jij ben mij net voorquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, door landen als Syrië en wat Afrikaanse nietzeggende staten.
Je ziet echt staande ovaties van al die Arabische prutlanden, de rest vind het een schoffering.quote:
Dat las ik vandaag ergens maar ik weet echt niet meer waar. Ook las ik dat 70% van de Israëliërs ook voor een Palestijnse staat zijn.quote:
haast iedereen is voor een palestijnse staat maar MET een vrede's Acordquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat las ik vandaag ergens maar ik weet echt niet meer waar. Ook las ik dat 70% van de Israëliërs ook voor een Palestijnse staat zijn.
Een Honda Accord?quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:54 schreef C_N het volgende:
[..]
haast iedereen is voor een palestijnse staat maar MET een vrede's Acord
En dat is Abbas en de meerderheid van het Palestijnse volk ook; dat was al zo tijdens Arafat. Maar Israël eist erkenning van de joodse staat Israël, en daar zit hem het venijn: die kunnen de Palestijnen niet erkennen, want dan verliezen de Arabische Israëlische burgers alle rechten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:54 schreef C_N het volgende:
[..]
haast iedereen is voor een palestijnse staat maar MET een vrede's Acord
Zeker. En ik begrijp gewoon niet wat hij zegt, althans in 9 van de 10 gevallen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:56 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Leuk zeker een keer van de andere kant te beleven...
wat doe pijn,, dat Abbas niets krijg zonder onderhandelen ja idd doe erg pijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:51 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je kan toch duidelijk merken aan zn reacties, dat dit pijn doet.
als de belangrijke mensen het maar begrijpen,, dan is alles goed .quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker. En ik begrijp gewoon niet wat hij zegt, althans in 9 van de 10 gevallen.
Oké. Ik zal voor je duimen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:01 schreef C_N het volgende:
[..]
als de belangrijke mensen het maar begrijpen,, dan is alles goed .
Dat kan nog weken zoniet maanden duren.quote:
dat is wat wij hier ook zeggen .. hij blijf hangen ergensquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:53 schreef rakotto het volgende:
Zijn geluidscassette staat op repeat. Niets nieuws tot nu toe.
quote:Channel 2: Min. Edelstien witnessed incident at sideline of #UNGA: Kurdish or Armenian person attempt 2 physical attack #Turkish PM Erdogan
hoeveel % makken die idioten eigenlijks uit van totale volk ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:42 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Kolonistenvolk is weer walgelijk bezig
Niet veel. Zelfs de Israëliers hebben het niet zo met hen ...quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:09 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
hoeveel % makken die idioten eigenlijks uit van totale volk ?
niet veel .ik zal het eens na kijken ,maar als er een ongeluk gebeurd zoals die dagelijks gebeuren .waar ook ter wereld, zij ze weer een moordenaar zonder maar ook even nader het bericht te bekijken .quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:09 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
pain in the butquote:Op vrijdag 23 september 2011 21:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Niet veel. Zelfs de Israëliers hebben het niet zo met hen ...
MAAR dat is natuurlijk logische het zijn immers geen nederlanders die vol trots een gouden kost vol slaven heeftquote:Op vrijdag 23 september 2011 21:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Niet veel. Zelfs de Israëliers hebben het niet zo met hen ...
quote:Defense establishment says Hamas, other terrorists planning imminent attack
Yoav Zitun
Published: 09.23.11, 22:28 / Israel News
Share on TwitterShare on Facebook
share
IDF forces in southern Israel boosted their alert level Friday evening following concrete information about the intention of Hamas and other terror groups to carry out an imminent attack on the Israel-Egypt border.
IDF officials said the terror plot may constitute an attempt to undermine the Palestinian Authority's statehood bid at the United Nations.
The army's presence in the area was reinforced about four weeks ago, following the terror offensive near Eilat that left eight Israelis dead. Terrorists who infiltrated Israel opened fire at two Israeli buses and two cars; the assailants also targeted IDF troops and police forces responding to the attacks.
A high state of alert was declared in the area some two weeks ago, following intelligence information pointing to another terror plot in the region. At the time, Deputy Defense Minister Matan Vilnai estimated that "a terror cell comprising at least 10 members" is looking to stage an attack in Israel.
