quote:
Op vrijdag 9 september 2011 16:45 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Dat weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik weet niet hoe je de nachtvoedingen nu aanpakt, maar ik voed altijd in zombiemodus en houd alles donker opdat Lena gauw verder slaapt. Da's voor haar ook makkelijk en comfortabel. Misschien werkt het bij Isa juist goed om haar uit die comfort zone te halen en duidelijk te maken dat ze er moeite voor moet doen als ze honger heeft. Misschien gaat ze dan zelf de voorkeur geven aan diezelfde boterhammen overdag eten.
Ik heb geen flauw idee of dit werkt, hoor. Ik weet dat het er een tijdje geleden in het dreumestopic regelmatig over ging. Stiemie deed dit zo bij Esmee geloof ik, maar ook daar was dit niet het wondermiddel (er speelden ook andere zaken). Het is in ieder geval iets wat je kunt proberen en waarmee je de gewoonte doorbreekt.
Ik zou zelf toch eerst proberen om haar overdag meer te laten eten. Dat is veel minder belastend.

, ik zag heel even een dreumes voor me, die bij een schemerlichtje zelf zijn bammeke zit te smeren. Mams ernaast, ''zo, als je zo nodig wil eten, help yourself''
Ik vind het wel een erg goed idee, een bammeke wegeten kost heel wat meer moeite dan naar een borst toe rollen, drinken en weer terugrollen.
Ik geef ook BV in het donker, eigenlijk vanaf week 2 volgens mij al, zodra ze zelfs enigzins makkelijk kon aanhappen ben ik dat gaan doen. Dus ook liggend, in het begin moest ik soms alleen even bijschijnen met mijn iPhone. Lientje weet ook heel goed wanneer het nacht is, kletst dan in principe niet en koekeloert wat of slaapt. Als ze manlief hoort gaan snurken 's avonds, dan doe ze haar ogen dicht, diepe zucht en 2 minuten later slaapt ze ook. Ik vind dat zo bijzonder...