abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101722846
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_101722884
En de laatste posts gingen vooral over kolfproblemen geloof ik...

Eigenlijk geef ik hem ook best veel die twee voedingen, als je ziet dat hij volgens de flesvoedingsregeltjes nu zo'n 750 mL per dag zou mogen hebben...
pi_101723703
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 20:56:41 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101723886
migonne: het was meer de toon die de muziek maakte. Geert was aan het huilen en ja, aan de borst heb ik hem meteen stil. of het nou honger is of een troostborst, doet er dan niet toe, Johan is gewoon jaloers dat ik die specifieke troostmogelijkheid heb. ofzo, ik kan hem niet in de kop kijken :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101724046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:53 schreef WupWup het volgende:
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
Dat weet ik op zich wel, ik heb alleen wel het idee dat hij nu met die twee flessen binnenkrijgt wat hij normaal bij meer dan 2 voedingen binnenkrijgt... En dan zou het wel logisch zijn dat hij de rest van de dag slecht drinkt.

Vanmorgen heeft hij om 6 uur en 9 uur bij mij gedronken. Toen om 12 uur en 3 uur 2 flessen, en daarna heeft hij wel twee keer bij mij gedronken, maar was hij niet heel hongerig, en leek ook weinig gedronken te hebben(voelde nauwelijks een tsr, en had slappe borsten)
pi_101724050
Neemt niet weg dat hij met minder net zo tevreden zou kunnen zijn (had je laatste post nog niet gelezen)
Met een fles is het veel moeilijker om de zuigbehoefte te stillen, dus ze drinken graag door waar een speen ook goed kan zijn.
pi_101724106
Dat snap ik wel hoor Mignonne. Dat had ik me niet gerealiseerd. :*

Laiveneertiekje, ik zou hem dan inderdaad wel alles meegeven, maar in iets kleinere porties aanbieden, zodat jullie er samen een beetje achter kunnen komen hoeveel hij wil drinken.
Ik weet van een aantal andere moeders, Miss Sly, en Sorbootje, geloof ik, dat ze meteen bij de opvang of thuis hun kindje aanlegden en dat die dan even goed doordronk.
Ik geloof dat Isabeau uberhaupt niet uit de fles dronk. Herinner ik me dat nou goed?
Als bartje bijna niet drinkt als jullie thuiskomen dan heeft hij denk ik best veel gedronken overdag.

Edit: sorry, beetje spuit elf geloof ik. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 8 september 2011 @ 21:16:41 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101725482
Mignonne, ik las 't laatste stukje van 't vorige topic nog even. Niet om je nog meer te laten stressen ofzo maar: Als je 1 á 2 keer per week kunstvoeding gaat geven moet je wel even opletten met de houdbaarheid van die pakken. Ze zijn na openen een maand goed dacht ik.
Nou zal dat voor je machtiging niet uitmaken; je zal er minder van gebruiken dan wanneer mini volledig aan de KV zou zijn.

Laiveneertiekje, ik zou ook gaan kijken hoe hij reageert met minder per fles. Als 't te weinig is laat hij zich vanzelf wel horen denk ik?

DJMO, als je man alleen maar Geert in z'n handen gedrukt krijgt als hij huilt snap ik zijn punt wel ja. Je zou eventueel ook een keertje kunnen kolven zodat hij Geert kan voeden?
Persoonlijk zou ik hem ook de kans geven om Geert te troosten als hij huilt zonder hongersignalen. Dat hoeft heus niet altijd, wel regelmatig. Ik vind dat een partner net zoveel recht heeft op dat soort zaken als de moeder. Een veilige hechting aan de partner is echt heel wat waard!
En komop zeg, je zult vast geld bespaard hebben door borstvoeding te geven maar dat geeft je toch niet het recht om je man een kans om Geert te troosten te ontnemen met dat soort argumenten. Hell, als Geert er niet geweest was had je nog meer bespaard.
Dit soort zaken kun je toch niet omzetten naar een materiële waarde? :')

Oeke, mooi he, dat begrip? Fijn dat je er helemaal goed mee bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 08-09-2011 21:17:16 (ninja-edit) ]
A grand adventure has begun.
pi_101725948
Wat Keshet zegt over die houdbaarheid. Ik haalde uit een pak ook altijd maar twee flessen voordat ik 'm weg kon gooien. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:23:30 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101726000
Keshet: ik snap je punten wel, maar ik geef Geert met meer dan grote regelmaat aan z'n papa als hij vrolijk is, of als hij huilt zonder dat hij honger kán hebben (want net gegeten/gedronken). Hij kan gewoon niet tegen huilende baby's zei hij gisteren nog. Ik gaf alleen als antwoord terug dat hij dan maar terug moest komen als ze tieners waren ;) . Het punt van geld besparen op voeding is overigens het enige argument waar Johan niet tegenop kan. Dat het beter is voor de baby etc maakt hem verder niet zo veel uit volgens mij (de folders die ik van tico kreeg ten spijt)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101726261
nee dat weet ik hoor :D

Ik heb bij de apotheek al wel eens navraag gedaan of er geen kleinere of misschien zelfs "portie" verpakkingen zijn maar die bestaan niet. Ooit hebben ze wel bestaan maar ze zijn weer uit de handel genomen, zal wel niet rendabel genoeg zijn geweest ofzo. De apotheker heeft zelfs nog rondgebeld naar andere apotheken en naar Nestle en Nutricia om navraag te doen.

Nu ik dit zo tik vraag ik me ineens af of flesjes kunstvoeding niet in te vriezen zijn. Moedermelk kan ook ingevroren worden, als ik nou gewoon tig van die avent-bakjes volkieper dan zou het minder zonde zijn van zo'n pak denk ik.
:)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:38:05 #12
265732 Keshet
pi_101727106
Wat zou er eigenlijk kunnen bederven aan niet-aangemaakte kunstvoeding zat ik me net af te vragen?
Ik heb wel eens een geopend pak maanden over de datum laten gaan en de inhoud rook nog hetzelfde en zag er ook nog hetzelfde uit. Ik heb 't niet meer gegeven, toch bang om m'n kind te vergiftigen.
Ik moet morgen naar 'mijn' kinderarts; ik zal 't eens vragen! 't is vast een commercieel iets!

DJMO ik snap jouw reactie ook hoor. :)
Maar toch, ik zou de signalen van je man niet negeren. Als hij Geert ook graag eens wil voeden dan zou ik toch naar de mogelijkheden gaan kijken.
pi_101727386
Ik ga er vanuit dat het voornamelijk een no-claim waarschuwing is die op al die verpakkingen staat.
Al die flesjes moeten ook binnen het uur na bereiding gegeven worden en mogen absoluut niet later gegeven worden. Ook dat loopt natuurlijk wel los; maar ik kan me zo voorstellen dat er met name bij kindervoeding grof geld te halen valt als je in een claim-cultuur zit.

Zoiets.

Zit net even de ingredienten te lezen van oa Nutramigen maar daar zit soja in :? wat stom -O-
ik ga me hier even mee verplaatsen naar t allergie topic :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:54:25 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728371
We zijn nu in het tijdperk van vast voedsel aangekomen Keshet; dus nu kan hij iig eten geven als hij dat wil. Ik heb in het verleden al eens geprobeerd te kolven, en na twee dagen had ik dan eindelijk genoeg voor ca een halve voeding. Was echt een ramp, Geert weigerde de fles, dus ik had hem aangelegd, en na een minuut of vijf snel losgekoppeld en de fles gegeven, en zo, met fles en al aan Johan gegeven. Toen 't flesje leeg was, kreeg hij kramp (door de lucht in de fles?) en dat was einde tijdperk van kolven en met de fles geven. Johan kwam toen zelf met dat het geen goed idee was en dat ik het in het vervolg niet meer hoefde te doen (hij was er ook bij toen ik kolfde en zag hoeveel moeite het kostte om er iets uit te kolven). Daarom irriteerde ik me ook aan z'n opmerking dat we toch maar op kv moesten overstappen als het aan hem lag..

pi_101728507
Keshet, dat is wel een hele boute aanname waar je je post op baseert. Staat toch nergens dat hij z'n kind niet mag troosten? Alleen dat hij baalt dat het hem niet lukt. Best een verschil imo.

Reden dat je aangemaakte kunstvoeding niet kan bewaren is bacteriegroei. Moedermelk is anti-bacterieel.
pi_101728640
Spuit elf :') laat maar
  donderdag 8 september 2011 @ 21:58:23 #17
265732 Keshet
pi_101728727
Heb je wel eens een fles kunstvoeding opengemaakt die al langer dan een uur stond Mignonne? Ik wel. :r

DJMO, ik ben vast niet representatief voor de meningen in dit topic, maar nu Geert 6 maanden is en vast voedsel begint te eten zou ik er echt geen moeite mee hebben als mijn man af en toe een flesje kunstvoeding zou geven. (Als kolven niet lukt, zoals bij jou)

Wup, ik lees dat echt in de post.
Over 't bewaren van kunstvoeding; ik had het echt over kunstvoeding die nog in een open verpakking zit. 't poederspul dus. :)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:59:14 #18
265732 Keshet
pi_101728804
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 22:00:49 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728955
en ik zeg op mijn beurt dat kunstvoeding er niet in komt. Ik ben als de dood dat mijn productie inzakt (als je de mislukking bij Jan hebt meegekregen, snap je waarom) en wat is het verschil tussen je kind de fles geven of hem te helpen met een stuk fruit of groente naar binnen te slobberen denk ik dan? Bij het laaste heb je ook nog eens veel meer interactie met je kind dan wanneer je er een flesje instopt.

pi_101728959
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
pi_101729005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Keshet het volgende:
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
Dank! Maar eerlijk is eerlijk, ik kan wel janken alsie zo tegenspartelt aan de borst..en dat doe ik dan soms ook maar gewoon even en dan proberen we het later nog een keer. Ik prijs me maar gelukkig met de mogelijkheden die hier geboden worden itt. vroegah of ontwikkelingslanden.

Oeke, in overleg met de vk/lk een flesje meegenomen. Dat pakte Noah eerst ook niet, maar uiteindelijk toch een beetje gedronken. iig genoeg om met een tevreden slapend kind thuis te komen ;) Ik ga je nog terug PMmen hoor, scuzi voor de vertraging :*
Lotte!
Noah!
pi_101729240
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
pi_101729362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
ah ja zo, nouja goed, het maakt voor mij verder niet zoveel uit, ik denk meer mee met de verzekeringsmaatschappij, het lijkt me het handigst als ik niet maar 2 flessen uit een blik trek ofzo maar goed.
pi_101730154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:03 schreef WupWup het volgende:
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
Ja, ik geloof het wel. LLL heeft dacht ik een Duitse tak. Daar ga ik zeker achteraan als het de komende tijd niet beter gaat. Bij Lotte was het geboortegewicht de magische grens.. Noah heeft dat helaas nog niet bereikt.
Lotte!
Noah!
  donderdag 8 september 2011 @ 22:16:52 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101730212
Als je meiske niet tegen soja kan waarom dan geen neocate? ( vroegah had nutramigen geen soja.. Maar was de poeder uit zeer sterk verknipte eiwitten.. Geen idee ofdat nog zo is.. ) neocate is op basis van aminozuren en bevat soja olie, maar dat is net als met lecithine bijna onmogelijk daarop te reageren.
En ja bij nutra of neo mag je echt niet ver voorbereiden..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 september 2011 @ 23:03:09 #26
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101733734
nutramigen is sowieso :r

De jongste van free en de zoon van een andere vriendin moesten allebei soja-vrij en hebben allebei nutramigen gehad nadat pepti niet afdoende bleek. Misschien is de nutramigen-soja anders verknipt ofzo?
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:02:58 #27
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101741236
Nou ik kolf ook maar een keer per week, soms zit er langer tussen. Mijn man mag dan vaak die fles geven, maar mijn moeder heeft het ook wel eens gedaan en ik doe het ook graag zelf.

Kunstvoeding geven om mijn man het plezier te gunnen, no way! Dat zou ik dus echt never nooit doen, tenzij het noodzakelijk is. Mijn man zou me ook echt aan staan kijken van, hoe haal je het in je hoofd? Waarom die kunstmelk in je baby stoppen als het niet hoeft en hij/zij puur natuur kan krijgen. In deze ben ik het helemaal eens met DJMO.

Mijn man kan haar in badje doen, omkleden, met haar spelen, met haar op de bank liggen, haar leren 'kletsen', met haar wandelen. Er zijn zoveel contact momenten om het voeden heen, dat hij echt wel zijn momenten heeft.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:31:25 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101741670
Juud het verschil zit hem o.a. In de toon.. En ook jij en je man maken samen die keus.. Bij djmo is het een eenzijdige keus.
Imho heeft een vader ook recht van spreken.
En Ik vind het super dat ze bv geeft, maar Ik zou om mijn vent te plezieren dan incesteren in kolven en niet direct opgeven..

Lief wil graag ook bubba kunnen voeden.
Ik "moet" en wil graag minimaal 1jr bv geven. Hierdoor de afspraak gemaakt dat Ik ga kolven Erbij zodat ook papa een Voeding kan geven :) mooi compromis voor beiden toch?

En die compromis mis Ik bij djmo.. Het is haar manier en der vent heeft maar alles te slikken zoals zij blijft..
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:41:52 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101741883
Ik kolf alleen maar om ervoor te zorgen dat ze ook uit een flesje drinkt, dat is de enige reden. Dat andere haar dan ook eens kunnen voeden is een leuke bijkomstigheid.

En er zit nog altijd een verschil tussen, je inzetten om te kunnen kolven, of er een fles kunstvoeding instoppen. Dat je kan kolven is gewoon handig, dan ben je minder gebonden en als je eens weg moet zonder je kind is er niet meteen paniek omdat hij/zij dan niet kan/wil drinken.

En idd, mijn man heeft net zo goed inspraak, gelukkig wil hij juist graag dat ik Lientje zo lang mogelijk zelf voed. Al zou ie met liefde zo nu en dan haar 's nachts een flesje gekolfde melk willen geven zodat ik eens kan slapen 's nachts. O+
pi_101742385
Mignonne, zou je de poeder niet kunnen invriezen om het langer houdbaar te laten zijn?

Hier al 16 maanden voedend en counting.. Wel nog steeds 2 nachtvoedingen, en dat begint wel irritant te worden. We hebben het vermoeden dat ze overdag de rust niet neemt om genoeg te eten, en daardoor 's nachts honger heeft. Als ze nml een keer pasta heeft zitten bunkeren, is het zo 1 tot 3 later dan gewoonlijk dat ze wakker wordt.. Maar hoe we dat nu kunnen gebruiken om d'r 's nachts te laten doorslapen hebben we nog niet bedacht.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_101742554
Morretje, kun je niet overdag vaker eten aanbieden, en dan niet alleen als ze aan tafel zit maar bijvoorbeeld ook tussen het spelen door? En geef je na het avondeten een toetje, bijvoorbeeld een bak yoghurt? Misschien helpt dat wat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101743087
Tussen het spelen door doe ik al wel, maar dan eet ze dus nauwelijks iets. Ze moet echt zitten.
Rapley werkt hier dan ook niet echt super, omdat ze na 5 happen al stopt met eten. Als wij het eten in d'r mond stoppen, eet ze nog veel langer door tot het punt dat ze niet meer hoeft.
Toetje is nog wel een goed idee idd.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:37:56 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101743129
Ja en dan het toetje echt vlak voor het slapen gaan geven, ik zou idd ook yoghurt doen en evt met twee scheppen brinta er doorheen. ;)
pi_101743384
Ze gaat na het eten eigenlijk meteen op bed (we eten pas rond 18.15 uur), dus vlak voor het slapen lukt wel. Brinta er doorheen ja? Lijkt me zo vies.. :X
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:53:12 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101743534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef Morretje het volgende:
Ze gaat na het eten eigenlijk meteen op bed (we eten pas rond 18.15 uur), dus vlak voor het slapen lukt wel. Brinta er doorheen ja? Lijkt me zo vies.. :X
Grin, dat is ook vies, maar kindjes lusten het vaak wel en het vult goed.
pi_101743545
Yoghurt was hier ook een goede hit om nog even lekker je buikje rond te eten voor het slapen gaan.
Brinta erdoorheen roeren heb ik een keer geprobeerd, maar dat werd resoluut geweigerd.
Kon hem geen ongelijk geven trouwens. :X
Ko houdt het meest van gewone 'kale' yoghurt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:22:36 #37
265732 Keshet
pi_101744402
Mignonne, ik ben het vergeten te vragen. Sorry. :')
pi_101748447
Zo, vanmorgen met de gastouder overlegd, en ze heeft wat minder gegeven, en gekeken of ze het kon rekken..
En dat lukte allebei. Voordat de tweede fles nodig was had ik hem alweer gehaald, en hij mag de komende 3 dagen weer alleen maar bij mij drinken, eens zien wat dat doet met de produktie.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:00:54 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101749018
Ltiekje, wat fijn! ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:26:27 #40
259886 pessie
pi_101753001
Laiv wat fijn!
pi_101753166
Morretje, ik weet niet hoezeer je baalt van die nachtvoedingen, maar je kunt overwegen om haar 's nachts die voedingen niet te geven. Het is vast even loodzwaar, maar misschien moet ze overdag meer honger hebben om goed te willen eten? Ze zit nu in een bepaald patroon. Als geen eten geven 's nachts geen optie is omdat alternatieve manieren van troosten en aandacht geven niet werken kun je overwegen om haar een boterham aan te bieden in plaats van een voeding aan de borst.