Earlier today, defense authorities said they were satisfied with the ability of IDF and police forces to contain protests and riots by Palestinians at various West Bank sites.
Forces deployed en masse and were equipped with large quantities of crowd dispersal means, but officials said the number of protests was "medium" and noted the army did not utilize all means at its disposal.
The wide-scale deployment will remain in place until Sunday at least.
Er zit een half miljoen kolonisten op de Westbank. En het gaat maar door.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:09 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat vind ik nu niet iets om bij te staan juichen
Ik vind dat altijd een misselijke en achterbakse vorm van intimidatie: de suggestie dat de tegenpartij definitief verloren heeft.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
Palestinian cause staat toch gelijk aan lost cause.
En in Israel zelf, dat wil zeggen het ingenomen gebied binnen de grenzen van 1967, zitten er pakweg 5 miljoen. Dus 10 % zit in de bezette gebieden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zit een half miljoen kolonisten op de Westbank. En het gaat maar door.
Je stelt je nu op als een heel, heel klein kind.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker. En ik begrijp gewoon niet wat hij zegt, althans in 9 van de 10 gevallen.
Het is geen akkoord dat de goedkeuring van Israel nodig heeft, het is erkenning van de wereld van de Palestijnse staat.quote:Op zaterdag 24 september 2011 05:56 schreef rja het volgende:
Zolang Hamas in Gaza aan de macht is.
En Israël en een eventuele akkoord niet erkent.
Is dit een zinloze actie.
Zonder vredes akkoord geen Palestijnse staat,quote:Op zaterdag 24 september 2011 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is geen akkoord dat de goedkeuring van Israel nodig heeft, het is erkenning van de wereld van de Palestijnse staat.
En er zijn gelijk al twee hele goede redenen waarom het erg zinvol voor de Palestijnen is. Als lid van de VN kan het oorlogsmisdaden en schendingen door een ander VN lid (Israel) eindelijk aan de orde stellen, dus niet langer eenrichtingsverkeer van Israel die dat al die tijd wel kon, en ten tweede worden eindelijk de grenzen van Palestina (en dus ook Israel) bepaald. Iets wat Israel als enige staat ter wereld weigert te doen.
Tenslotte, Hamas is de officiele democratische gekozen volksvertegenwoordiging. Hamas heeft al vanaf het begin gezegd dat het bereid is te onderhandelen. De enige die weigert is Israel.
Dat is inderdaad het doel van ons leven hier.quote:Op zaterdag 24 september 2011 07:31 schreef erik666 het volgende:
Uiteindelijk willen de moslims maar 1 ding, het uitroeien van de Joden het wegvagen van de staat Israël. En daarna de rest.
Zo naar je postgeschiedenis kijjkend, inderdaad... (en alles recht praten wat krom is)quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het doel van ons leven hier.
Daar heb je uiteraard keiharde bewijzen van. Dat neem ik nu al van je aan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:10 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zo naar je postgeschiedenis kijjkend, inderdaad... (en alles recht praten wat krom is)
quote:Op zaterdag 24 september 2011 07:31 schreef erik666 het volgende:
Uiteindelijk willen de moslims maar 1 ding, het uitroeien van de Joden het wegvagen van de staat Israël. En daarna de rest.
Israel is niet de enige die weigert. Hamas en Fatah en andere groeperingen willen dit ook niet of ze willen bepaalde voorwaarden en dat wil Israel ook.quote:Op zaterdag 24 september 2011 06:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is geen akkoord dat de goedkeuring van Israel nodig heeft, het is erkenning van de wereld van de Palestijnse staat.
En er zijn gelijk al twee hele goede redenen waarom het erg zinvol voor de Palestijnen is. Als lid van de VN kan het oorlogsmisdaden en schendingen door een ander VN lid (Israel) eindelijk aan de orde stellen, dus niet langer eenrichtingsverkeer van Israel die dat al die tijd wel kon, en ten tweede worden eindelijk de grenzen van Palestina (en dus ook Israel) bepaald. Iets wat Israel als enige staat ter wereld weigert te doen.
Tenslotte, Hamas is de officiele democratische gekozen volksvertegenwoordiging. Hamas heeft al vanaf het begin gezegd dat het bereid is te onderhandelen. De enige die weigert is Israel.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef waht het volgende:
Uiteindelijk willen ze allemaal 1 ding: eigen land.
