abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102116399
Ik vond de mini aan de borst eigenlijk best zwaar en lang niet zo fijn als de 7-maander van nu.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 18 september 2011 @ 21:42:54 #242
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_102117118
Het leukste van een mini aan de borst vond ik het 'dope'-effect. Dan had ze net gedronken en zat ze 'high' van de melk een beetje met dat kopje te stuiteren... :D Dat is later verdwenen. ;(

Iedere leeftijd heeft zijn voor- en nadelen, denk ik. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_102117151
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:20 schreef Sannne het volgende:

Een vraagje meteen, wat doen jullie als je kindje verstopt zit? Elise heeft al 2 dagen niet gepoept en ze perst de hele tijd.
Een fleskindje kan wat water erbij krijgen maar wat doe ik met de borst? Lepeltje olie?

Thermometer met olie inwrijven en voorzichtig in het kontje bewegen, ik weet niet of het mag, maar hier geeft dat soms net dat beetje extra. Ik wil het niet te vaak toen en wacht daarom ook eerst een tijdje, maar ik vind het ook heel zielig wanneer die schreeuwt, omdat die niet kan poepen.
pi_102129378
Wat je ook even zou kunnen doen Sannne is kijken of je aan lactulosestroop kan komen(via de huisarts).. Al moet ik zeggen dat het bij Bartje niet helpt, die poept als hij het tijd vindt lijkt het..

En dat is bij hem nu om de 7-10 dagen, maar dan wel 2 of 3 dagen achter elkaar aan.. Maar hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben..
pi_102129531
Ik vind twee dagen op zich nog niet zo lang. Zou ik nog geen maatregelen op nemen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 19 september 2011 @ 08:17:06 #246
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102129945
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:20 schreef Sannne het volgende:
Tnx, vond ze ook erg mooi, vooral de eerste vind ik geweldig hihi. En dat met mn blackberrycameraatje ;)
We waren aan het kangaroeen, en meteen ging ze op zoek.. En dat leverde wel lieve plaatjes op, ze keek zo liefff..
Tis toch een tiet he, lol, dus daarom spoilertje :+

Een vraagje meteen, wat doen jullie als je kindje verstopt zit? Elise heeft al 2 dagen niet gepoept en ze perst de hele tijd.
Een fleskindje kan wat water erbij krijgen maar wat doe ik met de borst? Lepeltje olie?

Thermometer met vaseline in het kontje (zoiets wat Zana doet). Wat ook hielp was op het aankleedkussen de knietjes richting het buikje bewegen (langzaam op en neer), of fietsbewegingen (ook langzaam).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102131356
awwhh wat lief Sanne!!! O+ O+ O+

en poepen en BV; 2 dagen is toch helemaal niet lang? Evie poepte soms meer dan een week niet? geloof dat een groot deel van de BV geheel wordt opgenomen door het lichaam?

van borstvoeding.com:
De poepluiers

Groot voordeel van borstvoeding: de poep stinkt niet! Eerlijk waar. Geniet er maar van, want zodra je kind vaste voeding gaat eten is de lucht meestal niet meer te harden.
De eerste drie dagen is de poep meestal groen/zwart en plakkerig. Daarna wordt het lichter van kleur en geliger, zachter/zalvend of soms zelfs wat waterig.
Aan het eind van de eerste week produceert je kind drie tot vier keer per dag een luier met een plakje gele, zachte poep. Over de periode daarna valt weinig te zeggen, ieder kind ontwikkelt zo zijn eigen ontlastingpatroon. Normaal is dat een baby tot de leeftijd van zes tot acht weken elke dag ontlasting heeft, later kan het minderen. Het kan dan variëren van vaak poepen tot heel weinig, soms maar één keer in de tien tot veertien dagen. Moedermelk is zo goed te verteren dat er maar weinig overblijft om te poepen. Alles is goed zolang je kind zich goed ontwikkelt, goed groeit en er geen last van heeft.