Nogmaals, ik weet niet of ik er zin in zou hebben... En misschien groeit ze vanzelf wel over die nachtvoedingen heen.
pi_101753197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:22 schreef Keshet het volgende:
Mignonne, ik ben het vergeten te vragen. Sorry. :')
:D
geeft niets haha
thanks anyways :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:41:08 #43
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101753487
Ik ben weer eens gaan proberen te voeden zonder hoedje. Op zich gaat het wel, hij hapt goed aan, al lijkt hij de tepel niet op te merken :+ en hapt maar wat. Heel gericht hamburgeren dus. Ook daarna moet ik borst wat blijven pletten, omdat hij anders losschiet bij de onderlip. Dat pletten is natuurlijk wel een risico, met het oog op ontstekingen. Maar het ging vrij aardig!
Nu even afwachten of er kloofjes zitten, de tepel komt er nl ietwat schuin uit (de beruchte lipstick).

Gaat er hier wel eens iemand naar bijeenkomsten van VBN of LLL?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101753489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Morretje, ik weet niet hoezeer je baalt van die nachtvoedingen, maar je kunt overwegen om haar 's nachts die voedingen niet te geven. Het is vast even loodzwaar, maar misschien moet ze overdag meer honger hebben om goed te willen eten? Ze zit nu in een bepaald patroon. Als geen eten geven 's nachts geen optie is omdat alternatieve manieren van troosten en aandacht geven niet werken kun je overwegen om haar een boterham aan te bieden in plaats van een voeding aan de borst.

Nogmaals, ik weet niet of ik er zin in zou hebben... En misschien groeit ze vanzelf wel over die nachtvoedingen heen.
Ja, dat is precies het dilemma.. Geen eten geven is geen optie, het lukt haar niet om weer in slaap te komen dan. Wat zou het verschil zijn tussen een boterham en borst, zou ze er langer op slapen denk je?
Ik vind het feit dat het er nog 2 zijn het meest irritant, Ravage werkt gewoon en wordt er wel wakker van. Ik slaap met mevroi mee 's ochtends, als zij uitslaapt tot half 9 ( :') ) doe ik dat ook. Dus effectief krijgen wij de meeste slaap, en Ravage de minste.
pi_101753565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:41 schreef PM-girl het volgende:
Nu even afwachten of er kloofjes zitten, de tepel komt er nl ietwat schuin uit (de beruchte lipstick).
Ik maakte me daar in het begin heel erg zorgen over, lipstick dus het moest wel verkeerd zijn en tot allerlei zieligs leiden. Op een gegeven moment bleek dat mijn tepel gewoon niet helemaal recht is.....
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:45:19 #46
94046 PM-girl
pi_101753628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik maakte me daar in het begin heel erg zorgen over, lipstick dus het moest wel verkeerd zijn en tot allerlei zieligs leiden. Op een gegeven moment bleek dat mijn tepel gewoon niet helemaal recht is.....
Is hij in 'ruststand' ook scheef dan? Dat is bij mij niet het geval, voor zover er een tepel is :+
*
pi_101753635
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:41 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ja, dat is precies het dilemma.. Geen eten geven is geen optie, het lukt haar niet om weer in slaap te komen dan. Wat zou het verschil zijn tussen een boterham en borst, zou ze er langer op slapen denk je?
Dat weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik weet niet hoe je de nachtvoedingen nu aanpakt, maar ik voed altijd in zombiemodus en houd alles donker opdat Lena gauw verder slaapt. Da's voor haar ook makkelijk en comfortabel. Misschien werkt het bij Isa juist goed om haar uit die comfort zone te halen en duidelijk te maken dat ze er moeite voor moet doen als ze honger heeft. Misschien gaat ze dan zelf de voorkeur geven aan diezelfde boterhammen overdag eten.

Ik heb geen flauw idee of dit werkt, hoor. Ik weet dat het er een tijdje geleden in het dreumestopic regelmatig over ging. Stiemie deed dit zo bij Esmee geloof ik, maar ook daar was dit niet het wondermiddel (er speelden ook andere zaken). Het is in ieder geval iets wat je kunt proberen en waarmee je de gewoonte doorbreekt.

Ik zou zelf toch eerst proberen om haar overdag meer te laten eten. Dat is veel minder belastend.
pi_101753781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik weet niet hoe je de nachtvoedingen nu aanpakt, maar ik voed altijd in zombiemodus en houd alles donker opdat Lena gauw verder slaapt. Da's voor haar ook makkelijk en comfortabel. Misschien werkt het bij Isa juist goed om haar uit die comfort zone te halen en duidelijk te maken dat ze er moeite voor moet doen als ze honger heeft. Misschien gaat ze dan zelf de voorkeur geven aan diezelfde boterhammen overdag eten.

Ik heb geen flauw idee of dit werkt, hoor. Ik weet dat het er een tijdje geleden in het dreumestopic regelmatig over ging. Stiemie deed dit zo bij Esmee geloof ik, maar ook daar was dit niet het wondermiddel (er speelden ook andere zaken). Het is in ieder geval iets wat je kunt proberen en waarmee je de gewoonte doorbreekt.
Hm zit wat in.
Ik voed in bed, dus ook in zombiemodus. De co-sleeper staat nog aan mijn kant, en als ze uitgedronken is draait ze zich zo om. :P Ze slaapt wel in haar eigen kamertje, dus dan parkeer ik haar daar en slaapt ze al voor ik de kamer uit ben.

Eerst overdag meer eten, lijkt me goed. De nachten anders aanpakken vergt wat moed en doorzettingsvermogen wat we nog niet hebben denk ik :P
pi_101753958
Wat voor soort eten geef je haar overdag? Ik zou erop letten dat je bijvoorbeeld geen magere yoghurt geeft maar vette, dus voor voedingsmiddelen kiezen die goed vullen. En dat zou ik niet alleen aan het einde van de dag doen maar ik zou er al bij het ontbijt mee beginnen. Het is een misverstand dat vooral het avondeten ertoe doet.

Oh, en misschien is er iets wat ze altijd wel eet? Ivan is bijvoorbeeld dol op brood. Als hij slecht zou eten 's avonds dan zou ik ervoor kunnen kiezen om hem (net als de Fransen) elke avond brood bij zijn eten te geven. Maar misschien druist dat in tegen je principes. :+
pi_101754122
Ze eet over het algemeen dingen die goed vullen (volle yoghurt, roomboter, halfvolle melk), volkorenbrood, volkorenpasta, banaan etc..
Denk niet dat daar nog veel te halen valt.

Er is eigenlijk op het moment niet iets wat ze naast borst altijd goed eet. Een periode was dat banaan, maar die laat ze nu net liggen. Tomaat deed het ook goed (niet dat dat nou zo vult), maar die liefde is ook aardig over. Koekjes houdt ze eigenlijk niet van. Soepstengel eet ze wel, maar dat ze geen zoden aan de dijk (wel volkorenvariant trouwens). Ze eet overdag gewoon echt niet veel, dat heeft ze dan ook weer niet van een vreemde :@

Enig idee wanneer kindjes zelf over een nachtvoeding heengroeien? Al werd het er maar eentje minder, das ook al erg fijn. Ik kan nu gewoon ook niet echt weg 's avonds, want tegen 23/24:00 uur is ze wakker.. En ja, dat is eigen keus want niet kolven enzo, maar wel irritant af en toe.
pi_101754205
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Is hij in 'ruststand' ook scheef dan? Dat is bij mij niet het geval, voor zover er een tepel is :+
Dan niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:33:54 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101755072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou zelf toch eerst proberen om haar overdag meer te laten eten. Dat is veel minder belastend.
:D , ik zag heel even een dreumes voor me, die bij een schemerlichtje zelf zijn bammeke zit te smeren. Mams ernaast, ''zo, als je zo nodig wil eten, help yourself'' ;)

Ik vind het wel een erg goed idee, een bammeke wegeten kost heel wat meer moeite dan naar een borst toe rollen, drinken en weer terugrollen.

Ik geef ook BV in het donker, eigenlijk vanaf week 2 volgens mij al, zodra ze zelfs enigzins makkelijk kon aanhappen ben ik dat gaan doen. Dus ook liggend, in het begin moest ik soms alleen even bijschijnen met mijn iPhone. Lientje weet ook heel goed wanneer het nacht is, kletst dan in principe niet en koekeloert wat of slaapt. Als ze manlief hoort gaan snurken 's avonds, dan doe ze haar ogen dicht, diepe zucht en 2 minuten later slaapt ze ook. Ik vind dat zo bijzonder...
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:47:18 #53
259886 pessie
pi_101762799
Morretje, wij hebben het als volgt gedaan:
In het begin gewoon gezegd dat hij pas 5 uur na de laatste voeding weer melk kreeg, en anders water. Nu zijn we zover dat hij tussen 23.00 en 6.00 water krijgt ipv borstvoeding. Het is drastisch, kostte veel energie en tijd maar Nathan slaapt nu zo'n 4 a 5 nachten per week van 20.00 tot 6.00. Op een gegeven moment hebben we er nog extra moeite in gestopt door 1 van beiden bij hem op de kamer te laten slapen om te kijken wat er gebeurt als Nathan wat water heeft gehad en vervolgens weigerde te slapen. Dat was wel verhelderend. Het is trouwens niet zo dat hij dat water altijd zo'n goed idee vind, het is meer dat hij van het drinken weer wat tot rust komt en wel weer kan slapen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:49:01 #54
94046 PM-girl
pi_101787034
Van de avent handkolf, mocht daar nu alles van in de sterilisator? Of alleen de harde onderdelen?
*
pi_101787193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:49 schreef PM-girl het volgende:
Van de avent handkolf, mocht daar nu alles van in de sterilisator? Of alleen de harde onderdelen?
Ik deed gewoon alle onderdelen in de sterilisator
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:00:54 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101787353
Alles kan erin, gisteren nog gedaan.
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:06:47 #57
94046 PM-girl
pi_101787510
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:55 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik deed gewoon alle onderdelen in de sterilisator
En ze kwamen er heel uit? :P

Dank, dan weet ik weer dat het kan!
*
pi_101787827
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En ze kwamen er heel uit? :P

Dank, dan weet ik weer dat het kan!
Jahoor ;)
pi_101789001
Morretje, sommige kindjes vinden die nachtvoeding zelf de belangrijkste van de dag. Hier heeft pepijn vanaf zijn 2e verjaardag eigenlijk nog maar 2x per dag gedronken, 's avonds voor het slapen en een keer tussen 4 en 6 's nachts. Uiteindelijk viel daar steeds vaker de avond voeding weg en bleef de nachtvoeding als laatste over. En is pepijn pas gestopt met 3.5jr toen ik zwanger was van joris.
Is haar in de co sleeper laten slapen geen optie?
pi_101798759
Co-sleeper is wat ons betreft geen optie meer, ze wordt dan al onrustig in d'r slaap als Ravage snurkt, laat staan als er meer geluid is O-)

Pessie, ik weet nog dat jullie dat gedaan hebben inderdaad. Het komt hier ook wel eens voorbij, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ons pittige tutje het zo accepteert dat we ook de moed hebben het door te zetten..

Tips genoeg, dank jullie wel.. :*
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:03:01 #61
259886 pessie
pi_101800611
Geloof me, Nathan is echt een koppig mannetje, daarom duurde het ook zo lang. Nou ja, nu we in het zuiden zitten slaapt ie weer rot dus tsja, geen succesgarantie.
pi_101847159
pfffrt :') drama toeschietreflex... zelfs met synto-spray krijg ik geen sjoege.
met 2 x sprayen ook niet, en met 3 x ook niet :') }:| zo schiet et niet op he! o|O
pi_101847200
Kut dat t niet wil. Herkenbaar ook. Bij mij schiet t wel toe, maar houdt daarna heel snel op.

Volgens mijn lief is vaker sprayen per definitie zinloos (ik heb die neiging ook). Bij hoge dosering zou je bijwerkingen kunnen krijgen, geen idee welke, maar toch. Bij de apotheek zijn ze bij mij ook heel streng op 1x sprayen en niet vaker. En als t dan toch geen zin heeft...
pi_101847223
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 07:34 schreef Vanyel het volgende:
Kut dat t niet wil. Herkenbaar ook. Bij mij schiet t wel toe, maar houdt daarna heel snel op.

Volgens mijn lief is vaker sprayen per definitie zinloos (ik heb die neiging ook). Bij hoge dosering zou je bijwerkingen kunnen krijgen, geen idee welke, maar toch. Bij de apotheek zijn ze bij mij ook heel streng op 1x sprayen en niet vaker. En als t dan toch geen zin heeft...
ja herkenbaar, ik weet ook stiekem wel dat vaker sprayen geen zin heeft maar toch he, toch uitproberen :P

maar heel irritant is het wel :X

nouja goed, voor vandaag nog niet heel erg drama, 1 x 110 en 1 x 80 ml als voeding.
Weinig aan te doen, extra veel vast eten aanbieden dan maar en desnoods een slokje water als ze echt dorst heeft. Ik moet nu de deur uit en ik ben rond half zes weer terug dus ik hoop dat ze dan weer flink tankt bij mij.
  maandag 12 september 2011 @ 08:41:57 #65
94046 PM-girl
pi_101847706
Wat vervelend Mignonne, dat ook de spray niet werkt!

Ik heb hem de vorige keer eenmaal gebruikt, maar ik vind het veel te eng, neusspray :')
*
pi_101847767
he wat ontzettend vervelend Mignonne.... gaat niet lekker zo he? Ik hoop dat je kleine vanmiddag flink drinkt..
:*

Hier nog steeds nachtschema van om de 2.5 a 3 uur... maar ze drinkt en groeit goed, dus we zien vanzelf wanneer ze er meer tijd tussen laat zitten in de nacht. Komt vast goed.. (denk ook dat het te maken heeft met het wakker worden van de krampjes..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 12 september 2011 @ 09:21:18 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101848376
Hè bah mignonne, balen zeg! Ik hoop dat iemand nog een tip voor je heeft...
pi_101850200
Mignonne, wanneer spray je? En wat is je opbrengst als je niet sprayt? 110 ml en 80 ml suggereren namelijk dat je wel een tsr hebt (en eerlijk vind ik die getallen bepaald niet dramatisch maar dat is persoonlijk natuurlijk). Zonder tsr zou je max 10-30 kolven. Je zou eens kunnen kijken wat het oplevert om te sprayen als je denkt bijna klaar te zijn met kolven voor een extra tsr.
pi_101850973
Mignonne, jammer dat het niet helemaal zo gaat als je wilt...

De afgelopen paar dagen heeft Bartje het weer zonder flessen moeten doen, en ik merk dat hij dan wel beter drinkt. Hij moet alleen elke avond nu weer even clusteren... Echt huilen dat hij honger heeft, en elk uur weer, totdat het dan ineens goed is, en hij als een blok in slaap valt... Ik vind dat toch altijd wel apart.

Vannacht kwam hij wel weer rond half 4, maar daarna heeft hij mij tot kwart over 8 laten slapen..
pi_101850998
Ow wat bagger mignonne

Hopelijk komt er wat meer rust voor je meisje BJ als de krampjes wat minder worden. Jelle wordt ook nog erg veel wakker 'snachts, maar ik vermoed dat dit ook nog weleens met z'n oren te maken kan hebben. Gemiddeld komt hij toch wel 2 of 3 keer per nacht
  maandag 12 september 2011 @ 14:26:53 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101856222
* Trots, glunder, pronk, enz....*
Mijn meisje is vandaag 3 maanden oud en ik geef dus ook al 3 maand borstvoeding. We hebben haar van het weekend op de weegschaal thuis gelegd en ze weegt gewoon 6,7 kilo. Met een startgewicht van 3835 is dat een enorm Hollands Welvaren te noemen. Genieten :) O+

pi_101856382
wat een mooierdje Juud :)

poehh Mrien; dat lijkt me vermoeiend! sinds zijn geboorte nog steeds joh? en jij hebt ook al een grote rondlopen... pffff.. :*

ik mag volgende week voor het eerst naar het CB; ben nu al heeeel benieuwd wat ze weegt ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 september 2011 @ 14:35:46 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101856523
mooie mijlpaal juud!!

ik heb na de eerste week eigenlijk nooit echt actief een TSR gevoeld. Geert hapt en drinkt gewoon. Waar dan ook, zelfs op het toilet bij de plussupermarkt. héél soms begin ik nog spontaan te lekker, vnl als hij een poos niet gedronken heeft en dan begint te huilen. Toch weegt meneer bijna acht kilo nu O+

pi_101856959
Mooie mijlpaal Juud!