Dat klopt. En aangezien onredelijkheid heerst in die regio, zal vrede nog lang niet in zicht zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:26 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Israel is niet de enige die weigert. Hamas en Fatah en andere groeperingen willen dit ook niet of ze willen bepaalde voorwaarden en dat wil Israel ook.
Een deel van beide volkeren zeker. Dat wordt echter overschaduwd door wantrouwen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
![]()
Maar gunnen ze dit elkaar ook?
Telkens raketten afschieten op Israel of Palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen, is ook niet bevorderlijk nee.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt. En aangezien onredelijkheid heerst in die regio, zal vrede nog lang niet in zicht zijn.
Zolang we dat gewoon erkennen is er ook geen probleem.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt. En aangezien onredelijkheid heerst in die regio, zal vrede nog lang niet in zicht zijn.
Nee hoor, ook Israël werpt een struikelblok op: de erkenning van de joodse Israëlische staat. Hetgeen inhoudt dat Arabische inwoners geen enkel recht meer zullen hebben.quote:Op zaterdag 24 september 2011 06:21 schreef rja het volgende:
Zonder vredes akkoord geen Palestijnse staat,
En daarin is Hamas de grootste struikelblok.
Waarom lieg je? Die staat is er al een decennia of wat en de Arabische inwoners van Israel hebben gewoon alle rechten en vele malen meer dan in alle omringende landen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, ook Israël werpt een struikelblok op: de erkenning van de joodse Israëlische staat. Hetgeen inhoudt dat Arabische inwoners geen enkel recht meer zullen hebben.
Er is een staat Israël, maar men wil erkenning van een joodse staat Israël.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waarom lieg je? Die staat is er al een decennia of wat en de Arabische inwoners van Israel hebben gewoon alle rechten en vele malen meer dan in alle omringende landen.
Nee die erkenning willen ze van Hamas. Maar die Joodse staat is er al decennia. Incl. Arabische inwoners die vele malen meer rechten hebben dan in alle omringende landen. Hell, ze hebben zelfs meer rechten dan nu onder Hamas!quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is een staat Israël, maar men wil erkenning van een joodse staat Israël.
http://www.haaretz.com/ne(...)-aviv-rally-1.386215quote:Israeli intellectuals back Palestinian statehood in Tel Aviv rally
Former MK Yael Dayan criticizes Israeli leadership for calling Palestinian bid at UN 'unilateral,' asking: 'Isn't the occupation unilateral?'
Hundreds of Israeli intellectuals and academicians voiced their support of Palestinian statehood in a Tel Aviv rally on Thursday, urging PA President Mahmoud Abbas to forge ahead with his UN bid despite U.S. resistance.
About 300 people attended the event outside of Tel Aviv's Independence Hall, which included speeches from former Labor MK Yael Dayan, writer Sefi Rachlevsky, 1968 student protest leader Daniel Cohn Bendit, Prof. David Harel, Prof. Yosef Agassi, Tal Harris from One Voice and others.
Speaking at the rally, Foreign Ministry director general Alon Liel described U.S. President Obama's UN speech on Wednesday as a "knockout blow to Abu Mazen [Abbas]."
"An American elections speech which stated that the United States supported the rebels in Libya, Tunisia, Yemen, and Bahrain, but not the Palestinians, since they face the State of Israel," Liel said, adding that it was "painful to see a President like Obama giving Abbas – who had walked the diplomatic path for three years – a sort of black eye in the General Assembly."
The former Foreign Ministry official also described a recent visit of several prominent Israeli writers to Abbas' Ramallah office, where they urged the Palestinian leader: "Don't buckle from under the pressure."
"You were struck by Obama, but Obama no longer runs the world. There is a wide international community. Get off the floor, skip the Security Council, go to the General Assembly and get the 150 GA votes," Liel said, adding that Abbas had to "demand that it will happen this time."
"I'd like to see the state that will vote against Palestinian statehood. History will judge them, and that includes Israel," the former official added.
Yael Dayan, speaking at the Tel Aviv event, said it was a disgrace that Israel was calling the Palestinian move a unilateral one, asking: "Isn't the occupation unilateral?"
"Are both sides occupying? To both sides have similar infrastructures? Everything we have, the Palestinians don’t have. The Palestinians deserve to have everything we do."