en ik spam ook ff 2 mooie BV-foto's

(ben me nu zoveel meer bewust van hoe bijzonder het is, dat het direct goed mag gaan...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 19 september 2011 @ 10:04:24 #248
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102131629
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond de mini aan de borst eigenlijk best zwaar en lang niet zo fijn als de 7-maander van nu.
Ik vond het ook zwaar, nu is het zoveel relaxter. Maar goed, met nog maar 2 keer per dag is natuurlijk geen vergelijking te maken tot 12 keer per dag. En toch, zo'n lief klein frummeltje O+ . Wel lekker, Nathan is ziek en dan kruipt hij zo lekker tegen me aan O+ . Al is zijn ziek-zijn knudde uiteraard. Jullie mogen 2 weken langer wachten op de nieuwe stats van mn ventje, ik heb het cb gebeld en de afspraak gezet. Had geen zin in inentingen met een kind dat 39.2 heeft als hij geen pcm heeft gehad.
pi_102139689
Misschien een hele domme vraag van mij, maar we wilden vanavond risotto eten, kan ik daar dan wel wijn in doen of beter van niet?

En wat zijn jullie bevindingen van Lily Padz? Momenteel jaag ik er een pak zoogcompressen op een dag doorheen :') en dan nog lek ik om de haverklap door... Ik word helemaal gek..

En dan nog een praktische vraag, wat vinden jullie fijne kleding met voeden? Ik draag altijd hempjes en heb nu 2 voedingshempjes van de H&M, maar volgens mij worden die niet meer verkocht (zie ze niet in de webshop staan). Ik hoor graag jullie tips.

Voor de rest begint het hier steeds meer op de rit te komen. Het spugen is nog niet gestopt, ze heeft er ook wat meer last van. Maar het is wel minder frequent geworden gelukkig. De stuwing begint ook minder te worden. Ik kijk het nog een tijdje aan anders nemen we weer contact op met de lactatiekundige die ons ook bij Mette heeft geholpen.

BJ en Sannne wat een heerlijke foto's O+ O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 19 september 2011 @ 15:25:19 #250
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102139954
Wickie, ik kan me niet voorstellen dat voedingshemdjes van de H&M niet meer in de winkel worden verkocht. Ik heb er 6. Ik was er verliefd op gedurende de 13 maanden dat ik ze gebruikt heb. Nu draag ik een gewone BH met een hemd, voor die 2 keer voeden per dag waarvan 1 keer in pyjama heb ik geen zin bijzondere kleding te dragen.
Eroverheen droeg ik meestal een gewone longsleeve.
  maandag 19 september 2011 @ 15:41:11 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102140441
Je kan gewoon wijn in de risotto doen want volgens mij verdwampt de alcohol door het verwarmen...
Ik was altijd erg tevreden over lilypadz alleen door mijn grote cupmaat heb ik ze nooit 'los' kunnen dragen, alleen in een bh. Hou er wel rekening mee dat als je ze eraf haalt, ze gevuld kunnen zijn en je dus even iets eronder moet houden anders heb je nog alles nat ;)
  maandag 19 september 2011 @ 16:05:24 #252
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102141341
Ik heb een aantal shirts van Boob, ook wel van Noppies en Carrywell, maar die hebben een andere opening. Die van Boob overlapt de bovenkant de onderkant en dat voed vooral buitenshuis echt enorm prettig en makkelijk.

Nieuw zijn ze echt enorm duur, 50/60 eurie, dus ik heb ze via MP voor een habbekrats.
Ik heb twee t-shirts, fel roze en donkerblauw en twee longsleeves zwart en donkergroen.
Die draag ik afwisselend van elkaar over op en onder.

Wijn door de risotto mag gewoon. :9

Zoogcompressen gebruik ik steeds minder, in het begin iedere voeding nieuwe, nu doe ik de hele dag met een paar, voor de zekerheid. In het weekend voor het eerst niets gebruikt en dat ging goed, 's nachts lukt het nu ook.