Ik heb hem ook al gehaald bedenk ik mij net, Bartje is ook alweer 3 maanden en 10 dagen...
pi_101857254
O ja, en wat ik steeds vergeet te vragen.

Bartje krijgt nu afgekolfde melk uit een fles bij de gastouder, maar hij drinkt ze echt verschrikkelijk snel leeg, waarna hij er ook weer een deel uitspuugt. Ik ben al overgestapt van een 1,2,3-speen naar een slowflowspeen, maar het maakt niet heel veel verschil..

Zijn er nog spenen waardoor hij nog langzamer gaat drinken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 september 2011 @ 15:02:04 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101857469
een dichte speen halen en dan zelf een gaatje prikken met een naald L'tiekje? en jij ook gratz met je mijlpaal ;)

pi_101857517
Wij hadden de avent nr 1. Tot ong 18 maanden gebruikt. Nu gebruiken we een 2. Sneller drinkt voor Emma niet fijn, hebben het wel geprobeerd.
  maandag 12 september 2011 @ 15:44:22 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101858915
Ik heb een simpel medela flesje met speen, die draai ik heel strak dicht, anders is 100 ml in 3 minuten op. Nu doet ze er 10 minuten over.

Hoe strakker dicht hoe harder ze moeten zuigen dus.
  maandag 12 september 2011 @ 15:56:32 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101859379
Ik ben me eigenlijk ook niet bewust van enige toeschietreflex (duurde ook even voordat ik doorhad wat dat 'tsr' toch was...!). Als kleintje honger heeft leg ik hem aan, hij begint te zuigen en that's it. Ik mag aannemen dat er genoeg melk uitkomt, aangezien de bink alweer ruim 5,5 kilo weegt.
pi_101862743
Ik voel de toeschietreflex meestal wel. Merk bijvoorbeeld ook dat als hij elk uur wil drinken, het ook langer duurt voordat de tsr komt..
pi_101864142
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:43 schreef WupWup het volgende:
Mignonne, wanneer spray je? En wat is je opbrengst als je niet sprayt? 110 ml en 80 ml suggereren namelijk dat je wel een tsr hebt (en eerlijk vind ik die getallen bepaald niet dramatisch maar dat is persoonlijk natuurlijk). Zonder tsr zou je max 10-30 kolven. Je zou eens kunnen kijken wat het oplevert om te sprayen als je denkt bijna klaar te zijn met kolven voor een extra tsr.
oh nee nee! die hoeveelheden zijn geschraap van 2 dagen lang iedere twee uur sprokkelen :r
ik bedoelde meer dat ik die twee bekertjes nu voor vandaag had staan als voeding, niet dat ik dat in een keer gekolfd had, was het maar zo'n feest. Dat komt inderdaad meer in de buurt van 20 cc. Soms zelfs maar een paar druppels ;(
Ik spray in principe halverwege, ik probeer eerst of het zo gaat, dat is 99% van de gevallen niet zo maar toch :')

mooie foto's juud O+ wat een heerlijke wangen <3
pi_101864498
Oooh dan heb je t echt heul slecht ermee. Knap dat je t doorgezet hebt tot die 190.

en oh wat zou ik inmiddels snel die machtiging regelen als ik jou was
  maandag 12 september 2011 @ 18:06:16 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101864506
mignonne, echt k*t dat het zo beroerd gaat zeg!
En als je eerst sprayt en dan later nog eens? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ging het bij Alie ook zo lastig, dat kolven?

Juud, goed hoor! En wat een lekker mupje O+

Ik zal strakjes eens de moed bij elkaar rapen om een paar vakantie bv-foto's te zoeken en te uploaden.
pi_101865775
Oh my, dat is echt K. Heb je dan geen vreselijke stuwing aan het einde van een schooldag?
pi_101866049
Dat is inderdaad wel erg weinig mignonne.... Dan snap ik ineens een stuk beter waarom je er zo mee zit...
pi_101866434
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:39 schreef WupWup het volgende:
Oh my, dat is echt K. Heb je dan geen vreselijke stuwing aan het einde van een schooldag?
Valt mee. Ik ben wel heel blij als ze weer drinkt maar het is niet pijnlijk. T lekt wel tegen de tijd dat t een keer 4 uur is :') maar ik kolf tussendoor natuurlijk ook om die productie toch maar wel een soort van te stimuleren.

Nouja goed, we komen er wel 8 x 20 cc kolven is ook 160 cc. Maar het is gewoon vreselijk irritant, en ik ben blij dat ik toch nog vrij regelmatig eerder thuis ben of helemaal gewoon thuis ben.

Asy, bij de oudste had ik er verder geen problemen mee, maar toen werkte ik voornamelijk vanuit huis en maar 1 dag p/w op de universiteit, dat scheelt natuurlijk enorm.

Ik heb de komende week niet zoveel les dus ik ga gewoon proberen zoveel mogelijk voorraad aan te leggen zodat ik in ieder geval 2 voedingen vooruit loop zeg maar. Als ik dan onverhoopt niet genoeg heb is t niet zo'n punt.
Ze heeft het vandaag in ieder geval wel keurig gered, om half zes 's morgens nog bij mij gedronken, daarna van papa 1 x 110 ml en 1 x 80 ml en toen om 6 uur weer bij mij. Ik denk wel dat ze vanavond nog een keer of 3 of 4 bij mij zal drinken maar das niet erg.
  maandag 12 september 2011 @ 19:05:45 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101867087
Als ik jou was, zou ik het dan wel in heel klein porties invriezen. Dan hoef je nooit een grote portie te ontdooien als je een beetje te kort komt.
  maandag 12 september 2011 @ 19:08:50 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101867276
Zoals beloofd nog een paar vakantie bv-foto's.

Let vooral op dat frummelhandje O+ de 'bovenste' dus

Lekker op het strand bij mama drinken O+ daar zie je het handje ook al richting andere borst kruipen :D

Multitasken: even zwaaien naar papa O+

De grappigste foto staat nog op de phone van mijn man, dus die houden jullie nog tegoed ;)
pi_101867745
wat een toffe foto's Asy en wat fijn dat je voeding nog goed loopt icm je zwangerschap!! super!!

en mignonne. dat is echt heel beroerd zeg.... lijkt me vreselijk frustrerend als er gewoon amper iets komt, terwijl je weet dat er melk is.. :*

en ik heb ook nog een mooie bv-foto... hier is ons mooie meisje 2 weken... O+ O+ O+

ben zo blij dat het zo soepel gaat...
pi_101871227
Wat lijkt Harry klein op die eerste foto O+ En die andere 2 zijn ook geweldig (en herkenbaar :D )

BJ. wat heerlijk dat het zo soepel gaat! Mooie foto, dat er maar veel als deze mogen volgen.
pi_101874658
Harry lijkt daar heel klein idd, Asy. Wat een frummeltje. O+

Ah, BJ, ik rammelde zo van je foto dat ik er gewoon een steek van kreeg. Ik wil ook! :D

Zuur, Mignonne. Ik heb alleen een tsr bij ruim voldoende productie. Zodra die keldert, is m'm tsr ook ineens pleite. Toen ik een tijdje Dom gebruikte (dat wil je niet, dat weet ik :P ), kreeg ik ook ineens weer een tsr. Nu sowieso al tijden geen tsr meer gehad, maar Lente drinkt ook alleen nog maar 's ochtends en meer uit gewoonte dan om echt wat binnen te krijgen.

Sterkte!
pi_101876267
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:54 schreef mignonne het volgende:
Ze heeft het vandaag in ieder geval wel keurig gered, om half zes 's morgens nog bij mij gedronken, daarna van papa 1 x 110 ml en 1 x 80 ml en toen om 6 uur weer bij mij. Ik denk wel dat ze vanavond nog een keer of 3 of 4 bij mij zal drinken maar das niet erg.
:o
Waar haalt dat kind haar spek vandaan? Hier was vandaag 7u live, op kdv 170 bv en 200 kv (ik kolfde 105 in die tijd), 18u live, 19.30 live, 20u 165 kv. Daarnaast nog iig 2x brood, 2 cherrytomaten en ws fruit.
pi_101880498
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 21:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Waar haalt dat kind haar spek vandaan? Hier was vandaag 7u live, op kdv 170 bv en 200 kv (ik kolfde 105 in die tijd), 18u live, 19.30 live, 20u 165 kv. Daarnaast nog iig 2x brood, 2 cherrytomaten en ws fruit.
Nou dat valt tegenwoordig ook best mee met de spekjes dus :P ze eet daarnaast nog niet zo gek veel, maar komt wel overeen met Dottir denk ik. Bijtanken heeft ze net bij mij gedaan een paar keer, dus per saldo zit het per dag wel snor.
Begrijp me niet verkeerd, ze heeft nog spek genoeg :Y) maar ze zit tegenwoordig wel keurig op de middenlijn van de curve dus t valt mee. Oudste was meer een bollo rond deze tijd als ik de foto's vergelijk :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/omdathetkan

@Ssserpente, maar dat is het hem juist, ik heb niet het idee dat ik op dit moment een lage productie heb. Ik voel ook heel duidelijk een tsr als ik zelf voed, en als ik hem niet voel dan hoor ik jongste wel ineens flink aan het "klokken" slaan zeg maar. Alleen bij het kolven is het bout. Bij allebei mijn kolven.
pi_101881814
fotospammert :D
pi_101881878
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 23:01 schreef Vanyel het volgende:
fotospammert :D
skillz :7

moeders... geef ze een miniem kansje om foto's te spammen... :N
pi_101882450
Ik hou me anders hartstikke goed in.
pi_101882853
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou me anders hartstikke goed in.
ja das helegaar nie haske goed }:|
doe es een foto? ah toeeee?
pi_101883428
Ik kom me morgen even goed melden hier, maar de borstvoeding hier gaat best goed. Ze is wel wat misselijk geweest van de bevalling. Maar ze hapt zo makkelijk aan, echt heel raar om het ook zo anders mee te maken. Net zoals bij jou BJ. Volgens mij begint de voeding zelf ook al aardig op gang te komen. Ik hoor haar al echt goed slikken en mn borsten beginnen steeds voller te voelen.
Al met al, wat ontzettend bijzonder, zoals het er nu uitziet ga ik hier intens van genieten O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:03:51 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101889473
BJ, wat heerlijk zo'n klein frummeltje O+

wickie, wat fijn dat het goed gaat!

Harry lijkt zo klein op de bovenste foto omdat hij zich (met voeden in bed) opkrult. Hij trekt dan zijn knietjes op.
pi_101889488
ooo wicks; wat fijn dat je ook een natuurtalentje hebt!!! het is je zo gegunt.. :*

ik kom ff heeel trots doen; hadden echt een veeeeel beter nacht; 0;15, 4;30 en nu 8;00!!! O+
pi_101889497
en o ja; omdat het kan Elin O+ O+ O+ *O* *O* :* moooooooooooi!
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:27:29 #102
259886 pessie
pi_101890452
BJ }:| nu rammel ik }:|
Maar wat een mooie foto O+
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:40:31 #103
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_101890740
Ahh BJ wat een prachtige foto! O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:54:06 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101891016
Wat fijn om te lezen dat het bij een 2e zoveel beter gaat (was bij mij ook zo)!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_101895039
wickie, wat geweldig dat het zo goed bij jullie gaat!
pi_101897798
Dottir heeft steeds vaker niet genoeg aan bij mij drinken. Gaat muiten, blijft ontevreden tot ergens meer melk te vinden is. Syntospray helpt maar heel even, steeds vaker krijgt ze nu vrij kort na een voeding nog een flesje kv waarmee ze dan wel tevreden is. Alleen de ochtendvoeding is altijd goed.

Ik wil niet aan de dom, dus denk dat het vanaf nu een langzaam aflopende zaak wordt met borstvoeding hier.
pi_101898471
Vanyel als je wilt blijven voeden, dan aanleggen aanleggen aanleggen. Borstvoeding is vraag-aanbod, als jij de vraag verstoort (kunstvoeding) zal het aanbod er ook niet zijn.
En synto helpt maar even omdat het alleen een toeschietreflex helpt opwekken, het verhoogt je productie niet.
pi_101898567
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 23:28 schreef wickie het volgende:
Ik kom me morgen even goed melden hier, maar de borstvoeding hier gaat best goed. Ze is wel wat misselijk geweest van de bevalling. Maar ze hapt zo makkelijk aan, echt heel raar om het ook zo anders mee te maken. Net zoals bij jou BJ. Volgens mij begint de voeding zelf ook al aardig op gang te komen. Ik hoor haar al echt goed slikken en mn borsten beginnen steeds voller te voelen.
Al met al, wat ontzettend bijzonder, zoals het er nu uitziet ga ik hier intens van genieten O+
Wat ontzettend fijn!! O+!

BJ, wat een lieve foto O+ Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat!

Mignonne, wat rot dat het kolven niet goed lukt :( Bluh.
Die foto's van je best wel grote kleine O+ stoere dame!

Vanyel, wat wups zegt :Y En: Wij Willen Foto's zien!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 september 2011 @ 14:22:56 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101898608
Ik heb braaf aangelegd vóór ik Geert een stuk peer gaf, zodat hij gewoon goed zou drinken. Toch lek ik nu :') en hij slaapt, dus kan het ook niet wegdrinken :')

pi_101899279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Vanyel als je wilt blijven voeden, dan aanleggen aanleggen aanleggen. Borstvoeding is vraag-aanbod, als jij de vraag verstoort (kunstvoeding) zal het aanbod er ook niet zijn.
En synto helpt maar even omdat het alleen een toeschietreflex helpt opwekken, het verhoogt je productie niet.
Ik werk 4 dagen in de week dus het aanleggen kan maar 3 dagen overdag. Dottir zit daar overduidelijk niet op te wachten, die wordt steeds chagrijniger als mijn borst niet acuut voldoet aan haar vraag.
Ik had gerekend op 1 kv per dag omdat ik ook nog maar 1 keer kolf, maar daar haal ik het nu niet meer mee.

Ik wil wel blijven voeden, maar blijkbaar niet zo graag dat ik op mijn vrije dagen continu met kind aan borst wil lopen (daar kwam het afgelopen tijd wel min of meer op neer). Ik hoopte met een stabiele iets mindere vraag een stabiel iets minder aanbod te blijven houden. Daarvan vrees ik nu dat het niet gaat lukken, maar voorlopig blijf ik wel 4x op een dag de klieren aan het werk zetten. Dan merk ik vanzelf wanneer het schip strandt. Was fijner geweest als het niet op deze manier minder werkbaar werd, maar het is voor mij ook geen enorm persoonlijk drama. De eerste 6 maanden zitten erin.

Alleen nog ff spannend voor onze vakantie eind van de maand, ik wil graag kunnen voeden in het vliegtuig. Dan moet het niet heel opeens echt kelderen.
pi_101905303
Heb je nog nachtvoedingen? Die zijn ook erg goed voor de productie.
pi_101905628
:N
Ze slaapt al zeker 3 maanden door. En om haar nou midden in de nacht uit bed te rossen... ;)

Nu is ze dus aan het drinken en na elke tweede slok(poging) laat ze met een zeer ontevreden geluid los. Dat wil ik ons allebei niet aan de lopende band aandoen. Ik word er chagrijnig van en zij ook. Zo maar eens kijken of ze in is voor een banaan.

[ Bericht 24% gewijzigd door Vanyel op 13-09-2011 17:51:46 ]
pi_101905838
OT
Ik kom er net dankzij het opschonen van mijn PMbox opeens achter dat jij de Fokker bent van wie ik de cosleeper heb gekocht :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:09:31 #114
94046 PM-girl
pi_101906290
Jammer dat de productie wat achterblijft vanyel!

Mijn manneke is flink verkouden, dus drinken gaat met hindernissen, maar gelukkig wel veel!
*
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:39:59 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_101907178
Beterschap voor kleine (?) J PM! Voed je live zonder hoedje inmiddels?

