840
Ramallah ,,twee palestijnen gewond ....Ramallah .

door het instorten van het big large screen 8)7
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4126585,00.html

nu zien ze nog niets :X
pi_102304852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:48 schreef De_Nuance het volgende:
We hebben iemand als Rabbin nodig in Israël geen fokking Netanyahu
nee dat hielp
pi_102305099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:50 schreef C_N het volgende:

nu zien ze nog niets :X
:D
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:10:40 #61
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102305542
Feest begint
pi_102305581
Haha zie ze klappen, alsof de held der helden aangekomen is. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102305612
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:11 schreef Voorschrift het volgende:
Haha zie ze klappen, alsof de held der helden aangekomen is. :')
:')
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:13:17 #64
137949 Disana
pi_102305629
Wel even wennen, die vrouwenstem eroverheen.
pi_102305880
jezus die man heb echt niets anders te zeggen ?
is geen blijvertje |:(
pi_102305987
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:13 schreef Disana het volgende:
Wel even wennen, die vrouwenstem eroverheen.
Maakt niet uit welk geslacht, dat gekrakeel is niet te verstaan man.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306033
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maakt niet uit welk geslacht, dat gekrakeel is niet te verstaan man.
ik ga eten niets nieuws onder de zon
pi_102306038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:21 schreef C_N het volgende:
jezus die man heb echt niets anders te zeggen ?
is geen blijvertje |:(
Ja, inderdaad :'). ''De strekking van je verhaal is wel duidelijk, nu opzouten vriend''.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:28:24 #69
137949 Disana
pi_102306084
Hij doet het prima. Legt punt voor punt uit waarom een Palestijnse staat noodzakelijk is, en blijft kalm en beschaafd.
pi_102306086
Het zou je buurman maar zijn die je steeds verwelkomt met al-Naqba
pi_102306173
quote:
Abbas wil: "een onafhankelijke staat, met O-Jeruzalem als hoofdstad en al het land van de W-Jordaanoever en de Gazastrook"
16 seconden geleden
»
Roel Geeraedts
"We willen onze staat stichten op 22 procent van het oorspronkelijke Palestina" #abbas
2 minuten geleden
pi_102306180
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
Hij doet het prima. Legt punt voor punt uit waarom een Palestijnse staat noodzakelijk is, en blijft kalm en beschaafd.
Uiteraard.

al-Naqba, death, bombing, occupation, harassment, murder, oppression, occupation, blablabla.

Vergeet er even bij te melden dat hij zelf talloze raketten over de grens schiet maar ach, minor detail.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:32:22 #73
137949 Disana
pi_102306189
De PLO zweert alle geweld af - en veroordeelt ook staatsgeweld zoals uitgevoerd door kolonisten.
pi_102306203
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:32 schreef Disana het volgende:
De PLO zweert alle geweld af - en veroordeelt ook staatsgeweld zoals uitgevoerd door kolonisten.

Sure honey..
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306244
Nu zijn Palestinian people "innocent people armed only with dreams of peace, facing Israel's bullets and tanks".

:')_!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:35:15 #76
137949 Disana
pi_102306295
Het Palestijnse volk reikt haar hand in vrede naar de Israëlische regering en het Israëlische volk.
pi_102306308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:32 schreef Disana het volgende:
Hij spreekt dan ook namens alle Palestijnen
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:35:50 #78
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102306317
Wat een poppenkast :D
pi_102306323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:51 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dat hielp
Tot hij werd vermoord ja
pi_102306327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:35 schreef Disana het volgende:
Het Palestijnse volk reikt haar hand in vrede naar de Israëlische regering en het Israëlische volk.
Hahahaha, geloof je deze meuk nou zelf?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:33 schreef Voorschrift het volgende:
Nu zijn Palestinian people "innocent people armed only with dreams of peace, facing Israel's bullets and tanks".

:')_!
*traantje wegpinkt

Denkt hij dat de hele wereld met de ogen dicht heeft gezeten?
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:37:15 #82
137949 Disana
pi_102306352
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:36 schreef Voorschrift het volgende:

Hahahaha, geloof je deze meuk nou zelf?
Jazeker. Ik denk dat beide volkeren niets liever dan vrede zouden willen hebben. En ik heb Abbas nooit op geweld kunnen betrappen.
pi_102306353
Dit is echt geen taal van een buurland die samen een toekomst willen opbouwen.
pi_102306376
quote:
Ik kan bijna stoom zien uit de oren van Israeli's hier in Jeruzalem. Deze speech hakt er keihard in. #abbas
2 minuten geleden
pi_102306377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

*traantje wegpinkt

Denkt hij dat de hele wereld met de ogen dicht heeft gezeten?
Ja hoor, blijkbaar wel:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Jazeker. Ik denk dat beide volkeren niets liever dan vrede zouden willen hebben. En ik heb Abbas nooit op geweld kunnen betrappen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:37 schreef johnnylove het volgende:
Dit is echt geen taal van een buurland die samen een toekomst willen opbouwen.
Dit is gewoon Israel schofferen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306439
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

For the sake of our children!
pi_102306457
Grappig hoe de Westerse mogendheden weigeren te klappen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306539
quote:
Een Joodse kolonist heeft vandaag een 8-jarige Palestijns jongetje overreden. Het slachtoffertje is daarbij ernstig gewond geraakt.

Volgens medische hulpverleners werd Farid Jaber overreden vlak voor de Joodse kolonie Kiryat Arba. Naast Palestijnse hulpverleners snelden ook Israëlische militairen zich naar de zwaargewonde jongen.

Een woordvoerder van het leger heeft bevestigd dat de jongen is vervoerd naar een Israëlisch ziekenhuis. Twee familieleden, die geëmotioneerd een Israëlische agent belaagden, zijn opgepakt.

Daarnaast heeft volgens een Palestijns ziekenhuis het Israëlische leger vandaag een Palestijn doodgeschoten tijdens rellen die ontstonden toen Joodse kolonisten een dorp aanvielen. De circa 35-jarige man werd in de nek geschoten door Israëlische militairen in het dorp Qusra ten zuiden van Nablus op de Westelijke Jordaanoever.
;(

Kolonistenvolk is weer walgelijk bezig
pi_102306553
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:28 schreef Disana het volgende:
_O- idd
pi_102306598
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

idd het slaat nergens op .
saeb erekat heb het geschreven denk ik , die man is ook een grote herhaling :7
pi_102306660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:44 schreef C_N het volgende:

[..]

idd het slaat nergens op .
saeb erekat heb het geschreven denk ik , die man is ook een grote herhaling :7
Ach laat hem lekker, in het begin zag je nog enige sympathie bij sommige delegaties en nu klappen ze al niet meer. Z'n hele presentatie kan je net zo goed meteen in de prullenbak gooien.

Gezanik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:47:27 #93
137949 Disana
pi_102306718
Ze prikken het klappen niet meer door, maar er wordt nog steeds veel geklapt.
pi_102306737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach laat hem lekker, in het begin zag je nog enige sympathie bij sommige delegaties en nu klappen ze al niet meer. Z'n hele presentatie kan je net zo goed meteen in de prullenbak gooien.

Gezanik.
ja idd wij kijkwn al niet meer we kijken nu teletubbies _O- _O-
is intresanter :Y
pi_102306753
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:47 schreef Disana het volgende:
Jippppy ^O^fijn voor die man hij heb zijn kenedie moment
pi_102306762
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:42 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

;(

As usual. Ik zou mij echt schamen als Israelier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102306767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:47 schreef Disana het volgende:
Ja, door landen als Syrië en wat Afrikaanse nietzeggende staten.

Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102306800
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

As usual. Ik zou mij echt schamen als Israelier.
als je jou reakties zie ,,zou ik mij schamen als nederlander :Y
pi_102306805
Yeeeeeuhhhhhhhhhh
pi_102306812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef C_N het volgende:

[..]

als je jou reakties zie ,,zou ik mij schamen als nederlander :Y
Wat zeg je? Post eens normaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102306817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, door landen als Syrië en wat Afrikaanse nietzeggende staten.

jij ben mij net voor
pi_102306839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat zeg je? Post eens normaal.
Je kan toch duidelijk merken aan zn reacties, dat dit pijn doet. :')
pi_102306843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:50 schreef C_N het volgende:

[..]

jij ben mij net voor
Je ziet echt staande ovaties van al die Arabische prutlanden, de rest vind het een schoffering.

Mooi, ik heb m'n vertrouwen in de Westerse wereld niet geschaad zien worden. ^O^
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:52:44 #104
137949 Disana
pi_102306879
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:51 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Doen heel veel ook
Dat las ik vandaag ergens maar ik weet echt niet meer waar. Ook las ik dat 70% van de Israëliërs ook voor een Palestijnse staat zijn.
pi_102306891
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:51 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Doen heel veel ook
Bron ;)
pi_102306943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat las ik vandaag ergens maar ik weet echt niet meer waar. Ook las ik dat 70% van de Israëliërs ook voor een Palestijnse staat zijn.
haast iedereen is voor een palestijnse staat maar MET een vrede's Acord ;)
pi_102306959
Ben benieuwd wat voor een taal Netanyahu uit spreekt.
pi_102306960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:54 schreef C_N het volgende:

[..]

Een Honda Accord?
Allah Al Watan Al Malik
pi_102306990
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een Honda Accord?
Leuk zeker een keer van de andere kant te beleven...
pi_102307002
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een Honda Accord?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- tering wat een humor .
en erg voorspelbaar :Y
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 18:57:47 #111
137949 Disana
pi_102307025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:54 schreef C_N het volgende:

[..]

En dat is Abbas en de meerderheid van het Palestijnse volk ook; dat was al zo tijdens Arafat. Maar Israël eist erkenning van de joodse staat Israël, en daar zit hem het venijn: die kunnen de Palestijnen niet erkennen, want dan verliezen de Arabische Israëlische burgers alle rechten.
pi_102307028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:56 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Leuk zeker een keer van de andere kant te beleven...
Zeker. En ik begrijp gewoon niet wat hij zegt, althans in 9 van de 10 gevallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102307097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:51 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Je kan toch duidelijk merken aan zn reacties, dat dit pijn doet. :')
wat doe pijn,, dat Abbas niets krijg zonder onderhandelen ja idd doe erg pijn :?
pi_102307120
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

als de belangrijke mensen het maar begrijpen,, dan is alles goed . ;)
pi_102307174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:01 schreef C_N het volgende:

[..]

als de belangrijke mensen het maar begrijpen,, dan is alles goed . ;)
Oké. Ik zal voor je duimen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 19:08:17 #116
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102307355
Abbas was redelijk strijdbaar. Beter laat dan nooit zeg maar. Verder ook een goede speech.
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:09:59 #117
137562 rakotto
pi_102307407
Abbas. _O_

Wanneer gaan ze stemmen? Wie gaat er nog meer praten vandaag? Of was dat alles voor vandaag?
pi_102307491
Netanyahu komt nog zo dacht ik.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 19:14:01 #119
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102307517
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:09 schreef rakotto het volgende:
Abbas. _O_

Wanneer gaan ze stemmen?
Dat kan nog weken zoniet maanden duren.

Het gaat eerst naar de veiligheidsraad volgens mij. Dat zal uiteindelijk met een Amerikaans veto eindigen. Daarna pas gaat het naar de General Assembly en komt het daar in stemming.
pi_102307668
Opeens is Abbas een held....lol.....stelletje gekken :D
pi_102308003
Palestinian cause staat toch gelijk aan lost cause.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102308291
Tjah, ook een bult applaus voor Netanyahu
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:53:28 #123
137562 rakotto
pi_102308928
Zijn geluidscassette staat op repeat. Niets nieuws tot nu toe.
  vrijdag 23 september 2011 @ 19:55:43 #124
137562 rakotto
pi_102309022
I LOLLED.
pi_102309871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:53 schreef rakotto het volgende:
Zijn geluidscassette staat op repeat. Niets nieuws tot nu toe.
dat is wat wij hier ook zeggen .. hij blijf hangen ergens
pi_102311554
report
erdogan aangevallen door onbekende in het UN gebouw
ik zie nog niets maar zal snel op het net staan
pi_102311613
quote:
Channel 2: Min. Edelstien witnessed incident at sideline of #UNGA: Kurdish or Armenian person attempt 2 physical attack #Turkish PM Erdogan
pi_102312461
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:42 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

;(

hoeveel % makken die idioten eigenlijks uit van totale volk ?
pi_102312537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:09 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Niet veel. Zelfs de Israëliers hebben het niet zo met hen ...
pi_102312607
quote:

[..]

niet veel .ik zal het eens na kijken ,maar als er een ongeluk gebeurd zoals die dagelijks gebeuren .waar ook ter wereld, zij ze weer een moordenaar zonder maar ook even nader het bericht te bekijken . ;)
pi_102312656
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

pain in the but ;)
pi_102312678
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

MAAR dat is natuurlijk logische het zijn immers geen nederlanders die vol trots een gouden kost vol slaven heeft ;(
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/de-gouden-koets/
pi_102313708
quote:
Defense establishment says Hamas, other terrorists planning imminent attack

Yoav Zitun
Published: 09.23.11, 22:28 / Israel News

Share on TwitterShare on Facebook
share

IDF forces in southern Israel boosted their alert level Friday evening following concrete information about the intention of Hamas and other terror groups to carry out an imminent attack on the Israel-Egypt border.

IDF officials said the terror plot may constitute an attempt to undermine the Palestinian Authority's statehood bid at the United Nations.

The army's presence in the area was reinforced about four weeks ago, following the terror offensive near Eilat that left eight Israelis dead. Terrorists who infiltrated Israel opened fire at two Israeli buses and two cars; the assailants also targeted IDF troops and police forces responding to the attacks.

A high state of alert was declared in the area some two weeks ago, following intelligence information pointing to another terror plot in the region. At the time, Deputy Defense Minister Matan Vilnai estimated that "a terror cell comprising at least 10 members" is looking to stage an attack in Israel.

Earlier today, defense authorities said they were satisfied with the ability of IDF and police forces to contain protests and riots by Palestinians at various West Bank sites.