Speaking at the rally, Daniel Cohen Bendit urged social protest leaders to aid the Palestinian cause, saying: "I spoke with the leaders of the social protest leaders and they are wary to bind the two struggles. But there can be no solution to Israel's social problems without ending the occupation."
Prof. Galia Golan blamed the inability to strike a peace deal between Israel and the PA on the Israeli leadership, saying: "We could have reached an agreement since 1988 and it's entirely our fault that we didn't."
"In 1988 the PLO accepted a historical compromise. They gave up 78% of the land in order to get peace and put an end to the occupation. We demand them to give up and give up, and they have nothing left to give," Goland said, adding: "We have been the deniers all these years."
The Israeli academician called Abbas the "most moderate leader anyone could want. He has gone a nonviolent path and is paying the price for it with his people."
"So he made a smart move when he saw nothing was going anywhere and went to the UN. We in our stupidity won't go to the UN with him, but a state as they would like it – a recognition of 1967 borders with a capital in East Jerusalem – gives us a border in the east and a recognition of West Jerusalem that we did not have until now.
Juist, die erkenning willen ze. En daarmee zouden ze het recht verkrijgen niet-joden het land uit te zetten. De Palestijnen hebben groot gelijk dat ze deze vrijbrief niet willen geven.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee die erkenning willen ze van Hamas. Maar die Joodse staat is er al decennia. Incl. Arabische inwoners die vele malen meer rechten hebben dan in alle omringende landen. Hell, ze hebben zelfs meer rechten dan nu onder Hamas!
Bron?quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist, die erkenning willen ze. En daarmee zouden ze het recht verkrijgen niet-joden het land uit te zetten. De Palestijnen hebben groot gelijk dat ze deze vrijbrief niet willen geven.
Ja want dan hebben we een terroristisch land in plaats van terroristisch gebied.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
Lang leve een onafhankelijk Palestina
Ik zal je eerlijk bekennen dat het mijn geen hol interesseert. Laat die twee kut-volken elkaar maar lekker afmaken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want dan hebben we een terroristisch land in plaats van terroristisch gebied.
Hoera de vooruitgang!
Je eigen held:quote:
http://news.xinhuanet.com(...)9/24/c_131156784.htmquote:"We just don't want the Palestinians to try to change the Jewish character of our state," he said. "We don't want to give up -- we want them to give up the fantasy of flooding Israel with millions of Palestinians."
Het voorkomen van massa-immigratie is "massa uitzettingen" omdat?quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Je eigen held:
[..]
http://news.xinhuanet.com(...)9/24/c_131156784.htm
Zo mag ik het horen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal je eerlijk bekennen dat het mijn geen hol interesseert. Laat die twee kut-volken elkaar maar lekker afmaken.
Wie heeft het over massa-uitzettingen? Het punt is dat Arabieren in een joodse staat Israël vogelvrij zouden zijn. Geef de Palestijnen eens ongelijk dat ze het daar niet mee eens kunnen zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
Het voorkomen van massa-immigratie is "massa uitzettingen" omdat?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie heeft het over massa-uitzettingen? Het punt is dat Arabieren in een joodse staat Israël vogelvrij zouden zijn. Geef de Palestijnen eens ongelijk dat ze het daar niet mee eens kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist, die erkenning willen ze. En daarmee zouden ze het recht verkrijgen niet-joden het land uit te zetten. De Palestijnen hebben groot gelijk dat ze deze vrijbrief niet willen geven.
Ach ja verschuil je er maar weer achter.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:58 schreef Disana het volgende:
[..]
'Zouden.' Wat is daar onjuist aan? Of schort er iets aan je kennis van de Nederlandse taal.
Waar verschuil ik me achter? Mijn eigen woorden? Nee, daar sta ik voor.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
Ach ja verschuil je er maar weer achter.
Ja, maar je hebt het dus fout.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar verschuil ik me achter? Mijn eigen woorden? Nee, daar sta ik voor.
Waar zit de fout?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt het dus fout.
M.b.t. dit onderwerp eigenlijk overal.quote:
Ga hier dan eens op in:quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
M.b.t. dit onderwerp eigenlijk overal.