Door PM (zag haar laatste post in de lijst) kwam ik weer eens sinds zeer lange tijd in dit topic terecht. Brings back sweet memories. O+ Over de tsr, ik voel hem nu, zo'n 4 jaar na dato nóg wel eens. :o Laatst, toen PM haar prulleke ging voeden prikte het bij me! :D

En Mignonne, wat mij hielp met kolven op mijn werk, was een filmpje van Thies waar ik altijd van smolt. Dan stroomde het als een tiet. :+ Maar wellicht heb je dat ook allang geprobeerd. Succes ermee iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonah op 13-09-2011 19:01:19 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_101907869
Bartje dronk vandaag bij de gastouder 120 mL, en ik kolfde 170 ongeveer. Dat was wel een lekker gevoel.

Ik was ook precies op tijd weer terug om hem live te voeden, ik kwam thuis en kon gelijk aan de bak..
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:05:51 #117
94046 PM-girl
pi_101908113
Moonah, nee, nog niet zonder. Mét gaat het prima, zonder hapt hij best aardig, maar toch komen er telkens kloofjes. En ik ben zo bang geworden voor pijn en vooral ontstekingen, dat ik het maar niet doe nu. Soms prbeer ik het wel, om voor hem ook dat gevoel erin te houden.
*
pi_101908303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:53 schreef Vanyel het volgende:
OT
Ik kom er net dankzij het opschonen van mijn PMbox opeens achter dat jij de Fokker bent van wie ik de cosleeper heb gekocht :D
Ook goeiemorgen :D
pi_101909346
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ook goeiemorgen :D
Ja ik meende me echt te herinneren dat dat iemand was die ik verder nooit of zelden op t forum zag. Ik was zwanger O-)

Jij hebt een beter geheugen?
pi_101911020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:39 schreef Moonah het volgende:
Beterschap voor kleine (?) J PM! Voed je live zonder hoedje inmiddels?

Door PM (zag haar laatste post in de lijst) kwam ik weer eens sinds zeer lange tijd in dit topic terecht. Brings back sweet memories. O+ Over de tsr, ik voel hem nu, zo'n 4 jaar na dato nóg wel eens. :o Laatst, toen PM haar prulleke ging voeden prikte het bij me! :D

En Mignonne, wat mij hielp met kolven op mijn werk, was een filmpje van Thies waar ik altijd van smolt. Dan stroomde het als een tiet. :+ Maar wellicht heb je dat ook allang geprobeerd. Succes ermee iig.
Oh das een goeie, stuur maar door dan dat filmpje van Thies! ^O^
:+

nee serieus, t is het proberen waard om een filmpje op mn telefoon te gooien. Ik kijk nu wel eens naar een foto ofzo maar het doet weinig. En echt handig gaat het ook niet vanwege handkolf en handen vol enzo :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:25:32 #121
94046 PM-girl
pi_101911643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

Overigens voelt mijn TSR weer meer als een kraak dan als een prik...!
*
pi_101912601
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja ik meende me echt te herinneren dat dat iemand was die ik verder nooit of zelden op t forum zag. Ik was zwanger O-)

Jij hebt een beter geheugen?
Ik weet zelfs nog je voornaam, maar ik was dan ook niet meer zwanger ;) maar ik zou je op straat niet herkennen. Hebben jullie plezier gehad van het bedje?
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:59:13 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_101913285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D :D

En PM, maakt niet uit toch, met of zonder. Als je maar fijn kunt voeden. Wel grappig dat je het af en toe zonder doet om 'voor hem het gevoel erin te houden'. Hij weet niet beter dan met hoedje, toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_101915779
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik weet zelfs nog je voornaam, maar ik was dan ook niet meer zwanger ;) maar ik zou je op straat niet herkennen. Hebben jullie plezier gehad van het bedje?
Jazeker. 3 maanden minstens elke nacht en daarna nog af en toe. Als er nog eens een tweede komt, doet ie weer mee :Y
pi_101926027
Is het echt niet erg als een baby van 2 maanden nog 12 keer per dag drinkt? :O

Ik zie andere mama's zulke mooie schema's hebben, doorslaapbabies en uren tussen de voedingen en mijn Liesie wil gewoon het liefst nog elk uur }:|
(Mij maakt het niet uit, ik heb geen moeite met BV geven, ik ga gewoon mn eigen gang terwijl ze drinkt, maar het lijkt me zo veeeeel)
  woensdag 14 september 2011 @ 08:13:14 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101928240
Volgens mij is het heel normaal Sanne.
Harry zat geloof ik wel op minder voedingen maar die was gewoon ook altijd tevreden. Die huilde eigenlijk nooit van honger...
pi_101928484
12 voedingen is heel normaal inderdaad.
doet die van mij met 9,5 maand ook nog zo ongeveer :Y)
En slaapt ook nog echt niet door dus.
pi_101928507
hhmm Sanne, de mijne, maar die is 4 weken, komt ook nog wel heel regelmatig hoor....

van8 was ook ff minder jompelwaardig, kramp en spuitpoep.. :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 08:39:19 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101928593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 01:04 schreef Sannne het volgende:
Is het echt niet erg als een baby van 2 maanden nog 12 keer per dag drinkt? :O

Ik zie andere mama's zulke mooie schema's hebben, doorslaapbabies en uren tussen de voedingen en mijn Liesie wil gewoon het liefst nog elk uur }:|
(Mij maakt het niet uit, ik heb geen moeite met BV geven, ik ga gewoon mn eigen gang terwijl ze drinkt, maar het lijkt me zo veeeeel)
schema? wasdah? Doorslapen? Ken ik niet. Uren tussen de voedingen? Alleen als ik onderweg ben en Geert in de draagdoek heb ;) :P

pi_101928637
dat lijkt me serieus wel heel vermoeiend; als ze al wat ouder zijn en dan nog zo vaak komen... herken dat ook niet van de eerste keer. Ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan.
  woensdag 14 september 2011 @ 08:51:37 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101928764
Niet herkenbaar. Zo veel voedingen en niet doorslapen, het lijkt mij een ramp. Hoe combineer je dat met je eigen bezigheden? Kan me niet voorstellen dat je dan nog iets anders doet, zoals werken. Ik zou het niet kunnen.
pi_101928836
Sannne, herkenbaar hoor. Hier kwam er pas wat meer tijd tussen de voedingen toen ze een maand of 3 was. Daarvoor zeker 10-12 voedingen op een dag. Ik had dus ook nauwelijks tijd voor mezelf, elke vrijdag was Ravage thuis, en dan was ik blij als ik even een uurtje kindloos door het centrum kon sjouwen. Kwam ik terug, mocht ik meteen weer aan de bak. Het is hier goed gekomen! ;)
  woensdag 14 september 2011 @ 09:02:33 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101928919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:51 schreef Aventura het volgende:
Niet herkenbaar. Zo veel voedingen en niet doorslapen, het lijkt mij een ramp. Hoe combineer je dat met je eigen bezigheden? Kan me niet voorstellen dat je dan nog iets anders doet, zoals werken. Ik zou het niet kunnen.
oke, dit komt wel een beetje lomp over, nu lijkt het alsof ik denk dat je een keus zou hebben. Dat denk ik niet als je echt voedt op verzoek. Denk wel dat je een beetje kunt sturen. Neem bijvoorbeeld deze ochtend. Ik lig al vanaf 6 uur met mn baby naast me in bed. Bij elk piepje leg ik meneertje aan en hij geniet. Heb hem nu al voor de vierde keer. Prima, ik heb toch nog verlof. Maar toch gebeurt dit zeker niet elke ochtend. Gister wwas ik van 8 tot 2 weg en dan is ie net zo happy met twee flesjes van papa.
pi_101929034
Ja dat is lekker simpel gezegd aventura... :?
Maar hier is geen papa en geen mogelijkheid tot flesjes.
En ik werk dus wel minstens 4 dagen in de week.

En mijn beide kinderen hebben honger en willen dan graag iets eten, ik zie niet in hoe ik dat zou moeten sturen? En ook niet waarom ik dat zou willen? Bv is niet altijd dezelfde samestelling zoals kunstvoeding dus tijdrekken lijkt mij ook geen optie.
pi_101932698
Wat pvoesss zegt.
Sannne, je hebt een normaal kind ;) Emma kwam met 2 maanden nog vaker dan dat. And guess what, we leven allebei nog, in goede gezondheid en met een opgeruimd huis zelfs. En dan werk ik ook nog buitenshuis.
pi_101934277
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:08 schreef Pvoesss het volgende:
Maar hier is geen papa en geen mogelijkheid tot flesjes.
En ik werk dus wel minstens 4 dagen in de week.
Hoe doe je dat dan? Ga je live voeden tijdens je werk?
pi_101934432
Oh, en geen flesjes bij ons ook hoor...
pi_101934544
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Ga je live voeden tijdens je werk?
Ik kolfde wel, maar nieuwe baan en einde kolfrecht.
En hij drinkt nu dus inderdaad zo goed als niet als ik werk, dat haalt die thuis in.
Hij dronk bij het kdv 200cc per flesje a 3 of 4 keer per dag.
Ik moest daar iedere mogelijke keer voor kolven en ook als ik de deur uit was dus altijd.
  woensdag 14 september 2011 @ 12:51:15 #139
259886 pessie
pi_101934567
De knoop is doorgehakt: De tussen-de-middag voeding gaat eraf. Ik legde hem net aan, was ie een beetje aan het slikken met zn tong, uiteindelijk maar links (zijn voorkeur) gaat ie bijten :o . Klaar, ik heb hem een klein glaasje melk gegeven, vond ie erg lekker en erg leuk. Kijken of m'n productie het gaat trekken op 2 keer voeden per dag.

Geven jullie volle melk of halfvolle melk? Ik zei altijd dat als ik melk zou geven aan mn kind dat dat volle zou zijn, punt is dat voor een klein beetje per dag ik niet de neiging heb apart volle melk voor hem te kopen. Ik drink zelf halfvolle melk.

Pvoes, V is 9.5 maanden oud, wil hij geen water drinken?
pi_101934666
Emma krijgt volle melk, volle yoghurt en roomboter. Staat allemaal speciaal voor haar in de koelkast ;) Soms krijgt ze geitenyoghurt of rijstemelk. Is ook alleen voor haar.
pi_101934709
Pessie, ik vroeg dat eens op het CB. Daar zeiden ze dat halfvolle prima was, maar dat ze dan wel andere vetten binnen moest krijgen. Zolang je bv geeft krijgt hij die binnen, en roomboter geven (brood, door de stamppot ed)

Maar hier ook volle yoghurt en roomboter, regelmatig volle melk. (anders halfvolle)
pi_101934717
V. denkt dan toedeloe de koekoek :D We proberen van alles. :Y
pi_101934747
Wij geven volle melk en volle yoghurt (milde biologische is lekker :9). Roomboter hebben we een hele tijd gegeven, maar ik vergat het steeds buiten de koelkast te zetten waardoor het niet te smeren was, nu krijgt hij dezelfde halvarine als wij maar wel vaak roomboter door stamppot ofzo (en extra olijfolie door het eten en flink pindakaas op brood).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101934759
oh en hier thuis is alles vol. ook de yoghurt.
En anders amandelmelk, rijstemelk, geitenmelk dat soort dingen
pi_101934786
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:57 schreef Twinkly het volgende:
Wij geven volle melk en volle yoghurt (milde biologische is lekker :9). Roomboter hebben we een hele tijd gegeven, maar ik vergat het steeds buiten de koelkast te zetten waardoor het niet te smeren was, nu krijgt hij dezelfde halvarine als wij maar wel vaak roomboter door stamppot ofzo (en extra olijfolie door het eten en flink pindakaas op brood).
Hehe, ik had dit kunnen posten.. Alleen de olijfolie doe ik niet. Bij wat voor gerechten doe je dat?
pi_101934941
Pasta :P en van die prutjes zoals couscous enzo. En als dat niet kan en er zit echt te weinig vet voor hem in het eten dan doe ik soms ook wat over de groenten. Alleen werd het toen hij jonger was daarvan vaak te glibberig om te kunnen Rapley-en _O-
pi_101935162
Hm, goed idee. Bij het avondeten krijgt mevroi eigenlijk geen vetten binnen.. Vlees eet ze nauwelijks, alleen kip vindt ze wel lekker. Maar das dan ook weer niet vet. En ze mag best wat extra's hebben.. krielkipje. ;)
pi_101935427
Pvoess ben jij ook single mom?
Ik ook dus, de papa van Elise is soms wel bij ons maar 9 van de 10 keer sta ik er alleen voor.

Heb van dokter en CB advies gekregen 4 uur tussen de voedingen te laten omdat ze zoveel aankwam en krampjes had.
Ik braaf geprobeerd, maar er was geen land te bezeilen met Elise.

Tot ik dacht, fuck it, ik ga dr voeden wanneer ZIJ wil en voila, happy baby! Ze had gewoon honger ipv krampjes!
Vandaag weer naar CB geweest en heb heel stellig gezegd dat we het zo doen en dat het zo goed gaat en dat vond de vpk prima :)

Hoe ik het straks moet doen met werk, géén idee.
En ik laat mn meisje niet om honger huilen, dat vertik ik.
pi_101936093
Sanne, 4 uur tussen voedingen laten omdat ze veel aankwam is een flesvoedingsadvies! En krampjes voorkom je daar ook niet mee. Wat je evt daarvoor zou kunnen doen is een keer extra de 'lege' borst aanbieden, voormelk zou kunnen zorgen voor wat meer krampjes..
pi_101936174
Door hier posten en de reacties erop heb ik gisteravond Dottir maar gewoon lekker de hele avond aan dn tiet laten liggen. Vanmorgen al vollere borsten.. Wat dat snel effect kan hebben zeg.
pi_101936236
Wat klinkt dat fijn Vanyel! ^O^
pi_101937752
Fijn Vanyel!

Idd Morretje, zo doe ik het nu (blokvoeden) en dat gaat eigenlijk prima!
  woensdag 14 september 2011 @ 14:59:35 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101938497
Yay voor vollere tetten!

Ik merk dat het hier toch steeds minder wordt :Y
Harry wil wel drinken en hapt ook keurig en blijft keurig liggen, maar van veel echt drinken is nauwelijks sprake volgens mij :D
  woensdag 14 september 2011 @ 15:55:28 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101940407
@Pvoes, dat was nog niet eens in me opgekomen, dat je baby ook nadien kan bijtanken! Als dat op die manier werkt is het toch prima. Het is meer dat ik zo verbaasd ben over zoveel drinkmomenten. 12 keer per etmaal en een etmaal duurt 24 uur, ik kon me er gewoon geen voorstelling bij maken hoe je dag/nacht er dan uitziet.
Met sturen bedoel ik ook niet dat je je kind's drinkbehoefte zelf actief verandert, dat kan denk ik niet. Of dat je je baby honger laat hebben...natuurlijk niet. Maar zelf merk ik dat als ik mijn knul bijvoorbeeld heel de dag op 10 cm afstand van mijn boobs zou hebben en als hij 's nachts bij mij in bed sliep, dat hij dan vaker zou drinken (of zuigen) dan nu. Beetje kip-eiverhaal.
pi_101940586
even een crosspostje

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:57 schreef laiveneertiekje het volgende:

even wezen wegen en 215 gram erbij in 3 weken..

cb vindt dat hij er goed uitziet, maar toch zit het mij dwars....
  woensdag 14 september 2011 @ 16:03:35 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101940690
@Sannne, dat riepen ze tegen mij ook, om de 4 uur, toen ze vijf en een halve week was. :')
Dat is helemaal geen optie. Ik zat in het begin ook op 11/12 voedingen en dat liep vanzelf terug naar 7/8 per dag. Ze regelt het zelf wel en ze groeit allemachtig hard.

We hebben sinds het weekend weer rust en ze meet zichzelf weer een schema aan.
07.00 uur wakker/eten
08.30 slapen
11.30 wakker/eten
13.30 slapen
14.30 wakker
15.30 eten
Dan ergens nog een keer een dutje van zo'n 3 kwartier.
18.00 eten
20.00/20.30 eten en naar bed

En dan een late avond voeding en 1 of 2 nachtvoedingen.
Ik vind het al best een grote baby schema, soms ligt ze ook al om 19.30 uur 's avonds te slapen, zalig!!! De handen vrij is soms zo lekker, vooral omdat ik haar altijd om mee heen heb. Dan kan ik even iets in huis afmaken of gewoon wat voor mezelf doen.

Ik begrijp jou ook wel Aventura, ik zou echt gek worden als ik om het uur of iedere twee uur nog zou moeten voeden. In het begin was ik thuis en vond ik dat geen probleem, maar nu ik ook weer werk, moeten er ook andere dingen gebeuren gedurende de dag en die zouden dan constant blijven liggen.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:05:37 #157
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101940750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
even een crosspostje

[..]