Forces deployed en masse and were equipped with large quantities of crowd dispersal means, but officials said the number of protests was "medium" and noted the army did not utilize all means at its disposal.

The wide-scale deployment will remain in place until Sunday at least.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 22:16:01 #135
137949 Disana
pi_102315715
quote:

[..]

Er zit een half miljoen kolonisten op de Westbank. En het gaat maar door.
pi_102323971
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

^O^
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_102324029
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
Palestinian cause staat toch gelijk aan lost cause.
Ik vind dat altijd een misselijke en achterbakse vorm van intimidatie: de suggestie dat de tegenpartij definitief verloren heeft.
Het grappige is, dat de geschiedenis anders leert: elke grote bek gaat vroeg of laat ten onder.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_102324067
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Er zit een half miljoen kolonisten op de Westbank. En het gaat maar door.
En in Israel zelf, dat wil zeggen het ingenomen gebied binnen de grenzen van 1967, zitten er pakweg 5 miljoen. Dus 10 % zit in de bezette gebieden.
pi_102324580
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je stelt je nu op als een heel, heel klein kind.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_102325043
Zolang Hamas in Gaza aan de macht is.

En Israël en een eventuele akkoord niet erkent.

Is dit een zinloze actie.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 06:12:15 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102325051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 05:56 schreef rja het volgende:
Zolang Hamas in Gaza aan de macht is.

En Israël en een eventuele akkoord niet erkent.

Is dit een zinloze actie.
Het is geen akkoord dat de goedkeuring van Israel nodig heeft, het is erkenning van de wereld van de Palestijnse staat.

En er zijn gelijk al twee hele goede redenen waarom het erg zinvol voor de Palestijnen is. Als lid van de VN kan het oorlogsmisdaden en schendingen door een ander VN lid (Israel) eindelijk aan de orde stellen, dus niet langer eenrichtingsverkeer van Israel die dat al die tijd wel kon, en ten tweede worden eindelijk de grenzen van Palestina (en dus ook Israel) bepaald. Iets wat Israel als enige staat ter wereld weigert te doen.

Tenslotte, Hamas is de officiele democratische gekozen volksvertegenwoordiging. Hamas heeft al vanaf het begin gezegd dat het bereid is te onderhandelen. De enige die weigert is Israel.
pi_102325061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 06:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is geen akkoord dat de goedkeuring van Israel nodig heeft, het is erkenning van de wereld van de Palestijnse staat.

En er zijn gelijk al twee hele goede redenen waarom het erg zinvol voor de Palestijnen is. Als lid van de VN kan het oorlogsmisdaden en schendingen door een ander VN lid (Israel) eindelijk aan de orde stellen, dus niet langer eenrichtingsverkeer van Israel die dat al die tijd wel kon, en ten tweede worden eindelijk de grenzen van Palestina (en dus ook Israel) bepaald. Iets wat Israel als enige staat ter wereld weigert te doen.

Tenslotte, Hamas is de officiele democratische gekozen volksvertegenwoordiging. Hamas heeft al vanaf het begin gezegd dat het bereid is te onderhandelen. De enige die weigert is Israel.
Zonder vredes akkoord geen Palestijnse staat,

En daarin is Hamas de grootste struikelblok.

Dat terroristische organisaties zoals Hamas en Hezbollah gewoon politieke macht kunnen hebben en gekozen worden door het volk, laat gewoon zien dat terrorisme algemeen wordt geaccepteerd als legaal wapen, als het Israël betreft door de moslims in deze wereld. En heeft het volk gewoon gekozen voor oorlog met Israël.
pi_102325140
Uiteindelijk willen de moslims maar 1 ding, het uitroeien van de Joden het wegvagen van de staat Israël. En daarna de rest.
pi_102326828
Zo, dus dat was een weinig interessante gebeurtenis, aan de hoeveelheid reacties hier te zien.
pi_102326901
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 september 2011 07:31 schreef erik666 het volgende:
Uiteindelijk willen de moslims maar 1 ding, het uitroeien van de Joden het wegvagen van de staat Israël. En daarna de rest.
Dat is inderdaad het doel van ons leven hier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102327034
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het doel van ons leven hier.
Zo naar je postgeschiedenis kijjkend, inderdaad... (en alles recht praten wat krom is)
pi_102327214
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zo naar je postgeschiedenis kijjkend, inderdaad... (en alles recht praten wat krom is)
Daar heb je uiteraard keiharde bewijzen van. Dat neem ik nu al van je aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102327304
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 september 2011 07:31 schreef erik666 het volgende:
:D

Wtf
pi_102327405
Uiteindelijk willen ze allemaal 1 ding: eigen land.
pi_102327407
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 06:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Israel is niet de enige die weigert. Hamas en Fatah en andere groeperingen willen dit ook niet of ze willen bepaalde voorwaarden en dat wil Israel ook.
pi_102327433
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef waht het volgende:
^O^

Maar gunnen ze dit elkaar ook?
pi_102327434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Israel is niet de enige die weigert. Hamas en Fatah en andere groeperingen willen dit ook niet of ze willen bepaalde voorwaarden en dat wil Israel ook.
Dat klopt. En aangezien onredelijkheid heerst in die regio, zal vrede nog lang niet in zicht zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102327652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

^O^

Maar gunnen ze dit elkaar ook?
Een deel van beide volkeren zeker. Dat wordt echter overschaduwd door wantrouwen.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 11:40:09 #154
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102327692
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt. En aangezien onredelijkheid heerst in die regio, zal vrede nog lang niet in zicht zijn.
Telkens raketten afschieten op Israel of Palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen, is ook niet bevorderlijk nee.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102328179
Wie een kuil graaft voor aan ander valt er zelf in.
KARMA!!!!
pi_102328274
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zolang we dat gewoon erkennen is er ook geen probleem.

Laat vrede voor wat het is, als iemand geen vrede wenst dan zal het er ook niet zijn; klaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:13:57 #157
137949 Disana
pi_102328380
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 06:21 schreef rja het volgende:

Nee hoor, ook Israël werpt een struikelblok op: de erkenning van de joodse Israëlische staat. Hetgeen inhoudt dat Arabische inwoners geen enkel recht meer zullen hebben.
pi_102328404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee hoor, ook Israël werpt een struikelblok op: de erkenning van de joodse Israëlische staat. Hetgeen inhoudt dat Arabische inwoners geen enkel recht meer zullen hebben.
Waarom lieg je? Die staat is er al een decennia of wat en de Arabische inwoners van Israel hebben gewoon alle rechten en vele malen meer dan in alle omringende landen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:21:13 #159
137949 Disana
pi_102328495
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Waarom lieg je? Die staat is er al een decennia of wat en de Arabische inwoners van Israel hebben gewoon alle rechten en vele malen meer dan in alle omringende landen.
Er is een staat Israël, maar men wil erkenning van een joodse staat Israël.
pi_102328566
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Er is een staat Israël, maar men wil erkenning van een joodse staat Israël.
Nee die erkenning willen ze van Hamas. Maar die Joodse staat is er al decennia. Incl. Arabische inwoners die vele malen meer rechten hebben dan in alle omringende landen. Hell, ze hebben zelfs meer rechten dan nu onder Hamas! :D
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:35:22 #161
137949 Disana
pi_102328766
quote:
Israeli intellectuals back Palestinian statehood in Tel Aviv rally

Former MK Yael Dayan criticizes Israeli leadership for calling Palestinian bid at UN 'unilateral,' asking: 'Isn't the occupation unilateral?'

Hundreds of Israeli intellectuals and academicians voiced their support of Palestinian statehood in a Tel Aviv rally on Thursday, urging PA President Mahmoud Abbas to forge ahead with his UN bid despite U.S. resistance.

About 300 people attended the event outside of Tel Aviv's Independence Hall, which included speeches from former Labor MK Yael Dayan, writer Sefi Rachlevsky, 1968 student protest leader Daniel Cohn Bendit, Prof. David Harel, Prof. Yosef Agassi, Tal Harris from One Voice and others.

Speaking at the rally, Foreign Ministry director general Alon Liel described U.S. President Obama's UN speech on Wednesday as a "knockout blow to Abu Mazen [Abbas]."

"An American elections speech which stated that the United States supported the rebels in Libya, Tunisia, Yemen, and Bahrain, but not the Palestinians, since they face the State of Israel," Liel said, adding that it was "painful to see a President like Obama giving Abbas – who had walked the diplomatic path for three years – a sort of black eye in the General Assembly."

The former Foreign Ministry official also described a recent visit of several prominent Israeli writers to Abbas' Ramallah office, where they urged the Palestinian leader: "Don't buckle from under the pressure."

"You were struck by Obama, but Obama no longer runs the world. There is a wide international community. Get off the floor, skip the Security Council, go to the General Assembly and get the 150 GA votes," Liel said, adding that Abbas had to "demand that it will happen this time."

"I'd like to see the state that will vote against Palestinian statehood. History will judge them, and that includes Israel," the former official added.

Yael Dayan, speaking at the Tel Aviv event, said it was a disgrace that Israel was calling the Palestinian move a unilateral one, asking: "Isn't the occupation unilateral?"

"Are both sides occupying? To both sides have similar infrastructures? Everything we have, the Palestinians don’t have. The Palestinians deserve to have everything we do."

Speaking at the rally, Daniel Cohen Bendit urged social protest leaders to aid the Palestinian cause, saying: "I spoke with the leaders of the social protest leaders and they are wary to bind the two struggles. But there can be no solution to Israel's social problems without ending the occupation."

Prof. Galia Golan blamed the inability to strike a peace deal between Israel and the PA on the Israeli leadership, saying: "We could have reached an agreement since 1988 and it's entirely our fault that we didn't."

"In 1988 the PLO accepted a historical compromise. They gave up 78% of the land in order to get peace and put an end to the occupation. We demand them to give up and give up, and they have nothing left to give," Goland said, adding: "We have been the deniers all these years."

The Israeli academician called Abbas the "most moderate leader anyone could want. He has gone a nonviolent path and is paying the price for it with his people."

"So he made a smart move when he saw nothing was going anywhere and went to the UN. We in our stupidity won't go to the UN with him, but a state as they would like it – a recognition of 1967 borders with a capital in East Jerusalem – gives us a border in the east and a recognition of West Jerusalem that we did not have until now.
http://www.haaretz.com/ne(...)-aviv-rally-1.386215
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:37:24 #162
137949 Disana
pi_102328809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Nee die erkenning willen ze van Hamas. Maar die Joodse staat is er al decennia. Incl. Arabische inwoners die vele malen meer rechten hebben dan in alle omringende landen. Hell, ze hebben zelfs meer rechten dan nu onder Hamas! :D
Juist, die erkenning willen ze. En daarmee zouden ze het recht verkrijgen niet-joden het land uit te zetten. De Palestijnen hebben groot gelijk dat ze deze vrijbrief niet willen geven.
pi_102328986
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Juist, die erkenning willen ze. En daarmee zouden ze het recht verkrijgen niet-joden het land uit te zetten. De Palestijnen hebben groot gelijk dat ze deze vrijbrief niet willen geven.
Bron?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102329034
Lang leve een onafhankelijk Palestina *O*
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102329048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ja want dan hebben we een terroristisch land in plaats van terroristisch gebied. *O*

Hoera de vooruitgang!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102329059
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja want dan hebben we een terroristisch land in plaats van terroristisch gebied. *O*

Hoera de vooruitgang!
Ik zal je eerlijk bekennen dat het mijn geen hol interesseert. Laat die twee kut-volken elkaar maar lekker afmaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:52:18 #167
137949 Disana
pi_102329080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:47 schreef Voorschrift het volgende:

Bron?
Je eigen held:

quote:
"We just don't want the Palestinians to try to change the Jewish character of our state," he said. "We don't want to give up -- we want them to give up the fantasy of flooding Israel with millions of Palestinians."
http://news.xinhuanet.com(...)9/24/c_131156784.htm
pi_102329107
quote:
Het voorkomen van massa-immigratie is "massa uitzettingen" omdat?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102329162
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat het mijn geen hol interesseert. Laat die twee kut-volken elkaar maar lekker afmaken.
Zo mag ik het horen. O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:56:34 #170
137949 Disana
pi_102329196
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:53 schreef Voorschrift het volgende:

Het voorkomen van massa-immigratie is "massa uitzettingen" omdat?
Wie heeft het over massa-uitzettingen? Het punt is dat Arabieren in een joodse staat Israël vogelvrij zouden zijn. Geef de Palestijnen eens ongelijk dat ze het daar niet mee eens kunnen zijn.
pi_102329208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie heeft het over massa-uitzettingen? Het punt is dat Arabieren in een joodse staat Israël vogelvrij zouden zijn. Geef de Palestijnen eens ongelijk dat ze het daar niet mee eens kunnen zijn.
quote:

[..]

Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 12:58:51 #172
137949 Disana
pi_102329253
quote:
'Zouden.' Wat is daar onjuist aan? Of schort er iets aan je kennis van de Nederlandse taal.
pi_102329271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:58 schreef Disana het volgende:

[..]

'Zouden.' Wat is daar onjuist aan? Of schort er iets aan je kennis van de Nederlandse taal.
Ach ja verschuil je er maar weer achter. :W
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:01:06 #174
137949 Disana
pi_102329302
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:

Ach ja verschuil je er maar weer achter. :W
Waar verschuil ik me achter? Mijn eigen woorden? Nee, daar sta ik voor.
pi_102329303
't is het serieus posten niet meer waard aangezien niets verandert hoe hard je de andere partij ook probeert te overtuigen, vanaf nu alleen maar pro-Israël dan maar:
Alle mensen die anti-Israël zijn, mogen van mij door de stront zakken.
pi_102329332
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar verschuil ik me achter? Mijn eigen woorden? Nee, daar sta ik voor.
Ja, maar je hebt het dus fout.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:03:06 #177
137949 Disana
pi_102329342
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt het dus fout.
Waar zit de fout?
pi_102329348
-ga je moeder trollen-

[ Bericht 48% gewijzigd door timmmmm op 24-09-2011 13:10:57 ]
pi_102329383
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar zit de fout?
M.b.t. dit onderwerp eigenlijk overal.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:08:13 #180
137949 Disana
pi_102329484
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:

M.b.t. dit onderwerp eigenlijk overal.
Ga hier dan eens op in:

Israël wil een joodse staat, de Palestijnen kunnen die onmogelijk erkennen omdat de Arabieren in Israël daarmee vogelvrij worden. Oost-Jeruzalem en de West Bank zijn de huidige bestaande bewijzen dat men er niet voor schroomt Palestijnen te verdrijven. Waarom zouden Palestijnen dan zo onverstandig zijn een joodse staat te erkennen.
pi_102329581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ga hier dan eens op in:

Israël wil een joodse staat, de Palestijnen kunnen die onmogelijk erkennen omdat de Arabieren in Israël daarmee vogelvrij worden. Oost-Jeruzalem en de West Bank zijn de huidige bestaande bewijzen dat men er niet voor schroomt Palestijnen te verdrijven. Waarom zouden Palestijnen dan zo onverstandig zijn een joodse staat te erkennen.
Geen idee, onverstandiger dan raketten afschieten en grenzen van '67 eisen wordt 't toch niet dus ik acht ze maar voor alles in staat. Israel erkennen zou in dat opzicht eerder een verstandige keuze zijn dan een onverstandige keuze.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102329599
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:03 schreef samthegreat5 het volgende:
-ga je moeder trollen-
Was een serieus antwoord..
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:15:12 #183
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102329669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Dat lijkt mij namelijk geenszins het geval. Het is niet zo dat ze nu geen rechten hebben, integendeel, en dat lijkt me juist een perfect drukmiddel voor Israel om hun zin te krijgen, de "tegenstander" van basisrechten ontdoen. Als ze dat nu al niet doen, waarom zouden ze dat dan doen als ze hun zin wél hebben?
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:16:45 #184
137949 Disana
pi_102329707
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:

Geen idee, onverstandiger dan raketten afschieten en grenzen van '67 eisen wordt 't toch niet dus ik acht ze maar voor alles in staat. Israel erkennen zou in dat opzicht eerder een verstandige keuze zijn dan een onverstandige keuze.
Maar ik schreef dus niets fouts, want ik zie je niet ontkennen dat Israël de Palestijnen massaal uit zou kunnen zetten zoals ze ze nu al op veel plaatsen verdrijven.

En een 100% elegante oplossing bestaat niet, maar de grenzen van '67 lijken me toch een heel redelijke zaak om mee te beginnen.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:18:22 #185
137949 Disana
pi_102329738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:15 schreef timmmmm het volgende:

Waar haal je dat vandaan? Dat lijkt mij namelijk geenszins het geval. Het is niet zo dat ze nu geen rechten hebben, integendeel, en dat lijkt me juist een perfect drukmiddel voor Israel om hun zin te krijgen, de "tegenstander" van basisrechten ontdoen. Als ze dat nu al niet doen, waarom zouden ze dat dan doen als ze hun zin wél hebben?
Ik haal dat o.a. uit de woorden van Netanyahu zoals eerder geciteerd. En vraag je dit eens af: waarom eisen ze erkenning van een joodse staat? Om iedereen welkom te heten?
pi_102329744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ik schreef dus niets fouts, want ik zie je niet ontkennen dat Israël de Palestijnen massaal uit zou kunnen zetten zoals ze ze nu al op veel plaatsen verdrijven.
Ja weet je, ik zou ook de buurtsuper hier in de fik kunnen zetten over 10 minuten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:20:01 #187
137949 Disana
pi_102329771
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:18 schreef Voorschrift het volgende:

Ja weet je, ik zou ook de buurtsuper hier in de fik kunnen zetten over 10 minuten.
Er zijn wetten die dat verbieden. Maar in een joodse staat kunnen niet-joden anders behandeld of uitgezet worden.
pi_102329782
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Er zijn wetten die dat verbieden. Maar in een joodse staat kunnen niet-joden anders behandeld of uitgezet worden.
Jij kent niet alle Israëlische wetboeken uit je hoofd, ga die eerst maar is doorlezen.
pi_102329830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar zeur je dan over, volgens jou gebeurt dat toch al?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102329860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoera de vooruitgang!
Palestina heeft terrorisme in zich vanwege de misère waar ze zich in bevinden.
Waarom is Jordanië geen terroristische staat?

Het komt mensen goed uit als Palestijnen bekend staan als terroristen, maar uiteindelIjk zal een stabiel Palestina tot minder terrorisme leiden.

Het probleem is dat bepaalde lieden in Israël de grenzen niet willen accepteren en oorlog willen voeren en bepaalde Palestijnen Israël van de kaart willen vegen.

Een Palestijnse staat is naar mijn mening onderdeel van de oplossing.
pi_102329889
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:24 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Palestina heeft terrorisme in zich vanwege de misère waar ze zich in bevinden.
Waarom is Jordanië geen terroristische staat?

Het komt mensen goed uit als Palestijnen bekend staan als terroristen, maar uiteindelIjk zal een stabiel Palestina tot minder terrorisme leiden.

Het probleem is dat bepaalde lieden in Israël de grenzen niet willen accepteren en oorlog willen voeren en bepaalde Palestijnen Israël van de kaart willen vegen.

Een Palestijnse staat is naar mijn mening onderdeel van de oplossing.
Wat mij betreft ook, maar zeer zeker niet met de grenzen van '67.

Ik heb verder niks tegen een Palestijnse staat, maar Jeruzalem als hoofdstad en grenzen van 45 jaar terug is onacceptabel. En zolang de Palestijnen dit met geweld proberen te bewerkstelligen zal ik er voor bepleiten dat ze met geweld worden bestreden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:25:58 #192
137949 Disana
pi_102329893
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:23 schreef Voorschrift het volgende:

Waar zeur je dan over, volgens jou gebeurt dat toch al?
Jij 'zeurde' over mijn post, maar ik heb je nog steeds niet met goede tegenargumenten zien komen. Je zit alleen maar een beetje te rond te hangen omdat je geliefde Israël aan kritiek onderhevig is. Het is wel weer leuk geweest :*
pi_102329908
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij 'zeurde' over mijn post, maar ik heb je nog steeds niet met goede tegenargumenten zien komen. Je zit alleen maar een beetje te rond te hangen omdat je geliefde Israël aan kritiek onderhevig is. Het is wel weer leuk geweest :*
Zegt de oppertroll die in elke Jood een haatdragende haakneus ziet die Palestijnse kinderen als diner serveert.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:28:04 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_102329939
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zegt de oppertroll die in elke Jood een haatdragende haakneus ziet die Palestijnse kinderen als diner serveert.
Look who's talking :')
pi_102329958
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Look who's talking :')
The wiser counterpart.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:29:39 #196
137949 Disana
pi_102329977
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Tsjonge, wat laat jij je kennen :D
pi_102330016
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Tsjonge, wat laat jij je kennen :D
Ja ik ben je antisemitische standpunten wel een beetje zat, je zegt het nooit waar het op staat maar met zulke glibberige draaizinnen komt het er wel altijd op neer. Ik weet dat het een loophole is waardoor je er mee weg komt, maar dat maakt het nog niet minder erg.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:38:03 #198
137949 Disana
pi_102330157
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:31 schreef Voorschrift het volgende:

Ja ik ben je antisemitische standpunten wel een beetje zat, je zegt het nooit waar het op staat maar met zulke glibberige draaizinnen komt het er wel altijd op neer. Ik weet dat het een loophole is waardoor je er mee weg komt, maar dat maakt het nog niet minder erg.
Volgens mij ben ik bijzonder duidelijk geweest: de Palestijnen kunnen onmogelijk een joodse staat erkennen. Dat jij dat liever niet hoort kan ik me voorstellen, maar dat geeft je niet het recht zulke zware beschuldigingen te uiten.
pi_102330248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik bijzonder duidelijk geweest: de Palestijnen kunnen onmogelijk een joodse staat erkennen. Dat jij dat liever niet hoort kan ik me voorstellen, maar dat geeft je niet het recht zulke zware beschuldigingen te uiten.
Denk je dat ik dit baseer op die enkele opmerking van je?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 13:44:11 #200
137949 Disana
pi_102330286
quote:
Knesset moves forward on bill granting Israel unchecked, draconian powers

In early August, the Israeli parliament, the Knesset, quietly passed the first reading of a bill that would turn the country’s “state of emergency” regulations — which have been in use since the state was created in 1948 — into permanent legislation.

The move would cement the use of draconian measures, such as administrative detention orders and politically-motivated deportations, in an Israeli effort to combat an extremely broadly and vaguely defined “terrorist threat.”

According to a statement released by the Association for Civil Rights in Israel (ACRI) following the bill’s first reading, “the Counterterrorism Bill contains sweeping provisions, which broaden the scope of criminality and threaten to turn law-abiding citizens and organizations (with no connection whatsoever to violent acts) into ‘terrorists’” (“The counter-terrorism bill 2011, Position Paper - Executive Summary,” August 2011 [PDF]).

Under the proposed law, individuals who “express solidarity or identification with a terrorist group” either by publicly waving its flag, playing its anthem, or publishing praise or sympathy towards the group, can face up to three years in prison.

The law would also place the burden of proof on the suspect to prove that he or she is not a member of a terrorist organization, while membership in a terrorist organization would extend to anyone who “declares his consent to join a terrorist organization to another.”

“Because the accusation here applies specifically to what a person said to another person, ostensibly in private, there exists a real danger here of incrimination on the basis of a false accusation, against which it would be difficult or even impossible to mount a defense,” ACRI states. “How could a defendant bear the burden of proof in such a situation? Can anyone prove that they never said something to someone in private?”

[..]

According to Addameer, the Ramallah-based prisoner rights group, “administrative detention has been used as a form of collective punishment by the Israeli military against Palestinians, illegal in this form under international law” and “Israeli authorities do not hesitate to violate the standards of fair trial, and fail to take international law or humanitarian dimension into consideration while handling the issue of administrative detention” (“Administrative detention”).

Israel has also used the Emergency Regulations to expel Palestinian political leaders from Jerusalem. Adnan Gheith, a member of the al-Bustan popular committee in the East Jerusalem village of Silwan and the secretary of the Fatah movement in the neighborhood, for instance, was expelled from the city in early 2011 for a period of four months.

[..]
http://electronicintifada(...)aconian-powers/10409

Een indicatie van wat mogelijk is.
pi_102330692
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan komt de Palestijnse staat er niet.

Zo simpel is het.

Zonder vrede geen Palestijnse staat.
pi_102331270
Dit Israëlische regime is niet uit op vrede.
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:46:03 #203
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102331464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:35 schreef De_Nuance het volgende:
Dat lijkt me duidelijk ja.

Maar wat schieten we op met die vaststelling? Je kunt wel een opsomming geven van wat de verschillende partijen allemaal verkeerd doen, maar dan zitten we hier morgen nog en zijn we niks wijzer.

Dat die mensen daar elkaar naar het leven staan is al erg genoeg. Jammer dat mensen die er verder vandaan staan volharden in een negatief uitgangspunt, terwijl er gewoon een oplossing moet komen.

En de meest haalbare oplossing voor de grote verscheidenheid aan problemen daar lijkt me het eenzijdig uitroepen van een Palestijnse staat.

Israel is helemaal niet in de positie om de vuisten te laten spreken en gaandeweg zullen steeds meer landen de nieuwe staat erkennen, alsmede de rechten die aan die status kunnen worden ontleend.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 15:45:10 #204
341203 3-voud
pi_102332829
quote:
Mooie dooddoener. Alsof de Palestijnen dat wel zijn.
pi_102333259
quote:
Deze Israëlische regime democratisch gekozen Israëlische regering is niet uit op vrede.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102333277
quote:
Dit Egyptische, Palestijnse, Jordanische etc ook niet.
pi_102333359
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ah joh ik heb er geen last van dus wat boeit mij het nou? Maak je je daar nou zo druk om? Tip: neem een andere baan en ga eens genieten van het leven.
pi_102333412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Hallo suffe: het IS al decennia lang een Joodse staat. Dat FEIT negeer je volledig en je vergeet dat die Arabieren in Israel meer rechten en een hogere levensstandaard hebben dan in alle omringende landen.
pi_102333431
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah joh ik heb er geen last van dus wat boeit mij het nou? Maak je je daar nou zo druk om? Tip: neem een andere baan en ga eens genieten van het leven.
Nogal snel op je teentjes getrapt?
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:12:42 #210
355513 BASBRO
pi_102333492
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hallo suffe: het IS al decennia lang een Joodse staat. Dat FEIT negeer je volledig en je vergeet dat die Arabieren in Israel meer rechten en een hogere levensstandaard hebben dan in alle omringende landen.
Dat lijkt me nogal overdreven eigenlijk.
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:13:41 #211
355513 BASBRO
pi_102333514
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Had Hamas niet ook verkiezingen gewonnen? :P
pi_102333681
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:13 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Had Hamas niet ook verkiezingen gewonnen? :P
Ja, maar ik heb Hamas dan ook geen regime genoemd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_102333772
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:12 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Israel doet het beduidend beter dan zijn buurlanden wat economie betreft.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 17:30:10 #214
137949 Disana
pi_102335488
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jammer dat je niet zonder schelden kunt. Maar goed, jij begrijpt dus niet waarom de Palestijnen niet voor een joodse staat Israël kunnen zijn. Laten we het dan eens omdraaien:

waaruit maak jij op de Arabische burgers in Israël het even goed hebben als joodse burgers, en hoe weet je dat beiden dezelfde rechten hebben? Doe gewoon eens een neutrale bron met wat constateringen en cijfers omtrent de Arabieren in Israël.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 17:48:19 #215
341203 3-voud
pi_102335928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:30 schreef Disana het volgende:

[..]

... jij begrijpt dus niet waarom de Palestijnen niet voor een joodse staat Israël kunnen zijn.
Moet Israel toestemming hebben van de Palestijnen? Als het de Palestijnen niet lekker zit moeten ze het negeren. Er zit niet voor niets een grens tussen.
Opgelost.
pi_102336666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ga hier dan eens op in:

Israël wil een joodse staat,
Israel is een joodse staat
quote:
de Palestijnen kunnen die onmogelijk erkennen omdat de Arabieren in Israël daarmee vogelvrij worden. Oost-Jeruzalem en de West Bank zijn de huidige bestaande bewijzen dat men er niet voor schroomt Palestijnen te verdrijven. Waarom zouden Palestijnen dan zo onverstandig zijn een joodse staat te erkennen.
daarvoor zijn er besperekingen ivm de judea en samaria gebieden en Oost jerusalem , als de palestijnen een staat willen dan zullen ze israel moeten erkennnen willen ze dat niet dan hebben zij een probleem . wij moeten een palestijnse staat erkennen ??/ en zij hoeven niets te doen denk je ,een handtekening bij de UN is niet voldoende.
quote:
pi_102336810
quote:
en waarom denk je het palestijnsemensenonderdrukingskamp wel uit is op vrede ?? kan jij dat uit leggen .
pi_102336851
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:12 schreef BASBRO het volgende:

[..]

nou eigenlijk niet
pi_102336910
http://www.nu.nl/buitenla(...)rhandelingen-af.html

Abbas wijst blauwdruk vredesonderhandelingen af. Tja..
pi_102336938
Onrealistische eisen van Abbas.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_102337055
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rhandelingen-af.html

Abbas wijst blauwdruk vredesonderhandelingen af. Tja..
Israel wil geen vrede
pi_102337079
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 18:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Onrealistische eisen van Abbas.
die man snap het niet .ik beging te twijfelen aan zijn mentale gezondheid
pi_102337457
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Jammer dat je niet zonder schelden kunt. Maar goed, jij begrijpt dus niet waarom de Palestijnen niet voor een joodse staat Israël kunnen zijn. Laten we het dan eens omdraaien:
Dat noem jij schelden? Jezus wat ben je toch een Libelle-trutje :')
quote:
waaruit maak jij op de Arabische burgers in Israël het even goed hebben als joodse burgers, en hoe weet je dat beiden dezelfde rechten hebben? Doe gewoon eens een neutrale bron met wat constateringen en cijfers omtrent de Arabieren in Israël.
Moet ik nu ook gaan onderbouwen dat NL voor een groot gedeelte onder NAP ligt? Kom op zeg als je hier een grote bek wilt hebben (zal je wel weer als beledigend beschouwen met je kneuzen-huidje) dan mag je ook wel een bepaalde basiskennis hebben. Als jij niet eens weet wat de situatie is in Israel qua Arabieren wat doe je hier dan? :?
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 19:03:35 #224
137949 Disana
pi_102337594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 18:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat noem jij schelden? Jezus wat ben je toch een Libelle-trutje :')

[..]

Moet ik nu ook gaan onderbouwen dat NL voor een groot gedeelte onder NAP ligt? Kom op zeg als je hier een grote bek wilt hebben (zal je wel weer als beledigend beschouwen met je kneuzen-huidje) dan mag je ook wel een bepaalde basiskennis hebben. Als jij niet eens weet wat de situatie is in Israel qua Arabieren wat doe je hier dan? :?
Jammer van al dat gescheld. Ik neem maar aan dan dat je niet kunt aantonen dat Arabieren in Israël daadwerkelijk gelijke rechten en welvaart hebben. Tja dan houdt het op voor jou ;)
pi_102337936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Jammer van al dat gescheld. Ik neem maar aan dan dat je niet kunt aantonen dat Arabieren in Israël daadwerkelijk gelijke rechten en welvaart hebben. Tja dan houdt het op voor jou ;)
sommigen israelishe arabieren zag ik eens op een ezeltje zitten . en ik heb een auto .
erg he ? kut Israel .

de welvaart en rechten en socialen voorzieningen zijn 100x beter dan in de PLO gebieden .
en dat wil een staat ?? is het niet zo dat je dan je zelfs als staat je ook zo moet gedragen ??

wacht ik schrijf jou reaktie alvast op . is de schuld van Israel .
pi_102338436
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_citizens_of_Israel

[ Bericht 20% gewijzigd door sp3c op 24-09-2011 20:42:00 ]
pi_102339038
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Gewoon negeren.
pi_102339207
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:54 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Gewoon negeren.
dan zal het erg stil worden ..en dan woord het zo'n greta duizenberg forum wat ook maar een kant uit gaat .
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 20:15:53 #229
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102339659
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:06 schreef rja het volgende:

[..]

Dan komt de Palestijnse staat er niet.

Zo simpel is het.

Zonder vrede geen Palestijnse staat.
Dude zelfs de VS heeft de Joodse staat nooit erkent.
Harry Truman heeft het doorgekrast.

Is de VS ook in oorlog met Israel?

Er is volgens mij geen enkel land dat de Joodse staat erkent, maar de Palestijnen zouden het ineens wel moeten? :')
pi_102339696
Nu kan neem ik aan de staat Palestina dus ook voor het internationaal strafhof gesleept worden voor het plegen van oorlogsmisdaden en schending van het internationale recht.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 20:19:44 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102339769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:17 schreef Mylene het volgende:
Nu kan neem ik aan de staat Palestina dus ook voor het internationaal strafhof gesleept worden voor het plegen van oorlogsmisdaden en schending van het internationale recht.
Alsof er al niet duizenden Palestijnen opgesloten zitten in Israelische gevangenissen. :')

Of wou je misschien zelfs voor sancties tegen de Palestijnse staat gaan?
Misschien sommige goederen niet toelaten oid? :D

Godallemachtig..
pi_102340106
Die Palestijnse gevangenen hebben een prima plekje. De vrouwen in ieder geval.
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:25:17 #233
137562 rakotto
pi_102341599
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:17 schreef Mylene het volgende:
Het internationale strafhof dat Israel niet erkend. :')
pi_102341654
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dude zelfs de VS heeft de Joodse staat nooit erkent.
Harry Truman heeft het doorgekrast.

Is de VS ook in oorlog met Israel?

Er is volgens mij geen enkel land dat de Joodse staat erkent, maar de Palestijnen zouden het ineens wel moeten? :')
De meeste landen hebben Isreal gewoon erkend, inclusief Amerika.

De moslims willen Isreal niet erkennen, dan komt die Palestijnse staat er ook niet.

Enigste wat jij wil is oorlog met Isreal.
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2011 @ 22:56:32 #235
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102345272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 21:27 schreef rja het volgende:

[..]

De meeste landen hebben Isreal gewoon erkend, inclusief Amerika.

De moslims willen Isreal niet erkennen, dan komt die Palestijnse staat er ook niet.

Enigste wat jij wil is oorlog met Isreal.
Ben je als kind op je hoofd gevallen oid?

Men heeft Israel erkend ja. Niet "de joodse staat". Lees je eigen posts eens na ei.

Israel eist van de Palestijnen het onmogelijke om daarna te kunnen zeggen "zie je wel, ze willen ons niet erkennen." Een spelletjes dat heel erg oud en versleten aan het worden is en iedereen onderhand wel doorziet.
pi_102347291
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef waht het volgende:
^O^
pi_102347317
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 22:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ben je als kind op je hoofd gevallen oid?

Men heeft Israel erkend ja. Niet "de joodse staat". Lees je eigen posts eens na ei.

Israel eist van de Palestijnen het onmogelijke om daarna te kunnen zeggen "zie je wel, ze willen ons niet erkennen." Een spelletjes dat heel erg oud en versleten aan het worden is en iedereen onderhand wel doorziet.
Als de Palestijnen Isreal niet erkend en door andere moslims.

Dan is vrede niet mogelijk.

Dan is maar een pad oorlog !
pi_102347412
Of de status quo.

De grenzen van 1967 zijn ook geen optie meer. Aangezien de huidige grenzen door Arabische agressie zijn ontstaan. Het Palestijnse vluchtelingen probleem is dus een probleem van de Arabische wereld.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_102347488
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En jij vraagt waarom Disana liegt?

Overigens is dat nooit een goede vraag, tenzij je werkelijk achter de beweegredenen van iemand wilt komen.
In een discussie vraag je niet waarom iemand iets zegt, je geeft gewoon geldige argumenten om zijn mening te ontzenuwen/weerspreken.
pi_102347754
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 23:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En jij vraagt waarom Disana liegt?

Overigens is dat nooit een goede vraag, tenzij je werkelijk achter de beweegredenen van iemand wilt komen.
In een discussie vraag je niet waarom iemand iets zegt, je geeft gewoon geldige argumenten om zijn mening te ontzenuwen/weerspreken.
Ah, daarom reageer je alleen op vragen/situaties die jou genegen zijn.
pi_102347811
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 06:21 schreef rja het volgende:

[..]

Dat terroristische organisaties zoals Hamas en Hezbollah gewoon politieke macht kunnen hebben en gekozen worden door het volk, laat gewoon zien dat terrorisme algemeen wordt geaccepteerd als legaal wapen, als het Israël betreft door de moslims in deze wereld. En heeft het volk gewoon gekozen voor oorlog met Israël.
Je draait de zaak om. Hamas is mede in het leven geroepen door Israel als tegenwicht tegen Al Fatah. En het is door buitenlandse machten uitgeroepen tot terroristische organisatie.
Voor de Palestijnen die op die organisatie kunnen stemmen, is dat van geen belang. Een stem op Hamas betekent dus geen stem voor terrorisme. Dus het volk heeft niet gewoon gekozen voor oorlog met Israel.
pi_102348027
quote:

[..]

Ah. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Is een mogelijkheid. Vergezocht. Maar ja, alles lijkt wel vergezocht in dit conflict.
pi_102348410
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 23:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[quote]Je draait de zaak om. Hamas is mede in het leven geroepen door Israel als tegenwicht tegen Al Fatah.
Corruptie heeft ook geholpen daarnaast heeft het ook een voedingsbodem van haat tegenover 1 vijand.

quote:
En het is door buitenlandse machten uitgeroepen tot terroristische organisatie.
Lijkt me heel normaal als je bomaanslagen ed pleegt op een willekeurige doelwit. Ierland had ook zo'n organisatie. Je bent toch zo van de geschiedenis....

quote:
Voor de Palestijnen die op die organisatie kunnen stemmen, is dat van geen belang. Een stem op Hamas betekent dus geen stem voor terrorisme.
Jawel, weet niet wat je definitie van terrorisme is. Bij willekeur moet je toch een x je weg weten.

quote:
Dus het volk heeft niet gewoon gekozen voor oorlog met Israel.
Bij een werkend democratie kiest het volk nog altijd. Blijkbaar hebben ze wel voor gekozen en willen ze de gevolgen ondergaan. Terwijl mi veel meer kan worden bereikt door beide volkeren met samenwerking.
pi_102348498
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:01 schreef samthegreat5 het volgende:
't is het serieus posten niet meer waard aangezien niets verandert hoe hard je de andere partij ook probeert te overtuigen, vanaf nu alleen maar pro-Israël dan maar:
Alle mensen die anti-Israël zijn, mogen van mij door de stront zakken.
Ja, dit is een serieuze bijdrage die ook een inhoudelijk antwoord eist.
Overtuigen van de andere partij is vanaf het begin al een zinloze wens. Dat lukt natuurlijk nooit.
Toch kan het wel nuttig zijn hier te posten.
1) Weerspreken van leugens en onzin, want onweersproken leugens en onzin gaan een eigen leven leiden.
2) Geven van feiten, want feiten horen de basis te zijn van ons handelen en ons bestaan.
3) Organiseren van onderling begrip, want wederzijds begrip leidt tot gesprekken.

Als jij alleen maar pro-Israel bent en alle mensen met je mee probeert te krijgen, en als alle andere voor jou in de stront mogen zakken, dan ben je hier inderdaad niet op je plaats.
FOK! is een forum voor discussies, niet voor uitsluiting.
pi_102348684
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:13 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Corruptie heeft ook geholpen daarnaast heeft het ook een voedingsbodem van haat tegenover 1 vijand.
Ja vast wel, maar je gaat niet in op mijn argument: Israel heeft actief bijgedragen aan het creëren van Hamas. Dabn is het hypocriet om Hamas nu niet als gespreksparnter te aanvaarden.
quote:
[..]

Lijkt me heel normaal als je bomaanslagen ed pleegt op een willekeurige doelwit. Ierland had ook zo'n organisatie. Je bent toch zo van de geschiedenis....

[..]

Jawel, weet niet wat je definitie van terrorisme is. Bij willekeur moet je toch een x je weg weten.

[..]

Bij een werkend democratie kiest het volk nog altijd. Blijkbaar hebben ze wel voor gekozen en willen ze de gevolgen ondergaan. Terwijl mi veel meer kan worden bereikt door beide volkeren met samenwerking.
Terwijl meer kan worden bereikt met samenwerking.
Tja, dat zeg je mooi. Maar waar blijft die samenwerking dan?
Dumpen van kolonisten, noem je dat samenwerking?
pi_102348936
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja vast wel, maar je gaat niet in op mijn argument: Israel heeft actief bijgedragen aan het creëren van Hamas. Dabn is het hypocriet om Hamas nu niet als gespreksparnter te aanvaarden.

[..]

Draai de vragen maar weer om naar de bekende wegen die je zo graag bewandeld. Plaats toch geen lastige vragen en of opmerkingen richting je? Met deze kwestie lijkt het me. dat je wel heel zwart wit kijkt.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 00:35:10 #247
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102349119
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 23:44 schreef rja het volgende:

[..]

Als de Palestijnen Isreal niet erkend en door andere moslims.

Dan is vrede niet mogelijk.

Dan is maar een pad oorlog !
Waarom spel je Israel steeds als Isreal?

Anyhoe voor de allerlaatste keer, erkenning van Isreal is niet hetzelfde als erkenning van de joodse staat. Als je het echt per se absoluut niet wilt begrijpen kan ik er ook niks aan doen.

Erkenning van Israel is trouwens al meerdere keren aangeboden maar Israel weigert dat steeds.
pi_102352270
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom spel je Israel steeds als Isreal?

Anyhoe voor de allerlaatste keer, erkenning van Isreal is niet hetzelfde als erkenning van de joodse staat. Als je het echt per se absoluut niet wilt begrijpen kan ik er ook niks aan doen.

Erkenning van Israel is trouwens al meerdere keren aangeboden maar Israel weigert dat steeds.
Door Hamas ?

Dan lieg je als je barst !

Die willen Israël vernietigen.
pi_102352370
quote:
RAMALLAH - Palestijnen, die erkenning van een eigen staat bij de VN nastreven, zijn vrijdag op verschillende plekken op de de Westelijke Jordaanoever slaags geraakt met Israëlische militairen.

In het dorp Qusra ten zuiden van Nablus op de Westelijke Jordaanoever, doodde het Israëlische leger een Palestijn. Dit meldden een Palestijns ziekenhuis.

De circa 35-jarige man werd in de nek geschoten door Israëlische militairen tijdens rellen die ontstonden toen Joodse kolonisten het dorp aanvielen. De burgemeester van het dorp heeft dat vrijdag gemeld.

Stenen en traangas

Bij Qalandiya, een belangrijke controlepost tussen de Westoever en Jeruzalem, gooiden Palestijnen met stenen naar Israëlische militairen.

Die antwoordden met traangas in een poging de groep betogers uiteen te jagen.

VN-stoel

In Nabi Saleh droegen betogers een grote stoel mee die in de typische blauwe VN-kleur was beschilderd.

De stoel is een symbool van de verwoede pogingen van de Palestijnen om erkenning te krijgen.

Obama

De demonstranten verbrandden Israëlische vlaggen en posters van de Amerikaanse president Barack Obama, die zich heeft uitgesproken tegen de plannen van de Palestijnen.

Er werd ook melding gemaakt van schermutselingen in de nabijgelegen plaats Bilin.

Extra veiligheidstroepen

Israël heeft wel meer veiligheidstroepen ingezet uit vrees voor wijdverbreid geweld. Volgens politiewoordvoerder Micky Rosenfeld zijn er 22 duizend agenten opgetrommeld.

http://www.nu.nl/buitenla(...)st-jordaanoever.html
Dus de kolonisten vallen een dorp aan en de militairen van Isreal schieten iemand door zn nek.. Want hij gooide stenen omdat zijn dorp werd aangevallen? Benieuwd naar de reacties van de mainstream media indien het andersom was.. Provoceren en moorden.. krijg je er van als je lid wenst te worden van de VN..
pi_102352743
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 04:43 schreef Medi het volgende:

[..]

Dus de kolonisten vallen een dorp aan en de militairen van Isreal schieten iemand door zn nek.. Want hij gooide stenen omdat zijn dorp werd aangevallen? Benieuwd naar de reacties van de mainstream media indien het andersom was.. Provoceren en moorden.. krijg je er van als je lid wenst te worden van de VN..
voor je weer je nodige conclusies trek,, er is niet eens duidelijk door wie hij in zijn nek is geschoten .en het dorp werd niet aangevallen dat is punt 2 .het vingertje word weer naar israel gewezen te snel by the way . zo wacht rustig af en kom daarna met je reaktie .is verstandiger dat bleek uit het verleden ;)
pi_102352771
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

en waar kom dat door denk je keesje
quote:
[..]

zondag 25 september 2011 @ 09:23:07 #252
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353045
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 04:43 schreef Medi het volgende:

[..]

Wat ik lees:

Rellen tussen pallies en joden (burgers vs burgers). Het leger komt in actie. Men gooit stenen naar het leger. Dan wordt er geschoten.

Goede zaak. En ik hoop van harte dat ze dat hier als de politie of zelfs het leger ingezet moet worden bij rellen waarbij burgers elkaar afmaken, ook gericht geschoten gaat worden.

Korte metten maken met het recht in eigen handen nemen, terwijl ze eindelijk bezig zijn via een andere weg dan geweld hun doel te bereiken.
Laffe huichelaar
pi_102353094
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 09:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ik lees:

Rellen tussen pallies en joden (burgers vs burgers). Het leger komt in actie. Men gooit stenen naar het leger. Dan wordt er geschoten.

Goede zaak. En ik hoop van harte dat ze dat hier als de politie of zelfs het leger ingezet moet worden bij rellen waarbij burgers elkaar afmaken, ook gericht geschoten gaat worden.

Korte metten maken met het recht in eigen handen nemen, terwijl ze eindelijk bezig zijn via een andere weg dan geweld hun doel te bereiken.
Goede zaak dat mensen die zich verdedigen tegen aanvallen van Joodse kolonisten in hun nek worden geschoten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102353271
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2011 09:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goede zaak dat mensen die zich verdedigen tegen aanvallen van Joodse kolonisten in hun nek worden geschoten.
you dont get the point ,,do you
  zondag 25 september 2011 @ 09:57:21 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353352
quote:

[..]

Het staat in het nieuwsbericht dat het leger kwam om de rellen op te lossen die ontstonden om die reden.

Je gaat er voor het gemak van uit dat het leger mee ging vechten met de joden ofzo?

Zolang die (grove) aanname niet op feiten gestoeld is, ga ik uit van wat ik lees, het leger die de rellen op komt lossen. Als je dan stenen naar het leger gooit, is het nogal wiedes dat je een reactie uitlokt.

Je fuckt niet met mensen die de orde proberen te herstellen, dan zijn de gevolgen voor eigen risico.

De joodse kolonisten zijn begonnen, maar tegen het leger (stenen gooien) begonnen de palestijnen zelf. Nou niet doen of het brave burgers zijn die alleen hun land verdedigden, beide partijen (de kolonisten en de pallies) zijn wmb uitschot.

Je kan het leger niet bekogelen met stenen. Want dan gebeurt dit. Eigen schuld.
Laffe huichelaar
  zondag 25 september 2011 @ 09:59:20 #256
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353381
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 09:49 schreef C_N het volgende:

[..]

you dont get the point ,,do you
Met dit soort reacties, gewoon maar zeggen dat anderen het niet snappen, in plaats van argumenteren, weet je dat je anderen alleen maar ergert, in plaats van je punt maakt bij ze, he?
Laffe huichelaar
pi_102353502
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 09:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het staat in het nieuwsbericht dat het leger kwam om de rellen op te lossen die ontstonden om die reden.

Je gaat er voor het gemak van uit dat het leger mee ging vechten met de joden ofzo?

Zolang die (grove) aanname niet op feiten gestoeld is, ga ik uit van wat ik lees, het leger die de rellen op komt lossen. Als je dan stenen naar het leger gooit, is het nogal wiedes dat je een reactie uitlokt.

Je fuckt niet met mensen die de orde proberen te herstellen, dan zijn de gevolgen voor eigen risico.

De joodse kolonisten zijn begonnen, maar tegen het leger (stenen gooien) begonnen de palestijnen zelf. Nou niet doen of het brave burgers zijn die alleen hun land verdedigden, beide partijen (de kolonisten en de pallies) zijn wmb uitschot.

Het is heel simpel. Het leger neemt, vrij logisch ook, geen neutraal standpunt in deze. Het is geen VN macht of iets dergelijks. Ze zullen per definitie, koste wat het kost hun eigen burgers - de Joodse kolonisten - beschermen. Dat is hun taak. Feit is, zoals je zelf al aangeeft en zoals ook in het nieuwsbericht staat, dat de kolonisten hier echter de palestijnen hebben aangevallen. Dat zorgt uiteraard voor een tegenreactie. Het is niet meer vanzelfsprekend dat deze tegenreactie (gezien de toestand in die regio) gewelddadig zal zijn. Het leger had, indien ze daadwerkelijk poogde de vrede te bewaren en mensenlevens te sparen, de aanvallen van de Joodse kolonisten moeten voorkomen. Het zijn namelijk gewoon Israelische burgers. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat er geen enkele mate van proportionaliteit in zit als je met een kogel (in de nek ook meteen) antwoord op een steen. Dan ben je gewoon niet kosher bezig, om het maar even in dat perspectief te plaatsen. Daarom vind ik je reactie ook eigenlijk te walgelijk voor woorden, omdat elke vorm tegenreactie door de Palestijnen hier nu feitelijk afgedaan wordt als "eigen schuld". Ergo ze zullen volgens jouw redenering per definitie de schuldigen zijn, tenzij ze over zich heen laten lopen (want dat is dan de enige andere optie die hen rest).
Allah Al Watan Al Malik
pi_102353508
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Met dit soort reacties, gewoon maar zeggen dat anderen het niet snappen, in plaats van argumenteren, weet je dat je anderen alleen maar ergert, in plaats van je punt maakt bij ze, he?
dat punt heb jij gemaakt vrij clear. en dat punt word al 85 topics gemaakt vrij clear .
tegen betonblokken val er weinig te argumeteren .
ieder verhaal word verdraaid in hun denk vermogen kijk alleen maar naar het stukje waar jij op reageerde .
het zijn net allemaal kleine Abbasjes er is maar een weg .en israel is de grote boze wolf .
pi_102353592
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het leger neemt, vrij logisch ook, geen neutraal standpunt in deze.
heb jij hier een bron van wand wat jij nu zeg is klinklaren B-S
quote:
Het is geen VN macht of iets dergelijks.
wat doe de VN daar worden de israelish onder de oogen van de vn gekipnapt
quote:
Feit is, zoals je zelf al aangeeft en zoals ook in het nieuwsbericht staat, dat de kolonisten hier de palestijnen hebben aangevallen.
de kolonisten waren op hun gebied toen er palestijnen aan kwamen gingen de kolonisten in de tegen aanval iets wat ze van te voren hadden gezecht tegen de palestijnen in dat dorp. de palies willden toch zooi trapppen toen is hety leger gekomen en haalde de bijde partijen uit elkaar er vielen zowel aan de kolonisten en palestijnen gewonden . dat de palestijn door een kogel van het leger is dood geschoten staat niet eens vast , dat kan ook door een van de bijde partijen gedaan zijn .
quote:
Dat zorgt uiteraard voor een tegenreactie.
goed praten van wat de palestijnen doen . daar ben jij een ster in . en het is soms echt misselijk makend .
quote:
Het is niet meer vanzelfsprekend dat deze tegenreactie (gezien de toestand in die regio) gewelddadig zal zijn.
dat zijn jou verwoordingen Omdat je niet eens weet wat er echt afspeel .je wil het weten maar ben een 0 op dat gebied, daar hoef ik niet veel voor te lezen .
kwade dingen haal je er uit als een en reageer en post hetgeen je het makkelijkst af gaat jammer .
als je jer er zelf beter in verdiep dan kan je een hoop goede dingen van Israel en de palestijnen as well op steken .
quote:
Het leger had, indien ze daadwerkelijk poogde de vrede te bewaren en mensenlevens te sparen, de aanvallen van de Joodse kolonisten moeten voorkomen. Het zijn namelijk gewoon Israelische burgers.
I dd het zijn Israelishe burgers en dat blijven ze ook wel .
quote:
voor de rest de politie heb in het weekend een hel of a job geleverd , om trots op te wezen .

[ Bericht 7% gewijzigd door C_N op 25-09-2011 10:23:37 ]
pi_102353806
quote:
Terror alert declared Friday in south still in effect
Published: 09.25.11, 09:54 / Israel News

share
The heightened terrorist alert that was declared on Friday in the Eilat region is still in effect on Sunday morning.

Intelligence information that had been received indicated that terror groups are planning to launch an attack similar to the one that was perpetrated over a month ago in the region, in which eight Israelis were killed. (Yoav Zitun)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4126946,00.html
deze weg waar dit gebeurd was,, is sints niet meer open geweest .
zo ze konden lang wachten voor er een auto langs kwam .
  zondag 25 september 2011 @ 10:34:15 #261
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353933
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het leger neemt, vrij logisch ook, geen neutraal standpunt in deze. Het is geen VN macht of iets dergelijks. Ze zullen per definitie, koste wat het kost hun eigen burgers - de Joodse kolonisten - beschermen. Dat is hun taak. Feit is, zoals je zelf al aangeeft en zoals ook in het nieuwsbericht staat, dat de kolonisten hier echter de palestijnen hebben aangevallen. Dat zorgt uiteraard voor een tegenreactie. Het is niet meer vanzelfsprekend dat deze tegenreactie (gezien de toestand in die regio) gewelddadig zal zijn. Het leger had, indien ze daadwerkelijk poogde de vrede te bewaren en mensenlevens te sparen, de aanvallen van de Joodse kolonisten moeten voorkomen. Het zijn namelijk gewoon Israelische burgers. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat er geen enkele mate van proportionaliteit in zit als je met een kogel (in de nek ook meteen) antwoord op een steen. Dan ben je gewoon niet kosher bezig, om het maar even in dat perspectief te plaatsen. Daarom vind ik je reactie ook eigenlijk te walgelijk voor woorden, omdat elke vorm tegenreactie door de Palestijnen hier nu feitelijk afgedaan wordt als "eigen schuld". Ergo ze zullen volgens jouw redenering per definitie de schuldigen zijn, tenzij ze over zich heen laten lopen (want dat is dan de enige andere optie die hen rest).
Het punt is dat je geen idee hebt wat het leger gedaan heeft, aan welke kant ze stonden, of dat ze neutraal waren of niet. Je gaat er maar vanuit dat ze door en door slecht zijn.

Daarmee geef je ze niet de kans iets anders te zijn, je duwt ze met je eigen vijandigheid (en met je die van vele, vele anderen) het geweld in. Immers, als ik moeite zou hebben met een groep mensen, en ik word zonder dat naar de feiten van de casus steeds maar keer op keer bij voorbaat al veroordeeld voor geweld gebruiken, waarom zou ik het dan niet doen? Mensen haten me er toch om, of ik het doe of niet, alleen omdat is israeli ben.
Laffe huichelaar
pi_102353939
quote:
Lieberman: 'Israel should accept the Quartet's proposal'
By JPOST.COM STAFF
09/25/2011 08:53

Foreign Minister Avigdor Lieberman said that Israel should accept the Quartet's proposal to begin negotiations without preconditions, in an interview with Israel Radio on Sunday.

He said that even though he has reservations about the proposal drafted, he hoped the Palestinians would respond to the offer and would begin serious dialogue with Israel.

He said that it would be possible to open the talks on any subject, but from Israel's standpoint the most important issue was security arrangements. The foreign minister said he hoped the Palestinians understood that their interest was to focus on the political process and to postpone the vote on their statehood bid.

He warned that any one-sided move would lead to an Israeli response.Lieberman: 'Israel should
http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=239385
  zondag 25 september 2011 @ 10:36:25 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353977
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:08 schreef C_N het volgende:

[..]

dat punt heb jij gemaakt vrij clear. en dat punt word al 85 topics gemaakt vrij clear .
ieder verhaal word verdraaid in hun denk vermogen kijk alleen maar naar het stukje waar jij op reageerde .
het zijn net allemaal kleine Abbasjes er is maar een weg .en israel is de grote boze wolf .
Maar andersom ben je even bekrompen. En daarom heb ik keer op keer op keer TRs hier, omdat jullie weigeren te luisteren naar elkaar.

Het geldt ook niet alleen voor jou, maar voor iedereen, met als aanleiding toevallig jouw reactie
Laffe huichelaar
pi_102353988
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 10:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]Immers, als ik moeite zou hebben met een groep mensen, en ik word zonder dat naar de feiten van de casus steeds maar keer op keer bij voorbaat al veroordeeld voor geweld gebruiken, waarom zou ik het dan niet doen? Mensen haten me er toch om, of ik het doe of niet, alleen omdat is israeli ben.
Dat klinkt bekend.
pi_102354029
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:34 schreef C_N het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 10:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar andersom ben je even bekrompen. En daarom heb ik keer op keer op keer TRs hier, omdat jullie weigeren te luisteren naar elkaar.

Het geldt ook niet alleen voor jou, maar voor iedereen, met als aanleiding toevallig jouw reactie
ik kan de anderen kant begrijpen . geen moeite mee of ze gelijk hebben soms niet in sommigen dingen wel . maar leugens en deze domme vooroordelen alleen maar omdat,, is misselijk makend
.
en nu ga ik even fotos maken van de treinstaking in rision-lezion ,have a nice sunday ;)
pi_102354489
quote:
Police: Rock throwing may have caused deadly car accident
By JPOST.COM STAFF
09/25/2011 11:45

Police suspect that rock throwing was the cause of the car accident that killed Hillel Palmer and his one-year-old son Jonathan on Friday, Army Radio reported on Sunday.

The car turned over on Route 60 near Kiryat Arba . Soldiers who were there claimed that they did not witness rock throwing toward the road, but at a court hearing the police representative said that there was reasonable suspicion that the car veered off the road due to a rock shattering the windshield.
http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=239399
ik ben benieuwd hoe dit onderzoek .
pi_102355122
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 10:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het punt is dat je geen idee hebt wat het leger gedaan heeft, aan welke kant ze stonden, of dat ze neutraal waren of niet. Je gaat er maar vanuit dat ze door en door slecht zijn.

Daarmee geef je ze niet de kans iets anders te zijn, je duwt ze met je eigen vijandigheid (en met je die van vele, vele anderen) het geweld in. Immers, als ik moeite zou hebben met een groep mensen, en ik word zonder dat naar de feiten van de casus steeds maar keer op keer bij voorbaat al veroordeeld voor geweld gebruiken, waarom zou ik het dan niet doen? Mensen haten me er toch om, of ik het doe of niet, alleen omdat is israeli ben.
Het punt is dat jij lekker van een theoretisch verhaal vertrekt terwijl elke simpele ziel best kan begrijpen waar in de praktijk het probleem zit. Net zoals wij begrijpen dat in de praktijk in Egypte de Koptische minderheid ook wordt achtergesteld. Als dan een Egyptenaar je het theoretische verhaal verteld dat "we allen gelijk zijn kijk maar naar de wet en ze totale vrijheid hebben kerken te bouwen" neem je dat ook niet blind aan. In de praktijk zit daar een heel verschil tussen. Zo ook met het Israelische leger wat kolonisten beschermt. Wat op zich al verdacht moet zijn: waarom mensen die land roven beschermen en daarmee faciliteren zoals Israel doet?

Feit is dat Israelische leger kolonisten beschermt. Als ze dus al land innemen. Zoals die kolonistische mongolen die in Hebron bewust tussen Palestijnen gaan wonen met hun hele familie. Dat zorgt ervoor dat het leger hun "verantwoording" neemt en deze joodse medeburgers beschermt. Die wijk wordt dus onleefbaarder, afgezet (al dan niet deels) en komen controleposten. Posten waar natuurlijk vooral Palestijnen (als vijand en mogelijke daders) last van hebben. Dan komt er nog een kolonistische familie bij, en nog een, en nog een. Totdat de wijk afgezet moet worden om die joodse kolonisten te beschermen. De Palestijnen die naar hun werk moeten en/of winkeltjes hadden kunnen naar hun normale leven fluiten door het permanente leger van Israel wat aanwezig is en hen in de praktijk vooral strak in de gaten houdt.
Het is ook logisch gezien de hoge mate van spanning die daardoor ontstaat dat het Israelische leger erg partijdig is in deze: joden en Arabieren gaan niet zo samen de laatste 60 jaar in die regio. Of doen we nu opeens een roze bril op dat "we volledig neutraal zijn hoor" terwijl de dagelijkse praktijk en hele conflict anders uitwijst :z . Dat kan een blinde allemaal zelfs zien.
En het is van Palestijnse kant ook logisch dat ze niet alleen de kolonisten een steen naar het hoofd werpen maar ook diegene die hen dient te beschermen in hun landje roven: het Israelische leger, waardoor ze per definitie machteloos staan. Dat deze verhoudingen dus per definitie scheef lopen en een Palestijn een kogel door zijn lichaam krijgt van het leger ipv de kolonist die hij moet beschermen is niet ongebruikelijk. Tot zover de praktijk, maar we kunnen het ook over de theorie weer gaan hebben natuurlijk.

Neem als voorbeeld C_N hier die Palestijnen vooral als harteloze moordenaars van joden ziet en als hij in het leger in een kolonistengebied zat dit beeld niet opeens thuis op de bank had achtergelaten om als een "neutrale machine" correct zijn werkzaamheden uit te voeren. En hij is nog best een aardig ogende kerel, lopen veel extremere gasten rond zoals de huidige partijen in de regering van Israel ook aantonen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 25 september 2011 @ 11:44:27 #268
355513 BASBRO
pi_102355299
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:24 schreef waht het volgende:

[..]

Israel doet het beduidend beter dan zijn buurlanden wat economie betreft.
En toch wonen veel "Palestijnen" in verarmde gebieden, zijn ze zeer beperkt in hun bewegingsvrijheid en zitten veel "Palestijnse" boeren zonder water omdat dit rijkelijk over Joodse akkertjes vloeit.

Dus wat die Israelische economie er mee te maken heeft mag Joost weten :)

Ongetwijfeld kun je als Arabier een bestaan opbouwen. Maar dan dien je wel op de juiste plek te wonen.

Ik blijf er bij dat de snelste weg naar een oplossing het uitroepen van een Palestijnse staat is.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 11:50:41 #269
137949 Disana
pi_102355438
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 09:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk om bevestiging te vinden dat het Israëlische leger de kolonisten bijstaat:

In any case, according to the Ha'aretz document, the IDF is readying for an array of scenarios unfolding in September, from mass marches to shooting and militant attacks. Troop levels will also be augmented along Israel's borders with Lebanon and Syria on the occupied Golan Heights.

Palestinian demonstrators crossing the first line will be met with tear gas and other riot dispersal means. The second "red" line delineates the minimal distance from the settlement, beyond which troops can fire live ammunition at demonstrators' legs to prevent them from breaching the perimeter.

http://english.peopledaily.com.cn/90777/7584754.html

Of deze:

West Bank parliamentarians say security coordination with Israel protects settlers not Palestinians

The MPs also complained that the dangerous escalation in attacks by the illegal settlers is taking place “under the eyes and full protection of Israeli soldiers who are deployed in the West Bank” against unarmed Palestinians who have been stripped of their weapons and other means of self-defence. “This is evidence,” they said, “that security coordination is tilted in Israel’s favour and the security of the settlers, and not - as is claimed by some of the people in power – in the interests of the Palestinian people.”

http://occupiedpalestine.(...)rs-not-palestinians/

En mensen die in de verdrukking raken omdat hun land wordt afgepakt en omdat ze worden getreiterd, vind ik geen 'uitschot'. Ik begrijp niet goed waarom je dat zegt.
  zondag 25 september 2011 @ 12:16:41 #270
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_102356147
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:08 schreef C_N het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook de andere kant op. Veel voorstanders van Israël weten niet meer dan de mensen die kritisch naar de staat zijn. Die verdragen net zo goed dingen, maar mag dat dan opeens wel?

Zodra je voor bent, hoef he er geen verstand van te hebben. Dat zijn dan zeker geen betonblokken.

Het is altijd lekker makkelijk om je tegenstander af te schrijven door te zeggen dat hij/zij niets weet en jij wel. Dat die ander een bekrompen mening er op na houdt. Dat terwijl jouw mening C_N net zo bekrompen is.

Dan mag je wel veel meer kennis hebben. Zolang je de ander niet serieus neemt, val je zelf ook niet serieus te nemen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_102356728
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 12:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook de andere kant op. Veel voorstanders van Israël weten niet meer dan de mensen die kritisch naar de staat zijn. Die verdragen net zo goed dingen, maar mag dat dan opeens wel?
als er B-S word gesproken word daar ook wat van gezegt doen worry.
is al vaker gedaan . en het punt is ze liegen niet maar nemen de dingen zo als ze zijn en hameren niet door in 58 topics om een ding .. er zit een hoop verschil tussen jammer dat jij dit nu weer niet ziet.
quote:
Zodra je voor bent, hoef he er geen verstand van te hebben. Dat zijn dan zeker geen betonblokken.
dit .. je beschuldigd weer,
de anderen kant als je goed lees kunnen dingen begrijpen van twee kanten dat is wat anders dan door zeiken om je gelijk te krijgen
quote:
Het is altijd lekker makkelijk om je tegenstander af te schrijven door te zeggen dat hij/zij niets weet en jij wel.
dit is opgesteld uit twee leugens van jou kant ,,ik heb nooit gezegd dat hij zij niets weet dit is punt een . en de anderen leugen is dat ik alles weet.
quote:
Dat die ander een bekrompen mening er op na houdt. Dat terwijl jouw mening C_N net zo bekrompen is.
dat is jou reaktie, en die mag jij hebben , daar heb k namelijks niets mee te maken .hoe bekrompen je wel of niet denkt
quote:
Dan mag je wel veel meer kennis hebben. Zolang je de ander niet serieus neemt, val je zelf ook niet serieus te nemen.
daarom neem ik jou erg serieus .
quote:
pi_102356743
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 11:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk om bevestiging te vinden dat het Israëlische leger de kolonisten bijstaat:

In any case, according to the Ha'aretz document, the IDF is readying for an array of scenarios unfolding in September, from mass marches to shooting and militant attacks. Troop levels will also be augmented along Israel's borders with Lebanon and Syria on the occupied Golan Heights.

Palestinian demonstrators crossing the first line will be met with tear gas and other riot dispersal means. The second "red" line delineates the minimal distance from the settlement, beyond which troops can fire live ammunition at demonstrators' legs to prevent them from breaching the perimeter.

http://english.peopledaily.com.cn/90777/7584754.html

Of deze:

West Bank parliamentarians say security coordination with Israel protects settlers not Palestinians

The MPs also complained that the dangerous escalation in attacks by the illegal settlers is taking place “under the eyes and full protection of Israeli soldiers who are deployed in the West Bank” against unarmed Palestinians who have been stripped of their weapons and other means of self-defence. “This is evidence,” they said, “that security coordination is tilted in Israel’s favour and the security of the settlers, and not - as is claimed by some of the people in power – in the interests of the Palestinian people.”

http://occupiedpalestine.(...)rs-not-palestinians/

En mensen die in de verdrukking raken omdat hun land wordt afgepakt en omdat ze worden getreiterd, vind ik geen 'uitschot'. Ik begrijp niet goed waarom je dat zegt.
verwacht je nu echt dat de PA iets anders zeg
  zondag 25 september 2011 @ 12:50:21 #273
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_102357097
Leuk die onzin over onzin over leugens die ik zou posten. Ten eerste zeg je in een van je eerdere posts nog dat iemand 0 verstand ervan heeft.

Ten tweede doe je alsof mijn opmerking letterlijk zo bedoeld is. Dan snap je duidelijk die opmerking niet. Ik zeg namelijk niet dat jij alles weet, dat maak jij ervan.

Dat je de opmerking niet goed begrijpt vind ik niet heel onlogisch. Maar om dan gelijk met woorden als leugens aan te komen, vind ik zelf van weinig niveau getuigen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 13:55:47 #274
341203 3-voud
pi_102359214
quote:

[..]

Prachtig voorbeeld van alles maar van 1 kant te bekijken. Oogkleppen op en gaan met die banaan. Bazinga :')
Zelfde trekje hebben ze in Palestina ook. Op die manier wordt het niks.

Ik gooi het maar op gebrek aan inzicht en intelligentie.
pi_102359357
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 12:50 schreef Redefine het volgende:
Leuk die onzin over onzin over leugens die ik zou posten. Ten eerste zeg je in een van je eerdere posts nog dat iemand 0 verstand ervan heeft.
ik heb even terug gelezen?? maar dat staat er niet! zo je lieg.er staat quote=
quote:
Ten tweede doe je alsof mijn opmerking letterlijk zo bedoeld is.
oke dan neem ik jou niet letterlijk meer .
quote:
Dan snap je duidelijk die opmerking niet. Ik zeg namelijk niet dat jij alles weet,
:? wat wil je nu wees eens duidelijk :? .
quote:
dat maak jij ervan.je lieg weer ,, quote =je wil het weten maar ben een 0 op dat gebied, daar hoef ik niet veel voor te lezen .
Het is altijd lekker makkelijk om je tegenstander af te schrijven door te zeggen dat hij/zij niets weet en jij wel,,einde quote ,, wie is' jij'' de bakker om de hoek ?/aangezien je op mij reageer . denk ik ook dat je mij bedoeld ,sorry dit was dan een misverstand ,ik dacht dat jij mij bedoelde. ;)
quote:
Dat je de opmerking niet goed begrijpt vind ik niet heel onlogisch. Maar om dan gelijk met woorden als leugens aan te komen, vind ik zelf van weinig niveau getuigen.
deze reactie kan ik begrijpenne,, na je eigen leugens niet eens meer te zien te zien .
quote:

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 25-09-2011 14:10:15 ]
pi_102361029
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 11:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het punt is dat jij lekker van een theoretisch verhaal vertrekt terwijl elke simpele ziel best kan begrijpen waar in de praktijk het probleem zit. Net zoals wij begrijpen dat in de praktijk in Egypte de Koptische minderheid ook wordt achtergesteld. Als dan een Egyptenaar je het theoretische verhaal verteld dat "we allen gelijk zijn kijk maar naar de wet en ze totale vrijheid hebben kerken te bouwen" neem je dat ook niet blind aan. In de praktijk zit daar een heel verschil tussen. Zo ook met het Israelische leger wat kolonisten beschermt. Wat op zich al verdacht moet zijn: waarom mensen die land roven beschermen en daarmee faciliteren zoals Israel doet?

Feit is dat Israelische leger kolonisten beschermt. Als ze dus al land innemen. Zoals die kolonistische mongolen die in Hebron bewust tussen Palestijnen gaan wonen met hun hele familie. Dat zorgt ervoor dat het leger hun "verantwoording" neemt en deze joodse medeburgers beschermt. Die wijk wordt dus onleefbaarder, afgezet (al dan niet deels) en komen controleposten. Posten waar natuurlijk vooral Palestijnen (als vijand en mogelijke daders) last van hebben. Dan komt er nog een kolonistische familie bij, en nog een, en nog een. Totdat de wijk afgezet moet worden om die joodse kolonisten te beschermen. De Palestijnen die naar hun werk moeten en/of winkeltjes hadden kunnen naar hun normale leven fluiten door het permanente leger van Israel wat aanwezig is en hen in de praktijk vooral strak in de gaten houdt.
Het is ook logisch gezien de hoge mate van spanning die daardoor ontstaat dat het Israelische leger erg partijdig is in deze: joden en Arabieren gaan niet zo samen de laatste 60 jaar in die regio. Of doen we nu opeens een roze bril op dat "we volledig neutraal zijn hoor" terwijl de dagelijkse praktijk en hele conflict anders uitwijst :z . Dat kan een blinde allemaal zelfs zien.
En het is van Palestijnse kant ook logisch dat ze niet alleen de kolonisten een steen naar het hoofd werpen maar ook diegene die hen dient te beschermen in hun landje roven: het Israelische leger, waardoor ze per definitie machteloos staan. Dat deze verhoudingen dus per definitie scheef lopen en een Palestijn een kogel door zijn lichaam krijgt van het leger ipv de kolonist die hij moet beschermen is niet ongebruikelijk. Tot zover de praktijk, maar we kunnen het ook over de theorie weer gaan hebben natuurlijk.

Neem als voorbeeld C_N hier die Palestijnen vooral als harteloze moordenaars van joden ziet
je kennis over mijn denken is niet zo veel zie ik de palestijnen zie ik niet als hartelozen moordenaars , helaas zitten die er tussen en de palestijnse burgers betalen hier voor ,en de Israelishe burgers ook
quote:
en als hij in het leger in een kolonistengebied zat dit beeld niet opeens thuis op de bank had achtergelaten om als een "neutrale machine" correct zijn werkzaamheden uit te voeren.
voor jou woon ik zelfs in een kolonisatie gebied denk ik Rision lezion., maar buiten dat ,je vergelijkingen gaan niet op voor mij .als ik in het leger zat /zit , dan doe ik mijn job of ik het er mee eens ben of niet.
ik volg mijn orders op zoals een goede soldaat behoord te doen .als ex fotograaf in de IDF zie/zag ik ,en geloof mij veel dingen aan beide kanten .zie je veel dingen hoe zij ontstaan.in de strook in Libanon,in judea en samaria,en in centraal Israel,
en als je dan weer op de bank zit is het realiteit ,,van wat er echt gebeurd in dit land.
dat overweeg je en je trek daar je eigen conclusie uit.soms zijn ze verkeerd soms zijn ze goed.

zo werd er een palestijn voor mijn ogen dood geschoten in een demostratie in salfiet ,naast Ariel in de tweede intifada,,de jongen stond een halve meter van mij vandaan ,,het was een erg verhitte Riot met schieten aan beide zijden.
hij gooide een steen en daarna een molotovcocktail er viel een schot ,,,,en hij viel om het zelfde momend . het waren goede' foto shots ,ze gingen de wereld rond van CCN tot BBC tot de telegraaf in Nederland ,het is namelijk mijn werk ,

dag erna werd er een Israëlische auto beschoten en letterlijk doorzeefd met kogels, in die auto zaten 4 kinderen en pa en ma . 3 kinderen dood pa en ma dood ,en een meisje heeft het overleefd .
het waren goede foto shots ,,, het is namelijk mijn werk .

daarna werkten ik voor meer dan twee jaar in de omgeving van sderoth veel raketten ,schieten mortieren,, noem ze, ik heb ze gezien van dicht bij. angst onder de bevolking, doden noem maar op . ik maakten goede foto shots, het is namelijk mijn werk,,.

aanvallen op de strook veel goede shots van dode terroristen ,en zelfs burgers , het is mijn werk .

de ontruiming en demolition van een palestijns huis van een terrortist .na een bus aanval in jerusalem waar 12 doden bij vielen ,in mijn ogen rechtvaardigt .

weken erna de ontruiming van Israelishe burgers in judea en samaria en de uittocht van israelishe burgers uit de strook ,in mij ogen rechtvaardig hoe veel pijn de drie voorvallen ook waren ze waren rechtvaardigd .

bij thuis komst op mijn bank, geef ik mijn vrouw en dochter een zoen ,en ga met mijn zoon mijn drie duitse dogen uitlaten , dat is mijn leven , en mijn werk dat is afgelopen bij thuis komst ,hoe ik er over denk heb niets met mijn werk of leger te maken ,
ik ben van mening dat de palestijnen een staat mogen hebben ,maar onder de noemer,, een vredes verdrag ,mijn palestijnse vrienden en geloof mij ik heb er veel ,die doen niet onder voor Israelishe vrienden .

quote:
En hij is nog best een aardig ogende kerel,
ow bedankt hoor
quote:
lopen veel extremere gasten rond zoals de huidige partijen in de regering van Israel ook aantonen.
die zijn er en ik support dit niet .wel support ik de bescherming van de Israëlische burgers .
quote:

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 25-09-2011 15:07:08 ]
pi_102361384
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:47 schreef C_N het volgende:

[..]

voor jou woon ik zelfs in een kolonisatie gebied denk ik Rision lezion., maar buiten dat ,je vergelijkingen gaan niet op voor mij .als ik in het leger zat /zit , dan doe ik mijn job of ik het er mee eens ben of niet.
ik volg mijn orders op zoals een goede soldaat behoord te doen .als fotograaf in de IDF zie ik ,en geloof mij veel dingen aan beide kanten .zie je veel dingen hoe zij ontstaan.in de strook in Libanon,in judea en samaria,en in centraal Israel,
en als je dan weer op de bank zit is het realiteit ,,van wat er echt gebeurd in dit land.
dat overweeg je en je trek daar je eigen conclusie uit.soms zijn ze verkeerd soms zijn ze goed.

er werd er een palestijn voor mijn ogen dood geschoten in een demostratie in salfiet ,naast Ariel in de tweede intifada,,de jongen stond een halve meter van mij vandaan ,,het was een erg verhitte Riot met schieten aan beide zijden.
hij gooide een steen en daarna een molotovcocktail er viel een schot en hij viel om het zelfde momend . het waren goede foto shots ,ze gingen de wereld rond van CCN tot BBC tot de telegraaf in Nederland ,het is namelijk mijn werk ,
dag erna werd er een Israëlische auto beschoten en letterlijk doorzeefd met kogels, in die auto zaten 4 kinderen en pa en ma . 3 kinderen dood pa en ma dood ,en een meisje heeft het overleefd . het waren goede foto shots het is namelijk mijn werk .
daarna werkten ik voormeer dan twee jaar in sderoth veel raketten ,schieten mortieren noem ze, ik heb ze gezien van dicht bij. angst onder de bevolking, doden noem maar op . ik maakten goede foto shots, het is namelijk mijn werk,,.aanvallen op de strook veel goede shots van dode terroristen ,en zelfs burgers , het is mijn werk .

bij thuis komst op mijn bank, geef ik mijn vrouw en dochter een zoen ,en ga met mijn zoon mijn drie duitse dogen uitlaten , dat is mijn leven , en mijn werk dat is afgelopen bij thuis komst ,hoe ik er over denk heb niets met mijn werk of leger te maken ,
ik ben van mening dat de palestijnen een staat mogen hebben ,maar onder de noemer,, een vredes verdrag ,mijn palestijnse vrienden en geloof mij ik heb er veel ,die doen niet onder voor Israelishe vrienden .

[..]

C_N, ik vind je post ontroerend. Knap dat je dit werk vol kunt houden. Lijkt me waanzinnig moeilijk.
pi_102361577
Lieberman geeft het goede voorbeeld

http://www.nu.nl/buitenla(...)rleg-hervatten-.html
pi_102361674
Jep, C_N zit er echt middenin, letterlijk en figuurlijk. Wat wij zien kunnen we kiezen door bepaald nieuws wel of niet te lezen. Als je er echt bent kun je niet kiezen, dat maakt toch wel een verschil.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 15:07:32 #280
341203 3-voud
pi_102361726
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:47 schreef C_N het volgende:

*verhaal*

Kerel, je bent een held.
pi_102361802
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kerel, je bent een held.
Nee ben ik niet, het is mijn werk .
en helaas is er veel werk ;)
pi_102362011
quote:
alestinian girl killed in shooting
Published: 09.25.11, 15:30 / Israel News

share
Jerusalem District Court Judge Orit Efal-Gabai ruled that the state must pay NIS 2 million in compensation to the family of Abir Aramin, who was killed in 2007 by a rubber bullet shot by a Border Guard officer.

The judge said that there was no dispute over the fact that the bullet was fired negligently and in violation of orders.
nice ,maar de pijn blijft
  † In Memoriam † zondag 25 september 2011 @ 15:16:18 #283
341203 3-voud
pi_102362020
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:09 schreef C_N het volgende:

[..]

Nee ben ik niet, het is mijn werk .
en helaas is er veel werk ;)
Ja, bescheidenheid is leuk enzo... Staat ook held-achtig.
Maar je bevind je temidden van al het geweld om de wereld een kijkje van dichtbij mee te geven.

Ergo: held.
pi_102362278
quote:
Suspected 'price tag' act: Olive trees cut down in West Bank
Published: 09.25.11, 14:35 / Israel News

share
Palestinian sources reported that approximately 100 olive trees were cut down in the village of Doma, south of Nablus. IDF and Civil Administration forces responded on the scene. The Palestinians filed a complaint over the incident with the Shai District police. (Yair Altman)
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4127190,00.html
deze mensen werken niet echt mee.
pi_102364686
Jedea en samaria ,,vader en zoon die overleden zijn afgelopen vrijdag , in auto ongeluk !
was toch een aanval met stenen naar de auto toe .

quote:
Police conclude Kiryat Arba car crash a terror attack
Police first said death of Asher Palmer and infant son result of accident, later confirm stones had been hurled at vehicle. Settlement leaders: Police tried to cover up murder to prevent price tag response
Yair Altman
Latest Update: 09.25.11, 16:22 / Israel News

share
Police concluded Sunday that Asher Palmer and his son Yehonatan were killed in a car cash after stones were hurled at them on Highway 60.

Asher Palmer, 25, and his 1-year-old son, Yehonatan, were killed Friday when their car overturned near Kiryat Arba. After an initial inquiry, the police ruled out the possibility that the accident had been caused by stones that were hurled at the vehicle by Palestinians

But an examination of the father's body revealed fractures to his skull. "It was clearly a terrorist attack, Asher's gun had been stolen, there were rocks inside the vehicle and it was clear Asher was hit by a rock," Palmer's family said after police informed them of their conclusion that the incident was in fact the result of a terror attack.

Aharon Peretz, Palmer's brother-in-law, estimated that the police did not announce the incident was the result of a terror attack so as not to "fan the flames." He added: It's very grave that it comes at the expense of a grieving family." The family also claims that in addition to the handgun, Asher's wallet had also been stolen.

Peretz said of his brother-in-law, "He never fought with anyone. He was a quiet and special man and this is a great loss." Asher and Yehonatan Peretz will be laid to rest in Hebron later on Sunday.

Earlier, police motioned to perform an autopsy on the two bodies but the judge accepted the family's rejection. The State then appealed to the High Court of Justice on the matter, but prior to the hearing a compromise was reached whereby only blood samples would be taken from the bodies.

MK Michael Ben Ari criticized the police for its conduct in the affair. "The police spokesperson's office is serving Abu Mazen (Palestinian President Mahmoud Abbas) over fear of violent protests and did not report this as a terror attack."

Yesha Council Chairman Danny Dayan spoke to Central Command chief Avi Mizrahi and police official Amos Yaakov on the matter. "Nothing creates a worse atmosphere than the feeling one isn't being told the whole truth," Dayan told the two. "The difference between the police's statement to the court and the initial IDF and police statements to the media is very disconcerting." Dayan demanded the publication of a report with all the inquiry details.

Asher Palmer and son Yehonatan. 'Special man'

Investigators who arrived on the scene of the crash Friday found a hole in the car's windshield that appears like it could have been an entry point of a stone.

A large, blood-stained stone was also found in the car. An analysis showed that it was human blood that stained the stone. The stirring wheel was torn, suggesting that it was hit by the rock.

Moreover, "The deceased's face was crushed in the region of the lip, which immediately raised concerns of the possibility that the car accident could have been caused by a rock that was thrown at the vehicle," the request read.

It was also mentioned that the accident was being investigated by a special Hebron District police force that deals with incidents where rocks are pelted at Israeli vehicles from moving cars. So far, there have been 18 such cases, and it appeared that the current case was no different.

Officials involved in the case said that the investigating authorities assume that it was an act of terror that lead to the father and son's deaths. "There are various indicators that do not match what would have happened if this was an accident," one official told Ynet.

'Police covering up murder'
From the start, settlement leaders claimed that a terror attack was behind the crash, assuming that the police denied the possibility, seeking to maintain public order.

"We demand the security forces to stop the occurrences of stone-throwing, which not only endangers lives but also offends the honor of the state and its citizens," the mayor of the West Bank settlement of Kiryat Arba, Malachi Levinger, said.

"We warn that if the security forces don't put an end to the phenomenon, citizens might find themselves in mortal danger and proceed to protect themselves by any means available.

"There are tens of thousands of Jews driving to Hebron to pray these days, and their safety must be protected," he added.

MK Michael Ben Ari (National Union) demanded that an investigation into the condcut of the Police Spokesman's Office is launched. "There is a concern that the police published a false press release in order to calm the mood, in line with the police's culture of lying," he said. "The Shai District commander should not be dealing with politics."

Kiryat Arba Councilman Bentzi Gupshtain said: "It's shocking to think that the Police Spokesman's Office could have covered up the murder of a baby and his father only to prevent 'price tag' response and a disruption to Netanyahu's speech. The time has come to look into the Israel Police."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4127093,00.html
pi_102366146
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 11:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Neem als voorbeeld C_N hier die Palestijnen vooral als harteloze moordenaars van joden ziet en als hij in het leger in een kolonistengebied zat dit beeld niet opeens thuis op de bank had achtergelaten om als een "neutrale machine" correct zijn werkzaamheden uit te voeren. En hij is nog best een aardig ogende kerel, lopen veel extremere gasten rond zoals de huidige partijen in de regering van Israel ook aantonen.
Niets aan toe te voegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102366223
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 08:31 schreef C_N het volgende:

[..]

voor je weer je nodige conclusies trek,, er is niet eens duidelijk door wie hij in zijn nek is geschoten
Lezen is moeilijk?
quote:
In het dorp Qusra ten zuiden van Nablus op de Westelijke Jordaanoever, doodde het Israëlische leger een Palestijn.

quote:
en het dorp werd niet aangevallen dat is punt 2 . het vingertje word weer naar israel gewezen te snel by the way zo wacht rustig af en kom daarna met je reaktie .is verstandiger dat bleek uit het verleden ;)
Tijd voor school, met je "reaktie"
quote:
De circa 35-jarige man werd in de nek geschoten door Israëlische militairen tijdens rellen die ontstonden toen Joodse kolonisten het dorp aanvielen.
Ziek, dat er nog mensen bestaan die zulks geweld goedkeuren, met je knipoog.
  zondag 25 september 2011 @ 17:29:22 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102366261
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:28 schreef Medi het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk?

[..]

[..]

Tijd voor school, met je "reaktie"

[..]

Ziek, dat er nog mensen bestaan die zulks geweld goedkeuren, met je knipoog.
Lekker makkelijk, iemand die niet Nederlands is aanvallen op zijn beheersing van de Nederlandse taal.

Een beetje kinderachtig is het wel.
Laffe huichelaar
pi_102366517
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 09:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ik lees:

Jij leest het verkeerd. Maar als ik het goed begrijp: De Palestijnen wonen in een dorp, bij deze dorp A. Kolonisten, pissig om aanvraag VN, vallen het dorp A aan. Leger komt en schiet dan een Palestijn dood? Want je mag jezelf niet verdedigen tegen (Zoals nu.nl het omschrijft) een "Aanval". Het gooien met stenen is het recht in eigen handen nemen, een dorp aanvallen is? Hoevele Joden zijn hier wel niet doodgeschoten door het leger? Gearresteerd? 0? Anders had men het wel bericht? Jij bent lekker bezig, duim voor jou.
pi_102366600
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, iemand die niet Nederlands is aanvallen op zijn beheersing van de Nederlandse taal.

Een beetje kinderachtig is het wel.
Het heeft niks met de taal te maken, stel je niet zo aan. Hij leest wat ie wilt lezen. Hij verwijst toch naar zaken die duidelijk in de tekst staan? Of kan hij ook geen Nederlands lezen? Het gaat hier niet om de beheersing van de taal, slechts om te zien wat je wilt zien en een zionist zijn. Hij keurt moord goed met een knipoog en dat vind jij goed? Maar mij wel aanspreken op "reaktie"..
pi_102366838
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:36 schreef Medi het volgende:

[..]

Jij leest het verkeerd. Maar als ik het goed begrijp: De Palestijnen wonen in een dorp, bij deze dorp A. Kolonisten, pissig om aanvraag VN, vallen het dorp A aan. Leger komt en schiet dan een Palestijn dood? Want je mag jezelf niet verdedigen tegen (Zoals nu.nl het omschrijft) een "Aanval". Het gooien met stenen is het recht in eigen handen nemen, een dorp aanvallen is? Hoevele Joden zijn hier wel niet doodgeschoten door het leger? Gearresteerd? 0? Anders had men het wel bericht? Jij bent lekker bezig, duim voor jou.
Natuurlijk mag je je dorp verdedigen, maar als je stenen naar het leger gaat gooien, die er alleen maar is om de 2 partijen van elkaar te scheiden. Dan kan je verwachten dat het leger daarop gaat reageren. Met als gevolg een doodde. Als verdediger wordt je nu een aanvaller.
pi_102366926
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:46 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je je dorp verdedigen, maar als je stenen naar het leger gaat gooien, die er alleen maar is om de 2 partijen van elkaar te scheiden. Dan kan je verwachten dat het leger daarop gaat reageren. Met als gevolg een doodde. Als verdediger wordt je nu een aanvaller.
Onzin natuurlijk, de kolonisten en het Israelische leger zijn in de praktijk onafscheidelijk. Waarom? Het is een taak van het Israelische leger om Israelische burgers te beschermen. Wat zijn Joodse kolonisten? Israelische burgers. Jij geeft hier aan dat het leger er alleen maar is om de 2 partijen van elkaar te scheiden, feit is echter dat het leger op de één of andere wijze het toch heeft toegestaan dat Joodse kolonisten een dorp aanvielen. Dat is hier het essentiele feit wat niet onder ogen gezien wordt.

Bovendien klopt die constatering per definitie niet, gezien het verleden waarin het leger daadwerkelijk aanvallende bewegingen heeft verricht op Palestijns territorium. Je kan dus niet stellen dat het Israelische leger slechts fungeert als een neutrale scheidsrechter. Het is namelijk een instrument van de Israelische politiek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102367006
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, de kolonisten en het Israelische leger zijn in de praktijk onafscheidelijk. Waarom? Het is een taak van het Israelische leger om Israelische burgers te beschermen. Wat zijn Joodse kolonisten? Israelische burgers. Jij geeft hier aan dat het leger er alleen maar is om de 2 partijen van elkaar te scheiden, feit is echter dat het leger op de één of andere wijze het toch heeft toegestaan dat Joodse kolonisten een dorp aanvielen. Dat is hier het essentiele feit wat niet onder ogen gezin wordt.

Bovendien klopt die constatering per definitie niet, gezien het verleden waarin het leger daadwerkelijk aanvallende bewegingen heeft verricht op Palestijns territorium. Je kan dus niet stellen dat het Israelische leger slechts fungeerde als een neutrale scheidsrechter.
En je kan ook niet stellen dat het leger de aanvaller is.
pi_102367040
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:51 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

En je kan ook niet stellen dat het leger de aanvaller is.
In dit geval kan je in ieder geval stellen dat het leger heeft gefaald om haar eigen burgers in toom te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102367120
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In dit geval kan je in ieder geval stellen dat het leger heeft gefaald om haar eigen burgers in toom te houden.
Klopt, maar je kan nu eenmaal niet alles voorkomen. Ze hebben nu eenmaal geen glazen bol waar ze de toekomst in kunnen zien.
pi_102367128
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:46 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

"Die er alleen maar is om de twee partijen van elkaar te scheiden"? Denk je dat nou echt? Het Israëlische leger die onpartijdig is in dit gebeuren? En als nog; Scherp schieten op mensen die stenen gooien? Het Israëlische leger, ziet hoe onpartijdig:

pi_102367285
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:54 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Klopt, maar je kan nu eenmaal niet alles voorkomen. Ze hebben nu eenmaal geen glazen bol waar ze de toekomst in kunnen zien.
Dat is geen excuus - en derhalve hadden ze wel de tegenreactie kunnen voorzien. Het had ze gesierd om met passende, proportionele wijze te antwoorden op dergelijke stenengooiers. Een live kogel in iemands nek is vooralsnog niet de juiste methode.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102368270
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 17:54 schreef Medi het volgende:

[..]

"Die er alleen maar is om de twee partijen van elkaar te scheiden"? Denk je dat nou echt? Het Israëlische leger die onpartijdig is in dit gebeuren? En als nog; Scherp schieten op mensen die stenen gooien? Het Israëlische leger, ziet hoe onpartijdig:

Een actie geeft nou eenmaal geen algemeen beeld van het Israelisch leger.
pi_102368298
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 18:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen excuus - en derhalve hadden ze wel de tegenreactie kunnen voorzien. Het had ze gesierd om met passende, proportionele wijze te antwoorden op dergelijke stenengooiers. Een live kogel in iemands nek is vooralsnog niet de juiste methode.
Ik keur het ook niet goed en er zal zeker een onderzoek volgen.
pi_102368939
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 18:33 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Een actie geeft nou eenmaal geen algemeen beeld van het Israelisch leger.
Hier, een normale dag:

Doodschieten die stenengooiers?
pi_102369074
quote:
'Palestinian killed in W. Bank clashes with the IDF'

Ma'an report says 33-year-old man shot by IDF soldiers; IDF confirms it was operating in area, had been working to quell violent protests.

A Palestinian was reportedly killed on Friday during clashes with the IDF outside the village of Qusra in the West Bank, marking the first casualty since riots began earlier this week in conjunction with the Palestinian Authority’s bid for statehood at the United Nations.

The IDF said that it was looking into the reports and had launched a joint investigation with PA security forces. The Ma’an News Agency identified the dead man as Issam Kamal Odeh, 33, and said he was shot by two bullets in the neck and shoulder during clashes with the IDF troops near Qusra and not far from the city of Nablus.

RELATED:
Gallery: Palestinians rally to support statehood
Hope mixed with cynicism in Bethlehem ahead of UN bid

The IDF confirmed that it was operating in the area and had been working to quell violent protests which erupted outside the village with the participation of around 300 Palestinians. The military said that soldiers used various riot dispersal means including live fire. Two other Palestinians were also reported to have been injured.

Earlier in the day, violence broke out in east Jerusalem and at the Kalandiya Crossing north of Jerusalem. A number of East Jerusalem Arabs and Palestinians were arrested by police. Other protests were held at the villages of Bilin and Nilin near the West Bank security barrier.

The IDF was on high alert throughout the West Bank amid fears that Palestinians would launch large-scale demonstrations in conjunction with PA President Mahmoud Abbas’s speech later Friday at the United Nations.

Chief of General Staff Lt.-Gen. Benny Gantz toured the West Bank on Friday and held a number of security consultations with commanders in the field. Gantz visited the Kalandiya Crossing together with OC Central Command Maj.-Gen. Avi Mizrachi and then traveled to the Gush Etzion settlement bloc, stopping to meet soldiers deployed near Bethlehem.

Following a strategy meeting with police officers on Friday afternoon next to the Al Aqsa Mosque plaza, Public Security Minister Yitzhak Ahronovitch said "the period from the end of prayers until the Abbas speech are very sensitive hours," he said.

Five thousand worshippers attended prayers at Al Aqsa and left the plaza without incident, though a young woman in religious dress was seen being led to a waiting police car in handcuffs.

Police arrested two youths at the Majalas Gate, one of the entrances to the Temple Mount, after the two tried to force their way into the plaza.

As is typical during politically sensitive times when police fear the possibility of violence, Friday prayers were limited to men over age 50 with blue Israeli ID cards and women of any age.

Three youths were also arrested in Beit Hanina after they burned tires and threw rock at a patrol of border police. Another youth was also arrested for throwing rocks in Ras al Amud.

Police Insp.-Gen. Yochanan Danino said security forces were deployed across the country with a special emphasis on Jerusalem and the border around Jerusalem. Danino and Ahronovitch planned to tour the Jerusalem-West Bank border and the Kalandia checkpoint later this afternoon.

"Our goal is awareness, trying to be aware of situations before we need to use force," he said after the meeting. "The quiet is continuing and we haven't seen any evidence that people are preparing to disturb the peace," he said.

Ahronovitch also stressed that the car accident this morning in Kiryat Arba, in which a 5-year-old Palestinian boy was in critical condition after being hit by a car driven by Jews, was an accident. "We know this was not premeditated and it doesn't seem that there is a connection to the events and we will continue to enforce the quiet," said Ahronovitch.

Hundreds of east Jerusalem residents are expected to gather at Damascus Gate this evening for a showing of Abbas' speech on a giant screen.
http://www.jpost.com/VideoArticles/Video/Article.aspx?id=239204

Die dode is niet ontstaan bij een aanval van kolonisten, maar bij riots tegen het leger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')