Geen idee, onverstandiger dan raketten afschieten en grenzen van '67 eisen wordt 't toch niet dus ik acht ze maar voor alles in staat. Israel erkennen zou in dat opzicht eerder een verstandige keuze zijn dan een onverstandige keuze.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ga hier dan eens op in:
Israël wil een joodse staat, de Palestijnen kunnen die onmogelijk erkennen omdat de Arabieren in Israël daarmee vogelvrij worden. Oost-Jeruzalem en de West Bank zijn de huidige bestaande bewijzen dat men er niet voor schroomt Palestijnen te verdrijven. Waarom zouden Palestijnen dan zo onverstandig zijn een joodse staat te erkennen.
Waar haal je dat vandaan? Dat lijkt mij namelijk geenszins het geval. Het is niet zo dat ze nu geen rechten hebben, integendeel, en dat lijkt me juist een perfect drukmiddel voor Israel om hun zin te krijgen, de "tegenstander" van basisrechten ontdoen. Als ze dat nu al niet doen, waarom zouden ze dat dan doen als ze hun zin wél hebben?quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, ook Israël werpt een struikelblok op: de erkenning van de joodse Israëlische staat. Hetgeen inhoudt dat Arabische inwoners geen enkel recht meer zullen hebben.
Maar ik schreef dus niets fouts, want ik zie je niet ontkennen dat Israël de Palestijnen massaal uit zou kunnen zetten zoals ze ze nu al op veel plaatsen verdrijven.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
Geen idee, onverstandiger dan raketten afschieten en grenzen van '67 eisen wordt 't toch niet dus ik acht ze maar voor alles in staat. Israel erkennen zou in dat opzicht eerder een verstandige keuze zijn dan een onverstandige keuze.
Ik haal dat o.a. uit de woorden van Netanyahu zoals eerder geciteerd. En vraag je dit eens af: waarom eisen ze erkenning van een joodse staat? Om iedereen welkom te heten?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Waar haal je dat vandaan? Dat lijkt mij namelijk geenszins het geval. Het is niet zo dat ze nu geen rechten hebben, integendeel, en dat lijkt me juist een perfect drukmiddel voor Israel om hun zin te krijgen, de "tegenstander" van basisrechten ontdoen. Als ze dat nu al niet doen, waarom zouden ze dat dan doen als ze hun zin wél hebben?
Ja weet je, ik zou ook de buurtsuper hier in de fik kunnen zetten over 10 minuten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik schreef dus niets fouts, want ik zie je niet ontkennen dat Israël de Palestijnen massaal uit zou kunnen zetten zoals ze ze nu al op veel plaatsen verdrijven.
Er zijn wetten die dat verbieden. Maar in een joodse staat kunnen niet-joden anders behandeld of uitgezet worden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
Ja weet je, ik zou ook de buurtsuper hier in de fik kunnen zetten over 10 minuten.
Jij kent niet alle Israëlische wetboeken uit je hoofd, ga die eerst maar is doorlezen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn wetten die dat verbieden. Maar in een joodse staat kunnen niet-joden anders behandeld of uitgezet worden.
Waar zeur je dan over, volgens jou gebeurt dat toch al?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn wetten die dat verbieden. Maar in een joodse staat kunnen niet-joden anders behandeld of uitgezet worden.
Palestina heeft terrorisme in zich vanwege de misère waar ze zich in bevinden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want dan hebben we een terroristisch land in plaats van terroristisch gebied.
Hoera de vooruitgang!
Wat mij betreft ook, maar zeer zeker niet met de grenzen van '67.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Palestina heeft terrorisme in zich vanwege de misère waar ze zich in bevinden.
Waarom is Jordanië geen terroristische staat?
Het komt mensen goed uit als Palestijnen bekend staan als terroristen, maar uiteindelIjk zal een stabiel Palestina tot minder terrorisme leiden.
Het probleem is dat bepaalde lieden in Israël de grenzen niet willen accepteren en oorlog willen voeren en bepaalde Palestijnen Israël van de kaart willen vegen.
Een Palestijnse staat is naar mijn mening onderdeel van de oplossing.
Jij 'zeurde' over mijn post, maar ik heb je nog steeds niet met goede tegenargumenten zien komen. Je zit alleen maar een beetje te rond te hangen omdat je geliefde Israël aan kritiek onderhevig is. Het is wel weer leuk geweestquote:Op zaterdag 24 september 2011 13:23 schreef Voorschrift het volgende:
Waar zeur je dan over, volgens jou gebeurt dat toch al?