Hoe ziet dat eruit in de curve, heb je een afbeelding? Niet meteen druk om maken hoor, hij groeit, hij staat niet stil. :*

Al weet ik dat ik makkelijk praten heb.....
  woensdag 14 september 2011 @ 16:18:54 #158
259886 pessie
pi_101941306
Kindjes blijven niet gemiddeld zoveel groeien he? Dan zou je na een jaar een kind van een kilo of 15 hebben, en dat is niet echt de bedoeling. Maar inderdaad, hoe ziet het eruit in de curve?
pi_101941657
Waarom zit het je dwars? hij kan net even voor de lengte hebben gekozen.
Of 3 dagen later ineens op de 280gr aangekomen zitten, het is echt een moment opnamen en ze groeien steeds minder snel.
pi_101945754
Ik was hier van plan om de borstvoeding maar helemaal te stoppen. Lente drinkt alleen 's ochtends nog maar en dat was meer voor de knus dan dat ze echt wat binnenkrijgt.

Dacht ik.

Want ze had nu twee dagen niet gedronken en ik had me toch een stuwing op m'n werk. :D En dat vind ik zo gaaf dat ik toch gewoon voorlopig maar weer doorga.

Da's wel weer tien minuten eerder opstaan 's ochtends, da's dan weer een beetje jammer. :O
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 23:00:26 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101959879
is dat nou een tsr? geert slaapt al een poosje en ineens prikken m'n borsten en begin ik te lekken. even hand erop en 't is al weer gestopt met lekken, het deed geen pijn ofzo, (dat prikken) maar ik voelde het dit keer wel) wsl doordat het er hier laatst over ging dat ik er op let ofzo ? :?

woensdag 14 september 2011 @ 23:13:53 #162
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101960572
Jups, dat is een tsr. :Y

Ik heb ze al een tijd niet meer gehad, ik ben benieuwd of ik ze weer krijg. Of eigenlijk: wanneer ik ze weer krijg. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 september 2011 @ 23:17:20 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101960762
Ja dat is een tsr. Ik begrijp pas sinds kort dat dat prikken een tsr is. Ik had er net nog een. Hij kwam op toen iemand een ander neerstak met een mes :') (Op tv dan hè)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 23:20:22 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101960928
hehe, heb ik dat ook eens bewust meegemaakt GWS :D meestal is Geert al wakker voordat ik ga lekken, en leg ik 'm eerder aan. sinds hij ook bijvoeding krijgt, slaapt hij 's avonds laat beter dan ervoor. Voorheen clusterde hij tot we naar bed gingen, nu slaapt hij en slaapt dan drinkend verder in bed als ik ga slapen.

whehe Aventura _O-

pi_101966196
pessie en Pvoes, hij zat eerder boven het onderste lijntje in het groene gedeelte, en nu zakt hij af naar dat lijntje..

Ik kan me als ik naar hem kijk niet voorstellen dat hij tekort komt. Hij is helder, de hele dag vrolijk, en drinkt volgens mij ook goed. En het cb zag er ook nog geen probleem in. Ben alleen wat angstig dat hij verder wegzakt in de curve..

en de curve:

[ Bericht 13% gewijzigd door laiveneertiekje op 15-09-2011 08:38:23 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 september 2011 @ 08:40:57 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101967008
ik heb een soort probleem :? als ik m'n menstruatie heb, lijk ik te dippen, maar als het weer voorbij is, verslikt Geert zich in de melkstroom. Alsof ik dan teveel heb .. hij drinkt tijdens m'n periode vaker dan normaal dus dan gaat m'n productie natuurlijk omhoog. Hoe kan ik dit probleem oplossen? :')

L'tiekje, kijk eens naar je kindje? wat je zelf al zegt: hij is helder, vrolijk etc. Als het niet goed zou gaan, zou hij zich wel anders gedragen/ er slechter uitzien. Die weegmomenten zijn maar momentopnamen, wat de rest al zegt! Probeer je niet te focussen op dat gewicht, maar op zijn gemoedstoestand ;)

donderdag 15 september 2011 @ 08:48:42 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101967131
laiv, Harry hobbelde ook zo. Die kwam ook niet altijd veel aan. Soms zelfs minder dan jouw Bartje over een langere periode. Ik heb het losgelaten. Zolang hij een normale indruk maakt en hij gewoon op verzoek krijgt, kan het bijna niet mis gaan.
De lijn van Bartje is nog steeds stijgende en niet plat of naar beneden.

tsr voel ik eigenlijk nooit meer, maar ik heb geen idee sinds wanneer niet...
pi_101967522
Ik ben geloof ik nogal van de getalletjes en grafiekjes, toch lastig als ze zich daar niet echt aan lijken te houden..
Jullie hebben helemaal gelijk, maar ik mijzelf er nog even van zien te overtuigen, aangezien ik zo ook niet echt van hem kan genieten lijkt het wel, en dat is zo zonde....
pi_101967649
Ik heb even een vraagje.

Wies is misselijk van de bevalling en spuugt al sinds zondag regelmatig. Steeds kleine beetjes maar, dus niks wereldsschokkend. Maar gisteravond gooide ze er een hele voeding uit, ook zag ik nog wat oude voeding (dat waren klonters geworden) erbij zitten. Wij schrokken wel even behoorlijk dus. We hebben de verloskundige gebeld voor raad of ik gelijk weer moest/kon aanleggen. Dat was juist goed, dus ook gedaan. De rest van de nacht heeft ze goed gedronken en geslapen. Wel moesten we haar overeind houden, want anders kreeg ze weer last. Na de voeding van 5 uur vanochtend kwam er weer een flinke golf voeding uit, maar ik denk dat dat gewoon te veel gedronken was.

Maar nu mijn vraag, hoelang kan die misselijkheid van de bevalling door blijven gaan, want ik vond get projectiel morsen bij zo'n kleintje wel erg heftig? Of heeft iemand ervaring en tips voor misselijkheid bij een pasgeborenen? (Ze heeft tijdens de bevalling gedraaid gezeten en ze is eruit getrokken en gewrikt. Haar schouder zat vast achter het schaambot.)

Voor de rest is ze echt een voorbeeldige drinker.

Mignonne, heel erg vervelend van het kolfen en je productie... Wat ontzettend naar.. je hebt 2 verschillende kolven? Denk je dat een andere soort kolf het makkelijker voor je zou kunnen maken. Ik heb anders een Medela Swing die je wel mag proberen. De komende weken ga ik hem nog niet gebruiken. Maar waarschijnlijk is dat ook niet de oplossing natuurlijk.. maar ja, dan weet je het :*
  donderdag 15 september 2011 @ 10:34:20 #170
259886 pessie
pi_101969211
Laiv Nathan had ook nooit een lijn. Totdat ie steeds mee bijvoeding kreeg, nu vind ik em dik (al is ie in vergelijking met zn neven van 2 een slak ventje, maar dat zijn ook echte bootwerkers dus tsja). Probeer het los te laten zolang hij een goede indruk maakt. Ik heb me er zelf ook heel lang zorgen over gemaakt, niet leuk.

Wickie wat naar! Helaas geen ervaring.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:36:46 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101972630
Wij zijn naar cb geweest. De lengtemeting klopt denk ik niet want Harry wilde niet fatsoenlijk blijven liggen in de bak.
Hij zou 77,5 cm zijn en 9355 gram.

In de bv curves ziet dat het er zo uit:

pi_101973262
Asy, kijk nou! Zijn gewichtslijntje stijgt licht. Wat mooi zeg :)
Het gaat gewoon heel goed met Harry (toch?).

Hier is de verloskundige net geweest (hielprik). Ze heeft er vanochtend weer een voeding plus oude voeding uitgegooid... De vk zei dat het ook weleens reflux kan zijn :{
Ze komt overigens alweer aan. Ze zit al bijna 100 gram boven haar geboortegewicht (op dag 4). Dus we kijken het spugen en overgeven even aan en ik bespreek het anders met de wijkverpleegkundige als ze langskomt voor de intake. Dat zal wel over 2 weken zijn ofzo.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:27:53 #173
259886 pessie
pi_101974173
Asy wat een mooie curve! En inderdaad, zn gewicht stijgt O+
pi_101974370
Het verhaal lijkt wel heel erg op hoe het bij Niels ging, wickie. Die gooide ook al op dag 3 met een boog de hele voeding eruit en de eerste dag spuugde hij colostrum. Al moet ik er wel bijzeggen dat hij niet alleen last had van reflux, maar ook van mijn overproductie. Die waarschijnlijk veroorzaakt werd doordat hij steeds weer wilde drinken na het spugen en ik hem in het begin dan niet aan de leegste borst legde: ik stimuleerde teveel.
Hopelijk is het geen reflux en anders alleen spugen zonder zuurbranden: dan is het vooral een wasprobleem.

Mignonne, hoe ging het bij de dietiste en heb je mijn pm nog gehad dat je mijn electrische kolf wel mag lenen?

Asy, wat een mooie curves!!
pi_101974600
Vervelend wicks, heb je het idee dat ze zelf last heeft van het spugen? of is het eigenlijk vooral voor jullie vervelend? En wat heftig joh, je bevalling :{ en wat een prachtig kaartje! wolkjes O+ bedankt <3

Twinks ja! ik wilde je net terug gaan pmen :D en jore ook! :P ik had gister nog geen tijd om op pm te reageren. Superlief O+
En ik heb in het allergie-topic gezet hoe het bij de dietist ging. In principe niets nieuws gehoord, wel flesvoeding meegekregen om te proberen want ze twijfelde over of ze nutramigen of neocate moet voorschrijven. Ik heb net een flesje van 60 cc gemaakt, daar heeft ze 30 van op terwijl ze een gezicht als een oorwurm trok met een blik van wtf voer je me nou? :o begrijpelijk want ik geloof dat het zo bitter als de neten is en moedermelk is mierzoet natuurlijk... t viel me nog mee dat ze die 30 cc dronk.
Anyways, ik vind het een fijn idee dat we strakjes iets achter de hand hebben, mocht het om wat voor reden dan ook nodig zijn.
pi_101974675
Wickie, vervelend dat je je zorgen maakt. Op zich is spugen niet erg en hoef je er niet van te schrikken. Bij kleine baby's is het maagklepje nog niet volgroeid, waardoor ze makkelijk voeding teruggeven. Een plens lijkt al gauw een hele voeding, maar dat is het maar zelden. Gooi voor de grap maar eens 50cc water over je aanrecht heen en kijk wat een zooi dat al geeft ;) Prima dat ze ook deels verteerde voeding teruggaf, dat betekent namelijk dat ze al een groot deel van de voedingstoffen binnen heeft en je niet 'voor niks' voedt. Het is wel belangrijk onderscheid te maken tussen gewoon spugen en projectielbraken, in dat laatste geval spuugt een kind echt meters ver, van de ene kant van de kamer naar de andere kant. Dat doet Wies zo te lezen gelukkig niet. Het kan zijn dat ze inderdaad last heeft of gaat krijgen van reflux, maar het kan ook zijn dat ze nog wat moeite heeft met jouw productie te verwerken, waardoor de maag geprikkeld wordt om de inhoud eruit te gooien. Kijk het even rustig aan, zolang ze goed plast, poept, groeit en tevreden is, heb je geen haast.
pi_101974694
Drollie! Heb je geen elektrische kolf staan? Ik heb er 2 :')
pi_101974750
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:45 schreef WupWup het volgende:
Drollie! Heb je geen elektrische kolf staan? Ik heb er 2 :')
tegen mij?
ja nee, ik heb 2 handkolven :P een medela en een avent.
pi_101974789
Je mag m'n oude zo hebben wmb.

edit: maar jore en twinks waren eerst natuurlijk!
pi_101974903
Ik weet niet wat voor kolf jij hebt Wups? Die van mij is gewoon enkelzijdig (Medela Swing)
pi_101974928
Dubbel. Ameda Lactaline.
pi_101974949
Dat is helemaal ideaal!
pi_101975040
oh jore pm'de ergens anders over, voordat ik die een kolf aftroggel _O- :+

maar eh ja nu weet ik het niet meer hoor :')
ik denk dat electrisch kolven veel scheelt, maar dat weet ik niet zeker want ik heb er geen ervaring mee. Als een van jullie een kolf teveel heeft en die aan mij uit wil lenen dan ben ik daar superblij mee. Welke kolf enzo dat weet ik echt niet want ik ben dus een n00b.

Scheelt dubbelzijdig zoveel? of is dat alleen tijdswinst?
pi_101975313
Ja Mignonne ik ben ook erg benieuwd hoe het bij de dietiste was. Ah kijk daar ben je :)

Twinks dank je voor je reactie. Vooral het overproductie gedeelte herken ik heel erg. Ik probeer het ergste begin nu eerst even weg te laten vloeien voordat ik haar aanleg. Gelukkig laat ze zelf ook in het begin het overtollige weglopen uit haar mond. Heb je misschien nog meer tips voor me?
Ik geef nu 1 borst per keer. Soms hakt ze de voeding zelf in stukjes, dan drinkt ze 5 minuutjes, stopt zelf dan houd ik haar overeind en dan na een half uur drinkt ze dan weer 10 minuten. Soms doet ze dit ook nog een 3de keer. ik blijf dan telkens dezelfde borst aanbieden.

Wup ook erg bedankt voor jou reactie. Dat is wat de verloskundige ook zei, dus was ik al aardig gerustgesteld. Ze geeft wel over in een boog van een halve meter, maar gelukkig geen meters. De kraamverzorgster zag haar toenstraks overgeven en zei dat het waarschijnlijk wel de hele voeding was (we hebben een ervaren kraam). En gisteren was het nog meer wat eruit kwam.
Maar ik denk ook vooral dat de wasmachine overuren zal draaien want ze lijkt er niet echt heel veel last van te hebben.
Ze huilt echt bijna niet (ik weet niet wat ik mee maak, Mette huilde alleen maar). Ze wordt er wel wakker van en gaat moeilijk kijken en af toe wat gekerm. Als ze echt last heeft wil ze graag drinken, maar ik denk dat ik haar dan dus maar niet meer aanleg en probeer het met mijn pink (te laten zuigen) oplos, want dat waren de keren dat ze daarna alles er weer uit gooide.
En die ik hoop dat die overproductie snel wat stabiliseert, dat zal ook wel een hele hoop schelen denk ik.
We gaan het de komende weken gewoon goed in de gaten houden. Ze doet het zo goed voor de rest. En ik vind het voeden zo geweldig en heerlijk om te doen. Nooit gedacht dat ik er zo van zou kunnen genieten (alleen gehoopt).

Al mn voedingstopjes zijn inmiddels ondergekotst, dus die moet ik maar wat meer gaan aanschaffen :') (ik kan ze alleen niet meer vinden op de H&M website }:| )

Oja Mignonne, ik heb dus een Medela Swing, Die is vooral praktisch en klein, makkelijk mee te nemen dus. Die kan je zo op komen pikken om uit te proberen. De komende 6 weken blijf ik ervan af. Ik wil eerst mijn productie een beetje afgestemd krijgen. Ik denk dat kolven niet echt een strak plan gaat zijn. Maar ik heb ook echt geen verstand van kolfapparaten, Wup weet daar denk ik meer over. Maar de Swing is dus vooral klein, dat is ook waarom ik die had (voor onderweg enzo). Ik vond hem erg fijn.
pi_101975497
Dubbelzijdig scheelt heel veel! Qua tijd en waarschijnlijk ook opbrengst, want je maakt direct gebruik van de tsr in beide borsten ipv dat je bij de tweede borst weer een nieuwe op moet zien te wekken.
pi_101976427
wickie, je productie is momenteel nog erg flexibel. Ik denk niet dat het verstandig is om nu al actie te gaan ondernemen op een onbevestigde overproductie, tenzij een lactatiekundige IBCLC je dat adviseert. Voor je het weet zit je met een onderproductie. Voed op verzoek of bel (gratis) een vrijwilligster van LLL of VBN!
pi_101976889
Ik kan inderdaad wel even bellen voor raad, of anders de lactatiekundige weer bellen die we de vorige keer bij Mette ook hadden.
En ik voed op verzoek. En ik moet gewoon weer lekker in de chill-stand gaan :)
Ik wil het ook misschien te graag goed doen, stomme hormonen.
pi_101977034
:* wickie, wel héél herkenbaar hoor.
Ik zou inderdaad iemand bellen die er verstand van heeft als je wilt weten hoe je het aan moet pakken.
Maar het kan heel goed zijn dat het nu gewoon de stuwing is waar jullie last van hebben.
pi_101977119
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:05 schreef wickie het volgende:

Als ze echt last heeft wil ze graag drinken, maar ik denk dat ik haar dan dus maar niet meer aanleg en probeer het met mijn pink (te laten zuigen) oplos,

voeden op verzoek was trouwens reactie op bovenstaande. ben een beetje wazig geloof ik :P
pi_101977372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

voeden op verzoek was trouwens reactie op bovenstaande. ben een beetje wazig geloof ik :P
Ik heb je raad gelijk opgevolgd en haar net gewoon aangelegd toen ze aangaf te willen drinken :)
  donderdag 15 september 2011 @ 15:47:40 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101979075
wickie, wat sneu dat je meisje spuugt. Fijn dat hier een paar dames nog wat tips hebben. Hopelijk is het snel opgelost :*

mignonne, ik zou ook voor dubbelzijdig gaan! :Y
Bespaart veelal tijd en wat Twinkly zegt, je hoeft niet de tweede tsr nog eens op te wekken. IK zeg: doen!

Ow en dank jullie wel voor de complimentjes voor mijn kleine grote O+
Ik ben ook trots. Had 19 maanden geleden niet gedacht dat ik nu nog bv zou geven...
pi_101981441
Als ik nu nog moest beginnen met een kolf zou ik ws ook voor dubbelzijdig gaan. Dat vond ik in het begin niet nodig, maar inmiddels zou ik er heel blij mee zijn.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:53:08 #193
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_101983195
Ik vind enkelzijdig kolven nog steeds erg fijn, maar mn ventje drinkt in een kwartier en ik kolf ook in kwartier. Van moment van weggaan tot werkplek tot terugzijn (kolven, schoonmaken, opbergen) duurt 30 minuten. Dus erg fijn. Kan nu boek lezen en iphonen.
Ga straks t kolven wel missen, 2x half uurtje ontspannen.
Maar strkas afbouwen eerst naar 1x een periode en dan alleen nog maar 's ochtends en s avonds voeden.
Ben benieuwd hoe dat gaat allemaal.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_101983355
Ik ben blij met de dubbelzijdige kolf, ik kan zo in mijn pauzes kolven..

Jammer is dat de kolfruimte op dinsdag bezet is, maar ik heb een ander hokje gevonden, alleen zit daar geen stromend water....
pi_101984992
Ik heb nooit stromend water in mijn hok.
  donderdag 15 september 2011 @ 19:59:06 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101988325
Ik heb op verschillende plekken gekolfd en zelden stromend water gehad.
Als ik maar rustig kon zitten en de deur kon afsluiten.
Daarna hobbelde ik met mijn kolfspullen over de gang om ze elders af te spoelen :D
Ondertussen liet ik de kolf de slangen droog blazen.
pi_101988683
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben blij met de dubbelzijdige kolf, ik kan zo in mijn pauzes kolven..

Jammer is dat de kolfruimte op dinsdag bezet is, maar ik heb een ander hokje gevonden, alleen zit daar geen stromend water....
Gebruik je de Freestyle? En bevalt ie?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 september 2011 @ 20:30:18 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101989968
ik viel een beetje teveel af door de bv. ik woog nog maar 48 kilo ergens vorige week. Dieetadvies: eitje naast m'n brood ipv erop, zodat het extra is. Voortaan normaal ontbijten (dat doe ik dus nu maar met ontbijtkoek, aangezien ik gewoon brood echt niet door m'n strot krijg 's ochtends :X ) Slagroom op m'n koffie, ongeneerd boter op brood, Als tussendoortje vissticks eten :D en kijken of ik hier en daar wat extra's kan pikken bij tussendoortjes. voor wat het avondeten betreft valt er weinig te halen, ik eet meer dan m'n man die in de bouw werkt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_101990758
Okay nou Wup als je van je kolf af wil dan wil ik hem heel graag tijdelijk adopteren. Ik zal er lief voor zijn. Eens zien of het scheelt in opbrengst (moet haast wel!)

Wicks superlief maar hou jij je kolf alsjeblieft gewoon bij je in de buurt. :* ik hoop dat het ding gewoon niet nodig is de komende tijd maar mocht je het wel nodig hebben dan moet je er gewoon a la minute bij kunnen vind ik. Thnx anyways :)

En twinks jij ook bedankt maar dan is dubbelzijdig misschien idd handiger voor mij. Denk ik.
pi_101991439
Je mag m hebben. Ik heb 2 dezelfde en hij heeft me goed dienst gedaan. Ik kolf niet meer en de volgende keer gebruik ik de nieuwe.
pi_101991610
DJMO, overal waar het kan volle producten gebruiken: roomboter, volle melk, volle yoghurt, avocado's.. En pas op dat je niet net als ik ongemerkt voorbij het omslagpunt gaat en vervolgens weer wat kwijt moet :')
pi_101992674
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:55 schreef WupWup het volgende:
Je mag m hebben. Ik heb 2 dezelfde en hij heeft me goed dienst gedaan. Ik kolf niet meer en de volgende keer gebruik ik de nieuwe.
oh wauw, superlief! je bent geweldig O+ ja eh, heel graag dus :P
enneh, volgende keer? anytime soon? O-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 september 2011 @ 21:23:30 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101993200
zolang ik stabiel rond de 50 blijf is het mij al best Wup, maar ik voelde me afgelopen week lichtelijk slap, maar dat zal óók met m'n menstruatie te maken hebben. overigens ben ik benieuwd of ik morgen last heb van stuwing. Geert ligt de hele avond al aan de borst, zodra ik 'm slapend weg wil leggen issie wakker, en papa kan geen dienst doen. Hij blijft huilen tot ik 'm aan de borst leg :')

pi_102014240
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:06 schreef octopussy het volgende:

[..]

Gebruik je de Freestyle? En bevalt ie?
zonder verder bij te lezen...

Hij bevalt prima! Echt een fijn ding!
pi_102022991
quote:
12s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:30 schreef DJMO het volgende:
ik viel een beetje teveel af door de bv. ik woog nog maar 48 kilo ergens vorige week. Dieetadvies: eitje naast m'n brood ipv erop, zodat het extra is. Voortaan normaal ontbijten (dat doe ik dus nu maar met ontbijtkoek, aangezien ik gewoon brood echt niet door m'n strot krijg 's ochtends :X ) Slagroom op m'n koffie, ongeneerd boter op brood, Als tussendoortje vissticks eten :D en kijken of ik hier en daar wat extra's kan pikken bij tussendoortjes. voor wat het avondeten betreft valt er weinig te halen, ik eet meer dan m'n man die in de bouw werkt :')

SPOILER
Goeie, eitje! * CrazyPrincess noteert _O_

Ik smeer ook al het brood met roomboter, maar dan doe ik er geen beleg op. Vanavond maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Denk dat ik rond de 58 zit (met m'n 1.75 :X).
pi_102024012
Pfff, vandaag 12 uur zonder kolven. Het stopcontact op de wc in het restaurant waar ik hoopte te kolven werkte niet :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 17:48:45 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102024463
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:07 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Goeie, eitje! [me=CrazyPrincess]noteert _O_
[/me]

Ik smeer ook al het brood met roomboter, maar dan doe ik er geen beleg op. Vanavond maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Denk dat ik rond de 58 zit (met m'n 1.75 :X).
ik vanmiddag 50 rond met kleding en schoenen aan :') (1.65m)

vrijdag 16 september 2011 @ 18:00:37 #208
94046 PM-girl
pi_102024875
Ai Vanyel, dat is niet handig!

Mignonne, ik hoop dat de kolf resultaat geeft (letterlijk en figuurlijk!). Scheelt in elk geval tijd en handen!

Wickie, dat spugen is vervelend he! Ons manneke doet dat ook veel, maar niet ver. Hij groeit goed en lijkt er geen last van te hebben. Omdat onze oudste het niet had is het even wennen.

Het voeden zonder hoedje gaat hier best goed! *O*
*
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:04:22 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102025008
Pfft, ik val geen gram af hoor. 74 kg bij 169 cm. Na de bevallling was het 76 kilo, vlak ervoor 85. Wil heel graag weer naar de 68 die ik woog (of minder, mag ook). :(
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:29:25 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102025936
Ik zit ongeveer op mijn gewicht van voor de zwangerschap, dat zat ik al na 3 weken. Soms zelf iets eronder, maar ik val niet echt af. Wel is mijn lijf veranderd, de verhoudingen, buik/billen/borsten zijn anders en mijn gezicht is wat minder vol.
Er mag nog best wat af, maar ik eet gewoon goed en heb ook geregeld flink honger. Ik eet in ieder geval meer als tijdens de zwangerschap en ervoor. Al ik toen at zoals ik nu doe, dan zou ik zo een kilo per week aankomen.
Dus dat zegt wel iets over hoe intensief deze periode is.

De borstvoeding en gebroken nachten beginnen langzaam hun sporen achter te laten.
Ook heb ik sinds een week vreselijk last van haaruitval, niet normaal....ik word er soms gewoon bang van ook al weet ik dat het normaal is. Ik had ook verwacht dat dat nog wel even zou duren aangezien ik nog zoveel voed.
pi_102026250
Haaruitval staat los van borstvoeding, komt puur door ontzwangeren.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:46:07 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102026535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:38 schreef WupWup het volgende:
Haaruitval staat los van borstvoeding, komt puur door ontzwangeren.
Ow, ik hoorde van iemand dat het door bv geven iets langer kan duren voordat het begint uit te vallen, maar is dat een fabeltje?
pi_102026541
Ben ik dan nog steeds zwanger? :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 19:06:02 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102027326
ik heb wel last van haaruitval, maar niet dusdanig dat er hele plukken meekomen. *afklopt* bij mij komt het puur omdat het te lang wordt, maar ik het niet kort wil laten knippen :')

pi_102027757
je haar valt niet extra uit van die ene cm die er meer aan hangt hoor :D
ik wil niet vervelend zijn maar bij mij begon het vorige keer pas na 9 maanden stevig uit te vallen. Alleen raakte ik toen weer zwanger en stopte het een maand later weer. Het resultaat laat zich raden, na deze bevalling heb ik nu dus haaruitval voor twee, letterlijk. Ik heb de kale plekken en de inhammen erin staan. Tsja, mooi bagger maar niets aan te doen en het trekt vanzelf weer bij.

Ik geloof dat we het allerergste nu achter de rug hebben (de hele plukken dus) maar ik zit nu in de zááálige fase van de pluishaartjes die weer terugkomen daarvoor in de plaats.
Kortom ik loop er de hele dag bij als een verdwaasde moeke omdat wat ik ook doe, mn haar dr als een doodgeföhnde marmot bijhangt ;(

oh en over gewicht hahaha precies wat aventura zegt :P ik zit welliswaar 2 kg onder mijn startgewicht van de zwangerschap van oudste(!), best een keurig resultaat natuurlijk. Maar hey, toen was ik wel nog steeds 10 kilo zwaarder dan toen ik weer ging samenwonen :') dus ik wil wel weer terug naar die 63. Ooit. Ik lijk niet echt af te vallen op borstvoeding, als ik nu aan de lijn ga dan lijkt mn lijf alleen maar harder die kilo's 'extra' vast te willen houden.
Nu heb ik de luxe dat mn dieet sowieso al erg beperkt is dus ik moet 's avonds wel een extra boterham eten ter aanvulling. Daar geniet ik dus maar extra van :+
pi_102027798
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 17:37 schreef Vanyel het volgende:
Pfff, vandaag 12 uur zonder kolven. Het stopcontact op de wc in het restaurant waar ik hoopte te kolven werkte niet :(
woh :o had je niet enorme ploftetten aan t einde van de dag? :{

PM yay! *O*
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:22:07 #217
259886 pessie
pi_102028065
Vanyel auw :X ! Wat naar zeg!

Hier nu 75kg bij 1.75m. Ik ben sinds januari 8 kilo kwijt en zit 2.5 kilo onder startgewicht van de zwangerschap. Op zich mag er nog wel wat af, het punt is dat ik weer steeds duizelingen krijg, voelt gewoon zeer vervelend. Weet dus nog niet of ik dat wel wil. Het afvallen begon hier trouwens pas toen Nathan met bijvoeding begon. Toen was hij bijna 6 maanden.

Plukken haar verliezen was ook hier pas na 3 maanden.

We zitten succesvol op 2 voedingen *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 20:27:29 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102030978
Migonne: het hang nu tot over m'n schouders, als ik het kort laat knippen (wat wél het beste zou zijn ivm dode haarpunten) zou het tot net onder m'n oren komen oid. wil ik niet, dus heb ik het maar in een staartje of een haarclip in :') (terwijl iedereen los mooier vind staan, maar ik vind het reuze k*t steeds die haren in m'n ogen. Ook als het los hangt is het een leuke attractie voor Geert :') )

En nog even over gewichtsverlies: zolang ik NIET het gewicht bereik wat ik had als dieptepunt na de bevalling van m'n dochter (schrik niet, 38 kilo, en ik át echt wel :') ) ben ik al blij ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 22:09:00 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102036390
Als de melk niet snel genoeg komt begint meneer te bijten. Fijn als je dipt door menstruatie. Iemand tips om hem duidelijk te maken dat dat toch echt niet de bedoeling is? Meteen afkoppelen doe ik al, maar dan kijkt hij me zo verbaasd en zielig aan dat ik 'm maar weer aanleg. :')

pi_102036562
pfff nou ik zit nog 10 kg boven mijn startgewicht van deze zwangerschap :( en 18 boven het startgewicht van mijn 1ste zwangerschap...(maar toen was ik wel wat magertjes).
Naja zal wel loslopen als ik straks weer ga sporten ;)

en ik ben dooooodmoe; krampjes... heb van mijn collega een inbakerdoek te leen gekregen, kijken of dat nog wat onrust wegneemt.. (heb het idee dat ze zichzelf soms ook wakker maait..).
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:24:43 #221
94046 PM-girl
pi_102037321
Zwaar is het BJ, slaapt Liene bij/naast jou in bed? Je word dan wel wakker voor het voeden, maar hoeft er niet uit, dat vind ik psychologisch een verschil.
Sterkte ermee!

Na deze zwangerschap woog ik binnen 2 weken weer hetzelfde als voor mijn zwangerschap, maar de vorm blijft wat achter :P Wel heb ik echt de hele dag honger, als ik mijn laatste hap warm eten naar binnen schuif, voel ik al in mijn lijf dat ik meer nodig heb. Honger is dan wel even weg, maar het voelt qua energie alsof ik uren niets gehad heb...
*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 22:34:39 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102037792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:24 schreef PM-girl het volgende:
Zwaar is het BJ, slaapt Liene bij/naast jou in bed? Je word dan wel wakker voor het voeden, maar hoeft er niet uit, dat vind ik psychologisch een verschil.
Sterkte ermee!

Na deze zwangerschap woog ik binnen 2 weken weer hetzelfde als voor mijn zwangerschap, maar de vorm blijft wat achter :P Wel heb ik echt de hele dag honger, als ik mijn laatste hap warm eten naar binnen schuif, voel ik al in mijn lijf dat ik meer nodig heb. Honger is dan wel even weg, maar het voelt qua energie alsof ik uren niets gehad heb...
dat wakker worden voor een voeding 's nachts heb ik alleen de eerste tijd gehad. Als meneer nu wil drinken 's nachts dan voel ik 'm woelen met z'n hoofdje, draai me naar hem toe, hij hapt aan en valt drinkend weer in slaap. Ik word niet eens echt goed wakker en slaap ook zo weer door :P

En idd wat je zegt over dat energielevel, dat begin ik nu ook wel te merken. Wat dat betreft is het wel fijn dat ik nu een dieetvoorschrift heb, maakt het a) iets makkelijker voor mij om door te zetten met zelf fatsoenlijk te ontbijten, en me niet te generen nog een tweede keer of derde keer op te scheppen bij het avondeten. Ook die bus slagroom in de koelkast blijft m'n man nu vanaf O-) of dat blik knakworstjes wat een zeldzaamheid is hier, mag ik in m'n eentje opeten :D

pi_102037965
Liene ligt in een wiegje naast ons bed, 2 stappen dus.. en tja ze moet natuurlijk ook soms verschoont enzo.. en ik plassen vaak ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 22:41:53 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102038112
ik verschoon 's nachts niet, óf het moet een overduidelijke poepluier zijn. Ook het voor en na elke voeding verschonen wat ik in de kraamweek deed doe ik niet meer. Ik voel nu wel of hij vol is of niet. Wat ik dan weer wel doe, bij beide kinderen, is ze verschonen voor ik de deur uitmoet. Dat scheelt met enige regelmaat onderweg jengelsessies door een vuile luier. :)

vrijdag 16 september 2011 @ 22:42:16 #225
94046 PM-girl
pi_102038135
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat wakker worden voor een voeding 's nachts heb ik alleen de eerste tijd gehad. Als meneer nu wil drinken 's nachts dan voel ik 'm woelen met z'n hoofdje, draai me naar hem toe, hij hapt aan en valt drinkend weer in slaap. Ik word niet eens echt goed wakker en slaap ook zo weer door :P
Met een tepelhoedje is dat iets anders! ;)
*
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:44:10 #226
94046 PM-girl
pi_102038252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
Liene ligt in een wiegje naast ons bed, 2 stappen dus.. en tja ze moet natuurlijk ook soms verschoont enzo.. en ik plassen vaak ;)
Dat hadden wij eerst ook, een los wiegje en nu een co-sleeper. Verschonen doe ik rechtop in bed, ik leg mijn manneke dan tussen mijn benen. Behalve als ik zelf naar het toilet moet, hoef ik het bed dus niet uit, ook niet voor het speentje ofzo, en dat scheelt zoveel in mijn gevoel.
*
pi_102039979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

woh :o had je niet enorme ploftetten aan t einde van de dag? :{
Ik kon mezelf er bijna mee in mijn gezicht slaan.
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:55:19 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102041679
Ik ga ook niet mijn bed uit 's nachts, dat scheelt voor mijn gevoel echt enorm veel. Ik hoef alleen maar Lientje uit de co-sleeper te plukken en haar tegen met aan te schuiven, de tweede voeding 's nachts ligt ze vaak nog tegen me aan, dus das helemaal makkelijk. Toiletbezoekjes 's nachts behoren ook tot de verleden tijd.

Verschonen 's vd luier nachts heb ik alleen in de kraamweek gedaan, om goed bij te kunnen houden hoeveel natte luiers ze had. Daarna alleen nog bij poepluiers, gelukkig doet ze dat zelden 's nachts.

Vanyel, ik moest heul hard lachen..... :D
pi_102044613
ik zou mn bed ns ín moeten gaan 's nachts. Volgens mij scheelt dat ook :o :O :')

morgen dagje Efteling en dus openbaarvoeden. Hopen dat ze niet om de haverklap te afgeleid om te drinken is }:|
pi_102046159
Hoeveel ml afgekolfde borstvoeding doen jullie in een flesje? Tot nu aan toe heb ik het met hooguit twee afgekolfde flessen gered, maar aanstaande week ben ik een hele dag weg en heb meer voedingen nodig...
Nu heb ik ingevroren melk, maar eigenlijk nog niet geprobeerd of die die ook drinkt.
Bij opgewarmde afgekolfde melk uit de koelkast heb ik soms het idee dat die die niet lekker vindt, omdat het vet nog niet helemaal goed verdeeld is en er kleine bolletjes zijn.

Ook vroeg ik mij af hoe anderen een voorraad bij elkaar sprokelen. Want ik moet nu eigenlijk extra kolven naast de gewone voeding en niet in plaats van.

Ik was van plan om elke dag een voeding door na te kolven te verzamelen, maar eigenlijk weet ik niet hoeveel ml ik nodig heb. Ik dacht iets van 120-150ml per fles (zoontje is 3,5 maand).
Hoe doen jullie dat? Nakolven direct na een voeding of tussen twee voedingen in?
pi_102046234
Ik deed het tussen voedingen in. Hoeveel ze dronk weet ik niet precies, maar het paste ruim in een klein aventflesje, max 130 denk ik.
pi_102046373
mornings ;)

kweet niet of het toeval is geweest of dat ze er goed op heeft gereageerd, maar onze eerste nacht met inbakerdoek ging goed!
Gister om 21 u laatste voeding gegeven; toen om 1:15, 5:30 en mijn meisje is nu rustig aan het wakker worden voor de volgende voeding... :D
ongelofelijk! (en mama heeft HUGE borsten nu ;))
pi_102046424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:55 schreef Juud79 het volgende:
Vanyel, ik moest heul hard lachen..... :D
Gemeen hoor. Was best onaangenaam.
Eng ook :Y
pi_102097790
Ik wou heel trots even iets met jullie delen, maar wel in een spoiler O+
SPOILER
9 weken borstvoeding en dat mag wat mij betreft 9 maanden worden O+
  zondag 18 september 2011 @ 15:26:00 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 15:27:26 #236
5428 crew  miss_sly
pi_102098691
Sannne <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 september 2011 @ 17:41:05 #237
259886 pessie
pi_102103672
Sanne, prachtig!
pi_102104063
sannne wat een prachtige foto's O+ O+ vooral die laatste twee zijn heel mooi <3
dat hoeft heul niet in een spoiler O+
pi_102115193
Tnx, vond ze ook erg mooi, vooral de eerste vind ik geweldig hihi. En dat met mn blackberrycameraatje ;)
We waren aan het kangaroeen, en meteen ging ze op zoek.. En dat leverde wel lieve plaatjes op, ze keek zo liefff..
Tis toch een tiet he, lol, dus daarom spoilertje :+

Een vraagje meteen, wat doen jullie als je kindje verstopt zit? Elise heeft al 2 dagen niet gepoept en ze perst de hele tijd.
Een fleskindje kan wat water erbij krijgen maar wat doe ik met de borst? Lepeltje olie?
  zondag 18 september 2011 @ 21:31:51 #240
12913 GreatWhiteSilence
pi_102116140
Beetje buikje masseren? Over de buik wrijven, met de klok mee. Of haar optillen, in de kikkerhouding, schijnt ook goed te helpen.

Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met verstopte kindjes, behalve nu dan: Annicka vindt verstoppertje spelen geweldig. O-) Maar dat telt vast niet... :P

Mooie foto's trouwens. O+ *kan niet wachten tot ik zelf weer een mini aan de borst heb*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_102116399
Ik vond de mini aan de borst eigenlijk best zwaar en lang niet zo fijn als de 7-maander van nu.
  zondag 18 september 2011 @ 21:42:54 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_102117118
Het leukste van een mini aan de borst vond ik het 'dope'-effect. Dan had ze net gedronken en zat ze 'high' van de melk een beetje met dat kopje te stuiteren... :D Dat is later verdwenen. ;(

Iedere leeftijd heeft zijn voor- en nadelen, denk ik. :)
pi_102117151
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:20 schreef Sannne het volgende:

Een vraagje meteen, wat doen jullie als je kindje verstopt zit? Elise heeft al 2 dagen niet gepoept en ze perst de hele tijd.
Een fleskindje kan wat water erbij krijgen maar wat doe ik met de borst? Lepeltje olie?

Thermometer met olie inwrijven en voorzichtig in het kontje bewegen, ik weet niet of het mag, maar hier geeft dat soms net dat beetje extra. Ik wil het niet te vaak toen en wacht daarom ook eerst een tijdje, maar ik vind het ook heel zielig wanneer die schreeuwt, omdat die niet kan poepen.
pi_102129378
Wat je ook even zou kunnen doen Sannne is kijken of je aan lactulosestroop kan komen(via de huisarts).. Al moet ik zeggen dat het bij Bartje niet helpt, die poept als hij het tijd vindt lijkt het..

En dat is bij hem nu om de 7-10 dagen, maar dan wel 2 of 3 dagen achter elkaar aan.. Maar hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben..
pi_102129531
Ik vind twee dagen op zich nog niet zo lang. Zou ik nog geen maatregelen op nemen.
  maandag 19 september 2011 @ 08:17:06 #246
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102129945
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:20 schreef Sannne het volgende:
Tnx, vond ze ook erg mooi, vooral de eerste vind ik geweldig hihi. En dat met mn blackberrycameraatje ;)
We waren aan het kangaroeen, en meteen ging ze op zoek.. En dat leverde wel lieve plaatjes op, ze keek zo liefff..
Tis toch een tiet he, lol, dus daarom spoilertje :+

Thermometer met vaseline in het kontje (zoiets wat Zana doet). Wat ook hielp was op het aankleedkussen de knietjes richting het buikje bewegen (langzaam op en neer), of fietsbewegingen (ook langzaam).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102131356
awwhh wat lief Sanne!!! O+ O+ O+

en poepen en BV; 2 dagen is toch helemaal niet lang? Evie poepte soms meer dan een week niet? geloof dat een groot deel van de BV geheel wordt opgenomen door het lichaam?

van borstvoeding.com:
De poepluiers

Groot voordeel van borstvoeding: de poep stinkt niet! Eerlijk waar. Geniet er maar van, want zodra je kind vaste voeding gaat eten is de lucht meestal niet meer te harden.
De eerste drie dagen is de poep meestal groen/zwart en plakkerig. Daarna wordt het lichter van kleur en geliger, zachter/zalvend of soms zelfs wat waterig.
Aan het eind van de eerste week produceert je kind drie tot vier keer per dag een luier met een plakje gele, zachte poep. Over de periode daarna valt weinig te zeggen, ieder kind ontwikkelt zo zijn eigen ontlastingpatroon. Normaal is dat een baby tot de leeftijd van zes tot acht weken elke dag ontlasting heeft, later kan het minderen. Het kan dan variëren van vaak poepen tot heel weinig, soms maar één keer in de tien tot veertien dagen. Moedermelk is zo goed te verteren dat er maar weinig overblijft om te poepen. Alles is goed zolang je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en er geen last van heeft.

en ik spam ook ff 2 mooie BV-foto's

(ben me nu zoveel meer bewust van hoe bijzonder het is, dat het direct goed mag gaan...)
  maandag 19 september 2011 @ 10:04:24 #248
259886 pessie
pi_102131629
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond de mini aan de borst eigenlijk best zwaar en lang niet zo fijn als de 7-maander van nu.
Ik vond het ook zwaar, nu is het zoveel relaxter. Maar goed, met nog maar 2 keer per dag is natuurlijk geen vergelijking te maken tot 12 keer per dag. En toch, zo'n lief klein frummeltje O+ . Wel lekker, Nathan is ziek en dan kruipt hij zo lekker tegen me aan O+ . Al is zijn ziek-zijn knudde uiteraard. Jullie mogen 2 weken langer wachten op de nieuwe stats van mn ventje, ik heb het cb gebeld en de afspraak gezet. Had geen zin in inentingen met een kind dat 39.2 heeft als hij geen pcm heeft gehad.
pi_102139689
Misschien een hele domme vraag van mij, maar we wilden vanavond risotto eten, kan ik daar dan wel wijn in doen of beter van niet?

En wat zijn jullie bevindingen van Lily Padz? Momenteel jaag ik er een pak zoogcompressen op een dag doorheen :') en dan nog lek ik om de haverklap door... Ik word helemaal gek..

En dan nog een praktische vraag, wat vinden jullie fijne kleding met voeden? Ik draag altijd hempjes en heb nu 2 voedingshempjes van de H&M, maar volgens mij worden die niet meer verkocht (zie ze niet in de webshop staan). Ik hoor graag jullie tips.

Voor de rest begint het hier steeds meer op de rit te komen. Het spugen is nog niet gestopt, ze heeft er ook wat meer last van. Maar het is wel minder frequent geworden gelukkig. De stuwing begint ook minder te worden. Ik kijk het nog een tijdje aan anders nemen we weer contact op met de lactatiekundige die ons ook bij Mette heeft geholpen.

BJ en Sannne wat een heerlijke foto's O+ O+
  maandag 19 september 2011 @ 15:25:19 #250
259886 pessie
pi_102139954
Wickie, ik kan me niet voorstellen dat voedingshemdjes van de H&M niet meer in de winkel worden verkocht. Ik heb er 6. Ik was er verliefd op gedurende de 13 maanden dat ik ze gebruikt heb. Nu draag ik een gewone BH met een hemd, voor die 2 keer voeden per dag waarvan 1 keer in pyjama heb ik geen zin bijzondere kleding te dragen.
Eroverheen droeg ik meestal een gewone longsleeve.
  maandag 19 september 2011 @ 15:41:11 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102140441
Je kan gewoon wijn in de risotto doen want volgens mij verdwampt de alcohol door het verwarmen...
Ik was altijd erg tevreden over lilypadz alleen door mijn grote cupmaat heb ik ze nooit 'los' kunnen dragen, alleen in een bh. Hou er wel rekening mee dat als je ze eraf haalt, ze gevuld kunnen zijn en je dus even iets eronder moet houden anders heb je nog alles nat ;)
  maandag 19 september 2011 @ 16:05:24 #252
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102141341
Ik heb een aantal shirts van Boob, ook wel van Noppies en Carrywell, maar die hebben een andere opening. Die van Boob overlapt de bovenkant de onderkant en dat voed vooral buitenshuis echt enorm prettig en makkelijk.

Nieuw zijn ze echt enorm duur, 50/60 eurie, dus ik heb ze via MP voor een habbekrats.
Ik heb twee t-shirts, fel roze en donkerblauw en twee longsleeves zwart en donkergroen.
Die draag ik afwisselend van elkaar over op en onder.

Wijn door de risotto mag gewoon. :9

Zoogcompressen gebruik ik steeds minder, in het begin iedere voeding nieuwe, nu doe ik de hele dag met een paar, voor de zekerheid. In het weekend voor het eerst niets gebruikt en dat ging goed, 's nachts lukt het nu ook.

Zonder bh slapen.... *O*

Mijn Lientje, drinkt op het moment weer bijna consequent 2 keer per nacht, gisteravond was het 22.30, 02.10, 04.00, 06.10, 09.50 uur....
Ze groeit als een malle en drinkt 8 voedingen per dag, dus ik vraag me toch af wrom ze het nodig vind om 's nachts zo vaak te drinken. Zou het een optie zijn om overdag om de 3 uur max te voeden, of is al bewezen dat dat niet werkt? :')

Ik vind het op zich niet erg om haar te voeden, maar een keer is gewoon geen moeite en twee keer vind ik vrij pittig.
pi_102142245
je kan t altijd proberen juud, wie weet. 's nachts voeden is wel heel goed voor je productie. Misschien is dit haar manier van tussentijds de productie op peil houden? Ik weet t ook niet.

Mijn mini slaapt ook al een paar weken heel dicht naast me want die wil gemiddeld ieder uur, en op goeie nachten iedere 2 uur wat drinken. ik heb dr gewoon een kop vol watten van :D wonderbaarlijk genoeg gaat het overdag verder heel redelijk, ondanks de brakke nachten dus.

Wicks ik heb nog wel 2 (of 3? ff nakijken) longsleeves voor je waar ik met mn dikke pens niet in pas :+ die pas jij vast :D neem ze wel voor je mee, binnenkort maar eens een afspraak maken O+
pi_102142277
Juud, mijn juf is 16 maanden en drinkt nog 2 keer per nacht.. Alle mogelijke dingen (meer eten overdag, water aanbieden 's nachts) ten spijt.. Soms is het ook gewoon mamahonger..

Mignonne, kanonne.. Jeumig wat maakt ze je nachten zwaar. Sterkte!
pi_102142641
mja aanschuiven en doorslapen, anders blijf ik bezig :')
ik gok op een mega-groeispurt die eraan zit te komen ofzo. Die curve mag wel weer een stukje bij gaan trekken vind ik. (lengte dus, voor de duidelijkheid.)

Die rare uitschieter en krimp daarna komt door een meetfout in t ziekenhuis :P ben te lui om hem eruit te halen.
Ze staat al een tijdje stil op 65 cm.
pi_102144076
Alcohol schijnt maar voor een deel te verdampen bij het koken, dus je moet zelf de overweging maken om het wel of niet te doen.
  maandag 19 september 2011 @ 17:36:30 #257
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145095
Productie op peil houden kan ik me niet voorstellen Mignonne, als ze maar een keer komt 's nachts zit ze nog op 7 voedingen per dag. Volgens mij heb ik nog nooit minder gevoed dan dat. bijna standaard zijn het er 8.

Mamahonger zou kunnen, ze ligt overdag veel in bed of in de box of we zijn onderweg. Tijdens het voeden en daarna zit ze wel een poosje op schoot, maar geen uren. Ze is daar ook geen fan van.
Maar 's nachts ligt ze tussen 20.00 en 22.30 uur op haar eigen kamer. Tussen 23.00 en 02.00 in de co-sleeper en de rest vd nacht tegen mij aan, in ons bed.

@Wupwup, wellicht moet Wickie de risotto dan maar even flamberen. :D :+
  maandag 19 september 2011 @ 17:39:06 #258
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145185
@Mignonne, jouw meisje was ook zo hard aan het groeien toen ze heel klein was, zie ik nu.
Lientje gaat bijna gelijk op.
pi_102145399
Het kunnen fases van mamahonger zijn, tandjes/kiesjes (of ander ongemak) of toch dat ze zo de productie in stand houdt. Alledrie heb ik bij Niels gemerkt.
Hij is van iedere 3 uur komen naar bijna doorslapen naar fases gegaan waarin hij iedere twee uur of vaker kwam. Na zijn eerste jaar nam het langzaam af en met 18 maanden heeft hij een maand doorgeslapen en met 21 maanden weer. Nu wordt hij 1 en soms 2 keer wakker.
Ik merkte het heel erg aan mijn productie als hij 's nachts wel of niet kwam.

Oh en papjes, vaker voeden of heel veel avondeten helpt hier niks ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Twinkly op 19-09-2011 17:51:07 ]
  maandag 19 september 2011 @ 17:52:04 #260
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145690
Ja, ze hoeft van mij ook niet over te slaan 's nachts, ik weet dat de nacht en ochtendvoeding juist heel goed voor haar is.
Maar ze zat eigenlijk vanaf het begin op bijna altijd een voeding om 03.30 uur en ineens is daar de klad ingekomen, eigenlijk sinds de regeldagen twee weken terug.
pi_102146192
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:39 schreef Juud79 het volgende:
@Mignonne, jouw meisje was ook zo hard aan het groeien toen ze heel klein was, zie ik nu.
Lientje gaat bijna gelijk op.
dat viel wel mee juist eigenlijk :D ze ging juist langzaamaan steeds meer naar de middenlijn toe qua gewicht. Bij oudste had ik het wel diesteeg heel erg in t begin, maar jongste is natuurlijk op 4270 begonnen (+2) en zit nu iets onder de middenlijn.
pi_102147318
Vannacht heeft Floris "gewoon" van 0.00 tot 6.00 in zijn wiegje naast ons bed gelegen en kwam toen om te drinken. Dat mocht ondertussen van mij ook wel, ploftieten :X.

Maar ik ben zo blij dat Floris na een wat moeilijke start in het ziekenhuis meteen vanaf thuiskomst aan de borst wil drinken O+. Gelukkig drinkt hij af en toe ook al uit een flesje afgekolfde melk én dit weekend toen opa en oma oppaste ook de melk uit de diepvries zonder morren. Ik ben zo trots op ons mannetje O+.
pi_102166525
BJ Prachtig he die kraaloogjes die je aanstaren :D Liene en Elise hebben precies dezelfde blik, zo lief!
This is why i LOVE breastfeeding O+

En 2 dagen zonder poepen is geen ramp maar wel als baby de hele dag gefrustreerd raakt omdat het poepen niet lukt.
Vanavond gewiebeld met de thermometer en dat werkte wel iets maar er zit nog meer dwars. Er kwam wat slijmerige ontlasting.. Apart, nog niet eerder gezien..

Sorry verder even niet bijgelezen, doe ik morgen!
pi_102170426
kan het niet zijn dat ze perst omdat ze krampjes heeft? en er eigenlijk geen/weinig poep is?
pi_102170681
Wickie, ik heb altijd van die rekbare hemdjes van de Hema gedragen met daarover een gewoon shirt. Het shirt trek ik omhoog en het hemdje omlaag. Ik heb twee voedingsshirts gehad van de H&M, maar voor mij zaten de gaten op de verkeerde plek.

Lilypads werkten bij mij pas na de eerste maanden, daarvoor dreven ze er gewoon af :') Wasbare pads werkten ook niet in het begin, die lekten megasnel door.
Wat ik deed was een hydrofiel tegen de borst drukken waar ik niet mee voedde, die was daarna helemaal doorweekt. Sowieso helpt het om met je hand tegen je tepel van de andere borst te drukken tijdens (en na) een toeschietreflex.
Voor tussendoor lekken gebruikte ik gewoon de pads van de Hema, die zijn lekker goedkoop, nemen veel op en plakken niet aan je tepel. Voor als ik ergens naartoe moest gebruikte ik huidskleurige van Natusan?? Die van het Kruidvat raad ik af, die plakken aan je tepel vast :X
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:28:08 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102170810
Ik heb pads van de AH huismerk, die vind ik heel fijn. ^O^
Die van de DA drogist ook wel, die zijn heel zacht maar nemen wel wat minder op.

De beste tot nu toe vind ik die van Natusan, maar die vind ik overdreven duur. Die heb ik tijdens de kraamweek gebruikt.

@Mignonne, jouw kleine was al flink groter bij de geboorte zag ik nu, de mijne maar 3835 gram.
pi_102170814
de zoogcompressen van de albert heijn zijn ook prettig!
Staan bij de billendoekjes, zelfs in onze kleine AH, en kosten maar 2 euro per pak, net zo duur als die van de hema, maar daar kom ik neit zo vaak.
pi_102171028
Hey, wat goed en handig dat AH nu ook zoogcompressen heeft! Die hadden ze bijna 2 jaar geleden nog niet.
pi_102171133
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:35 schreef Twinkly het volgende:
Hey, wat goed en handig dat AH nu ook zoogcompressen heeft! Die hadden ze bijna 2 jaar geleden nog niet.
mijn AH had ze destijds bij oudste ook liggen :Y misschien verschilt het een beetje per AH?
pi_102171482
Oh, dat denk ik dan. Ik weet nog dat wij een keer 's avonds op zoek waren naar zoogcompressen en alleen de supermarkten nog open waren en we niets konden vinden :X
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:58:20 #271
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102171599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat denk ik dan. Ik weet nog dat wij een keer 's avonds op zoek waren naar zoogcompressen en alleen de supermarkten nog open waren en we niets konden vinden :X
Dan zijn (stoffen) zakdoekjes wel handig :).
pi_102171687
Ik gebruik momenteel die van de Appie, die hadden ze ook al ten tijde van Mette.

Ik las dezelfde verhalen van andere over de Lily Padz, Twinks. Dus ik ben bang dat ze voor mij momenteel ook niet gaan werken, misschien als mn borsten wat zindelijker zijn :')
Welke hempjes zijn dat van de hema? Dat kan ik wel proberen, loop ik straks even naar de hema :)

Mignonne :* ik ga graag op je aanbod van de shirtjes in.

Sinds gisteren ook weer eens liggend gevoed en merk dat ze dan beter doordrinkt. Net zelfs een voeding in 1x gedaan. Tot nu toe hakte ze een voeding meestal in 3en.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:04:16 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102171747
Ik doe weleens monddoekjes in mm bh als de compressen op zijn. Hier is natusan ook favoriet, al zijn ze wel 3 euro per pak. Ook ik raad kruidvatpads af, stugge ondingen en onhandig verpakt.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:11:06 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102171896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef Aventura het volgende:
Ik doe weleens monddoekjes in mm bh als de compressen op zijn. Hier is natusan ook favoriet, al zijn ze wel 3 euro per pak. Ook ik raad kruidvatpads af, stugge ondingen en onhandig verpakt.
Volgens mij is het erg persoonlijk welke pads wel of niet fijn zijn. Ik vond die van DA het fijnst, maar ik schijn hier daarmee de enige te zijn.
pi_102172045
Wickie, deze hemdjes :) Ik doe er al minstens 10 jaar mee, ze verslijten gewoon niet :P
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:21:50 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102172178
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:11 schreef Grijs het volgende:

[..]

Volgens mij is het erg persoonlijk welke pads wel of niet fijn zijn. Ik vond die van DA het fijnst, maar ik schijn hier daarmee de enige te zijn.
die van DA zijn zo ong. de enige die ik niet geprobeerd heb, maar alleen omdat er geen filiaal in de buurt is :P
pi_102172182
ik draag ook nooit echt BV-kleding.. idd wat Twink zegt; gewoon iets wat wat omhoog kan, en iets wat wat omlaag kan...
dus altijd een hemdje, ik draag trouwens heel graag mijn zwangerschapshemdjes van de H&M en van mamalicious, die gaan makkelijk naar beneden en behouden wel hun vorm.

Zoogcompressen haal ik altijd bij de hema, zijn prima.

:Y
pi_102174152
Ik heb nu wel bv shirts, maar ook alleen omdat ik een mega tas vol gekregen heb.
Bij pepijn nooit gebruikt en nooit gemist. Binnenkort wel ook even naar de hema voor hempjes, die verdwijnen bij mij altijd in de kast. Vast bij de halve paren sokken.
pi_102175018
Pads van Lansiloh zijn ook heel fijn. Mooi komvormig.
pi_102176572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:34 schreef p_iglet het volgende:
Binnenkort wel ook even naar de hema voor hempjes, die verdwijnen bij mij altijd in de kast. Vast bij de halve paren sokken.
_O-

Ik heb daardoor ook een aantal BV shirts ;) . Ook heb ik mezelf voor de bevalling getrakteerd op een pyjama met BV topje van Hot Milk. Wel lekker voor 's nachts.

Floris kwam vannacht vroeger dan de nacht er voor 23.30 / 04.30, maar alsnog een blije mama :D .
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:10:02 #281
94046 PM-girl
pi_102176925
Die hemdjes zijn inderdaad super, ik heb er inmiddels 15 ofzo, in allerlei kleuren. Alleen de witte is niet meer zo wit, verder slijten ze bijna niet!

En mag ik even jompelen voor mijn manneke en mijzelf, we hebben al ruim 12 uur geen tepelhoedje meer gebruikt! *O* Eigenlijk rond dezelfde periode als met mijn oudste lukt het ineens goed, ik heb ook wel eens gehoord dat baby's rond deze periode opnieuw leren aanhappen?
Of het was mijn (optimistische) vertrouwen dat het ook nu weer rond de 12/13 weken zou lukken, waardoor ik meer rust had bij het proberen.
Anyway, het voeden lukt prima zonder en dat is zooooo fijn! *O* Ook echt weer even iets anders merk ik, dus ik geniet nu nog meer van het voeden! Enige nadeel, die melkdouche die mijn manneke krijgt als hij loslaat kort na de TSR :P
*
pi_102177023
Oh ik vond die borstvoedingsshirt wel ideaal in het begin hoor. Ik was echt nog niet handig genoeg met al die toestanden en aanleggen en zulks en dan raakte ik ook altijd halverwege mn tietpad weer kwijt. }:|
Met zo'n voedingsshirt zat ik toch net wat gemakkelijker omdat het wat subtieler omhoog/naar beneden gaat. Bij een los shirtje met hemdje eronder zit ik toch altijd mn halve shirt omhoog te trekken wat dan weer de aandacht trekt (wtf gaat zij doen? :o )

Maar goed, ik moet zeggen, na ruim 2,5 jaar non-stop zwanger zijn of borstvoedend zijn ben ik ook wel weer heel erg toe aan leuke jurkjes en shirtjes en truitjes en dergelijke. Dus ik kies tegenwoordig steeds vaker voor hemdjes onder mn shirt.

Die H&M voedingshemdjes vond ik ondingen. Die gingen gewoon bij de cup helemaal open. Ja eh... enig :') maar op die manier zit je alsnog met je hele borst bloot en dat is nou net wat ik niet wilde. Ik wilde gewoon een hemdje voor de zomer waarbij de bovenkant van je borst bedekt zou blijven. Misschien zijn de hemdjes van H^&M inmiddels aangepast hoor maar mijnesen heb k snel weer verkocht.
pi_102177053
PM-girl, wat fijn!! *O* haha, die melkdouche :D
En dat klopt wel hoor, rond de 12 weken gaan baby's gecontroleerde bewegingen maken.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:34:04 #284
259886 pessie
pi_102177676
Ik heb een tijdje Etos-eigen merk gebruikt maar kreeg er een allergische reactie van. Toen overgstapt op Natusan, vond ze heel fijn.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:37:05 #285
259886 pessie
pi_102177776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:13 schreef mignonne het volgende:

Die H&M voedingshemdjes vond ik ondingen. Die gingen gewoon bij de cup helemaal open. Ja eh... enig :') maar op die manier zit je alsnog met je hele borst bloot en dat is nou net wat ik niet wilde. Ik wilde gewoon een hemdje voor de zomer waarbij de bovenkant van je borst bedekt zou blijven. Misschien zijn de hemdjes van H^&M inmiddels aangepast hoor maar mijnesen heb k snel weer verkocht.
Ik droeg ze onder mijn shirts, dus shirt omhoog, hemdje los en voeden maar. Ik draag altijd hemden, ben hemd-verslaafd.
pi_102177861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:37 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik droeg ze onder mijn shirts, dus shirt omhoog, hemdje los en voeden maar. Ik draag altijd hemden, ben hemd-verslaafd.
ja voor dat doel vond ik ze helemaal nutteloos :D
dan voldeed een stretchhemdje net zo goed :P ik moest mn bh al losklikken, om dan ook nog zo'n hemdje met voedingssluiting eroverheen te hebben vond ik persoonlijk niks.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:53:09 #287
259886 pessie
pi_102178231
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja voor dat doel vond ik ze helemaal nutteloos :D
dan voldeed een stretchhemdje net zo goed :P ik moest mn bh al losklikken, om dan ook nog zo'n hemdje met voedingssluiting eroverheen te hebben vond ik persoonlijk niks.
Het punt wat ik een beetje heb met stretch hemdjes is dat ze zo knisperend zijn. Voor mij voelt het heel synthetisch, en als ik ergens een hekel aan heb is dat synthetische stof tegen mijn huid. Die van de H&M zijn van katoen, vandaar dat ik er dol op was. Andere katoenen hemden vervormen als je ze steeds naar beneden trekt.
pi_102181661
Ik heb geen BV kleding, ik floep mn borst gewoon overal aan de bovenkant uit :p

Ik vind de kruidvatpads best oke, maar ik koop liever Natusan idd.
Verder geen winkels in de buurt hier dus heb pech ;)
pi_102188907
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:34 schreef pessie het volgende:
Ik heb een tijdje Etos-eigen merk gebruikt maar kreeg er een allergische reactie van. Toen overgstapt op Natusan, vond ze heel fijn.
Echt? :o wat zit er voor zooi in dan?
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:17:35 #290
259886 pessie
pi_102190714
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:34 schreef WupWup het volgende:

[..]

Echt? :o wat zit er voor zooi in dan?
Dat weet ik dus niet, ik had alleen nogal veel jeuk op mn borsten en dat was over op het moment dat ik natusan ben gaan gebruiken. Ik ben trouwens gevoelig voor van alles en nog wat, vooral wasverzachter is draaamaaa, dus misschien sprayen ze die dingen eerst in met wasverzachter ofzo?
Het was trouwens niet mn tepels maar echt de huid van mn borsten, continu krabben dus.
Misschien zijn ze synthetisch in plaats van katoen zoals natusan?
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:23:12 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102190908
Hier is de bv langzaam aan het afnemen. Harry drinkt nog maar heel kort en hij moet heel vaak zuigen voor een slokje. Aflopende zaak dus.
Ben benieuwd hoe lang hij nog droog wil drinken.

Bass-Miss, 'drinkt' Elodie nog bij je of is die afgehaakt?
pi_102194822
Wil je tandemen asyniur?

En waar is ticootje eigenlijk?
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:36:42 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102200670
Als Harry meewerkt, wil ik dat best doen. Moet niet, mag... O+
Het is wat men zegt: hoe ouder je kind is, hoe moeilijker het is om zelf te stoppen...

JA, nu je het zegt heb ik Tico al een tijd niet meer gezien...
pi_102200812
Tico ging tegelijk laatst met mij op vakantie naar Frankrijk maar ik ben al terug }:| Zij niet schijnbaar...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 september 2011 @ 08:41:39 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102230629
Ik ben vanmiddag op het cb geweest. Even wegen en overleggen..

Bartje was 55 gram aangekomen deze week. Ze hebben zijn lengte ook even gemeten, en daarbij houd hij zijn lijntje prima aan, waardoor ze zich niet zo'n zorgen maken over de gewichtstoename, die volgens hun aan de lage kant is. Hij is gewoon niet zo groot, en smal gebouwd lijkt het.

Hun tips waren om aan het flesje afgekolfde melk dat hij bij de gastouder krijgt rijstebloem toe te voegen voor de extra calorieën, en bij 4 maanden al met bijvoeding te beginnen...

Ik zit er ergens een beetje over te twijfelen als ik het door google slinger van de rijstebloem. Iemand hier er ervaring mee?

Hij blijft vandaag honger houden lijkt het, dus ik hoop ook eigenlijk dat mijn productie daardoor weer omhoog gaat.
pi_102231576
Rijstebloem bevat toch geen kont aan calorieën in toevoeging aan een flesje?
pi_102232006
Nee rijstebloem vult alleen. Wat handig is met flesvoeding en je kind snel richting het maximum gaat, maar met bv lijkt t me niks toevoegen.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:48:27 #299
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102232075
Precies niet doen.. Her voegt niets toe voor hem..
  woensdag 21 september 2011 @ 19:51:14 #300
265732 Keshet
pi_102232202
Rijstebloem verzadigt, dus bij een volgende 'maaltijd' zal hij minder eten. ;)
Als het gaat om het binnenkrijgen van meer caloriën is het dus geen aanrader.
pi_102233531
Wat de anderen al zeggen. Daarnaast is het eerder beginnen met groente en fruit ook een slecht advies, want in melk zitten veeeeeel meer calorieen. Ik raad je aan contact op te nemen met een vrijwilligster van LLL of VBN en de situatie voor te leggen. Wij kunnen niet beoordelen of de groei van je kleintje voldoende is, zij wel. Én ze kunnen je dan een goed advies geven wat ook nog eens borstvoedingsvriendelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')