Zonder bh slapen.... *O*

Mijn Lientje, drinkt op het moment weer bijna consequent 2 keer per nacht, gisteravond was het 22.30, 02.10, 04.00, 06.10, 09.50 uur....
Ze groeit als een malle en drinkt 8 voedingen per dag, dus ik vraag me toch af wrom ze het nodig vind om 's nachts zo vaak te drinken. Zou het een optie zijn om overdag om de 3 uur max te voeden, of is al bewezen dat dat niet werkt? :')

Ik vind het op zich niet erg om haar te voeden, maar een keer is gewoon geen moeite en twee keer vind ik vrij pittig.
pi_102142245
je kan t altijd proberen juud, wie weet. 's nachts voeden is wel heel goed voor je productie. Misschien is dit haar manier van tussentijds de productie op peil houden? Ik weet t ook niet.

Mijn mini slaapt ook al een paar weken heel dicht naast me want die wil gemiddeld ieder uur, en op goeie nachten iedere 2 uur wat drinken. ik heb dr gewoon een kop vol watten van :D wonderbaarlijk genoeg gaat het overdag verder heel redelijk, ondanks de brakke nachten dus.

Wicks ik heb nog wel 2 (of 3? ff nakijken) longsleeves voor je waar ik met mn dikke pens niet in pas :+ die pas jij vast :D neem ze wel voor je mee, binnenkort maar eens een afspraak maken O+
:)
pi_102142277
Juud, mijn juf is 16 maanden en drinkt nog 2 keer per nacht.. Alle mogelijke dingen (meer eten overdag, water aanbieden 's nachts) ten spijt.. Soms is het ook gewoon mamahonger..

Mignonne, kanonne.. Jeumig wat maakt ze je nachten zwaar. Sterkte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102142641
mja aanschuiven en doorslapen, anders blijf ik bezig :')
ik gok op een mega-groeispurt die eraan zit te komen ofzo. Die curve mag wel weer een stukje bij gaan trekken vind ik. (lengte dus, voor de duidelijkheid.)

Die rare uitschieter en krimp daarna komt door een meetfout in t ziekenhuis :P ben te lui om hem eruit te halen.
Ze staat al een tijdje stil op 65 cm.
pi_102144076
Alcohol schijnt maar voor een deel te verdampen bij het koken, dus je moet zelf de overweging maken om het wel of niet te doen.
  maandag 19 september 2011 @ 17:36:30 #257
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145095
Productie op peil houden kan ik me niet voorstellen Mignonne, als ze maar een keer komt 's nachts zit ze nog op 7 voedingen per dag. Volgens mij heb ik nog nooit minder gevoed dan dat. bijna standaard zijn het er 8.

Mamahonger zou kunnen, ze ligt overdag veel in bed of in de box of we zijn onderweg. Tijdens het voeden en daarna zit ze wel een poosje op schoot, maar geen uren. Ze is daar ook geen fan van.
Maar 's nachts ligt ze tussen 20.00 en 22.30 uur op haar eigen kamer. Tussen 23.00 en 02.00 in de co-sleeper en de rest vd nacht tegen mij aan, in ons bed.

@Wupwup, wellicht moet Wickie de risotto dan maar even flamberen. :D :+
  maandag 19 september 2011 @ 17:39:06 #258
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145185
@Mignonne, jouw meisje was ook zo hard aan het groeien toen ze heel klein was, zie ik nu.
Lientje gaat bijna gelijk op.
pi_102145399
Het kunnen fases van mamahonger zijn, tandjes/kiesjes (of ander ongemak) of toch dat ze zo de productie in stand houdt. Alledrie heb ik bij Niels gemerkt.
Hij is van iedere 3 uur komen naar bijna doorslapen naar fases gegaan waarin hij iedere twee uur of vaker kwam. Na zijn eerste jaar nam het langzaam af en met 18 maanden heeft hij een maand doorgeslapen en met 21 maanden weer. Nu wordt hij 1 en soms 2 keer wakker.
Ik merkte het heel erg aan mijn productie als hij 's nachts wel of niet kwam.

Oh en papjes, vaker voeden of heel veel avondeten helpt hier niks ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Twinkly op 19-09-2011 17:51:07 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 19 september 2011 @ 17:52:04 #260
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102145690
Ja, ze hoeft van mij ook niet over te slaan 's nachts, ik weet dat de nacht en ochtendvoeding juist heel goed voor haar is.
Maar ze zat eigenlijk vanaf het begin op bijna altijd een voeding om 03.30 uur en ineens is daar de klad ingekomen, eigenlijk sinds de regeldagen twee weken terug.
pi_102146192
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:39 schreef Juud79 het volgende:
@Mignonne, jouw meisje was ook zo hard aan het groeien toen ze heel klein was, zie ik nu.
Lientje gaat bijna gelijk op.
dat viel wel mee juist eigenlijk :D ze ging juist langzaamaan steeds meer naar de middenlijn toe qua gewicht. Bij oudste had ik het wel diesteeg heel erg in t begin, maar jongste is natuurlijk op 4270 begonnen (+2) en zit nu iets onder de middenlijn.
pi_102147318
Vannacht heeft Floris "gewoon" van 0.00 tot 6.00 in zijn wiegje naast ons bed gelegen en kwam toen om te drinken. Dat mocht ondertussen van mij ook wel, ploftieten :X.

Maar ik ben zo blij dat Floris na een wat moeilijke start in het ziekenhuis meteen vanaf thuiskomst aan de borst wil drinken O+. Gelukkig drinkt hij af en toe ook al uit een flesje afgekolfde melk én dit weekend toen opa en oma oppaste ook de melk uit de diepvries zonder morren. Ik ben zo trots op ons mannetje O+.
pi_102166525
BJ Prachtig he die kraaloogjes die je aanstaren :D Liene en Elise hebben precies dezelfde blik, zo lief!
This is why i LOVE breastfeeding O+

En 2 dagen zonder poepen is geen ramp maar wel als baby de hele dag gefrustreerd raakt omdat het poepen niet lukt.
Vanavond gewiebeld met de thermometer en dat werkte wel iets maar er zit nog meer dwars. Er kwam wat slijmerige ontlasting.. Apart, nog niet eerder gezien..

Sorry verder even niet bijgelezen, doe ik morgen!
pi_102170426
kan het niet zijn dat ze perst omdat ze krampjes heeft? en er eigenlijk geen/weinig poep is?
pi_102170681
Wickie, ik heb altijd van die rekbare hemdjes van de Hema gedragen met daarover een gewoon shirt. Het shirt trek ik omhoog en het hemdje omlaag. Ik heb twee voedingsshirts gehad van de H&M, maar voor mij zaten de gaten op de verkeerde plek.

Lilypads werkten bij mij pas na de eerste maanden, daarvoor dreven ze er gewoon af :') Wasbare pads werkten ook niet in het begin, die lekten megasnel door.
Wat ik deed was een hydrofiel tegen de borst drukken waar ik niet mee voedde, die was daarna helemaal doorweekt. Sowieso helpt het om met je hand tegen je tepel van de andere borst te drukken tijdens (en na) een toeschietreflex.
Voor tussendoor lekken gebruikte ik gewoon de pads van de Hema, die zijn lekker goedkoop, nemen veel op en plakken niet aan je tepel. Voor als ik ergens naartoe moest gebruikte ik huidskleurige van Natusan?? Die van het Kruidvat raad ik af, die plakken aan je tepel vast :X
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:28:08 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102170810
Ik heb pads van de AH huismerk, die vind ik heel fijn. ^O^
Die van de DA drogist ook wel, die zijn heel zacht maar nemen wel wat minder op.

De beste tot nu toe vind ik die van Natusan, maar die vind ik overdreven duur. Die heb ik tijdens de kraamweek gebruikt.

@Mignonne, jouw kleine was al flink groter bij de geboorte zag ik nu, de mijne maar 3835 gram.
pi_102170814
de zoogcompressen van de albert heijn zijn ook prettig!
Staan bij de billendoekjes, zelfs in onze kleine AH, en kosten maar 2 euro per pak, net zo duur als die van de hema, maar daar kom ik neit zo vaak.
pi_102171028
Hey, wat goed en handig dat AH nu ook zoogcompressen heeft! Die hadden ze bijna 2 jaar geleden nog niet.
pi_102171133
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:35 schreef Twinkly het volgende:
Hey, wat goed en handig dat AH nu ook zoogcompressen heeft! Die hadden ze bijna 2 jaar geleden nog niet.
mijn AH had ze destijds bij oudste ook liggen :Y misschien verschilt het een beetje per AH?
pi_102171482
Oh, dat denk ik dan. Ik weet nog dat wij een keer 's avonds op zoek waren naar zoogcompressen en alleen de supermarkten nog open waren en we niets konden vinden :X
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:58:20 #271
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102171599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:53 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat denk ik dan. Ik weet nog dat wij een keer 's avonds op zoek waren naar zoogcompressen en alleen de supermarkten nog open waren en we niets konden vinden :X
Dan zijn (stoffen) zakdoekjes wel handig :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_102171687
Ik gebruik momenteel die van de Appie, die hadden ze ook al ten tijde van Mette.

Ik las dezelfde verhalen van andere over de Lily Padz, Twinks. Dus ik ben bang dat ze voor mij momenteel ook niet gaan werken, misschien als mn borsten wat zindelijker zijn :')
Welke hempjes zijn dat van de hema? Dat kan ik wel proberen, loop ik straks even naar de hema :)

Mignonne :* ik ga graag op je aanbod van de shirtjes in.

Sinds gisteren ook weer eens liggend gevoed en merk dat ze dan beter doordrinkt. Net zelfs een voeding in 1x gedaan. Tot nu toe hakte ze een voeding meestal in 3en.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:04:16 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102171747
Ik doe weleens monddoekjes in mm bh als de compressen op zijn. Hier is natusan ook favoriet, al zijn ze wel 3 euro per pak. Ook ik raad kruidvatpads af, stugge ondingen en onhandig verpakt.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:11:06 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_102171896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:04 schreef Aventura het volgende:
Ik doe weleens monddoekjes in mm bh als de compressen op zijn. Hier is natusan ook favoriet, al zijn ze wel 3 euro per pak. Ook ik raad kruidvatpads af, stugge ondingen en onhandig verpakt.
Volgens mij is het erg persoonlijk welke pads wel of niet fijn zijn. Ik vond die van DA het fijnst, maar ik schijn hier daarmee de enige te zijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_102172045
Wickie, deze hemdjes :) Ik doe er al minstens 10 jaar mee, ze verslijten gewoon niet :P
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:21:50 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102172178
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:11 schreef Grijs het volgende:

[..]

Volgens mij is het erg persoonlijk welke pads wel of niet fijn zijn. Ik vond die van DA het fijnst, maar ik schijn hier daarmee de enige te zijn.
die van DA zijn zo ong. de enige die ik niet geprobeerd heb, maar alleen omdat er geen filiaal in de buurt is :P
pi_102172182
ik draag ook nooit echt BV-kleding.. idd wat Twink zegt; gewoon iets wat wat omhoog kan, en iets wat wat omlaag kan...
dus altijd een hemdje, ik draag trouwens heel graag mijn zwangerschapshemdjes van de H&M en van mamalicious, die gaan makkelijk naar beneden en behouden wel hun vorm.

Zoogcompressen haal ik altijd bij de hema, zijn prima.

:Y
pi_102174152
Ik heb nu wel bv shirts, maar ook alleen omdat ik een mega tas vol gekregen heb.
Bij pepijn nooit gebruikt en nooit gemist. Binnenkort wel ook even naar de hema voor hempjes, die verdwijnen bij mij altijd in de kast. Vast bij de halve paren sokken.
pi_102175018
Pads van Lansiloh zijn ook heel fijn. Mooi komvormig.
pi_102176572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:34 schreef p_iglet het volgende:
Binnenkort wel ook even naar de hema voor hempjes, die verdwijnen bij mij altijd in de kast. Vast bij de halve paren sokken.
_O-

Ik heb daardoor ook een aantal BV shirts ;) . Ook heb ik mezelf voor de bevalling getrakteerd op een pyjama met BV topje van Hot Milk. Wel lekker voor 's nachts.

Floris kwam vannacht vroeger dan de nacht er voor 23.30 / 04.30, maar alsnog een blije mama :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')