Zegt de oppertroll die in elke Jood een haatdragende haakneus ziet die Palestijnse kinderen als diner serveert.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij 'zeurde' over mijn post, maar ik heb je nog steeds niet met goede tegenargumenten zien komen. Je zit alleen maar een beetje te rond te hangen omdat je geliefde Israël aan kritiek onderhevig is. Het is wel weer leuk geweest
Look who's talkingquote:Op zaterdag 24 september 2011 13:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zegt de oppertroll die in elke Jood een haatdragende haakneus ziet die Palestijnse kinderen als diner serveert.
The wiser counterpart.quote:
Tsjonge, wat laat jij je kennenquote:Op zaterdag 24 september 2011 13:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zegt de oppertroll die in elke Jood een haatdragende haakneus ziet die Palestijnse kinderen als diner serveert.
Ja ik ben je antisemitische standpunten wel een beetje zat, je zegt het nooit waar het op staat maar met zulke glibberige draaizinnen komt het er wel altijd op neer. Ik weet dat het een loophole is waardoor je er mee weg komt, maar dat maakt het nog niet minder erg.quote:
Volgens mij ben ik bijzonder duidelijk geweest: de Palestijnen kunnen onmogelijk een joodse staat erkennen. Dat jij dat liever niet hoort kan ik me voorstellen, maar dat geeft je niet het recht zulke zware beschuldigingen te uiten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:31 schreef Voorschrift het volgende:
Ja ik ben je antisemitische standpunten wel een beetje zat, je zegt het nooit waar het op staat maar met zulke glibberige draaizinnen komt het er wel altijd op neer. Ik weet dat het een loophole is waardoor je er mee weg komt, maar dat maakt het nog niet minder erg.
Denk je dat ik dit baseer op die enkele opmerking van je?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik bijzonder duidelijk geweest: de Palestijnen kunnen onmogelijk een joodse staat erkennen. Dat jij dat liever niet hoort kan ik me voorstellen, maar dat geeft je niet het recht zulke zware beschuldigingen te uiten.
http://electronicintifada(...)aconian-powers/10409quote:Knesset moves forward on bill granting Israel unchecked, draconian powers
In early August, the Israeli parliament, the Knesset, quietly passed the first reading of a bill that would turn the country’s “state of emergency” regulations — which have been in use since the state was created in 1948 — into permanent legislation.
The move would cement the use of draconian measures, such as administrative detention orders and politically-motivated deportations, in an Israeli effort to combat an extremely broadly and vaguely defined “terrorist threat.”
According to a statement released by the Association for Civil Rights in Israel (ACRI) following the bill’s first reading, “the Counterterrorism Bill contains sweeping provisions, which broaden the scope of criminality and threaten to turn law-abiding citizens and organizations (with no connection whatsoever to violent acts) into ‘terrorists’” (“The counter-terrorism bill 2011, Position Paper - Executive Summary,” August 2011 [PDF]).
Under the proposed law, individuals who “express solidarity or identification with a terrorist group” either by publicly waving its flag, playing its anthem, or publishing praise or sympathy towards the group, can face up to three years in prison.
The law would also place the burden of proof on the suspect to prove that he or she is not a member of a terrorist organization, while membership in a terrorist organization would extend to anyone who “declares his consent to join a terrorist organization to another.”
“Because the accusation here applies specifically to what a person said to another person, ostensibly in private, there exists a real danger here of incrimination on the basis of a false accusation, against which it would be difficult or even impossible to mount a defense,” ACRI states. “How could a defendant bear the burden of proof in such a situation? Can anyone prove that they never said something to someone in private?”
[..]
According to Addameer, the Ramallah-based prisoner rights group, “administrative detention has been used as a form of collective punishment by the Israeli military against Palestinians, illegal in this form under international law” and “Israeli authorities do not hesitate to violate the standards of fair trial, and fail to take international law or humanitarian dimension into consideration while handling the issue of administrative detention” (“Administrative detention”).
Israel has also used the Emergency Regulations to expel Palestinian political leaders from Jerusalem. Adnan Gheith, a member of the al-Bustan popular committee in the East Jerusalem village of Silwan and the secretary of the Fatah movement in the neighborhood, for instance, was expelled from the city in early 2011 for a period of four months.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |